-
Škoda Fabia Classic 1,2 HTP (44 kW)
Hledám na klíčku od Fabie tlačítko dálkového ovládání centrálu a hledám ho tam marně. Otevírám si tedy manuálně a startuji za hlasitého syčení motoru. Fabia je snad nejvíce diskutovaným autem od Škody v poslední době a není se čemu divit, protože kolik má kladů, tolik se na ní dá (s trochou snahy) najít i negativ.. Jenže jak s časem zraje auto i jeho vnímání námi řidiči a potenciálními zákazníky, negativ ubývá… v dobré konfiguraci a s dobrým motorem se může postavit komukoliv ve své třídě. K testu se ale Fabia dostavila v základním provedení s ekonomickou motorizací HTP se 44 kW. V duchu přemítám, jestli mě vůbec …
2 719 komentářů -
Opel Corsa Enjoy 1,2 Twinport (59 kW)
Nemůžu za to, ale pokaždé, když mám v ruce klíček od nějakého Opelu, mám chuť jet tramvají. To by ale samozřejmě nemělo nijak ovlivnit průběh testovací jízdy, že ano. Na předpojatost jsou tu daleko povolanější. Takže zatímco se pomalu a už celkem unaveně blížím k červené Corse, myslím na Fabii, která následuje po ní a symbolicky uzavírá okruh testovaných aut, na jehož konci trpělivých čtenářům představím to nejlepší současné auto v subkompaktech, tedy v kategorii „B“, abych byl EU-korektní. Jenže první náhled do interiéru prozrazuje, že alespoň něčím tahle Corsa bude vyčnívat z davu a tak cvakne centrál, usedám za volant a po otočení klíčkem …
3 658 komentářů
-
Renault Clio Expression 1,5 DCi (63 kW)
Renaultův zástupce v segmentu B je dobře zavedená stálice už nějakých… no pamatuji se na začátek devadesátých let, takže asi 20 let. To je slušná tradice s několika miliony vyrobenými auty. Jenže Renault si před pár roky, stejně jako ostatní výrobci z Francie, lehkovážně nechal uniknout mnoho zákazníků ke konkurenci v důsledku lajdáckého přístupu ke kvalitě a i když dnes už patří spíše k evropskému nadprůměru (opravdu si to myslím), není lehké o tom konzervativního evropského zákazníka přesvědčit.. Nehledě na neustálé Renaultovo hračičkářství, které se snaží jeho marketingoví „mistři“ a malá horda skalních fandů vydávat za novátorství a „neotřelý“ přístup Tvůrce automobilů. S těmihle …
5 032 komentářů -
Ford Fiesta 1,25 Titanium (44 kW)
Takže, kde jsme to přestali… Aha, už vím, Fiesta! No tak jo… Fiestu a vlastně i téměř všechny nové i trochu starší Fordy provází jakási bublina aureoly nekompromisních, téměř supersportovních letadel, která ale nevznikla jen tak sama od sebe. Fordy zkrátka dobře jezdí, ne všem se ale také nutně musejí líbit a ne každý (rozuměj jen málokdo…) je natolik otrlý, aby prohlásil jejich interiéry za kvalitní a útulné… S touto směsicí pocitů se s otřesným klíčkem v ruce blížím k testovanému autu, které krátce zabliká a přivítá mě s vytřeštěným hmyzím pohledem. Masivní klika z Focusu cvakne, nasednu dovnitř, několikrát třísknu dveřmi, neže se …
7 096 komentářů -
Citroën C3 1,6 VTi Exclusive (88 kW)
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem. U Citroënu vědí velmi dobře, že „obal prodává“ a auta s výstředním písmenkem Ë v názvu jsou designově opravdu velmi.. vyhraněná. Nová C3 mezi všemi ostatními auty v segmentu působí tak trochu jako zjevení a zatímco jdu pomalu k ní, párkrát odemknu a zase zamknu centrální zámek.. zrcátka při tom vesele bzučí jak se střídavě sklápí a zase vracejí do normální polohy… C3 v tu chvíli vypadá jako modrá kybernetická beruška, co se chystá odletět. …
5 752 komentářů