-
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA VI & VII
Dnešní testík bude tak trochu jiný. A možná, že pro někoho bude i zklamáním. Odpoledne se sedmi statečnými se totiž chýlí k podvečeru a mně nezbývá mnoho času na testovací jízdu s Peugeotem 407 a VW Passat. A protože se chci držet jen toho, co jsem doopravdy zkusil a porovnával, musím to také v textu zohlednit. Takže jsem na relativně krátkou a svižnou projížďku vzal kolegu do 407 a zběžně prohlédl Passat, neuvidím-li něco nového. Ale klid, všechno bude a všichni se dočkají… pokud o to stojí 😉
407 totiž znám i bez testování a Passat jsem testoval na téměř stejné trase minulý rok. Přiložím tedy link na můj starší blog a připojím k němu komentář, který je (jak s odstupem času zjišťuji) v tomto případě zapotřebí. Přemýšlel jsem, jak oba zmíněné vozy do testů napasovat, ale pokud chci být objektivní, nemám jinou volbu, než napsat to, co dole také píšu. Takže..
Peugeot 407
Exteriér
407 je nejstarší z testovaných aut a pořád vypadá dobře. A v černé zvlášť. Chromová mřížka na tolik kritizované „tlamě“ opticky vyplňuje prázdný prostor v předním nárazníku pod typicky Peugeotími světly s xenonovými výbojkami. Pokaždé, když se mluví o Peugeotu, automaticky přichází asociace k protáhlým mandlovým světlometům.. To je asi ten nejvíce dominující prvek současného designového výrazu značky. 407 má zvláštní proporce, které z jistých pohledů vypovídají spíše o disproporcích. Protáhlá žraločí příď (extrémně patrné u Coupé) navazuje na relativně klasickou střední část a ta pak volně přechází v nezvykle hatchbackově krátkou záď sedanu. Přímý pohled zezadu je ale harmonický, elegantní a velmi nadčasový. Otevírání zavazadlového prostoru přes „nulu“ v čísle 407 je vtipné a přes nevelký vstup (tady je široká C5 s konkávním oknem skutečným králem) se nabízí pohled do pravidelně tvarovaného místa k uložení golfových bagů o symbolickém obsahu čtyř set sedmi litrů. Zavření bez tlaku na horní hranu chce grif a trochu švihu…
Interiér
Dveře dopadnou na své místo s o něco menší grácií, než u zbylých šesti vozů, spíše velmi lehce, než tlumeně.. Vlastně celý interiér nese stopy těch cca čtyř let, kdy se u Peugeotu rozhodli vydat směrem, který jdou dnes. A myslím si, že ten směr byl zvolen dobře. První dojem je spíše německy strohý a účelný. Kombinace kvalitních a měkčených tmavých plastů je v ostrém kontrastu s již profláknutým stříbřenkovým panelem středového sloupku. Celek ale působí mohutně – robustním a důvěryhodným dojmem. Nikde není žádný samoúčelný tvar, jen klasické, mírně geometrizující tvary. Zkrátka, jestli má být jeden z těch sedmi interiérů vybrán jako účelně jednoduchý a přitom ergonomický z pohledu řidiče, je to ten ve 407.
Největší slabinu interiéru vnímám v jeho středovém panelu z polomatného stříbrného plastu. Jestliže mluvím o kvalitních materiálech a velmi dobrém slícování, nemám tím na mysli právě tuto část. Nevadí mi změť plastikových tlačítek, protože většinu z nich stejně příliš často nevyužijete, to co mi vadí je jeho ne zcela harmonické včlenění do pěkného a kvalitního interiéru a kupříkladu ne právě ideálně lícující panel autorádia a popelníku. C5 ze stejného koncernu je v tomto směru opravdu velmi výrazně dále, což je překvapující. Celkový dojem trochu napravuje barevný informační displej zobrazující hodnoty intuitivní palubního počítače, autorádia a klimatizace v horní části středového panelu. Interiéru dodává trochu života, trochu jako vlčí mák v pšeničném lánu…
Naproti tomu je přístrojový štít klasika klasik. Mezi retro bíle podbarvenými ciferníky otáčkoměru a rychloměru s výtečnou čitelností a červenými ručičkami je umístěný multifunkční displej (mít stejný, jako Laguna, vyhrála by tuto disciplínu 407) a hezký palivoměr. V levém rohu je ukazatel teploty chladící kapaliny a v pravém rohu je teploměr oleje v motoru – neklamný znak vyššího „levelu“ pojetí designu a funkčnosti.
Klasický, jednoduchý a ergonomicky tvarovaný tříramenný volant je potažený kůží. Věnec s ideálním průměrem je v místech pro to správné „sportovní“ uchopení (950 a 1410) širší a dobře vytvarovaný.
Masivní a na šířku celkem rozměrná polokožená křesla jsou velmi pohodlná a přiměřeně tuhá, ale do špičky ve třídě jim schází delší sedák i opěrák, lepší boční vedení a účinnější bederní opěrka. Jsou rozhodně lepší, než ta která jsem zkoušel v M6 i ta základní z A4, ale do premiantů třídy přeci jen něco málo chybí. Na druhou stranu, masivní hlavové opěrky umožňují během dlouhé jízdy bezproblémové opření hlavy.
Druhou, poněkud vážnější slabinou interiéru 407 je stísněný pocit na zadních sedadlech. Královský prostor na předních si vybral svou daň v podobě místa jakžtakž tolerovatelného na výšku, velmi slušného na šířku, ale mizerného v prostoru kolen a nártů.. Střední třída je dnes už jinde a zmiňovaná C5 na koncepčně stejném podvozku těží z rozvoru o 10 cm delším, než 407. Škoda pro Peugeot, protože více místa pro zadní pasažéry nabízí i Octavia o půl třídy níže.. Tedy pouze na těch zadních 😉
V případě, že má 407 duální klimu (a to je téměř pravidlem) je součástí výbavy čidlo přímého slunečního světla, které automaticky upravuje výkon klimatizace. Ta umí i jemný rozptyl – bezprůvanové ochlazování interiéru. Není ale nijak zvlášť výkonná a premiant v této disciplíně (Laguna) ji poráží rozdílem ligy.
Na silnici
Otáčím klíčkem. Benzínový motor o výkonu 120 kW naskočí bez jakýchkoliv vibrací a neslyšně ševelí pod kapotou. Je výjimečně kultivovaný, což zajišťuje dvojitě vyvažovaná kliková hřídel a důsledná izolace motorového prostoru. Vyrážím poklidně ven z parkoviště na čtvrthodinové připomenutí dřívějších dob.. Oproti HDI je první převodový stupeň podstatně delší a rozjezd je tedy lehký a uvolněný.. Co nejrychleji se dostávám na klikatou okresku, kterou s motorem zvonícím blízko omezovače prolétnu k železničnímu přejezdu, kde musím zpomalit. Kolega křečovitě svírá madlo dveří a upřeně zírá před sebe. Zastavuji a nabízím prohození míst k sezení..
Cestou zpátky se bavím tím, jak nový řidič hledá hranice podvozku, ale nachází jen a jen ty své.. Nedrží motor pod plynem, nervózně cuká volantem ve snaze vyhnout se dírám na silnici a špatně najíždí do zatáček. Je mladý a neklidný 🙂
Myslím na to, že roky prověřily schopnosti komplikované konstrukce podvozku, jehož kvality leží podstatně dál, než schopnosti převážné části jeho řidičů. Konstrukce je téměř shodná s tou v C5, ale u 407 mě osobně přijde trochu lehčí… Rozdíl sto kilo a deset centimetrů v rozvoru jsou hodnoty, které spolu s jiným rozměrem pneumatik mohou dělat divy. Výtluky netlumí nijak zázračně, ale je kultivovanější a tišší, než ten v Mondeu. To samé platí i pro celkový klid na palubě při jízdě. 407 samozřejmě není nekompromisní závoďák, je to pohodlný a rychlý stroj s jedním z nejvyspělejších podvozků, jaké znám. Příplatkové 18″ s šířkou 235 mm a odpovídajícím motorem z něj ale dělají bezmála motokáru, žel i co se komfortu týče.
Řazení patří k evergreenům v kritice snášející se na manuální převodovky PSA. Abych pravdu řekl, žádný zázrak techniky to také doopravdy není.. ale že by řidič musel hloubat jako děda Lebeda jaký že to rychlostní stupeň právě řadí, to také ne.. Je třeba posoudit na vlastní kůži – a pokud možno, ne rovnou po předchozí jízdě v A4 :-)))
A poslední dva postřehy před návratem z krátkého výletu za hranice legálnosti: V širokém a prostorném světě předních sedadel jsou dobře řešená místa pro oporu rukou i nohou. Chválit ale nelze relativně malá zpětná zrcátka, která jsou s těmi v Citroënu nebo Audi zkrátka neporovnatelná.
Shrnutí
Peugeot 407 je prvním ze současných Peugeotů. Je svébytný, charismatický a svým způsobem návykový. Jeho charakteru (a má ho dost) dobře sekunduje povedený dvoulitr v naftě a polokožené čalounění + xenony. Víc nepotřebujete. Exteriér rozhodně nemusí sedět každému a velmi zde záleží na barvě – více než u jiných aut, řekl bych. Nadčasový interiér kazí stříbrný plast jeho středové části, vítané oživení ale přináší hezká a kupodivu vkusná imitace karbonu a především příplatkový barevný informační displej. Stáří čtyřistasedmičky a její určitá okoukanost není jejím handicapem, dozrála a je velmi jistá, co jí ale citelně schází, to je více místa vzadu. Přesněji, místo vzadu je natolik podprůměrné, že ubírá cenné body v případech, kdy cestuje více, než jen dva dospělí lidé a vezou s sebou (nedej bože) i nějaká zavazadla . A to je ve střední třídě neodpustitelné.
VW Passat
Ech. Věřte mi, opravdu mně mrzí, že tu nenapíšu nový text, ale mám pro to dobrý důvod, který jsem uvedl už na začátku. Předně, tentokrát jsem s Passatem nejel, pouze si ho zběžně prohlédl.
Přikládám tedy link na mou testovací jízdu z léta minulého roku:
(//blog.auto.cz/perun/0707/kdyz-dva-delaji-totez-ii)
Dnes bych to pravděpodobně napsal trochu jinak, ale základní dojmy a postřehy se vesměs neliší. I proto, že od té doby jsem se svezl ve Svatouškovi několikrát a většinu poznatků si potvrdil.
Tedy alespoň malý komentář k výše uvedenému blogu:
Passat TDI jsem testoval v podstatě ihned po ostré jízdě v A4 2,0 TSI ve sportovní úpravě. Každé auto střední třídy by se mi v takové konfrontaci nutně muselo zdát jaksi… nedostatečné. Ve světle tohoto testu by si ale Volkswagen vedl velmi dobře. I po těch letech stále po právu vede prodejní statistiky své třídy. Není to žádné nadauto ani superultrahyper mainstream, je to auto střední třídy. Je to Auto. Passat je v každém ohledu velmi vyrovnaný a sebejistý zástupce kategorie manažerských sedanů a kombíků. Jeho velkou slabinou je nabídka dnes již obtížně konkurence schopných dieselových PD motorů a tradičně vysoká poptávka mezi polskými a ukrajinskými sympaťáky z pojízdných autobazarů.
V ničem zásadním nevybočuje, v ničem zásadním nezaostává. Ale ruku na srdce, současná střednětřídní produkce se dostala na stejnou, případně vyšší úroveň Passatu až po jeho… ehm.. několika letech provozu..
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA : A VÍTĚZEM SE STÁVÁ… ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA V.
5 830 Responses to ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA VI & VII
[1]
22. 5. 2008 v 17:38Emel
kocur: Dynamika – výkon podle očekávání, subjektivně (a logicky) mírně zaostává za BMW 330d, ale pro běžnou jízdu vždy naprosto dostatečný a ostatní diesly, se kterými jsem měl dosud tu čest, strčí do kapsy (2,0TDI v Octavii RS apod.). I BMW navíc výrazně trumfne v kultivovanosti. Mimochodem, kromě PSA se tento motor dává do Jaguáru, Mondeo ho zatím nedostalo (kiš kiš ;-)).
Automat řadí výborně (kultivovaně, rychle a při běžné jízdě příjemně brzy – někde pod 2000o.). Ruční řazení ale moc smyslu nemá, člověk z toho necítí okamžitou reakci a já osobně jsem se vždy po chvíli vrátil k plnému automatu. Obecně jako u všech turbodieselů to není o řazení na redline, ale spíš o mohutném zátahu od cca. 2000. Vzhledem k síle motoru by mohla být šestka klidně ještě o kousek „delší“, při porovnání s Lagunou 2,2dCi točí 407 o něco málo víc, ale žádný problém v tom není.
Spotřeba: dlouhodobě 7,5l, z toho něco dálnice / naložená kára, jen minimálně město. Věřím, že normálně se dá kolem 7, o moc níž ale asi ne.
Údržba: zatím nic… navíc nejsem majitel, takže se mě to úplně netýká.
[2]
22. 5. 2008 v 17:41Emel
Perun: Čtyřicátník ještě ne, ani tmavé vlasy… Průmyslová je sice můj revír, ale musel to být někdo jiný. BTW, ten „můj“ má hradeckou SPZ.
[3]
22. 5. 2008 v 17:45Perun
Emel: tak SPZ jsem si nevšiml.. Vnímal jsem tu barvu, jak se leskla na slunci jako štika – doslova, ta barva jí asociuje.
2,7 HDI je mazlík 🙂
[4]
22. 5. 2008 v 17:49kocur
to Emel: Díky, řeším motorizaci C5 Tourer, chci automat (řazení už mám dost :). 2.0 HDI se mi zdá v automatu jako slabé (navíc je C5 těžká…)
Teď mám 97kw v Xantii, ale ta váží 1400 a je v manuálu. Nechtěl bych, aby nové auto bylo línější a to si myslím, že by ten dvoulitr byl.
Mám rád svižnou, ale klidnou jízdu… Nemám s naftou moc zkušeností, jsem spíš na benzín, ale bohužel si nedovedu představit, že by v Citroenu zkousli přestavbu toho 3litru na plyn v záruce…
Spotřeba není č. 1, ale kdyby to trvale jezdilo za 10 tak to by se mi nelíbilo…
[5]
22. 5. 2008 v 17:51Perun
kocur: Fíha.. Bravo! 😉
[6]
22. 5. 2008 v 18:07kocur
To Perun: Mám 4 roky starší Xantii, která mi udělala neskutečnou službu v rozmezí dálničního plavidla (přes půl Evropy) po terénní vůz (6 lidí na kopec nezpevněnou cestou, menší brod, …). Hydraulický podvozek je prostě zázrak, který plno lidí, kterým jsem auto půjčil mile překvapuje.
Ne že bych to chtěl dělat s novou C5 (Xantii si nechám jako terénní vůz pro volný čas ;), ale chci pohodlí, ticho no a taky, aby to trošku reprezentovalo. Vzhledem k tomu, že Citroen je pro mě favorit a navíc se mi (bohužel jen na fotkách) nová C5 moc líbí, tak už se těším až to bude u nás možné si to vyzkoušet 🙂
Závidím ti jak šlak 😉
[7]
22. 5. 2008 v 19:07Emel
kocur: nemám to přesně v hlavě, ale mělo by být k dispozici ještě 2,0 nebo 2,2HDI kolem 170 koní. Pro běžnou jízdu jsem přesvědčený, že to bude plně uspokojivá motorizace, navíc tu bude výhoda v pojistce, spotřebě, ceně i hmotnosti. 120kW v naftě je subjektivně víc než 120 v benzínu… 97kW mi sedí na Xantia 2,0i, správně?
Na druhou stranu, kromě hmotnosti proti 2,7 nemůžu říct ani půl slova, jen nejsem přesvědčený, že „to za to stojí“. Vím, GTI mě okamžitě nařkne, že pořád koukám na peníze a tak… svez se a uvidíš.
[8]
22. 5. 2008 v 21:25GTI
57] Emel: Stojí.
[9]
22. 5. 2008 v 21:39Perun
GTI: Tak honem, nebude to napořád! :-)))
[10]
22. 5. 2008 v 21:40Perun
Emel: 6 je víc než 4. Jak říká GTI: Stojí! 😉
[11]
22. 5. 2008 v 22:45GTI
:-)))))
[12]
22. 5. 2008 v 22:54Navtech
Dokud stojí, tak je vše v pořádku i v Xantii!
[13]
22. 5. 2008 v 23:00Emel
No, úsměv na tváři dokáže 2,7 vyloudit snadno… ostatně, na tomto blogu profláknutý dlouhý táhlý je pro ni jako stvořený. Takže pokud ti manželka nekouká přes rameno a můžeš „jít za štěstím“, volit srdcem… jdi do 2,7.
S 2,2HDI jsem nejel, takže nemám přímé srovnání.. navíc ji Peugeot nedělá s automatem. Nicméně papírově: 230 vs. 225 maximálka, 8,5 vs. 8,7 zrychlení,1802 vs. 1699 kg hmotnost, 200 vs. 170k výkon a 400 vs. 370 krouťák. Vím že v té hmotnosti se schovává i automat a třeba větší kola, i tak mi ale 1800kg přijde dost a uvedené výkonové rozdíly to IMO nekompenzují – a to ještě není řeč o penězích. Volbou rozumu je tak spíš 2,2HDI… pokud ho ovšem Citroen nabídne v automatu.
[14]
23. 5. 2008 v 8:20Dinar
Perun: vidím, že ke 407 máš přece jen bližší vztah. Psal jsem to tu několikrát, většinou v debatách pod články o různých přicházejících „králích nebo královnách“ ve střední, tedy netřeba zatracovat nebo zapomínat na ty, kteří už nějaký ten rok na trhu kroutí. Zatracování se týká hlavně passatu, zapomínání hlavně 407ky. Z mého pohledu je 407 velmi dobré auto co do podvozku, (navíc má skvěle vyvážené řízení) i když u ní velmi záleží na velikosti kol, a to jak z hlediska předváděné agility, tak na druhé straně komfortu. Na kola je 407ka supernáchylná. Za vadu naopak považuju naprostou orientaci na naftu, benzinové motory jsou jaksi do počtu, čemuž odpovídají i jejich kvality, a pak ty převodovky… Dobře, už to není loterie, pohni rukou, a nech se překvapit, co tam spadne, ale ve srovnání s jakýmkoliv současným konkurentem, jsou manuály ve 407 prostě vždycky horší. A automaty? Kde jsou? Jen s jedním motorem, a to je chabá nabídka. Vnitřek, píšeš o ergonomické špičce, tady nesouhlasím. Posaz je sice velmi dobrý, sportovní (francouzský „kočár“ v tomto naprosto drtí diskuzní „supersport“ jménem mondeo), sedák se dá spustit dostatečně nízko a volant má krásně dlouhý sloupek, ale posaz je, dle mého, jediným ergonomickým plus. Dále už vídím spíše negativa, tedy z pohledu řidiče začínají A sloupky někde v půlce přední kapoty a výhled šikmo dopředu je silně omezený, při jízdě v zatáčkách je to velmi rozčilující. Ovládání stylem vše na páčkách je peugeotí zvyklostí, ale podle mě už ergonomickým přežitkem, stejně jako ovládání radia pod volantem. No a ta hromada tlačíteček na středové konzole, sorry, ale tohle bylo mimo už když 407 nastupovala. Člověk, který tím autem denně jezdí si možná zvyknul, a víceméně nemá problém, ale za nějaký etalon ergonomie nelze 407ku rozhodně považovat. Sumasumárum, za peníze, za které se dnes nabízí, je 407ka výbornou volbou pro někoho, kdo chce dýzlové (2,2ka) auto skvěle kombinující pohodlí a agilitu a má relativně malé nároky na prostor. 😉
[15]
23. 5. 2008 v 10:43kocur
Co se motoru týče tedy čtu jednoznačné doporučení na 2.7 🙂 to bude mít ředitel radost 😉
Myslím, si, že by výkonově stačila 2.2 HDI jenže k té nedávají automat, a já auto s manuálem už nechci. A 2.0 HDI se zrychlením za 12s se mi zdá jako dost líná, i když asi bude úspornější. Moje zkušenost ale říká, že menší motor je sice úspornější, ale jen na oko. Při svižné jízdě se musí více honit a pak se ty rozdíly ve spotřebě stírají…
Už se těším na zkušební jízdu 😀
[16]
23. 5. 2008 v 10:48kocur
to Navtech: Na Xantii mi nešahej! 🙂
[17]
23. 5. 2008 v 12:20Perun
Kocur: Jdi do toho! 🙂
Dinar: Nějakou dobu jsem 407 jezdil.. Zvykl jsem si na ní, máš pravdu.. Na „výhru“ v testu už ale nestačí, nemá tu komplexnost, kterou bych očekával já osobně coby „řezník a kupec v jedné osobě“ :-)) Ale to už malinko předbíhám.
Máš pravdu s tím výhledem, tam je to trochu „vo šajstli“.. ale po čase to přejde do oka a člověku už to ani nepřijde.
Máš pravdu i v těch kolech – chce to kvalitní obutí a alespoň ty 17″ – jinak kola nstíhají podvozek a ten je z toho jaksi… vyvedený z míry 🙂
Úplně souhlasím s vyváeným řízením – ale to platí pro hydraulický převod od 2,0 HDI a výše. Slabší motory mají umrtvené a nepříliš citlivé řízení.
Ano, 407 je dieselová záležitost… Zkoušel jsem ale i třílitrový šestiválec.. Juchů! 😉
Ovládání na páčkách pod volantem je to NEJ, co jsem zatím vyzkoušel.. hledám tu ergonomii v každém autě… nacházím jen v Peugeotech.. a trochu v té Laguně 🙂
Ten prostor…
[18]
23. 5. 2008 v 13:17507
GTI, nesúhlasím s tebou. Hoci tvar svetiel by sa dal nazvať netypický, celkom sa mi C5 páči. Je to snáď jediné auto, ktoré u mňa dokáže ohroziť pozíciu Passata ako jednotky.
[19]
23. 5. 2008 v 14:05GTI
Mně se také líbí.
[20]
23. 5. 2008 v 14:07GTI
Perun – ovládání na páčkách pod volantem je černá můra Peugeotu. Je to častý bod závad – při rychlém vracení volantu (když ho pustíš a necháš protočit) se u 307 i 407 objevovaly problémy s tím, že blik přeskočil na druhou polohu.
[21]
23. 5. 2008 v 15:18Dinar
Perun: to, vše na páčkách, musí člověku sednout, mě to nesedí, aby nebyly prstence na páčkách příliš titěrné, musí být páčky tlusté, stejně ale aretace různých funkcí je buď příliš slabá a pak člověk rozsvítí ta správná světla až na několikátý pokus (příklad) nebo naopak pootočení vyžaduje příliš síly a pak často člověk pohne celou páčkou a bliká apod., prostě si myslím, že tohle řešení není etalonem ergonomie.
Dál, ty ovladače pod volantem, prd je na to vidět, proč nemůžou být na volantu? Je to samoúčelné. A co ta piditlačítka na středovém panelu? Každému co jeho jest, mě v tomto směru vyhovují německá auta. 😉
[22]
23. 5. 2008 v 15:37Perun
GTI: BYL to častý bod závad – a sice zmatené problikávání směrových světel u 307. Dal jsi blinkr doleva, zahnul, volant se vracel do neutrálu.. a BLIK, už to ukazovalo na pravou stranu :-)) V jednu chvíli to dělaly snad všechny 307my. Dnes už ne. U 407 o to nevím, nikdy se to nestalo ani mně, ani kolegům.. Ale co já vím.. nejsem automechanik 😉
Dinar: Mně to vyhovuje.. Už nějakou dobu s tím jezdím a problémy nemám.. Ale ok, zvyk bývá železnou košilí.
S ovladači rádia a tempomatu na páčkách jsem byl ale jednoznačně spokojený. Dnes je mám už nějakou dobu na volantu a občas je stejně hledám pod ním.
S těmi piditlačítky na středovém panelu souhlasím.. to není právě šťastné řešení a ergonomické už vůbec ne. Naštěstí (jak píšu v textu) většinu z nich řidič potřebuje jen velmi zřídka.. Teda pokud si zrovna nelibuje v neustálém přenastavení směru ofukování, nebo když zrovna k smrti nemiluje ohřev zadního skla a zpětných zrcátek.
[23]
23. 5. 2008 v 17:48RS
Perun staci precist neco o predchozi generaci Mondea, uz na to stavajci Passat nestacil.
Test Ford Mondeo 2,0 TDCI: etalon třídy?
http://www.autorevue.cz/Magazin/Test-Ford-Mondeo-20-TDCI-etalon-tridy/sc-17-sr-1-a-15539/default.aspx
I jizdni vlastnosti patri do pasivni bezpecnosti tak ze nekdy je muze vyuzit kazdy i antiridic v Passatu nebo 407 kdyby je mel teda dispozici, je to jako s airbagy.
[24]
23. 5. 2008 v 18:46Emel
kocur: pokud se 2,2 nedělá s automatem, není co řešit :-).
RS: jízdní vlastnosti patří do aktivní bezpečnosti, což je jaksi… opak…
[25]
23. 5. 2008 v 20:57Perun
RS: Ještě jednou, speciálně pro tebe: Nemluvíme „stejnou řečí“. Nehledám u auta vlastnosti okruhového speciálu a nejezdím dveřmi napřed. Z toho už jsem vyrostl před… no je to dlouho.
Já, pekelně ostrá švýcarská vlásenka, BMW 325i a zubatá.. Kosa letěla vzduchem a jen těsně mně minula.. tehdy mi to došlo. Všechno mi došlo, celej svět na mně v tu chvíli civěl a já na něj.. v dálce zvony a jeden z nich bil na poplach v hrudi…
Hloupiodní řeči o antiřidičích v čemkoliv jiném, než v Mondeu si nech od cesty, nepěkně zavání povýšenou arogancí mladíka, co sestřelí mladou maminku s klukem na chodníku, protože má pocit, že mu svět leží u nohou zatímco jede dveřmi napřed.
[26]
23. 5. 2008 v 21:23RS
Emel aktivní, zalezi jak pro koho ;)))) pasivni je rozhodne u Passatu a 407.
Perun: Hele sam to pausalizuje a mne to vycitas ne kazdy kdo ma sportovani auto ohrozuje ostatni a naopak.
Osobne riskuji jenom kdyz tim nemuzu ohrozit ostatni.
Nekteri lidi co na silnici potkavam v beznych autech typu Passat, Octavie a mnoho dalsich jezdi jak prasata jsou to bezni ridici kteri k tomu nemaji zadny vztah.
U toho co se stalo v Chrudimi jsem nebyl tak ze to hodnotit nebudu je to smutne ale Peugeot 205 byl v takovem stavu ze mozna ani nebrzdil natoz driftoval ;))) tak ze tvuj priklad je hodne mimo.
Jezdi s pozitkem neni jen o maximalni rychlosti nebo driftovani nebo zkouseni limitu auta, ale chce to jiste venovat se 100% rizeni a neprecenovat sve schopnosti.
[27]
23. 5. 2008 v 21:47Perun
RS: Nenapsal jsem, že ohrožuješ ostatní… vadí mi ten povýšený tón mistra volantu a matadora silnic.. ON ví a zná, ON určí, kdy hrozí a nebo nehrozí nebezpečí.
Já se v předchozím textu přiznal, že jsem při jízdách jel jako „prase“. Nejsem na to nijak hrdý a velmi dobře jsem si to celou cestu uvědomoval.. Dnes jsem jel do Brna po D1 se zapnutým tempomatem na rovných 130.Mr. Hyde dostal možnost k seberealizaci jen několikrát, Dr. Jekyll (? :-)) ) držel opratě zkrátka.
S tvou poslední větou 100% souhlasím.
[28]
23. 5. 2008 v 23:44Emel
RS: nevím jestli je v tom nějaká hluboká myšlenka nebo jen hluboká neznalost… tak to raděj uvedu na pravou míru :-): bezpečnost se dělí na aktivní a pasivní. Aktivní je „aby se to nestalo“ a pasivní „když se to stane“. Do aktivní patří tedy kvality podvozku, ABS, ESP, hlídání přejetí čáry… a do pasivní výztuhy, airbagy, předpínače pásu. Jízdní vlastnosti tedy nemohou být za žádných okolností součástí pasivní bezpečnosti. Tož tak.
[29]
24. 5. 2008 v 18:35507
130km/h na D1 je jazda ako prase? A aká ti je potom jazda 140km/h po dedinskej ceste? :-))))
[30]
24. 5. 2008 v 20:03RS
Emel ad hluboká neznalost, je mi to plne jedno, jsou to jen pojmy, asi tak, dulezite je ze to muze zachranit nake to zdravi, treba mit dobre pneu podcenuje velka cast lidi, proste udrzet se na silnici nebo vyhnou se stretu je to cim to zacina i nekdy konci, proto bych vzadnem pripade nesouhlasil s nazorem ze vynikajici podvozek je jenom pro riskujici zavodniky, to muze rici jenom clovek ktery nikdy neokusil zadnou krizovku, bohuzel diky blbosti jinych je to za cas potreba i bez vastniho pricineni, clovek by mel vedet co ma delat ne s panikou ruckovat po volantu, tot muj zjednodusuci nazor.
S samozrejme ze ridic by mel na sobe pracovat, slapnou na plyn umi dnes kazdy vul.
[31]
24. 5. 2008 v 20:24RS
507 definuj dedinsku cestu ;)))
Ne vazne da se jezdi rychle a nezpecne a nebo pomalu a jako prase.
Bohuzel jde i rychle a jako prase, je to o skusenostech clovek by mel odhadnou co si muzete dovolit, neco jineho si muze dovolit duchodce, neco jineho zlovek ktery nema ridicak ;)) a nebo clovek ktery jezdi rally zavodne, bohuzel obcas se to taky nepovede.
Je to o ohledupnosti ne jenom o rychlosti.
Perun nebezpečí hrozi vzdy, okorad se da minimalizovat vlastnim chovanim.
[32]
25. 5. 2008 v 0:38Emel
RS: no ano, jsou to jen pojmy.. i tak by se ale neměly používat v opačném smyslu než co skutečně znamenají. Co se týče krizových situací v běžném provozu, jsou z mých zkušeností superdůležité brzdy – než se člověk rozkouká kam by hodil losa tak je většinou pozdě. Teď mluvím o krizovkách, kdy ti někdo nebo něco náhle spadne do cesty. Pak jsou tu krizovky typu „auto klouže po tečně ze zatáčky“ a člověk má relativně čas to řešit… tam hraje podvozek roli, jenže tyhle situace si člověk obvykle způsobuje sám (napůl schválně, nebo minimálně neopatrností).
[33]
24. 6. 2008 v 15:13marty321
jestli se zajímáte o auta pak určitě klikejte na web
Komentáře nejsou povoleny.