-
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA : A VÍTĚZEM SE STÁVÁ…
A máme tu finále. V šesti předchozích dílech tohoto průřezu střední třídou jsem se snažil v několika nedostačujících odstavcích obsáhnout všechno to, co považuji za důležité pro zhodnocení kvalit každého ze „sedmi statečných“. Zároveň jsem prošel několika zkouškami ohněm objektivity s výsledkem, který nechávám jen a jen na vás.. Laskavý čtenář promine 😉
Sto lidí, sto chutí. A i když dva dělají přesně totéž, nikdy to není totéž. Proto ještě předtím, než uvedu své pořadí, vysvětlím čím jsem se při jeho stanovení řídil… A věřte, nebylo to ale ani trochu jednoduché. Jak už zaznělo na diskuzi, rozdíly mezi všemi aktéry jsou ve skutečnosti mnohem menší, než by se zjednodušenou optikou povrchního testu mohlo zdát. Každé z těch aut je prostě velmi dobré a nikdo si ve střední třídě nedovolí vyrobit šunt. A proto když píšu tu o jednom tu o druhém s nějakou výtkou a kritiku, berte ji, prosím, s nadhledem. Protože sto lidí, sto chutí.
Takže co hodnotím?
-
Auto se mi musí líbit. Musí mít něco, co mě chytne. Cokoliv, třeba drzé laufy pod zadním nárazníkem, charisma grázla, pohled z budoucnosti.. To vše se dá jen tušit a je to tím nejsubjektivnějším kritériem
-
V autě se musím cítit ne dobře, ale výborně. Musím se do něj těšit a nerad z něj vystupovat. Musí mi „vonět“ a ruce se nesmí setkat s příliš násilnou lácí. Nesmí (!) mi trhat ušní bubínky a musí myslet tak trochu nejen na mně, ale i za mně
-
Každé moderní auto je bezpečné, ale ne v každém se také přesně tak cítím. Když točím volantem, když brzdím.. vždy musím mít plnou kontrolu nad strojem ve kterém sedím
-
Ne každý má příjem jako úředník dopravního inspektorátu. Stanovil jsem tedy si laťku do cca 850 tisíc. Nevím proč, to číslo se mi líbí a navíc tím trochu pomáhám všem. Jsem samaritán.
-
Posledním kritériem, ale jen zdánlivě posledním co se důležitosti týče.. tím je image. Pokud mi někdo, kdo kupuje auto za více, než
Žena za volantem ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA VI & VII
perun.blog.auto.cz
- Duben 20121 Příspěvek
- Září 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Leden 20111 Příspěvek
- Listopad 20103 Posts
- Srpen 20101 Příspěvek
- Červenec 20101 Příspěvek
- Duben 20102 Posts
- Březen 20101 Příspěvek
- Únor 20103 Posts
- Prosinec 20091 Příspěvek
- Listopad 20093 Posts
- Srpen 20091 Příspěvek
- Červen 20091 Příspěvek
- Leden 20091 Příspěvek
- Prosinec 20082 Posts
- Listopad 20083 Posts
- Říjen 20084 Posts
- Srpen 20081 Příspěvek
- Červen 20081 Příspěvek
- Květen 20087 Posts
- Únor 20081 Příspěvek
- Leden 20081 Příspěvek
- Červenec 20072 Posts
- Květen 20074 Posts
-
5 991 Responses to ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA : A VÍTĚZEM SE STÁVÁ…
[1]
26. 5. 2008 v 13:17T613
vypadlo mi tam slůvku: „vyskytují“ pardon 😉
[2]
26. 5. 2008 v 13:24GTI
Mainstream (reaguji na větu Dinara o konkurenceschopné nabídce mainstreramu k prémii) přece vždy JEN dohání prémii. Lepší se mainstream, ale lepší se i prémie. Prosím nazírejme v proporcích. Vyzkoušejme si kvalitu kůže sedadel mainstreamu a prémie a nejásejme plošně, že jak main tak prém nabízí kožené židle. Podívejme se na motorizace, možnosti individualizací, kvalitu laků, materiálů (jo… plastů) atd atd.
Tedy já to spíše vidím tak, že dnešní mainstream (zejména špička) poskytuje opravdu fantastickou nabídku. v tom s Dinarem souhlasím. Ovšem prémie ještě o řád úchvatnější. Prostě ten odstup tam je a i nadále bude. Nedojde ke splynutí…
[3]
26. 5. 2008 v 13:25Perun
T613: Ano 🙂 A navíc, z větší části tu mluvíme o tradičních evropských výrobcích, tradičních značkách.. Žádná rychlokvaška z Koreje. Takže hledejme odpověď nejen v sobě a své peněžence, hledejme ji i v kořenech.
GTI: Bylo by mi líto, kdybych nemohl A4 zahrnout do testů.. Už proto, že příměr s šestkou by nebyl tak široký :-))
Ale vážně, souhlasím s tím, že házet do jednoho pytle jablka a hrušky není úplně košer.. Ovšem každý má na to svou optiku a pokud bude chtít, najde v tom pravdu jak odpůrce, tak příznivec. V tomto ohledu se tedy nemusí zdát zrovna fér, že jsem do ringu strčil těžkou váhu se zlomenou rukou a poslal proti ní sice lehčího, ale trénovanýho borce bez rukavic. Ale to je život.
P.S. Kompakty ti nechám – psal jsi to v Supertestíku, že je chceš prubnout příště. A budu to respektovat 😉
[4]
26. 5. 2008 v 13:28GTI
[100] T613: To je právě přesně to, jak bys takovéto srovnávačky neměl chápat.
Je axiom – nebe jsou prémiovky a pod nebem je mainstream. Přes to vlak nejede. Samozřejmě, že si můžeš koupit nabušený mainstream, špičkovou verzi za jedna dva, třeba třista koňá v Passatu, a podskočenou, základní prémii na základní motorizaci a tvrdit, že prémie je horší než mainstream. Ale takhle to ve světě aut nechodí. Vybav si podle svých představ C5 a podle svých představ A4… uvídíš, že by tohle klání s přehledem vyhrála A4… jo, bude o cca 300 tisíc dražší. No, je to také prémie.
[5]
26. 5. 2008 v 13:36GTI
Perun: Čti diskuzi, a i když se zde kolegové drží, přesto proskakuje skrytě teze – „na co prémie, koukám dokonce, že francouzskej mainstream je lepší.“ Tak to samozřejmě není. Víš to ty i já, leč teď jde o to, dokázat na diskuzi vysvětlit, proč, že „nevyhrála“ ta A4… tedy to vybalancovat pro ty, co třeba osobní zkušenost s těmi auty nemají. Jinak to tu dopadne jako na hlavní stránce pod články – A4 nevyhrála proto, že je to prémiová šunka od VW.
To vybalancování tak nějak čekám na diskuzi od tebe…
[6]
26. 5. 2008 v 13:42T613
(104) a o tom je Perun, v životě neexistuje oněch 300tis. navíc. Je jen peněženka, a … vlhké sny. Vždy máš hranici, kterou nemůžeš nebo v lepším případě nechceš překročit. To je základ života – mít a snít. Nikdo nezpochybňuje, že prémie je lepší. Jde jen o to, kdy se vyplatí její koupě.
[7]
26. 5. 2008 v 13:49Navtech
Všechno je hlavně o prachách a tak to prostě je. A pokud nejsou, tak je svět o hledání záporú tam kde nejsou a naopak. Tak je to i mezi Mnichovem a Paříží a lejt do desítky z Lídlu rum je sebelhaní.
[8]
26. 5. 2008 v 13:56Perun
T613: Děkuju, pregnantně jsi vyjádřil to, co bych psal na dvou odstavcích.
GTI: Myslím si, že jsem to řekl tak, jak jsem uznal za vhodné i nutné. Tedy opakuji – z mého pohledu dostatečně. A v některých případech (a ty to samozřejmě víš) můžeš vysvětlovat a vysvětlovat a vysvětlovat… A nic 🙂
Navtech: 😉 Mňam!
[9]
26. 5. 2008 v 13:58Dinar
(102) GTI: myslím, že to chápem všichni stejně, jestli postavím A4 za 850 vedle C5ky za stejný peníz, pak i kvalita materiálů uvnitř bude velmi srovnatelná. Jiná věc je, že to neumí každý z mainstreamu (taky proto je C5 nebo passat tam kde jsou) ale mezi nejlepšími z mainstreamu a A4 v tomhle směru už není rozdíl. Jde o to, že tímhle ale mainstream prakticky končí, víc v materiálech, vychytávkách, motorech, převodovkách a komplexně ve stylu nenabídne, A4 to ve svých vyšších specifikacích umí.
Můj pohled na věc při srovnáváních, ve kterých se má účastnit mainstream i premie:
1) Pokud hodnotím konkrétní varianty, čili říkám, teď hodnotím A4 2,0 tdi a C5 2,2 HDI, VW 2,0 TDI, Mondeo 2,0 TDCi apod. pak srovnání JE možné, a mohu jednotl. auta vyhodnotit, případně udělat žebříček.
2) Pokud ale chci hodnotit Audi A4 a Ford Mondeo resp. C5 atd. pak nelze toto hodnocení něčím omezovat, např. cenou, buď řeknu, tato auta vzhledem k rozsahu možností, které má premie a mainstream nenabící, nejdou porovnávat, nebo musím říct, že právě díky rozsahu nabídky a kvalitám z ní vyplývající je A4 (resp. premie obecně) lepší auto. Tedy obecné srovnání modelů nedává smysl, prakticky NENÍ možné.
[10]
26. 5. 2008 v 14:02Perun
Dinar: Přesně tak 😉
[11]
26. 5. 2008 v 14:04T613
Dinar: souhlas
[12]
26. 5. 2008 v 14:18igor
perun: gratuluju k autu 😉
[13]
26. 5. 2008 v 14:21GTI
[109] Dinar: Ano.
[14]
26. 5. 2008 v 14:24Perun
igor: To není mé auto.. A v nejbližší době ani nebude:-))))
Ale dík, každá gratulace dobrá! 😉
[15]
26. 5. 2008 v 15:30kocur
to GTI: Nemyslím si, že to s tou „prémií“ prezentuješ správně. Já velice vážně uvažuji, že mé příští (doufám, že poprázdninové) auto bude modrá C5 Tourer 2.7. Myslím si, že bych za své peníze mohl mít třeba i Audi, ale už jenom to, jak je Audi u nás prezentováno (podobně jako všechny výrobky koncernu), tj. málem zbožštění, jako nekonečná dokonalost, u Audi jako symbol úspěchu je věc, která mě na těchto autech přímo odpuzuje. A to už vůbec nehovořím o nadměrném „zájmu“ jistých skupin o v lepším případě části těchto vozů, v horším o vozy celé…
Když jsem si kupoval Xantii, tak jsem chtěl auto, které splňuje mé podmínky (prostornost, komfort na dlouhé cesty, …) a hlavně není vidět na každém rohu. Xantia se mi osvědčila jako velmi spolehlivé auto (i přes masáž svých známých o nespolehlivosti Citroenů a hydropodvozku zvláště), a navíc je řada lidí překvapena tím, jak je to auto jiné. Designem vnějšku, interiéru, prostorností, Pohodlím (s velkým P)…
Každý člověk, který se o autě rozhoduje samostatně, tak si vybírá dle svých představ (případně představ, které mu vtluče do hlavy marketing :). U nás trh velmi ovlivněn Škodou, která patří VW a také tím, že mnoho podniků má německé vlastníky. Tím je samozřejmě preferován nákup firemních aut Škoda a VW. Když vyjedeš za hranice (a jinam než do Německa) tak je situace jiná a zastoupení vozů VW není takové. Vzhledem k značné „stádovitosti“ lidí si často automaticky volí auto tak, aby zapadli. A já jsem tomu rád…
To je mé vysvětlení toho, proč lidi tak často nosí své peníze do autosalonu koncernu VW.
Design je věc značně individuální, ale na mě žádné auto VW nebo Opel svou až „sterilností“ nikdy neudělalo dojem. A rozhodně ne „prémiový“ dojem. Jsem přesvědčen, že v o „prémiovosti“ lze hovořit pouze u špičkových provedení A4, C, 3, … Navíc v Německu jsou to normální auta, které si kupují normální lidi, žádní premianti…
[16]
26. 5. 2008 v 16:17marianek
Perune diky za vynikajici srovnani zajimavych vozu.
[17]
26. 5. 2008 v 16:23Perun
marianek: Rádo se stalo 🙂
[18]
26. 5. 2008 v 17:11Ronault
[92] – U toho svižáka stylu Passata jsem si poplival monitor, omlouvá se, pokud sem trefil i Vás, ale to bylo na zlatý ventilek roku takto pasovat tetu Bertu na šviháka
[19]
26. 5. 2008 v 22:49Donovan
[115] kocur: Mluvíš mi z duše. První odstavec jsi napsal přímo perfektně. Dneska jsem viděl fungl novej Saab 9-5 Aero, tak jsem ho byl omrknout, tohle je totiž auto, co se moc často nevidí. Zrovna přišel pan majitel – velmi střízlivě a vkusně oblečený padesátník. Pochválil jsem mu jeho auto a on jen tak znalecky pronesl, cosi ve smyslu, že chtěl něco nenápadnýho a ocenil mě jako fajnšmekra, že jsem si všiml. A to už se blížíme k pointě – protože humpoláci v kšiltovkách a teplákovkách se otáčí za kdejakou Audi A6 2.0 TDi a takovýho děla, jako je Saab 9-5 Aero si ani nevšimnou. Ale člověk, který ví, tohle právě cení a kolem humpoláků velmi rád projede nepovšimnut.
[20]
27. 5. 2008 v 0:51RS
Perun divim se ze ne vyhral stary Passat nebo 407.
Jinak nevim kde si na to prisel za C5 ma nejakou image, ma snad nejmensi ze tridy po 407.
A te ze realna tubulka podle mne.
1. Místo: BMW 3
2. Místo: MERCEDES-Benz C
4. Místo: MAZDA 6
3. Místo: FORD MONDEO
5. Místo: AUDI A4
6. Místo: RENAULT LAGUNA
7. Místo: VW PASSAT Coupe
8. Místo: CITROËN C5
9. Místo: Skoda Superb
10. Místo: PEUGEOT 407
3. Místo: VW PASSAT (old typ)
Beru v potaz i spolehlivost jinak by bylo Modneo 3ti.
[21]
27. 5. 2008 v 0:54RS
1. Místo: BMW 3
2. Místo: MERCEDES-Benz C
3. Místo: MAZDA 6
4. Místo: FORD MONDEO
5. Místo: AUDI A4
6. Místo: RENAULT LAGUNA
7. Místo: VW PASSAT Coupe
8. Místo: CITROËN C5
9. Místo: Skoda Superb
10. Místo: PEUGEOT 407
11. Místo: VW PASSAT (old typ)
[22]
27. 5. 2008 v 1:11Navtech
Pěkné 7 místo pro virtualní model!:)))) To se cení! Nezapomenutelné jízdní vlastnosti…
[23]
27. 5. 2008 v 6:42Perun
Navtech: 😀 Tak to dopadá, když se před spaním prolítne celá kulisa s rukou na řadící páce nepřesného chodu 😉
[24]
27. 5. 2008 v 15:33Perun
A těm, kerým chyběla Honda Accord – něco málo z „Ostrovních výsledků“ What-Car?
Endžoj:
http://www.youtube.com/watch?v=IYQGeuZldNI
[25]
27. 5. 2008 v 17:24Ondore
[124] Endžojoval som, díki 😉
Boxerský súboj, pričom ani jeden z protagonistov neopustil svoj roh, príliš statické porovnanie, kvality Hondy by mali vyniknúť práve na ceste 🙁
Moja skúsenosť s obomi autami bola tiež iba statická, C5 mi dala ranu do hlavy pri vystupovaní (našťastie tapacírovanou stranou :-)) Accord nepotešil miestom vzadu a členitým kufrom. Vo všeobecnosti obe autá kvalitné, ja by som uvítal viac vzdušnosti, priestoru, každou generáciou mám pocit čoraz väčšieho obklopenia vodiča a ja rád slobodu, komfort…
[26]
27. 5. 2008 v 17:37RS
Navtech a Perun, je fak ze to nebude o moc lepsi nez stary Passat krom designu.
Tak ze dotatecne plus Honda.
1. Místo: BMW 3
2. Místo: FORD MONDEO Coupe (vypada o tridu lepe nez Passat CC)
3. Místo: MERCEDES-Benz C
4. Místo: MAZDA 6
5. Místo: FORD MONDEO
6. Místo: AUDI A4
7. Misto: Honda Accord
8. Místo: RENAULT LAGUNA
9. Místo: VW PASSAT Coupe CC (pro mene chapave)
10. Místo: CITROËN C5
11. Místo: Skoda Superb
12. Místo: PEUGEOT 407
13. Místo: VW PASSAT (old typ)
[27]
27. 5. 2008 v 18:02Perun
RS: Mondeo Coupé? Nějaké bližší info? Možná jsem něco přehlédl..
„Old“ a „New“ jsou anglická slova, která používají velmi mladí kluci, aby vypadali jako světáci.. Kolikpak ti asi je…
Ondore: Máš pravdu, škoda že tam nebylo více.. Takhle člověk jen tuší.. Ale 5:2 je dosti výmluvné 😉
[28]
27. 5. 2008 v 18:03Ondore
[126] RS: Skutočne excelentná tabuľka (tubulka, ak chceš), takmer by som povedal, že bolo zbytočné čítať Perunove dojmy z jazdy, Ty si to podal jasne, stručne, výstižne.
Ja ale patrím k tým menej chápavým, tak by som sa potešil, keby si si založil vlastný blog, napísal ku každému autu pár riadkov a prečo sa umiestnilo práve na tom konkrétnom mieste. Počet diskusných príspevkov je totiž obmedzený binárnym systémom PC na 128, tak nech môžeme tú diskusiu poriadne rozvinúť, OK?
[29]
28. 5. 2008 v 3:30RS
Perun design z Autobildu.
http://forum.fordclubs.org/viewforum.php?f=51&sid=87f1eaf789e93cc38ae088516366b320
;))))) Bohuzel mladi je skoro uz fuc, 31 na krku, ale usedle auta jeste teda nechci na ty je v 50/60 casu dost.
Ondore neni moc casu, ale treba nekdy vyplodim, hlavne jde o ze to muj zebricek, kazdy by si mel udelat svuj, je prece fajn otestovat si vse sam za to Peruna chvalim, nez jenom cist pocity jinch. Navic stredni trida neni muj salek cafe, ja ma rad nizsi stredni nebo neco mensiho sportovniho.
[30]
28. 5. 2008 v 6:41Perun
RS: Aha, takže žebříček konceptů, imaginárních představ a plakátů ze skříněk v šatně atomechaniků od Charouze :-)))))
Člověče, pak se ale vůbec nemáme o čem bavit a já tam do toho svýho výběru zařadím taky něco z plakátů, co říkáš? Třeba Peugeot 907 – 12 válců, pět set koní.. Podíval ses na plakát pozorně? Pouťová atrakce, prvoplánově násilný NIC.. Srovnej to s čistými inteligentními liniemi toho CC vedle a jestli nemáš místo hlavy ležatou švestku, musí ti to dojít..
Mám ale pocit, že zvítězila hmota na duchem.. Dětská duše v dospělém těle.. Někdy to může být krásné, většinou ale společensky obtížně tolerovatelné.
[31]
28. 5. 2008 v 9:51Emel
Mondeo coupe je úlet… co ta výztuha v přední masce? Svaly sem, svaly tam… ale celková harmonie nikde.
Jinak… dostává mě složitost myšlenkové konstrukce, kterou se někteří pokouší opravit interpretaci výsledků testu :-))).
„Perune, nádherně jsi to otestoval, všechno naprosto perfektní a opravdové, až na ten nepochopitelný myšlenkový zkrat při hodnocení vozu XY a jeho špatný výsledek v testu. Takže dovol, nepatrně za tebe poopravím pořadí a pak už to bude naprosto dokonalé.“
[32]
28. 5. 2008 v 10:08Perun
Emel: :-)))))) Ano, už jsem se nad tím také zamýšlel.. Ale reakce si nechávám pro sebe.. Jsem rád, že jsem přispěl troškou do mlýna názorů, protože o univerzální pravdu mi nešlo, neexistuje.. Podvědomě každý k něčemu tíhneme a hledáme mezi větami náznaky potvrzení toho, co třeba jen tušíme…
„The truth is out there“… 😉
To Mondeo Coupé je opravdu brutální kýč – snad je to jen neumětelská koláž, jinak si na cestu kupuju svářecí brýle.
[33]
30. 5. 2008 v 15:34Ondore
Tak som včera stretol majiteľa autosalónu Citroen na novej C5 a hneď sme sa aj dohodli na predvádzačke. Bol to môj druhý kontakt s ňou, ale po Perunovej recenzii som sa zameral viac na detaily, veci, ktoré popisoval a ja som ich prehliadol. A hlavne som si vyskúšal identickú motorizáciu, ako mal Perun. Po chvíli hľadania optimálneho miesta za volantom som vyrazil na cestu a výsledok ma potešil hneď niekoľkokrát. Po prvé to nie je rozhojdaný francúz, po druhé to nie je tvrďas nemec, po tretie, aj motor je lepší, ako 2.0TDI a napokon, aj napriek pokroku ani moje auto nie je horšie a nemusím ho vymeniť 😉
[34]
12. 6. 2008 v 21:12marty321
takže jestli máte rádi auta na sto procent byste měli kliknout na web
[35]
13. 6. 2008 v 20:42lukas
C5 je velmi luxusní auto a dobrý poměr cena/výkon
[36]
25. 9. 2008 v 14:31Charger
Přijde mi to jako pořadí člověka který auto bere jako povinnost, nutnost a né jako radost…škoda.
Komentáře nejsou povoleny.