-
PAN VELVYSLANEC
HINDUSTAN AMBASSADOR (od 2003) – kdo by neznal toto legendární indické vozidlo. Jeho kořeny sahají až do roku 1948, kdy se v Indii začala vyrábět první generace Morris Oxford. V roce 1957 byla založena značka Hindustan, která začala vyrábět model Ambassador vycházející z Morris Oxford III.
I když by se mohlo zdát, že od té doby se příliš nezměnilo, opak je pravdou. Současná modelová řada je již šestou generací Ambassadoru a byla představena v roce 2003. Zahrnuje celkem tři verze, které se liší nejen výbavou ale i designem. Rodinným klenotem je samozřejmě Ambassador Classic, ale nesmíme zapomenout na sportovní Avigo, který má moderní design inspirovaný novým Mini, a ultraluxuní Grand.
Na výběr je pět motorů Isuzu – základem je nafotvá 1.5 E2 DSL (37 koní/85 Nm), následuje 2000 DSZ Classic (52 koní/108 Nm) a vrcholem nabídky je benzínová 1,8 ISZ MPFI (74 koní/133 Nm). Ekology jistě potěší dvě alternativní pohonné jednotky spalující CNG a LPG. Konkrétně se jedná o 1.5 E2 CNG/LPG (40 koní/82 Nm) a 1800 ISZ CNG/LPG (75 koní/130 Nm).
Ambassador má na své straně samé výhody. Kromě široké nabídky pohoných jednotek a možností individualizace (např. velká nabídka potahových látek), se vyznačuje prostorným interiérem zaměřeným na pohodlí a ergonomii. Nemůžeme také opomenout prověřené kvality, spolehlivost a odolnost vozu, ani fakt, že Hindustan umí opravit každý indický automechanik (ano, i ti negramotní).
To vše za cenu od 130 tisíc indických rupií. Pokud vám tyto důvody stále nestačí, pak vězte, že Ambassador si zvolil minulý předseda indické vlády jako své oficiální vozidlo!
Helloween – světová extratřída? Go Kimi Go
23 Responses to PAN VELVYSLANEC
[1]
31. 3. 2007 v 23:55venturi
Paráda, taky jsem chtěl oněm napsat. Ricardo super. Prosím hoď sem nějaké fotky interiéru.
[2]
1. 4. 2007 v 0:25PekelnáMicinka
No to je bourák 😀 😀 První generace byla určitě pohlednější.. a britštější.
[3]
1. 4. 2007 v 9:52Tomiss
Takové tvary jsou dnes už vzácností(teda alespoň v Evropě).Při pohledu na to auto si vybavuji 50 – 60 léta minulého století,takže designově se auto asi moc nemění a největší změny probíhají spíše pod kapotou.Nicméně tvary jsou to pořád sympatické a vcelku pohledné…
[4]
1. 4. 2007 v 14:02SpeedyRam
Další zajímavý a skvěle napsaný článek. Akorát bych se připojil k Venturimu. Fotky interiéru by byly fajn. A taky třeba údaje o zrychlení, max. rychlosti atd.
Jo a kolik korun je 130 000 rupií?
[5]
1. 4. 2007 v 14:29venturi
Speedy Rame,
technické údaje: http://www.auta5p.eu/katalog/hindustan/hindustan.htm
[6]
1. 4. 2007 v 15:04SpeedyRam
thanks men, mrknu se na to.
[7]
1. 4. 2007 v 18:08Sleeper
Tohle je prostě klasika…. :o) Stará anglická škola v trochu „modernějším“ hávu… ale tvary se za těch skoro 60 let vůbec nezměnily… Zajímalo by mě, jak dlouho ho ještě budou vyrábět…
[8]
1. 4. 2007 v 20:48Ricardo
Všichni – tohle je moje forma aprílu. Redakce mě těžce deklasovala, tak mě může aspoň hřát, že jsem byl rychlejší 🙂 Hindustan je vyjímka, série „Auto za sto“ bude dál pokračovat ve vyjetých kolejích.
[9]
1. 4. 2007 v 20:51Ricardo
Venturi: sehnat vůbec nějaký fotky je docela problém, proto jsem ani nedodržel svůj obvyklý počet sedmi fotek. Na oficiálních stránkách například interiér snad vůbec není, akorát jeden malý obrázek zadních sedadel.
[10]
1. 4. 2007 v 20:55Ricardo
Micinka: na Morris Oxford se snad taky jednou dostane
[11]
1. 4. 2007 v 21:14Ricardo
Tomiss: Jak je to s motory nevím, žádné nové konstrukce to ale nejsou. Mimochodem zachytil jsem informaci že Ambassador 1,8 byl na počátku 90. let nejrychlejší auto vyráběné v Indii 😀
[12]
1. 4. 2007 v 21:16Ricardo
Speedy Ram: díky, je to asi 70 tisíc 😉
[13]
1. 4. 2007 v 21:27venturi
Ricardo: 70 tisíc to myslíš vážně (nebo je to april), hoď sem prosím víc informací o ceně. 90 – 100 bych věřil. 70 stojí Oka http://sweb.cz/cri-cri/OKA%2011113.htm , http://sweb.cz/cri-cri/OKA%20Toyma.htm
[14]
1. 4. 2007 v 21:57Ricardo
Už nevím na které stránce to bylo, nějaký článek, kde psali, že ceny s pohybují v rozsahu, který odpovídá 3 až 10 tisíc dolarů. Tak jsem to přepočetl na rupie 😉
[15]
1. 4. 2007 v 22:00GTI
Když tak koukám na ten první snímek… původní Octavia by se neztratila…
[16]
1. 4. 2007 v 22:09SpeedyRam
Re: GTI
To teda jo. Hlavně ten boční profil… Pak ať mi někdo tvrdí že kopírování je výplod současnosti….blbost jak hrom! :-))
Kdo od koho ale tenkrát opisoval???
[17]
2. 4. 2007 v 15:23Jirik
Zdravím Ricardo,
můj dotaz není k Hindustanu 🙂 Je to docela OT 🙂 kdysi jsem tady myslím četl, že pracuješ pro Ricardo automotive, je to tak? Sedíte na Praze 8?? Proč se ptám – asi (doufám) budeme něco dodávat do jejich nového projektu realizovaném v ČR a tak mě zajímalo, jestli jsi u toho taky…:)
Díky za reakci
j.
[18]
2. 4. 2007 v 18:42Ricardo
SpeedyRam: tady se asi těžko dá uvažovat o opisování – i když po faktické stránce Morris Oxford se začal vyrábět dřív než Octavia. V 50. letech si byla auta mnohem podobnější než dneska ale nemyslím si, že by za tím stála snaha nalákat kupující na známé tvary. Ale existují vyjímky – první typy ZiS/ZiL byly kopií Packardu asi proto, že Stalin chtěl jezdit „amerikou“ 🙂
[19]
2. 4. 2007 v 19:07Ricardo
Nazdar Jiriku,
Klidně se zastav. Akorát teď tam moc nebývám – je taková hektická doba. V Portugalsku se nám blíží konec sezóny a Sporting je až třetí, takže tam musím hodně zamakat 😀
Teď vážně – pro Ricardo nedělám a když jsem si vybíral tento nick tak jsem vlastně o té firmě ani nevěděl. Ale co není, může být – třeba tam jednou skončím 😉
Tak zatím
Ricardo
[20]
3. 4. 2007 v 10:16Jirik
Aha, myslel sem, ze bych si udelal strejcka 🙂 V polovine dubna tam jdeme, tak se to snad podari..
dik
[21]
3. 4. 2007 v 22:22Ricardo
Strýček se asi v tomto případě nekoná 🙂 s automobilovým průmyslem mám sice něco do činění, ale z přesně opačného konce než co dělá firma Ricardo
[22]
2. 11. 2007 v 10:50Marek
Zdravim!
Mam obrovskou prosbu. Dokazal by mi nekdo poradit? Jsem strasnej nadsenec do vseho indickyho a ambassador je uzasnej. Pristi rok se hodlam zenit a marne shanim nekoho, kdo by mi ambassadora na svatbu pronajal. Neeznate nekoho kdo ho vlastni? Predem diky.
[23]
2. 7. 2008 v 22:20marty321
všichni co se zajímájí o auta prostě musí kliknout na web
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.