-
Sobí spřežení a moře žluči
Úvodem považuji za nutné jasně říct, že nemám nic proti nové Fabii. Je to auto evropských kvalit, ve většině parametrech srovnatelné se špičkou evropské produkce a moje osobní zkušenost (shodou okolností zrovna s takovým modelem, jako byl ten testovaný v AMS) jen potvrdila velmi dobrý dojem, který z Fabie (z technického pohledu) mám.. nikoliv tedy opticky, ale to do tohoto textu nepatří.
Za druhé… donedávna jsem si AMS (Auto Motor a Sport) cenil jako jediného skutečně objektivizujícího (o objektivní informace usilujícího) periodika „Aus Deutschland“. Mají nejen bezvadnou grafickou úpravu a fotografie, ale i styl a hloubku informací… Aby ne, poprvé vyšel AMS ve Stuttgartu v roce 1946.
Jeho typickému čtenáři je 42 let s průměrným příjmem domácnosti cca 2.800 €
Ale stačila jedna krize a kormidlo objektivity se (možná) stáčí zpět k domovskému přístavu…
AMS je součástí holdingu Motor Presse International (sídlem pro změnu ve Stuttgartu)…
http://www.mpi.de/sixcms/detail.php?template=d_mpi_masthead_global
K mezinárodnímu Master testu malých vozů (subkompaktů) byli také přizváni mezinárodní novináři.. že ano, ať to má punce jakési nadnárodní nezpochybnitelné objektivity… Malým „škraloupkem“ na celé věci ale jaksi zůstává fakt, že všichni žurnalisté jsou členy jedné skupiny v rámci MPI, potažmo AMS. Všichni tedy mají jednoho společného šéfa..
http://www.mpi.de/sixcms/detail.php?template=d_mpi_start_global#
Takže k věci.
Vadí mi, že se srovnávala jablka s ostružinami. Vadí mi, že se brala v potaz kritéria, která byla dosažena na základě nefér nastavených hodnot. Nic s tím neudělám, tedy nikdo, v testu se to lze snadno dočíst a AMS to nijak nezastírá…
A také mi vadí, že výsledné pořadí bylo nepěkně zkresleno mlhou polopravdy… a polopravda je vždycky horší lži.. jen velmi špatně se dokazuje…
Tedy v bodech a jen k vítězi testu… na delší rozbor nemám čas:
- 19 bodů zcelkem 20ti možných pro Fabii za vnitřní rozměr karoserie… Ups. Zajímavé, protože nejdůležitějším kritériem přeci jen není místo na zadních sedadlech nad hlavou, ale zejména to za volantem a u spolujezdce. Jak na šířku, tak na výšku… A Fabia je z testovaných aut vpředu třetí nejužší a stejně tak jen průměrně vysoká. Vzadu je to ok, ale o tom malá auta nejsou.
Resumé: 17 bodů s jedním dodatečně strženým za středový panel vs. řidičovo pravé koleno
- 21 bodů z25ti možných za kvalitu odpružení bez zátěže (a 12 z15ti možných se zátěží) je přímo výsměch… Fabii s koly 205/45/R16 jsem vyzkoušel… na mramoru velmi přesvědčivá, na běžné silnici ale pro zlost! Peugeot s koly 185/65/R15 získal o celé dva body méně… což je prostě nepochopitelné, zejména v kontextu s jeho dokonalým odpruženým a celkově komfortnějším a dospělejším naladěním.
Resumé: 17 bodů jako ti ostatní nejslabší (a to jsem mírný) bez zátěže a 7 bodů se zátěží.
- 12 bodů z 15ti možných bodů za „dojem z hlučnosti“ 😀 To se jen těžko chápe, neboť třeba Peugeot 207 vrychlosti 80 km/h vykazuje hlučnost o celé 2 dB nižší než Fabia… a dosáhl hodnocení ještě o bod nižšího, třebaže v žádné rychlosti nebyl hlučnější, naopak a měření to prokázala.. Jen pro pořádek uvádím, že hlučnost vyšší o 1 db je vyšší o cca 30%! (Decibel je logaritmická jednotka, zvýšení hluku o 3 dB je přesně 100% hluku navíc)
Resumé: 10 bodů – o bod pod 207 a to jsem velmi mírný
- 12 z15ti možných bodů za tah a průběh točivého momentu… tedy prakticky za pružnost… Hrůza, protože Fabia dle měření dopadla nejhůře ze všech testovaných aut… i o sto kg těžší Peugeot ji se svými sedmi kW navíc pohodlně převálcoval… Renault raději nezmiňovat…
Resumé: 7 bodů – tedy o bod méně, než nejslaběji hodnocený Yaris..
- 9 zcelkem 10ti možných bodů za vyhýbací manévr ISO… S hodnoceným rozměrem pneu je spíše na pováženou, že Fabia neměla alespoň stejně gripu, jako Fiat, Mazda a VW…
- 8 zcelkem 15ti možných bodů za slalom… dtto.., protože Fiat i Ford se sním vypořádali stejně dobře i na podměrečných pneumatikách.. Fiat dokonce i s výrazně vyšším profilovým číslem… vede Seat.
Suma sumárum, tohle klání mělo jednu vadu a tou byla dopředu známá výsledková listina…
Ve srovnání se standardním rozměrem patnáctipalcových vysokých pneumatik na 207 či Corse (profilové číslo 65!) měly nízkoprofilové šestnáctipalcové Micheliny Pilot Exalto odhadem o 90 cm2 více styčné plochy (cca 120 x 20 mm na každém kole). Co to udělá s jízdními vlastnostmi je snad jasné každému, nebo ne?
Podle „mého“ hodnocení by dostala Fabia jen 390 bodů… a jsem opravdu mírný, nebudu počítat body k dobru i pro jiné značky, nedej bože nastavovat stejné podmínky…
Obzvlášť mě mrzí špatné umístění Opelu Corsa… to není fér.
Posledním, tentokrát trochu úsměvným hřebíčkem do rakve tohoto Master Testu je rovněž poslední řádek tabulky…
Základní cena… to jako byla testována vozidla v základním provedení? 😀 Nebo snad hoši z AMS chtěli naznačit těm méně chápavým, že Fabia Classic dosáhne na zasloužené vavříny i na jejích galuskách s tříválcovým HTP?
Doplněno: Chtělo by to uvést cenu testovaných vozů… tak, pro zajímavost 🙂
POŽÁDAL JSEM O ODPOVĚĎ TAKÉ REDAKCI AMS. PAN JIŘÍ STEIGER, PODEPSANÝ POD TESTEM, BYL TAK LASKAV A JEŠTĚ TÉHOŽ VEČERA TAKÉ REAGOVAL:
[331] Jiří Steiger, 27. 1. 2009 20:17
Dobrý den,
jako redaktor podepsaný pod článkem v AMSu jsem byl Perunem požádán o reakci – pročítat veškeré příspěvky této opravdu hutné diskuse je nad mé síly , tedy krátce k podstatě: za prvé chci všechny ubezpečit, že žádný předem jasný vítěz rozhodně nebyl, stejně jako jakékoliv marketingové tlaky – ostatně, právě vítězsví v MEZINÁRODNÍM testu ČESKÉ Fabie je toho nejlepším důkazem, stejně jako 2.-3. místo francouzského clia či předposlední německé corsy. O výsledcích se rozhodovalo na závěrečné konferenci, kde měl zástupce z každé země při hodnocení všech kritérií stejnou váhu hlasu. Po pravdě – před odjezdem na mastertest jsem za vítěze tipoval spíš fiestu a ani nikdo ze zahraničních kolegů by si pravděpodobně předem na fabii nevsadil… Ale přesně jak píšu hned v perexu: Fabia není v ničem nejlepší, ale ve všem je dobrá… A design (se kterým se například já osobně stále nemůžu vyrovnat) se nijak nehodnotí. Fabia nakonec vyšla jako “optimální kompromis” – samozřejmě, kdo se rád vyřádí za volantem, koupí si raději ibizu nebo třeba Mazdu 2, pro koho je hlavní prostornost, koupí si jazz… Navíc bych chtěl podotknout, že ani jeden z testovaných vozů není špatný!
Ke konkrétním poznámkám v bodovací tabulce: předně bych chtěl podotknout, že oněch 5 bodovacích kritérií Perun “vypíchl” z celkem 44 kritérií, které tabulka obsahuje! Jsem si jist, že i kdyby vyhrál jakýkoliv jiný automobil, každý by si podobným způsobem našel v tabulce “to své”, s čím zcela nesouhlasí. Ale k věci:Vnitřní rozměry: rozdíly mezi všemi testovanými vozy jsou minimální, všechny se vešly do rozmězí 16-20 bodů. Stejně jako fabia má i fiesta, jazz dostal plný počet. O něco menší šířka fabie v praxi nikterak výrazně znát není, důležitý je fakt, že posádka na žádném místě není nijak utlačována. Ohledně výšky vpředu není účelem, aby byla zbytečně rekordní, když by už místo nad hlavami bylo využitelné snad jen pro klobouk… Podstatným faktorem je také vhodné tvarování přístrojové desky před spolujezdcem a dobrý prostor pro jeho nohy pod přístrojovou deskou. Nedostatkem prostoru na místě řidiče netrpí žádný z vozů, jednotlivé malé rozdíly v udělení bodů tak vytváří právě ten prostor vzadu nebo místo pro nohy spolujezdce. Překážení středového panelu je individuální záležitostí, závisející na výšce řidiče resp. jeho polohy navyklé za volantem, já osobně ani nikdo s kolegů jsme problém se středovým panelem fabie rozhodně neměli.
Odpružení: 21 bodů z 25 nestaví fabii mezi nejlepší (lépe dopadla fiesta, clio i polo), ale věřte tomu, že sportovní ibiza či punto, jazz (kvůli zabránnění náklonům karoserie v zatáčkách), či menší vozy Mazda 2 a Yaris jsou ještě tvrdší. Peugeot ztratil body za časté rázy “na doraz” – právě kvůli až příliš měkkému pérování.
Dojem z hlučnosti: jak sám název říká, nejde zde jen o naměřené decibely, ale celkovou “libozvučnost”, v níž fabii bod či dva navíc přihrál příjemný sportovní zvuk motoru (myslím, že v článku také i zmíněný).
Průběh točivého momentu: mýlíte se, neznamená to pružnost, ta má v tabulce samostatné hodnocení jako ELASTICITA, v níž fabia zkončila s pouhými 4 body z 20ti!!! PRŮBĚH točivého momentu znamená, jak motor táhne PLYNULE, bez škubání, hladce, což je rovněž nezanedbatelným faktorem pro příjemnost řízení.
Vyhýbací manévr: nemohu komentovat, neboť jsem se jej neúčastnil, nicméně obecně mohu říct, že jízdní vlastnosti fabie jsou velmi dobré.
Základní cena: mýlíte se, ta se samozřejmě (stejně jako veškeré jiné údaje v tabulce) vztauje k základní výbavě vozů, které jsou uvedeny v záhlaví tabukly, kde je “Punto 1.4 16V” či “Fabia 1.4 16V”, tedy rozhodně ne k tříválcům. Což je ostatně i zřejmé ze samotných cen, neboť tříválcová fabia rozhodně nestojí 274 900, ale podstatně méně…
V každém případě přeji hezký večer
Jiří Steiger
redaktor
auto motor a sport
Nižší střední třída: Opel Astra (The show must go on) Nižší střední třída: Mazda 3
5 552 Responses to Sobí spřežení a moře žluči
[1]
29. 1. 2009 v 18:28T613
to tady je jako seriál Tak jde čas, akurát recyklován pod názvem Tak myslí GTI 😀
[2]
29. 1. 2009 v 18:32T613
(450) Lůza podle GTIho? jednoduché, každý kdo z něj má otevřeně srandu a bere ho tak vážně jako Petra Novotného 😉
[3]
29. 1. 2009 v 19:08Perun
[449]: Řekl bych, že nesprávně chápeš dopad testu a reakcí nejen na můj blog, ale i na mne. Dokonce si myslím, že vzhledem k rozsahu a zvláště obsahu těch stovek příspěvků mám mnoho důvodů k tomu, abych se spokojeně usmíval.
Opravdu s tebou souhlasím s názorem na prospěšnost tohoto článku. Tedy do puntíku. Souhlasím s tím, že se zde leccos objevilo a vyprofilovalo…
A já věřím, že věříš (jinak bys musel být asi nemocný) , tedy tě ve tvé víře nebudu zrazovat… přesto, zkus se zamyslet nad obsahem a formou reakce pana redaktora.. Já věděl zcela jistě, jak bude reagovat, jinak to tedy jaksi ani nešlo, což je pochopitelné. Věděl jsem také, že to bolavé místo z gumy nejde nijak „beztrestně“ obejít.. jen jsem zvědavě čekal na formu.. 🙂
Ano, uspokjivě a věcně byly vysvětleny některé pojmy, jazykem profesionála (jakápak tvrdá 207čka? 😉 ) a to natolik, že jsem změnil (a viditelně na to také upozornil) text do té míry, abych jej zbavil nyní již nepotřebného konfrontačního tónu… pachuť ale zůstává, ale jen mírná a snadno akceptovatelná.
Uvědom si, že tento názor sdílím s většinou diskutujících a zkonfrontuj jej potvrzením tvých slov.. kýmkoliv.
Z toho pohledu vnímám svůj blog pozitivně, poukazujíc na to, že je třeba číst mezi řádky, že je třeba hájit pravdu, o které jsem přesvědčený a uznat, mýlím-li se.. a je mi to nezvratně dokázáno. Z části tedy bylo, z části ani náznakem. Chceš-li to vidět, uvidíš, nechceš-li… nemusím dosazovat, vím dobře, že nechceš a rozumím tomu, třebaže s tím nesouhlasím.
Samozřejmě že v tomto blogu nešlo o stržení či nestržení nálepky „nejlepší“ z kapoty Fabie.. nešlo o to mě, stejně jako jsi o to ve skutečnosti neusiloval ani ty…
Máš dostatek intelektu na to, abys to věděl… více to rozmazávat nemá smysl, oba víme dobře, co jsem tím chtěl říct.
Tedy ano, mnohým se otevřely oči a o TO mi šlo… Na udičku jsem chytil hned několik ryb najednou, s tím jsem dopřed nepočítal, ale cesty Páně jsou, jak je známo, nevyzpytatelné 😉
[4]
29. 1. 2009 v 20:34Emel
Perun může být spokojený. Záměrně napsal konfrontační článek, reakce se daly až do důsledku předpovídat. Fanatičtí odpůrci zaplesají nad napadením koncernové značky. Fanatičtí zastánci budou hledat argumenty podporující tento výsledek. Obě skupiny fanatiků se budou navzájem napadat a vytahovat i staré nesouvisející spory. Někteří pokrčí rameny a budou se zájmem sledovat vývoj, samotné téma pro ně není žádným velkým překvapením. Konfrontace s redakcí nebyla sice původně v plánu, nicméně pak už byla také vcelku předvídatelná.
Sémě pochybnosti bylo zaseto a počet příspěvků převyšuje i velmi kvalitní Perunovy testy, i když o kvalitě příspěvků samotných se dá s úspěchem pochybovat. Pokud tedy bylo cílem rozpoutat kontroverzní diskusi, z čehož Peruna od začátku podezírám, podařilo se. Já osobně se ale daleko víc těším na Astru… a hlavně 308, mého černého koně kompaktů.
[5]
29. 1. 2009 v 20:48GTI
[453] Buď férový alespoň nyní. Skutečnost, že bys článek psal s vědomím toho co následovalo je fantazie, které by tu mohl uvěřit leda tek přemek. Oba víme, jak to s kontaktem redakce bylo. O tom ale už prosím dost.
Ta 207 mě také překvapila, přičítám to tomu, že jsem závěr k ní činil v konfrontaci s 206 a tam to tvrdnutí je znát velmi, pravděpodobně jsem si neuvědomil věrně jaký vztah v tomhle panuje mezi Fabií a 207.
Takže, prosím tě, hlavně mi nepiš, jak jsi to zde měl všechno pěkně dopředu vymyšlené, tyhle medy maž zdejší diskuzní pubertě, my dva, Perune, tyhle báchorky snad zapotřebí nemáme.
[6]
29. 1. 2009 v 20:53Perun
[454] Emel: 😉
Dočkáš se…
P.S: Jedu „tam“ zítra cca na poledne… kdyby něco 😉
[7]
29. 1. 2009 v 20:59Perun
[455]: Přečti pozorně ještě tu poslední větu, než začneš vykládat obsah mého příspěvku.. po svém.. ostatní bylo očekávatelné. Tedy snad až na některé excesivní reakce 🙂
[8]
29. 1. 2009 v 21:32GTI
Poslední větu jsem četl. Kdybys na ní chtěl trvat, bylo by to přesmutné. Opravdu je tvou ambicí tu chytat na udičku? Často tu píši „nelži si do kapsy“, nyní bych to upravil na – „nelži mi do kapsy“.
Psal jsi článek v dokonalé ambici „osvětlit“ zákulisí testu. Zcela vážně a bez srandy. Nezapomeň, že jsem nezapomněl na smazané formulace…
Kdybychom, to tu nechali napospas diskuzní pubertě, a kdyby nepřišel Alessio, skončilo by to očekávaně – pár reprezentantů lůzy by tu napsalo – jasně, jsou to hovada, nejleší je punto… a tenhle blog by vyšuměl do minulosti. Jenže (jo, tos nečekal) to nabralo racionální točky. Mimochodem, díval jsem se nyní nahoru… ve svém prvním příspěvku jsem jako první napsal (ačkoliv je využívám minimálně) vykřičníky 🙂 jak příznačné… No, takže nikoliv zdejší lůza, nýbrž odpor kolegů, a v geniálně načasovéném (to už se ti třásla kolena) doporučení Alessia, to vše dohromady tě nakonec dovedlo k pravdě, k redakci. To nebyl tebou naplánovaný proces, tys hasil požáry ostudy, která ti hrozila, a nejen ostudy, blamáže, především blamáže. Radost ti může dělat to, že tvůj blog nás šokoval, tedy jde o to, že tu nikdo nemohl věřit tomu, co za nesmysly od tebe čte. Pod „nikdo“ si dosaď ty s mozkem. Totiž, ty sis uvědomil, že bys to tu velmi silně jinak prohrál zejména u těch, jejichž názor respektuješ. A to je všechno.
Tance o tom, že test je konspirací, že tvůj blog byl tvou záměrnou konspirační parádičkou s udičkou a vábničkou pro nezorientované, to jsou nyní již než tvé tance na vykloubených palcích.
[9]
29. 1. 2009 v 21:45T613
Perune už se na to vybodni 😉
On si stále myslí, že jde o útok na Fabku. A stále věří v objektivní a neuplatitelné média. Nech ho v tom jeho krásném snu 🙂
[10]
29. 1. 2009 v 21:59Perun
Tak jsi tedy nečetl pozorně. Je totiž rozdíl v tom, jestli očekáváš to, co se dá čekat (reakce obou „táborů“ přesně ve shodě s tím, co napsal Emel) a to, o čem jsem dopřed slutečně netušil nic.. tedy reakci AMS ať už byla vyvolána čímkoliv.
Domnívat se, že by mi spoluautor potvrdil vše, co jsem napsal by bylo …. však víš. Z toho pohledu byla skutečně očekávaná, logická a jediná možná. No ne? 🙂
Přestože mě uspokojila, nebyla ani náhodou stoprocentní. I to víš.. Tedy dostačující.
Jinou – a to docela jinou otázkou je zde motivace.. co mě přimělo k napsání blogu.. Samotný text testu nejspíš skutečně nebyl tím pravým důvodem.. tedy určitě ne na sto procent.. To ta orgastická zvolání, plná falše o nezpochybnitelném prvenství, jejichž autorem s ubíjející repeticí jsi ty… dokola se opakují smršť bezduchých výkřiků a obsesivního provolávání slávy bez náznaku reflexe.
Šlo tedy o upozornění na pochybnost vyvolávající fakta ve stínu miliontého zvolání toho okřídleného Bravwo.. netvrdím, že je to všechno lež, to tedy ani omylem.. ta má krátké nohy a daleko neuteče… tady to jen trochu kulhá a je jen dobře, když se o tom začne mluvit…
Nemám v úmyslu vyvíjet úsilí lhát ti do kapsy, není k tomu totiž žádný důvod… zkus o tom popřemýšlet, třeba nakonec opravdu dojdeš k poznání, jak moc důležité pro mě je, co si myslím, že si myslíš 🙂 To bych byl býval před týdnem nenapsal, dnes už ale s čistým svědomím a lehce. Velmi lehce.
[11]
29. 1. 2009 v 22:03Perun
[459] T613: Pro mě za mě, ať si sní o čem chce, je mi to jedno.. pokud nepřekročí jisté meze slušnosti.
[12]
29. 1. 2009 v 22:14GTI
[460] Co ti také jiného zbývá 🙂 Tys to špatně pochopil, Perune, ti, jejichž názory tu respektuješ, tím jsem (bože) přece nemyslel sebe… tím jsem myslel jiné kolegy, kvůli nimž ti nezbylo, než projít cestou potupy, totiž mazat vlastní věty na vlastním blogu, a to za okoností, které mazání předcházely.
[13]
29. 1. 2009 v 22:29Perun
Ale to jsem přeci pochopil a také objasnil ve své reakci (reakcích). Takže cos mi tím chtěl jako sdělit?
Jsou tu samozřejmě autority, na jejichž názoru mi záleží – předpokládám, že několik z nich bys vyjmenoval také a u jiných se zase neshodneme. Tedy kolegové, kteří mě přiměli k reflexi..
„Cesta potupy“ je pouze tvým termínem, já to tak necítím a nemám důvod dělat jiné závěry, dokážu se k tomu postavit čelem a vidím spíš ta pozitiva.
Tedy i ten blog (zejména!) je dialog. Může se měnit a dozrát do jiné podoby, než na začátku psaní.. a pak jsou i jiné příklady, spíše tedy dogmata 🙂
[14]
29. 1. 2009 v 22:30Emel
Perun: zítra… hmm, a bereš pasažéry? Budu asi bez auta…
[15]
29. 1. 2009 v 22:31Perun
Emel.. jedu tam z Jablonce.. :-/
[16]
29. 1. 2009 v 22:35GTI
Tak nyní jsem to konečně pochopil. Já se ve své naivitě domníval, že když napíšu větu, měl bych ji udržet. Vidím, že tvá generace zachází s větami jako se stolicí 😀 Teď už jde jenom o to, aby bylo na blogu zřejmé, kdy píšeš a kdy… sereš* 😀 😀
*Nejsi tu doma, tak se kroť. Toto jsou způsoby, kterými nejlépe dokazuješ, jak pevný jsi v argumentaci.
[17]
29. 1. 2009 v 22:43T613
Jooo někdo své myšlenky vydává za pravdu Boží, a druhý ví, že je obyčejným člověkem jenž se může mýlit, a tak naslouchá názorům druhých a porovnává je s názory svými.
Kdo nechápe oč jde tomu druhému člověku je hovado boží
[18]
29. 1. 2009 v 22:44Perun
Třeba tedy o tmářství a komunocenzuře? 😀
[19]
29. 1. 2009 v 22:49T613
Dogma jako dogma ne? Nevím proč, ale dost mi to připomíná typ lidí, kteří v jedné reinkarnaci mají zapálenou pochodeň před hranicí, v dalším životě mají bílé ponožky a svatováclavskou orlici, a v dalším zuřivě obhajují světlé zítřky proti reakcionářům. Hlavně nepochybovat chlapci! Rep.. pardon svět si rozvracet nedáme!
[20]
29. 1. 2009 v 22:55Perun
😀
Karma? No, je to v trochu lehčím duchu, ale kdo ví… třeba na tom něco je? 😉
[21]
29. 1. 2009 v 22:58T613
Můj děd (který si toho za komančů po 68 vytrpěl dost a mému otci ženitba s jeho dcerou zmršila natolik kádrový posudek, že byl vyhozen z MKD) mi kladl na srdce: „Nikdy nevěř lidem, kteří o svých činech a myšlenkách nikdy nepochybují. Takoví lidé své názory mění podle směru větru“
[22]
29. 1. 2009 v 23:00GTI
Už tě nechám Perune. Ten závěr (466) je brilantní, co? 😀 😀
[23]
29. 1. 2009 v 23:01Perun
Tak to byl moudrý člověk.. Kdyby jen věděl, že mu z vnuka vyroste „lůza“…. :-))
[24]
29. 1. 2009 v 23:04Perun
Pokud TO používáš jako brilantinu, tak ano 😉
[25]
30. 1. 2009 v 6:38T613
(473) ve své době byl také označován za lůzu. Asi by byl hrdý 😀
[26]
30. 1. 2009 v 10:08Emel
[472] GTI: Hlavně se nezapomeň pochválit, nikdo jiný to za tebe neudělá 😉
[27]
30. 1. 2009 v 13:03GTI
[476] Nechválím sebe, Emele, chválím tu fantastickou větu, ta na tenhle Perunův černej sen sedla opravdu jak pr na hr. Musím to psát ve zkratkách, u Peruna jsou zakázaná zajímavá slova… 😀
[28]
30. 1. 2009 v 14:16T613
(476) přesné! 😀
[29]
30. 1. 2009 v 20:33Dute
Odpoved z AMS mi nevyvratila pochybnosti v tychto veciach:
Priestor pre vodica a pre nohy spolujazdca je sice uspokojivy, ale sirka priestoru vpredu v urovni ramien pre dvoch dospelych chlapov uz tak uspokojivy nie je. S tymto problemom sa museli stretnut aj v teste. Tiez s Perunom suhlasim v tom, ze prava noha vodica sa na prebytok komfortu nemoze stazovat.
Co sa tyka bodov za hlucnost. Predpokladam ze design sa neboduje pre problematicnost bodovania, spojeneho so subjektivnym pohladom na design. (Moj sukromny tip je, ze hlavne preto, ze Francuzi a Taliani Nemcov pravidelne v designe deklasuju a to by znamenalo pre Nemcov v testoch pravidelnu stratu bodov.) Ako sa potom do hlucnosti zapocitava nieco tak subjektivne ako je lubozvucnost malych aut? V teste malych aut, pridat body za sportovy zvuk, to je sice fajn, ale prejst sa niekolko stoviek km vo fabii so sportovym zvukom a potom v inom aute s nesportovym zvukom, ale tichsom o 2-3 dB od Fabky, no neviem, neviem ako by dopadlo bodovanie lubozvucnosti.
Ako to bolo s rozmerom pneumatik? Bolo v bodovani Fabie za jazdne vlastnosti zohladnene ze ma najsirsie, najnizsie gumy, ktore urcite svoj diel prace odviedli?
Preco bol v teste Jazz s motorom o obsahom 1,2 aj ked je v ponuke obsah 1,4, ktory by sa podla mna urcite do tohto testu viac hodil?
Na druhej strane rovno hovorim, ze nemam dovod spochybnovat vysledky v odpruzeni a priebehu tociveho momentu. Tiez nemam dovod neverit, ze pan redaktor ma problem vyrovnat sa s designom Fabie. Suhlasim tiez s tym, ze Fabia nie je v nicom najlepsia, ale vo vsetkom dobra. Je to ako on pise „optimalny kompromis“. Na toto slovne spojenie je treba si spomenut vzdy, ked tu zacne niekto spammovat aka je Fabka jedina, krasna, dokonala, neprekonatelna hviezda. Fabka je z mojho pohladu jednoducho dobre auto, moja najvecsia vyhrada sa tyka vnutornej sirky.
Tiez ale na rovinu pisem, ze hoci ju povazujem za dobre auto, pri tomto zlozeni kandidatov by to moja volba nebola. Su tam aspon dve auta, ktore ma chytili za srdce a to je stav, ked kompromisy jednoducho nemaju narok. Ani tie optimalne.
Komentáře nejsou povoleny.