• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Nižší střední třída: Toyota Auris

  • Nižší střední třída: Toyota Auris

    Publikováno: 1. 11. 2009

    TOYOTA AURIS 1,6 DUAL VVT-i SOL

     

    Pršelo bez ustání už druhým dnem a otravný podzimní déšť co chvíli vyťukával na střechu maringotky něco jiného. Kdysi slavný břichomluvec Herman Froditt smutně seděl za malým stolečkem s plastikovým ubrusem s modrými puntíky a s hrnkem studené kávy před sebou. Nepřítomným a znuděným pohledem sledoval oprýskaný nápis nad šapitó velikého stanu před jeho maringotkou, kolem kterého občas problikávaly pestrobarevné žárovky.. tedy jejich zbytek. Červené, zelené a žluté světlo se odráželo v potůčcích dešťové vody stékající po Hermanově okně a jeho mdlé vodnaté oči jej odrážely zpět…

    Cirkus Der Trivial & Trocken  Tote projel křížem krážem celou Evropou.. minimálně tedy od Hamburku až k Mnichovu a Herman Froditt s ním.. V posledních několika měsících to ale nestálo za zlámanou grešli a návštěvníků ubývalo… Málokoho zajímalo Hermanovo břichomluvecké umění a dny slávy cirkusových manéží pomalu mizely jako písek v přesýpacích hodinách.

    A tak uplynul ještě týden, než to principál zabalil úplně a Herman Froditt šel po šestnácti letech v manéži na dlažbu. Udělal prý celkem terno ve výzkumném ústavu experimentálního lékařství, protože mu příroda jaksi opomněla nadělit tam dole… i tam nahoře… prostě byl tak trochu obojetný…

    Toliko k Toyotě Auris, která má ale i své zajímavé klady… O tom ale níže.

     

    Ve stínu tmy, aneb Auris nenápadný

    Toyoty nejsou (až na jejich sportovní deriváty) nijak zvláště výrazné, nebo snad dokonce atraktivní vozy. Kdo tvrdí opak, trochu příliš popíjel saké.

    Tím ale ani zdaleka neříkám, že jsou přímo ošklivé, to ne… Zkoušený Auris bych dokonce označil za celkem hezké auto, kterému ten cirkusový pruh přes kapotu docela slušel.. Navíc mu přidal několik km/h i zamčenému v garáži, tedy to, o co usiluje Ford už několik let svým kynutým designem.

    Narozdíl od Hondy je vnější tvar Aurise jednoznačně klasický a jaksi… evropský.. Nemá nějaký konkrétní výraz a designéři si nejspíš ani nekladli za cíl vymodelovat krasavce pro bulváry evropských metropolí, nicméně alespoň náznak něčeho specificky „Toyotího“ tam být mohl… Nenalézám nic, ale možná se jen špatně dívám.

    Auris. Více netřeba.. snad jen ten proužek je takový.. rychlý :-)

    Auris. Více netřeba.. snad jen ten proužek je takový.. rychlý 🙂

    Neutrální přední část zdobí docela pěkné světlomety se složitou vnitřní architekturou, ukrývající projektorové čočky… Vypadají jako xenony a skoro také tak svítí. Za to patří Aurisu po zásluze plusové body.

    Na bocích s nadprůměrným pontonem nehledejte nějaké výrazné prolisy či snahu o odlehčení, vše je jaksi harmonicky normální a očekávatelné… skoro se chce napsat nudné..

    Příplatková kola z lehkých slitin mají název „Turbine“ a opravdu také jako turbína vypadají.. Na rozdíl od konkurentů mi ale k Aurisu více „sednou“ klasická ocelová kola s kryty.. Nevím proč, snad pro tu nenápadnou střídmost…

    První turbína se sombrérem na světě

    První turbína se sombrérem na světě

    Jdu dál a dívám se na záď. Klasické tvary hatchbacku poněkud oživují zajímavá koncová světla se třemi vertikálními světelnými plochami.. Popravdě, na celém Aurisu je to ten nejzajímavější a nejpovedenější prvek… Tady by se mohli designéři mnoha jiných evropských značek inspirovat.. Vtipné a efektní.

    Zvedám víko pátých dveří a jemně syčící vzpěry odhalí průměrných 354 litrů ne právě ideálně tvarovaného zavazadelníku… Do nepravidelného prostoru výrazně zasahují podběhy zadních kol, které de facto značí STOP virtuálním snahám o umístění kočárku.. Dojem trochu napravuje precizně tvarovaná gumová vana a systém úchytných ok a háčků. To se může hodit.

    Kdo si nadevšechno místa cení, pro toho tu Auris není

    Kdo si nadevšechno místa cení, pro toho tu Auris není

    Kufr se měkce zavře a moje kroky směřují k levým předním dveřím.

     

    V manéži Bolka Toyoty, aneb Auris výstřední

    První usednutí do Aurisu mě opravdu překvapilo. Ultrakonzervativní vnějšek je s vnitřkem v ostrém protikladu, jako když nenápadný šedý oblek ukrývá tělo pokryté tetováním,  piercingem a drátěnou košilí..

    Představte si, že z prostředku palubní desky někdo vystrkuje stříbrnou plastovou nohu a chodidlo si opírá v místech, kde obvykle bývá ruční brzda a nějaké odkládací místo pro Coca-Colu. Zhruba někde na stehnu z té nohy trčí řadící páka a v místech, kde začínají spoďáry nahmatáte… ovládání klimatizace….

    Měl uhnout, dědek.. Aneb něco pro dámy a jemné... muže :-o

    Měl uhnout, dědek.. Aneb něco pro dámy a jemné... muže 😮

    Bizarní noha nepatří pomalému důchodci, kterého Auris potkal někde na přechodu, je to spíše zvláštní řešení ergonomického požadavku na bezproblémovou dostupnost řadící páky (to bylo splněno na 100%) a snadnější ovládání ruční brzdy.. tam tedy nevím, ale pokud chtěli designéři dosáhnout erektivního efektu spolu s vykloubeným zápěstím, uspěli opět na 100%!

    Až na přístrojovou kapličku a zmíněnou důchodcovu nohu je celý zbytek interiéru střídmý, šedý, nenápadný a konzervativní. Všechny materiály v interiéru Aurisu nicméně nesnesou srovnání ani s průměrem ve třídě. Auris v této disciplíně beznadějně prohrává i s letitou Astrou, nebo korejským Ceedem. Měkčené není prostě nic, všechny plasty mají lacinou hladkou strukturu a svou tvrdostí připomínají chléb v regálu Lidlu těsně před zavírací dobou.

    Testovaný Auris měl najeto nějakých 19.000 km, interiér samotný bych ale tipoval alespoň na sto – bez nadsázky, byl totiž poškrábaný skoro všude, zejména důchodcova noha,  loketní opěrka a vnitřní kličky dveří. Kličky dveří byly navíc uvolněné a ta u spolujezdce sotva držela na svém místě.

    Kvalitu Made by Toyota si tedy představuji opravdu jinak a třeba takový Peugeot 308 ji v tomto ohledu totálně deklasoval.. Pro někoho zůstává Toyoty stále synonymem kvality s neprůstřelnou image a Peugeot tím „Žabeotem“, co se rozpadne hned na druhém rohu.. Inu, zvykejme si, že letitá klišé prostě jednoho dne musejí odeznít.

    Kterákoliv desetiletá Toyota Camry strčí kvalitou a zpracováním současnou produkci do kapsy.. ale časy se mění a je třeba šetřit, protože boj o první místo v prodejích něco stojí.

    Zívačka, aneb variace na šedou

    Zívačka, aneb variace na šedou

    Zkouším rádio, ale to jde zapnout až s otočením klíčku… pak ale hraje nádherně čistě, s dobře vykreslenými basy a středy a čistými, nezkreslenými výškami – audio vítěz těstu!

    Současně s otočením klíčku se doslova rozzářily přístroje v kapličce barvou vycházejícího slunce.. Jas se dá seřídit, ale ta sytost barev mě úplně uhranula. V šedošedém interiéru vypadaly přístroje jako dvě slunečnice na rumišti.. prostě velmi pěkné a efektní, včetně originálního umístění palivoměru, ukazatele teploty vody a palubního počítače ve středech rychloměru a otáčkoměru.

    Moc pěkné a přehledné. Děkuji redakci ACZ za bohatou databanku fotografií

    Moc pěkné a přehledné. Děkuji redakci ACZ za bohatou databanku fotografií

    Volant má klasické rozměry i tvary, velmi dobře se drží a není nijak přehnaně tvrdý.. kůže na jeho povrchu už ale začínala lehce klouzat.

    Sedadla… Krátké opěráky, krátké sedáky a nevyhovující opěrky hlavy. Ty v Hondě nebo v 308 jsou mnohem lepší.. Co hůř, posuv sedadel v podélném směru je značně nejistý, zadrhává se, nebo se obtížně aretuje.. Nic moc. Přitom tvarování menším postavám bude vyhovovat velmi dobře a sedáky i opěráky jsou optimálně tuhé.

    Jdu si sednout za sebe, dveře přiměřeně tlumeně žuchnou a sedím na zadním sedadle za sebou… Místa před nohami tak akorát, na nárty ok, nad hlavou skoro otevřené nebe – Auris tady těží z vyšší stavby karoserie.

    Jdu zpět na místo řidiče a otáčím klíčkem…

     

    Letem světem, aneb Auris nečekaný

    Motor na volnoběhu skoro neslyšíte. Neozývá se žádné mechanické kvílení Astry, žádné bzučení z Mazdy… Atmosférické čtyřválcové motory Toyoty patří s těmi od Hondy k tomu nejlepšímu, co znám..

    Ruka na důchodcově noze nalezne v naprosto přirozené pozici řadící páku, která pracuje zlehka a docela přesně… tak nějak v očekávání.

    Vyjíždím z parkoviště a vnímám, že je přes tlusté A sloupky celkem špatně vidět ven, musím se celý nahýbat, abych si byl jistý, že nedoplním půjčeného Aurise o další efektní pruh, tentokrát ale na blatníku.. Zrcátka jsou celkem šikovně umístěná a tak akorát veliká.

    Nastavuji optimální teplotu vzduchu, což jde velmi dobře a intuitivně. Nemusím o tom vůbec přemýšlet, takže z hlediska ergonomie je na tom v tomto ohledu Auris nadprůměrně. Palubní počítač se ovládá také velmi snadno přepínám tlačítka na přístrojovém štítu a jeho hodnoty jsou logické a dobře uspořádané.

    Benzínová jednašestka dobře a ochotně táhne už od nějakých dvou tisíc a jejích nadprůměrných 91 kW není jen papírovým údajem, jako třeba u korejské konkurence. Časování zdvihu sacích i výfukových ventilů funguje u Toyoty velmi, velmi dobře a motor jde ochotně do otáček.

    Prvních pár stovek metrů po ne právě ideálně rovné cestě prozradí, že je Auris naladěn spíše pohodlně a nehledě na jednoduchou konstrukci jeho zadní nápravy, nijak nebouchá a neztrácí na výmolech a dírách stabilitu.

    To už ale dávno řadím výš a na přístrojovém štítu bliká šipka, která mě jemně upozorňuje, že bych měl zařadit vyšší převodový stupeň, jestli se nechci ucházet o místo čestného sponzora  Alexeje Millera, šéfa ruského Gazpromu.

    Šestnáctipalcová kola jsou pro Auris tak akorát a k mému překvapení, které jsem si opravdu citelně uvědomoval, si nechá Auris líbit opravdu hodně. Tedy mnohem víc, než byste si tipli. Karoserie se sice nakloní, příď se nahne vnějším kolem k silnici, ale záď neustřelí a Auris se naprosto sveřepě drží zvolené stopy. Není to stejné, jako ve stejné rychlosti projet zatáčku třeba Focusem s pocitem neustálé skálopevné jistoty kontroly, ale je to velmi… překvapivé. Jízdně mě prostě Auris v dobrém smyslu slova překvapil.

    Brzdy jsou zcela standardně fungující a nebylo příliš prostoru zjistit, jestli je unavím, řízení klasicky elektricky odtažité, ale to mi vůbec nevadí..

    Cokoliv ale nahnal na bodech podvozek a vynikající motor, to svědomitě srážel levný interiér, který různě povrzával a popraskával… Už zmíněná vynikající audiosoustava ten nešvar trochu mírnila, ale tohle je věc, která mě strašně točí..

    Na posledních kilometrech zkouším akceleraci a ještě jednou chválím Toyotu za její motor. Spotřeba 10,9 l/100 v dlouhodobém režimu napovídá své, ale způsob, jakým byl Auris evidentně už delší dobu užíván mluví sám za sebe…

    Zajíždím zpět na parkoviště a zatahuji ruční brzdu do ztopořeného stavu… stříbrný plastík její aretace už projevuje známky opotřebení… ani se neptám, jak k němu také mohlo dojít….

    Nekupovat manželkám... bude je stále bolet hlava :-)

    Nekupovat manželkám... bude je stále bolet hlava 🙂

     

    Today, Tomorrow, not in Tyoyta however.

    Toyota Auris mě překvapila svou přívětivostí na silnici, svým nezáludným „user friendly“ chováním, stejně jako slušnou mírou ergonomie v interiéru.

    Celkově neutrálně hodnotím obyčejné a trochu hermafroditní tvary karoserie, kterou vystihuje dobře rčení jednoho mého známého „Je to jako když chceš, ale nemůžeš“.

    Pěkná jsou zadní světla a ta přední zase velmi dobře svítí.

    Interiér je až na moc pěkné přístroje v kapličce k uzoufání nepěkný a nekvalitní, s trčící nohou v místech, kde obvykle bývá… prostor a s hrůzostrašnou ztopořenou věcí namísto ruční brzdy.

    Celou dobu se ozývalo různorodé praskání a loupání odkudsi z přístrojové desky a občas od dveří spolujezdce.

    Sedadla neuspokojí na delší vzdálenosti, místa je ale dost i vzadu. Zavazadlový prostor sice pojme celkem standardní množství litrů, přepravu větších předmětů, včetně kočárku ale raději vynecháte, jeho nepravidelný tvar vám to nijak neusnadní.

    Tradičně dobrý dojem z motorů Toyoty trochu kazí vyšší spotřeba při agresivnější jízdě, která je dána celkem krátkým zpřevodováním, motor je ale i ve vyšších otáčkách celkem tichý a kultivovaný a nijak mě nerušil.

    Celkově vnímám Aurise jako slabší článek řetězu v nabídce Toyoty. Pokud vím, příliš se neprodává a možné důvody jsem uvedl výše. Testovaný kousek stál cca 440 tisíc a to není právě málo… kdo ví, dnes už je to možná všechno jinak.

    Příště: Nový Mégane vs. Golf VI… jen velmi krátce a bez fotodokumentace… tedy tak trochu mimo soutěž… ale jen tak trochu.

    Poté vyhlásím vítěze, možná i s anketou, když se mi podaří přijít na to, jak ji sem dát 😉

Golf vs. Mégane, aneb ring volný… Nižší střední třída: Peugeot 308

6 478 Responses to Nižší střední třída: Toyota Auris

  • [1]

    4. 11. 2009 v 12:33Emel

    wolff: jo, tohle právě celkem nechápu… nebo lépe řečeno neuznávám: ať se to auto dělá s čím chce, mě zajímá jen to, co si chci koupit. Pokud chci turbobenzín, tak mě netrápí špatná nafta. Pokud chci manuál, nezajímá mě, jak dobrý je automat.

  • [2]

    4. 11. 2009 v 14:10wolff

    No ale jistě mi dáš za pravdu, že to tak dost často bývá…

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura