-
Vlečná ramena u Octavie III
Zabřednu do poměrně čerstvé otázky zadní nápravy u Octavie III v podobě nápravy s vlečnými rameny, která se stane naprosto majoritním provedením. Už jen oficiální zdůvodnění zní jak z říše absurdity roku. Prý úspora 16 kg má pozitivní dopad na emise… Opravdu bravurní vysvětlení. Upřímně – kdyby mi Škoda sdělila – je nám líto, musíme šetřit a vzhledem ke kopě elektroniky a nárůstu bezpečnostní výbavy jsme někde šetřit museli. Jo, to by bylo chlapácké, to bych bral.
Nejde mi ale o důvod jako takový. Důležitý je výsledek a tady se recenzenti rozdělují na dva tábory. Sám za sebe musím říct, že patřím do řad kritiků zvoleného řešení. Důvodem ovšem není agilita, s vozem jsem jel relativně krátce a opravdu nejsem Loeb. Za co jsem ale nápravu zkritizoval, kritizuji a budu kritizovat i nadále, je KOMFORT a odhlučnění.
Nejde přitom ani o to, že by byl TAK tragický. Důležidé je, že MOHL být nesrovnatelně lepší! Stačí se svézt Golfem VI Variant s víceprvkem po čekém ementálovém království… Nyní se objevilo video nejmenovaného známého slovenského automobilového deníku v čele s mnou velmi uznávaným „testérem“. Nebudu dělat reklamu, kdo chce, snadno dohledá ( http://auto.sme.sk/c/6721012/videotest-nova-octavia-dava-prednost-priestoru-pred-cenou.html ). Ačkoliv autor nakonec zaujímá stanovisko druhého tábora (a má na to plné právo samozřejmě), video ukázalo velmi zajímavé momentky:
Osobně si myslím, že takto by se víceprvek neprojevil a dokázal udržet všechna kola stabilně v kontaktu s vozovkou… Což znamená více přilnavosti, více komfortu, více bezpečí.
Italské barvy života Lhář a intrikář jménem GTI
21 Responses to Vlečná ramena u Octavie III
[1]
4. 3. 2013 v 22:52berann
Mám projetou 1,4 a 1,8 benzín, 1,6 a 2,0 naftu. Nějaký rozdíl tam je, ale na normální ježdění mi to nepřijde tak významné.
Ale na českých cestách vidím jako pozitivum náklady na údržbu zadní příčky oproti multilinku.
[2]
4. 3. 2013 v 23:29Rysguf.
berann: naklady pred komfortom? :-/
Ake naklady? V zivote nikdy som na ziadnom aute neriesil naklady zavesenia ci pruzenia kolies.
Ale komfort riesim aj ked sedim doma, preto mam Hydractiv v C5, ked vidim to video tam hore, je mi smutno za vsetkych majitelov…
[3]
4. 3. 2013 v 23:47rohYpnol
ano, náklady nepochybně časem vzniknou. Stejně tak jak vznikají vůle na předních ramenech, stejně vznikají časem i na zadních. Vymačkané silentbloky atp. Pokud to výrobce udělá blbě, je nutné měnit celá ramena. Ale to se bavíme třeba o nájezdu 200 tis. km v našich ementálových podmínkách…
Souhlasím, s uvedenou logikou bychom rovnou mohli jezdit na tuhých nápravách s listovými pery, které jsou věčné, že… Vyměnit komfort za vidinu ušetřených pár tisíc Kč po 10 letech provozu? Ne, to vážně ne 😉
Těším se na Ceed/i30 s T-GDI. Tam bude kombinace malého turbomotoru a víceprvku vzadu. Kompromis Škody nebude třeba řešit.
[4]
4. 3. 2013 v 23:54rohYpnol
To, co vidíš na fotkách, předvedla Octavia na relativně nízkoprofilových pneu 225/45 R17 při poměrně nízké rychlosti. Jak se bude chovat při vyšší rychlosti na základních balónech, kdy ponořování na vnější přední kolo bude mnohem intenzivnější, když už takto je velmi snadné ji dostat na tři kola?
[5]
5. 3. 2013 v 09:38_Teddy_
Na kvalitnej ceste a za „normalnych“ okolnosti je ten rozdiel fakt minimalny, to treba priznat. Problemy ovsem vidim dva: tych kvalitnych ciest v nasich koncinach nie je zas tak vela (optimisticky povedane). Obzvlast teraz po zime je to katastrofa.
Druhy, podla mna vaznejsi problem je v tom, ze torzna priecka s vlecenymi ramenami vodica moze „zradit“ v tej najnevhodnejsej chvili. Cert ber komfort, to sa da prezit. Ale ak clovek zazije situaciu kedy si vyskusa „losi test“ v praxi, a zadna naprava mu odskoci, moze to rozhodnut o tom, ci auto oplieska o zvodidla alebo nie. Ani sebelepsi stabilizacny system to nezachrani. Vnutorne zadne kolo sa vyrazne odlahci, a vonkajsie kolo ma „vdaka“ kinematike torznej priecky velmi daleko od toho aby zvieralo s vozovkou optimalny uhol a zachranilo situaciu…
[6]
5. 3. 2013 v 10:36sgt
[5] Máš pravdu, pri takomto manévri ak sa ti dostane vnútorné koleso do vzduchu tak je z hry von aj ESP, resp. dostane sa k akcii až koleso bude na vozovke čo môže byť veeeeeeeeeeeeeľmi neskoro…
[7]
5. 3. 2013 v 16:14CenturionCz
Nejsem odborník přes zavěšení kol a nápravy, ale můj laický názor je ten, že je Škoda Octavia především vozem uživatelským a tedy určeným pro běžný provoz a nikoliv sportovní jízdu nebo emoce. Tuto teorii vlastně potvrzuje přítomnost víceprvkového zavěšení u motorizace 1.8TSI a zcela jistě i 2.0TSI RS, kde jistý pokus o sportovní projev bude. Jistě, Škodovce by ruce neupadly, kdyby toto řešení uplatnila i u ostatních motorizací, ale protože to je neúčelné, tak to asi nelze příliš očekávat.
Jak se projeví zadní vlečená náprava u předokolky při naprosto běžném městském nebo dálničním provozu?
[8]
5. 3. 2013 v 20:22rohYpnol
Pominu-li hlučnost konkrétně u Octavie, protože podcenili možná odhlučnění, možná uložení nápravy, pak trpí především komfort. Pokud alespoň trochu vnímáš pohyby karoserie při přejezdu děr, kanálů apod., pak bez víceprvku je auto nervózní a má (já to tak nazývám) parazitní pohyby karoserie. A to především tehdy, pokud do díry najede pouze jedna strana auta. Logické, protože zavěšení není nezávislé. Prostě s víceprvkem vzadu jde cítit, jak auto mnohem schopněji žehlí díry a karoserie je v klidu, zatímco nechává pracovat nápravy.
[9]
5. 3. 2013 v 20:24rohYpnol
ale jistě, o kvalitních cestách se nemá smysl bavit. Jenže cesty u nás? Teď po zimě vykvetly a opravdu škoda mluvit… Dlouhodobá neobnova a neúdržba začíná bolet čím dál víc. Co je ale mnohem horší je to, že na lepší časy se neblýská.
[10]
6. 3. 2013 v 00:05XTad
Je potreba si take rict, ze testovany vuz ma diesel, jehoz nastaveni podvozku se od benzinovych verzi lisi.
[11]
6. 3. 2013 v 09:49Barrichello
http://www.*/zajimavosti/skoda-riskuje-ostudu-take-octavia-iii-4×4-je-v-zeneve-snizena-upinacimi-pasy/
HAHAHAHA
[12]
6. 3. 2013 v 11:24Emel
Barichello: to je sranda… třeba by to jinak upadlo 🙂
[13]
6. 3. 2013 v 12:27Jan z Rokycan
Jsem zvědav jestli nás o tom bude ACZ informovat 😀
[14]
6. 3. 2013 v 13:28Barrichello
Dost o tom pochybuju.
Emel: sich je sichr, to víš halvně ta zadní náprava je tak komplikovaná, že jí museli zajistit :o)))))))))))))))))
[15]
6. 3. 2013 v 13:36vrkuboy
To je více-prvek!!!! 😀 Víc dílů
[16]
6. 3. 2013 v 13:55Emel
Stavitelný podvozek… normálně si to tou ráčničkou můžeš přeštelovat. Jestli v tom nemá prsty Bertoňák…
[17]
6. 3. 2013 v 15:52Barrichello
Tak to bude za příplatek hned.
Oktávie v akčním paketu Rallye se stavitelným podvozkem. Ráčnička vceně namísto škrabky :o))
[18]
7. 3. 2013 v 02:02Pekelná Micinka
No defacto je to jen kosmetická „úprava“, když se auto naloží taky klesne. Je to sice klamání spotřebitele, ale co už, kdo (trochu) neklame, neprodá (bohužel). Zase nevíme, jak klamou ostatní, že…
[19]
8. 3. 2013 v 14:20Choochoo
Skoda asi vyhlasila soutez o skokana roku
http://nd06.jxs.cz/187/051/1927483aff_91854064_o2.jpg?1362744511
cas=20s
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=0b5be9fb-9a17-4b98-a2cf-d9a947235c60&sel=876d1e1c-8063-46bf-aff1-9dacf1ece8d6
[20]
8. 3. 2013 v 14:24Choochoo
Golf na tom neni o nic lepe s torzkou, taky slusny skokan
http://nd06.jxs.cz/854/937/62399588a5_91853927_o2.jpg?1362744096
cas = 21s
21s http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=987b7f1f-d61e-4ed2-a05d-e8977d0cfb9f&sel=f0111d98-bb69-466e-9fbf-554deb6e4f7f
Vyrobce proste neumi udelat torzku dobre, ale se slusnou reklamou to jiste bude stejne dobry ne-li lepsi jak viceprvek Toyoty Auris. Castejsi zasah ESP u Golfu oproti Toyote ale neco naznacuje, urcite ale ne lepsi podvozek.
[21]
8. 3. 2013 v 15:15Choochoo
To porovnani Golfa a Aurise se tyka obou aut s multilinkem. Takze torzka Golfa musi byt jeste horsi
Komentáře nejsou povoleny.