-
Peugeot 508 – El Cid Campeador
Dozvěděl jsem se to v prosinci… Dva dny ve Valencii… 20°C uprostřed sychravého ledna, velkorysé apartmá kvalitního hotelu s rautem a především několik desítek připravených úplně nových Pětsetosmiček k vyzkoušení…
Zkuste tomu odolat!
Testovací den začíná dopoledne a zahrnuje cca 160 km v malebném okolí Valencie. Od prvotřídních dálnic na hony vzdálených standardu D1, přes kvalitní okresky i prašné vlásenky v horských úbočích. A všude kolem hektary pomerančovníků a mandarinek, hostesky s očima barvy čokolády a s roztomile šišlavou angličtinou a zajíkavou francouzštinou… Hlavní roli ale hraje nový Peugeot 508.
Sedám nejdříve do černého kombi s motorem 1,6 HDI na sto dvanácti koních se systémem Stop & Start.. Dveře něžně žuchnou a okolní ruch probouzejícího se města je rázem pryč. Motor neslyšně naskočí po sešlápnutí brzdy a stisknutí tlačítka nalevo od volantu…
Interiér je zpracovaný na hranici dosažitelného, zcela srovnatelný s čímkoliv s dvojnásobnou cenovkou a možná i výš, nemilosrdně posouvající standardy mainstreamové kategorie tam, kde ještě donedávna panovalo prémiové ticho svaté trojice.
Výtečná rozměrná křesla, barevný head-up displej na horizontu palubní desky před volantem…(kdo tohle má?), ten se mimochodem docela dobře drží, na můj vkus má ale celkem zbytečně velký průměr. Všechny ovladače mají exaktní chod, některé jsou pogumované a celkově je interiér dotažený do detailů, které nejsou právě typické pro příslovečnou francouzsky nonšalantní lehkost bytí.
Rozjezd je plynulý a díky automatice s možností řazení pádly pod volantem je velmi hladký, bez jakéhokoliv náznaku citelného přeřazení.
Po každém sešlápnutí brzdy na křižovatce motor zhasne, což je znát jen dle otáčkoměru v bezvadně čitelné přístrojové kapličce. Po sundání nohy z plynu okamžitě naskakuje a počítadlo centrálního displeje s ostře kontrastní grafikou ukazuje postupně přibývající minuty uspořeného času chodu na volnoběh.
Nemám na výběr, v autě prostě musíme být čtyři a tak je dynamika motoru na hranici důstojného svezení.. plně postačuje pro pokojné brouzdání krajinou nebo příměstskými oblastmi, předjížděcí manévr na dálnici ale ukazuje limity malého, byť ultra úsporného dieselu..
Přesedám dozadu, pohodlně se rozvalím… a užívám si. Naprosté ticho a pohodlí sedmnáctipalcových pneumatik. Absolutně žádné vibrace po přejezdu nerovností, karoserie se nekroutí, dorazy (pokud nějaké byly) jsem nezaznamenal ani svým pozadím, ani akusticky.. Skončili jsme se spotřebou neuvěřitelných 5,5 l/100 km!
Po nějakých šedesáti kilometrech přesedáme do verze s motorem 1,6 THP se 156ti koňmi pod kapotou. S tímhle motorem už je jízda opravdu požitkem. Převodovka jde krásně přesně, rychlosti zapadají s mechanickým dosednutím (!) a Pětsetosmička se poslušně řítí tam, kam jí pošlete. Jak báječně musí jet jen s řidičem za volantem! Motor tiše vrní a tmavě šedý sedan se proplétá pomerančovým hájem, kde míjíme jinou posádku, usměrňující dopravu kvůli chorvatskému Loebovi, který poslal krásné bílé GT na výlet do několikametrového srázu. Zastavili se dole o kamennou zídku a skončili na všech čtyřech. Příď je o půl metru kratší, v autě nezůstal nikdo… až později jsme se dozvěděli, že jeden z těch čtyřech nešťastníků asi zůstane v nemocnici se zády…
To nás na čas dokonale umravnilo a tak v poklidu přijíždíme do poslední stanice na výměnu, kde si bereme bílé GT…
Usednutí do GT je dokonalá relaxace. Sedačky s délkově nastavitelným sedákem jsou z extrémně kvalitní kůže a mají velmi dobré boční vedení… Třebaže mi ještě trochu potrvá strávit záď sedanu ve světlé barvě, tak tmavá mu nesmírně sluší a Pětsetosma v ní vypadá jako ingot. Sedí nízko nad zemí a jen se mihne kolem…
Dvě stě zahřátých koní v dieselové dva dvojce (takže ještě jednou, kdo to má?) zvenčí jen tiše klape, uvnitř ale panuje ticho jako v hrobě. Automatika řadí jemně a velmi rychle, na „sportovní“ mód dokonce nezvykle rychle.
Motor se ochotně sbírá do otáček a i když je GT plně naložené, posílá nás každé sešlápnutí planu spolehlivě do sedaček. 450 Nm odvádí svou práci na jedničku, a i když takto naložená není Pětsetosma zrovna supersport, s přehledem dokazuje, že ukrývá tu nejlepší dostupnou techniku koncernu PSA.
Přední trojúhelníková ramena odvádějí výbornou práci a ani prudký vyhýbací manévr při předjíždění nedělá autu žádný problém. GT prostě sedí na silnici na těch svých osmnácti palcích jako přilepené.
Přesto to nejlepší, co umí Peugeot 508 nabídnout je plynulá, nesmírně pohodlná a kultivovaná jízda. Ticho, klid, jistota… a neprůstřelná kvalita. Zní to trochu jako reklamní slogan, ale počkejte na první profi test tady na ACZ… Až se mi dostane do ruky na delší dobu, pošlu Pětsetosmičku na blog se vší parádou. Do té doby ale aspoň měsíc dva uplynou…
Peugeot nasadil laťku velice vysoko a je opravdu úžasné, jaká nabídka na trhu pro náročnější jezdce existuje… Nepochybně se ve Francii nechali inspirovat německou produkcí, ale zároveň si ponechali dost vlastních atributů, které dělají francouzské auto francouzským autem. V mnohém pak, troufám si říct, posunul Peugeot hranice standardního mainstreamu dál, než kam by kdo před rokem dvěma tipoval. Šestiválců mi líto není, Pětsetosmička jede výborně, ale dvoulitrový benzín s šesti válci by byl skutečně dokonalou korunou na lví hlavě… a tak daleko od pravdy prý nejsem
Svět Motorů na miskách vah Finále třídy „B“
2 281 reakcí na Peugeot 508 – El Cid Campeador
[1]
19. 1. 2011 v 23:04Ronault
Tak tiše závidím, ale jak píšeš, za pár měsíců bude už i u nás, tak bude třeba se vypravit na projížďku, která evidentně slibuje příjemný zážitek.
[2]
19. 1. 2011 v 23:21Ronault
Jo a díky za ten popis startování. Na fotkách jsem pořád hledal tlačítko Start stop a ne a ne ho najít, přitom ho dali na levo
[3]
19. 1. 2011 v 23:31Jirka Ji/Ri
….až na konci jsem vydechl….a vzdechl….. Díky. Tak tohle chci. Už se těším na test….
[4]
20. 1. 2011 v 0:49Ondore
Perune, vôbec si ma nenachytal, pretože viem, že tomu chýba dvojspojka a štvorkolka
Za seba úprimne vravím, že keď si písal o priestore, pohodlí a tichu, tak si naštartoval moju zvedavosť a rád využijem prvú príležitosť tohoto elegána vyskúšať
[5]
20. 1. 2011 v 7:36webpaja
Perune! Mám s Tvým textem po všech těch předchozích problém!!! Je krátký! Ráno ristretto nepiju a 3/4 hrnku mám i po druhém přečtení stále naplněný kávou.
Ale jinak…palce nahoru, máme tu čest být mezi prvními na světě, kteří díky Tobě dostali žhavou novinku na podnose. Vše sedí dle předpokladů, jen poslední souvětí vyráží dech a budu netrpělivě čekat
[6]
20. 1. 2011 v 8:03sudeťák
hm, hm, hm. Poslední věta je zajímavá, šestiválcový dvoulitr. Tož se nechám překvapit.
[7]
20. 1. 2011 v 9:05sgt
Perun, myslím, že tu viacerým chýba priame porovnanie s C5 (odhlučnenie, komfort, priestor, jazdné vlastnosti atď.)
Podľa prvých fotiek som nevedel 508 prísť na chuť, ale pomaly si začínam zvykať. Na živo to bude asi najobjektívnejšie
[8]
20. 1. 2011 v 9:39Iudex
Skvelé, Perun, toto je spolu s Dinarom prvá liga blogových testov. Už pod článkom na ACZ sa 80% ľudí zhodlo na pozitívnom náhľade na túto novinku a ako píšeš (hoci s priznanou dávkou fandenia Francúzom), je to asi dôvodné.
Inak tiež ako sgt sa prihováram za porovnanie 508 vs. C5, ktorú máš dostatočne odskúšanú.
[9]
20. 1. 2011 v 9:48Emel
Perun: neříkej mi, že by mu 3.0HDI neslušelo! No dobře, dalších 100.000 bych za něj asi nedal… ale aspoň jako image-maker by tam být mohl, když už je to největší Peugeot a potenciální top-manažerské auto. Když už zmiňuješ spotřebu… jak jste dopadli s tím THP?
Jinak jako obvykle… skvělý textík.
PS: co to naskakuje po sundání nohy z plynu :-)?
[10]
20. 1. 2011 v 10:28Dinar
Perun: klasika, napsat tak, abys nás všechny natěšil, to by ti šlo.
Tak, snad to tentokrát Peugeotu ve střední vyjde.
Stejně mi to ale nedá, dívám se do tabulky výkonů a úplně vyrvanej z toho nejsem, nejsilnější 2,2 Hdi 150kW!! při váze 1540kg udělá stovku za 8,2 a vmax. 234km/h. 520d se 135kW při váze 1700kg je na stovce taky za 8,1 a vmax. 225 km/h, a to ještě 520d vykazuje nižší norm. spotřebu. Nic hrozného, jen že rozdíl mezi premií a mainstreamem tu pořád je, a nejde o kvalitu kůže.
[11]
20. 1. 2011 v 10:41Magistr
Perun: Díky za článek, moc pěkný.
Já zatím „potkal“ Peugeot 508 jen staticky ve Vídni, působil na mě velmi dobře. Zvenku řadím 508 do kategorie aut, u nichž velmi záleží na barvě, já bych s jistotou volil nějakou tmavou (modrou, černou) nebo mou oblíbenou vínově červenou metalízu. V bílé a stříbrné mi naopak moc nesedí.
Uvnitř mě překvapil prostor pro hlavu na zadních sedadlech sedanu, ani mých 193 cm se nedotýkalo stropu. Zajímavá je palubní deska, přišlo mi že „ideově“ příliš nenavazuje ani na 407, ani na 406, nicméně rozhodně není špatná.
Tímhle autem získává Francie třetí velmi silné želízko v této třídě. Dnes bych měl mezi C5, Lagunou, 508 a Mondeem těžké rozhodování…
[12]
20. 1. 2011 v 10:44webpaja
(11) myslím, že neměl, každý vůz je prioritně jinde. Podle toho co píše Perun a co se dá srovnat třeba s hodnocení Autoexpressu, je P508 povedeným kompromisem Passatu a Mondea
[13]
20. 1. 2011 v 10:47Ondore
Dinar: Porovnávať motory BMW s kýmkoľvek iným vrátane prémioviek dáva jasne najavo, kto tejto oblasti momentálne šéfuje, takže pežó by som za to nekáral
Oproti prémii postrádam skôr vychytávky typu adaptívny tempomat, nočné videnie a pod., ktoré tu asi nenájdeme, na druhú stranu cením, že zostáva komfort a ticho, pre tento atribút aby si dneska šiel minimálne do Rollsa
Takže ještě jednou, kdo to má?
[14]
20. 1. 2011 v 10:59webpaja
(13) Noční vidění asi ne, ale adaptivní tempomat by měl být u novinky v této třídě určitě alespoň za příplatek
[15]
20. 1. 2011 v 11:47Magistr
[12] webpaja: Uvidíme, těším se až se s 508 svezu. Je pravda že mezi konejšivě pohodlnou, tichou a dokonale ne-sportovní C5 na jedné a vysloveně agilní Lagunou (4Control) na druhé straně je spousta prostoru.
[16]
20. 1. 2011 v 12:08GTI
Klid, klid klid.
Mnozí z nás znají jízdní kvality předchůdce i předchůdců, nyní se pohybujeme někde na pomezí 407 a 607, takže zázraky se nedějí, vše zůstává v rámci kvalitativní třídy – je to mainstreem.
Jemné tradiční falešněsobí parůžky prorážejí textem jako jarní travička, chce to trochu méně nadšení, o to více pravdivosti. Samozřejmě, že jistě každého musí napadnout, že oslavnější výrazivo se v testech hledá obtížněji. No jo, ale jak by tu pak Perun napsal o takovém pětkovém bavorákovi?
Tedy co je nutno mít na zřeteli, Perun umí výborně vyhmátnout auta rozměru dvojpostele, u těchto větších oříšků už to zavání přílišnou oslavnou touhou, přílišnou mainstreamovou sebestředností….
Nebo si vem takového Passata, toho by tu musel Perun vychválit snad zlatým písmem…
Jinak velmi souhlasím, že když už je 508 mezitřídně rozkročená, takříkajíc má velmi mile nakročeno, chtělo by to i nakročení motorové, ale jak jsme konstatovali včera, tomu staví hlavkový salát poměrně kvalitní zeď, a to napříč všemi.
Tedy bravo Perun za testové prvenství, první jízdní dojmy jsou na velkou pochvalu.
[17]
20. 1. 2011 v 12:17webpaja
(16) Ano, chce to klid a klid při proklamaci čehokoliv, jelikož Perun jako jediný z nás auto jel. A vzhledem k jeho předchozím důvěryhodným informacím není důvod nevěřit, jakkoliv by mohly býti sympatie přikloněny na tu, či onu stranu. Proto važme slova užitá v reakcích.
[18]
20. 1. 2011 v 12:38Emel
GTI: co Perun napsal k Passatovi se myslím dá ještě někde najít. Zlatým písmem to nebylo.
[19]
20. 1. 2011 v 12:48Emel
Dinar: rozdíl v maximálce ve prospěch Peugeotu je celkem slušný, odpovídající (asi) lepší aerodynamice Peugeotu a většímu výkonu, hmotnost nehraje roli.
Co se zrychlení týče… už jsem to někde psal, 0-100 je hodně specifická disciplína, tady se podle mě projevuje hlavně koncepční výhoda zadního náhonu na prvních pár metrech, možná v kombinaci s rychlejší vícestupňovou převodovkou.
[20]
20. 1. 2011 v 12:53Ondore
[16] A jéje, čo to vidíme, ten strach z klávesnice až tak srší… Ťažko pripustiť, že by niekto mohol v tej cene ponúknuť tak vysokú úroveň spracovania, že?
Tak bacha na zdravie, pokojne dýchaj, lebo v kombinácii s passátními větry nebudeš príjemnou spoločnosťou pre okolie
[21]
20. 1. 2011 v 13:15Iudex
(16) Bolí to, že, ako Perun tne do živého. Passata si do debaty vniesol (ako obvykle) Ty a zo zúrivo obrannej reakcie sa zdá, že samozvaný etalón stredného mainstreamu je v ohrození. Takže zostanú klasické obranné reakcie typu DSG, 4×4, šesťvalec… ale to bute tak všetko. :-!
[22]
20. 1. 2011 v 14:01Emel
Dinar: mimochodem, abychom tomu dali nějakou perspektivu… třeba Volvo S60 D5 s 2.4 151kW v automatu, má 1570kg, maximálku 230, zrychlení za 7.8 a spotřebu 6.3. Takže řekněme stejná liga… pro připomenutí, Peugeot má 1540kg, 234km/h, 8.2s a 5.7l.
[23]
20. 1. 2011 v 14:06brabcak
Perune, díky za řádky. Je až překvapující (no dobře, zas tak ne), jak hodnotíš interiér – protože ačkoliv auto zvenku vypadá sebelépe, zadnice si vozíme uvnitř a častěji než sexy křivek zevnějšku se dotýkáme palubky, opěrky a volantu.
Samotná 407 mi přišla interiérově hodně kvalitní (až na nějaké detaily) – měkčená palubní deska, skvělá opěrka (i když trošku po hodně dlouhé jízdě tlačí), takže tohle musí být logicky mnohem lepší.
Snad ale nezačne po 100k km vrzat, jako ty 407. Uvidíme.
Těším se na fulltest, i když si myslím, že tady na Auto.cz ho ani z daleka nevychválí tak jako ty.
PS: nemáš foto interiéru?
[24]
20. 1. 2011 v 14:19Dinar
7,8 ku 8,2 pak můžeš říct, že i 8,2 ku 8,6 je stejná liga, těch 8,6 má 1591kg vážící passat 125kW s dsg, vmax. 227 km/h, spotř. 5,3. K porovnání s 520d, jistě, zadní náhon, ale zas podstatně vyšší hmotnost. Prostě mi u 508ky moc nepasují hodnoty s výkonem 150kW a krouťákem . A vezmu-li v potaz, že je to to nejlepší, co může 508 nabídnout, pak to z hlediska motorizací na nějaký jásot nevidím. Chybí silný benzín coby vlajková motorizace, pokud není, protože se orientují na naftu, pak měl zůstat naftový šestiválec s větším výkonem.
[25]
20. 1. 2011 v 14:24GTI
Nezlobte se na mne, já tam prostě cinkot sobích rolniček vnímám. A pokud tu chce někdo klasifikovat DSG, haldex či bezpečnostní výbavu na úrovni raketoplánu jako nesmysly či to vše snad zapřít jako nepotřebné umanutosti, neví, nezná, neumí.
Aby to pochopil i zdejší kajakář, já přece nehaním ani peugeota, ani Peruna, naopak, jen akcentuji tu míru adorace, která jemně sobím parůžkem nadzvedává oponu francouzského novoromantismu, a zrovna v tomto případě přece zcela nedůvodně. 508 je střední třída a půl, chvalme ji za to, že adekvátně k tomu nainhalovala též jaksi i mírně vyšší stnadard (sedadla, celkově vyšší kvalitu interiéru), avšak zůstaňme nohama stále na pláži, je to stále „jen“ francouzský mainstream. S tím nehne ani pár… sobů
[26]
20. 1. 2011 v 14:34Emel
Dinar: Zrychlení je pravda znatelně lepší u Volva, Peugeot má ale zase o něco vyšší maximálku a o 0,6l nižší spotřebu… v celkovém pohledu podle mě vychází srovnání špičkových naftových motorizací Volva a Peugeotu celkem vyrovnaně, i přes vyšší objem Volva… a to je dobrá zpráva. Parametr zrychlení není zřejmě pro Peugeot hlavní priorita, tahle disciplína sedí lépe dvouspojkám… třeba u VW.
Já bych 3.0HDI taky uvítal a mrzí mě že nebude, už proto, že Citroën ho má. A totéž platí o dvoulitrovém turbobenzínu. Jen tvrdím, že naměřené hodnoty odpovídají koncepci auta a maximálnímu výkonu.
[27]
20. 1. 2011 v 15:15Dinar
Emel: to volvo není šťastný příklad ke srovnání, výkony jeho dýzlových verzí vždy zaostávaly za konkurencí. Mrkni na konstrukčně i výkonově nejpododobnější motorizaci bmw, ve 123d, váha 1500kg, na stovku za 7,1 vmax. 236km/h. Je tam 40kg rozdíl, ale vteřina zrychlení na stovku mezi sedmi a osmi sec. to je rozdíl vesmíru. A abych tedy nedával jen zadokolky, A4 2,7 s multitronikem 140kw 0-100 za 7,7s a přitom přes 1650 kg váhy. Dynamika těch hdiček nebyla a není žádná hitparáda, co se mě na tom nelíbí, je, že tohle je vrchol pro 508, podle mě je to málo. Málo, právě proto, jak je nám 508 představována, s přesahem do vyšší střední, vod premie, snaží se ve zpracování, materiálech, ale motorizacemi to nepodporuje. I ten superb má, plníc podobné zadání, vrcholnou V6ku, aby se, aspoň teoreticky, mohl s něčím od premie poměřit. Opravdu jako celek, zůstává 508 čistou mainstreamovou střední.
[28]
20. 1. 2011 v 15:25vrkuboy
Perune velké díky za toto preview a těším se na testík. Peugeoty sem nikdy neprožíval, ale tohle je po vzhledové stránce z mého pohledu jasný top třídy! Zejména interiér je bezkonkurenční a nebál bych se jej označit za prémiový počin, který může důstojně soupeřit i s Audi. Těším se na živý kontakt s tímto vozem.
[29]
20. 1. 2011 v 15:32Emel
Dinar: BMW je jednoznačně orientované na jízdní dynamiku, 508 takové zaměření nemá… navíc BMW 1 není relevantní konkurence. A4 fajn, o půl litru větší motor musí zákonitě dělat svoje, byť třeba s menším maximálním výkonem… nejsilnější 2.0TDI už je na stovku pomalejší. Zkrátka.. motor 2.2HDI je v pořádku a výkony jsou adekvátní, jeho jediná chyba je v tom, že neexistuje nic nad ním. Přesahy do mainstreamové vyšší střední je u Peugeotu potřeba hledat jinde než v motorizacích – snad v interiéru a výbavě?
Volvo je podle mě docela příhodný soupeř… když už bychom chtěli brousit mimo mainstreamové vody, kde veškerá naftová konkurence mimo Citroën více či méně ztrácí.
[30]
20. 1. 2011 v 15:40kolmar
Zdravim Perun, krasne napisane a aj cenne informacie, ktore tu ako vidis potesili viacerych. Ja som samozrejme zvedavi nazivo, ale to este trochu vody pretecie…
[31]
20. 1. 2011 v 16:30Franke
[27]
Souhlas se vším, nedostatečná motorizace už zabila několik slibných mainstreamových aut, vzpomeňme např Accord, kde můžeš jet max na 200 ps a to je zoufale málo. V manistreamu to samozřejmě stačí, ale když chceš prodávat auto okolo miliónu (Accord Tope Executive), musíš ho vybavit důstojnou motorizací. Protože kde mainstream výkonově končí, tam prémie fakticky teprve pořádně začíná…
[32]
20. 1. 2011 v 17:54Ronault
Dinar: Dle testu na auto.cz má BMW 520d 1645 kg, ne 1700, takže sice je těžší, ale o 105 kg. To jen pro upřesnění.
[33]
20. 1. 2011 v 18:57loydl
Dinar:porovnanie s BMW je úplne scestné, to už má Peugeot vážne bližšie k tomu Volvu (koncepcia pohonu, zameranie na komfort, bezpečnosť, rodinu).
Je to novinka, nechápem prečo tu niektorí plačú nad nedostatočnou motorizáciou? to akoby za cca 8 rokov tohto modelu sa už nič nezmenilo…
tie nesympatie k francúzom sú u niektorých očividné…
[34]
20. 1. 2011 v 21:12Perun
[1] Ronault: Jak jsem dnes zjistil, na zážitky to asi moc nebude… Většinu z objednaných demo aut prý tvoří 1,6 HDI s 2tronicem… Spořím, spoříš, spoříme.. ovšem ve verzi Active, tedy prostřední z nabízených. Allure (nejvyšší, protože GT je nad těmito verzemi samostatně) má i takové „drobnosti“ jako celý interiér osvětlená diodami a mnoho dalších radostí, které zůstanou ve verzích uprostřed cesty jaksi pochopitelně zapomenuty. Škoda, veliká škoda…
[35]
20. 1. 2011 v 21:14Perun
[3] Jirka Ji/Ri: Bude
[36]
20. 1. 2011 v 21:19Perun
[4] Ondore: A nezapomněl jsi náhodou na adaptivní tlumiče?
Vyzkoušej, ale nekaž si první dojmy nějakou základní verzí, počkej na Allure nebo GT. To se tam pak zamkneš (klíčky nepotřebuješ…) a pustíš rádio, abys neslyšel nářky prodejce, že už by chtěl domů, protože je hodina po zavíračce
[37]
20. 1. 2011 v 21:21Perun
[5] webpaja: Zítra poreferuji osobně
A dík!
[38]
20. 1. 2011 v 21:34Perun
[7] sgt & [8] Iudex: Inu… C5 je charakterově jiné auto. Už zvenčí z ní ta mohutná stavba dělá přesně takové auto, jakým je.
C5 je jízdně velice stabilní, je to křižník dálnic… ale… 508 je jízdně přeci jen sofistikovanější. Na rozsáhlejší soudy si musím počkat, ale jisté je, že je velký Peugeot o něco agilnější a mám takový pocit, že i když je nezanedbatelně lehčí (tuším tak o metrák…), jeho karoserie je tužší. Nekroutí se, nepere se s řidičem, když na něj zatlačí.. je neutrální a velmi klidný.
C5 má ve všech verzích na přední nápravě dvojité lichoběžníkové závěsy s oddělenou těhlicí a to jí při jízdě ve stabilitě citelně pomáhá, zejméně se silnějšími a těžšími motory. 508 mimo verze GT využívá modifikované nápravy McPherson, ale na nějaký pozorovatelný rozdíl jsem nepřišel.. možná i proto, že řízení je o něco málo strmější… Nevím, počkám s dalšími soudy na více ujetých kilometrů.
Jinými slovy, obě auta jezdí dobře, ale Řidiče více potěší Peugeot 508. Umí to samé, co C5 (ta je ve verzi s vrstvenými skly snad ještě tišší, pokud to jde ještě měřit), ale o něco rychleji
A ještě něco, Peugeot nabízí nepoměrně více místa na palubě a na zadních sedadlech zejména…
[39]
20. 1. 2011 v 21:48Perun
[9] Emel: Třílitr by mu jako „image-maker“ nepochybně slušel, ale zřejmě je u Peugeotů důvod k tomu, aby jeho místo nahradili podstatně levnějším a přitom velmi charakterním čtyřválcem. Úrovní utlumení patří k absolutní špičce v nabídce jakékoliv automobilky, která nabízí čtyřválcový turbodiesel… srovnání třeba s dvoulitrovým TDI v passatu je v podstatě nemožné – vlastní zkušenost… a táhne báječně. Koneckonců, 508 je na začátku, počkejme za rok
Spotřebu u THP jsem nesledoval, ale z vlastních zkušeností s autem se stejným motorem a s hmotností cca 1 550 kg vím, že reálně jezdím za cca 7-8 litrů na sto. 508čka na tom bude díky fantasticky nízkému čelnímu odporu a metráku k dobru o dobrý litr lépe.. Ale ukáže až praxe.
A díky
[40]
20. 1. 2011 v 21:59Perun
[10] Dinar: Tak zrovna na tvůj pohled zpoza volantu s chromovaným „U“ se těším. Třeba pro tebe jednu pětsetosmu urvu
Už jen fakt, že tu kohokoliv napadne srovnávat Peugeot s BMW, nebo s Volvem.. (
) je pro Peugeot 1* . Samozřejmě takové srovnání kulhá na obě nohy a je míněno jen obrazně, o tom ani potom… Nehledě na fakt, že BMW je řidičovo sedmé nebe a zbytek níže docela slušně vyargumentoval třeba Emel. Kvalitní zpřevodování, kvalitní motor, zadní pohon… A příště vezmem´na palubu decibelmetr, jo?
A abych pravdu řekl… maximální rychlost nad dvěma stovkami v řádu kilometrů a zrychlení na stovku v řádu desetin, to mě osobně vůbec nebere… Perfektní komfort, jistá jízda a pocit kvality, to už je ale něco jiného.
P.S. Dnes jsem viděl X3 na kamionu a skoro jsem omdlel… Trefa.
[41]
20. 1. 2011 v 22:02Perun
[11] Magistr: Rádo se stalo a díky
Ve Valencii jsem viděl i tmavě hnědé kombi s světlým interiérem. Nepopsatelné, to se musí vidět. Má to své kouzlo, které firemní flotila na stříbrné nebo tmavě modré nabídnout neumí.
[42]
20. 1. 2011 v 22:05Perun
[14] webpaja: Naprosto souhlasím… adaptivní tempomat už má dnes kde kdo, včetně Fordu a vlastně i PSA má jeho jednodužší verzi třeba v 3008 a 5008…
Mě se ovšem setsakramentsky líbil i ten barevný HUD.
[43]
20. 1. 2011 v 22:11woody
No tedy, Perune.
Když jsi mi psal, že další auto, v kterým se povozíš bude P508, myslel jsem, že si tu jednu nulu vynechal. Krásné první jízdní dojmy. Jako bych tam byl, škoda že tomu tak nebylo.
[44]
20. 1. 2011 v 22:13Perun
[23] brabcak: Rádo se stalo, brabčáku..
Interiér 407 a 508 se skutečně srovnávat nedá, je to kvalitativně, prostorově a myšlenkvě jiná liga.
Foto interiéru jsem nedělal, on ten můj mobilní telefon má problém s dobrou fotografií i na slunci, natož uvnitř ) viz foto z podzemní garáže. Ve fulltestu to ovšem napravím, slibuji
[45]
20. 1. 2011 v 22:13Emel
Perun: hele, já zatlačím trošku nekorektně na pilu… v čem kulhá na obě nohy to srovnání s Volvem… pokud se budeme držet střední třídy? Nahoře jsi zřejmě s jistou nadsázkou tvrdil, že interiér je „zcela srovnatelný s čímkoliv s dvojnásobnou cenovkou a možná i výš“, a do této kategorie S60 bezpečně patří, možná i dvakrát ;-). Papírové hodnoty v naftě srovnatelné, Volvo zřejmě nabídne větší konfigurovatelnost a podle fotek vypadá subjektivně o něco lépe… ale to pořád není nic tak zásadního. Takže?
[46]
20. 1. 2011 v 22:16Perun
[28] vrkuboy:
[47]
20. 1. 2011 v 22:18Perun
[30] kolmar: Měsíc dva… to uteče jako voda. Díky
[48]
20. 1. 2011 v 22:21Perun
[43] woody: Doufám, že už je dobře! A dík…
[49]
20. 1. 2011 v 22:26Perun
[45] Emel: Dobrá, u Volva jen na jednu nohu.. právě ta konfigurovatelnost spolu s faktem, že za „stejné“ auto Volvo nejen že žádá o půl milionu víc, ale oni to za tu cenu i prodají
Vzhledem k tomu, že už jsem si novou S60 vyzkoušel, tak odpovědně říkám, že Peugeot je zpracovaný uvnitř lépe.. jsou to tedy celkem vyrovnaní hráči, na poli Image ale hrají každý trochu jinou písničku.
BMW je jiná liga.
[50]
20. 1. 2011 v 22:30GTI
[49] Perun
Tak teď už ty rolničky zvoní jak kostelní zvony
propadni se hanbou, Perune, ty nyní vodíš za nos i sám sebe…
[51]
20. 1. 2011 v 22:37Ondore
[50] Shut up! Alebo máme hľadať prirovnania pre Tvoje onanistické príspevky pod každý VW?!…
[52]
20. 1. 2011 v 22:43GTI
[51] Ondore
Nebuď na Peruna tak neurvalý, stalo se jenom to, že to trochu přehnal, trochu hodně. Věta o tom, že 508 je uvnitř lépe zpracovaná jak S60 může uklidnit leda tebe, já naopak tvrdím, že tohle snad ani Perun zapotřebí nemá.
[53]
20. 1. 2011 v 22:49Ondore
[52] My vieme, si majster sveta, ktorý pozná auto podľa znaku na kapote. Ale sorry, zostaň v úlohe pisálka od stola, šetri si príspevky do vlastného blogu napríklad aj o P508 keď sa cítiš fundovaný, ale tu a teraz by bolo fajn čítať niečo od človeka, ktorý založil tento blog a ktorý v tom aute reálne sedel, jazdil…
[54]
20. 1. 2011 v 22:52Perun
Jen doplnění k postřehu u S60… už jsem to tu psal, stářím znavený mozek některých diskutérů už ale není co býval v dobách studií Marxismu-leninismu…
Byl jsem velice zklamaný z vrzajícího středového panelu.. Při každé nerovnosti plastově zaskřípal. O to víc mě to mrzelo, že k Volvu mám určitý nostalgický vztah (zejména k V70).
Nic podobného v žádné z testovaných pětsetomsiček nebylo. Ani pípnutí. Dokonce i stará bolest dosavadních Peugeotů – vachrlatá madla dveří… Všechno bytelně sedělo na svém místě.
[55]
20. 1. 2011 v 22:56Dinar
Emel, Perun: 508ku jsem ještě ani neviděl, nedovolil bych si ji srovnávat s BMW, srovnával jsem čistě tabulkové údaje motorizací, a tam není o čem mě přesvědčovat, při té váze nejsou dynamické údaje při výkonu 150kW nic moc. Stejně jako u Volva. A stejně je to i u toho Volva větší průšvih hlavně v tom smyslu, že jde o motorizace špičkové, a to proto, že se tu čeká něco lepšího než co nabízí obyč. mainstream. Pokud tomu u Peugeotu tak není, myslím to očekávání, pak o.k. na mondea, passaty nebo insignie to stačí, pominu-li fakt, že v benzínu i tihle mainstreamoví hráči 508ku přehrávají všichni. A co se týká kultivovanosti, Perune, tdi v novém passatu s „močící“ nádržkou je tak tiché, že si ten hlukoměr klidně vem, jinými slovy, kultivovanost už dnes není u nových modelů téma.
Emel: žádná mainstreamová vyšší střední neexistuje, zemřela před deseti lety. Dnes se jen některá auta snaží o ten přesah, hlavně rozměry, ale jedou čistě na technice střední třídy.
Pozn. 520d s automatem váží 1700kg, jestli někdo uvádí něco jiného, je to chyba.
[56]
20. 1. 2011 v 23:00Dinar
Perun: jel jsem celkem tři kusy S60 a ani v jednom nic nevrzalo. Na druhou stranu musím přiznat, že moje S80 po 60tis. na kostkách už různé zvuky vyluzuje, nic zásadního, ale nějaké to povrzávání tu ze dveří, tu z přístrojovky se ozve, z bavoráků i s nájezdy kolem dvou set tisíc nic podobného neznám.
[57]
20. 1. 2011 v 23:04GTI
[54] Perun
Usiluješ-li o status objektivního blogera, a že na můj vkus a na charakter těchto stránek se nutíš do příliš vážné polohy, pak ti nezbyde nic jiného, než být konkrétní, tedy jde o to, že ta šedesátka v které jsi jel měla uvolněný střední panel. Já ho uvolněný neměl. Ale o to nejde, jde o to, že když napíšeš, že 508 je uvnitř zpracovaná lépe než S60, vypadá ta věta jako kdybys ji napsal opravdu poté, co ti někdo tím tvým marxismem vymyl mozek.
To víš… jednou rolničky, vždycky rolničky. Jinak by to bylo proti přírodě, to víš jistě i ty. Stigma, autostigma…
Jinak ještě k té pežotce, přemýšlel jsem nyní jak to přijde, že i když ji asi vnímáme všichni jako nejprogresivnější francouzský počin, je stále v jakémsi podivném zajetí. Samozřejmě, že částečně je to dáno kvalitou, resp. výskytem vad, ale přesto, Peugeot by si zasloužil výraznější postavení ve francouzské trojce. Tak věřme, že tato generace definitivně potvrdí, že laguna je oproti 508 jen stínem.
A nezapomínej v hodnocení též na aktuální pežoťácké mezitřídní velikostní rozkročení.
[58]
20. 1. 2011 v 23:05Perun
[56] Dinar: To je klidně možné. Ta „má“ S60 vrzala. Majitel českobudějovického dealerství mi s úšklebkem řekl, že „už to není, co bývalo“
[59]
20. 1. 2011 v 23:05Ronault
http://www.auto.cz/test-bmw-520d-zaklad-staci-51892
[60]
21. 1. 2011 v 9:30Emel
Dinar: když to vezmu strukturovaně, tvrdíš dvě věci:
1) Současná nabídka motorů pro 508 není žádný zázrak, nijak zásadně nevybočuje z mainstreamu – s tím naprosto souhlasím, v naftě je to řekněme na širší špici mainstreamu, v benzínu je to max. průměr.
2) Dynamické parametry 2.2HDI jsou špatné – s tím nesouhlasím, v dané objemové kategorii Peugeota výrazně překonává snad BMW 320d ve zrychlení na 100, ale to není nic s čím by se Peugeot musel trápit. Nesmíš se tak upínat na ten výkon, legitimní srovnání je dle objemu…
Vyšší střední v mainstreamu většinou stejně vystačila s technikou střední třídy… u Citroënu, Peugeotu i Renaultu se dal benzínový šestiválec koupit i v Laguně / Xantii / 406 a totéž platilo o špičkové turbonaftě. Že se motory ani ceny u 508 neprotínají s prémiovou vyšší střední je jasné na první pohled, Peugeot má taky čistě mainstreamovou image, proto nechme pětkové BMW klidně spát. V jistém ohrožení možná mohou být prodeje středně vybavených A4 nebo S60… zejména ve Francii ;-).
[61]
21. 1. 2011 v 9:45Dinar
Emel: ten závěr cením, velmi střízlivé, mé reakce vedené přes motorizaci(e) ber jako mírnou snahu o zreálnění dle mého trochu přílišného nadšení jak Perunova, tak některých příspěvku v diskusi.
[62]
21. 1. 2011 v 9:56Emel
Dinar: howgh! Vyndej dýmku míru…
[63]
21. 1. 2011 v 10:20GTI
Jsem rád, že se to tu dostalo zásluhou zkušených diskuzních jedinců do správné realistické roviny, rolničky dozněly, mainstream zůstal mainstreamem, subprémie subprémií a prémie tím, čím stále je – tím nejlepším. Je škoda, že Perun neunesl břemeno třídy, břemeno reality.
Málo platné, odéru nasládle falešných sobích blogových bobků se ani mávnutím výchovného proutku z rukou šéfredaktora AMS zbavit nedá, chce to soustavné úsilí o poctivost ve slověch, upřímnost ve větách a zkušenost v autech.
Doufám, že jen na čas jsem si musel Peruna přeřadit z garáže kvalitních diskutérů do skladiště bulvariálních hlasatelů absolutních pravd. Odvodit z jedné kolenní zkušenosti se středním panelem Volva, že Peugeot má kvalitněji zbouchanou kabinu, dokonce tu vydávat evidentně opilecký výkřik prodavače, že volvo už není co bývalo za slogan kvartálu, to je opravdu než arsenál bulvariálních komiksových leporel.
Inu což, snad tu bude za čas lépe…
[64]
21. 1. 2011 v 10:27Emel
GTI: no, ta subprémie mi pořád ještě vrtá v hlavě, provizorně jsem si zaškatulkoval 508 někam poblíž S60… ale až do osobní zkušenosti, kterou zatím všichni jen závidíme Perunovi, jsou další dohady zbytečné.
[65]
21. 1. 2011 v 10:42Iudex
(63) Pravda niekedy bolí, avšak spochybňovanie cudzích dojmov bez vlastnej skúsenosti má od požadovanej objektivity na míle ďaleko. Ja viem, že pre jedincov žijúcich v zajatí vlastných predstáv o zaškatuľkovaní áut a svetového poriadku na veky vekov je akýkoľvek vývoj mainstreamu smerom k prémii nepredstaviteľný, to ale neznamená, že je nemožný. Ak nemáš prax s 508, zostúp o tiredu nižšie, kde už roky operuje 308. Jej interiér je bezpochyby top v kompaktnom mainstreame a vyrovná sa i prémii (A3), resp. ju poráža (1er). Je to také nepredstaviteľné, že by nová generácia strednotriedneho Peugeota mohla čo do dojmov z interiéru kráčať vedľa prémie a – ó tempora, ó mores – byť lepšia ako samozvaný mainstreamový etalón?
[66]
21. 1. 2011 v 10:44Magistr
[63] GTI: Perun v kategorii „bulvariálních hlasatelů absolutních pravd“ ?!?
Od tebe to tedy opravdu sedí, ty „objektivně nejlepší“ rovníkový větře
Hodnocení Volvo vs. Peugeot laskavě dělej, až si do toho Peugeota alespoň sám sedneš, z fotek se to opravdu poznat nedá. Nebo se bojíš, že by tě ve francouzském autě něco kouslo?
Klidně se může stát a STÁVÁ SE (ne často, ale někdy ano), že mainstream má kabinu (nebo motor, nebo podvozek, nebo jakoukoliv jednotlivost) lepší než některý (nebo než všichni) zástupci prémie. Prémie je o souhrnu, o celku a tam mainstream v 99% případů překonává. Ale v jednou konkrétním parametru může mít mainstream klidně navrch.
[67]
21. 1. 2011 v 10:45Magistr
[65] Iudex: Byl jsi rychlejší
[68]
21. 1. 2011 v 10:52GTI
[64] Perun to přepísk´, nezvládl diskuzi a nadřazení kabiny peugeotů nad kabiny Volv se na čas odepsal z klubu těch, co znají míru. Mávám nad tím rukou, v tomhle prostě fatálně (sobisticky) zklamal.
Kdo má projetou 607 a 407 ví plus mínus kam to Peugeot mohl dotáhnout, předpokládám, že v jízdě bude 508 ještě sice tvrdší, ovladatelná, na druhou stranu neočekávám, že se v jízdě přimkla více k 407 než 607, což samozřejmě není kritika, je to dáno prioritním zaměřením nového modelu.
Víš, je smutné, že na blogu, kde člověk podvědomě čeká vyzrálost postojů právě od určitých kolegů, čte od autora blogu na diskuzi nesmysly doslova k pláči.
Mám poměrně silnou mnohaletou (profesní) zkušenost právě s produkcí Peugeot, kdybych tu chtěl vařit povrchní polévku, začnu tu vypisovat reklamační story u nichž jsem (profesně) figuroval. Nikdy bych se k tomu za předmětných okolností nesnížil, neb tohle jsme si tu snad vyjasnili už dávno – to, že Jardovi odvedle odpadla koncovka výfuku na Ferrari neznamená, že Ferari neumí auta…
P.S. Není od sebe ve třídě snad nic vzdálenějšího, než 508 a S60… 508 lze jistě porovnávat s latitude, samozřejmě s velikostním respektem i s Mondeem a Passatem, ale jak subprémiového tak prémiového hada bych tímhle lvíčkem diskuzně nedráždil
Je to jiný svět.
Perun zatím neumí popsat svět nad kompakty… to je můj závěr z horních jízdních dojmů.
[69]
21. 1. 2011 v 10:56GTI
[66] Magistr
Já vím, ten mainstream, který pokoří kdejakou prémiovku, to bude počítám něco z tvojí garáže, ne? Tyhle své oblíbené historky uplatňuj někde v klubu podobně přízemně postižených.
[70]
21. 1. 2011 v 10:57Magistr
[68] GTI: Já v 508 alespoň seděl (nejel). A věř, že oproti 407 a 607 (ty taky znám) je to jiný svět, zdá se to ne o jednu, ale o dvě generace dál. Takže minulá zkušenosti ti v tomto případě opravdu nic nenapoví.
[71]
21. 1. 2011 v 11:03Cara Binieri
[69]
GTI: prave ses dostal do pozice plakatoveho jezdce.
A ta premie je lepsi a je a je a je. A jestli se mnou nekdo nebude souhlasit tak si dupnu.
[72]
21. 1. 2011 v 11:06GTI
[65] Iudex
Nechápu, proč by tu měla kohokoliv bolet nějaká pravda? Pokud by tu však nějaká taková poravda byla napsaná, my tu budeme asi jedni z prvních, co se postaví do fronty na ten báječnej mainstreamn, kterej má, jak tu tvrdí autor blogu kabinu lepší než jsou kabiny Volv (bože), a za pár švestek si ten skvost pořídí… Terno ne?
Tobě možná nevadí, že jediným důvodem nadřazení kabiny 508 nad kabinu S60 bylo to, že Perunovi zavrzal střední panel ve volvu… ano, na téhle bazi tu rozehrál autor blogu neuvěřitelný bulvár, a jako korunu tomu dal „úvahu“ o předraženosti volv…
Představme si, že by zavrzal panel v 508 a ve volvu ne, Perun by tu setřel Peugeota a do nebes vynesl volvo. Trapné, a vůbec nedůstojné diskuzím, ano, než leporelo komiksové snahy napsat stylovou kritiku.
Když si přečtu horní jízdní dojmy, chválím za včasnost avšak z obsahu jednoznačně dovozuji, že třídy nad kompakty zatím přesahují možnosti autora blogu. Tedy, pokud má ambice psát přínosně.
[73]
21. 1. 2011 v 11:09GTI
[70] Magistr
A já t snad napadám 508? Přečti si na hlavní, co jsem o ní napsal. Velmi jsem pochváli vnitřek, dokonce jsem tam napsal něco ve významu „až premiální přesahy sedadel atd…“ a přesně tuhle formulaci považuji za přesnou, nikoliv povrchni sobí popěvky o tom, že 508 má lepší kabinu než S60.
[74]
21. 1. 2011 v 11:10Dinar
S těmi škatulkami bych byl opatrnější, osobně bych 508 vedle S60 nestavěl, a vůbec nejde o to, jak které auto jede nebo jak uvnitř vrže. Ta auta jsou zacílena, samotnými automobilkami, jinam. Volvo jde s S60kou cestou malého manažerského sedanu ve střední, staví ho jako alternativu k trojce nebo céčku, a to už samotnými rozměry (ne)akcentem na praktičnost, prostor. Žádná aspirace na přesah do vyšší střední. 508ka jde úplně jinam, sám Peugeot ji představuje coby náhradu za dva modely, 407 a 607, ten přesah mít má, a to klasickým způsobem mainstreamových automobilek, zvětšením rozměrů, zkvalitněním zpracování a přitom použitím čistě techniky stř. třídy, aby se to dalo cenově ustát. Pro mě je nejbližšími, podobně pojatými, soupeři superb a insignie.
[75]
21. 1. 2011 v 11:16GTI
[74] Dinar
Děkuju. Konečně někdo, komu to nevrže nejen u kolena ale hlavně v hlavě.
[76]
21. 1. 2011 v 11:19Emel
GTI: nikdo nenadřazuje „kabiny Peugeotu kabinám Volv“, diskuse byla výlučně o S60 vs. 508… a byl to Perun kdo psal, že toto srovnání kulhá na jednu nohu. Tvé odhady toho, kam to Peugeot asi tak mohl dotáhnout, považuju za dost odvážné, nebo spíš troufalé.
Nic vzdálenějšího než 508 a S60? Proč? V nejprodávanější naftě podobné motorizace (v benzínu jiná liga), shodný důraz na komfort a provedení interiéru, shodná koncepce pohonu (Volvo umí i AWD)… podle mě, pokud chceme být trošku ambiciózní a hledat pro 508 vzor mimo mainstream, je S60 nejvhodnější soupeř.
Konfigurovatelnost a výbava, benzínové motory, pohon všech kol, image a podle mě i design zřejmě zajistí Volvu v konečném zúčtování převahu, jak velkou je ale otázka.
[77]
21. 1. 2011 v 11:30Magistr
[69] GTI: Náhodou ne.
Ale to nic nemění na věci, že mainstream občas prémii překonat může a překonává, nikoliv v souhrnu všech vlastností, ale jen v některém dílčím hledisku. Pravda, interiér je takovým hlediskem jen málokdy, ale i to se může stát.
[78]
21. 1. 2011 v 11:30GTI
[76] Emel
Uvidíš, že tu mou „troufalost“ potvrdíš.
Proč neporovnávat? To o příspěvek výše dokonale vysvětlil Dinar. Tam se také dočteš s čím porovnávat, v tomhle to Dinar trefil lépe než já.
Sakra! Kam to tu dospělo? Tady se budou porovnávat, dokonce nadřazovat pežoti volvům. Sobí parohy jak dva mostní jeřáby…
[79]
21. 1. 2011 v 11:33Magistr
[76] Emel: Asi tak, souhlas.
[80]
21. 1. 2011 v 11:43GTI
[77] Magistr
Jdeme nyní diskuzně příliš do šířky, v tom, cos napsal stopa realismu je, ovšem jenom stopa. Proč? No protože… například by se jednodušším jedincům mohlo zdát že MB-C má kabinu v základu nic moc, a že když nabuší Lagunu po šíbr má to uvnitř lepší než ten meďák a že tedy vlastně jede prémii… . Skutečnost, že ten základ MB-C je na hadru a nabušená kabina laguny je v kůži přece nemůže být měřítkem toho, co je uvnitř lepší. Ostatně, porovnej si kůže v mainstreamu a v prémii…
Právě, jak ty píšeš, jde o komplex, neboť v autě nemám jen sedadla, nebo jen kožený volant, jde tedy o komplex materiálů, o komplex uživatelských praktik, prostě jde o to, že jestliže ti zavrže koleno v meďáku, neznamená to, že nevrzající laguna má lepší kabinu.
K diskuzi může být jen ergonomie. No, tak hledejme mainstream, který v té ergonomii pokoří sub či prémii. Neexistuje.
[81]
21. 1. 2011 v 11:54Magistr
[80] GTI: Tohle samozřejmě (zase) je subjektivní, ale najít lepší sedačky než v Citroënu C5 Exclusive dá dost práce i v prémii, bez ohledu na výbavu a cenu.
Ale to není zdaleka jen o interiérech, mainstream občas (!) předstihne prémii i některým tím motorem, nebo podvozkem. Třeba Laguně 4Control nestačí ve slalomu a podobných disciplínách prakticky nic srovnatelného (viz ten známý test Auto-Motor-und-Sportu i jiné prameny). Na opačném pólu je zase pohodlí C5/C6, kterému stačí v prémii až příplatkové vzduchové podvozky A6/5er/E-Klasse, ovšem o třídu níž (A4/3er/C-Klasse) takový komfort pérování prostě nenajdeš.
A pokud jde o motory, tak na BMW asi nemá nikdo, ale zkus si třeba s otevřenou kapotou nastartovat dvoulitrový naftový čtyřválec v Audi, Mercedesu a Citroënu / Peugeotu. Je to s podivem, ale nejtišší a nejméně vibrující bude Francouz…
[82]
21. 1. 2011 v 12:00GTI
[81] Magistr
Nemělo by tě snad více zajímat, jak ten motor zní uvnitř kabiny za jízdy?
Dvouvolantová laguna je sice dobrej slogan, ale v ráci třídy zcela nepotřebná záležitost. Tohle zažíváme jen u těch koncernů, které se nemouhou vyřádit prémiově jaksi zcela a tak se snaží holt atakovat v jednotlivostech z pozice své kvalitativní třídy.
Pochop, kvalitativní třída není o jednotlivostech.
Nechme to na speciální blog, tady už hrozí, že nás „někdo“ nabere na sobí parohy…
[83]
21. 1. 2011 v 12:03Magistr
[82] GTI: V kabině je ticho u všech (většinou i v mainstreamu), tam skoro žádný rozdíl nezaznamenáš.
Aha, takže zatímco pohon 4×4, který použiješ v lepším případě během tří měsíců v roce je zásadní výhoda, tak 4Control, která se hodí při každém parkování a v každé rychlejší zatáčce celý rok je „zcela nepotřebná záležitost“. No, tady je alespoň vidět, jak diametrálně odlišné požadavky na auto může ten který zájemce mít.
Ale budiž, nechme toho.
[84]
21. 1. 2011 v 12:20Ondore
Sú automobilky, ktoré uvedú nový model a hlavná diskusia sa v ich prípade točí okolo toho, či sa jedná o pokrok polgeneračný, alebo trochu učesané krivky kastle na zhodnom podvozku s pár prvkami výbavy navyše už možno volať novou generáciou.
Na strane druhej stojí napríklad Peugeot 508, ktorý spravil skok hodný dvoch generácií. Okrem novej úrovne kvality spracovania je tu aj bonus vo forme väčšieho priestoru (nič nové pod slnkom, každá automobilka prináša novú generáciu väčšiu).
Nárast rozmerov a absencia vyššieho modelu znamená, že P508 musí ponúknuť viac ako súčasný strednotriedový mainstream, čo sa mu podľa Peruna dokonale podarilo, ja Peugeotu (a napokon každému, kto prináša pokrok do stojatých pologeneračných vôd avwtomobiliek) tlieskam a pridávam hlasité – TAKTO SI PREDSTAVUJEME NOVÉ GENERÁCIE!
Výbavy a motory dávajú odpoveď tým, ktorí panikária a dupú nožičkami, že prémia má navrch. To samozrejme má, ale tá radosť pežoťákov, keď ich porovnávajú s BMW5 musí byť nesmierna, o to viac, že cenovka zostala tam kde má byť, v strednej triede
[85]
21. 1. 2011 v 12:34Iudex
(84) Presne tak. Už len fakt, že niekto po osobnej skúsenosti (a o ktorom naviac vieme, že čo-to už v živote šoféroval a nedáva svojim obľúbencom infantilné mená ako Apoštol) dá do jednej vety Peugeot a prémiové Volvo, je nesporný úspech francúzskeho leva a niečo vyjadruje o kvalitách novej 508čky. A obrovský, viac ako generačný pokrok interiéru oproti predchodcovi stavia do zaujímavého svetla Tebou zmienený Passat, kde sa debaty museli sústrediť nie na generačný pokrok, ale na riešenie otázky, či vôbec nejaký pokrok je.
[86]
21. 1. 2011 v 12:35GTI
[84] Ondore
Jo, tak nějak to přesně bude, v Mnichově vyvěsili ráno pětsetosm černejch vlajek…
Nová generace 407 přece není 508. Peugeot musel řešit doslova existenční problkém, jak navázat jednak na 407, jednak na 607. 508 je tedy především důkazem, že Peugeot nemá sil na dva modely a proto došlo k modelové redukci na model jeden, ten nese označení 508. Jde o model velikostně rozkročený mezi (velikostní) třídou střední a vyšší střední. To by ovšem jedince s rozlišovací schopností na tvé úrovni nemělo orientovat k unáhleným výkřikům, že tu máme konkurenci (kvalitativní) vyšší střední.
Tedy, odečetl-li jsem tvé naivní podprahové sdělení, že Passat se jako nová generace jen tváří a mistři z Francie střihají jednu novinku za druhou, správně, pak je celá tvá úvaha samozřejmě zcela… špatně
Dvougenerační kroky dělá Volkswagen tradičně, dokumentují především opravdu jeho náskok díky… všemu.
Tedy chvalme Peugeot za sice okolnostmi vynucenou, přesto velmi důstojně provedenou dvoumodelovou redukci. Osobně nový vůz velmi oceňuji a jsem rád, že v rámci tamního domácího hřiště tam Peugeot přesvědčivě vysvětlil, jak si své postavení představuje.
[87]
21. 1. 2011 v 12:47Iudex
(86) Je vrcholným sofizmom s nádychom Goebbelsa tvrdiť, že auto, ktoré narástlo a interiérovo skvalitnilo medzigeneračne tak, že presahuje do vyššej strednej triedy, resp. strednej prémie, avšak s cenovou výhodou stredného mainstreamu, je vlastne zúfalstvo výrobcu. Dá sa na takejto úrovni vôbec racionálne debatovať?!
[88]
21. 1. 2011 v 12:47Ondore
[85] Ja Volvo do prémie tak jednoznačne neradím, ale dočahuje tam. No a P508 podľa informácií zase dočahuje na to Volvo, oboje vidím na také medzistupienky, viac ako priama konkurencia, menej ako tí najlepší z najlepších
[86] Zaujímavé je, ako sem to BMW stále ťaháte, chlapci z pežó musia búchať šampanským
[89]
21. 1. 2011 v 12:50GTI
[87] Iudex
S tebou ne, neumíš se na věc podívat realisticky. Peugeot dokonale rezignoval na nástupce 607 a na nástupce 407. Stvořil novou řadu, s níž ovšem zredukoval počet vyráběných modelů o jeden. Když tak si to přepočítej na kalkulačce.
[90]
21. 1. 2011 v 12:52Magistr
No ano, pokud tady začnou padat věty o náskoku VW ve všem a přede všemi, skutečně nemá cenu na takové bláboly ještě reagovat. Škoda, chvíli to tady byla celkem smysluplná diskuze.
[91]
21. 1. 2011 v 12:54Emel
GTI: já ti nevím, Insignie mě spíš zklamala, takže od 508 čekám víc.
[92]
21. 1. 2011 v 12:55Iudex
(89) Tak tento pokus Ti nevyšiel. Totiž s tou kalkulačkou v ruke mi to vychádza, že za cenu strednej triedy dostanem auto blížiace sa vyššej strednej. A že za cenu mainstreamu dostanem interiér takmerprémiový. Keď to je podľa Teba zle… vanitas vanitatum.
[93]
21. 1. 2011 v 12:56Iudex
(90) Každá racionálna diskusia skončí s príchodom Hlavného demagóga, ktorý nesedel, nejazdil, ale beztak vie.
[94]
21. 1. 2011 v 12:58GTI
Peugeot dokonale rezignoval na nástupce 607 a na nástupce 407. Stvořil novou modelovou řadu, řadu 508, s níž ovšem zredukoval počet vyráběných modelů o jeden. Kdo neumí počítat, ať použije kalkulačku.
[95]
21. 1. 2011 v 13:01webpaja
Peugeot dokonale vystihl aktuální dění ve střední třídě, kde z mainstreamových rivalů nikdo nenabízí a nemá na to představit) konkurenceschopného představitele vyšší střední a tak zvětšení modelu střední třídy nahrazuje de facto 2 modely najednou (Omega, Scorpio, Safrane…).
[96]
21. 1. 2011 v 13:04webpaja
P508 nemůže v žádném případě konkurovat lifestylovému S60, na to je příliš rozlehlé a pravověrně sedanovité. Přirovnání jsem pochopil tak, že se dokáže v interiéru a kvalitě jeho zpracování srovnat s Volvem a v některých případech ho jej i předstihnout (ale jestli je to obecné nebo jednotlivé vyjádření může posoudit jen ten, kdo oba vozy pojezdí).
[97]
21. 1. 2011 v 13:05Ondore
[96] My čo vieme čítať to takto chápeme
[98]
21. 1. 2011 v 13:09GTI
[95] webpaja
Ještě, že se na závěr tak hezky směješ…
Neodhadl nic, musel vyřešit tíživou věc – nemohl si dovolit vyrábět dva modely avšak musel v případě obou s něčím přijít. Nechci tu přímo čiu nepřímo evokovat kozu či kozy a vlka, každopádně historie zrodu 508 není natolik čistá, aby si tu kvůli tomu Ondore obnažoval pohlaví a močil na konkurenci.
Je to tak, že Peugeot si řekl 1+1=1 Zajímavé počty… jiní sice počítají jinak ale tohle peugeotu nevyčítejme.
[99]
21. 1. 2011 v 13:12webpaja
(98) Směju se rád a často
Žádní jiní v mainstreamu nejsou… Rozměrově naprosto zapadá do současné střední třídy.
[100]
21. 1. 2011 v 13:13Perun
96+97 Je osvěžující přečíst si pro změnu příspěvek psaný hlavou
[101]
21. 1. 2011 v 13:16Perun
[98]: Ještě jedna podobná invektiva na adresu kteréhokoliv z diskutujících, a budu tě muset umravnit, primitive..
[102]
21. 1. 2011 v 13:16Dinar
Ondore: písmena bmw zde padla pouze při srovnání dynamických parametrů jako etalon pro hodnocení motoru. Zobecňování, ve smyslu srovnání peugeotu s bmw je čistě tvoje práce.
webpaja: vidím to podobně, ta auta jsou cílena jinam. Srovnávat vnitřky dnes lze bez problémů jak napříč třídami tak napříč kategoriemi premie a mainstream. To kam dospělo zpracování a použité materiály u relat. obyčejných aut je nejvíce zaznamenání hodným pokrokem v autobranži za posledních deset let. A kdybych chtěl být rejpal, dodal bych ještě, kdo tento trend nastartoval.
[103]
21. 1. 2011 v 13:17Cara Binieri
[94]
A co jako? Koukam, ze kalkulacku pouzivat umis, priste ji pouzij treba pri srovnavani vyse dani pri nakupu noveho vozu.
Jsi jediny, kdo tu pitva naproste nuance, pro vsechny ostatni je postatne, ze Peugeot vytvoril vuz, ktery dokaze mainstream posunout zase o kousek vys a v necem i preskocit premii. Za to patri PSA velky dik. Je zbytecne laborovat nad tim, kolik modelu 508 zkanibalizuje. Hlavni je, ze prijizdi novy vuz, ktery podle vseho stoji na spici sve velikostni i kvalitativni tridy.
[104]
21. 1. 2011 v 13:20Ondore
[102] Dinar: Určite nebudeš mať problém nájsť, kde som porovnával (akokoľvek) Peugeot a BMW…
[105]
21. 1. 2011 v 13:22Ja osobne
Bohajeho, GTI Ty válíš. Co jiného, než supervýkon bych od Tebe ale mohl čekat, že?
Bude ještě něco k P 508 nebo jen matematika z 1. obecné?
[106]
21. 1. 2011 v 13:24GTI
Tedy shrnovačka – Peugeot musel vyřešit tíživou skutečnost, na dvě modelové řady se nedostávalo, nahradil je tedy řadou jedinou, řadou 508, jak k tomu přijdou majitelé modelových řad „400″ a „600″ na to se u peugeotu zřetel nebral. Každopádně, nový model, který počet vyráběných modelů zredukoval o jeden, je sice i přes toto své kanibalství velmi očekávaným vozem.
Je jenom na škodu, že se blogu nezhostil jezdec zkušený i v poli dospělých aut. Nemuselo by tu dojít k dávení garážových zvratků v podobě přirovnání kabin volv k vesnickým trakařům, koneckonců i Ondore by si byl určitě odpustil to přeshraniční pomočování.
Pro mne je největším zklamáním dneška nikoliv vůz, nýbrž osoba autora-blogera. Byť s historickým sobím cejchem, takříkajíc sobí cejchou přes hauptnu, přesto nadějný v roli subkompaktního věrozvěsta, nedokázal v tomto dvojhvězdném černoděrném světě najít rovinu možné definice pro nové slunce. Škoda.
Pozn. autora blogu: žádné zvýrazňování textu tu nebudu tolerovat. Emel má výjimku, užívá tento nástroj citlivě a s nezbytným IQ..
[107]
21. 1. 2011 v 13:32Emel
GTI: tohle jsi dost přestřelil… jedna věc je nesouhlasit a argumentovat, druhá pouštět se do osobních útoků tohoto typu. Pro to druhé podle mě není na diskusi místo.
Myslím, že většina z nás si s velkým potěšením přečetla Perunův článek, který je zřejmě prvním česky psaným testem tohoto auta (!). Trošku respektu…
[108]
21. 1. 2011 v 13:32GTI
[101] Perun
Perune, perune, pozor, zde již nesedíš v kabině (skoro)prémiového peugeota, zde jsi na otevřené scéně.
Co spatřuješ natolik diskuzně pohoršujícího na Ondorově přeshraničního močení, že autora reakce nazýváš primitivem?
Perune, Perune…
[109]
21. 1. 2011 v 13:34Ja osobne
GTI: Děkuji Ti. Nezklamal jsi mne. Jen tak dále. Opět všechny čtyři palce vzhůru.
[110]
21. 1. 2011 v 13:39GTI
[107] Emel
Emele, věř, že vše jsem napsal přesně jak vnímám, je to dokonalý odraz tohtoto blogu. Já opravdu Peruna vnímám jako seriálového subkompaktního testového věrozvěsta, ostatně jsem mu tam velmi zřetelně zvedal palce. Ovšem pod hlediskem – padni komu padni – dnes nemohu jinak, Perun nezvládl blog, on nejen připustil, on dokonce sám inicioval diskuzi o tom, že kabina peugeotu je lepší než kabina volva, a to na základě jediné svalové křeče kolena, které rytmickým bušením do středního panelu Volva S60 vydávalo vrzavé zvuky.
Zajímá tu vůbec někoho, jestli náhodou Perun, když řídil to volvo neměl nasazenou dřevěnou protézu? Nebo tu takřka všem spadl kámen ze srdce, že ta volva vlastně ani žádnej zázrak nejsou?
Tedy opakuji – osobně mě zklamal autor blogu. Moc.
[111]
21. 1. 2011 v 13:47Magistr
[110] GTI: Smiř se s tím, že tvoje pokřivné vnímání světa zkrátka občas někdo naruší. To že je něco prémiové ještě neznamená, že je to automaticky a vždycky lepší než mainstream.
[112]
21. 1. 2011 v 13:48webpaja
Já osobně vnímám osobní roztržku na úrovni nedospělého jedince jako jedinou vadu tohoto blogu (pokud neberu již avizovanou krátkost…přečetl bych si o pár tisíc písmen o P508 více
).
Text napsaný jediným člověkem v diskuzi, který nový vůz jel (pro jistotu dodávám i jméno PERUN) je poutavý, jasný, neurážející a na první dojmy obsažný. To, že je subjektivní je principiálně jasné, neboť kromě měřitelných hodnot se u popisu podobného charakteru jedná o osobní pocity. Je možné, že by mě P508 neseděl, je možné, že seděl…ale NIC Z TOHO si nedovolím napsat bez osobní zkušenosti s tímto autem.
Ostatní je nedůstojný bastl znehodnocující diskuzi.
[113]
21. 1. 2011 v 13:48Emel
GTI: Perun sem Volvo nezatáhl, zatáhl jsem ho sem já. V reakci na Dinarovy úvahy o dynamice 2.2HDI (a také logicky proto, že pokud 508 nestíhá prémii a možná vybočuje z mainstreamu, je logické se podívat do subprémie). Perun se k tomu srovnání stavěl zdrženlivě, stejně jako později Dinar a webpaja, což mě celkem přesvědčilo, že to srovnání asi úplně nesedí.
Až na přímý dotaz prohlásil, že podle něj je 508 uvnitř lepší… na základě jeho zkušeností a podle jeho názoru. Možná je za tím smůla na kus u Volva, možná podvědomé sympatie k PSA… je to ale názor podložený zkušeností. A ty, který znáš 508 jen z obrázku, tu z něj budeš dělat hlupáka a pokrytce?
[114]
21. 1. 2011 v 13:49Iudex
(110) Vnímam Tvoje kŕčovité kopanie ako typický prejav toho, z čoho si s obľobou robíš žarty u diskusných kolegov: nereálne pozitívna predstava o aute/značke, ktoré jazdím. A na svoje je každý citlivý, že?
[115]
21. 1. 2011 v 13:49webpaja
P.S.: přídavné slovo osobní je použito tolikrát, kolikrát to bylo pro pochopení textu potřeba…
P.P.S.: A koukej sem Perune co nejdřív napsat řádný text a pečlivou zkoumačku!
[116]
21. 1. 2011 v 13:59Ondore
Autá – to je to, o čom by na takomto serveri mala byť diskusia. O prémiových a samozrejme aj o tých neprémiových. A tak ako na ulici nevieš, čo pôjde oproti, tak ani tu nemôžeš ovplyvniť, na akého blbca narazíš. Je jedno, akú „prémiovú“ nálepku má ten človek na sebe, keď je raz pako, tak ním zostane a slová ktoré vychádzajú z jeho klávesnice, akokoľvek sú zabalené, stále je to len smrdiace ho\/no…
Sorry Perune, sorry normálni diskutujúci, len toľko ako reakcia na problémy postarších diskutujúcich s prostatou.
[117]
21. 1. 2011 v 14:07Dinar
[103] Možná ses dotknul podstatného, tím myslím Perunovo odvážné tvrzení, že „Peugeot vytvoril vuz, ktery dokaze mainstream posunout zase o kousek vys a v necem i preskocit premii.“ Z toho co čtu v parametrech 508ky, to na takové prohlášení nevypadá, jízdní vlastnosti nebo zpracování či kultivovanost nebudu do vlastní zkušenosti komentovat, vyjádřit pochybnost si ale dovolím, s odkazem na to, jak silná a dotažená je konkurence 508ky i na to, jak neposouvají ostatní peugeoty ve svých třídách nikam nic.
[118]
21. 1. 2011 v 14:13Emel
Dobře, takže zpět k věci… shrnovačka?
- dle očekávání dostatek prostoru a dobré jízdní vlastnosti, laděné jako celé auto do komfortu. Výborná kabina prémiové kvality.
- naftové 2.2HDI mírně nad úrovní současného mainstreamu, zřejmě optimální motorizace. 1.6HDI pouze pro velmi klidné jezdce. 1.6THP jako použitelný kompromis.
- Vzhledem k vyšším ambicím výrazně chybí dvoulitrové benzínové turbo (možná bude) a trochu naftový šestiválec (nebude).
- Rychlá a komfortní automatická převodovka, nezvykle dobrá manuální převodovka, možnosti volby jsou ale omezené.
[119]
21. 1. 2011 v 14:24Ja osobne
Prosím Peruna, aby odstranil moje příspěvky, je-li to možné. Plevele je v diskuzi už dost.
Díky za parádní představovačku P 508. Po tomhle počtení se s autem rád seznámím osobně.
Hezký den.
Pozn. autora blogu: Byla by to škoda… pokud dovolíš, nechám to tu, je to více k věci, než by bylo na první pohled zřejmé.. Perun
[120]
21. 1. 2011 v 14:29Iudex
(117) Opakovane usmerním debatu k tomu, o čom hovorí Perun: k subjektívnemu výbornému kvalitatívnemu dojmu (predovšetkým z interiéru) novej päťstoosmičky. Takže v tejto oblasti pokračujúc, nemáš bohužiaľ pravdu, že ostané Peugeoty „neposúvajú nikam nič“. Ako som už písal, taká 308čka kvalitou svojho interiéru je na špici segmentu, je bez problémov na úrovni triedneho etalónu Golfa a dokonca prémiovej A3, prémiovú 1er bez problémov poráža.
[121]
21. 1. 2011 v 14:34GTI
Jsou to paradoxy, já, který tu roky třímá palcát s erbem Peugeot ho tu musím dostávat do realistické roviny, naštěstí s přispěním několika málo kolegů, kteří na rozdíl od fanatiků se umí na věc 508 podívat střízlivejma, zkušenejma a dospělejma vočima.
Těm ostatním nevadí, že na sebe nechávají vrhávat stín ze sobího paroží…
508 je mainstreamovým produktem Peugeotu, a jelikož Peugeot rezignoval na větší model, musel do 508 implantovat věci, které ho udrží na hladině, neb jinak by ho majitelé 607 ukamenovali. Proto je tedy 508 vybaven v jistých ohledech třídně nadstandardně – sedadla a kabina vůbec.
V rámci proporcí jen tiše připomínám, že je to vůz jehož nejsilnější benzínovou motorizací je přeplňovaná jednašestka. Koncernové kompakty jezdí na vyšších kubatůrách… Neberte to však jako lacinou kritiku. Berte to jen jako dokreslení pokřivené skutečnosti, že tu totiž byly mámivé diskuzní chvíle, kdy se snad některým neuvážencům zachtělo kloktat bavorské tupláky… neuvěřitelné.
Tedy tento Peugeot je auto doslova za pár švestek, které na tomu odpovídající technice a životnosti designu bude uspokojovat mnohé mainstremové jezdce. Uspokojovat v rámci mainstreramu s menšími rozmněrovými přesahy nad klasickou střednětřídní velikost. A i to je dost.
Ano, C5 a Laguna jen němě zírají. Zaslouženě. Peugeot umí. Ale tím ta adorace má hasnout, Volva, BMW, kolena a jak tu někdo napsal o té přeshraniční inkontinenci, to vše sem přece nepatří.
[122]
21. 1. 2011 v 14:43webpaja
Kde máš ty fanatiky pane Žižko?
[123]
21. 1. 2011 v 14:47Dinar
[120] Iudex: někde jsem tu psal, že srovnávat vnitřky můžeš dnes bez problémů napříč třídami či značkami, tahle kategorie OBECNĚ za poslední roky velmi pokročila. Že v ní peugeot nijak nezaostává je fajn, věty o posouvání jsou ale mimo, auta od peugeotu jsou v naprosté většině svými kvalitami přesně definující průměr, na ty nejlepší jim v jednotlivostech něco schází, je to spíše tak, že postupně se v těch jednotlivostech na ty nejlepší dotahují, ale aktuální modely rozhodně nikam nic neposouvají.
[124]
21. 1. 2011 v 14:49mr_kosa
Odporúčam dnes pred spaním nechať zapnutú lampičku, skontrolovať šatník a pozri aj pod posteľ či tam náhodou nečíha…päťstoosmička;)
[125]
21. 1. 2011 v 14:53webpaja
(123) Peugeotu spíš chyběla vyváženost. U jednoho modelu byl slušný exteriér a interiér k pláči (P207), jinde naopak (P308 a 3008). P508 vypadá z tohoto pohledu sladěná a mainstreamová hvězda se získává za symbiozu, nikoliv za jednotlivá prvenství (tím netvrdím, že ji P508 dosáhl).
[126]
21. 1. 2011 v 14:53GTI
Špatně jsem se vyjádřil, nikoliv fanatiky nýbrž… frantíky
A vůbec, pokud mi to Perun dovolí, budu ho oslovovat – PEUGEORUN
[127]
21. 1. 2011 v 15:09Dinar
[125] Ale mě se to auto (508) docela zamlouvá, rozhodně jde správným směrem, od takové té francouzské rozevlátosti k uklizenému útulnu á la audi. Jenom vím, že taková vrcholně nabušená insignie nebo superb tě dokážou dovést k prohlášením o přesahu do premie taky. A není na tom nic divného, subdodavatelé plastů jsou stejní, krávy také, stačí si jen pohlídat kvalitu zpracování, a k tomu obecně došlo. Sám ale víš, že když pak z toho top superbu přesedneš do top A7ky například, že to pořád rozdíl je, přestože ty krávy bučí stejně.
[128]
21. 1. 2011 v 15:29GTI
Tady se to pere o francouzskej mainstream, přitom vedle (Nákupní plezír) jdeme do plnejch – Wolffík už zase nakupuje – Maserati Ghibli a nějakou superamericu, jestli si tu Ameriku nechce nakonec koupit celou…
[129]
21. 1. 2011 v 15:37brabcak
[112] Konečně rozumný názor, nejen pokřikování. Je zarážející, že někteří nedokáží pochopit význam tohoto příspěvku.
Také už se těším na pořádné svezení
[130]
21. 1. 2011 v 19:40Ronault.
[106] GTI: Tak tohle jsi hodně přehnal. *FUJ*
Nejsem jediný, kdo si tady práce Peruna pro tento blog cení a pokládám ji za jednu z nejcennějších, protože se pouští odvážně do porovnávání konkurenčních vozů, přináší nám novinky, na rozdíl od výkřiků o hypermainstreamu, proto by ses měl umírnit.
[131]
21. 1. 2011 v 19:51Ronault.
[125] webpaja: Ono to s tou 207 není tak jednoduché. Třeba přímý konkurent Fabia II vyrazila na trh o pár let později, 207 se už nějaký ten pátek vyrábí a brzy končí. Pak je nutno porovnávat interiér jednotlivých verzí, protože základní Urban je opravdu ponurý, nejvyšší premium s polokoženými sedačkami a chromovými dekory vypadá zase jinak. Ano, RS to není, ale jak píšu, je o pár let starší a taky cenovka je jinde. A třeba základní napůl šedý interiér Fabie si se základem 207 nemá co vyčítat.
[132]
21. 1. 2011 v 19:57webpaja
(127) Poslední věta naprosto přesná!!!
Právě proto píšu…projet, jezdit, porovnávat.
…Bučí stejně :-)))
(131) Dobrý interiér se pozná v základu a ergonomickém uspořádání. P207 je o kolik starší? Nedělej z toho drama
Načinčaná bída bude pořád bída (nevztahuji na P207, nekritizoval jsem její interiér, jen podle mě nedosahuje designových kvalit exteriéru…kapišto?)
[133]
21. 1. 2011 v 20:31Ronault.
[132] webpaja: Však píšu, že v obou základních verzích Fabia/207 si mohou podat ruce. Rozdíl v uvedení je téměř 2 roky
Jinak u mě ergonomie v pořádku, až na řazení, což ale není ergonomie. Samozřejmě zapínání světel ve FR řeší jinak než v D, ale to je pořád stejné po léta. Ovládání rádia pod volantem od základní verze, to si může Fab II nechat zdát, display navigace v zorném poli a ne někde pod ovládáním klimatizace, jen mi vadí, že nejdou zvlášť zapnou přední a zadní mlhovky a regulace podsvětlení palubní desky mohlo být taky trochu jinde.
Já zase tolik designových kvalit v exteriéru nevidím, to už spíše ocením ten interiér. Při vší snaze a shovívavosti prostě ne a ne té vytlemené tváři zcela přijít na chuť, to už jsem spíše vzal na milost 308.
[134]
21. 1. 2011 v 21:29llelled
Ja tyhle dabaty celkem nechapu, i kdyz chapu, ze jsou korenim kazde diskuze a vzdy se vyprofiluji provokateri a demagogove a ti hodni, ale co nechapu je, ze se z jednoho rychleho seznameni s 508kou dela takove halo?
Ze ma perun pocity jake ma? Ze 508 ma dosti sirokou vybavu a ze interiel je dokonce lepsi nez ve Volvu (konkretni typ) – tohle si dovolil napsat? Prosim vas – delate si srandu? objektivita? A jako proc? Na zaklade ceho? toho to kratkeho seznameni? Ale, ale. Tohle je letme seznameni v baru, rychly ocni kontakt, silueta, vlasy, krasa, dojmy – na poradnou recenzi je cas.
Berte to tak.
[135]
21. 1. 2011 v 23:01Navtech
Ahoj Perune, prostě umíš bez debat psát!
Kára je jistě taková, jaká by měla být na současnou dobu. Věřím ti a i kvituji nadšení „posluchačů“, co očekávaj a věří nějaké revoluci, co se podle mě prostě u frantíků nestane a nestane. Ale to není na škodu, na to je tady přeci MB, BMW a další… VWlastně je to OK.
[136]
21. 1. 2011 v 23:22iudex
Tak aby sa kritikom Perunovho nadšenia ukázal i druhý názor, je tu prvý test na autocar: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Peugeot-508-2.2-HDi-204-GT/254927/
Kto pozná požiadavky britských médií na autá, musí uznať, že na ich pomery je 508 nezvyčajne vychválená, Jedna časť ako príklad: Because although the 508 is a large car (longer than both Mondeo and Passat) it is an easy car to place, its steering quick but precise and intuitive. There’s also decent grip from the standard 235/45R18 tyres and a better balance than most front drive rivals. Áno, toto povedia petrolheadi o Peugeote. Kto by to čakal? Jedine žeby Perun…;-)
[137]
21. 1. 2011 v 23:35Perun
Navtech: Ahoj a dík
Inu, víra nás uzdravuje všechny… Tak na to zdraví!
[138]
21. 1. 2011 v 23:39Perun
Iudex: Děkuji!
„…in the design, arrangement and action of the main switchgear the 508 is class-leading…“ Toliko k otázce vnitřního uspořádání a ergonomie… Zajímavé počtení, Iudexi ..;-)
[139]
21. 1. 2011 v 23:45Navtech
[137] Perun… Nojo, někoho víra, někoho MB aspol a někomu stačí to ostatní…
[140]
24. 1. 2011 v 10:02Kuko
Krásné čtení – myslím, že nemusím vypisovat litánie, tyto dvě slova to vystihnou dokonale.
Několik dotazů:
1. V6 HDI – počítá PSA s tímto motorem do budoucna? Momentálně je v nabídce jen pro C5/C6 jestli se nepletu. A je to +/- identický motor, který používá i Jaguar? Základ byl asi společný (2.7HDI), ale jak pokračoval vývoj dál?
2. benzin vs. nafta – hodně lidí zde na fóru argumentuje potřebou silného benzinu. Osobně mám k benzinu taky blíž, ale otázka je, co říkají prodeje? ČR je jasné 80-90% střední třídy jede naftu. Co zbytek Evropy, nebo třeba PSA konkrétně, nemáš nějaké statistiky ohledně tohoto fenoménu?
3. automat – jaký typ momentálně nabízejí. Předpokládám, že je to zatím klasický hydro 6st., žeby Aisin?
4. pro mně je největší pozitivum, že PSA nerezignoval na tradiční francouzské atributy – pohodlí a komfort. Retardované marketingové bláboly o sportovnosti mě už fakt nebaví.
5. prostor – vypadá to, že 508 skutečně dokáže v této disciplině nahradit plnohodnotně 2 modely. 407 byla spíš podprůměrná, takže to je velké plus, a 607? Dosáhne 508 úrovně 607?
Diskuze se bohužel očekávaně zvrhla, škoda…
[141]
24. 1. 2011 v 20:57Perun
[140] Kuko: Děkuji… jednoslovně a upřímně
1) Nevím přesně, ale obávám se, že v C5 je to jeho labutí píseň. Poslední Mohykán, zdá se, odchází.. PSA má ale funkční prototyp benzínového šestiválce s obsahem 2,0… Dieselové cizelování čtyřválců ale bude pokračovat dál, zatím se to PSA vyplácí jednoznačně více, než sázka na benzínový downsizing s turbem… I tak ale přijdou ještě motory 1,2 s turbem.
2) Statistiky se sehnat dají, otázkou je jejich aktuálnost. Ještě před pár léty to vyznívalo třeba ve Francii asi na 90% a v zemích Beneluxu téměř na to samé. V Německu o něco méně, ale stále přesvědčivě pro naftu. Přesná čísla, bohužel, nemám.
3) Aisin, vylepšená mechanika, rychlejší změna převodových stupňů, 6° pro 2,0 HDI a 2,2 HDI… Dále výrazně vylepšená, ale stále ne dokonalá robotizovaná převodovka 6°… mnohem plynulejší, ale kvality hydrodynamického měniče nemůže ze své podstaty dosáhnout – pro 1,6 HDI – kombinovaná s geniálně vyřešeným systémem Stop-start.
4) Souhlas. Přesto se 508 nebrání ani ostřejšímu jízdnímu stylu. Počkám si na bližší soudy až po samostatném testování, ale mám pocit, že je jízdně 508 velmi dobře vyvážená, tj. univerzální.
5) Oproti 407 velký skok vpřed. 607 umožnila bohorové rozvalení, 508 je v tomto ohledu mnohem přímočařejší a řidič sice sedí pohodlně, ale je více „v kontaktu“. Oproti 407 je znát posun v prostornosti hlavně vzadu – ve všech směrech. Na nárty mohlo zbýt místa o něco více, ale žádná tragédie to není, to je syndrom téměř všech současných aut..
A k poslednímu bodu… ano. Ale s tím se dalo počítat. Tak jako když počítáš s tím, že tě v lese na borůvkách bude opruzovat blanokřídlý hmyz nebo klíšťata
Komentáře nejsou povoleny.