-
Nižší střední třída: Opel Astra (The show must go on)
OPEL ASTRA H 1,6 16V ENJOY
Hodiny v kuchyni tiše tikaly a do jejich rytmu bubnovaly prsty Öpela Astrásze, který seděl doma a přemýšlel, co si počít s volným čase i s vlastním životem. Levou rukou si podpíral hlavu, pravou vyťukával rytmické „tik tak“ na plastovém ubrusu a smutně upíral zrak na důchodový výměr.
Byl poprvé po mnoha letech doma, cítil se unavený a přestože jaro za okny jásavě zářilo svou radost z bytí,Öpel Astrász cítil, že jeho vlastní podzim už dávno navál spadané listí na cestu života.
Jako účetní byl spokojený a ve světě čísel a desetinných znamének se dobře orientoval. Každodenní rutina mu dávala zapomenout na jeho prázdný život vdovce bez dětí v malém bytě v centru Budapešti. Byl zvyklý tvrdě pracovat, měl rád svůj plastikový ubrus i tikající hodiny.. zkrátka přišel čas na bilancování jeho dosavadních pětašedesáti let.
Pan Astrász přestal bubnovat prsty a soustředil se, snažil se vzpomenout na nějaké světlé okamžiky jeho mládí… Vzpomněl si ale jen na jeho bývalého spolužáka z vysoké, na toho šprta Ference Gölfa. Vždycky byl o krok napřed, vždycky byl v něčem lepší.. A mladý Astrász se tak snažil! Gölf měl dokonce poměr i s Astrászovou budoucí ženou…
Pana Astrásze pálily oči a těžko říct, jestli z jeho silných brýlí, nebo pro slzy lítosti. Rozhodl se tedy, že půjde spát a třeba až se vzbudí, bude zase mladý a plný síly… Poslední dobou ho ale provázejí ošklivé sny, ve kterých se ho nějaký voják s vysokou hodností snaží prodat do otroctví. Jmenuje se Generál Motors.
Opel Astra H je jako ten stárnoucí pan účetní. Spolehlivě odvádí svou práci,bez emocí a výstřelků, bez jakýchkoliv viditelných projevů citů… ale na jeho místě jsou dnes mladší, rychlejší a perspektivnější zaměstnanci. Nastupující generace je samozřejmě „o něčem jiném“, obávám se ale, že ten šprt Gölf, už je víc, než jen krok napřed. Možná Astrászova žena neumřela, jen žije s Gölfem 🙂
Kabát pana účetního
Popravdě, mám pocit, že fotografie Astry z předního bočního pohledu, kterou jsem přiložil patří (ve vší skromnosti) mezi to lepší, co lze z „háčka“ vidět. Astra stávající generace nepatří mezi nějaké extrémně fotogenické modely, třebaže jí nelze upřít jakousi nenásilnou eleganci, která pramení z její jednoduchosti. Zejména zadní partie se světlomety rozdělenými vedví patří k tomu povedenějšímu v rámci evropské nižší střední. Inspiraci bych ale tipoval bez diskuze někde u čísel „tři“, „nula“ a „sedm“ 😉
Tmavě modrá tomuhle Opelu sluší a dává vyniknout přední chromové masce, které kupodivu nepůsobí kýčovitě. Možná proto, že na chrom v masce plynule horizontálně navazují stříbrné paraboly velkých světlometů, které tak nějak „po francouzsku“ pokračují dál do boků karoserie. Trend, který pře léty zaváděl Peugeot…
Přední i zadní dveře jsou spíše z kategorie „vrata od stodoly“ a velmi dobře se přes ně dostává dovnitř… Boky Astry postrádají módní prolis a celkově i jakýkoliv nápad. Vše je tak nějak účelné a geometrizující, vše tak nějak… předvídatelně.. ehm, otravně nudné. Zkrátka, s trochou nadsázky lze říct, že jeden pohled stačí, aby člověk věděl, co je to za auto a jak asi bude jezdit.
Testovanému Opelu by velmi pomohla nějaká pěkná příplatková kola, protože boční profil je skutečně k uzoufání nudný, jako ten podzimní flaušák pana Astrásze, cokoliv pěkného nebo výrazného mu tedy může jen prospět… třeba chromová linka kolem dveří nebo prahů… Není tam ale nic. Prostě nic.
Kola klasických rozměrů 205/55/R16 se slušnými Goodyeary ale ostudu nedělají.
Ještě letmý pohled do kufru, který odhalí slušně velký (někde se dočítám 350, jinde dokonce 377 litrů) zavazadlový prostor s ne právě bezchybným zpracování čalounění a trochu užším vstupem ve své spodní části. Na nákup výborné, pro kočárek spíš ne.
A jde se dovnitř.. venku už nemám na co se dívat.
Lokální ochlazování
Velké dveře zapadnou a jak tak sedím na trochu tužších sedadlech (ta ultratvrdá z předchozí generace byla přeci jen trochu přespříliš), rozhlížím se kolem a žasnu..
V mých očích neexistuje jiný interiér napříč evropskou nižší střední, který by byl studenější a nevlídnější. Může to znít trochu anachronicky, ale předchozí generace měla interiér o řád lepší a útulnější, ta příští nejspíš o dva řády, takže plastovou změť pravých úhlů s několika kulatými ovladači přijímám jen jako dočasné a nutné zlo, pokud chci auto vyzkoušet.
Při vědomí a při smyslech tvrdím, že toto by pro mě byl důvod, proč Astru nezahrnout do výběru, pokud bych řešil nákup v tomto segmentu.
Před řidičem se nachází jednoduchý a přehledný přístrojový štít se dvěma okrouhlými ukazateli na černém podkladu, ve tmě oranžově podsvícenými. Tady je vše v pořádku.
Zleva doprava se táhne plastová stříbřenková lišta, shodná s dekorem středového panelu.Každý kluk, který kdy stavěl modely letadel a vystřihával jednotlivé díly z výlisků si podvědomě vzpomene na značky jako Revell, Tamya, Modela (:-) ) a ucítí tu vůni modelářského lepidla. Barva i kvalita tohoto materiálu je od výlisků Modely k nerozeznání.. Korunu celému dílu nasazuje asymetrické a disharmonizující tvarování v místě spojení středového panelu a tunelu před řadící pákou.
Vážení, takhle tedy ne. Kdo v tomto nachází zalíbení, tomu doporučuji některá z volně dostupných analgetik, nejlépe ve formě čípku (http://www.farmaceutika.info/skupina/N02/), protože tady Opelu utekla konkurence o deset let.
Dojem trochu napravují příjemně pogumované otočné ovladače a sice trochu archaická, leč jinak příjemná grafika palubního počítače. Jeho displej s jakýmsi tmavě hnědým pozadím a oranžovým písmem šetří oči a nejspíš ušetřil i pár tisíc Euro při vývoji.
Velmi jednoduchý tříramenný volant se dobře drží, ale na nějaké ergonomické vychytávky v podobě vybrání pro palce, nebo dokonce kůži jsem mohl klidně zapomenout.
Krátká řadící páka pětistupňové převodovky je tak akorát. Dobře se drží, není příliš velká (ta v Méganu proti ní působí jako zbraň) a zejména má velmi exaktní a příjemně tuhý chod. Ergonomicky příjemné včetně aretace zpátečky v přední části hlavice, přestože osobně dávám u pětistupňových převodovek přednost klasickému „H“.
Ono celkově ergonomii Astry vlastně ani nic nevyčítám, jako u každého stroje, i tady jde o počáteční zvyk a následnou rutinu… Jenže, jak to jen… Opravdu mě to uvnitř natolik nebaví, že se musím snažit, abych přicházel na to, jak se co ovládá a kde se co zapíná…
Jako podprůměrné hodnotím i nepřesvědčivé autorádio s nepříliš intuitivním ovládáním, jako nepřijatelné hodnotím téměř nulové možnosti odložení čehokoliv…. Snad jen do dveří se něco málo vejde, ale slovní spojení „něco málo“ mě stálo dost sebezapření. Zkrátka nejlépe se v Astře „H“ odkládá rozhodnutí, co kam odložit.
Kladně hodnotím dobře dimenzovaná, byť trochu beztvará sedadla. Jsou univerzální a dobře si poradí s mnoha typy postav. Od rachitických právníků, po obtloustlé gurmány 😉
Největší pozitivum interiéru Astry si ale nechám na konec, aby ta kritika byla také vyvážena něčím pozitivním. Prostor, prostor a zase prostor. Člověk by na těch zadních sedadlech očekával snad i ozvěnu. Tohle tedy v Rüsselheimu vyřešili velmi dobře a když k tomu připočtu i gargantuovský rozměr zadních dveří, máme tu adepta pro nejlepší montáž dětských sedaček na zadní lavici. Kdo nezažil, nepochopí, já už se v tom svém vyvztekal až až 🙂
Takže zpátky za volant a otáčím klíčkem….
Rychlonohej slepejš
Pravá ruka otáčí klíčkem v zapalování, motor naskočí s a usadí se v nervózním volnoběhu. Z auta je docela dobře vidět, ani nepotřebuji seřídit zrcátka, která jsou tak akorát. Šlápnu na spojku, řadím za „1″ (ouvej, to je paráda!) a hladce vyrážím vpřed.
Především musím uznat, že v disciplíně „řazení“ ode mě získává Astra 1*. Je krátké, přesné, velmi se podobá tomu v Golfu, nebo v Mazdě či Focusu. Tady by se měli Frantíci učit, nebo to aspoň „šlohnout“, když už se jim nechce investovat do vývoje a sázejí na roboty. V Astře se prostě dobře řádí 😉
Než se dostanu k motoru, musím ještě zmínit, že asi tři sta metrů od hotelu, kde se testík odehrával je taková rozbitá cesta, která se zrovna tehdy měla opravovat, a která spolehlivě ukázala, jak je to které auto dobře odhlučněno proti rázům od kol a hluku od podvozku obecně. Astra je na tom dobře. Nehledě na jednoduchou konstrukci její zadní nápravy s vlečenými rameny, rázy jsou odhlučněny o řád lépe, než třeba v C4 a o čtvrt řádu lépe, než třeba v 308. Golf nebo třeba Mégane jsou na tom ale lépe.
Odhlučnění podběhů už tak slavné není a auto při běžných okreskových rychlostech trochu zbytečně hučí, přičemž v dálničním tempu na nijak oslnivě kvalitním povrchu z Hradce do Prahy už to celkem otravuje.
Co mi ale způsobilo nejedno opruzení, to je industriální metal, co se řine zpod kapoty motoru. Při jízdě městem nijak neobtěžuje a chová se jen trochu zbytečně kovově, jakmile na to ale šlápnete, začne Opelova jednašestka divoce kvílet a ani vás za to neodmění nějakým sportovním zážitkem. O motoru prostě celou dobu zřetelně víte. Jestli tady rïsselheimští šetřili na zvukové izolaci, nebo se jednalo o frackovitost konkrétního kousku, to neumím posoudit, ale motor byl proti zkoušeným konkurentům zřetelně nejhorší.Byl hlučnější, než ten v Mazdě a zcela neporovnatelně horší, než třeba v Peugeotu, nebo v Toyotě. Tečka.
Šlapu do pedálů a zkouším, co si nechá Opel líbit. A že si toho nechá líbit opravdu hodně, to mi můžete věřit. Podvozek totiž evidentně znuděně zahálí v očekávání něčeho silnějšího pod kapotou, zatímco motor s vypětím všech vaček kvílí v tortuře pravého pedálu..
Opel Astra se chová při jízdě čitelně a sympaticky, dokonce bych řekl, že pro mé potřeby naprosto ideálně, protože není nijak tvrdý a nepoddajný a nesnaží se předstírat, že si Sebastian Loeb špatně vybral své WRCéčko… Tomu fandím.
Řízení nijak zásadně neexceluje, je tak nějak standardně odtažité, leč svou funkci plní celkem dobře. Lépe, než třeba v C4, hůře než třeba ve Focusu. Celkově se ale k charakteru auta hodí, takže tady chybu nevidím..
V autě se nijak přehnaně neozývají příliš rušivé pazvuky z přístrojové desky. 12 900 km znamená stále ještě celkem čerstvé auto, na jedničku to ale není, od toho jsou tu jiní, lépe poskládaní. Mazda tady exceluje a našli by se i jiní.
Brzdy? No, brzdí. Žádný razantní účinek to není, ale zase se dají lépe dávkovat. Osobně dávám přednost trochu ostřejšímu nástupu kvůli průjezdům v hustě zastavěných oblastech (osobní zkušenost, díky které se ze mě nestal vyvrhel s dítětem na kapotě a míčem pod koly), ale Astra brzdí dobře.
JENŽE: Opel testuji jako poslední a venku se rychle setmělo… Připadá mi, že je kolem až příliš velká tma a kontroluji, jestli mám vůbec rozsvíceno – na to si dávám sakra pozor, protože pokud na silnici potkáte v protisměru bliknutí dálkovými světly, jsem to dost možná já a snažím se vás upozornit, že jste na cestě z Lídlu zapomněli rozsvítit 😀
Kontrolka svítí… aha, asi je prasklá žárovka, říkám si… No nic, nějak to překlepu, moje auto to není.. Ale fakt mě to štve, protože jsem zvyklý na koberec světla v tom svém a Astra mi tak tak ukáže cestu na okresce, kde nepomáhají žádné pouliční lampy. Opravdu bída.
Takže dojíždím na parkoviště a schválně jedu až ke stěně, abych to ověřil.. Ne ne, tady je všechno v pořádku. Tedy vlastně v nepořádku! Astra má mimořádně nízkou účinnost světlometů a i když je mi jasné, že do určité míry jde o zvyk, zatím jsem si ještě nevypěstoval schopnost orientovat se v prostoru ultrazvukem jako netopýr.
Astrologie, aneb závěr hlavou dolů
Abych pravdu řekl, Astra je zcela průměrné auto. Ani špatné, ani vynikající. Dost dobře nechápu, co stojí za jejím prodejním úspěchem, ale majitelé zřejmě lépe než já vědí, proč svých X set tisíc dali právě za Astru „H“ a ne za něco jiného.
Opel Astra je velmi přesvědčivý v oblasti vnitřního prostoru a v kvalitě přepravy z bodu A do bodu B – ovšem jen potud, pokud mluvíme o kvalitách nastavení podvozku, který nijak nelimituje jednoduchá konstrukce jeho zadní nápravy. Ambice závodníka na létaní mezi hřbitovem a rodnou vískou už dávno nemám, takže spíš ocením, když ze mě auto nevytřese oběd na nejbližším retardéru nebo zcela ojedinělému výtluku našich mimořádně kvalitních silnic.
Testovaná Astra ale propadá v kategorii „motor“a interiér, který je k uzoufání studený a neosobní a jeho atmosféra velmi připomíná iglú introvertního eskymáckého schizofrenika.
Astra dobře řadí a celkově z její již trochu zastarávající techniky vyzařuje taková nějaká.. ehm, mechanická jistota…
Astru bych ovšem vřele doporučil těm z Vás, kteří máte ve zvyku spát přes den zavěšení nohama na garnýži. Netopýří orientace ve tmě se vám bude hodit při jízdě v noci. Jestli budete mít rozsvíceno nebo ne, to už je víceméně jedno 😉
Nižší střední třída: Peugeot 308 Sobí spřežení a moře žluči
4 308 Responses to Nižší střední třída: Opel Astra (The show must go on)
[1]
2. 6. 2009 v 15:02Alessio
Pěkný článek, není daleko od pravdy…mimochodem, líp se fotí u tý zdi http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=48a032877d39d&ga_id=48a03288e5f45&cr=1&auid=48a02e7028bfd
[2]
2. 6. 2009 v 15:23kuko
Mně osobně se velice líbí tahle Astra v kombíku
Článek jinak moc hezký
[3]
2. 6. 2009 v 15:24palmexman
ve všem průměrná, ale v ničem nechybuje… to je to, co se od oplu čeká. navíc ve srovnání s golfem V je tam o něco víc muziky za méně peněz. alespoň tomu tak bylo v česku.
v celkovým srovnání nic moc, ale ve srovnání bodovým vždycky dokázala něčím porazti konkurenční model
[4]
2. 6. 2009 v 15:25carmik
Perune, dobré počtení, téměř jako bych jel s Tebou. Sám bych si do toho asi nesedl. 🙂
[5]
2. 6. 2009 v 15:43Beaumont
Je fajn, že pokračuješ v „seriálu“…
S Astrou jsem měl tu čest ve verzi CC s motorem 2.0 Turbo (benzín) a to tedy nuda rozhodně nebyla. Vnitřek opravdu nic moc, ale to mi v tu chvíli bylo dokonale u …ukradené 🙂
Je smutnou pravdou, že jakmile člověk ochutná zátah turbo – benzínu (a klidně stačí malá 1.4 T-Jet, 1.4 T(F)SI atd.), pak už ho nadchne málokterá srovnatelná malá „atmosféra“ – u všech má pocit že se to musí hrozně točit a že to nikdy pořádně nejede… Dokonce i tak vynikající motory jako v BMW 116i nebo 1.6 Twin Spark v Alfě 147 se musí hodně snažit, aby se vyrovnaly takovému 1.4 T-Jet.
[6]
2. 6. 2009 v 15:59kocur
…se divím, že si to ještě pamatuješ 😉
Jinak dobré hodnocení posledních Opelů. Astru sice neznám, ale s Vectrou poslední generace jsem něco najel, a ten interiér je jak mrazák…
Kdy plánuješ další pokračování, ať vím jestli si mám číst ty starší díly hned nebo až potom.
[7]
2. 6. 2009 v 16:19GTI
NÁVRAT UPŘÍMNÝCH BLOGŮ? 😉
No, to to trvalo, Perune. Takovouhle pauzičku si nedal ani Dumas mezi prokračováním Tří mušketýrů. Ale. Dobře jsi to napsal. Astra sekundovala Golfu naposledy na přelomu osmdesátých/devadesátých let. Tehdy jako kadett (vajíčko), to bylo dělo.
V mezidobí se vyjevila nová Astra, s tou snad definitivně zmizí ta kredenc přístrojových desek.
[8]
2. 6. 2009 v 16:31Navtech
Ahoj Perune! Rád Tě vidím, resp. čtu, ale to je asi ve vztahu s tou Astrou všechno. Jednou jsem v tom seděl někde na dovolený, ale „toho“ uvnitř jsem si nevšimnul. Možná proto, že řídil brácha, vedle něho věčně blijící švagrová a já v zadu.
[9]
2. 6. 2009 v 16:32T613
Perun žije!
[10]
2. 6. 2009 v 19:25Perun
[1] Jo, dík 😉 Zeď už byla plná konkurence…. To nádvoří k tomu ale přímo vybízí, co? 😉
Teď tam nedávno točila Prima… v Čertousích se dveře netrhnou.
[11]
2. 6. 2009 v 19:27Perun
[2] Dík, kukino… Dnes jsem si zrovna ten kombík prohlížel a… zkrátka kolik lidí, tolik chutí :-))
[12]
2. 6. 2009 v 19:29Perun
[3] S tím by se dalo souhlasit, ale třeba zrovna v těch světlech to je slušně řečeno na prd 🙁
[13]
2. 6. 2009 v 19:30Perun
[4] Ono taky uvnitř není moc o co stát… Ď :o)
[14]
2. 6. 2009 v 19:42Perun
[5] Tak jde čas… jó telenovely, to je „moje“ 😀
S těmi turby máš, Beaumonte, naprostou pravdu… jde o ten komfort užívání a ten je se srovnatelnou atmosférou o čtyřech válcích neporovnatelně jinde. Nejlepší motor v testu měl právě to turbo. Daní je ovšem vír v nádrži, když se necháš unést těmi Newtonmetry..
Situace se mění, když začneme mluvit o šestiválcích 🙂
[15]
2. 6. 2009 v 20:19Kubas
no né, na blogu někdo ještě testuje auta? Já myslel že se sem teď už jenom kopírují propagační materiály automobilek 😉 Jinak jako téměř vždy souhlasím s tím co píšeš, protože Opel Astra je tak zoufale nudné a průměrné auto, až to pěkné není…. Takže tohle bylo poslední auto? Dočkáme se tedy vyhlášení výsledků? 😉
[16]
2. 6. 2009 v 20:35Perun
[6] Mám to všechno poctivě napsaný, každej důležitej postřeh… A navíc, mám paměť jako slon 🙂
Jsem rád, že mi to potvrzuješ…
P.S. Co ta „pětka“? 😉
[17]
2. 6. 2009 v 20:39dobry den
..vidim to uplne stejne jako c.(2)
[18]
2. 6. 2009 v 20:39Perun
P.S. K těm pokračováním (ještě přijde 308 a Auris, projel jsem už i toho Mégana a Golfa, jen ne tak detailně, abych se dalece rozepisoval a bez fotek k tomu…. 🙁 )… tak to bude jak mi vyjde čas.. Já jsem se neflákal, ale den má jen 24 hodin, ani o minutu navíc… a je to koneckonců o prioritách, tímhle se báječně bavím a odreagovávám… jinak bych už asi omdlel 🙂
[19]
2. 6. 2009 v 20:43Perun
[8] Ahoj Navtechu! No tak Ď 🙂 S tím blijavcem je to slušný peklo, to tedy o tom ani potom.. kamarád na letišti jednou vytáhnul nahoru kluka, co se chvástal, že mu prej centrifuga vůbec nic nedělá..
Tak tam nahoře udělal pár zvratů a negativních géček… a najednou to srovnal a hezky způsobně šel na přistání… ani neudělal povinnej okruh, jen se stručně zahlásil, že opravdu musí dolů… Celá zadní část kabiny byla jako kotlík guláše :-))
[20]
2. 6. 2009 v 20:45Perun
[9] Ty jseš pohan? 😉
Ale jen tak tak..
[21]
2. 6. 2009 v 20:55Perun
[15] 😀 Máš bod!
Poslední testík to určitě ještě nebyl… minimálně ještě dva (Peugeot a Toyota), možná přidám pár postřehů z nového Mégana a Golfa… 😉
[22]
2. 6. 2009 v 21:10Lubo
„Dost dobře nechápu, co stojí za jejím prodejním úspěchem, ale majitelé zřejmě lépe než já vědí, proč svých X set tisíc dali právě za Astru „H” a ne za něco jiného. “
Astru H síce nevlastním, ale pred rokmi som mal služobnú Astru F a G-čko máme v rodine (napriek potenciálnym GTI-ho námietkám ju z praktického hľadiska pokladám za dobrú alternatívu ku Golfu IV-tej generácie).
A čo vedie majiteľov práve ku kúpe týchto áut? Myslím, že to určite nie je image. Astra nie je auto, ktoré by so sebou nosilo nejakú auru a isto sa za ním neotáčajú postpubertálni výrastkovia. Astra je auto pre človeka, ktorý v ňom hľadá predovšetkým spoľahlivého spoločníka a ktoré ho odvezie z bodu A do bodu B bez zbytočných emócií. Zároveň si majiteľ môže byť istý, že ho v bode B nájde aj o pár dní.
Preto ju nehaňme za to, čím nie je a možno ani byť nechcela. Vyjdi von z baráku na parkovisko, odomkni, sadni naštartuj a vyraz.
No fun, no emotions….just drive.
[23]
2. 6. 2009 v 21:14LERAK
Perune, že Ti to ale trvalo. Já si už ani nepamatuju, o čem byly ty předchozí testy. Takže se přimlouvám za kratší interval, na začátku jsi říkal něco o 14 dnech 🙂
[24]
2. 6. 2009 v 21:43Perun
[22] Astra „G“ je mi velmi blízká. Je to takové bezprostřední auto. Nezáludné, čitelné, spolehlivé… Ve mě dokonce dokáže probouzet i jisté emoce, narozdíl od „H“, která je jako kus ledu a vyjma logického posunu v technice a bezpečnosti ji (soukromě) vnímám spíš jako půlkrok zpět.
Pokud tedy toužím po dopravním prostředku, který mě velmi spolehlivě a bez emocí dopraví z domova do práce a zpět, použiji Metro na trase „B“.
Já ale přesto raději každý den tím autem 😉
[25]
2. 6. 2009 v 21:44Perun
[23] Znáš to, Leraku…. Na počátku bylo slovo… 😛 Ale zkusím to. Červenec už budu mít mnohem volnější….. 😀
[26]
2. 6. 2009 v 21:55Alessio
Perun: jj, hlavně tam vykrádají auta, tak bacha…kolegovi ukradli tašku s NB i s tenisovýma raketama
[27]
3. 6. 2009 v 1:26Navtech
Díky Perune… tady už „lítat“ nebudu… asi stárnu a kastról se připaluje. 🙁
[28]
3. 6. 2009 v 7:09Beaumont.
[14] Perun: Ale ani šestiválci turbo neublíží, fakt 🙂
[29]
3. 6. 2009 v 7:46Perun
[26] Kolegovi někdo rozsekal půlku dveří, aby se dostal na tašku s NB, co si nechal na sedačce… Měl fólie na oknech a rudo před očima… Ale v Čertousích bylo hodně lidí, tam by to chmatáci neměli tak lehký 😉
[30]
3. 6. 2009 v 7:48Perun
[27] Si jako děláš legraci? To je jako konec tvým sportovním kastrólům? Tsss. Chtěl jsem přidat recept na Rummies, tak prd.. 😛
P.S. Znáš někoho, kdo mládne? Jestli jo, dej mi adresu, já už z něj to tajemství vytřískám B-)
[31]
3. 6. 2009 v 7:51Perun
[28] To je jasný, moje nedávná zkušenost s BMW 330 XD a zejména s RS6 mě utvrdila v tom, že turbo vládne světu 😉
[32]
3. 6. 2009 v 10:13Emel
Perun: no konečně :-). Astra nezklame a nepotěší… nepřekvapí. V dané konfiguraci proti špičkové konkurenci nemá žádnou výraznou přednost… no možná by ji zachránil pohled do ceníku. Podle mě je dneska hlavním a nejhorším konkurentem pro Astru Focus – podobně pozicovaný, ale v několika podstatných věcech lepší, prakticky nevidím argument proč koupit Astru a ne Focus.
Na Peugeot i Toyotu se docela těším, i když nedávné studování ceníků mi trošku vzalo vítr z plachet… ta 308 je aspoň papírově hodně drahá.
[33]
3. 6. 2009 v 11:18Perun
[32] Ahoj Emele! S prvním odstavcem do písmenka souhlasím..
S těmi plachetními větry bacha 😉 Peugeot neveřejně dává na 308 monstr slevy… V reálu jsou si pak všechna auta cenově velice podobná. Poněkud se vymyká Golf, ten v rámci srovnatelné výbavy a motoru bude vždycky minimálně o 40 tisíc a výš jinde…
[34]
3. 6. 2009 v 15:34Emel
Perun: nojo, to víš… obecné diskuse se dají vést jen nad ceníkovými cenami.
PS: možná bys mohl napsat příště o tom Meganu a Golfu, třeba takový duel… když k tomu stejně nejsou plné podklady.
[35]
3. 6. 2009 v 16:10Perun
[34] Nedají… nebo tedy dají, ale nemají žádnou vypovídající hodnotu, protože rozdíl mezi realitou a tím ceníkem je někdy neuvěřitelný.
Ale děkuju za nápad co se „duelu“ týče, protože mě nenapadlo, že bych to mohl pojmout tak nějak…. komorně 😉 Oba jsem projel jen pár kilometrů, takže ok, srovnám jen ty nejzákladnější dojmy a dám je do nějakého blogu úměrného rozsahu.
[36]
4. 6. 2009 v 14:38kuko
Perun
tož mě se na té Astře Caravan líbili právě ty hrany. Stejně jako na 3.generaci Vectry před F/L. Uvnitř této Astry jsem neseděl, ale podle fotek vypadá ten interiér skutečně ledově 🙂
Když mám možnost se svést i s jinými zajímavými kousky (jak píšeš např. RS6), možná bys mohl o nich napsat i nějaké kratší blogy, ne komplexní recenze jako tato, ale třeba něco jako „první dojmy po 50 kilometrech“. Ty se odreaguješ, my se odreagujeme a všichni budeme totááááálně v pohodě 🙂
[37]
4. 6. 2009 v 22:41kolmar
Tak perun az teraz som sa dostal k precitaniu a palec hore. Konecne sme sa dockali. Takze motor? dame tam 1.6 Turbo 132 kW, svetla? hodime xenony, a pristrojovku?? tak s tym nic…no to by som prezil a aj vozenie by bolo ok 🙂 a Astra je OK, mne sa vzdy pacili.
NO na pokracovanie sa uz tesim, no presiel som len par km novu 3-ku tak vcelku ok, len konikov viac by trebalo… to uz asi neplanujes miesat vsak??
[38]
5. 6. 2009 v 8:24Perun
[36] Tož kukino… Proti hranám nemám vůbec nic, právě naopak.. ale Astře tady „zvoní hrana“ :-))
Máš recht, něco o RS6 sem z pohledu uživatelského amatéra – odlehčenou formou šoupnui 😉
[39]
5. 6. 2009 v 8:28Perun
[37] Dík, kolmare. Jasně, přihoď kilowatty, šoupni tam xenony… a rovnou sháněj úvěr 😉 Za ty peníze už bych Astru nechtěl, fakt. Začínám jí trochu rozumět – ve smyslu každodenní pracant pro nenáročné zákazníky… hlavně po ní ale nechtít nějaký supersportovní výkony. OPC osobně považuji za „zvrhlost“, třebaže jí to opravdu sluší!
[40]
5. 6. 2009 v 15:50Emel
U Astry je potřeba si uvědomit, že jejím konkurentem je Golf V a Megane II, ne Golf VI a Megane III. Pokud vím, tak Astra se obešla dokonce bez nějakého většího faceliftu… takže Opel může stáří modelu kompenzovat opravdu hlavně cenou.
Komentáře nejsou povoleny.