• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > ricardo.blog.auto.cz  > ROVER P6 (1963-1977)

  • ROVER P6 (1963-1977)

    Britské klenoty Publikováno: 20. 10. 2006

    Představení tohoto vozu byla velká událost. Znamenal totiž zásadní odklon od toho, co Rover dosud vyráběl. Všechny díly byly vyvinuté speciálně pro něj, po stránce vzhledové nebylo s předchůdci nic společného. Byla pro něj dokonce postavena úplně nová továrna. K tomu všemu nový Rover získal titul Auto roku 1964, takže o zájem veřejnosti bylo postaráno.


    Rover P6

    Celý projekt P6 byl výsledkem nového přístupu k navrhování vozů, který se u Roveru začal projevovat v 50. letech. Původní záměr vyvinout nástupce modelu P4 byl sebevědomě změněn na nástupce většího P5. Nakonec bylo rozhodnuto, že P6 bude částečným nástupcem P4 s důrazem na moderní pojetí. Vývoj byl oficiálně zahájen roku 1956 a již o dva roky později vznikl model, na kterém můžeme nalézt spoustu prvků z konečného návrhu. Uvažovalo se nad velkým množstvím zajínavých i vyloženě ztřeštěných kostrukčních řešení. Řada z nich přetrvala až do sériové výroby – například zadní náprava typu de Dion nebo konstrukce monokok, kdy jednotlivé karosářské díly byly navařeny na kostru.

    Rover P6

    Netradičně pojatá karoserie kombinovala oblé hrany a velké plochy. Designéři upustili od tradiční vysoké masky chladiče a dvojice hlavních kruhových světlometů, stejně jako od vyvážených konzervativních tvarů. Okraje dveří byly přesně rovné. Po celé délce boku se v polovině táhl zlom, který opticky zjemňoval velikost bočních panelů. Hojně bylo použito chromu a vozy s vinylovou střechou působily velmi elegantně. Obrysová světla umístěná v předních rozích byla viditelná i z místa řidiče. Neobvyklé tvary byly doplněny zajímavou nabídkou pastelových barev – kromě bílé to byla třeba světle žlutá, modrá, zelená nebo hnědá.

    Rover P6

    Motor byl zcela nový, řadový čtyřválec OHC s objemem 1.978 ccm, z čehož byl odvozen i obchodní název Rover 2000. Výkon 67 kW nebyl u 4,5 metru dlouhého vozu nijak oslnivá hodnota. Paradoxně to byla zásadní novinka – Rover 2000 totiž společně s novým Triumphem 2000 znamenaly revoluci mezi vozy střední třídy. Dokázaly, že lze úspěšně prodávat dvoulitrové auto velikostí, výbavou a pohodlím srovnatelné s třílitrovými sedany. Konkurence musela bleskově reagovat a začít montovat do svých modelů i menší motory.

    V roce 1966 dochází k prvnímu rozšíření nabídky. Původní motor byl naladěn na dvě různé výkonkvé varianty. Model 2000 byl nahrazen prakticky stejným 2000 SC vybaveným jedním karburátorem SU. Díky drobným úpravám vzrostl výkon na 76 kW. Druhá možnost nesla název 2000 TC a měla dva karburátory SU, díky kterým dosahoval výkon již mnohem přijatelnějších 91 kW.

    Rover P6B Police

    Zdrcující rána konkurenci přisla v roce 1968, kdy byl představen model P6B, obchodním názvem Rover 3500. Pod kapotou se nacházel legendární motor Rover V8, což byl náležitě upravený motor původem od Buicku. Z objemu 3.526 ccm produkoval 106 kW při 5.000 otáčkách a 265 Nm. Standardem byla automatická převodovka. Vznikla tak jedna z největších automobilových ikon 60. let, v policejní verzi postrach všech bankovních lupičů unikajících v rychlých vozech.

    Rover se dlouho pokoušel vyvinout adekvátního nástupce. Už v roce 1962 byl spuštěn program P7, který měl za cíl vyzkoušet nové technologie, například řadové pěti- a šestiválcové motory. Některé poznatky potom byly postupně využity v projektu P8 (1963-1971), který byl zastaven až v poslední fázi. Dalším pokusem byl projekt P10, na jehož základě byl v letech 1970 až 1976 vyvinut skutečný nástupce SD1. Místo generační obměny tak přišel v roce 1970 lehký facelift. Chromovaná maska byla nahrazena plastovou a modely 2000 TC a 3500 získaly modernější interiér. Nabídka byla rozšířena o model 3500 S o výkonu 112 kW a s manuální převodovkou. To dodalo nový impuls k růstu prodejích čísel, protože design ještě zdaleka nebyl zastaralý.

    posledni Rover P6B

    Posledním krokem k oživení nabídky bylo nahrazení dvoulitru motorem o objemu 2.205 ccm. Vznikly tak verze 2200 SC a 2200 TC (86 a 99 kW), opět s jedním nebo dvěma karburátory SU. Takto zůstal P6 v nabídce až do roku 1977. Poslední kus byl vyroben 19. března 1977, jednalo se o Rover 3500 zelené barvy. Celkem během 14 let výroby vzniklo necelých 330 tisíc vozů, což byl pro Rover jednoznačný úspěch. Dnes je tento neobvyklý vůz velmi nedoceňován, a tak se dá v Británii pořídit za cenu v řádu desítek až stovek liber, velmi zachovalý exemplář potom kolem tisíce liber.

    model ccm kW Nm km/h 0-100 ks
    2000/2000 SC 1.978 67/76 153 162 12,0 121.072
    2000 TC 1.976 91 171 170 87.803
    2200 SC 2.205 86 15.442
    2200 TC 2.205 99 183 173 11,5 16.928
    3500 3.526 106 267 187 10,8 64.042
    3500 S 3.526 112 273 197 9,2 17.015

    Rover P6

BENTLEY 4 MASERATI QUATTROPORTE (1963-1969)

19 Responses to ROVER P6 (1963-1977)

  • [1]

    20. 10. 2006 v 10:31prekladys

    díky za připomenutí tohoto elegána. osobně mám slabost právě pro zmiňovaný celohliníkový krátkozdvihový třiapůllitr V8, který buick roveru prodal „i s vrátným před motorárnou“. v první verzi bylo na motoru minimum úprav, postupně se objevil v ve všech silnějších autech značek rover a mg, převrtaný, vstřikový či s turbem byl v land roverech donedávna, nový svět jej (dokonce i v karburační verzi) používá dodnes do motorových člunů. co ztrácel na výkonu oproti pěti- a vícelitrovým litinovým těžkotonážníkům, to nahrazoval točivostí a pružností. točit přes 6t. s v základním provedení s obyčejným dvoukomorovým karburátorem a kompresí 9:1 nedokázal počátkem šedesátých let žádný jiný americký motor

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    20. 10. 2006 v 14:40Vektor

    Hezké, robustní auto v té době určitě i pohodlné. Aspoň víme, po čem
    toužili naši otcové v 60. létech. Zajímalo by mě, jestli se byť pár kousků dovezlo i do Československa.
    P.S. Ten špinavý mudžahedín je výborný.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    20. 10. 2006 v 18:25Ricardo

    Prekladys: ano, Rover V8 byl velmi univerzální a používaný motor. V SD1 Vitesse byl dokonce naladěn na 190 koní a v Range Roveru se používal v objemových variantách 4,0 a 4,5 litru až do roku 2001.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    20. 10. 2006 v 18:29Ricardo

    Vektor: Nevím, SD1 jsem už několik u nás viděl, P6 zatím ne. Ten mudžahedín stojí před svým jednopokojovým domem P6 🙂 Foto je údajně z Kábulu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    20. 10. 2006 v 19:58traktorista STS Chvojkovice - Brod

    Ne P6, ale Rover P5 jsem viděl v ulici Na Poříčí, nádherný udržovaný kousek, postavený na původních bolševických SPZ. Chvilku jsem kolem něho zevloval, ale potom mi to bylo hloupé, tak jsem odkráčel. Ještě nyní toho lituji, že jsem si s tím pánem nepopovídal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    22. 10. 2006 v 18:01Ricardo

    Traktorista STS…: ano P5, další ze skvostů :yes:

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    22. 10. 2006 v 19:03GTI

    Krásnej článek o krásnejch autech. Bravo, Ricardo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    22. 10. 2006 v 21:53Ricardo

    GTI takové pochvaly od tebe si vážím snad stejně jako kdyby ji napsal sám Spen King (vedoucí vývoje P6 ;-). Opravdu díky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    5. 11. 2006 v 9:25Rudiger Wicke

    Rover P6 information

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    7. 11. 2006 v 20:14Ricardo

    Danke, Rüdiger. Deine Homepage finde ich toll. Dort gibt’s viele interessante Informationen.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    11. 11. 2006 v 19:41Angličan

    Buď zdráv, Ricardo. Skláním se před krásným a překvapivě zasvěceným článkem o autě, o kterém většina lidí ani neví, že existovalo. V republice vím o dvou – a já mám jedno z nich. 🙂 Zbývá pokázat na souvislosti! P6 z roku 1966 mělo ze dvou litrů 91kW – čtyři koutoučové brzdy! Najděte si někde BMW z té doby… to jen tak pro srovnání.
    🙂 A škoda, že neumím vložit na stránku obrázek. P6 měla relativně často rezervní kolo vzadu na víku kufru… s otevřenou dutinou – a stala se tak oblíbeným zdrojem vtípků… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    14. 11. 2006 v 21:27Ricardo

    Nazdar Angličane, díky za pochvalu. P6 je vyjímečné auto, já jsem ho bohužel nikdy na vlastní oči neviděl. Ale od doby kdy jsem ho viděl v seriálu Profesionálové mě nepřestává fascinovat. Jinak gratuluji k pěnkému autu 😉 !

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    16. 11. 2006 v 18:47Angličan

    Pošli mi majl na soukr adresu, a já Ti pošlu ty vtípky… 🙂 A až to budu mít hotový, tak Tě pozvu na nějakej sraz Roverů – a svezu Tě.
    🙂 Ne, nezlob se… řídit Tě nenechám… :-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    18. 11. 2006 v 18:10Ricardo

    No co se dá dělat 🙁 už tu adresu posílám 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    22. 3. 2007 v 21:45Tonda

    Ahoj Ricardo. Máš tu krásný povídaní o P6, jsem rad že se o staré Rovery taky někdo zajímá.Vlastním Rovera 2000 TC už 20 let a stále sním jezdím, divím se, že si mě nikde neviděl???!!! Z jedním stále jezdím a 4mám na náhradní díli vše koupeno za KOMUNISTŮ.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    30. 3. 2007 v 12:19Ricardo

    Tondo, tak to gratuluju! P6 jsem u nás ještě opravdu neviděl, vím jen o dvou SD1 v žalostném stavu 🙁

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    3. 4. 2007 v 16:21Tonda

    Ricardo,jestli máš zájem vidět mého Rovera tak mi pošli e-mail, můj už je na odkazu.Zrovna 1.4. jsme dělali nové koberce ty staré byli už hrozné!!!! A ještě jsem se chtěl zeptat jestli máš taky Rovera???

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    24. 12. 2007 v 19:59noro

    Ahoj,taky mám P6 2000 TC a taky sním hodně jezdím.Ale chtěl bych vědět,jestli nemáš něco k seřízení karburátoru.Nějak se mi hádají a u nás to nikdo neumí…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    1. 1. 2008 v 14:50Norbert

    Ahoj

    Píšeš,že máš 4 ks rovru P6 na náhradní díly?Já márně zháním 2 zrcátka,nemám totiž originály.Jestli by byly,rád bych je koupil.Dej prosím vědět.Mám na autě takové náhražky.
    Díky Norbert

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

ricardo.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20083 Posts
  • Červenec 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20072 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20072 Posts
  • Srpen 20073 Posts
  • Červenec 20071 Příspěvek
  • Červen 20071 Příspěvek
  • Květen 20073 Posts
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20073 Posts
  • Únor 20075 Posts
  • Leden 20075 Posts
  • Prosinec 20067 Posts
  • Listopad 20064 Posts
  • Říjen 20066 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura