• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Když dva dělají totéž II

  • Když dva dělají totéž II

    Publikováno: 14. 7. 2007

    Bylo to pěkné, slunečné odpoledne, skřivánek někde vysoko řval do okolí svou radost a do jeho trylkování se zřetelně mísilo dilatační praskání tepelně namáhaných částí oranžového Audi, o které jsem se opíral. Čas se krátil a tak jsem přemýšlel s těžkým dilematem, které z těch dalších aut poctím zkrácením životnosti spotřebních náhradních dílů…

    Zrak mi padl na nápis 4motion na cedulce před vozem VW Passat 2,0 TDI Highline. To je ono! Rozhodnutí přišlo okamžitě a i přes můj poněkud chladnější vztah k této modle středního managementu jsem se doopravdy těšil. Vždyť naposledy jsem měl možnost doopravdy vyzkoušet tohohle mainstreamového svatouška snad před rokem a to jen s pohonem přední nápravy. Takže mě opravdu zajímalo, co dokáže nabídnout sedan ve střední třídě s pohonem všech čtyřech kol systému Haldex II a s cenovkou začínající na čísle 1 a pokračující dalšími šesti čísly.

    Pohled zvenku už je všem dobře známý. Umírněně elegantní, nepříliš nápadný a tak nějak všem přístupný. Na přední masce mezi docela pěknými světlomety trůní pompézní chromový rámeček přední masky , který všem mouchám v okolí oznamuje „holky, pojďte se podívat, jaký jste štramandy“.. A holky se slítnou a mohou na sobě oči nechat.. doslova. Zadní část je sice trochu nabubřelá, ale postupem doby si zvykám na „Toledovský“ sklon víka zavazadlového prostoru, které jinak německy mohutný zadek zajímavě odlehčuje. Ve verzi Variant je sice celek daleko povedenější, ale i tak je záď Passatova docela vydařená a ne tak unavená, jako příď.

    Uvnitř je ale docela jiný svět, trochu jako v Rusku, kde vedle se žijí bohatí oligarchové a nemajetná spodina. První dojem z verze Highline je opravdu velmi dobrý. Elegantní a neněmecky vzdušný interiér, hezká sedadle s potahem v alcantaře, přehledný a vkusný přístrojový štít s rafinovanými „budíčky“ teploty chladící kapaliny a stavu palivové nádrže, kožený volant tak akorát do ruky. Všechno hezky lícuje a ani věrolomné cloumání s jednotlivými částmi nepřineslo jiné zjištění… A pak to přišlo. Madlo dveří u spolujezdce by mohlo kvalitu materiálu a slícování závidět i Fiatu Dobló. Matný černý plast s tvrdostí diamantu a ostrou vnitřní hranou byla první z pěstí do obličeje neprůstřelné image. Druhý direkt přišel z odstávajícího lícování A sloupku na straně spolujezdce. Dokonalá skrýš pro příslušníka řádu pavoukovitých a malý otazník nad nutností snižování výrobních nákladů.

    Zatlačil (!) jsem klíček do zapalování a s vyšlápnutou spojkou motor naskočil. I přes fakt, že byl motor již dostatečně zahřátý se z prostoru přede mnou ozvalo sice tlumené, přesto jednoznačně nepřeslechnutelné klapání. Pochvalu ale zaslouží odizolování volnoběžných vibrací ve volantu a podálech, které bylo jen slabé a v rámci standardů TDI tolerovatelné. Stará známá trasa, stejné počáteční ležérní tempo a rozhodně (logicky) jiné jízdní dojmy. Předně bych chtěl pochválit překvapivý komfort jízdy. Oproti předchozí verzi je dobře znát, že si konstruktéři pohráli s nastavením tlumičů a odpružení k celkově komfortnějšímu jízdnímu dojmu. Nerovnosti pod sebou cítíte, ale ne tak, aby to bylo rušivé či nepříjemné. Dokonce i větší výtluk (na našich cestách samozřejmě velice vzácný) je doprovázen jen zhoupnutím vozu a mírným otřesem, zato je zcela prost zvukových doprovodů z podvozkové části. Zkrátka, tady se nešetřilo a to je dobře. Podvozek vůbec při běžné i mírně svižnější jízdě poskytuje velmi dobrý pocit z jistého ovládání a jinak celkem těžký vůz spolehlivě drží stopu, kterou mu řidič určil.

    Problém nastává až ve chvíli, kdy se začínáme bavit o řízení. To je sice velice přesné, leč poněkud přeposilované a naprosto mrtvé. Slovo „mrtvé“ v tomto případě dostává docela nový ráz. Po předchozí zkušenosti s Audi A4 vynikne jeho civilní a jakékoliv zpětné vazby prosté charakteru v celé nahotě. Ať děláte co děláte, v rukách necítíte nic. Jakoby byla kola natáčela jen a jen skrze servomotory. Zvláště kolem již zmínění středové polohy je naladění posilovače a jeho neochota ke komunikaci opravdu enormně znát a řidič pouze vykonává mechanické pohyby rukama s pevnou vírou, že vůz pojede tam, kam chce. A on opravdu jede, protože při improvizovaném slalomu mezi pneumatikami se mi dařilo bezpečně míjet „chodce“ bez zaváhání a při celkem vysoké rychlosti. Ale taky bez citu a bez radosti.

    Opakem, tedy důvodem k radosti je řazení vozu, které obecně patří k tomu nejlepšímu, co se dá v mainstreamu sehnat. Jde přiměřeně ztuha, dráhy jsou krátké a kulisa přesně vymezená. Synchrony působí jistě a až na podřazení za jedna jsem nenašel důvod ke stížnostem. K tomu podřazení je mnohdy důvod, protože 2,0 TDI již není to samé, co stará „dobrá“ jednadevítka, která byla ochotná ke spolupráci v podstatně nižším spektru otáček. Emise, škrtící ventily, hmotnost vozu… to všechno znamená jediné – chcete-li akcelerovat, musíte motor opravdu vytáčet, takže na opouštění křižovatky při zařazené dvojce můžete klidně zapomenout, nechcete-li, aby vás vytroubil nervózní důchodce ve Škodě 120L. Pokud motor příliš nezatěžujete a jedete volným tempem, téměř vás neruší. Víte o něm, ale ne tak, aby vás to iritovalo. Změna přichází se zatížením, kdy s každou další stovkou otáček narůstá intenzita dunění a vibrací, která začíná být opravdu nepříjemná cca od třech tisíc, aby dosáhla svého vrcholného výkonu někde za čtyřmi tisíci. To je ale už tak nepříjemné, že by bylo vhodnější napsat spíše nedůstojné. Věřím, že až VW přijde na trh s technologií common rail i pro své čtyřválcové motory, bude zpět v elitním klubu. Do té doby si může o charakteru a uživatelské přívětivosti přes všechnu svou očividnou snahu o izolaci nechat vyprávět od PSA či Renaultu, na které již v této kategorii ztrácí ve všech ohledech, vyjma spotřeby, která je napříč výkonovým spektrem u současné produkce víceméně srovnatelná, s lehkým náskokem pro motory 1,6 HDI a 1,5 DCi.

    Jedu tedy přehledným a mírně technickým úsekem, pohledem kontroluji ukazatel palubního počítače, který na velice hezkém středovém displeji ukazuje nelichotivých 9,5l/100 km za posledních několik desítek km a zkouším, kolik stojí ustálená jízda.. Stojí dost, protož jen se skutečným sebezapřením lze jezdit pod šesti litry na sto. Několikrát jsem najížděl do zatáčky s pocitem, že dál už se autu nechce, ale přičítal jsem to spíše sobě a špatnému dávkování plynu před nájezdem do zatáčky.. Říkám si, „sakra, co blbneš, tohle je přece čtyřkolka, ta se jezdí jinak, než předokolka… takže ještě jednou, chlapče“… A jak hledám další úsek, kde bych si mohl ověřit, na čí straně je chyba větší, dochází mi, že se cítím opravdu, ale opravdu velmi nepohodlně. Ty alcantarové sedačky mají výborná opěradla s promyšlenou bederní opěrkou a dlouhé sedáky s výrazným bočním vedením.. Aha, tady je to, to boční vedení je totiž tak výrazné a sedák tak úzký, že i při mé celkem běžně narostlé postavě mě tlačí do stehen jako španělská bota jezuitského inkvizitora. A opravdu to není příjemné, protože mám za sebou sotva deset kilometrů. Což teprve cesta z Prahy do Ostravy.. Ne, s těmito sedaly raději ne. Řešením je nechávat nohy opravdu u sebe, jako u sportovních vozů.. Jenže já bych se autu za milion nechtěl přizpůsobovat, chtěl bych, aby se přizpůsobilo ono mně. Asi jsem náročný, ale tohle vnímám jako dosti zásadní slabinu vozu.

    Moje sedačkové úvahy ale přerušil už z dálky dobře viditelný úsek, kde, jsem si mohl podvozek vyzkoušet velmi důkladně. Oboustranný sjezd z okresky na dálnci s nájezdem širokým jako vzletová dráha se blížil a vozy v protisměru byly ještě daleko. Čtyřku vystřídala trojka a plynový pedál se zvolna sunul k podlaze, lehká levá, mírně utahuju.. cítím, že něco není v pořádku, přesto držím volant oběma rukama a nohou tlačím plyn citlivě k podlaze, připravený zvolnit, kdyby bylo třeba… No a pak to přišlo. Náhle, zcela bez varování a bez zásahu blikajícího oranžového trojúhelníku se celé auto bokem sunulo ven, vydávajíc do okolí nelichotivý pubescentní zvuk hvízdajících pneumatik. Pravý nárt lehce vzhůru, chvilka čekání a podvozek se zase chytil. Zatáčku opuštím se zamračeným obočím. Nájezd nebyl nijak přehnaně rychlý, dokonce jsem v její druhé polovině hodlal zvyšovat rychlost a odhadnout míru, kam až můžu tlačit.. Passat mi míru ukázal už při nájezdu a systém Haldex na tom nic nezměnil. Těžiště? Celkové naladění? Snad štěrk na vozovce? Hm… jak to, že jsem nepostřehl žádnou varovnou kontrolku blikajícího ESP? Tady někde zřejmě soudruzi z NDR udělali chybu. Nerad bych o sobě tvrdil, jaký jsem dobrý řidič, protože nejsem, ale tohle mně prostě překvapilo.

    Zbytek cesty jsem jel volným tempem, bez zájmu studovat další stránky jinak zajímavého vozu. Rozčarování bylo prostě velmi silné, o to silnější, když jsem si vzpomenul na předchozí zkušenost. Jako když přesednete ze stíhačky do bombardéru. Obě letadla jsou schopná letu, ale tím podobnost končí.

    Volkswagen Passat prostě není auto pro závodníky a dobře poslouží, jako manažerský vůz. Chce to ale jiné sedačky a spíše špičkový benzínový motor TFSI.

    U vozu s takovou cenou a technologií by člověk očekával trochu jiný výsledný dojem a nabízí se otázka, proč v této kategorii volit právě Passat. Inu, proč ne, není to špatná volba, ale v dané kategorii a cenové hladině jsou i lepší.

Simply Clever Když dva dělají totéž

5 616 Responses to Když dva dělají totéž II

  • [1]

    14. 7. 2007 v 18:57minimax

    to byl pašík pozlacenej ne? 😀

  • [2]

    14. 7. 2007 v 21:32Perun

    Ne, stačí se mrknout do ceníku.. Sedan Highline 2,0 TDI 4motion stojí milion. Pár příplatkových fines (když nic jinýho, tak aspoň metalíza za 17 tisícovek) a Über cena je na světě.. Za tu cenu bych sehnal Volvo V70 a s maličkým příplatkem třebas i S80. Sice bez klapání a bez 4X4.. jenže Volvo 😉

  • [3]

    14. 7. 2007 v 23:00frollo

    Skoro všichni diskutéři na VW Passat nadávají, ale málokdo přispěje vlastní zkušeností. Velmi tenhle článek a objektivitu cením. Zajímalo by mě, jaká by byla tvá volba v mainstreamu v dané cenové hladině.

  • [4]

    15. 7. 2007 v 7:26Perun

    frollo: Děkuji. Byla by to těžká volba, protože tady už je z čeho vybírat. Do užšího výběru by se dostala 407, Laguna, V70.. ale tady celkově nelze šlápnout vedle a pořídit něco špatného. Je to o osobních preferencích, vkusu a srdci..

  • [5]

    20. 9. 2007 v 7:50pk

    O VW Passat sa vela napisalo.
    Myslim,ze je velmi precenovane.
    Ono to nie je zle auto,ale nie je top ako sa mnohi snazia dokazat.
    Jazdil som pred par rokmi na 1.9TDI 110k.Vybava comfortline,sedan.
    Auto bolo pohodlne,spotreba super.
    Co sa tykalo podvozku vobec,ale vobec nebol informativny.Clovek vobec nevedel,ze sa blizi jeho limit.

    Celkovo som ho hodnotil ako slusne auto,ale nie pre sportovo zalozenych vodicov

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura