• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Nižší střední třída: Toyota Auris

  • Nižší střední třída: Toyota Auris

    Publikováno: 1. 11. 2009

    TOYOTA AURIS 1,6 DUAL VVT-i SOL

     

    Pršelo bez ustání už druhým dnem a otravný podzimní déšť co chvíli vyťukával na střechu maringotky něco jiného. Kdysi slavný břichomluvec Herman Froditt smutně seděl za malým stolečkem s plastikovým ubrusem s modrými puntíky a s hrnkem studené kávy před sebou. Nepřítomným a znuděným pohledem sledoval oprýskaný nápis nad šapitó velikého stanu před jeho maringotkou, kolem kterého občas problikávaly pestrobarevné žárovky.. tedy jejich zbytek. Červené, zelené a žluté světlo se odráželo v potůčcích dešťové vody stékající po Hermanově okně a jeho mdlé vodnaté oči jej odrážely zpět…

    Cirkus Der Trivial & Trocken  Tote projel křížem krážem celou Evropou.. minimálně tedy od Hamburku až k Mnichovu a Herman Froditt s ním.. V posledních několika měsících to ale nestálo za zlámanou grešli a návštěvníků ubývalo… Málokoho zajímalo Hermanovo břichomluvecké umění a dny slávy cirkusových manéží pomalu mizely jako písek v přesýpacích hodinách.

    A tak uplynul ještě týden, než to principál zabalil úplně a Herman Froditt šel po šestnácti letech v manéži na dlažbu. Udělal prý celkem terno ve výzkumném ústavu experimentálního lékařství, protože mu příroda jaksi opomněla nadělit tam dole… i tam nahoře… prostě byl tak trochu obojetný…

    Toliko k Toyotě Auris, která má ale i své zajímavé klady… O tom ale níže.

     

    Ve stínu tmy, aneb Auris nenápadný

    Toyoty nejsou (až na jejich sportovní deriváty) nijak zvláště výrazné, nebo snad dokonce atraktivní vozy. Kdo tvrdí opak, trochu příliš popíjel saké.

    Tím ale ani zdaleka neříkám, že jsou přímo ošklivé, to ne… Zkoušený Auris bych dokonce označil za celkem hezké auto, kterému ten cirkusový pruh přes kapotu docela slušel.. Navíc mu přidal několik km/h i zamčenému v garáži, tedy to, o co usiluje Ford už několik let svým kynutým designem.

    Narozdíl od Hondy je vnější tvar Aurise jednoznačně klasický a jaksi… evropský.. Nemá nějaký konkrétní výraz a designéři si nejspíš ani nekladli za cíl vymodelovat krasavce pro bulváry evropských metropolí, nicméně alespoň náznak něčeho specificky „Toyotího“ tam být mohl… Nenalézám nic, ale možná se jen špatně dívám.

    Auris. Více netřeba.. snad jen ten proužek je takový.. rychlý :-)

    Auris. Více netřeba.. snad jen ten proužek je takový.. rychlý :-)

    Neutrální přední část zdobí docela pěkné světlomety se složitou vnitřní architekturou, ukrývající projektorové čočky… Vypadají jako xenony a skoro také tak svítí. Za to patří Aurisu po zásluze plusové body.

    Na bocích s nadprůměrným pontonem nehledejte nějaké výrazné prolisy či snahu o odlehčení, vše je jaksi harmonicky normální a očekávatelné… skoro se chce napsat nudné..

    Příplatková kola z lehkých slitin mají název „Turbine“ a opravdu také jako turbína vypadají.. Na rozdíl od konkurentů mi ale k Aurisu více „sednou“ klasická ocelová kola s kryty.. Nevím proč, snad pro tu nenápadnou střídmost…

    První turbína se sombrérem na světě

    První turbína se sombrérem na světě

    Jdu dál a dívám se na záď. Klasické tvary hatchbacku poněkud oživují zajímavá koncová světla se třemi vertikálními světelnými plochami.. Popravdě, na celém Aurisu je to ten nejzajímavější a nejpovedenější prvek… Tady by se mohli designéři mnoha jiných evropských značek inspirovat.. Vtipné a efektní.

    Zvedám víko pátých dveří a jemně syčící vzpěry odhalí průměrných 354 litrů ne právě ideálně tvarovaného zavazadelníku… Do nepravidelného prostoru výrazně zasahují podběhy zadních kol, které de facto značí STOP virtuálním snahám o umístění kočárku.. Dojem trochu napravuje precizně tvarovaná gumová vana a systém úchytných ok a háčků. To se může hodit.

    Kdo si nadevšechno místa cení, pro toho tu Auris není

    Kdo si nadevšechno místa cení, pro toho tu Auris není

    Kufr se měkce zavře a moje kroky směřují k levým předním dveřím.

     

    V manéži Bolka Toyoty, aneb Auris výstřední

    První usednutí do Aurisu mě opravdu překvapilo. Ultrakonzervativní vnějšek je s vnitřkem v ostrém protikladu, jako když nenápadný šedý oblek ukrývá tělo pokryté tetováním,  piercingem a drátěnou košilí..

    Představte si, že z prostředku palubní desky někdo vystrkuje stříbrnou plastovou nohu a chodidlo si opírá v místech, kde obvykle bývá ruční brzda a nějaké odkládací místo pro Coca-Colu. Zhruba někde na stehnu z té nohy trčí řadící páka a v místech, kde začínají spoďáry nahmatáte… ovládání klimatizace….

    Měl uhnout, dědek.. Aneb něco pro dámy a jemné... muže :-o

    Měl uhnout, dědek.. Aneb něco pro dámy a jemné... muže :-o

    Bizarní noha nepatří pomalému důchodci, kterého Auris potkal někde na přechodu, je to spíše zvláštní řešení ergonomického požadavku na bezproblémovou dostupnost řadící páky (to bylo splněno na 100%) a snadnější ovládání ruční brzdy.. tam tedy nevím, ale pokud chtěli designéři dosáhnout erektivního efektu spolu s vykloubeným zápěstím, uspěli opět na 100%!

    Až na přístrojovou kapličku a zmíněnou důchodcovu nohu je celý zbytek interiéru střídmý, šedý, nenápadný a konzervativní. Všechny materiály v interiéru Aurisu nicméně nesnesou srovnání ani s průměrem ve třídě. Auris v této disciplíně beznadějně prohrává i s letitou Astrou, nebo korejským Ceedem. Měkčené není prostě nic, všechny plasty mají lacinou hladkou strukturu a svou tvrdostí připomínají chléb v regálu Lidlu těsně před zavírací dobou.

    Testovaný Auris měl najeto nějakých 19.000 km, interiér samotný bych ale tipoval alespoň na sto – bez nadsázky, byl totiž poškrábaný skoro všude, zejména důchodcova noha,  loketní opěrka a vnitřní kličky dveří. Kličky dveří byly navíc uvolněné a ta u spolujezdce sotva držela na svém místě.

    Kvalitu Made by Toyota si tedy představuji opravdu jinak a třeba takový Peugeot 308 ji v tomto ohledu totálně deklasoval.. Pro někoho zůstává Toyoty stále synonymem kvality s neprůstřelnou image a Peugeot tím „Žabeotem“, co se rozpadne hned na druhém rohu.. Inu, zvykejme si, že letitá klišé prostě jednoho dne musejí odeznít.

    Kterákoliv desetiletá Toyota Camry strčí kvalitou a zpracováním současnou produkci do kapsy.. ale časy se mění a je třeba šetřit, protože boj o první místo v prodejích něco stojí.

    Zívačka, aneb variace na šedou

    Zívačka, aneb variace na šedou

    Zkouším rádio, ale to jde zapnout až s otočením klíčku… pak ale hraje nádherně čistě, s dobře vykreslenými basy a středy a čistými, nezkreslenými výškami – audio vítěz těstu!

    Současně s otočením klíčku se doslova rozzářily přístroje v kapličce barvou vycházejícího slunce.. Jas se dá seřídit, ale ta sytost barev mě úplně uhranula. V šedošedém interiéru vypadaly přístroje jako dvě slunečnice na rumišti.. prostě velmi pěkné a efektní, včetně originálního umístění palivoměru, ukazatele teploty vody a palubního počítače ve středech rychloměru a otáčkoměru.

    Moc pěkné a přehledné. Děkuji redakci ACZ za bohatou databanku fotografií

    Moc pěkné a přehledné. Děkuji redakci ACZ za bohatou databanku fotografií

    Volant má klasické rozměry i tvary, velmi dobře se drží a není nijak přehnaně tvrdý.. kůže na jeho povrchu už ale začínala lehce klouzat.

    Sedadla… Krátké opěráky, krátké sedáky a nevyhovující opěrky hlavy. Ty v Hondě nebo v 308 jsou mnohem lepší.. Co hůř, posuv sedadel v podélném směru je značně nejistý, zadrhává se, nebo se obtížně aretuje.. Nic moc. Přitom tvarování menším postavám bude vyhovovat velmi dobře a sedáky i opěráky jsou optimálně tuhé.

    Jdu si sednout za sebe, dveře přiměřeně tlumeně žuchnou a sedím na zadním sedadle za sebou… Místa před nohami tak akorát, na nárty ok, nad hlavou skoro otevřené nebe – Auris tady těží z vyšší stavby karoserie.

    Jdu zpět na místo řidiče a otáčím klíčkem…

     

    Letem světem, aneb Auris nečekaný

    Motor na volnoběhu skoro neslyšíte. Neozývá se žádné mechanické kvílení Astry, žádné bzučení z Mazdy… Atmosférické čtyřválcové motory Toyoty patří s těmi od Hondy k tomu nejlepšímu, co znám..

    Ruka na důchodcově noze nalezne v naprosto přirozené pozici řadící páku, která pracuje zlehka a docela přesně… tak nějak v očekávání.

    Vyjíždím z parkoviště a vnímám, že je přes tlusté A sloupky celkem špatně vidět ven, musím se celý nahýbat, abych si byl jistý, že nedoplním půjčeného Aurise o další efektní pruh, tentokrát ale na blatníku.. Zrcátka jsou celkem šikovně umístěná a tak akorát veliká.

    Nastavuji optimální teplotu vzduchu, což jde velmi dobře a intuitivně. Nemusím o tom vůbec přemýšlet, takže z hlediska ergonomie je na tom v tomto ohledu Auris nadprůměrně. Palubní počítač se ovládá také velmi snadno přepínám tlačítka na přístrojovém štítu a jeho hodnoty jsou logické a dobře uspořádané.

    Benzínová jednašestka dobře a ochotně táhne už od nějakých dvou tisíc a jejích nadprůměrných 91 kW není jen papírovým údajem, jako třeba u korejské konkurence. Časování zdvihu sacích i výfukových ventilů funguje u Toyoty velmi, velmi dobře a motor jde ochotně do otáček.

    Prvních pár stovek metrů po ne právě ideálně rovné cestě prozradí, že je Auris naladěn spíše pohodlně a nehledě na jednoduchou konstrukci jeho zadní nápravy, nijak nebouchá a neztrácí na výmolech a dírách stabilitu.

    To už ale dávno řadím výš a na přístrojovém štítu bliká šipka, která mě jemně upozorňuje, že bych měl zařadit vyšší převodový stupeň, jestli se nechci ucházet o místo čestného sponzora  Alexeje Millera, šéfa ruského Gazpromu.

    Šestnáctipalcová kola jsou pro Auris tak akorát a k mému překvapení, které jsem si opravdu citelně uvědomoval, si nechá Auris líbit opravdu hodně. Tedy mnohem víc, než byste si tipli. Karoserie se sice nakloní, příď se nahne vnějším kolem k silnici, ale záď neustřelí a Auris se naprosto sveřepě drží zvolené stopy. Není to stejné, jako ve stejné rychlosti projet zatáčku třeba Focusem s pocitem neustálé skálopevné jistoty kontroly, ale je to velmi… překvapivé. Jízdně mě prostě Auris v dobrém smyslu slova překvapil.

    Brzdy jsou zcela standardně fungující a nebylo příliš prostoru zjistit, jestli je unavím, řízení klasicky elektricky odtažité, ale to mi vůbec nevadí..

    Cokoliv ale nahnal na bodech podvozek a vynikající motor, to svědomitě srážel levný interiér, který různě povrzával a popraskával… Už zmíněná vynikající audiosoustava ten nešvar trochu mírnila, ale tohle je věc, která mě strašně točí..

    Na posledních kilometrech zkouším akceleraci a ještě jednou chválím Toyotu za její motor. Spotřeba 10,9 l/100 v dlouhodobém režimu napovídá své, ale způsob, jakým byl Auris evidentně už delší dobu užíván mluví sám za sebe…

    Zajíždím zpět na parkoviště a zatahuji ruční brzdu do ztopořeného stavu… stříbrný plastík její aretace už projevuje známky opotřebení… ani se neptám, jak k němu také mohlo dojít….

    Nekupovat manželkám... bude je stále bolet hlava :-)

     

    Today, Tomorrow, not in Tyoyta however.

    Toyota Auris mě překvapila svou přívětivostí na silnici, svým nezáludným „user friendly“ chováním, stejně jako slušnou mírou ergonomie v interiéru.

    Celkově neutrálně hodnotím obyčejné a trochu hermafroditní tvary karoserie, kterou vystihuje dobře rčení jednoho mého známého „Je to jako když chceš, ale nemůžeš“.

    Pěkná jsou zadní světla a ta přední zase velmi dobře svítí.

    Interiér je až na moc pěkné přístroje v kapličce k uzoufání nepěkný a nekvalitní, s trčící nohou v místech, kde obvykle bývá… prostor a s hrůzostrašnou ztopořenou věcí namísto ruční brzdy.

    Celou dobu se ozývalo různorodé praskání a loupání odkudsi z přístrojové desky a občas od dveří spolujezdce.

    Sedadla neuspokojí na delší vzdálenosti, místa je ale dost i vzadu. Zavazadlový prostor sice pojme celkem standardní množství litrů, přepravu větších předmětů, včetně kočárku ale raději vynecháte, jeho nepravidelný tvar vám to nijak neusnadní.

    Tradičně dobrý dojem z motorů Toyoty trochu kazí vyšší spotřeba při agresivnější jízdě, která je dána celkem krátkým zpřevodováním, motor je ale i ve vyšších otáčkách celkem tichý a kultivovaný a nijak mě nerušil.

    Celkově vnímám Aurise jako slabší článek řetězu v nabídce Toyoty. Pokud vím, příliš se neprodává a možné důvody jsem uvedl výše. Testovaný kousek stál cca 440 tisíc a to není právě málo… kdo ví, dnes už je to možná všechno jinak.

    Příště: Nový Mégane vs. Golf VI… jen velmi krátce a bez fotodokumentace… tedy tak trochu mimo soutěž… ale jen tak trochu.

    Poté vyhlásím vítěze, možná i s anketou, když se mi podaří přijít na to, jak ji sem dát ;-)

Golf vs. Mégane, aneb ring volný… Nižší střední třída: Peugeot 308

6 478 reakcí na Nižší střední třída: Toyota Auris

  • [1]

    1. 11. 2009 v 19:49Lubo

    Pekný testík, v podstate vystihuje môj názor na Auris. Bol jedným z kandidátov, keď som vyberal auto, ale vadilo mi tam príliš veľa vecí.

  • [2]

    1. 11. 2009 v 19:57LERAK

    Pěkné, nicméně ptám se sám sebe, jak si můžeš po tak dlouhé době do detailu pamatovat, jak se Ti auto řídilo.

    Jako řidič korejského auta si neodpustím smeč na Tvou nahrávku ohledně papírově příliš potentních korejských jednašestek. Jednašestku CVVT v Ceedu řídím denně a mohu potvrdit, že rozhodně jde o nadprůměrný motor ve své třídě, a to jak po stránce výkonu, tak pružnosti a spotřeby.

    Podle mého názoru spočívá hlavní plus Aurise v prostorném interiéru a potentním, i když stále jen atmosféricky plněném motoru. Negativem jsou zcela jistě méně kvalitní materiály interiéru a vcelku sebevědomé ceny vycházející z image Toyoty jako výrobce spolehlivých vozů.

    Už aby tady byl konec tohoto moc pěkného seriálu. Ne že by se mi špatně četly Tvé texty, to chraň Bůh, ale už se v seriálu s ohledem na předlouhé odmlky mezi testy trochu ztrácím a zajímá mě konečný výsledek. Tak jen do toho :)

  • [3]

    1. 11. 2009 v 20:01AH

    Skoro som zabudol na seriu tychto testov, zase pekny test. Som zaozaj zvedavy na verdikt, kedze mam jedno z testovanych aut.

  • [4]

    1. 11. 2009 v 20:23Iudex

    Objektívny, komplexný, no pritom už tradične čitateľný testík. Myslím, že si vystihol názory mnohých na Auris: opustil mnohé tradície, nepriniesol však dostatok nového, čím by oslovil. Takže v najlepšom prípade ZLATÝ priemer.
    P.S. Dúfam, že nabudúce bude Golf viac ako stručným testom.

  • [5]

    1. 11. 2009 v 21:29Perun

    foto Perun

    [1] Lubo: Děkuju. U čeho jsi tedy nakonec skončil a proč?

  • [6]

    1. 11. 2009 v 21:46Perun

    foto Perun

    [2] LERAK: Tedy se zeptej spíš mě ;-)
    Mám blok poznámek z toho dne, kdy jsem auta testoval.. ke každému z nich. Občas si při přečtení některých z nich vzpomenu na něco, co už jsem zapomněl, ale jinak mám celkem pamatováka :-)

    K tomu Ceedu.. Já vím, čím jezdíš – takže od tebe to beru jako věcnou poznámku uživatele – v Ceedu i I30 mám několikrát projetou dieselovou jednašestku… výkonově není třeba od dieselové jednašestky PSA rozeznatelná… minimálně já jsem na žádný rozdíl nepřišel a to je tam řádka kilowatt navíc..
    Přiznám se, že benzínovou jednašestku v Ceedu jsem neřídil, ale čtrnáctistovku v I30 ano…. I tam ty kilowatty hledám pod lupou.. a to je jich prý celých 80 :-)
    Děkuju za uznání, Leraku, Golfu budu věnovat samostatný blog až ho projedu pořádně, ne jen na pár kilometrech stejně jako Megana… Zaslouží si to.

    Závěr bude potřebovat samostatný článek s odůvodněním jak a proč jsem volil.

  • [7]

    1. 11. 2009 v 21:49Perun

    foto Perun

    [3] AH: Tak uvidíš… děkuju ;-)

  • [8]

    1. 11. 2009 v 21:51Perun

    foto Perun

    [4] Iudex: Je to přesně jak píšeš. Část mé odpovědi pro Leraka byla určená tobě, nějak se mi to tam vloudilo :-*)
    A dík.

  • [9]

    1. 11. 2009 v 21:59Emel

    Perun: tak tak.. zdá se mi, že se s příchodem Aurisu změnilo jen to jméno. Ne že by poslední Corolla byla ve své době špatné auto, zejména VVT-i bylo a je výborné… ale v komplexu už to na dnešní špičku nestačí. Z nabídky zmizel i poměrně sympatický kombík, který je pro mě v této třídě zajímavý.

    Na druhou stranu – špičkové motory, solidní podvozek, solidní prostor ve spojení se současnými cenami nejsou úplně k zahození (tuším 329.900 základ s 1,33VVTi). K tomu drobné bonusy (dobrá světla, dobré rádio), mechanická spolehlivost snad zůstává… není to zlé.

    PS: náhodou se mi dostal do ruky Svět motorů s dlouhodobým testem na 50.000km. Auris exceloval spotřebou (6,76), potěšil spolehlivostí. Za zmínku ale stojí následující věta: „Na opotřebení interiéru se tvrdý novinářský provoz neprojevil skoro vůbec“. Tak možná to bude kus od kusu…

  • [10]

    1. 11. 2009 v 22:11Perun

    foto Perun

    [9] Emel: Mám v paměti RAVku, LC a nebo tu Camry… neskutečný držáky, mohl bych s nimi zatloukat hřebíky a nic by se nestalo. U Aurise bych měnil snad vše.
    Aby ale bylo jasno, nenapadlo by mě chtít nějak bezdůvodně zpochybňovat jeho mechanickou spolehlivost… už si ale nedělám iluze. Doby předimenzovávání jednotlivých komponent už jsou pryč. Dnes je to víceméně jedno, technicky vzato jsou rozdíly ve spolehlivosti (jedno jaká metodika) limitně blízké statistické chybě…
    Třeba jako že na prvním místě se umístila Toyota s pouhými 3,5% vážnými závadami na 100 prodaných vozů… Razantně se propadla značka XY, protože ve stejné kategorii už se u ní vyskytl závažný problém u celých 5,5%….. Ano, v jedno případě se pokazí 7 aut z dvou set, ve druhém jedenáct… Konec, opona padá, žádné drama se nekoná.

    P.S. Ten interiér je opravdu nekvalitní. Možná že dostali novináři od Toyoty jelenicové rukavice :-D

  • [11]

    1. 11. 2009 v 22:24Emel

    Perun: naddimenzované komponenty jsou minulostí všude, navíc je tu ta univerzální elektronika, kterou dodává pár firem a kazí se všude zhruba stejně. V jednoduchosti je… spolehlivost, proto vede dlouhodobé testy Autobildu atmosferická 1,8 od Mazdy.

    Ani ta Mazda tam ale není náhodou…

  • [12]

    2. 11. 2009 v 0:13kolmar

    Ci mi veris alebo nie uz som myslel na to, ze kedy konecne bude Auris… a sme sa dockali dalsieho Perunsky dobreho clanku, hoci sa mi zdal kratsi ako Astra…ale obsahoval vsetko!

    Tak Auris mi designovo pripada ako nafuknuty Yaris, a preto ma nejak velmi nezaujima, netaha – cize ak som bol v Toyote tak som jazdil RAV-ku a tento kusok som obysiel bez povsimnutia. Proste pri 3-ke alebo Civicu sa mi to nemohlo stat…

    Spominali ste tu spolahlivost, tak 100 000 test auto bildu zvladla celkom slusne. Zarazili ma len ze odisli obe xenonove vybojky a odpadol nejaky kryt nad katalizoatorom, no a to bolo vsetko…vaznejsia porucha ani jedna a pri facelifte vraj je vsetko co som spomenul odstranene – tak dufajme, ze ani…

    Spominal si korejsky deficit vykonu. Tak ja neviem, no jazdil som Ceed po f/l (konecne poriadny volant!!!) len s 1.4-kou, no vraj ta potvora mala 77 kW! a ked som ju zoznamoval s cervenym polom otacok tak sa drzala statocne… samozrejme, ze to vzdy lenive, no bol som prekvapeny…aj pri spode mala viac krutaku ako som ja na 100 konovu 1.4-ku zvyknuty…

    PS:Accord som potrapil, ten 150k i-DTEC je na taku tazku kravu trochu malo, no inak splnil ocakavania! Len ten podvozok sa naklanal viac ako som predpokladal, no stopu drzal statocne a pritom je neskutocne komfortny…fakt som „zizal“… Predvadzacku 6-ky som tusim nasiel dnes…tak uvidime…

  • [13]

    2. 11. 2009 v 6:25Perun

    foto Perun

    [11] Emel: Zarámovat a vytisknout ;-)

  • [14]

    2. 11. 2009 v 6:36Perun

    foto Perun

    [12] kolmar: No tak díky, kolmare ;-)
    Accord v této poslední inkarnaci je mi jízdně mnohem sympatičtější, než předchůdce. Nehledě na výroky některých profi testérů to není žádné sportovní náčiní, ale spíše komfortní kočár s čitelným chováním a výbornými křesly. Tohle od auta v této třídě očekávám.
    Nemůžu překousnout ten přeplácaný interiér a vzhled přední masky… ten je na můj vkus trochu infantilní. Accord neoslní ani prostorem od B sloupků dále. To mu v Evropě bere registrace.
    A máš pravdu, mezi Yarisem a Aurisem je jen tenká hranice… Naneštěstí pro Auris, protože Yaris je (podle mého názoru) snad to nejhorší auto v segmentu B… co se týče pocitu z interiéru, materiálu a zpracování. Z Yarise jsem měl v Tsusho Modřany skoro kopřivku.

  • [15]

    2. 11. 2009 v 7:45T613

    foto T613

    Perune dobrý test jako vždy. Doufám, že se zde objeví jeden náš známý, který jej od léta sedlá. Kde se asi fláká? :-)

  • [16]

    2. 11. 2009 v 7:53Perun

    foto Perun

    [15] T613: No tak ď :-) To by mě tedy zajímalo, koho jsi tím myslel.. mám mezery v drbech :-D

  • [17]

    2. 11. 2009 v 7:54Dinar

    Skvěle napsaný text o autě, které vlastně samo ani nenabízí důvod, proč o něm psát. ;-)

  • [18]

    2. 11. 2009 v 7:55Perun

    foto Perun

    [17] Dinar: Škoda, že tu není větší spektrum smajlíků – chybí ten tleskající. Děkuju.

  • [19]

    2. 11. 2009 v 8:18Beaumont

    Jako obvykle fajn počtení, díky Perune.
    A naprostý souhlas s Tebou a Emelem v tom, že dnes už se rozdíly ve spolehlivosti a kvalitě zpracování mezi jednotlivými značkami stírají (až na výjimky typu Lada apod.). Spolehlivost je dnes otázkou náhody, (ne)štěstí na kus a samozřejmě údržby a zacházení s autem…

  • [20]

    2. 11. 2009 v 8:22jurajos

    (15)T613: Kde by sa flákal, slečne sa venuje. :-)

  • [21]

    2. 11. 2009 v 8:24Perun

    foto Perun

    [19] Beaumont: Děkuji a souhlasím… Je to jak píšeš (píšeme). Stačí si přečíst článek na moje.auto.cz, kde přišel na paškál Passat CC. To snad nezažiješ ani u té Lady. Jenže podobných případů najdeš víc napříč všemi značkami. Všemi.

  • [22]

    2. 11. 2009 v 9:07Emel

    kolmar: není sporu o tom, že 1,4CVVT jezdí lépe, než základní koncernová 1,4 MPI. 77kW nebo kolik CVVT mělo je špičková hodnota, nicméně ne náhodou došlo nyní k jejímu snížení na 66kW – papírová hodnota výkonu není vše a těch 66kW pocitově více odpovídá tomu, jak to auto doopravdy jede. Tedy… pořád to stačí na širší špičku této objemové kategorie.

  • [23]

    2. 11. 2009 v 9:10_Teddy_

    Pekny test, trefne zhodnotenie. Kamos kupoval toyotu pred dakymi dvoma rokmi, ked prave Auris vysiel na trh. Bol som s nim, a u predajcu sme videli vedla seba Auris, a jeden z poslednych kusov Corolly. Ten rozdiel v interieri bol neskutocny, v Aurise jednoznacne posun k lacnejsim materialom a spracovaniu. Vzal Corollu a nelutuje…

    Druhy kolega ma Aurisa, sotva pol roka, a uz mu v nom vsetko vnutri vrzga a skripe, podobne ako v teste. Uz je z toho trochu na nervy, a v servise mu s tym nevedia nic spravit…

  • [24]

    2. 11. 2009 v 9:38Perun

    foto Perun

    [23] _Teddy_: Tedy děkuji _Teddy_ :-D
    Pravda je, že uvnitř je to v autech ještě důležitější, než vně… ostatně většinou nesedíš na kapotě, ale v teple za volantem, že? ;-)

  • [25]

    2. 11. 2009 v 10:04T613

    foto T613

    Tak Jurajosi nestyď se, a začni kritizovat Perunovu práci;-)

  • [26]

    2. 11. 2009 v 10:37jurajos

    (25)Nie je začo kritizovať, keby som to takto vedel, napísal by som to rovnako. Snáď len s tou cenou to už nie je aktuálne pravda.

  • [27]

    2. 11. 2009 v 11:03GTI

    Některé texty tu konstatují obecně známé pravdy (mistr elegance apod.) Některé texty zase prolamují notoricky diskuzně známá vratká zaklínadla. Například, že kompakt od Toyoty je vlastně takřka to samé co kompakt od Volkswagenu, dokonce, že Toyota to všechno dělá lépe. Tak jsme se to dozvěděli. Výborná forma, výborný obsah o zcela „nevýborném“ autě.

    Velmi vyzdvihuji autorovo umění popsat přesně „ducha“ popisovaného auta v celé šíři i hloubce… pokud vůbec nějaká je. Myslím, že se tu leckterý knipl agoniálně třese v poznané skutečnosti. Jo, klapky na očích je úplně něco jiného než klapky škrtící…

    Bravo Perun.

  • [28]

    2. 11. 2009 v 11:43Lubo

    [5]
    Keď som sa začal rozhodovať, mal som svojho favorita (nie Škodu Favorit :)), ktorého som však nakoniec nekúpil. Zatiaľ, ak dovolíš, nebudem konkrétny – tá sága, čo som zažil pri výbere auta by mohla byť samostatná téma na jeden článok. V tejto telenovele však nehrali hviezdnu úlohu autá, ale veľmi výdatne im sekundovali ľudia, ktorí ich predávajú a následne servisujú, či už v pozitívnom alebo negatívnom svetle.
    To len tak, offtopic, keď bude čas a inšpirácia, tak to skúsim napísať a niekde zverejniť, nech si tí, ktorí sa chystajú kúpiť nové auto nemyslia, že je to príjemná a jednoduchá záležitosť.
    Teraz k téme – AURIS. Ako vravíš – Hermann Froditt. Skrátka, niet ho kam zaradiť.
    Nechal som sa však ukecať a šiel sa naň pozrieť do showroomu. Ten plastový interiér by spravil veľkú radosť výrobcovi granulovaného polyméru, mne však nie. Naviac nepresvedčivý kufor a odmeraný prístup predajcu dokonali svoje.
    Treba však povedať, že pri skúšobnej jazde som sa cítil dobre, motor je tichý a radenie so spojkou ide ako po masle.
    Neviem, ako sú na tom servisné štatistiky u konkrétneho modelu, navnadený dobrou povesťou Toyoty o kvalitnom spracovaní som však pri vzhliadnutí skutočnosti zažil sklamanie.

  • [29]

    2. 11. 2009 v 12:12Perun

    foto Perun

    [27] GTI: Děkuji za uznání. Snad jen k těm obecně známým pravdám se tu později můžeme vyjádřit obšírněji… :)

  • [30]

    2. 11. 2009 v 12:16Perun

    foto Perun

    [28] Lubo: A tohle je zrovna takové trochu tabuizované téma, které mě velmi zajímá – rád si to na tvém blogu přečtu – moc rád! Sám bych o tom uměl povídat dlouho, ale zajímá mě názor člověka, který se nad tím pozastaví při výběru… tedy o tom poctivě uvažuje.

    Ano, Auris se jen špatně někam řadí… ztrácí se ve stínu tmy.

  • [31]

    2. 11. 2009 v 12:50kolmar

    (14) Tak je to trosku mimo temu Aurisa, no suhlasim s podvozkom Accorda, jeden z najlepsich (ak nie najlepsi) kompromis medzi komfortom a ked mu zacnes „nakladat“ tak aj jazdnymi vlastnostami…ktore predcia casto aj tvrdsie naladene auta…
    Asi najcastejsia fraza od mna na auto.cz je „100 ludi 100 chuti“ mne sa ten interier paci, a dokonca aj na gril som si zvykol a sa mi velmi paci… hlavny kamen urazu je miesto vzadu…o tom ani muk.

    (22) Emel, porovnaval som (ked uz som v tom sedel) s 1.4 16V 74 kW co sa davalo napr. do Fabii I, cize ziadne MPI ani mysliet!!! Dynamikou su na tom podobne, mozno krutak odspodu škodovke trochu chyba, no vynahradi to otackami, auto toci cez 6500 ot/min. a medzi 4-6 tis. ide najlepsie a ma lepsi zvuk ako Kia, no povedat na jeden lepsi od druheho by som asi nemohol… je to velmi tesne.

  • [32]

    2. 11. 2009 v 13:18Emel

    foto Emel

    kolmar: nojo, jenže 1.4 16V z koncernové stáje také není špička, a to i když si odmyslím zkazky o problémech se spotřebou oleje. Ve Fabii I byl podle mnohých lepší volbou klasický 1.4MPI 55kW, i přes značný výkonový deficit.

    Špičkovou 1.4 má podle mě PSA, Toyota, Honda… možná pár dalších, teď z hlavy nevím. A samozřejmě, trendem doby je malé turbo, žolíka drží Fiat s Multiair.

  • [33]

    2. 11. 2009 v 13:20Iudex

    (29) Ad Perun: Tak to si budes musiet tvrdo obhájit kazdé slovko kritiky na Golfa, lebo doktor si Ta iste podá a ako som uz videl (falosní sobi & co), za svoj nie vzdy „politicky korektný“ názor budes zvozený.

  • [34]

    2. 11. 2009 v 13:35Perun

    foto Perun

    [33] Iudex: Nebojím se argumentovat a baví mě být politicky nekorektní.. Pokud to má smysl a není to samoúčelné ;-)

  • [35]

    2. 11. 2009 v 14:09misiak

    Skutocne dobry test! Neviem ci je Auris taky, ako ho popisujes, moja znama ma novu Corollu sedan, je to vynikajuce auto. Je pravda, ze predosla mala viac karosarskych verzii a teraz v podstate len sedan + Auris…je to dost nepochopitelny krok Toyoty. Niekedy mam pocit, ze Japoncom su predaje v Europe uplne ukradnute, pretoze modely predavane v Europe su uplna nuda. V Dubaji som videl modely, o ktorych som ani nepocul. Nechapem, preco ich nehodia na europsky trh. Taka Mark X alebo SAI by tu narobila vrasky aj samotnemu koncernu. Auris mi pripada taky nudny, bez emocii…..ale osobne ja by som ho uprednostnil pred: Megane, C4, Ceed, i30 a Golfom.

  • [36]

    2. 11. 2009 v 14:13kolmar

    (32) Nechcem sa hadat Emel, no ja na agregat 1.4 16V 74 kW zatial nemozem povedat jedno zle slovo. Ano viem o problemoch so zranim oleja a menenim kruzkov (su mekksie ako by mali – pricina) este niekedy pod 100 000 km, no o kuse v ktorom sedim pravidelne je cez 120 tis. a kontrolujem to pravidelne, nezerie to nijak extremne (zatial), najviac mi zozral ked som cez 200 km tahal na lane 147-cku… pri beznom uzivani (casto plne auto) je to v norme. Ten 55 kW je vraj tiez velmi dobry, no nejazdil som. Napr. dnes v 1.4 55 kW od PSA som sedel, no je to oproti tej fabe bieda, hoci to bolo v (mizernej) no lahkej 206-ke. Nova „jednastyrka“ od PSA tusim okolo 96 koni je dobra! davam zapravdu no zeby som ju prehlasil za lepsiu od Kii (77 kW) tak to som pocit nemal (oproti 95 konovemu Riu je to PSA naozaj citelne lepsie). Hondu ani Toyotu som neskusal, tak neviem…

  • [37]

    2. 11. 2009 v 14:26wolff

    No tak tady nezbývá než napsat… PŘESNĚ SI VYSTIHL MUJ NAZOR NA TOTO AUTO.

    Auris sem měl taky v hledáčku, když sem vybíral auto, ale rpávě pro ty věci co si uvedl sem se nedostal ani ke zkušební jízdě… nemělo to cenu, to auto je v dnešní nižší střední svým provedením naprosto nepřijatelné…

    Ještě teď vzpomínám jak gumové těsnění na kousku v autosalonu vůbec nedosedalo a nesedělo a jak prodavač asi věom si jediné silné stránky toho auta okamžitě vzal klíčky a rozsvěcoval přístrojovou desku. To auto je uvnitř nehezké… Vrzající plasty.. atd.. No nic.. tohle není vítěz testu…

  • [38]

    2. 11. 2009 v 14:37misiak

    Ja by som vedel rozpravat o Golfoch, v ktorych to vrzalo , nedoliehalo, tieklo do interieru pocas dazda, atd.
    Ked som pred viac ako dvomi rokmi hladal auto, vo vybere bol aj Passat. Bol som za dobrym znamym v predajni a on (akpo predajca VW) mi povedal, ze ak to chcem do firmy nevidi problem. Ovsem ako rodinne auto by on VW nebral.
    Nemat to, co mam tak idem do LEXUSU, HONDY, TOYOTY alebo MAZDY

  • [39]

    2. 11. 2009 v 15:50Perun

    foto Perun

    [35] MiskoBB: Děkuji. Já bych tak kategoricky zavedenou klasiku neodsouval… To, že jsou tu evropané zavedení není jen tak náhodou a nebo tím, že to mají „za humny“…

  • [40]

    2. 11. 2009 v 15:59Perun

    foto Perun

    [37] wolff: Pravda je, že rozdíl dvou kokpitů ve stejné třídě už snad nemůže být větší, než u hravého a trochu ztřeštěného Brava, plného různorodých emocí a studeného Aurisu… bez… ducha a duše.. Jen ty budíky, ty jsou opravdu parádní ;-) A.. pravdu díž, Auris nebude vítězem v testu.

  • [41]

    2. 11. 2009 v 16:06Perun

    foto Perun

    [38] MiskoBB… Hm, každému podle chuti. Přiznávám ale, že nerozumím lidem, kteří apriori volí podle původu – v tomto případě ještě trochu extrémně, totiž výhradně Japonsko. U své ženy bych to chápal, Japonsko a japonština jí živí… ale i tak jezdí v klasickém evropském autě. Vybírala podle vzhledu i užitných vlastností v dané třídě a cenové kategorii, ne podle místa výroby nebo původu…
    P.S. Vynechal jsi Nissan (Infinity), Mitsubishi a Suzuki….
    P.P.S. Na druhou stranu, je tu dost a dost diskutérů, kteří nedohlédnou dál, než za hranice Německa… ani tomu nerozumím a rozumět nechci.

  • [42]

    2. 11. 2009 v 16:47jurajos

    Tak som sa k tomu poriadne až teraz a v podstate nemám výhrad. Len drobnosti :
    -možno so svetlometmi nie som až tak spokojný ako si bol Ty – prvý krát som sa až zľakol kam to vlastne nedovidím
    -plasty sú naozaj ako kameň, ale mne (zatiaľ?) nič nevrže
    -operadlá nie sú nijak dramaticky krátke – povedal by som že priemer triedy, akurát že ani po 5000 km neviem, či sa mi na nich sedí pohodlne alebo nie. Môj zničený chrbát zakaždým reaguje inak, ale je treba povedať že zo začiatku som si na viac sto kilometrové cesty radšej požičiaval otcove auto
    A to je vlastne všetko.
    Mám síce 1.6 Valvematic + 6.stupňovú prevodovku, ale rovnako som bol prekvapený ako živý a pritom silný motor to je. Auris je však natoľko charakterovo komótne auto, že by mu snáď stačila aj tá 1.33.
    Takže ma vlastne serú len drobnosti, ako otrasný dizajn madiel a klučiek dverí, prepínač počitača či práve grafika množstva paliva. A určite aj zložitosť nastavovania intenzity svetla navigácie. Ale to si Ty tušim neriešil.
    Inač štandardne výborný text, za ktorý sa ako uživateľ tohoto – resp. veľmi podobného, auta môžem pokojne zaručiť.

  • [43]

    2. 11. 2009 v 16:55Perun

    foto Perun

    [42] jurajos: Tak navi jsem opravdu nenastavoval :-) Měřím 185 cm a opěradla i sedadla jsem vnímal jako krátká. To není nic, co by nějak zásadně vadilo při běžném pojíždění někde v městě, ale na delší štreky to vážně není.
    Díky za potvrzení – chybí už jen kulaté razítko :)

  • [44]

    2. 11. 2009 v 21:02misiak

    To: 41 Perun
    Nemyslel som to tak, ze len japonske auta… ja som skor taky fanusik, ze kazdu chvilu nieco ine, pretoze kazda automobilka obcas vypusti skvely model a obcas aj nevydareny. Nissan, Suzuki, Mitsubishi – tam by som si zo sucasnej ponuky nevybral nic. Ja som reagoval na toho borca, ktory videl upadavat dvere na Aurise pocas vystavy a podobne kecy. Tesim sa na tvoje dalsie testy. Moj favorit v NS je momentalne ASTRA. Oblubeny mam Focus a uz sa tesim na jeho dalsiu verziu. Golf nemusim vobec a to aj kvoli miestnym diskuterom. Casto citam nemecke weby a dost casto vyhra model inej, nez nemeckej automobilky. Prave som docital o teste ostrych modelov v nizsej strednej a vyhral to Megane.

  • [45]

    2. 11. 2009 v 22:37LERAK

    [6] Perun: OK, poznámky ke každému testovanému autu jsou samozřejmě potvrzením poctivého přístupu k věci.

    Jsem zvědav na vyhlášení výsledků. Jasné je, že Ceed první nebude – alespoň ne první od začátku :) Ale jsem zvědav, kam vůči němu dáš takové Bravo, Mazdu nebo C4. Podle mě bude totiž velice těžké, ne-li nemožné nastavit poctivá hodnotící kritéria.

    Kdybych totiž měl být hnidopich, napsal bych si ještě o srovnatelné motorizace (a výbavy). Přeci jen – stopadesát koní v turbu asi přebije nějaké ty nedostatky zbytku vozu, zatímco sto koní v dýchavičné atmosféře vyvolá pocit rozmrzelosti. Chápu nicméně nutná omezení – skvělý výkon je od Tebe už jen to, že jsi všechna ta auta sehnal dohromady na jeden plac :)

    Takže jak to vidíš? Jaká kritéria a jaké váhy?

    Můj názor:

    Motor a podvozek: 20%
    Řízení, řazení, intuitivnost ovládání (?): 20%
    Prostor vevnitř a v kufru: 20%
    Vzhled, kvalita zpracování, ergonomie: 20%
    Cena: 20%

  • [46]

    3. 11. 2009 v 8:42Perun

    foto Perun

    [45] LERAK: Máš naprostou pravdu. Poctivá hodnotící kritéria jsou jen iluze a tři prázdná slova. Vždy v tom bude velký kus subjektivity a nějaké ty osobní preference. I kdybych stokrát nechtěl.
    Své pořadí si odůvodním, ale chápu, že to není žádné univerzální dogma a každý to může vidět po svém. Od toho také bude diskuze pod článkem, kde mají všichni možnost se vyjádřit.
    Žádný (slušný) názor není špatný a bude pravděpodobně odrážet také pořadí prodejů… To mě osobně zajímá asi nejvíc :-)

    Tebou stanovená kritéria jsou logická a téměř se shodneme… však uvidíš, ale dopředu říkám, že jich bude muset být víc – protože čím víc relativní objektivity, tím méně prostoru pro subjektivitu. I tak je to zjednodušený pohled, ale tohle není nějaká profi studie, spíš se tím bavím a tomu odpovídá i forma…

    P.S. Já bych taky raději volil srovnatelnější motorizace, ale výběr jsem neprováděl, spíš jsem profitoval z práce jiných :)

  • [47]

    4. 11. 2009 v 10:15Emel

    foto Emel

    Oříšek je ta cena… ta vždy stojí na druhé straně rovnice „něco za něco“. Asi nejčistší je ji z hodnocení kvality auta vypustit úplně a testovat srovnatelné motorizace a výbavy… pak ti vyjde, že Ceed je o 15% horší než Focus a můžeš se dívat, o kolik je levnější. Otázka ale je, co je to srovnatelná výbava, protože se stupněm výbavy souvisí i provedení interiéru a to tě zase táhne zpět k ceně.

    Druhá varianta je ta, kterou jsem tu kdysi ilustroval na případu „kupujeme auto za 400″. Dej si nějaký finanční limit, stanov si typ využití vozu (rodinné, pro radost) a zkus vybrat to nejlepší. Tohle je blízké chování kupujících… mám si vzít holého Golfa s 1.4MPI, nebo si za stejné peníze radši vezmu lépe vybaveného Ceeda s 1.6CRDi? Pro laboratorní srovnání to má jednu malou vadu na kráse… těžko se počítá s individuálními slevami.

  • [48]

    4. 11. 2009 v 11:11wolff

    Jasné… to ani nejde… a pak, to co má Bravo a nebo Golf prostě Ceed nenabídne (například v oblasti motorů). těžko se vybírá.. A to co mám ja za prioritu, jiný nepotřebuje a obráceně… Pokud vemu v potaz motor, pak Peugeot a nebo Bravo těžko budou hledat konkurenta (i v podobě Hondy). Pokud chci mít na autě víceprvek (nevím teda k čemu), pak Ceed přebíjí jak ten peugeot tak to bravo na plné čáře byť jízdní schopnosti toho auta na výše zmíněné nemají (on to taky není bůh ví jak složitý dobře naladěný víceprvek)… a o tom to je… Však on se s tím pán autor, kluk ušatá popasuje se svým… A nám ostatním nezbyde, než se s tím smířit a případně si udělat vlastní žebříček kritérií a případně to diskuzně obhájit… Ale bude to opět jen subjektivní pohled na věc…

    A ještě jedna věc… pro někoho jsou důležité i takové paramtery jako, že nějaké auto může mít šestiválec s DSG… to, že sám nasmolí chechtáky sotva na 1,4 s 5° už pro něj pak nehraje žádnou roli… :-))

  • [49]

    4. 11. 2009 v 11:42Perun

    foto Perun

    [47] Emel: To máš, Emele, zcela jistě pravdu, ale cena a hodnota „něco za něco“ nemusí být vždy ve stejné rovině… Některé preference se nedají kvantifikovat, ale zároveň nelze vypustit cenu… Bez ohledu na cenu bych šel kupovat Aston, s měřítkem „Value for money“ bych skončil třeba… u Loganu? Třeba… Je to prostě celý mix vlastností, preferencí, představ…
    Ano, někteří zákazníci si položí otázku „co dostanu za svých tři sta tisíc?“ a obejdou salony… Jiní si jí položí také, ale některé značky z různých důvodů vynechají…. Třetí skupina si zajde třeba jen do jednoho salonu k jedné (dvěma) značce a jsou ochotní trochu přivřít oči… třeba je to moc nebolí a mjí rozhodnuto podle… nezměřitelných nebo iracionálních parametrů…

    Auto je mix racia a iracionality…. zevšeobecnit to do tabulky prostě nejde, nehledě na to, co mě se může zdát jako příjemně obyvatelné a ergonomické – tedy mezi nejhorší jedničkou a nejlepší desítkou (tak to asi provedu) zvolím třeba 8, jiný tomu dá v dobré víře maximálně 5…

    Individuální slevy celkem znám (až na excesivní výjimky), živí mě to, takže orientačně je do přehledu k cenám zahrnu… jenže jsem zase u toho, že to bude strašně aproximativní… srovnáváme tu Audi s TDI, stejně jako Mazdu 3 s benzínovou šestnáctistovkou…
    V podstatě to bez subjektivity udělat nelze. To bych se z toho taky mohl zbláznit :)

  • [50]

    4. 11. 2009 v 11:45Perun

    foto Perun

    [48] wolff: Těžko se vybírá a těžko se hodnotí. Ale od toho bude ta i diskuze… :-)
    Autor má ale tu výhodu, že si pořadí určí sám :-D

  • [51]

    4. 11. 2009 v 12:33Emel

    wolff: jo, tohle právě celkem nechápu… nebo lépe řečeno neuznávám: ať se to auto dělá s čím chce, mě zajímá jen to, co si chci koupit. Pokud chci turbobenzín, tak mě netrápí špatná nafta. Pokud chci manuál, nezajímá mě, jak dobrý je automat.

  • [52]

    4. 11. 2009 v 14:10wolff

    No ale jistě mi dáš za pravdu, že to tak dost často bývá…

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Post
  • Září 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Leden 20111 Post
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Post
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Post
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Post
  • Červen 20091 Post
  • Leden 20091 Post
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Post
  • Červen 20081 Post
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Post
  • Leden 20081 Post
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Omezte ruské diplomaty v Česku, vyzvali poslanci vládu. Nechceme válku... Odhalená stopa ruských agentů v Česku: Ubytovali se v tomhle hotelu. A... Mnich (†68) si nechal hlavu setnout gilotinou: Věřil, že mu to přinese...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Rozpad Superligy? Kluby odstupují, chystá se krizové jednání Lipsko nečekaně padlo s Kolínem, Bayern už je blízko obhajoby titulu Zklamaný Šindelář po prohře Karviné: Nevím, co jsme si v první půli my...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Hamáček u Vrbětic tasil zabijáky a odmítl žold USA. Zaorálek zmínil br... Trojčátka neměla po porodu dohromady ani dvě kila! Viktorka, Amálka a ... Koronavirus ONLINE: Obchody otevřou, kadeřnice budou mít dál smůlu? Pr...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Snídaně jako dobrý začátek: Bylinkovo-zeleninová focaccia Bývalý krasobruslař Tomáš Verner (34): Těším se z role tatínka! Sedm znaků, podle kterých poznáte, že z vašeho dítěte roste psychopat
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Smrtelných nehod motocyklistů meziročně přibylo. Nyní jde o rekordní p... Znáte tento kousek z historie Škody? Podívejte se, jak by vypadal dnes Motoristická poradna: Karavaning mimo sezónu má svá pravidla. Víte, co...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Do USA míří balíky s grafickými kartami GeForce RTX 3080 Ti od MSI. Pr... Sony WH-1000XM4 Silent White: výroční limitovaná bílá edice prémiových... Červnový útěk z Google Photos bude zatraceně těžký. Opravdová alternat...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Ve třetí výzvě COVID nájemné bylo schváleno 83 procent žádostí v hodno... Prodělečné Spotify naláká nové uživatele na spolupráci s Facebookem Apple Event přinesl novou generaci iPadů, nový iMac a AirTags
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Kuřecí prsíčka na červeném víně Ovocný špíz z grilu Kuřecí řízky s nivou
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Deset nejlepších výletů na Kanárských ostrovech. Kam zamířit mimo pláž... Roadtrip pohádkovou krajinou zimní Sibiře aneb Autem přes jezero Bajka... Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Prot...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Dobrovského 409, Vyškov Elite Optic s.r.o. - 4200896 Moderátorka Jana Havrdová: Sama doma? Ani náhodou! Jak a s kým bydlí?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Velký přehled bolestí hlavy! Co je běžná, jak poznat migrénu a co pomá... Podlehli rakovině už po padesátce. Tyhle celebrity zabila krutá nemoc Stavba prvního českého Domu Ronalda McDonalda byla zahájena. V Motole ...
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Sci-fi strategie Lemnis Gate přidává next-gen verze hry, zahrajeme si ... Autonomní doprava: Kdy ovládne silnice počítač? Call of Duty Warzone ve třetí sezóně přinese změnu mapy i nové zbraně
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Děda Mládek o rozvodu Hamáček o Vrběticích a předvolání ruského velvyslance. Babiš se omlouv... Zdeněk Godla
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura