• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.

  • ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.

    Publikováno: 11. 5. 2008

    Nakonec jsem to stihnul.. 😉

    Mazda 6 Wagon

    Exteriér

    Opouštím mikrosvět Citroënu a mířím k tmavě modrému japonskému kombíku. Očekávám zážitek stejně nevšední, jako setkání s Himitsuko. Okaeri Mazdá! Stojím a dívám se do projektorových očí s výrazem, který je pro Mazdu typický. Myslím si dokonce, že pokud se v Evropě nechce ztratit, je pro ní její asijský původ výrazovou nutností a prvkem, který určitá část zákazníků ocení a ta druhá část.. no tak ta druhá se o Mazdu vůbec nezajímá. Ostře profilovaná a kupodivu neagresivní příď se snad až příliš lomeným „úsměvem“ je hezká a v davu nezaměnitelná. Jdu podél dveří, kde nic novátorského ale ani rušivého nevnímám a posunuji se k sympaticky zaoblené zádi kombíku do které jsou citlivě zakomponována složitě skládaná zadní světla, která na druhý pokus dobře vystihují designovou podstatu M6. Tou je rafinovanost. Předchozí model mne při pohledu na zadní barevnou a nesourodou část často nutil odvrátit zrak nebo přemýšlet o rozzářených tokijských neonech uprostřed letní noci, nová M6 je ale v tomto ohledu o světelný rok dále. Dálněvýchodní vliv tedy může být i vkusný. Relativně rozměrný zavazadlový prostor není příliš pravidelný a především.. neobsahuje rezervní kolo, pouze dojezdovou sadu, která přidává cenné litry a ubírá na hmotnosti. Víko se kultivovaně sklápí a hned na to už držím kliku od levých předních dveří v ruce.

    Interiér

    Vždycky, když otevřu nějaké nové auto, snažím se vnímat celek. Všemi smysly. Poslochám zvuk dveří, vnímám vůni/pach, hodnotím odpor mechanismu dveřních závěsů.. To jsou velmi důležité věci, které o autě napoví víc, než si člověk myslí. Dveře jdou překvapivě lehce a po usednutí se tiše zavřou. Lehce mlaskavě, ale tiše. Dívám se na velmi pěkný volant, který se až nápadně podobá tomu v nové Laguně. Je obšitý kůží, má ten správný průměr, je ale docela tenký a to není poprvé, kdy si u japonských vozů všímám tohoto detailu. Mohlo by to být tím, že jsou menší a mají tím pádem také menší ruce? Mohlo, přece nebudou vyrábět volanty se dvěma tloušťkami. Jedny pro Evropany, druhé pro Asiaty (zvláštní, pořád mi to zní pejorativně a přeci to tak vyznít nemá…). Přístrojová (optitronová?) deska je sice poněkud barevnější, než bych čekal, ale přesto je vkusná a jednoduše pochopitelná, s poněkud horší čitelností údajů z rychloměru a otáčkoměru. Jak jsem ale později zjistil, jde jen o zvyk. Středový panel s bezvadnou ergonomií potěší svou spodní částí, v té horní se ale skrývá horizontální červeně podsvícený displej, který vypadá jako průzor v T34. Ten je rozdělen na tři části a působí svým pojetím smutně archaicky. Tak nějak z dob počátku digitalizace údajů v interiérech. Hledám ovládání palubního počítače, ale nebyl jsem schopen ho nalézt. Přes ovládání na volantu jsem ho nenašel a na přístrojové desce také ne. Ergonomie tady někdy má své mezery.

    Celý interiér je ale jako celek harmonický a řekl bych i účelně jednoduchý. Nic neodvádí pozornost, nic neruší, vše je tak, jak to asi člověk očekává. Trochu se vtírá myšlenka, že je M6 uvnitř trochu bez nápadu a cela bez emocí. Zkrátka rafinovanost vnějšku poněkud předbíhá účelnou jednoduchost vnitřku. Jsou to dvě sestry, které spolu nemluví. Dvě Antone Pavloviči? A není to málo? 😀

    Je třeba říci, zpracování a slícování jednotlivých dílů patří a vždy patřilo u Japonských vozidel k tomu lepšímu průměru, výrazně lepšímu. Díky použitým materiálům ale nikdy na vrchol nevystoupí a M6 to uvnitř důrazně potvrzuje. Téměř všechny plasty jsou tvrdé, nebo jen symbolicky měkčené. Dokonce i kůží potažený volant je tvrdý jako kámen a neklamné signály mého zhýčkaného pozadí mi ukazují pomyslně vztyčený prst. Ani palec, ani prostředníček.. spíše ukazovák. Sedadlo řidiče je dostatečně dimenzováno i na rozměrnější pozadí evropského jedlíka, Američan už by ale měl smůlu. Sedák je tuhý, plochý a téměř bez tvaru, opěrák je dostatečně dlouhý, ale ve své střední části až nepochopitelně tvrdý a jen s mírně přizvednutými okraji bočního vedení. Při japonském smyslu pro detail mi prostě uniká důvod, proč výrobce do rodinného kombi zakomponoval laminátové sedadlo z tramvaje. Svým způsobem se na mém vnímání silně podepisuje i předchozí anatomická seance z C5. Startuji

    Na silnici

    Ohřátý motor neslyšně nastartuje a jeho chod prozradí až ručka otáčkoměru. Hm. Levá ruka na multifunkčním volantu, pravá na pěkné a sympaticky tvarované řadící páce, levá noha zvolna pouští měkkou spojku a pravá měkce dotírá na plynový pedál. Až pohled jednoho zvědavce stojícího opodál mi prozradil, že je můj rozjezd doprovázen klukovským vytáčením motoru.. Nešvar elektronického pedálu plynu a velmi dobrého odhlučnění..

    Mazda 6 je proti C5 z papíru. Rozdíl v hmotnosti u obou vozidel je asi 150 kg, což je dost. Přesto nemám pocit nějakého sportovního nářadí a dynamicky při rozjezdech na křižovatce rozdíl nevnímám. Samozřejmě je jízda s turbodieselem a benzínovým motorem o něčem úplně jiném, ale celkovou schopnost vyvinout rychlost lze hodnotit jako velmi podobnou. Vjíždím na stejnou zatáčkovitou okresku a tlačím na pilu. M6 věrně kopíruje terén a jede spesně tam, kam jí pošlu. Něco mi ale stále nesedí. Řazení to není, to je výtečné a přesné. Přechod mezi stupněm 1 a 2 je dokonce lepší, než u A4 a ruka cítí velmi exaktní odpor v přesně vymezené kulise. Od stupně 3 a dále podle mě přebírá vládu A4. Řízení je téměř prosté zpětné vazby. Abych řekl pravdu, přečetl jsem si pár jízdních testů a do M6 šel doslova „natěšen“. Novináři zasvěceně píší o vynikající ovladatelnosti a chirurgické přesnosti.. Až si říkám, jestli to třeba jen není kastle na podvozku 911? Není. Opravdu ne. Výjezd ze zatáčky doprovází důsledné vracení volantu zpět do neutrální polohy a to je neklamné znamení, že tady zasahuje servořízení do děje víc, než neviditelná ruka trhu do naší ekonomiky. Motor se ochotně točí a nevydává přehnaně veliký hluk, je dobře utlumen.. ale je také velmi dobře utlumen ve svém projevu, který je nevýrazný a mdlý. Zcela mu chybí výkonová špička a při svých 108mi kW prostě nepředvádí to, co bych od něj očekával. Zatím ale jedu po okresce a vnímám tlumení nerovností, které je velmi dobré a prosté rezonancí různých rezonancí a doprovodných zvuků. Mazda se nekroutí a její papírová stavba jí v zatáčkách pomáhá v nižších odstředivých silách, na které rozměr 17″/215 pohodlně stačí. Jedu rychle a zdánlivě jistě, ale po chvíli se v levé zatáčce poměrně úzké silnice asi sto padesát metrů přede mnou objeví nechutný kolos v podobě T815 a já musí razantně brzdit, abych se s jedním kolem na krajnici vyhnul plynovým hořákům malešické spalovny. Mazda v tu chvíli prozradila nevýhody příliš lehké konstrukce a těžiště ovlivněného „batohem“ na zadní nápravě. Neklidné smýknutí zadku jsem musel kontrovat volantem a nervozita celého auta vyvolala ještě větší nervozitu mého spolujezdce.. Jeho sedadlo získalo dvoubarevný nádech vkusné kombinace šedé látky s hnědým dekorem. Ve chvíli, kdy jsem bezpečně míjel třicetitunový kolos tiše špitl „myslím, že jsem se právě po***l.

    Jedeme dál a už si začínám všímat.. Potah tvrdých sedadel (tvrdost cca na stupni 9) je naprosto neprodyšný a potí se mi záda.. Oups, nejen záda.. Sjíždím z okresky na dálničním sjezdem, kde jsem si nechal dost prostoru k jízdě na hraně s utažením pod plynem.. Vytočená trojka, letím.. M6 drží.. drží… pohnu volantem do směru a M6 držet přestává. Zadek s sebou trhne, podvozek necitlivě škubne zásahem ESP a důvěra je pryč. Vyjíždím na dálnici, kde dostihnu Fabii Combi s červeným TDI. Podřadím a předjíždím. Točím motor co to dá, ale Fabia se mně drží jako klíště. Až od čtvrtého rychlostního stupně se asi proti své vůli začíná vzdalovat a já přemýšlím nad smyslem této motorizace. Na stejném úseku jsem s těžší C5 s turbodieselm jel možná ještě o trochu rychleji. No, to je opravdu zklamání. Dorazím tiše do cíle a je mi úplně jedno, jestli mně někdo sleduje. Nechávám klíčky uvnitř, rovnám si zpocenou košili a jdu směrem k Mondeu.

    Shrnutí

    Do M6 jsem šel s velikým očekáváním řidičského zážitku, pěkně zpracován médii. Hledal jsem to, co jsem ale při nejlepší vůli nenašel. M6 je kvalitně postavené, velmi hezké a esteticky vyvážené auto. Tečka. Volba motorizace mi vyznívá pro turbodieselový motor, který lehkému vozu propůjčí trochu více jistoty a posune těžiště více směrem dopředu, jak se na předokolku sluší a patří. K sedadlům je to, že z testovaných vozů na tom byla M6 nejhůře. Bohužel pro Mazdu, zdaleka nejhůře. Zkrátka, přestože je nová M6 (jaksi povinně) dobré auto, nečekejte zázraky. Pro mne osobně a zejména po tak velkém očekávání se jednalo o zklamání dne.

ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA IV. ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA II.

4 104 Responses to ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.

  • [1]

    2. 11. 2008 v 19:09web

    určitě klikněte na web a obujte si své autíčko nebo vylepšete něčím jiným….

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura