• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Když dva dělají totéž

  • Když dva dělají totéž

    Publikováno: 13. 7. 2007

    Znáte to staré úsloví… Když dva dělají totéž, není to totéž. A dobrá práce se od fušeřiny někdy nepozná na první pohled, obzvláště tehdy, když oba dva řemeslníci spí pod jednou střechou.

    Před necelým měsícem jsem se shodou náhod vetřel k testovacím jízdám aut, se kterými člověk obvykle do podobného kontaktu nepřijde a když už ano, sedí vedle otravný prodejce z nějakého autosalonu, střídavě brunátní zlostí či bledne oprávněnou obavou o svůj život a celkově tedy působí jako otravný retardér dočasně retardovaného řidiče. Ale jen opravdu vzácně se takto postižený řidič dostává do situace, kdy otevře dveře vozu za více než dva miliony a plavným skokem se přesune do vozu jen o několik set tisíc „lacinějším“, aby po dalších dvaceti minutách přesedlal na jiného oře, tentokrát již vysloveně sociálně orientovanou tuctovku za miliónek a testovací odpoledne zakončil lidovkou za osm stotisícovek.

    Dnes to nebude o prvně jmenované A6, ani o posledně jmenované Octavii. V prvním případě se dostáváme příliš daleko z dohledu a v posledním zase příliš nízko.

    Dnes to bude středu a o střetu. O duelu koncepcí 4×4, o skutečném automobilovém inženýrství a konečně o skutečném lesku a bídě mainstreamového svatouška.

    Prvním zástupcem v mém „testu“ byla metrosexuálně oranžová štika jménem AUDI A4 2,0T DTM. O tomto voze budu psát v tomto dílu. Druhý díl bude věnován vozu VolksWagen Passat 2,0 TDI 4motion.

    A tady bych si dovolil použít druhého příměru z židovského přísloví – První dojem dvakrát neuděláš. Ano, první dojem byl šok. Pomerančová barva u auta s cenovkou kolem osmi set tisíc není až takovým důvodem k radosti, vyjma ultrapozézrské image Focusu ST, kterému ale mnohem lépe sluší modrá. U vozů z dalekého jihu a s dvanáctiválcem před zadní nápravovou se dokonce ani jiná nepředpokládá.. jenže…. Jenže u A4 to zachránil paket DTM takovým způsobem, o kterém se prostě nepochybuje. Ohromná, tmavě titanová kola, která svými rozměry uspokojí i lecjakého traktoristu, aerodynamické doplňky z kevlaru a tmavá skla… celek tak nějak podivuhodně vkusně zapadá do sebe a z oranžové aury na parkovišti před obchoďákem může vystoupit testosteronovej bejček s módním čírem, stejně jako elegantní čtyřicátník… výsledný efekt nebude ani v jednom z případů rušivý.

    Usednutí do anatomických sedaček Recaro není třeba nijak komentovat, Jsou prostě skvělé. Netlačí, podrží a… voní ;-)

    Zavřel jsem dveře, které vydaly jen tlumené bouchnutí a vzal do ruky volant, potažený alcantarou.. Lepší jsem ještě nedržel. Po krátké obhlídce hezkého, trochu stísněného, černošedého a ultraprecizního interiéru jsem si seřídil zpětná zrcátka (ano, tak se dá poznat řidič od testosteroňáka, ten se dozadu dívá jen tehdy, když vidí odraz modrých světel majáků na přístrojové desce) a otočil jsem klíčkem. Motor naskočil s lehkým zabrumláním a okamžitě se uklidnil, protože byl zahřátý předchozími jezdci závodníky… nesmyslně vzad posunutá sedačka šla o dobrých pár centimetrů k volantu a levá noha už sama hledala optimální polohu na levém pedálu. Pravá ruka se chopila řadící páky s chodem přesným jako řez zkušeného chirurga a několikrát nevěřícně zkusila projet všechny rychlostní stupně.. Ani jediné zaváhání, ani náznak něčeho jiného, než dobře zaplacené nejvyšší kvality. Pomalu jsem opouštěl parkoviště a mířil k výjezdu ze statku a celou dobu hledal cokoliv, co bych mohl vytknout, něco, na co by bylo možné ukázat… a jízlivě poznamenat cosi o chybě z NDR… Nic. Až za chvíli mi zrak padl na ovládání palubního počítače, který ukazoval brutální průměrnou spotřebu někde u 17l/100 km.. To je opravdu lehce infarktová cifra, ale prstem jsem neukazoval, bylo by to samoúčelné.. Tohle auto prostě nikdo nešetřil a dvě stovky přeplňovaných koní potřebují pít mnohem víc, než mých současných sto deset atmosférických…

    Za posledními bloky domů a potenciálně pobíhajícími dětmi, psy a slepicemi začínala silnička, klikatící se mezi stromy a lány pole a s dobrým výhledem do neznámých zatáček. Volala, vábila… To už jsem ale tlačil na pilu a užíval si ocelový ryk vytočeného motoru TFSI, sykot sání a staccato koncovky výfuku… koncert pro uši zasvěcených, který se sice příliš nehodí pro zdolávání stovek kilometrů rychlých dálnic, ale na okresku ubíhající sebevražedným tempem pod osmnáctipalcovými koly se nic jiného nehodí lépe. U některých rychlých vozů se člověk může setkat s tím, že podvozek snese mnohem více, než na kolik si trochu rozvážnější řidič troufne. Na vině je obvykle řízení, které není dostatečně komunikativní a které neposkytuje řidičovým rukám tolik informací, kolik by potřeboval. To ale není případ A4 2,0 T DTM. Volant je ve všech režimech připravený sdělit řidičovi vše podstatné, co se odehrává mezi sloupkem řízení a povrchem vozovky.. záleží pak už jen na zkušenostech a zvycích řidiče, jestli informace využije, nebo ne. Prubířským kamenem je pak dle mých zkušeností chování volantu kolem jeho neutrálního středu v rozmezí cca +/- 45°, protože v záběru uprostřed zatáčky už řidič provádí jen drobné korekce směru, kdežto skutečný nástup do kritického úvodu se provádí na středu. Zajímavé je, že v této disciplíně Audi nejen naprosto bezprecedentním způsobem vyšachovalo koncernového sourozence Passata, ale přesvědčivě deklasovalo i o mnoho sofistikovanější model A6, který byl svým řízením spíše velkým, dvoutunovým zklamáním.

    Nástup výkonu u přeplňovaného benzínového motoru byl velmi dobře dávkovatelný a omezovač zasahoval s rychlostí obvodního soudu pro Prahu 2, to znamená, že ručička otáčkoměru až do jeho zásahu stihla výrazně překročit číslo 7.

    Opakovaná akcelerace potvrdila zvláštní rys některý typů pohonu 4×4 – auto se nerozjede, spíše celé poskočí dopředu a až poté začíná razantně zrychlovat. Systém Thorsen se tedy na rozdíl od Haldexu použitém v Passatu ukázal v mých očích v tom nejlepším světle a zůstává pro mě záhadou, proč tomu tak je. Nejsem odborník, ale jako laik ten rozdíl posoudit mohu.

    S každou další zatáčkou před cílem mé cesty důvěra ve schopnosti auta rostla a A4 se mrštně proplétala všemi směry, kterými jsem jí poslal. Karoserie ne téměř vůbec nekroutí, nenaklání, nevlní při razantním brzdění a všechna kola přitom zůstávají na silnici jako přilepená. Zkrátka, netrvá příliš dlouho a řidič se s autem sroste natolik, že vnímá jízdu opravdu intuitivně. K pověstné dokonalosti schází o něco lepší výhled z vozu, přeci jen trochu více výkonu motoru a přebývá až extrémní tvrdosti podvozku, který se sice nenechá rozhodit nedostatkem přístupu správy pozemních komunikací, ale díry a záplaty opravdu nemiluje. Údržba podvozkové části A4 s tímto motorem musí být zlou noční můrou pro nejednoho majitele, ale na tváři přijímacího technika to určitě vyvolá šťastný úsměv.. Dovolenou v Dominikánské republice už má uhrazenou – stačí čtyři tlumiče a jedna poloosa.

    Ehm, ale kdo by čekal jiné hodnocení vlastností mírně podprůměrně prostorného vozu střední třídy s cenovkou cca 1,500 000 Kč?

    Ale i tak, Audi A4 2,0T DTM: Sehr Gut!

Když dva dělají totéž II Spotřeba vs. potřeba III.

5 546 reakcí na Když dva dělají totéž

  • [1]

    14. 7. 2007 v 11:38da_b0mb

    Zdravim. Moc peknej clanek. Je videt,ze sis jizdu uzil. K dokonalosti (clanku) chybi uz jen nejaka ta fotka. Nemas nejakou fotku v ty oranzovy? :-) Ja vygooglil jen modrou a ta me moc neuchvatila (asi jsem metrosexualni testosteronak :-)) Jo jeste neco, kolik jsi s tim najel? A mrknul jsi na prumer.spotrebu na konci ? ;-)

  • [2]

    14. 7. 2007 v 14:17Perun

    Ď. Ne, nefotil jsem, ale od kolegy bych snad nějakou sehnat mohl. Abych řekl pravdu, odhaduji to maximálně na 20 km. To není moc a na nějaký další, podrobnější verdikt to rozhodně nestačí. Spotřebu na konci testu jsem nesledoval, stačil mi odstrašující pohled na začátku :-))

  • [3]

    20. 7. 2007 v 21:19Chris

    No…, hmm, Audi…. Odporucam zvezenie v Mazde 6 MPS:-) Ked dvaja robia to iste, nie je to to iste, ako ked to niekto treti robi poriadne. Vykonnejsie, univerzalnejsie, sportovejsie, pohodlnejsie, kvalitnejsie, lacnejsie a uspornejsie.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Post
  • Září 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Leden 20111 Post
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Post
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Post
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Post
  • Červen 20091 Post
  • Leden 20091 Post
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Post
  • Červen 20081 Post
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Post
  • Leden 20081 Post
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Chci mít sex s dětmi!, řekl muž a kamarád ho umlátil tyčí: Trest 9 let... Trest za útoky i ovlivňování voleb: USA vyhostí diplomaty a uvalí na R... Jean Genet: Francouzský básník, dramatik a spisovatel, který se živil ...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Trpišovský a Anglie? Po postupu by se zajímal každý, míní znalec Arsen... Expres Cavendish je zpět! Místo konce kariéry přidává další výhry Sport Magazín o dětech bez sportu. Jak jsou z toho smutné? Proč je stá...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Kradené lambo za 6 mega: Řidič tankoval a ujel bez placení! Auto dál h... Rusové „táhnou“ na Ukrajinu: Tanky pomalovali stejně jako v srpnu 1968... Prostřeno! se svéráznou herečkou: Lenka Kořínková zaskočí soutěžící dě...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Hledá se Maminka roku 2021! Nejste to náhodou vy? Eva Gerová (†93) měla rozjetou filmovou kariéru - Zvítězila rodina! Recepty s alkoholem: Rizoto se sušenými rajčaty
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Omlazený je také Seat Ibiza: Přijíždí se svěžím designem a revolučním ... F1 letos nasadí nové grafiky. Co prozradí? Čínský Great Wall prý představí konkurenta Fordu F-150 a ostrý pick-up...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Rychle a zběsile 9: Vin Diesel přibral do týmu Johna Cenu. Přestřelená... Ceny OLED TV, sluchátek nebo hodinek spadly na minimum. Electro World ... Dva roky od požáru Notre-Dame. Ikonická katedrála prochází rekonstrukc...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Ekonomové očekávají propad německé ekonomiky za první čtvrtletí, větší... Pokus o jihoevropský restart. Itálie a Řecko si chtějí napůjčovat dalš... Pepsi na pandemii vydělala. Za první čtvrtletí zvýšila zisk téměř o 28...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Vařené hovězí maso Kyjevský kotlet Recepty s alkoholem: Jablkové palačinky s ciderovou omáčkou
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Aktivní dovolená v Děčíně: Užijte si cyklo-vodácký výlet do Německa ne... Místa na rozmezí světadílů a kultur, exotika i divoká příroda. Kypr, K... Fotoreportáž Františka Štauda: Laskavé tváře vietnamských hor
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Jazyková škola Link s.r.o. - 27587142 Návrat zimy decimuje ptáky: Čápům trčí ze sněhu hlavy, drozdi a kosi p... To je nápad! Prostor v malém bytě šikovně zvětšuje sklopná postel
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Rektální testování na koronavirus: V Česku omyl, v Číně běžná praxe Ztratili jste po covidu čich? Tento čichový trénink vám ho může vrátit... Nejlepší potraviny pro vaši psychiku: Co jíst proti stresu a úzkosti
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Věda očima studentů: Tunguzská záhada Sci-fi střílečka Returnal přibližuje druhy nepřátel a jejich vzhled Mrazivá Subnautica: Below Zero má nový stylový filmeček
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Koučka z Tváře Linda Finková je za vodou: V pandemii mám práce až nad ... Hayley Hasselhoff v Playboyi Sport Magazín o dětech bez sportu. Jak jsou z toho smutné? Proč je stá...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura