• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Nižší střední třída: Rozuzlení

  • Nižší střední třída: Rozuzlení

    Publikováno: 27. 11. 2009

     

    Po více než roce se dostáváme do finále v nižší střední třídě a můžeme hodnotit.. Tedy, ehm, hodnotit budu já a vy můžete, když se vám bude chtít, komentovat 😉

    A co se testovalo? No téměř celá nižší střední třída mainstreamové produkce s jedním prémiovým návdavkem 😀

    • Audi A3 1,9 TDI (//blog.auto.cz/perun/2008-10/27/)
    • Citroën C4 1,6 VTi SX Pack (//blog.auto.cz/perun/2008-10/nizsi-stredni-trida-citroen-c4/)
    • Fiat Bravo 1,4 T-jet Sport (//blog.auto.cz/perun/2008-10/nizsi-stredni-trida-fiat-bravo-sport-14-t-jet/)
    • Ford Focus 1,6 Duratec Celebration (//blog.auto.cz/perun/2008-11/nizsi-stredni-trida-ford-focus-celebration-16-duratec/)
    • Honda Civic 1,8 Type S (//blog.auto.cz/perun/2008-11/71/)
    • Kia Ceed 1,6 CRDI Comfort (//blog.auto.cz/perun/2008-12/nizsi-stredni-trida-kia-cee%c2%b4d/)
    • Mazda 3 1,6 Aktive (//blog.auto.cz/perun/2008-12/nizsi-stredni-trida-mazda-3/)
    • Opel Astra 1,6 Enjoy (//blog.auto.cz/perun/2009-06/nizsi-stredni-trida-opel-astra-the-show-must-go-on/)
    • Peugeot 308 1,6 THP Premium Pack (//blog.auto.cz/perun/2009-08/nizsi-stredni-trida-peugeot-308/)
    • Toyota Auris 1,6 VVTi Sol (//blog.auto.cz/perun/2009-11/nizsi-stredni-trida-toyota-auris/)

     

    Má to ale pár háčků.. některá z testovaných aut už se nenabízí, nebo mají nové a modernější motorizace či převodovky… Jak tedy vyhlásit vítěze mezi testovanými vozy (chybí Golf a Mégane, ale ty jsem uvedl s předstihem a zvlášť: ) a neudělat z toho jen šarádu? Jak zohlednit, že přes veškerou snahu jde někdy o testování jablek proti borůvkám… Proč křivdit Audi díky osazení prehistorickým TDI a proč stranit Peugeotu 308 za motorizaci, kterou si koupí tak.. jeden ze sta?

    Takže jak z toho ven? Nijak. Berte výsledky jako snahu o co možná největší míru objektivity, která je ale v konečném důsledku stejně nedosažitelná.

    Snažil jsem se v deseti možných a pro mě osobně důležitých faktorech exaktně vyhodnotit vlastnosti každého z testovaných vozů a přidělil jsem jim za každou z disciplín (viz popis níže) body od 1 až do 5 s jemnými odchylkami v podobě „půlbodů“. Celkové pořadí překvapilo i mě samotného, volil bych totiž trochu jinak. Ale jednou jsou parametry nastaveny, tak se na ně pojďme podívat:

     

    1) KVALITA ZPRACOVÁNÍ

    Tohle je mnohem důležitější měřítko, než by většina lidí na první pohled řekla. Nemá dle mých praktických zkušeností téměř nic společného se spolehlivostí, ale zásadně souvisí s komfortem užívání. Štve vás rezonující plast někde ve středovém tunelu, když přidáte plyn? Otravuje vás skřípání sedačky nebo plechový zvuk dovírání kufru? Čím déle auto užíváte, tím více se podobné nectnosti objevují. U některých aut dříve, u jiných později, pokaždé je to ale opruz.

    2) DOJEM Z INTERIÉRU

    Kde trávíte nejvíce času? Není to pod kapotou ani mezi nápravnicemi.. Ano, je to uvnitř a to znamená, že je velice důležité, abyste se uvnitř cítili dobře. Je jedno, čemu dáváte přednost, důležitý je dobrý pocit. K tomu se automaticky řadí také ergonomie, kvalita sedadel, vůně interiéru, barevné a materiálové sladění. Ne každý to přizná, ale tyhle věci pracují velmi intenzivně na vašem podvědomí a v konečném důsledku ovlivňují vaše emoce. Ať chcete nebo ne, to vůbec není důležité, protože je to tak.

    3) AKUSTICKÉ VLASTNOSTI

    Neznám mnoho otravnějších věcí v autě, než vytrvalý hukot od kol nebo od špatně těsnících rámů oken či dunícího motoru. Před dvěma týdny jsem „zažil“ tříválcové TDI ve Fabii a už nikdy více to nechi opakovat. Nikdy! Akustická pohoda je zejména pro delší cesty naprosto nezbytná a v mém případě by hrála při výběru auta důležitou roli zcela jednoznačně.

    4) ŘÍZENÍ

    Mě osobně je víceméně jedno, kolik zpětné vazby od přední nápravy ve volantu mám a celkem upřímně přiznávám, že ji ani neumím docenit. Dávám přednost vyváženému řízení bez vůlí, ale mnoho lidí tomu přikládá důležitost vpravdě zásadní. Co naplat, že jim mechanické řízení při haváriích láme prsty a zápěstí, chtějí zpětnou vazbu v puristických sporťácích, mají ji mít 😉

    5) ŘAZENÍ

    Tak toto je zase naopak disciplína, kterou je třeba ctít. Jezdit s křišťálovou koulí nebo se při každé změně rychlostního stupně ptát kartářky, co že je tam v kulise právě zařazeno, to je otrava i pro otrlé „stopětkaře“ Řazení v přesně vymezené a mechanicky vodící kulise, to je radost. Odhlédnu-li od faktu, že už se mi začíná řazení zajídat a rád bych v příštím autě jeden pedál ubral, je řazení velmi vypovídající o kvalitách jízdy samotné.

    6) KOMFORT

    Mám rád komfortní svezení. Tečka. K čemu mi bude sportovní podvozek na D1? Na co si budu hrát, když objíždím zkratkou přes dlažbu Starého města zácpy na nábřeží kolem Rudolfina? I komfortní podvozek umí jet velmi, velmi rychle. Náklon v zatáčce je zhusta pocitová věc a na adhezní vlastnosti dobrého podvozku v podstatě nemá vliv.

    7) JÍZDNÍ VLASTNOSTI

    Zaklínadlo mladých kluků a starých dětí 😛 Ve skutečnosti mnohem více jde o to, aby bylo auto za všech okolností bezpečně řiditelné, ovladatelné a předvídatelné. Jde o to, abyste se dokázali vyhnout divočákovi na cestě a neochutnali pár sekund poté dubovou kůru bočním okénkem vašeho auta. Jde o to, abyste v pohodě dojeli a je jedno, jestli svižně, nebo klidně. A pokud už jezdíte jako voli, pak jde o to, abyste tím ohrozili co nejméně lidí kolem.

    8 ) X FAKTOR

    Chcete snad dobře vypadat, ne? Máte rádi ten pocit, když si vás lidé v ostatních autech prohlížejí? Není vám jedno, jak se na vás bude dívat třeba kamarád, nebo obchodní partner, až pro něj přijedete? Trochu póza, trochu image, trochu sebereflexe.. Vyberte si 🙂

    9) PRAKTIČNOST

    Nezajímá? Pak asi jezdíte Lotusem nebo Opelem Speedster. Vy všichni ostatní chcete občas také něco převézt, že ano. Naložíte tchýni a tchána, jedete spolu k notáři, protože se před chvílí rozhodli, že vám přenechají ten statek v jižních Čechách a… oni se tam skoro nevejdou a tchán se na zadním sedadle praštil do hlavy, načež začíná rudnout vzteky a přehodnocovat své budoucí záměry… Takže? 😉

    10) CENA

    Ok, Bill Gates tohle asi nečte a ani nic takového neřeší, ale téměř všichni ostatní ano. Jsou tu mezi námi střelci, zkušení šoféři svých životních cest a moudří kvestoři, kteří za mini klidně vysolí půl milionu a nižší střední třída do šesti set tisíc, ta jako by ani nebyla 😛

    Ale vážně. Cena je úhelným kamenem nižší střední třídy. Nemá váhu sta procent důležitosti, to ani omylem, ale důležitá je velmi. Nemám jinou možnost, než ji zařadit jako kterýkoliv jiný parametr a nijak nezohledňovat její vyšší váhu. Ono je také nutné dodat, že ne pro každého je pořizovací cena zaklínadlem.

    Do ceny jsem se snažil zohlednit i reálné podmínky nákupu uvedených modelů.

     

    A kdo se stal vítězem? Kdo prohrál? Je to v tabulce níže a jak říká jedno okřídlené úsloví… „Co je psáno, to je dáno“  😎

    VYhrát mohl jen jeden. Nebo to vidíte jinak? ;-)
    Vyhrát mohl jen jeden. Nebo to vidíte jinak? 😉

    Je to sice souboj různých světů, ale vítěz může být jen jeden. A být v tomto klání třeba ten Golf VI a Mégane, vypadalo by to zcela jistě jinak. Stejně, jako kdyby bylo možné sestavit plně porovnatelnou škálu motorizací a výbav u všech modelů.. Jenže kdyby lítaly ryby, nebyly by rybníky.

     

Citroën C5 3.0 HDI V6 Golf vs. Mégane, aneb ring volný…

5 850 Responses to Nižší střední třída: Rozuzlení

  • [1]

    1. 12. 2009 v 20:19wolff

    Je mi méně než 40, neudělal si chybu.
    Pokud si dobře pamatuji, pasivní natáčení tam bylo a o něco jednodužší váceprvek než má Focus teď taky. Vím to z toho důvodu, že sem utrácel enmalý ranec za gemoetrii zadní nápravy (ono to chce občas nechat proměřit, když chce člověk aby to fungovalo)…

  • [2]

    1. 12. 2009 v 22:58Emel

    foto Emel

    wolff: no, já myslel spíš ke 30 než ke 40 ;-).

  • [3]

    2. 12. 2009 v 0:39Rally fan

    [93] Natáčéní kol u nezávislého zavěšení od osmdesátých let, to si asi trochu pleteš. Aktivní není ani efektivnější ani spolehlivější a hlavně si myslím, že aktivní do sportovního auta vůbec nepatří.

    [95] Trouba jsi ty, když si myslíš bez faktů, že to je to samé co má stará Mazda. Focus má podvozek rychlejší než srovnatelná konkurence, to si myslí většína lidí, co s ním pořádně jeli. Odskakování zadní nápravy (tuhé i netuhé) není věcí minulosti ani náhodou.

    [96] Nezávislé zavěšení zadních kol Ford Control Blade………..Chytré technologie http://www.ford.cz/Cars/Focus/Performance
    Ano jde o pasivní a to je dobře, protože aktivní považuji za špatnou cestu [93].

    [99] Focus nevychází ze žádné Mazdy ani z Mazdy3, Control Blade je čistě patentovaný design Fordu. I na okruhu jsou Bravo (platí jen pro verzi Sport), Civic a Astra pomalejší nez Focus se stejně tvrdým podvozkem jako mají oni třeba od H&R, KW.

    [98] Jde o nápravu Ford Control Blade – horizontální i vertikální pohyb zadních kol s krátkými a dlouhými rameny (SLA) upevněnými na pomocném rámu….. tato zadní náprava je používána i na Focusu WRC.

    http://www.ford.co.za/servlet/ContentServer?cid=1178853893084&pagename=Page&site=FMCSA&c=DFYPage#/1178853920199/

    Control Blade Independent Rear Suspension

    The great benefit of Control Blade IRS is that it’s been designed to separate suspension functions, allowing an optimal tune for varying conditions. As a result, Territory’s Control Blade IRS isolates harshness, while still ensuring excellent handling, superior stability and high levels of driver control.

    Drivers will immediately notice a reassuring ‚anti-dive‘ under braking force, which means very flat body control and greatly enhanced stability.

    The ‚Control Blade‘ is the dominant feature of the IRS – a longitudinal trailing arm with a large, plush bush at one end. It provides high levels of ride comfort, while providing the freedom to let the lateral links define toe and camber under traction and cornering loads.

    This feature effectively isolates the handling components of the suspension from the road noise and impact harshness components of the suspension. The Control Blade IRS is mounted in a steel subframe, bolted directly to the underbody for increased stiffness.

    The Control Blade IRS won the Silver Award at the 2002 Society of Automotive Engineers Australasia (SAE-A) Engineering Excellence Awards.

  • [4]

    2. 12. 2009 v 6:17Perun

    foto Perun

    [103] Rally fan: Píšeš trochu (trochu dost) podobně jako Deadlift, tedy člověk, který tu místo hlavy užívá modrý ovál… 😐

    Žádal jsem tě, aby nám popsal mechanismus natáčení kol zadní nápravy u Focusu (totální revoluce pro nevzdělanou motoristickou veřejnost) a ty sem místo toho kopíruješ část webu Fordu, kde se píše o významném přínosu řešení konstrukce zadní nápravy (Control Blade) pro zachování kontroly nad vozem a zajištění komfortního odpružení za všech jízdních okolností… atd atd. O nějakém přitáčení kol ani muk 😉

    To samozřejmě nijak nesnižuje kvality dobré konstrukce podvozku Fordu.

    Nikdo ti nebere tu možnost vyvěsit si nad postel plakát s Focusem WRC, věčně druhým až třetím účastníkem rally hned za Citroëny a všechny kolem pak přesvědčovat o své pravdě o natáčecích kolech, ale dej sem alespoň odkaz v jazyce, kterému nikdo nerozumí. Zkus to třeba finsky…

  • [5]

    2. 12. 2009 v 9:37Emel

    Rally fan: zkus si to trošku nastudovat… třeba tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Steering. V 80. letech už tu byly nejen pasivní pseudonatáčecí nápravy typu Focus, ale i skutečné elektronické či mechanické systémy natáčení zadních kol.

  • [6]

    4. 12. 2009 v 15:093008

    Perun: Trochu mimo misu, ale ako by cca dopadla 3008 ? Vraj si to tiez mal v rukach …

  • [7]

    4. 12. 2009 v 16:28Perun

    foto Perun

    [106] 3008: To je ale reálně auto úplně mimo tento segment. Ať si o tom myslí kdo chce co chce 🙂
    Mě osobně se s ní velice dobře jezdilo a nebýt nepochopitelně hloupého nasazení „univerzálních“ polo-zimních pneumatik s vysokým profilovým číslem, byl bych ještě spokojený. Chce to 17″
    Dobrá ergonomie, velmi tichý, motor (THP) krásně táhne, příjemné a překvapivě tuhé sedačky s výbornými opěrkami hlavy.
    Nevyhovoval mi nedostatek prostoru u pravého kolena, jsem zvyklý jezdit jinak a tady mi vadil středový tunel. Ten ale ukrývá ohromnou klimatizovanou schránku… tam je snad i ozvěna 🙂

    Zajímavé auto, dost místa a příjemná, čitelná jízda. Ale úplně mimo segmenty. Skutečně konkurence spíš pro Nissan Quasquai atp.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura