-
Hyundai i20 Comfort 1,4 CRDi (55 kW)
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem. Do některých aut se vyloženě těším, do jiných méně. A Hyundai i20 s motorem 1,4 CRDi s pětapadesáti kilowatty patří jaksi přeci jen mezi ty druhé. Ještě než malou i-dvacítku otevřu a nastartuji, chvíli si ji prohlížím… a zjišťuji, že se v Koreji opravdu velice snažili, aby tohle malé auto splňovalo náročná estetická měřítka evropského zákazníka. Usedám za volant a otáčím klíčkem, motor (strašlivě hlučný) naskočí s burácením ne nepodobným hvězdicovému motoru BMW 801… pro …
5 577 komentářů -
Volkswagen Polo Comfortline 1,2 51 kW
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem. Dívám se na malý Volkswagen před sebou a říkám si, že nebýt dopředu obeznámen s jeho reálným výkonovým potenciálem, klidně bych ho tipnul na sto padesát turbínových koní. Má prostě své kouzlo dokonalé optické univerzálnosti a ve třídě malých hatchbacků kolem sebe vypadá tak nějak… jako pětadvacetiletý mezi gymnazisty. O nějakém klidném a tlumeném chodu tříválcového motoru 1,2 HTP nemůže být řeč, ale s tím tak nějak počítám, přesto to ale není …
5 850 komentářů
-
Peugeot 207 GT 1,6 THP 110 kW
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem. Chvíli rukou lovím klíčky v papírové krabici, než najdu obyčejný klíč s plastickým logem lva. Peugeot 207 GT s druhým nejsilnějším motorem z nabídky a zdaleka nejsilnějším na malém parkovišti přede mnou. Ve společnosti tříválců a dýchavičných turbodieselů je to přeci jen rarita a tak se celkem těším. Peugeot několikrát zabliká, rychle startuji a najíždím na obvyklé místo k focení. Zatímco si motor tiše brouká, z výfuku se ozývá trochu nečekaně hluboké bublání… jak …
5 850 komentářů -
SEAT IBIZA STYLE 1,4 (63 kW)
Je dopoledne a je celkem zima. Nebýt cinkání jedenácti klíčů v papírové krabici, byl bych stál před zaparkovanou řadou aut v úplném tichu. Chvíli tam tak stojím a rozmýšlím, do kterého si sednu jako první.. Hned zleva zkraje stojí zaparkovaný zlatý SEAT IBIZA.. ještě nikdy předtím jsem Ibizu nezkoušel, takže jsem zvědavý, jak moc se rozcházejí obvyklé chvalozpěvy v časopisech s běžnou realitou. Vylovím v krabičce pěkný a velmi dobře zpracovaný klíček, rychle otevírám dálkou, startuji a odjíždím nějakých dvacet metrů na místo, kde budu fotit všechna auta ze stejných úhlů – všem stejným metrem. První poznámka: řidičovy dveře vržou. Z vlastní zkušenosti vím, …
5 558 komentářů -
LESK A BÍDA SUBKOMPAKTŮ
Je mírně pod nulou a studený vítr se vtírá pod kabát. Ještě mnohokrát za ten den jej budu muset sundat a běhat s Nikonem jen tak v košili, abych laskavému čtenáři mohl obrazem přiblížit text dalšího seriálu srovnání jedné důležité třídy aut. Pokud mám správná data, tak celkem 38% všech prodaných vozidel v uplynulém roce spadalo do kategorie „B“ – tedy místním jazykem nazývané jako „subkompakt“ – v českých poměrech tedy třída bezmála rodinného vozu Dívám se trochu kriticky na řadu zaparkovaných a ne právě čistých aut, těším se na přímé srovnání a ještě víc se těším na to, že si žádnou nectnost …
4 577 komentářů