-
Lekce 36: Denní (nejen) mlhovkáři
Bývaly doby, kdy byl člověk tak nějak zvyklý, že tam, kde bývá obvykle mlhovka, svítila obyčejně mlhovka. Times, they are a-changing, slovy klasika.
Předem se veleváženému čtenářstvu omlouvám, že dnešní lekce autoškoly bude připomínat spíše hejt ze stránek 1000vecicomeserou.cz. Ale ono mě to fakt sere. Výrobci aut si asi řekli, že tam, kde je obvykle hlavní světlomet, není přece důvod, aby něco svítilo, a tak se jali stěhovat některé kůl fičury stěhovat všude možně. A odnesla to hlavně mlhovka.
Světla pro denní svícení
Podle nařízení z Brusele (Brusel podle vzoru prdel) musí být v EU prodávané automobily vybaveny světly pro denní svícení, protože prej umře díky tomu o něco míň jelenů, rakouských aktivistů a prostitutek, jejichž sociální situace jim neumožňuje obléci se do jasných barev.
To je vcelku v pohodě, nevadí mě to, a svítit celý den mě učili už v autoškole na dieselové felicii, která po zapnutí světel zdechla. Měla se tak odstranit nebezpečná situace, kdy někdo svítí a jiný ne.
Automobilky tak vycítily příležitost zlákat na svojí stranu ty imbecily, kteří svítí mlhovkami, protože s Fabií 1.2 s příplatkovými mlhovkami vypadají jak Walter Röhrl, když prováděl svou audinu nočními etapami rallye v době, kdy to ještě byla rallye.
Takže máme výchozí situaci, kdy nám teda svítí jen denní světla, palubka a zadek jsou zhasnuty a báječně šetříme tu naší zeleňouškou planetku. A pak to přijde.
Nebe se zatáhne, a ani nemusí na Zem z pekla vstupovat Nicolas Cage z filmu Drive Angry (omlouvám se těm, kterým jsem právě prozradil pointu, ale nebojte, je jasná stejně už asi po 40 minutách filmu.), stačí že začne pršet. Snížená viditelnost, vcelku jasný termín ze silničního zákona. Myslíte, že se výše zmíněným rozsvítí? Ani v hlavě, ani palubky, ani zadní světla. Jedeme dál na bludičky v mlhovkách.Světla s funkcí Corner
Další využití mlhovek, které mě vytáčí, jsou světla s funkcí Corner. Co to proboha je? Jako chápu to u oktávek, jejichž piloti se řídí heslem „Nevidím, kam jedu, hlavně že jedu rychle“. Ale co ostatní normální řidiči. Představte si, že stojíte se svým mazlíkem, za kterého jste dali všechny úspory, na světlech, blikáte doleva a kolemjdoucí si říkají – ty audiny jsou takový sra*ky, svítí mu jenom jedna mlhovka. Z novu se ptám – k čemu to ve dne je? A majitelů takto postižených vozů – fakt to v noci nějak pomáhá? Nebo jinak – měli jste před tím, než jste utrpělu tuto výbavu, nějakou krizovku vzniklou tím, že jste někam najeli bez toho, aniž byste tam viděli? Pak ale nepatříte na server o autech, kde je každý podle svých slov minimálně Loeb, ale spíš ještě vo kousek lepčejší.Home built
Kutilství českého národa se na autech projevovalo vždycky, i v dobách, kdy tady nebyly mračítka z Milotecu. Dnes to vypadá tak, že si průměrný vohnout koupí pásek deseti esemdéček (surface mounted diodes – ploché LEDky) v ceně 10 korun za tři stovky a hodí to někam mezi mlhovky a hlavní světla. „Koukni mámo, taky máme na Loganu denní světla, to už je skoro jak ty endžl ajs vod BMW!“ A jakou to má krásně modrou barvu, to si někdo určitě bude myslet, že máme xenóny… Chudáci auta, většinou vypadají pak jako autíčka z autodromu. Ne v Mostě, ale na Matějský. Funkčnost – 0. Estetika – 0. Faktor poklepu na čelo – 10.
Lekce 37: Komplex 3.0dci Lekce 35: Nebezpečí, které snad nezakážou
90 Responses to Lekce 36: Denní (nejen) mlhovkáři
[1]
22. 9. 2011 v 13:03GeekStar
To svícení do zatáček nejen že fakt k něčemu je, ale jak si na to člověk jednou zvykne, už mu to bude vždycky chybět. Ovšem normální auta to nemají v mlhovce 🙂
[2]
22. 9. 2011 v 13:09da_b0mb
„kretén, blbeček, debil…“
to jsme to dopracovali…
[3]
22. 9. 2011 v 13:10da_b0mb
[51] ty myslíš natáčecí světlomety… Ale i ta statická mlhovka je znát…
[4]
22. 9. 2011 v 13:31nextright
O tom nemá cenu se bavit. Kdyby neblikal a netroubil a neklepal si na čelo, a rovnou za mnou přišel, tak bych ho vyslechl a omluvil se. Kdyby však na mě troubil, blikal a klepal si na čelo, a pak na mě při první příležitosti vystartoval z auta, musel bych se bránit – navíc, nemluvil jsem o tom, že bych střílel. Nemám ani z čeho.
Ty sem přijdeš, pochlubíš se tím, že jsi někomu, kdo svítil zadní mlhovkou, rozbil hubu, a to vše u článku, který se svícení zadníma mlhovkama nezabývá. Máš pořád pocit, že je to normální?
[5]
22. 9. 2011 v 13:40jazva
Tu na tejto diskusii je krásne vidieť aký sú ľudia pokrytci… Mne tu niekto ide vyčítať že som agresívny a pritom som v celej diskusii nepoužil ani jeden hrubý výraz ani jednu nadávku. Ochrancovia slabších tu ale hneď vedia kto je kretén, debil, blbeček a podobne. Všetci súdny tu potom hneď vidia kto je agresívny a zbabelo sa schováva za pláštik slušnosti.
Celou touto diskusiou som nechcel dokázať nič iné, len to, že na 99% sú vždy na konci horší práve tí moralisti a rozumbradovia, čo chcú niekoho učiť slušnosti a neagresívneho správania.
O tom „chlubení“ to mám brať ako – podľa seba súdim teba? 😀
[6]
22. 9. 2011 v 13:45nextright
Ano, jsi spravedlivý a moudrý člověk, a my ostatní agresivní metrosexuální homosexuální pokrytci, to už víme, to už jsi nám řekl.
Najdi si všechny významy slova chlubit se, pochlubit se. Napovím, vytahovat se, na který zřejmě narážíš, není jediný.
[7]
22. 9. 2011 v 13:55jazva
Tu nejde o to, či som spravodlivý alebo nie. Som prchký a viem to o sebe a hlavne sa za to nehanbím!!!! Nebudem tu o sebe pokrytecky vyhlasovať aký som ja lúčny kvietok a láskykvet a pritom tu budem oponentov častovať osloveniami 4.cenovej. Aby som sa potom nakoniec dopracoval k tomu, že každého kto sa priblíži radšej preventívne sknokautujem – veď možná hrozba! „zamířil ke mě, tak bys jí měl hned, jak bys zaklepal na okýnko.“ 😀 O tom to celé je…
PS: význam slova „chlubit se“ poznám. Išlo mi skôr o to, že či aj ty sa tu v každom svojom príspevku „chlubíš“. Lebo ja v tom mojom prvom nevidím ani náznak nejakého „vychloubání se“
[8]
22. 9. 2011 v 14:05nextright
No, asi jsme evidentně každej na jiný mentální vlně (to není urážka ani pokus o ní), tak tu diskusi asi uzavřeme s tím, že spolu asi nikdy na pivo něpůjdeme…
[9]
22. 9. 2011 v 16:21Hooonza
Denní světla: Mám takový dojem, že ti, co za deště, sněžení apod. jedou na denní světla patří ještě do komunistické školy a nikdy si své znalosti neaktualizovali. Kolikrát ani neví, že vůbec nějaká denní světla mají, a hlavní světla by stejně za těchto podmínek nerozsvítili, neboť ve dne se přece svítit nesmí (za totáče to bylo i pokutováno).
Corner funkce: Ano, nemusí to být. Ale do té strany to opravdu svítí 😉 Takže proč ne. Nikomu to neublíží a nasvítí místo, kam eventuelně ostře odbočuješ.
Home made tuning: Pravda, krize, souhlasím. 90% aut s dodatečně nainstalovanými LED pásy pro denní svícení určitě neodpovídá EHK R48 (nejčastěji stati o činné ploše denních světel), takže s tím nesmí do provozu na veřejných komunikacích. U nás se to ale nějak přehlíží.
[10]
22. 9. 2011 v 17:20berann
Hádky na internetu jsou jako paralympiáda. I když vyhraješ, furt si za retarda.
[11]
23. 9. 2011 v 11:39misogsk
Pocuj j-azva, co keby si siel odtialto do pr.ele. Kvoli takym ako si ty, sa hambim ist do zahranicia a priznat, ze som Slovak.
Takych agresivnych tup.cov by mali zatvarat, asi patris ku bezkrkym holohlavym, co?
Co na hlave, to v nej.
[12]
24. 9. 2011 v 18:21jazva
[61] Počuj misogsk, čo keby som nabudúce napísal, že som niekoho zastrelil… 😀 to by boli bobky! to by si asi ani z domu radšej nevyšiel a nie ešte aj do zahraničia.
Prečítaj si ešte raz čo si splodil a porozmýšľaj kto z nás dvoch je agresívny. V prvej vete ma pošleš do pr.dele, potom zase tu.pec a nakoniec hodnotenie obsahu mojej hlavy. Všimol si si,že by som tu niekde napísal čo len jednu agresívnu reakciu, aspoň trochu približujúcu sa tej tvojej?
PS: A mali by zatvárať aj dlhovlasých, veď to sú typický feťáci. A tak isto blonďákov, veď minule jeden v Nórsku postrieľal kopec ľudí. A tiež by mali preventívne zatvárať aj …
Páni, toľko agresivity sa len tak hocikde nevidí, mali by ste so sebou niečo robiť…
[13]
26. 9. 2011 v 8:05super7
už mi to nedá, abych na džezvu taky nezareagoval – chlape, nejsi určitě hloupý, do pr.ele tě posílat také nebudu, ale uvědom si, že nežijeme ve společnosti, kde je normální nadávat svým otcům do idiotů, utírat si přirození do ponožek a HLAVNĚ SLUŠNĚ považovat za slabost – což ty děláš. tak už to pochop, co ti chtěli ostatní naznačit a tyhle balkánské (proto ta džezva) macho-normy sem netahej!
[14]
26. 9. 2011 v 9:43jazva
[63] Neviem či to je tou slovenčinou, ale to heslo HLAVNE SLUŠNE som myslel práve v kontraste toho, že som tu bol pranierovaný za agresivitu a neslušnosť od určitých „osôb“, ktoré sa agresívne a neslušne vyjadrovali práve na moju adresu. Ak by som to mal prirovnať, tak je to ako keby Čína vyžadovala dodržiavanie ľudských práv v Nórsku. Tiež by si si asi poklepal po čele. Tie moje následné reakcie boli už len na vystupňovanie agresivity a bola to len účelová provokácia, ktorá nádherne vyšla a ukázala pravú tvár miestnych „ochrancov“. Všimni si, že som tu ako prvý nikoho neurazil a ani potom som žiadne expresívne a vulgárne slová nepoužíval. A to som bol označený ako agresívne hovädo… 😀 To že sa tu miestny šuhajovia nechali ( 😀 na moje pobavenie ) zatiahnuť do tejto slovnej bitky, tak to mi iba vyhovovalo, pretože tie prvé výpady o „internetových hrdinoch“ vyznievajú vo svetle následných reakcií viac ako úsmevne.
[15]
26. 9. 2011 v 11:12super7
OK, jen si připomeň, na základě jakého příspěvku jsi tuhle reakci vyprovokoval – jaké své chování jsi tam popsal a za co „sa nehambiš“. Tlouct někoho za zapnutou mlhovku je opravdu mimo jakoukoliv normu! Á propos – při popojíždění v koloně pokaždé zatahuješ ruční brzdu, nebo taky stojíš na brzdě? protože pak svítíš do očí tomu za sebou 3x silněji, než tobě ten s tou mlhovkou ;o)
[16]
26. 9. 2011 v 13:29jazva
Apropó, to čo som tu napísal nie je vôbec podstatné, ale provokácia to bola dobrá, to musíš uznať aj ty. Mne je v podstate jedno čo si o mne pár internetových pisálkov myslí. Išlo mi o princíp, že niekto sa tu hrá na „pána spravodlivého a absolútne kľudného“ a pritom uráža úplne bezdôvodne a nakoniec predvádza vrchol agresivity podobe “ tak bys jí měl hned “ a podobne. Čo mimochodom pri dosť vetchej telesnej schránke dotyčného vyznieva dosť komicky, ale budiž – nie o tom som chcel. Inak k téme hmlovka vs výchovná, nebolo to celkom tak ako som to napísal hneď na začiatku, ale potom som to vysvetlil, čiže nepokladám za potrebné sa k tejto téme vracať. K tomu za čo sa nehanbím, už len pripomienku. Každý sme nejaký, tak nerozumiem prečo by som sa mal za to aký som hanbiť? Či ty sa hanbíš za to aký si? To budeš mať asi ťažký život. Skôr si myslím, že by sa mali hanbiť tí čo sa tu pokrytecky hrali na Matky Terezy a nakoniec sa z nich vykľuli iba obyčajný hulváti a grobiani…
A áno pri jazde v kolóne, pri státí na červenú a pod. sa vždy snažím(ak je to čo len trochu možné) zatiahnúť ručnú. Bol som vychovaný tak, aby som nerobil druhým to, čo nechcem aby mi tí druhí robili. Preto napríklad neukazujem „fuckera“ len tak na počkanie. Pretože viem, že môžem natrafiť na niekoho komu by sa to nemuselo páčiť(ako ja napríklad) a nemuselo by to dobre dopadnúť…
[17]
26. 9. 2011 v 14:32super7
o tíži mého života si obavy dělat nemusíš, myslím, že jsem celkem vyrovnaný člověk. Přesto znám pocit studu – tomu se říká sebereflexe, což asi neznáš, soudě dle tvých projevů. prostě jsi „pan dokonalý“ a člověka vždycky potěší se s tak vzácným exemplářem setkat ;o)))
[18]
26. 9. 2011 v 17:05jazva
[67] Bravó!!! Na „pána dokonalého“ sme museli čakať dlhých 66 príspevkov. Najviac klišé pomenovanie, ktoré je staré ako internetová diskusia sama a používa sa keď už diskutér nevie kam z konopí… Paráda, už som spokojný, už tu nič nechýba. Ešte raz Bravó!!! 😀
PS: Tvoja osobná vyrovnanosť je pre mňa taká podstatná, ako výsledok komunálnych volieb v Ulambátare. To mi môžeš veriť… 😉
[19]
27. 9. 2011 v 8:41nextright
(68) Já jsem hrozně rád, že jsi se našimi reakcemi pobavil, možná ti dobrá nálada sníží dočasně agresivitu.
Zdá se, že pořád nechápeš rozdíl v tvém myšlení, a myšlení nás, kteří tvé jednání odsuzují.
Ty mluvíš o nevyprovokovaném neadekvátním útoku (finger není adekvátní důvod k fyzickému napadení), my ostatní tady hájíme právo na obranu své, své rodiny (která by případně mohla v autě sedět) a našeho majetku, tedy v tomto případě auta. V případě útoku ale musíš počítat s mimořádně silnou reakcí a stojím si za tím, že důvod k obraně všemi dostupnými prostředky v tvém případě byl.
Mluvíš o tom, že kdyby jsi ho nenapadl, musel by ses za sebe stydět, protože by sis přišel slabý. Já bych se zase styděl, kdybych sebe a svou rodinu nedokázal uchránit před takovými jako ty.
Vezmi si k ruce slovník a nastuduj si rozdíl mezi útokem a obranou. Stojím si za tím, že v případě, že mě někdo fyzicky napadne, navíc ještě bezdůvodně, ajko v tvém případě, je adekvátní jakkoliv silná reakce. A to není agresivita! Možná by sis mohl nastudovat i význam tohoto slova.
[20]
27. 9. 2011 v 8:44super7
tak ono je to klišé? ale na tebe to platí dokonale! hlavně, že jsi spokojený, nejvíc sám se sebou – tak se utři do ponožky a pochlub se Marienke. na tom, že jsi balkánský bijec, který se uspokojuje nad internetovými diskusemi, to nic nemění..
[21]
27. 9. 2011 v 11:06jazva
[70] A jéje, zase som sa dotkol niekoho ješitnosti. 😀
[22]
27. 9. 2011 v 11:20jazva
[69] Ja mám dobrú náladu skoro stále… Zásadný rozdiel medzi nami je za prvé v tom, že ty si ochotný sa nechať urážať verbálne, alebo neverbálne a ja nie. Za druhé v tom, že ja konám niekedy impulzívne a viem o tom a dokonca si to aj priznám, zatiaľ čo ty sa tváriš ako Matka Tereza krížená s Dalajlámom a potom tu píšeš také veci, že sa jednému rozum zastavuje nad nimi. Uvedomuješ si, že ty si ma poučoval, že som to mal dotyčnému ísť vysvetliť normálne a nie ho ťahať z auta a následne v ďalšej reakcii si mi napísal, že keby tebe niekto zaklopal na okienko, tak mu jednu bez rečí uvalíš? Možno ten niekto čo ti klopal na okienko ti chcel slušne povedať že mu svietiš pol hodinu do ksychtu a nakoniec mu ako majster sveta pred celou rodinou ukážeš fuckera. Otec roka! 😀 A tie invektívy, urážky a vulgárnosti na moju adresu, to už radšej ani nejdem komentovať. Tebe to príde normálne, že keď s niekým nesúhlasíš tak ho oslovuješ ako „idiot, tupec, kretén“??? Ja práve toto považujem za agresívne vystupovanie, takže si to skôr v tých slovníkoch naštuduj ty… 😉
[23]
27. 9. 2011 v 12:10nextright
Právě jsi dokázal, že neumíš číst nebo ti dělá problém pochopení psaného textu, takže další diskuze s tebou nemá smysl. Tak ještě jednou a nakonec – ty píšeš o agresivním útoku, já schvaluju pouze jakoukoliv dostupnou obranu.
[24]
27. 9. 2011 v 13:33super7
a nebo naopak, že?
[25]
27. 9. 2011 v 14:04Sleeper
Světla pro denní svícení mě iritují. Tedy pochopitelně ty úzké pásky z diod na náraznících aut, na kterých z výroby vůbec nebyly…. Řidič pak nesvítí potkávačkami, není skoro vidět (obzvláště pod mrakem v lese je to fajn :o) a přesto dle předpisů „svítí“.
[26]
27. 9. 2011 v 14:18jazva
[74] [73] vidím, že to tu už prerastá do konverzácie na úrovni materskej školy, typu „to nie ja to ty! a nie ja ty! a ty! ty!… “ čiže vás opúšťam. Dobre som sa pobavil, a na budúce vám sem niekde napíšem niečo o tom ako som niekoho zavraždil, aby to malo tú správnu šťavu a mohli ste tu moralizovať a hrať sa na svätých a neviem čo ešte. veď internetová diskusia znesie veľa… 😀 čus bus!
[27]
27. 9. 2011 v 14:20nextright
Jo, neumíš číst.
[28]
27. 9. 2011 v 15:34jazva
Bože! Mám na teba jednu otázku. Takto spomalený si už od mala, alebo to prišlo tak nejak vekom? Jednu dobu som sa tu na vás neskutočne bavil, ale teraz mi už normálne zostáva rozum stáť. Niekde hore ste sa so Super sedmou chytili ohľadom „tvrdého“ výraziva a neviem ešte čoho, nejaké bláboly o umeleckej licencii. Po ktorých nasledovala spŕška akože vtipného doberania si jeden druhého. Popravde, prišlo mi to trochu priteplené, ale keď to nevadilo vám dvom, tak mne teda určite nie… Aby som sa ale vrátil k podstate. Ako som tak čítal to tvoje kasanie sa do role človeka zdola, ktorému nejaké to hrubé slovo/výraz nevadí, tak ma napadlo, či budeš taký frajer, keď aj na teba niekto trochu pritlačí a … ja som teda pritlačil a dopadlo to tak ako to dopadlo. Ty si sa nám tu nádherne obnažil v celej svojej kráse. Ale nevadí, teraz aspoň viem, že ak budem chcieť spýtať na cestu, tak nemám klepať na červený Hyundai s českým EČ, lebo náhodou natrafím na teba a ty ma bez zaváhania buď zbiješ, alebo zastrelíš. 😀 Chodím sem a prispievam na auto.cz a aj na blogy roky, ale takýto výkon som ešte nezažil, skladám poklonu! 😀 Ja som sa od začiatku dobre bavil, nepoužíval hrubé výrazy, nadávky a podobne. Ty si sa predpokladám tiež dobre bavil. Len nabudúce mysli na to, aby ti pri tej „zábave“ nepraskla žilka frajere… 😀
[29]
27. 9. 2011 v 15:36nextright
Já jsem v klidu, mě se líbí, jak se startuješ. Už je to na to, aby jsi šel někomu dát přes hubu?
[30]
27. 9. 2011 v 15:41jazva
[79] 😀 a ešte! Pozor na tú žilku…
[31]
27. 9. 2011 v 15:43nextright
Jj, dávej. Nerad bych tě měl na svědomí…
[32]
27. 9. 2011 v 15:50jazva
[81] Ty už budeš mať na svedomí toho viacej(ak si teda taký „frája“ aj v súkromí), tak ťa iba upokojím: o mňa sa neboj, mňa sa debilita druhých ľudí nejako zásadne nedotýka. 😀 Ale jednu otázku by si mi mohol ešte zodpovedať. Žije sa s tým obmedzením ťažko, alebo sa na to dá zvyknúť?
[33]
27. 9. 2011 v 15:53nextright
Jo, zvyknul jsem si, že jsou na světě lidi jako ty.
[34]
27. 9. 2011 v 15:56jazva
[83] No nás normálnych je na svete väčšina, čiže na to sa ti asi zvykalo ľahko. Ja som sa pýtal na to tvoje obmedzenie, či sa s ním dá normálne žiť, alebo na teba musí stále niekto dávať pozor. 😀
[35]
27. 9. 2011 v 15:58nextright
Můžeš mi napsat, jaké omezení máš na mysli a jakou kvalifikaci máš pro jeho diagnózu?
[36]
27. 9. 2011 v 16:00jazva
[85] a vieš čo? Nemôžem… 😀 Ty to stále nechápeš?
[37]
27. 9. 2011 v 16:02nextright
Hm, myslel jsem si to.
[38]
27. 9. 2011 v 16:03jazva
Ty si si myslel, že nechápeš? 😀 Fakt hustý…
[39]
27. 9. 2011 v 17:30nextright
Nechápajících tvoje myšlení tu bylo víc, tak nám odpusť tu mentální nedostatečnost.
[40]
27. 9. 2011 v 18:52jazva
[89] Nezvaľuj svoju nedostatočnosť na iných, to ti nijako nepomôže… 😀
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.