-
Megane IV GT: Princ dvojí krve
Je pondělí a my si přebíráme u našeho partnera Auto Pokorný v Brně na Lesné nejnovější vůz z dílny Renault Sport – Mégane GT. Ještě před usednutím za volant se nám honí hlavou spousty otázek a očekávání. Jedná se o novinku – není divu, že si už GTčko odbylo novinářské testy. Názory byly kupodivu převážně pozitivní. Všichni chválili precizní zpracování interiéru, použité materiály a naopak kritizován byl prostor vzadu a v individuálních případech i systém řiditelné zadní nápravy 4Control. Jakým autem tedy je nový Mégane GT? Odpověď najdete v našem testu, hned na úvod Vás ale musíme varovat. Už po prvních jízdách je nám jasné, že tohle auto se zatraceně povedlo, kritika se bude hledat těžko, uvidíme co se ukáže při týdenním soužití.
HISTORIE
Zkratka GT je pro Renault již tradiční – označuje sportovněji laděné modely, které však neztratily nic ze své schopnosti být praktickým každodenním parťákem. Díky verzím GT může širší spektrum zákazníků zažít pocity R.S. Trochu R.S. genů skutečně dostanete, modely GT totiž ladí proslulí specialisti z divize R.S. v Dieppe. U modelu Mégane se výbava GT poprvé objevila v druhé generaci po faceliftu. Takový vůz je však raritou, mnoho se jich vzhledem k vysoké ceně neprodalo. Mnohem rozšířenější je však GT varianta třetí generace Méganu. Ta byla osazena agregáty 2.0TCe 180k a 2.0dCi 160k, podvozek byl tužší než u běžného provedení a nabízel opravdu výtečné svezení. Proti legendárnímu R.S. však neměl přední nápravu s oddělenou těhlicí a ortodoxně tvrdý podvozek. GT tedy nebylo nikdy opravdové sportovní náčiní, spíše velmi rychlý rodinný vůz. Okrajově ještě zmíníme, že u trojkové generace Méganu šlo objednat verzi GT-Line, která umožnovala obléknout sportovní kabát i běžnému provedení (pod kapotou mohla být klidně dýchavičná 1.6 16V).
DESIGN
Zpět k novému Méganu. Auto Pokorný nám k testu zapůjčil vrcholnou verzi (jak to u nich bývá zvykem) GT TCe 205 EDC7. /mnoho z vás namítalo, že byste rádi četli test běžných výbav. Vozy v nižších, obvyklejších výbavách máme v dieslové i benzínové motorizaci přislíbeny./ Co se týká námi testovaného vozu, ceník začínal na 589 900,- Kč. Mezi rozsáhlou příplatkovou výbavu patřila speciální metalíza „Modrá IRON“ (+ 22 000,- Kč), paket BOSE (R-Link2 8,7″, BOSE audio, systém rozpoznávání dopravních značek, varování rychlostních limitů, 30 000,- Kč), paket Safety (Active emergency braking systém, Safe distance warning systém, 14 000,- Kč), Head-up displej (9 000,- Kč), přední a zadní parkovací senzory vč. kamery (5 000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla ( 5 000,- Kč). Sečteno podtrženo 674 900,-Kč. Je to moc nebo málo? Za plně vybavený 205 koňový vůz se sportovním naturelem nám to přijde jako výborná nabídka.
Z dostupných příplatků jsme postrádali akorát adaptivní tempomat nebo poloautomatickou ruční brzdu – manuální ruční brzda je draze vykoupena tlačítka MultiSense, navíc příjdete o efektní světelné lišty ambientního podsvícení na středovém tunelu.
Pokračování najdete na webu RNEWS.CZ
Žebříček spotřeby paliva RN! MÉGANE SEDAN ODHALEN!
Komentáře nejsou povoleny.