-
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.
Nakonec jsem to stihnul..
Mazda 6 Wagon
Exteriér
Opouštím mikrosvět Citroënu a mířím k tmavě modrému japonskému kombíku. Očekávám zážitek stejně nevšední, jako setkání s Himitsuko. Okaeri Mazdá! Stojím a dívám se do projektorových očí s výrazem, který je pro Mazdu typický. Myslím si dokonce, že pokud se v Evropě nechce ztratit, je pro ní její asijský původ výrazovou nutností a prvkem, který určitá část zákazníků ocení a ta druhá část.. no tak ta druhá se o Mazdu vůbec nezajímá. Ostře profilovaná a kupodivu neagresivní příď se snad až příliš lomeným „úsměvem“ je hezká a v davu nezaměnitelná. Jdu podél dveří, kde nic novátorského ale ani rušivého nevnímám a posunuji se k sympaticky zaoblené zádi kombíku do které jsou citlivě zakomponována složitě skládaná zadní světla, která na druhý pokus dobře vystihují designovou podstatu M6. Tou je rafinovanost. Předchozí model mne při pohledu na zadní barevnou a nesourodou část často nutil odvrátit zrak nebo přemýšlet o rozzářených tokijských neonech uprostřed letní noci, nová M6 je ale v tomto ohledu o světelný rok dále. Dálněvýchodní vliv tedy může být i vkusný. Relativně rozměrný zavazadlový prostor není příliš pravidelný a především.. neobsahuje rezervní kolo, pouze dojezdovou sadu, která přidává cenné litry a ubírá na hmotnosti. Víko se kultivovaně sklápí a hned na to už držím kliku od levých předních dveří v ruce.
Interiér
Vždycky, když otevřu nějaké nové auto, snažím se vnímat celek. Všemi smysly. Poslochám zvuk dveří, vnímám vůni/pach, hodnotím odpor mechanismu dveřních závěsů.. To jsou velmi důležité věci, které o autě napoví víc, než si člověk myslí. Dveře jdou překvapivě lehce a po usednutí se tiše zavřou. Lehce mlaskavě, ale tiše. Dívám se na velmi pěkný volant, který se až nápadně podobá tomu v nové Laguně. Je obšitý kůží, má ten správný průměr, je ale docela tenký a to není poprvé, kdy si u japonských vozů všímám tohoto detailu. Mohlo by to být tím, že jsou menší a mají tím pádem také menší ruce? Mohlo, přece nebudou vyrábět volanty se dvěma tloušťkami. Jedny pro Evropany, druhé pro Asiaty (zvláštní, pořád mi to zní pejorativně a přeci to tak vyznít nemá…). Přístrojová (optitronová?) deska je sice poněkud barevnější, než bych čekal, ale přesto je vkusná a jednoduše pochopitelná, s poněkud horší čitelností údajů z rychloměru a otáčkoměru. Jak jsem ale později zjistil, jde jen o zvyk. Středový panel s bezvadnou ergonomií potěší svou spodní částí, v té horní se ale skrývá horizontální červeně podsvícený displej, který vypadá jako průzor v T34. Ten je rozdělen na tři části a působí svým pojetím smutně archaicky. Tak nějak z dob počátku digitalizace údajů v interiérech. Hledám ovládání palubního počítače, ale nebyl jsem schopen ho nalézt. Přes ovládání na volantu jsem ho nenašel a na přístrojové desce také ne. Ergonomie tady někdy má své mezery.
Celý interiér je ale jako celek harmonický a řekl bych i účelně jednoduchý. Nic neodvádí pozornost, nic neruší, vše je tak, jak to asi člověk očekává. Trochu se vtírá myšlenka, že je M6 uvnitř trochu bez nápadu a cela bez emocí. Zkrátka rafinovanost vnějšku poněkud předbíhá účelnou jednoduchost vnitřku. Jsou to dvě sestry, které spolu nemluví. Dvě Antone Pavloviči? A není to málo?
Je třeba říci, zpracování a slícování jednotlivých dílů patří a vždy patřilo u Japonských vozidel k tomu lepšímu průměru, výrazně lepšímu. Díky použitým materiálům ale nikdy na vrchol nevystoupí a M6 to uvnitř důrazně potvrzuje. Téměř všechny plasty jsou tvrdé, nebo jen symbolicky měkčené. Dokonce i kůží potažený volant je tvrdý jako kámen a neklamné signály mého zhýčkaného pozadí mi ukazují pomyslně vztyčený prst. Ani palec, ani prostředníček.. spíše ukazovák. Sedadlo řidiče je dostatečně dimenzováno i na rozměrnější pozadí evropského jedlíka, Američan už by ale měl smůlu. Sedák je tuhý, plochý a téměř bez tvaru, opěrák je dostatečně dlouhý, ale ve své střední části až nepochopitelně tvrdý a jen s mírně přizvednutými okraji bočního vedení. Při japonském smyslu pro detail mi prostě uniká důvod, proč výrobce do rodinného kombi zakomponoval laminátové sedadlo z tramvaje. Svým způsobem se na mém vnímání silně podepisuje i předchozí anatomická seance z C5. Startuji
Na silnici
Ohřátý motor neslyšně nastartuje a jeho chod prozradí až ručka otáčkoměru. Hm. Levá ruka na multifunkčním volantu, pravá na pěkné a sympaticky tvarované řadící páce, levá noha zvolna pouští měkkou spojku a pravá měkce dotírá na plynový pedál. Až pohled jednoho zvědavce stojícího opodál mi prozradil, že je můj rozjezd doprovázen klukovským vytáčením motoru.. Nešvar elektronického pedálu plynu a velmi dobrého odhlučnění..
Mazda 6 je proti C5 z papíru. Rozdíl v hmotnosti u obou vozidel je asi 150 kg, což je dost. Přesto nemám pocit nějakého sportovního nářadí a dynamicky při rozjezdech na křižovatce rozdíl nevnímám. Samozřejmě je jízda s turbodieselem a benzínovým motorem o něčem úplně jiném, ale celkovou schopnost vyvinout rychlost lze hodnotit jako velmi podobnou. Vjíždím na stejnou zatáčkovitou okresku a tlačím na pilu. M6 věrně kopíruje terén a jede spesně tam, kam jí pošlu. Něco mi ale stále nesedí. Řazení to není, to je výtečné a přesné. Přechod mezi stupněm 1 a 2 je dokonce lepší, než u A4 a ruka cítí velmi exaktní odpor v přesně vymezené kulise. Od stupně 3 a dále podle mě přebírá vládu A4. Řízení je téměř prosté zpětné vazby. Abych řekl pravdu, přečetl jsem si pár jízdních testů a do M6 šel doslova „natěšen“. Novináři zasvěceně píší o vynikající ovladatelnosti a chirurgické přesnosti.. Až si říkám, jestli to třeba jen není kastle na podvozku 911? Není. Opravdu ne. Výjezd ze zatáčky doprovází důsledné vracení volantu zpět do neutrální polohy a to je neklamné znamení, že tady zasahuje servořízení do děje víc, než neviditelná ruka trhu do naší ekonomiky. Motor se ochotně točí a nevydává přehnaně veliký hluk, je dobře utlumen.. ale je také velmi dobře utlumen ve svém projevu, který je nevýrazný a mdlý. Zcela mu chybí výkonová špička a při svých 108mi kW prostě nepředvádí to, co bych od něj očekával. Zatím ale jedu po okresce a vnímám tlumení nerovností, které je velmi dobré a prosté rezonancí různých rezonancí a doprovodných zvuků. Mazda se nekroutí a její papírová stavba jí v zatáčkách pomáhá v nižších odstředivých silách, na které rozměr 17″/215 pohodlně stačí. Jedu rychle a zdánlivě jistě, ale po chvíli se v levé zatáčce poměrně úzké silnice asi sto padesát metrů přede mnou objeví nechutný kolos v podobě T815 a já musí razantně brzdit, abych se s jedním kolem na krajnici vyhnul plynovým hořákům malešické spalovny. Mazda v tu chvíli prozradila nevýhody příliš lehké konstrukce a těžiště ovlivněného „batohem“ na zadní nápravě. Neklidné smýknutí zadku jsem musel kontrovat volantem a nervozita celého auta vyvolala ještě větší nervozitu mého spolujezdce.. Jeho sedadlo získalo dvoubarevný nádech vkusné kombinace šedé látky s hnědým dekorem. Ve chvíli, kdy jsem bezpečně míjel třicetitunový kolos tiše špitl „myslím, že jsem se právě po***l.
Jedeme dál a už si začínám všímat.. Potah tvrdých sedadel (tvrdost cca na stupni 9) je naprosto neprodyšný a potí se mi záda.. Oups, nejen záda.. Sjíždím z okresky na dálničním sjezdem, kde jsem si nechal dost prostoru k jízdě na hraně s utažením pod plynem.. Vytočená trojka, letím.. M6 drží.. drží… pohnu volantem do směru a M6 držet přestává. Zadek s sebou trhne, podvozek necitlivě škubne zásahem ESP a důvěra je pryč. Vyjíždím na dálnici, kde dostihnu Fabii Combi s červeným TDI. Podřadím a předjíždím. Točím motor co to dá, ale Fabia se mně drží jako klíště. Až od čtvrtého rychlostního stupně se asi proti své vůli začíná vzdalovat a já přemýšlím nad smyslem této motorizace. Na stejném úseku jsem s těžší C5 s turbodieselm jel možná ještě o trochu rychleji. No, to je opravdu zklamání. Dorazím tiše do cíle a je mi úplně jedno, jestli mně někdo sleduje. Nechávám klíčky uvnitř, rovnám si zpocenou košili a jdu směrem k Mondeu.
Shrnutí
Do M6 jsem šel s velikým očekáváním řidičského zážitku, pěkně zpracován médii. Hledal jsem to, co jsem ale při nejlepší vůli nenašel. M6 je kvalitně postavené, velmi hezké a esteticky vyvážené auto. Tečka. Volba motorizace mi vyznívá pro turbodieselový motor, který lehkému vozu propůjčí trochu více jistoty a posune těžiště více směrem dopředu, jak se na předokolku sluší a patří. K sedadlům je to, že z testovaných vozů na tom byla M6 nejhůře. Bohužel pro Mazdu, zdaleka nejhůře. Zkrátka, přestože je nová M6 (jaksi povinně) dobré auto, nečekejte zázraky. Pro mne osobně a zejména po tak velkém očekávání se jednalo o zklamání dne.
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA IV. ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA II.
4 104 reakcí na ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.
[1]
11. 5. 2008 v 11:35da_b0mb
Hm, tak me napadlo: jak by asi dopadl novej Accord
[2]
11. 5. 2008 v 11:41Perun
da_b0mb: Já nevím. Nic mi neříká, ale je to neznamená, že by to nemohl být šampion. Třeba ho jednou prubnu
[3]
11. 5. 2008 v 11:46507
Tak podľa mňa je Mazda (podľa toho tvojho opisu) taká aký má vzhľad prednej časti. Tie predné svetlá mi nesedia. Nezapadajú do karosérie. Esteticky tam nezapadajú. Proste predok je príliš plochý a tie predné svetlá to ešte zhoršujú. Proste akoby boli pre ne vyrezané otvory a tam vsadené svetlá. Absolútne esteticky tam nezapadajú. A mám pocit, že ten istý dizajnér robil zadnú časť Mondea sedan, lebo tam zase zadné svetlá majú tento problém.
A opierky hlavy?
[4]
11. 5. 2008 v 11:51Perun
507: .. Tebe ty opěrky nějak berou
Celou cestu jsem je nezaregistroval, z toho mohu vyvodit, že nejsou ani vynikající, ani špatné. Hlavu jsem si ale neopřel, to je fakt.
[5]
11. 5. 2008 v 12:32507
Neberú. Obzvlášť ma zaujímali len C5. Ale u Mazdy dostali v testoch bezpečnosti hodnotenie priemerné a zdá sa, že sa ani v novej nezmenili. Tak som zvedavý čí sú aspoň pohodlné.
[6]
11. 5. 2008 v 13:20drak
Mam C5 2.2 HDi a nedavno jsem řešil koupi nového vozu do cca 800tis. a musím řict že řední i ja jsem mířil do střední třídy. A mazda mě totálně sklamala přesně jak je výše uvedeno,jo pokud budu jezdit jen někde po městě a nebo jednou za týden na chatu tak to beru ,ale jezdit v ní každý den a ujet třeba 200km tak budu rozlámaný a zničeny jak boruvkovej chrást po nájezdu turistů.
Stoprocentně souhlasím s článkem a jsem zvědav jak to celé dopadne.Jinak super blog.
[7]
11. 5. 2008 v 13:34Baracudaj
[6] drak: Jen aby nedošlo k omylu, Perun tady vyzkoušel novou C5…
[8]
11. 5. 2008 v 15:05honzarov
Dobrý popis. Na mě M6 působí takovým až moc oblým dojmem, asi to dělá vyboulená přední kapota nebo co. V téhle třídě je to také hodně o reprezentativnosti (pokud jde o sedan), tohle je na mě moc busty (tvarově).
[9]
11. 5. 2008 v 17:11Humbert
Perune, nedoplníš ke každému testu motorizaci, výbavu a přibližnou cenu? Myslím, že by se to hodilo.
Jinak, díky za jiný pohled na testovaná auta, než je nám standardně nabízen. Konečně jsem se dočkal i jiného, než jen kladného hodnocení. Ono nemůžou být všichni jen nadprůměrní, kdo by pak byl průměrný a podprůměrný?
Co se týká popisu vzhledu, spíš než rafinovaný bych použil pravý opak – jednoduchý, vyrovnaný, celistvý, japonský. Taková asijská obdoba Audi.
[10]
11. 5. 2008 v 17:11Perun
drak: Děkuji, dočkáš se
honzarov: Mně se ty tvary líbí. Subtilnímu vozu propůjčují trochu svalů, ale kolik lidí, tolik chutí. Zbytek už se mi zdaleka tolik nelíbí.
[11]
11. 5. 2008 v 17:12marianek
Myslim, ze jsi udelal chybu jako mnoho jinych. Problemem je, ze i pres „sportovni“ design nejde o sportovni automobil. Jeste k tomu ve verzi kombi. Dnesni trend „sportovniho“ designu klame vzhledem.
Sedadla jsi trefil presne.
Myslim, ze jizda v ramci predpisu by byla bez problemu a navic prijemna (kolik sedadla dovoli).
[12]
11. 5. 2008 v 17:18Perun
Humbert: Vidíš, dobrá poznámka. Motorizace jsem uvedl hned na začátku, přibližnou cenu bych tedy mohl spolu se stupněm výbavy uvést v konečném hodnocení v posledním dílu.
Nevím to jistě, ale v Japonsku mazda pravděpodobně nemá statut prémie, myslím, že jejich chápání je výrazně odlišné od toho našeho. Nejblíže bych Mazdu z japonského pohledu zařadil… k Mazdě
Svého času jsem ti navrhoval, aby ses ozval někdy v dubnu.. mohl jsem tě pozvat
[13]
11. 5. 2008 v 17:21Perun
marianek: Jó, člověk je tvor omylný
Jízda v Mazdě 6 je vlastně nudná, výlet za hranici legálního byl nutným oživením a zdrojem poznání. Opět platí, že výjimečně a pouze pro účely testu, ne jako způsob ukájení atavistických pudů.
[14]
11. 5. 2008 v 17:33Humbert
[12 Perun] Tak tohle mi nedělej. Teď si můžu akorát tak nafackovat, že jsem na to zapomněl jako na smrt. To víš, že bych to rád využil.
Mluvil jsem jen o vzhledu exteriéru, ne o celkovém chápání prestiže. Tady nezastávám (gtiho) teorii, že vzhled se rozlišuje na main, low, high apod. Šestka na mě působí nezáludně, jednoduše. Stejně jako v japonských filmech se často objevují motivy stromů, květin, lístků.
[15]
11. 5. 2008 v 17:40Perun
Humbert: Ano, na té myšlence něco je. Japonci vnímají detail, který je u šestky zastoupen několika zajímavými prvky. Ty pak tvoří celkem harmonický a nerušený celek a docela dobře vyjadřují tradiční přístup k obsahu a formě. To nemám ze své hlavy, mluvil jsem s japanologem.. Bylo by to na dlouho…
[16]
11. 5. 2008 v 18:46objekt21
velmi pekne napisane, konecne rozumne slova
[17]
11. 5. 2008 v 18:52GTI
Tak tohle je text snad i na auto-oscara, bravo. Velmi hluboký ponor. Zapocenej zemr, uhnanej vlk… tvrdej volant… Jak jsem psal testík o subkompaktech, přesně stejnej poznatek u mazdy 2 – kůže na volantu evokuje koženku…
Perune, pokud ses už vyplakal z toho, žes udělal chybu, jak tě svým příznačným způsobem světáka motorismu poučuje maRRiánek, není třeba truchlit. Že bys měl nereálná či neobjektivní očekávání, to tu skutečně z tvého textu může odtušovat než diskuzní kapitán automobilového pRRůmyslu… :-)).
Můj vizuální dojem je z šestky až šokující… žádná jiskra, žádný podtext, až karikaturní maska.
Cos však dokonale svým textem vystihl – ano, to cos napsal, to je mazda 6. Není třeba nic dodávat. Kdo zná auta, ví, že víš.
[18]
11. 5. 2008 v 20:21Perun
objekt21: Děkuji, snažím se být objektivní.
GTI: Taková pochvala potěší, opravdu
No.. k tomu pláči.. já to jako jako nějakou trágu nebral, je dobré slyšet víc názorů a třeba se i skrz ně podívat sám na sebe..
[19]
11. 5. 2008 v 22:08PREMDA
Kratickou recenzi na M6tku jsem psal uz 4.1. Docela jsme se shodli. Souhlasim s Mariankem, zdani klame.
Pro Daniela: operky jsou ok, jen je nevytahnes, nez 5cm a pak vypadnou.
GTI, vlka si uzenes i v Passatu
[20]
11. 5. 2008 v 22:53GTI
Jasně Premdo, vlka si uženeš všude. Jenom někde rychleji :-))) Mimochodem, jaké zdání? Ty snad (či maRRiánek) považujete Mazdu 6 za nějaké sportovní auto? Spad jsi z višně? Vždyť je to vizuálně zcela podprůměrnej sedan. Jak jede a zatáčí, to ti Perun dokonale popsal. Kde jako vy dva tu sprotovnost toho auta vnímáte? Z plakátovejch snů?
Mazda 6 je vizuálně stejně sportovní jako peugeot 407, či Mondeo. Je to běžnej mainstreamovej produkt. Hele, nepopletl sis to s Accordem? U vás dvou je člověk zvyklej na ledacos. Každopádně znamenám tenhle postřeh (že jako ty a maRRiánek vnímáte Mazdu 6 jako vizuální sporťák) do Zlatého ventilku 2008. Větší nesmysl o vnímání auta jsem tu dlouho nečetl.
[21]
11. 5. 2008 v 23:02PREMDA
[20] GTI: Postav si M6 vedle Passatu nebo Sonaty a pochopis.
[22]
11. 5. 2008 v 23:56GTI
Premda: Aha, takže ty skutečnost, zda auto je sportovně střižené vnímáš jen porovnáním s konkurencí… no, tak žalostnej postoj se opravdu nevidí.
Všimni si, že všichni tu nějak reagujeme na autora blogu a na auto, které testoval. Opět jen kapitán automobilového pRRůmyslu (a ty) se tu snažíte někomu podsouvat, že kolega měl zkreslená očekávání, že holt kdyby věděl, co samozřejmě víte vy dva mušketýři garáží, tedy že je to jen mainstreamová šunka a žádnej sporťák, nemusel být nemile překvapen ze… sedadel, z potahu volantu, odezvy od něj… a z celkové sterility. Premdo, zoufalé, opravdu zoufalé.
Ale dokonale sis naběhl. Sonatu bych vynechal, ale toho Passata si vedle šestky postav ty. Někdo holt má rád dikobraz, někdo čte Hemingwaye… Asi sis to tu popletl s blogem maRRiánka, tam je psaní hloupostí přímo v popisu blogu… zde se ovšem odehrávají diskuze na trochu jiné úrovni. Jenže, kde bys tu úrověň chtěl pobrat, když považuješ šestku za sportovní auto…
[23]
12. 5. 2008 v 0:22PREMDA
GTi: Ty musis pri tom psani uplne poskakovat. (:-D ). Jestli nevis co znamena „sportovne strihnuty design“ pak se nemame o cem bavit. Passat jsem postavil spolecne se Sonatou vedle M6, protoze jde o modely s minimem sportovniho strihu.
Vsichni tu reagujeme na autora blogu a auto, ktere testoval. Chlape, moc ti to posledni dobou nejde. V anglicacich a autech je rozdil, ty znas ale vic ty anglicaky, vid?
P.S. tvoje zoufaly prekrucovani dal zkousej, bavis me. :-))
[24]
12. 5. 2008 v 10:01GTI
Tyhle evergreeny duskuzních nul o poskákování, nebo že tě bavím zkoušej jinde. Nebo ti mám zase já psát – kašpárku, co hulíš, kde se léčíš apod?
Jediní vy dva s kapitánem pRRůmyslu tu „otevíráte“ autorovi blogu voči, že holt měl nerealistická očekávání. Nereálná očekávání máš ty, Přemku. Autor blogu (umíš číst, ne?) tedy rozhodně ne. Vaše infantilní poučky o tom, jestli je mazda šest sportovně střižená si šeptejte někde v kroužku, zde se velmi realisticky diskutuje o autech z pozice uživatele, nikoliv z pozice plakátového onanisty. Bláboly směruj k maRRiánkovi na blog, tam jim bude nejlépe.
Tedy do Zlatého ventilku na rok 2008 putuje „myšlénka“, že – šestka je vlastně vizuálně sportovní auto :-))) tohle může napadnout opravdu jen pubertu tvého rozměru. Jo a ještě jednoho – kapitána automobilového pRRůmyslu ?:-)))
[25]
12. 5. 2008 v 15:11507
Všade, naozaj všade sú. Sú ako hnusný hmyz. Keď nie oni, tak istý gld.
Sakra, fakt nás chcete presviedčať, že vám je 15? Já tipujem Mária na 15. Každý tu chváli Perunov blog, ale vy opäť musíte mať svoju pravdu. Toho kapitána GTI vystihol dokonale. Presne tak. Mário a premda sú tí, ktorý majú mnoho skúseností a môžu zastávať svoj názor a hovoriť o tom ako sa Perun a všetci ostatní mýlia. Sakra, veď já som z toho dávno vyrástol. A viem koľko mi bolo. Tiež som všetko vedel, tiež som bol ten kto mal pod palcom všetky informácie a vedel 99% zo zákulisia. Ale z toho som vyrástol. A vy sa správate presne tak. Tak o čom sa nás snažíte presvedčiť??? Keby to bolo aspoň o niečom. Ale premda, ty súhlasíš s niekym kto hovorí, že zimné pneumatiky sú tichšie ako letné… Treba k tomu komentár? Tak povedzte koľko vám je. Alebo zmiznite. Fakt na to nikto nie je zvedavý. A inak, tu by ste určite mali čo povedať.
http://portal2.dkm.cz/phorum/list.php?f=2
[26]
12. 5. 2008 v 15:13507
Myslím, že Mário by mohol byť tiež „Odborník roku 2008″.
Alebo Toy Dekan. :-)))
[27]
12. 5. 2008 v 16:12marianek
[13] Perun: Nemyslel jsem to v zadnem pripade jako utok proti tvemu objektivnimu soudu. Spis jen jako lehkou kritiku vyrobcu, kteri vyladi design auta „do sportovna“, ale zamereni vozu tomu nekorespoduje. Alfa Romeo je velice dobrym prikladem. Casto se stava, ze Alfa s najetymi 100 000 kilometry ma motor naprosto zniceny. Neni to dane kvalitou vyrobku, jako spis stylem jizdy. Tato Mazda, jeji design, svadi k „sportovnejsi“ jizde.
Pisi to jako vysvetleni me reakce, vsiml jsem si totiz, ze je zde jeden a pul kolegy, kteri dosud plne nepochopili.
[21] PREMDA: Vyborne porovnani, nekdo ale pochopit nechce.
[28]
12. 5. 2008 v 16:20507
Ano Mário. Keď nesúhlasí nikto iný, tak dáme „palec“ aspoň primitívovi, lebo ten s tebou súhlasí.
[29]
12. 5. 2008 v 16:26Perun
marianek: Já si to přeložil..
Na druhou stranu, nemyslím si, že designéři zamýšleli udělat z M6 nějakou designovou sportovní ikonu. Nevypadá tak, já jí vnímám jako rafinovanou, ale každý má své oko. Jsem přesvědčený, že to tam tlačí PR koncernového vedení, pod které Mazda patří a které je velmi agresivní. Jde s dobou a ta si žádá sportovní třeba i zahradní traktůrek.. a tak jsem byl zvědavý na konfrontaci barvitých zkušeností „profesionálních“ novinářů a mými vlastními pocity.
[30]
12. 5. 2008 v 16:31507
Perun, som si istý, že Mário zase začne jemne, že on to tak nemyslel…
[31]
12. 5. 2008 v 16:33Perun
507: Jsi na hraně toho, co dovolím na svém blogu. Příště bez varování. Je mi velmi líto, že se to tak často zvrtne k oslovování typu „primitiv“, „tupec“ apod. Prosím, vem si to k srdci. Moje babička říkala, že i ta nejhorší věc na světě se dá říct slušně. Rád s tebou budu diskutovat k věci i mimo ní, bude-li to mít úroveň, každý názor má svou váhu, samozřejmě i ten tvůj. Tak na to mysli a nepřiváděj mně do úzkých, až to příště budu muset řešit.. efektivněji.
To samozřejmě platí plošně a všem, nehledě na to, jestli to „schytám“. Pokud se takové opatření mine účinkem, nevložím sem už nic.
[32]
12. 5. 2008 v 16:34Perun
507: Aby bylo jasno, vůbec nic osobního v tom není a není to ani nic proti tobě. Jde o princip a velmi si na tom zakládám.
[33]
12. 5. 2008 v 16:39507
Perun, za to sa ti ospravedlňujem a pýtam sa ťa či tie nezmysli nie sú na hrane. Keď otravujú na auto.cz, tak aspoň tu by nemuseli. Vážne mi je zle keď čítam, že C5 je mnoho viac A4. To sa ti zdá normálne? Tieto puberťácke neúprimné nezmysli? Já už som dávno pochopil, že Mário to nemyslí vážne. Veď je to úbohé.
[34]
12. 5. 2008 v 16:42507
P.S.: Myslím, že sem ani nič už nemusíš dávať. Iste nám Mário a premda povedia ako to je. A mi chudáčikovia budeme len pozerať ako to v skutočnosti je. Veď si sa v Mazde viezol, Mário. Či nie?;)
[35]
12. 5. 2008 v 16:50Perun
Hm… jak to jen.. Každý názor má svou váhu. Sám jsi na jiném místě uvedl, že jako mladší jsi všechno věděl a všude byl… Něco v tom duchu. Znám to, měli jsme to tak všichni a jsou lidé, kterým to zůstane nadosmrti. Nemluvím o nikom konkrétním. Svoboda člověka (takže i jeho projevu) je ohraničena svobou jiných. Čili když chci, abych byl respektován, musím sám umět respektovat ty druhé, třebaže nesouhlasím s jejich názory. Neberu pochopitelně v potaz extrémistické absurdity, ale i extrémisté k nim mají svůj důvod a někdy jim dokonce i věří. To opět není myšleno adresně nikomu tady, chtěl jsem jen trochu obšírně vysvětlit, že nechat prostor názorům jiných lidí není na škodu a v důsledku ti to prospěje. Nemusíš souhlasit, ale já to tak cítím. Až na čím dál vzácnější „úlety“ toho Nej na tomto webu si jeho názory vždycky rád přečtu a vždycky tam najdu něco zajímavého. Ze začátku jsem s tím ale měl celkem problém. Jenže člověk si stále otevírá obzory a já jsem za to vážně vděčný.
[36]
12. 5. 2008 v 17:09507
Ano, iste. Ale nech sa prosím nehrajú na dospelých. Teda, mne to nevadí. Ich vec. Ale keď čítam, že Audi má ergonómiu palubnej dosky tak zlú, že je nebezpečná pre posádku, že Citroën C5 hravo strčí do vrecka Audi A4 a keď vidím ako teba či GTIho poučujú o autách, tak to sa už vážne nedá rešpektovať. To je o ničom.
[37]
12. 5. 2008 v 17:16Perun
Představ si, že by všichni lidé měli úplně stejný názor.. Hrůza, to bych si šel hledat nejbližší lampu a poprvé za dlouhou dobu bych pro kravatu našel smysluplné využití
[38]
12. 5. 2008 v 17:24507
:-))))
Ale Perun, já názory rešpektujem. A aj sa zamyslím keď nesúhlasím. Ale musím rozoznávať názor a pubertálne riadky. Hovoríš o rozširovaní si obzorov. A máš pravdu. Ale nad niečim si môžem rozšíriť obzor, nad niečím nie. Predsa si nebudem rozširovať obzor o to, že Citroën C5 strčí do šuflíku Audi A4 a že zimné pneumatiky sú tichšie ako letné. O to si predsa obzor nebudem rozširovať. To by som si ho vlastne ani nerozšíril. To keby som mal uznať, tak to by som si poriadne zúžil. :-)))) Takže beriem názory, ale určite nie hlúposti.
[39]
12. 5. 2008 v 17:35Perun
A strčí! :-))) A do zadní u kalhot, až bude sedět v M6, ať se pěkně zapaří!
[40]
12. 5. 2008 v 20:04marianek
[29] Perun: Na to jsem narazel. Koneckoncu jsou zde nastesti i ti, kteri si drzi svou pozici a jejich vozy nejsou tak predynamictele (to je slovo!). Osobne se mi nova Mazda 6 libi. Uvidime, budu se soustredit na tebou zjistene nedostatky, az se s M6 projedu.
[41]
12. 5. 2008 v 20:59507
Ale veď ti si sa v nej už viezol! Já som myslel, že ty si sa už viezol v každom.
[42]
13. 5. 2008 v 9:51Emel
Perun: Hmm, tentokrát je to pro mě zklamání. Ne ze špatné recenze, ale ze špatné Mazdy. Mazdu mám rád. Designově byla minulá 6 nádherná, až na ten úlet se zadními světly (a překombinovanou masku u MPS). I na silnici se chovala výborně. Nová generace sice jako kdyby trošku otekla, ale díky zmíněné rafinovanosti se mi pořád hodně líbí.
Ještě jsem se nedostal k tomu ji projet, ale ohlasy byly dosud dobré… a teď tohle, blesk z čistého nebe sráží 6 k zemi :-(. Přesto, z tvé recenze na mě dýchá dojem opravdovosti a v minulých dílech jsem skoro se vším souhlasil, takže skláním hlavu a k nové 6ce si kreslím první černý puntík.
507: ta C5 ti nějak leží v žaludku ;-).
[43]
13. 5. 2008 v 12:12Perun
Emel: Hm, děkuju, ale před tím černým puntíkem.. no.. M6 určitě není špatné auto, to ne, jen není ničím, ale vůbec ničím výjimečná, pokud tedy nebudu brát v potaz jistou „výjimečnost“ sedaček..
Je možné, že klasický liftback se bude chovat lépe, ale Mazdě paradoxně škodí její nízká hmotnost, která ubírá na jistotě.. Na druhou stranu je jasné, že za volantem každý vnímá pocity jinak a spíše než kvalifikace do rallye bývá důležitější kvalifikace do pohody.
Ehm, myslím si, že 507 tak nějak proti své vůli C5 obdivuje.. Ale nepřizná to ani na mučidlech
[44]
13. 5. 2008 v 13:03507
No teda páni tak toto sa vám nepodarilo! Citroën C5 je jediné, skutočne jediné auto, ktoré je u mňa snáď obľúbenejšie než Passat. Proste fantastické auto. Ale oveľa lepšie než Audi A4? Mám tiež rád napríklad Saab 9-3. Ale nebudem tvrdiť, že je lepší než BMW 7.
P.S.:C5 sa mi fakt páči.
[45]
13. 5. 2008 v 16:38Emel
Perun: no ono je to tak, že Mazda zatím sbírala samé hvězdičky… takže jeden černý puntík ji nezničí. Současný rodinný vůz musí ještě nějakou dobu vydržet.
Můj aktuální favorit je právě C5, pak skupinka aut jako M6, Legacy, Laguna… ale to jsou zatím jen dojmy. Třeba se za hezkou cenu najde jeté 530d v kombíku a bude rozhodnuto :-).
507: Nepsal jsem, že je C5 ovela lepšie. Psal jsem, že v nižších a středních cenových relacích je lepší než stejně drahá nebo mírně dražší A4. Jsem si vědom toho, že síla Audi leží až ve vyšších sférách. Stejně tak vím, že je C5 ve výhodě jako zbrusu nový model. Ale kdybys mi dal 750.000 na nové auto této třídy, dnes by to byl na 75% Citroen.
[46]
13. 5. 2008 v 20:39GTI
Emele, a co ty na autech vlastně posuzuješ, když je pro tebe v jisté cenové rovině přijatelnější C5 než A4? Vždyť to je zcela nesmyslné porovnání. Je to jako bys zase napsal, že Mercedes S klasse je v jisté cenové rovině lepší než Rolls- Royce. Já myslím, že z tebe až přespříliš táhne ten akcent na peníze, resp. jejich nedostatek. Totiž v praxi to není tak, jak píšeš, v praxi jsou lidé, kteří jezdí prémii a lidé co jezdí mainstream. Bez ohledu na to, co to stojí. Já když si přečtu to tvé rozpětí zájmu – Laguna nebo BMW 5 (bože)… musím se smát. Jo, takhle to nějak v životě chodí. Ovšem jenom u někoho.
[47]
13. 5. 2008 v 21:36507
Emel, to hovoril marianek.
[48]
13. 5. 2008 v 22:16Emel
GTI: Víš, jedna věc je teoretizovat na foru, druhá skutečně kupovat auto. Tady hlavně teoretizujeme. Akcent na peníze je pro mě jasná věc, asi mě přece jen poznamenalo ekonomické vzdělání… prostě chci za své peníze dostat vždy to nejlepší (pro mě) možné zboží. Prémie a image pro mě moc neznamená a C5 v plné výbavě s 2,2HDI má pro mě vyšší hodnotu, než A4 2,0TDI v základu. A až dojde na skutečné lámání chleba, může se stát, že se jako nejlepší volba ukáže referentské BMW od Autecu s 30.000km. Co je na tom tak nepochopitelného?
Rozdělení lidí na ty, co jezdí prémií a mainstreamem, závisí na příjmu a vztahu k autům (prioritách). Nic víc v tom IMO není. Pokud mi náhodou začnou chybět peníze, v klidu si koupím 10 let starou Primeru, aniž by to zanechalo nějaké zásadní následky na mé psychice… takže tak.
[49]
20. 5. 2008 v 14:23helmut
Bezva článek, jen mě utvrdil v tom, že do nové M6 už asi nepůjdu, jedině snad 2,5 l , zprvu v recenzích a ne naživo jsem byl unešen její krásou, ale po zhlédnutí navlastní oči už nadšení, zejména z přední části, pominulo. Jsem v podstatě zarytý „mazdista“, začal jsem s 626 model 2000, potom 2,3 a nyní 2,0 model 2005, vše kombíky, vždy bez jediného problému. Nyní pošilhávám po 2,3 ISDI – škoda, že ta není v kombíku. Kdyby byla na ní takováto pěkná recenze !! Máte někdo zkušenost?
[50]
6. 7. 2008 v 4:37Chris
Prave som to docital a po zhodnoteni tvojich jazdnych zazitkov ti musim priznat skvely styl – pisania. Ale nie jazdy.
Netvrdim, ze nevies jazdit, ale s Mazdou jazdit nevies a nevies vyuzit potencial kombinacie motora a podvozku. Alebo si to v ocakavani supersportoveho zazitku prehnal.
Netvrdim, ze M6 je sportove naradie. Ale ked prakticky zo vsetkych testov vyjde M6 ako auto s najlepsim podvozkom v triede…. a ty tvrdis opak…. Vyzaduje si skratka iny pristup ako priemer, ktory nachadzas v koncernovych VW autach, u Francuzov ci Oplu.
[51]
2. 11. 2008 v 19:09web
určitě klikněte na web a obujte si své autíčko nebo vylepšete něčím jiným….
Komentáře nejsou povoleny.