• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA IV.

  • ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA IV.

    Publikováno: 14. 5. 2008

    Ford Mondeo Kombi

    Exteriér

    Když se Mehmed II. toho jména díval na hradby Cařihradu, musel mít velice podobné pocity jako já, když jsem se blížil k obrovitému kombíku od Fordu. Zvláštní světle nazelenalá barva dává vyniknout všem tvarům svalnaté karoserie.. No, ale jak to říct… Nevím jistě, jestli by nebyla tmavá lepší? Tedy vím to celkem jistě, jen to nechci říkat příliš nahlas. Mondeo je především opravdu velmi velké auto a jeho dimenze dobře vynikne při srovnání třeba právě s M6. Nejde až tak o centimetry, spíše o celkový dojem, takže je jasné, že v hledáčku designérů byla robustnost jedním z hlavních a klíčových prvků. Mondeu tady zdatně konkuruje C5, kterou ale označím spíš slovem „mohutná“, než obrovitá, protože tam nejspíš nebyla velikost prvoplánová. Nezvykle tvarovaná, ale jinak hezká a do celku dobře zakomponovaná světla po stranách už poněkud „vzteklého“ výrazu staví Mondeo do pozice rváče „Uhni,, nebo tě sejmu“. Inu, jestli to tak je, to se přesvědčím později. Jdu kolem masivních boků směrem dozadu a cestou míjím veliká 18″ kola. Letmý pohled přes rameno na skvosty o stejném rozměru u C5.. Eh, jdu raději dál a dostávám se ke kufru, který k mému údivu skrývá zavazadlový prostor skromnějších rozměrů, než bych čekal. Rozumějte, ono je to Mondeo opravdu tak veliké, že člověk nad zadní nápravou očekává přinejmenším stodolu.. Ale aby se to nepletlo, místa je tam dost a dost, zavazadlový prostor je navíc velmi prakticky tvarovaný a v dvojitém dnu skrývá dojezdovou rezervu. Víko kufru jde k zemi a jediný doprovodný zvuk je plácnutí espézetky o plech.. Několik dlouhých kroků a už netrpělivě držím kliku těch dveří, které mně zajímají nejvíce.

    Interiér

    Dveře se otevírají hladce a lehce, a stejně tak lehce zapadnou zpět. Možná až příliš lehce. Čekal jsem decentní žuchnutí jako u A4, ale dočkal jsem se překvapivě ostrého prásknutí. Otevřel jsem dveře ještě jednou a zkusil to trochu něžněji s o poznání lepším výsledkem, přesto se ale ozvala více, než jen jedna frekvence.. Usadil jsem se do příjemně tuhého a přitom pohodlného koženého křesla a elektricky nastavil optimální polohu. Po sezení v M6 cítím znatelnou změnu k lepšímu, ale sedák jen málo podpírá stehna směrem ke kolenům, takže chvíli zkouším nastavit jeho sklon a když už se zdá, že jsem na to přišel, musím se posunout blíž k volantu, kde už jsou kolena blízko sloupku řízení. Příjemný opěrák je pocitově kratší, než ten v C5 a tam, kde jsem si v Citroënu opřel ramena, ve Fordu oporu nenacházím. Hlavová opěrka je chvályhodně blízko, ale trochu níž, než by bylo podle mého gusta.

    Jsem zvyklý na ledascos a viděl jsem už mnoho interiérů, které bych označil za víceméně nepodařené, levné nebo kýčové. Mondeo ovšem tomuto smutnému žebříčku ve střední třídě bezkonkurenčně vévodí neuvěřitelným a těžko uchopitelným dekorem bakelitového futrálu na housle. Dřevěný dekor masivního středového panelu se stříbřenkovými tlačítky nejen že vypadá plastikově, ale také tak působí na omak. „Hodnotné dřevo“ je i před spolujezdcem a v bočních výplních dveří.. je všude.. A když jsem se nevěřícně prsty dotkl obložení okolo displeje satelitní navigace trochu silněji, ozvalo se slabé „skříp“… Nemíním sklouznout k laciné kritice toho, co už tolikrát zaznělo, ale na živo vypadá interiér téhle verze (tuším Titanium) jako předsériový Opirus. Promiň, Kio. I tak se ale najde dost lidí, kteří Fordovu snahu o luxusní vzhled ocení, o tom nepochybuji, můj šálek kávy to nicméně není. Pohledný je ale poněkud přetlačítkovaný čtyřramenný volant potažený jemnou kůží. Má dobrý průměr, tloušťku i povrch, ale i zde platí zjištění z předchozí M6 – je tvrdý a nepoddajný. Tato vlastnost bývá vítána jinde a při jiných příležitostech, ale pokud nemáte ruce samý mozol, tady vám při delší jízdě městem s častým ručkováním bude na obtíž. Přes volant se dívám na dva jednoduché tubusy s ukazateli otáček a rychlosti. Jsou přehledné, výborně čitelné a bez nápadu – s výjimkou stříbřenkového okruží. Cítím, že jsem velmi kritický, ale věřte mi, tady se šetřilo a je to vidět. Vždyť i slícování jednotlivých částí interiéru je na první pohled v lepším případě diskutabilní. Tedy (a velmi silně akcentuji poznámku GTIho), jestliže kritizuji A4 za poněkud odbytý středový panel, tak zde mi docházejí slova i chuť.

    Ale abych jen nekritizoval, loketní opěrka je nestavena velmi ergonomicky zdařile, řazení šestistupňové manuální převodovky je precizní a trochu tužší a výhled z vozu je velmi dobrý všemi směry. Zpětná zrcátka nejsou tak velká jako u A4 a C5, ale bohatě stačí. Rozměrný displej navigace má hezkou grafiku. Letmý pohled vzad prozrazuje, že Mondeo není tak veliké pro nic za nic. Nabídka místa je královská a díky stavbě karoserie kombi to platí i pro místo nad hlavou. Poslední věcí, které si všimnu pře stiskem tlačítka Ford Power (to je dnes nějaká móda) je jemné vlákno v čelním skle – výtečný pomocník v zimě a vlhku, kdy ranní ledová námraza během chvilky zmizí a dokonale otráví zbytek dne sousedovi se škrabkou v ruce.

    Na silnici

    Pětiválcový motor původem ze Švédska naskočí klidně, s noblesou a bez vibrací. Tak, jak se u benzínového motoru Volvo dá čekat. Lehké prošlápnutí vyloudí na tváři vzpomínky na S60.. příjemné vzpomínky. Ale vracím se zpět do Mondea, řadím za jedna a vyrážím po stejné trase, jakou jsem absolvoval s ostatními matadory toho dne. Aby bylo jasné, Mondeo je nejen velké, ale také těžké auto. Kombík se ale díky přeplňovanému pětiválci svižně rozpohyboval a za chvíli už jsem s dvanáctilitrovou spotřebou uháněl po okresce.

    Mondeo se nekroutí a svou velikost zdatně maskuje. Přesné a nepříjemně přeposilované řízení bez citu (jak může někdo psát o řízení upovídaném víc, než stará Blažková??) poslouchá zbytek auta bez reptání a tisíc šest set kilo se svižně vrhá tam, kam mu poručím. Už to ale dávno není to staré hravé a zábavné Mondeo, kterých se u nás pohybuje snad víc, než Favoritů, tohle auto je svým jízdním projevem o povinných pár let dospělejší.

    Brzdy se konečně dají dávkovat i bez povinné kovadliny na podrážce a Mondeo je při razantním sešlápnutí brzdového pedálu čitelné jako slabikář. V této disciplíně dohání A4 a těsně šlape na paty C5, která brzdí asi přeci jen o něco lépe a razantněji. Podvozek Mondea je obecně prostě na velmi vysoké úrovni a z celého auta je vyznívá jako největší klad. Tedy s několika drobnými muškami.

    Užívám si vyrovnaného a neutrálního jízdního projevu. Mondeo je čitelné za všech rychlostí a je jasné, že podvozek snese i hrubé zacházení.. Jenže hrubé zacházení s sebou nese i poněkud hrubý projev na nerovnostech. O stabilitu nejde, ta je příkladná, ale izolace od hluku z podběhů a rázů nízkoprofilových kol není ani zdaleka tak dobrá jako zbytek. Interiéru bylo asi líto, že se nemohl ukázat v lepším světle a tak co chvíli něžně zapraská do rytmu výtluků nekvalitní silnice, aby cestující mohli náležitě ocenit, že přeci není žádný dřevo 😉

    Síla přeplňovaného pětiválce je znát zejména na výjezdech ze zatáček, kde se dobře dávkuje díky potlačenému turboefektu. Nesnadné je ale správné dávkování snaživého řízení, které považuji za slabinu jinak kvalitní jízdy.

    Zajíždím zpět na místo, odkud jsem před půlhodinou vyjel. A bilancuji. Akorát přijíždí Laguna.

    Shrnutí

    Ford Mondeo je největší evropské auto střední třídy s královským prostorem na zadních sedadlech a rozměrným zavazadelníkem. Je to kulturista, který ale trochu podcenil nebezpečí anabolických steroidů – totiž všeho moc škodí. Velmi, opravdu velmi dobře jezdí, ale komfortem nehýčká a tichem neléčí. Na to jsou tu jiní. Delší pobyt v interiéru ale vyžaduje buď hodně tmavé brýle, nebo počkat až do západu slunce. A nejde jen o hrůzyplný bakelit, tvary některých částí se prostě ztrácí v kinetickém pekle oblých hran. Cena testovaného kousku začínala číslem 1 a to je opravdu prémiové číslo. Kvalita doslovná i přenesená ale prémiovou v testovaném voze rozhodně nebyla.

ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA V. ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA III.

5 784 Responses to ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA IV.

  • [1]

    16. 5. 2008 v 16:23507

    Emel, já hovorím, že Mário hovoril, že C5 je lepší než A4.

  • [2]

    16. 5. 2008 v 16:25507

    Je to jasné. RS nie je RS. To nemôže byť pravda. A tie klasické reči hlupákov o Fabii HTP, toto nie je RS. Nemôže byť.

  • [3]

    22. 5. 2008 v 0:43RS

    507 jestli pro tebe HTP je dobre auto k tomu neni co dodat ;)))).
    GTI Mondeo je prodava pomerne dobre, na to jakou cenovou uroven zaclo a cena je veci jak u vyprodejoveho Passatu.
    Jinak VW ted tezi hlavne z vyprodeje Golf, Polo, Passat, ale rozumny clovek se podiva i jinam mel by sto taky obcas skusit nez jenom kecat o VW.

    Emel, rad jsem jezdil s 120d a se 130i.
    Vaha 120i 1 375 kg
    130i 1 460 kg
    120i 1 450 kg

    Co dodat vyborne auto leda pro pubertaka nebo zenskou – nic proti, relativne vyborne auto od BMW je pro me treba BMW Z4.
    Coupe 1 395 kg skoro 70 mene nez 1ka.

  • [4]

    22. 5. 2008 v 0:45RS

    Emel jen tak mimo auto pod tunu je treba nova Mazda 2 na podvozku Fiesty.

  • [5]

    22. 5. 2008 v 0:47RS

    120d 1 450 kg ne 120i

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura