• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > ricardo.blog.auto.cz  > JAGUAR XJ Series III (1979-1986)

  • JAGUAR XJ Series III (1979-1986)

    Britské klenoty Publikováno: 18. 11. 2006

    Pokud chtějí filmaři zničit v automobilové honičce luxusní auto, často zvolí poslední sérii Jaguaru XJ. Netýká se to jen hollywoodských filmů, rekordmanem v počtu zničených XJ je nejspíš německý seriál Kobra 11.


    jag_usa

    Důvod je jednoduchý – nízká finanční i historická hodnota. Ve skutečnosti však není tento Jaguar jen snadno a levně zničitelnou limuzínou. V okamžiku, kdy koncem března 1979 vyjel první vůz určený zákazníkům, svět spatřil posledního Jaguara klasických tvarů. Na návrh karosérie už nedohlížel zakladatel automobilky Sir William Lyons a tyto práce dokonce neprobíhaly v Británii. Decentní změny tvarů, které bychom dnes nazvali faceliftem, totiž vznikly ve studiu Pininfarina. Přední partie byly významně přepracovány, zcela nový byl i tvar zadních světel. Prosklená plocha byl poměrně výrazně zvětšena a linie střechy se dočkaly zvýraznění hran. Nové nárazníky už vyhovovaly novým požadavkům na bezpečnost a nemusely být pro americký trh výrazněji upravovány.

    jag_pursuit

    Základní motor – řadový šestiválec XK s objemem 3.4 litru – byl převzat bez jakýchkoliv úprav z předchozí série. O distribuci paliva se stále starala dvojice karburátorů SU. Větší šestiválec 4.2 dostal vstřikování Bosch D-Jetronic vyráběné firmou Lucas a dosahoval 200 koní. Dvanáctiválcový 5.3 v XJ12 byl už od konce předchozí série vybaven stejně. V roce 1982 ho však vystřídal modernější 5.3 HE. Ten disponoval vstřikováním P-Jetronic, opět vyráběným firmou Lucas, později Magneti Marelli. Nová hlava motoru znamenala mimo jiné zvýšení kompresního poměru na neobvykle vysokých 11,0-12,5:1 (v závislosti na emisních normách). Charakteristky tohoto motoru zůstaly nezměněny (285 koní a 400 Nm), ale spotřeba podle marketingových materiálů klesla v některých jízdích režimech až o polovinu (ve skutečnosti z 22 na 17 litrů).

    jag_interior

    Nabídka různých verzí byl tradičně široká, kromě běžné XJ6 a XJ12 existovaly samozřejmě i lépe vybavené ekvivalenty pod značkou Daimler – Sovereign a Double Six. Vrcholný model se opět honosil kromě značky Daimler i označením Vanden Plas. To znamenalo ručně šitá sedadla z kůže Connolly a ručně vyřezávané díly v interiéru z toho nejkvalitnějšího dřeva. Motor 3.4 z pochopitelných důvodů v USA v nabídce nebyl. Roku 1982 došlo ke změnám. Modelům XJ6 a XJ12 sekudnovala verze Jaguar Sovereign respektive Sovereign HE. Pro nejluxusnější XJ12 bylo zvoleno jméno Jaguar Vanden Plas. Manuální převodovka získala pátý stupeň, automat byl stále třístupňový. Zároveň byl lehce modernizován interiér a seznam standardní výbavy byl rozšířen například o střešní okno, tempomat, automatickou klimatizaci nebo nádhrená litá kola vzor „Pepperpot“.

    jag_black

    XJ se loučil na dvakrát. Poprvé to bylo v říjnu 1986, kdy byla XJ6 nahrazena modelem řady XJ40. Tento vůz měl nový svěží design a zcela nové řadové šestiválce. Dvanáctiválec ale dále pokračoval v původní podobě a to až do roku 1992. V březnu vyjel poslední Jaguar s tímto motorem, Daimler se vyráběl ještě do října. Dvacet čtyři let dlouhá životní pouť původní XJ byla zakončena jedním Jaguarem a jedním Daimlerem, které putovaly přímo z výrobní linky do muzea. Skončil tak vůz, který se mohl pyšnit hesly „the best Jaguar ever build“ nebo „evolution of a great classic car“.

    jag_daimler

    jag_jaguar

Porsche v Hodkovicích Aston Martin – shooting brake

56 Responses to JAGUAR XJ Series III (1979-1986)

  • [1]

    30. 3. 2007 v 23:06ivo

    AHoj Ricardo, potrbuji poradit, kdo by byl v Chomutove ci okoli schopen venovat se oprave meho vozu Jaguar.
    Porouchal se mi kompletne zrenovovany Jaguar XJS V12, rv 1986, pred 3 lety GO motoru u Jaguar Brno, pri jizde ‚bouchl‘ motor.
    Dle technika z Pyramidy Pruhonice, ktery provedl obhlidku vozidla a motoru, je zavada nasledujici:
    Na motoru vypadlo ventilové sedlo a ventil se zaklepával do hlavy.Po delším zaklepávání se vačka potkala se zdvihátkem a ventilem.Hlava je ventilem poškozena a chybí v ní ventilové vodítko.
    Hledam nekoho (mechanika ci firmu) kdo by opravil motor, vozidlo uvedl do puvodniho stavu, na case nezalezi, ovsem za ceny priznivejsi nez napr. Nabidka Pyramidy Pruhonice, kteri opravu resi vymenou dilu za nove (ne opravou), orig Jaguar (napr hlava 150.000 kc) coz je samozrejme ke stari a cene vozu absolutne neprimerene.
    S pozdravem

    Ivo

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    17. 7. 2007 v 15:52Jaguar

    Doporučuji:

    http://xj12.wz.cz

    Na prodej v super stavu za 200tis. Kč

    XJ12 Vanden Plas H.E. Series III

    Má veteránské SPZ = 1/12 poviného ruční

    tomas.heres@seznam.cz

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    24. 8. 2007 v 15:02jurios

    Jsem z Jaguárů na sračku již od mala ,a když vidím tu grácii běhá mi mráz po zádech.Dnes mi je 45 let a konečně si některého pořídím,ale opravdu nevím kterého.Co se týče spolehlivosti a výdrže nemám úplně jasno jen podotýkám,že spotřeba mne netíží.Zvuk 12-ti válce je nádhera,ale opravdu nevím.Poraďte prosím splnit sen. Díky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    26. 8. 2007 v 16:32AJ-V6

    Jurios: tazko radit, ked nenaznacis, aky velky mesec mas na splnenie snov. Ak je ten mesec poriadne velky, doporucil by som poslednu generaciu XJ, t.j. X350. Karoseria postavena z hliniku s pouzitim technologii z letectva, vzduchove aktivne perovanie, celkom prijatelna spotreba dokonca aj u benzinovych motorov (bezne okolo 10-11 l/100km ked sa mu aj trosku vytne), jazda zvlast s XJR doslova berie dych. Ale netreba sa bat ani 3-litroveho 6valca, bohate postacuje svojimi vykonmi. Tie vozy su postavene aby vydrzali velmi dlho. A poctiva rucna remeselna praca je v nich dokonca aj v dnesnej dobe! Na jednom z „Drive Events“ v Gaydone som osobne hovoril s ludmi z dielne, kde siju kozene sedacky a lestia drevene oblozenie. Prve kusky z roku 2003 uz su za celkom prijatelne ceny a este som nevidel XJ, o ktore by sa majitel nestaral. Ak je ten mesec mensi, tak aj predchadzajuca generacia XJ, t.j. rada X308 nie je zla volba. Jazda je to ako na lietajucom koberci, ale zaroven vyborne jazdne vlastnosti aj v zakrutach. Prajem stastnu ruku pri vybere!

    Anglican: Ukazal som tvoj prispevok o Roveri 75 mojej zene a ta len zvolala: To je moj clovek! Je naozaj smutne, ako Rover dopadol. Suvisi to ale s dnesnou podnikatelskou kulturou. V minulosti kvalitne firmy zakladali a viedli inzinieri, ludia s technickou erudiciou. Dnes to vedu rychlo kvaseni „manazeri“ s nejakym MBA s cielom rychlej navratnosti kapitalu. O technike nemaju ani paru. Denne sa s tym clovek stretava na kazdom kroku a nielen v automobilovom priemysle. Preto vseobecne kvalita vsetkeho klesa. Vyrobky s poctivym remeselnym prevedenim sa dostavaju na okraj a kupuju si ich excentrici. Kupit kvalitu je dnes naozaj tazke a vyzaduje trpezlive hladanie faktov v kope dezinformacii a marketingoveho sumu. Ludi myslenie boli, a preto radsej slepo prijmu to, co sa im naserviruje v reklamach a co pocuju ako vseobecne uznavane fakty, napriklad o tzv. nemeckej kvalite. A taketo trzne prostredie je zivnou podou pre vyrobcov smejdov z Azie a rychlo kvasenych manazerov, ktorych jedina mantra je znizovanie nakladov.

    Ricardo, vdaka za tvoj blog. To cierne XJ z profilu chyti za srdce svojou nadcasovou eleganciou!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    25. 1. 2008 v 8:43tarzan007

    no neviem či je ten jaguár z roku 1986 tak lacný,keď na stránke DE niektoré stoja 19 až 40tis éček…hm inak článok super

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    12. 6. 2008 v 21:47marty321

    všichni co mají rádi auta by měli kliknout na web, protože se tím dovíte cenné informace

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

ricardo.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20083 Posts
  • Červenec 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20072 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20072 Posts
  • Srpen 20073 Posts
  • Červenec 20071 Příspěvek
  • Červen 20071 Příspěvek
  • Květen 20073 Posts
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20073 Posts
  • Únor 20075 Posts
  • Leden 20075 Posts
  • Prosinec 20067 Posts
  • Listopad 20064 Posts
  • Říjen 20066 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura