-
Peugeot 508 – El Cid Campeador
Dozvěděl jsem se to v prosinci… Dva dny ve Valencii… 20°C uprostřed sychravého ledna, velkorysé apartmá kvalitního hotelu s rautem a především několik desítek připravených úplně nových Pětsetosmiček k vyzkoušení…
Zkuste tomu odolat!
Testovací den začíná dopoledne a zahrnuje cca 160 km v malebném okolí Valencie. Od prvotřídních dálnic na hony vzdálených standardu D1, přes kvalitní okresky i prašné vlásenky v horských úbočích. A všude kolem hektary pomerančovníků a mandarinek, hostesky s očima barvy čokolády a s roztomile šišlavou angličtinou a zajíkavou francouzštinou… Hlavní roli ale hraje nový Peugeot 508.
Sedám nejdříve do černého kombi s motorem 1,6 HDI na sto dvanácti koních se systémem Stop & Start.. Dveře něžně žuchnou a okolní ruch probouzejícího se města je rázem pryč. Motor neslyšně naskočí po sešlápnutí brzdy a stisknutí tlačítka nalevo od volantu…
Interiér je zpracovaný na hranici dosažitelného, zcela srovnatelný s čímkoliv s dvojnásobnou cenovkou a možná i výš, nemilosrdně posouvající standardy mainstreamové kategorie tam, kde ještě donedávna panovalo prémiové ticho svaté trojice.
Výtečná rozměrná křesla, barevný head-up displej na horizontu palubní desky před volantem…(kdo tohle má?), ten se mimochodem docela dobře drží, na můj vkus má ale celkem zbytečně velký průměr. Všechny ovladače mají exaktní chod, některé jsou pogumované a celkově je interiér dotažený do detailů, které nejsou právě typické pro příslovečnou francouzsky nonšalantní lehkost bytí.
Rozjezd je plynulý a díky automatice s možností řazení pádly pod volantem je velmi hladký, bez jakéhokoliv náznaku citelného přeřazení.
Po každém sešlápnutí brzdy na křižovatce motor zhasne, což je znát jen dle otáčkoměru v bezvadně čitelné přístrojové kapličce. Po sundání nohy z plynu okamžitě naskakuje a počítadlo centrálního displeje s ostře kontrastní grafikou ukazuje postupně přibývající minuty uspořeného času chodu na volnoběh.
Nemám na výběr, v autě prostě musíme být čtyři a tak je dynamika motoru na hranici důstojného svezení.. plně postačuje pro pokojné brouzdání krajinou nebo příměstskými oblastmi, předjížděcí manévr na dálnici ale ukazuje limity malého, byť ultra úsporného dieselu..
Přesedám dozadu, pohodlně se rozvalím… a užívám si. Naprosté ticho a pohodlí sedmnáctipalcových pneumatik. Absolutně žádné vibrace po přejezdu nerovností, karoserie se nekroutí, dorazy (pokud nějaké byly) jsem nezaznamenal ani svým pozadím, ani akusticky.. Skončili jsme se spotřebou neuvěřitelných 5,5 l/100 km!
Po nějakých šedesáti kilometrech přesedáme do verze s motorem 1,6 THP se 156ti koňmi pod kapotou. S tímhle motorem už je jízda opravdu požitkem. Převodovka jde krásně přesně, rychlosti zapadají s mechanickým dosednutím (!) a Pětsetosmička se poslušně řítí tam, kam jí pošlete. Jak báječně musí jet jen s řidičem za volantem! Motor tiše vrní a tmavě šedý sedan se proplétá pomerančovým hájem, kde míjíme jinou posádku, usměrňující dopravu kvůli chorvatskému Loebovi, který poslal krásné bílé GT na výlet do několikametrového srázu. Zastavili se dole o kamennou zídku a skončili na všech čtyřech. Příď je o půl metru kratší, v autě nezůstal nikdo… až později jsme se dozvěděli, že jeden z těch čtyřech nešťastníků asi zůstane v nemocnici se zády…
To nás na čas dokonale umravnilo a tak v poklidu přijíždíme do poslední stanice na výměnu, kde si bereme bílé GT…
Usednutí do GT je dokonalá relaxace. Sedačky s délkově nastavitelným sedákem jsou z extrémně kvalitní kůže a mají velmi dobré boční vedení… Třebaže mi ještě trochu potrvá strávit záď sedanu ve světlé barvě, tak tmavá mu nesmírně sluší a Pětsetosma v ní vypadá jako ingot. Sedí nízko nad zemí a jen se mihne kolem…
Dvě stě zahřátých koní v dieselové dva dvojce (takže ještě jednou, kdo to má?) zvenčí jen tiše klape, uvnitř ale panuje ticho jako v hrobě. Automatika řadí jemně a velmi rychle, na „sportovní“ mód dokonce nezvykle rychle.
Motor se ochotně sbírá do otáček a i když je GT plně naložené, posílá nás každé sešlápnutí planu spolehlivě do sedaček. 450 Nm odvádí svou práci na jedničku, a i když takto naložená není Pětsetosma zrovna supersport, s přehledem dokazuje, že ukrývá tu nejlepší dostupnou techniku koncernu PSA.
Přední trojúhelníková ramena odvádějí výbornou práci a ani prudký vyhýbací manévr při předjíždění nedělá autu žádný problém. GT prostě sedí na silnici na těch svých osmnácti palcích jako přilepené.
Přesto to nejlepší, co umí Peugeot 508 nabídnout je plynulá, nesmírně pohodlná a kultivovaná jízda. Ticho, klid, jistota… a neprůstřelná kvalita. Zní to trochu jako reklamní slogan, ale počkejte na první profi test tady na ACZ… Až se mi dostane do ruky na delší dobu, pošlu Pětsetosmičku na blog se vší parádou. Do té doby ale aspoň měsíc dva uplynou…
Peugeot nasadil laťku velice vysoko a je opravdu úžasné, jaká nabídka na trhu pro náročnější jezdce existuje… Nepochybně se ve Francii nechali inspirovat německou produkcí, ale zároveň si ponechali dost vlastních atributů, které dělají francouzské auto francouzským autem. V mnohém pak, troufám si říct, posunul Peugeot hranice standardního mainstreamu dál, než kam by kdo před rokem dvěma tipoval. Šestiválců mi líto není, Pětsetosmička jede výborně, ale dvoulitrový benzín s šesti válci by byl skutečně dokonalou korunou na lví hlavě… a tak daleko od pravdy prý nejsem 😉
Svět Motorů na miskách vah Finále třídy „B“
2 281 Responses to Peugeot 508 – El Cid Campeador
[1]
21. 1. 2011 v 13:16Perun
[98]: Ještě jedna podobná invektiva na adresu kteréhokoliv z diskutujících, a budu tě muset umravnit, primitive..
[2]
21. 1. 2011 v 13:16Dinar
Ondore: písmena bmw zde padla pouze při srovnání dynamických parametrů jako etalon pro hodnocení motoru. Zobecňování, ve smyslu srovnání peugeotu s bmw je čistě tvoje práce.
webpaja: vidím to podobně, ta auta jsou cílena jinam. Srovnávat vnitřky dnes lze bez problémů jak napříč třídami tak napříč kategoriemi premie a mainstream. To kam dospělo zpracování a použité materiály u relat. obyčejných aut je nejvíce zaznamenání hodným pokrokem v autobranži za posledních deset let. A kdybych chtěl být rejpal, dodal bych ještě, kdo tento trend nastartoval. 😉
[3]
21. 1. 2011 v 13:17Cara Binieri
[94]
A co jako? Koukam, ze kalkulacku pouzivat umis, priste ji pouzij treba pri srovnavani vyse dani pri nakupu noveho vozu.
Jsi jediny, kdo tu pitva naproste nuance, pro vsechny ostatni je postatne, ze Peugeot vytvoril vuz, ktery dokaze mainstream posunout zase o kousek vys a v necem i preskocit premii. Za to patri PSA velky dik. Je zbytecne laborovat nad tim, kolik modelu 508 zkanibalizuje. Hlavni je, ze prijizdi novy vuz, ktery podle vseho stoji na spici sve velikostni i kvalitativni tridy.
[4]
21. 1. 2011 v 13:20Ondore
[102] Dinar: Určite nebudeš mať problém nájsť, kde som porovnával (akokoľvek) Peugeot a BMW…
[5]
21. 1. 2011 v 13:22Ja osobne
Bohajeho, GTI Ty válíš. Co jiného, než supervýkon bych od Tebe ale mohl čekat, že?
Bude ještě něco k P 508 nebo jen matematika z 1. obecné?
[6]
21. 1. 2011 v 13:24GTI
Tedy shrnovačka – Peugeot musel vyřešit tíživou skutečnost, na dvě modelové řady se nedostávalo, nahradil je tedy řadou jedinou, řadou 508, jak k tomu přijdou majitelé modelových řad „400“ a „600“ na to se u peugeotu zřetel nebral. Každopádně, nový model, který počet vyráběných modelů zredukoval o jeden, je sice i přes toto své kanibalství velmi očekávaným vozem.
Je jenom na škodu, že se blogu nezhostil jezdec zkušený i v poli dospělých aut. Nemuselo by tu dojít k dávení garážových zvratků v podobě přirovnání kabin volv k vesnickým trakařům, koneckonců i Ondore by si byl určitě odpustil to přeshraniční pomočování.
Pro mne je největším zklamáním dneška nikoliv vůz, nýbrž osoba autora-blogera. Byť s historickým sobím cejchem, takříkajíc sobí cejchou přes hauptnu, přesto nadějný v roli subkompaktního věrozvěsta, nedokázal v tomto dvojhvězdném černoděrném světě najít rovinu možné definice pro nové slunce. Škoda.
Pozn. autora blogu: žádné zvýrazňování textu tu nebudu tolerovat. Emel má výjimku, užívá tento nástroj citlivě a s nezbytným IQ..
[7]
21. 1. 2011 v 13:32Emel
GTI: tohle jsi dost přestřelil… jedna věc je nesouhlasit a argumentovat, druhá pouštět se do osobních útoků tohoto typu. Pro to druhé podle mě není na diskusi místo.
Myslím, že většina z nás si s velkým potěšením přečetla Perunův článek, který je zřejmě prvním česky psaným testem tohoto auta (!). Trošku respektu…
[8]
21. 1. 2011 v 13:32GTI
[101] Perun
Perune, perune, pozor, zde již nesedíš v kabině (skoro)prémiového peugeota, zde jsi na otevřené scéně.
Co spatřuješ natolik diskuzně pohoršujícího na Ondorově přeshraničního močení, že autora reakce nazýváš primitivem?
Perune, Perune…
[9]
21. 1. 2011 v 13:34Ja osobne
GTI: Děkuji Ti. Nezklamal jsi mne. Jen tak dále. Opět všechny čtyři palce vzhůru.
[10]
21. 1. 2011 v 13:39GTI
[107] Emel
Emele, věř, že vše jsem napsal přesně jak vnímám, je to dokonalý odraz tohtoto blogu. Já opravdu Peruna vnímám jako seriálového subkompaktního testového věrozvěsta, ostatně jsem mu tam velmi zřetelně zvedal palce. Ovšem pod hlediskem – padni komu padni – dnes nemohu jinak, Perun nezvládl blog, on nejen připustil, on dokonce sám inicioval diskuzi o tom, že kabina peugeotu je lepší než kabina volva, a to na základě jediné svalové křeče kolena, které rytmickým bušením do středního panelu Volva S60 vydávalo vrzavé zvuky.
Zajímá tu vůbec někoho, jestli náhodou Perun, když řídil to volvo neměl nasazenou dřevěnou protézu? Nebo tu takřka všem spadl kámen ze srdce, že ta volva vlastně ani žádnej zázrak nejsou?
Tedy opakuji – osobně mě zklamal autor blogu. Moc.
[11]
21. 1. 2011 v 13:47Magistr
[110] GTI: Smiř se s tím, že tvoje pokřivné vnímání světa zkrátka občas někdo naruší. To že je něco prémiové ještě neznamená, že je to automaticky a vždycky lepší než mainstream.
[12]
21. 1. 2011 v 13:48webpaja
Já osobně vnímám osobní roztržku na úrovni nedospělého jedince jako jedinou vadu tohoto blogu (pokud neberu již avizovanou krátkost…přečetl bych si o pár tisíc písmen o P508 více 😉 ).
Text napsaný jediným člověkem v diskuzi, který nový vůz jel (pro jistotu dodávám i jméno PERUN) je poutavý, jasný, neurážející a na první dojmy obsažný. To, že je subjektivní je principiálně jasné, neboť kromě měřitelných hodnot se u popisu podobného charakteru jedná o osobní pocity. Je možné, že by mě P508 neseděl, je možné, že seděl…ale NIC Z TOHO si nedovolím napsat bez osobní zkušenosti s tímto autem.
Ostatní je nedůstojný bastl znehodnocující diskuzi.
[13]
21. 1. 2011 v 13:48Emel
GTI: Perun sem Volvo nezatáhl, zatáhl jsem ho sem já. V reakci na Dinarovy úvahy o dynamice 2.2HDI (a také logicky proto, že pokud 508 nestíhá prémii a možná vybočuje z mainstreamu, je logické se podívat do subprémie). Perun se k tomu srovnání stavěl zdrženlivě, stejně jako později Dinar a webpaja, což mě celkem přesvědčilo, že to srovnání asi úplně nesedí.
Až na přímý dotaz prohlásil, že podle něj je 508 uvnitř lepší… na základě jeho zkušeností a podle jeho názoru. Možná je za tím smůla na kus u Volva, možná podvědomé sympatie k PSA… je to ale názor podložený zkušeností. A ty, který znáš 508 jen z obrázku, tu z něj budeš dělat hlupáka a pokrytce?
[14]
21. 1. 2011 v 13:49Iudex
(110) Vnímam Tvoje kŕčovité kopanie ako typický prejav toho, z čoho si s obľobou robíš žarty u diskusných kolegov: nereálne pozitívna predstava o aute/značke, ktoré jazdím. A na svoje je každý citlivý, že? 😉
[15]
21. 1. 2011 v 13:49webpaja
P.S.: přídavné slovo osobní je použito tolikrát, kolikrát to bylo pro pochopení textu potřeba…
P.P.S.: A koukej sem Perune co nejdřív napsat řádný text a pečlivou zkoumačku! 😉
[16]
21. 1. 2011 v 13:59Ondore
Autá – to je to, o čom by na takomto serveri mala byť diskusia. O prémiových a samozrejme aj o tých neprémiových. A tak ako na ulici nevieš, čo pôjde oproti, tak ani tu nemôžeš ovplyvniť, na akého blbca narazíš. Je jedno, akú „prémiovú“ nálepku má ten človek na sebe, keď je raz pako, tak ním zostane a slová ktoré vychádzajú z jeho klávesnice, akokoľvek sú zabalené, stále je to len smrdiace ho\/no…
Sorry Perune, sorry normálni diskutujúci, len toľko ako reakcia na problémy postarších diskutujúcich s prostatou.
[17]
21. 1. 2011 v 14:07Dinar
[103] Možná ses dotknul podstatného, tím myslím Perunovo odvážné tvrzení, že „Peugeot vytvoril vuz, ktery dokaze mainstream posunout zase o kousek vys a v necem i preskocit premii.“ Z toho co čtu v parametrech 508ky, to na takové prohlášení nevypadá, jízdní vlastnosti nebo zpracování či kultivovanost nebudu do vlastní zkušenosti komentovat, vyjádřit pochybnost si ale dovolím, s odkazem na to, jak silná a dotažená je konkurence 508ky i na to, jak neposouvají ostatní peugeoty ve svých třídách nikam nic.
[18]
21. 1. 2011 v 14:13Emel
Dobře, takže zpět k věci… shrnovačka?
– dle očekávání dostatek prostoru a dobré jízdní vlastnosti, laděné jako celé auto do komfortu. Výborná kabina prémiové kvality.
– naftové 2.2HDI mírně nad úrovní současného mainstreamu, zřejmě optimální motorizace. 1.6HDI pouze pro velmi klidné jezdce. 1.6THP jako použitelný kompromis.
– Vzhledem k vyšším ambicím výrazně chybí dvoulitrové benzínové turbo (možná bude) a trochu naftový šestiválec (nebude).
– Rychlá a komfortní automatická převodovka, nezvykle dobrá manuální převodovka, možnosti volby jsou ale omezené.
[19]
21. 1. 2011 v 14:24Ja osobne
Prosím Peruna, aby odstranil moje příspěvky, je-li to možné. Plevele je v diskuzi už dost.
Díky za parádní představovačku P 508. Po tomhle počtení se s autem rád seznámím osobně.
Hezký den.
Pozn. autora blogu: Byla by to škoda… pokud dovolíš, nechám to tu, je to více k věci, než by bylo na první pohled zřejmé.. Perun
[20]
21. 1. 2011 v 14:29Iudex
(117) Opakovane usmerním debatu k tomu, o čom hovorí Perun: k subjektívnemu výbornému kvalitatívnemu dojmu (predovšetkým z interiéru) novej päťstoosmičky. Takže v tejto oblasti pokračujúc, nemáš bohužiaľ pravdu, že ostané Peugeoty „neposúvajú nikam nič“. Ako som už písal, taká 308čka kvalitou svojho interiéru je na špici segmentu, je bez problémov na úrovni triedneho etalónu Golfa a dokonca prémiovej A3, prémiovú 1er bez problémov poráža.
[21]
21. 1. 2011 v 14:34GTI
Jsou to paradoxy, já, který tu roky třímá palcát s erbem Peugeot ho tu musím dostávat do realistické roviny, naštěstí s přispěním několika málo kolegů, kteří na rozdíl od fanatiků se umí na věc 508 podívat střízlivejma, zkušenejma a dospělejma vočima.
Těm ostatním nevadí, že na sebe nechávají vrhávat stín ze sobího paroží…
508 je mainstreamovým produktem Peugeotu, a jelikož Peugeot rezignoval na větší model, musel do 508 implantovat věci, které ho udrží na hladině, neb jinak by ho majitelé 607 ukamenovali. Proto je tedy 508 vybaven v jistých ohledech třídně nadstandardně – sedadla a kabina vůbec.
V rámci proporcí jen tiše připomínám, že je to vůz jehož nejsilnější benzínovou motorizací je přeplňovaná jednašestka. Koncernové kompakty jezdí na vyšších kubatůrách… Neberte to však jako lacinou kritiku. Berte to jen jako dokreslení pokřivené skutečnosti, že tu totiž byly mámivé diskuzní chvíle, kdy se snad některým neuvážencům zachtělo kloktat bavorské tupláky… neuvěřitelné.
Tedy tento Peugeot je auto doslova za pár švestek, které na tomu odpovídající technice a životnosti designu bude uspokojovat mnohé mainstremové jezdce. Uspokojovat v rámci mainstreramu s menšími rozmněrovými přesahy nad klasickou střednětřídní velikost. A i to je dost.
Ano, C5 a Laguna jen němě zírají. Zaslouženě. Peugeot umí. Ale tím ta adorace má hasnout, Volva, BMW, kolena a jak tu někdo napsal o té přeshraniční inkontinenci, to vše sem přece nepatří.
[22]
21. 1. 2011 v 14:43webpaja
Kde máš ty fanatiky pane Žižko? 🙂
[23]
21. 1. 2011 v 14:47Dinar
[120] Iudex: někde jsem tu psal, že srovnávat vnitřky můžeš dnes bez problémů napříč třídami či značkami, tahle kategorie OBECNĚ za poslední roky velmi pokročila. Že v ní peugeot nijak nezaostává je fajn, věty o posouvání jsou ale mimo, auta od peugeotu jsou v naprosté většině svými kvalitami přesně definující průměr, na ty nejlepší jim v jednotlivostech něco schází, je to spíše tak, že postupně se v těch jednotlivostech na ty nejlepší dotahují, ale aktuální modely rozhodně nikam nic neposouvají.
[24]
21. 1. 2011 v 14:49mr_kosa
Odporúčam dnes pred spaním nechať zapnutú lampičku, skontrolovať šatník a pozri aj pod posteľ či tam náhodou nečíha…päťstoosmička;)
[25]
21. 1. 2011 v 14:53webpaja
(123) Peugeotu spíš chyběla vyváženost. U jednoho modelu byl slušný exteriér a interiér k pláči (P207), jinde naopak (P308 a 3008). P508 vypadá z tohoto pohledu sladěná a mainstreamová hvězda se získává za symbiozu, nikoliv za jednotlivá prvenství (tím netvrdím, že ji P508 dosáhl).
[26]
21. 1. 2011 v 14:53GTI
Špatně jsem se vyjádřil, nikoliv fanatiky nýbrž… frantíky 😀 😀
A vůbec, pokud mi to Perun dovolí, budu ho oslovovat – PEUGEORUN 😉
[27]
21. 1. 2011 v 15:09Dinar
[125] Ale mě se to auto (508) docela zamlouvá, rozhodně jde správným směrem, od takové té francouzské rozevlátosti k uklizenému útulnu á la audi. Jenom vím, že taková vrcholně nabušená insignie nebo superb tě dokážou dovést k prohlášením o přesahu do premie taky. A není na tom nic divného, subdodavatelé plastů jsou stejní, krávy také, stačí si jen pohlídat kvalitu zpracování, a k tomu obecně došlo. Sám ale víš, že když pak z toho top superbu přesedneš do top A7ky například, že to pořád rozdíl je, přestože ty krávy bučí stejně. 😉
[28]
21. 1. 2011 v 15:29GTI
Tady se to pere o francouzskej mainstream, přitom vedle (Nákupní plezír) jdeme do plnejch – Wolffík už zase nakupuje – Maserati Ghibli a nějakou superamericu, jestli si tu Ameriku nechce nakonec koupit celou… 😀
[29]
21. 1. 2011 v 15:37brabcak
[112] Konečně rozumný názor, nejen pokřikování. Je zarážející, že někteří nedokáží pochopit význam tohoto příspěvku.
Také už se těším na pořádné svezení
[30]
21. 1. 2011 v 19:40Ronault.
[106] GTI: Tak tohle jsi hodně přehnal. *FUJ*
Nejsem jediný, kdo si tady práce Peruna pro tento blog cení a pokládám ji za jednu z nejcennějších, protože se pouští odvážně do porovnávání konkurenčních vozů, přináší nám novinky, na rozdíl od výkřiků o hypermainstreamu, proto by ses měl umírnit.
[31]
21. 1. 2011 v 19:51Ronault.
[125] webpaja: Ono to s tou 207 není tak jednoduché. Třeba přímý konkurent Fabia II vyrazila na trh o pár let později, 207 se už nějaký ten pátek vyrábí a brzy končí. Pak je nutno porovnávat interiér jednotlivých verzí, protože základní Urban je opravdu ponurý, nejvyšší premium s polokoženými sedačkami a chromovými dekory vypadá zase jinak. Ano, RS to není, ale jak píšu, je o pár let starší a taky cenovka je jinde. A třeba základní napůl šedý interiér Fabie si se základem 207 nemá co vyčítat.
[32]
21. 1. 2011 v 19:57webpaja
(127) Poslední věta naprosto přesná!!! 🙂 Právě proto píšu…projet, jezdit, porovnávat.
…Bučí stejně :-)))
(131) Dobrý interiér se pozná v základu a ergonomickém uspořádání. P207 je o kolik starší? Nedělej z toho drama 😉 Načinčaná bída bude pořád bída (nevztahuji na P207, nekritizoval jsem její interiér, jen podle mě nedosahuje designových kvalit exteriéru…kapišto?) 😉
[33]
21. 1. 2011 v 20:31Ronault.
[132] webpaja: Však píšu, že v obou základních verzích Fabia/207 si mohou podat ruce. Rozdíl v uvedení je téměř 2 roky 😉 Jinak u mě ergonomie v pořádku, až na řazení, což ale není ergonomie. Samozřejmě zapínání světel ve FR řeší jinak než v D, ale to je pořád stejné po léta. Ovládání rádia pod volantem od základní verze, to si může Fab II nechat zdát, display navigace v zorném poli a ne někde pod ovládáním klimatizace, jen mi vadí, že nejdou zvlášť zapnou přední a zadní mlhovky a regulace podsvětlení palubní desky mohlo být taky trochu jinde.
Já zase tolik designových kvalit v exteriéru nevidím, to už spíše ocením ten interiér. Při vší snaze a shovívavosti prostě ne a ne té vytlemené tváři zcela přijít na chuť, to už jsem spíše vzal na milost 308.
[34]
21. 1. 2011 v 21:29llelled
Ja tyhle dabaty celkem nechapu, i kdyz chapu, ze jsou korenim kazde diskuze a vzdy se vyprofiluji provokateri a demagogove a ti hodni, ale co nechapu je, ze se z jednoho rychleho seznameni s 508kou dela takove halo?
Ze ma perun pocity jake ma? Ze 508 ma dosti sirokou vybavu a ze interiel je dokonce lepsi nez ve Volvu (konkretni typ) – tohle si dovolil napsat? Prosim vas – delate si srandu? objektivita? A jako proc? Na zaklade ceho? toho to kratkeho seznameni? Ale, ale. Tohle je letme seznameni v baru, rychly ocni kontakt, silueta, vlasy, krasa, dojmy – na poradnou recenzi je cas.
Berte to tak.
[35]
21. 1. 2011 v 23:01Navtech
Ahoj Perune, prostě umíš bez debat psát!
Kára je jistě taková, jaká by měla být na současnou dobu. Věřím ti a i kvituji nadšení „posluchačů“, co očekávaj a věří nějaké revoluci, co se podle mě prostě u frantíků nestane a nestane. Ale to není na škodu, na to je tady přeci MB, BMW a další… VWlastně je to OK. 🙂
[36]
21. 1. 2011 v 23:22iudex
Tak aby sa kritikom Perunovho nadšenia ukázal i druhý názor, je tu prvý test na autocar: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Peugeot-508-2.2-HDi-204-GT/254927/
Kto pozná požiadavky britských médií na autá, musí uznať, že na ich pomery je 508 nezvyčajne vychválená, Jedna časť ako príklad: Because although the 508 is a large car (longer than both Mondeo and Passat) it is an easy car to place, its steering quick but precise and intuitive. There’s also decent grip from the standard 235/45R18 tyres and a better balance than most front drive rivals. Áno, toto povedia petrolheadi o Peugeote. Kto by to čakal? Jedine žeby Perun…;-)
[37]
21. 1. 2011 v 23:35Perun
Navtech: Ahoj a dík 😉 Inu, víra nás uzdravuje všechny… Tak na to zdraví!
[38]
21. 1. 2011 v 23:39Perun
Iudex: Děkuji!
„…in the design, arrangement and action of the main switchgear the 508 is class-leading…“ Toliko k otázce vnitřního uspořádání a ergonomie… Zajímavé počtení, Iudexi ..;-)
[39]
21. 1. 2011 v 23:45Navtech
[137] Perun… Nojo, někoho víra, někoho MB aspol a někomu stačí to ostatní… 🙂
[40]
24. 1. 2011 v 10:02Kuko
Krásné čtení – myslím, že nemusím vypisovat litánie, tyto dvě slova to vystihnou dokonale.
Několik dotazů:
1. V6 HDI – počítá PSA s tímto motorem do budoucna? Momentálně je v nabídce jen pro C5/C6 jestli se nepletu. A je to +/- identický motor, který používá i Jaguar? Základ byl asi společný (2.7HDI), ale jak pokračoval vývoj dál?
2. benzin vs. nafta – hodně lidí zde na fóru argumentuje potřebou silného benzinu. Osobně mám k benzinu taky blíž, ale otázka je, co říkají prodeje? ČR je jasné 80-90% střední třídy jede naftu. Co zbytek Evropy, nebo třeba PSA konkrétně, nemáš nějaké statistiky ohledně tohoto fenoménu?
3. automat – jaký typ momentálně nabízejí. Předpokládám, že je to zatím klasický hydro 6st., žeby Aisin?
4. pro mně je největší pozitivum, že PSA nerezignoval na tradiční francouzské atributy – pohodlí a komfort. Retardované marketingové bláboly o sportovnosti mě už fakt nebaví.
5. prostor – vypadá to, že 508 skutečně dokáže v této disciplině nahradit plnohodnotně 2 modely. 407 byla spíš podprůměrná, takže to je velké plus, a 607? Dosáhne 508 úrovně 607?
Diskuze se bohužel očekávaně zvrhla, škoda…
[41]
24. 1. 2011 v 20:57Perun
[140] Kuko: Děkuji… jednoslovně a upřímně 🙂
1) Nevím přesně, ale obávám se, že v C5 je to jeho labutí píseň. Poslední Mohykán, zdá se, odchází.. PSA má ale funkční prototyp benzínového šestiválce s obsahem 2,0… Dieselové cizelování čtyřválců ale bude pokračovat dál, zatím se to PSA vyplácí jednoznačně více, než sázka na benzínový downsizing s turbem… I tak ale přijdou ještě motory 1,2 s turbem.
2) Statistiky se sehnat dají, otázkou je jejich aktuálnost. Ještě před pár léty to vyznívalo třeba ve Francii asi na 90% a v zemích Beneluxu téměř na to samé. V Německu o něco méně, ale stále přesvědčivě pro naftu. Přesná čísla, bohužel, nemám.
3) Aisin, vylepšená mechanika, rychlejší změna převodových stupňů, 6° pro 2,0 HDI a 2,2 HDI… Dále výrazně vylepšená, ale stále ne dokonalá robotizovaná převodovka 6°… mnohem plynulejší, ale kvality hydrodynamického měniče nemůže ze své podstaty dosáhnout – pro 1,6 HDI – kombinovaná s geniálně vyřešeným systémem Stop-start.
4) Souhlas. Přesto se 508 nebrání ani ostřejšímu jízdnímu stylu. Počkám si na bližší soudy až po samostatném testování, ale mám pocit, že je jízdně 508 velmi dobře vyvážená, tj. univerzální.
5) Oproti 407 velký skok vpřed. 607 umožnila bohorové rozvalení, 508 je v tomto ohledu mnohem přímočařejší a řidič sice sedí pohodlně, ale je více „v kontaktu“. Oproti 407 je znát posun v prostornosti hlavně vzadu – ve všech směrech. Na nárty mohlo zbýt místa o něco více, ale žádná tragédie to není, to je syndrom téměř všech současných aut..
A k poslednímu bodu… ano. Ale s tím se dalo počítat. Tak jako když počítáš s tím, že tě v lese na borůvkách bude opruzovat blanokřídlý hmyz nebo klíšťata 🙂
Komentáře nejsou povoleny.