• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > http://rohypnol.blog.auto.cz  > Vlečná ramena u Octavie III

  • Vlečná ramena u Octavie III

    Publikováno: 4. 3. 2013

    Zabřednu do poměrně čerstvé otázky zadní nápravy u Octavie III v podobě nápravy s vlečnými rameny, která se stane naprosto majoritním provedením. Už jen oficiální zdůvodnění zní jak z říše absurdity roku. Prý úspora 16 kg má pozitivní dopad na emise… Opravdu bravurní vysvětlení. Upřímně – kdyby mi Škoda sdělila – je nám líto, musíme šetřit a vzhledem ke kopě elektroniky a nárůstu bezpečnostní výbavy jsme někde šetřit museli. Jo, to by bylo chlapácké, to bych bral.

    Nejde mi ale o důvod jako takový. Důležitý je výsledek a tady se recenzenti rozdělují na dva tábory. Sám za sebe musím říct, že patřím do řad kritiků zvoleného řešení. Důvodem ovšem není agilita, s vozem jsem jel relativně krátce a opravdu nejsem Loeb. Za co jsem ale nápravu  zkritizoval, kritizuji a budu kritizovat i nadále, je KOMFORT a odhlučnění.

    Nejde přitom ani o to, že by byl TAK tragický. Důležidé je, že MOHL být nesrovnatelně lepší! Stačí se svézt Golfem VI Variant s víceprvkem po čekém ementálovém království… Nyní se objevilo video nejmenovaného známého slovenského automobilového deníku v čele s mnou velmi uznávaným „testérem“. Nebudu dělat reklamu, kdo chce, snadno dohledá ( http://auto.sme.sk/c/6721012/videotest-nova-octavia-dava-prednost-priestoru-pred-cenou.html ). Ačkoliv autor nakonec zaujímá stanovisko druhého tábora (a má na to plné právo samozřejmě), video ukázalo velmi zajímavé momentky:

    Odlehčení zadního vnitřního kola - čas videa 7:18
    Odlehčení zadního vnitřního kola – čas videa 7:18
    Odskočení zadní nápravy detail - čas videa 7:54
    Odskočení zadní nápravy detail – čas videa 7:54

    Osobně si myslím, že takto by se víceprvek neprojevil a dokázal udržet všechna kola stabilně v kontaktu s vozovkou… Což znamená více přilnavosti, více komfortu, více bezpečí.

Italské barvy života Lhář a intrikář jménem GTI

21 Responses to Vlečná ramena u Octavie III

  • [1]

    4. 3. 2013 v 22:52berann

    Mám projetou 1,4 a 1,8 benzín, 1,6 a 2,0 naftu. Nějaký rozdíl tam je, ale na normální ježdění mi to nepřijde tak významné.
    Ale na českých cestách vidím jako pozitivum náklady na údržbu zadní příčky oproti multilinku.

  • [2]

    4. 3. 2013 v 23:29Rysguf.

    foto Rysguf.

    berann: naklady pred komfortom? :-/
    Ake naklady? V zivote nikdy som na ziadnom aute neriesil naklady zavesenia ci pruzenia kolies.

    Ale komfort riesim aj ked sedim doma, preto mam Hydractiv v C5, ked vidim to video tam hore, je mi smutno za vsetkych majitelov…

  • [3]

    4. 3. 2013 v 23:47rohYpnol

    foto rohYpnol

    ano, náklady nepochybně časem vzniknou. Stejně tak jak vznikají vůle na předních ramenech, stejně vznikají časem i na zadních. Vymačkané silentbloky atp. Pokud to výrobce udělá blbě, je nutné měnit celá ramena. Ale to se bavíme třeba o nájezdu 200 tis. km v našich ementálových podmínkách…
    Souhlasím, s uvedenou logikou bychom rovnou mohli jezdit na tuhých nápravách s listovými pery, které jsou věčné, že… Vyměnit komfort za vidinu ušetřených pár tisíc Kč po 10 letech provozu? Ne, to vážně ne 😉
    Těším se na Ceed/i30 s T-GDI. Tam bude kombinace malého turbomotoru a víceprvku vzadu. Kompromis Škody nebude třeba řešit.

  • [4]

    4. 3. 2013 v 23:54rohYpnol

    foto rohYpnol

    To, co vidíš na fotkách, předvedla Octavia na relativně nízkoprofilových pneu 225/45 R17 při poměrně nízké rychlosti. Jak se bude chovat při vyšší rychlosti na základních balónech, kdy ponořování na vnější přední kolo bude mnohem intenzivnější, když už takto je velmi snadné ji dostat na tři kola?

  • [5]

    5. 3. 2013 v 09:38_Teddy_

    Na kvalitnej ceste a za „normalnych“ okolnosti je ten rozdiel fakt minimalny, to treba priznat. Problemy ovsem vidim dva: tych kvalitnych ciest v nasich koncinach nie je zas tak vela (optimisticky povedane). Obzvlast teraz po zime je to katastrofa.

    Druhy, podla mna vaznejsi problem je v tom, ze torzna priecka s vlecenymi ramenami vodica moze „zradit“ v tej najnevhodnejsej chvili. Cert ber komfort, to sa da prezit. Ale ak clovek zazije situaciu kedy si vyskusa „losi test“ v praxi, a zadna naprava mu odskoci, moze to rozhodnut o tom, ci auto oplieska o zvodidla alebo nie. Ani sebelepsi stabilizacny system to nezachrani. Vnutorne zadne kolo sa vyrazne odlahci, a vonkajsie kolo ma „vdaka“ kinematike torznej priecky velmi daleko od toho aby zvieralo s vozovkou optimalny uhol a zachranilo situaciu…

  • [6]

    5. 3. 2013 v 10:36sgt

    foto sgt

    [5] Máš pravdu, pri takomto manévri ak sa ti dostane vnútorné koleso do vzduchu tak je z hry von aj ESP, resp. dostane sa k akcii až koleso bude na vozovke čo môže byť veeeeeeeeeeeeeľmi neskoro…

  • [7]

    5. 3. 2013 v 16:14CenturionCz

    Nejsem odborník přes zavěšení kol a nápravy, ale můj laický názor je ten, že je Škoda Octavia především vozem uživatelským a tedy určeným pro běžný provoz a nikoliv sportovní jízdu nebo emoce. Tuto teorii vlastně potvrzuje přítomnost víceprvkového zavěšení u motorizace 1.8TSI a zcela jistě i 2.0TSI RS, kde jistý pokus o sportovní projev bude. Jistě, Škodovce by ruce neupadly, kdyby toto řešení uplatnila i u ostatních motorizací, ale protože to je neúčelné, tak to asi nelze příliš očekávat.
    Jak se projeví zadní vlečená náprava u předokolky při naprosto běžném městském nebo dálničním provozu?

  • [8]

    5. 3. 2013 v 20:22rohYpnol

    foto rohYpnol

    Pominu-li hlučnost konkrétně u Octavie, protože podcenili možná odhlučnění, možná uložení nápravy, pak trpí především komfort. Pokud alespoň trochu vnímáš pohyby karoserie při přejezdu děr, kanálů apod., pak bez víceprvku je auto nervózní a má (já to tak nazývám) parazitní pohyby karoserie. A to především tehdy, pokud do díry najede pouze jedna strana auta. Logické, protože zavěšení není nezávislé. Prostě s víceprvkem vzadu jde cítit, jak auto mnohem schopněji žehlí díry a karoserie je v klidu, zatímco nechává pracovat nápravy.

  • [9]

    5. 3. 2013 v 20:24rohYpnol

    foto rohYpnol

    ale jistě, o kvalitních cestách se nemá smysl bavit. Jenže cesty u nás? Teď po zimě vykvetly a opravdu škoda mluvit… Dlouhodobá neobnova a neúdržba začíná bolet čím dál víc. Co je ale mnohem horší je to, že na lepší časy se neblýská.

  • [10]

    6. 3. 2013 v 00:05XTad

    Je potreba si take rict, ze testovany vuz ma diesel, jehoz nastaveni podvozku se od benzinovych verzi lisi.

  • [11]

    6. 3. 2013 v 09:49Barrichello

    http://www.*/zajimavosti/skoda-riskuje-ostudu-take-octavia-iii-4×4-je-v-zeneve-snizena-upinacimi-pasy/

    HAHAHAHA

  • [12]

    6. 3. 2013 v 11:24Emel

    Barichello: to je sranda… třeba by to jinak upadlo 🙂

  • [13]

    6. 3. 2013 v 12:27Jan z Rokycan

    Jsem zvědav jestli nás o tom bude ACZ informovat 😀

  • [14]

    6. 3. 2013 v 13:28Barrichello

    Dost o tom pochybuju.

    Emel: sich je sichr, to víš halvně ta zadní náprava je tak komplikovaná, že jí museli zajistit :o)))))))))))))))))

  • [15]

    6. 3. 2013 v 13:36vrkuboy

    To je více-prvek!!!! 😀 Víc dílů

  • [16]

    6. 3. 2013 v 13:55Emel

    Stavitelný podvozek… normálně si to tou ráčničkou můžeš přeštelovat. Jestli v tom nemá prsty Bertoňák…

  • [17]

    6. 3. 2013 v 15:52Barrichello

    Tak to bude za příplatek hned.
    Oktávie v akčním paketu Rallye se stavitelným podvozkem. Ráčnička vceně namísto škrabky :o))

  • [18]

    7. 3. 2013 v 02:02Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    No defacto je to jen kosmetická „úprava“, když se auto naloží taky klesne. Je to sice klamání spotřebitele, ale co už, kdo (trochu) neklame, neprodá (bohužel). Zase nevíme, jak klamou ostatní, že…

  • [19]

    8. 3. 2013 v 14:20Choochoo

    foto Choochoo

    Skoda asi vyhlasila soutez o skokana roku
    http://nd06.jxs.cz/187/051/1927483aff_91854064_o2.jpg?1362744511
    cas=20s
    http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=0b5be9fb-9a17-4b98-a2cf-d9a947235c60&sel=876d1e1c-8063-46bf-aff1-9dacf1ece8d6

  • [20]

    8. 3. 2013 v 14:24Choochoo

    foto Choochoo

    Golf na tom neni o nic lepe s torzkou, taky slusny skokan
    http://nd06.jxs.cz/854/937/62399588a5_91853927_o2.jpg?1362744096
    cas = 21s
    21s http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=987b7f1f-d61e-4ed2-a05d-e8977d0cfb9f&sel=f0111d98-bb69-466e-9fbf-554deb6e4f7f

    Vyrobce proste neumi udelat torzku dobre, ale se slusnou reklamou to jiste bude stejne dobry ne-li lepsi jak viceprvek Toyoty Auris. Castejsi zasah ESP u Golfu oproti Toyote ale neco naznacuje, urcite ale ne lepsi podvozek.

  • [21]

    8. 3. 2013 v 15:15Choochoo

    foto Choochoo

    To porovnani Golfa a Aurise se tyka obou aut s multilinkem. Takze torzka Golfa musi byt jeste horsi

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

http://rohypnol.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Květen 20251 Příspěvek
  • Září 20211 Příspěvek
  • Březen 20181 Příspěvek
  • Říjen 20171 Příspěvek
  • Červenec 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Leden 20161 Příspěvek
  • Červenec 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Leden 20151 Příspěvek
  • Prosinec 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Říjen 20132 Posts
  • Září 20132 Posts
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20132 Posts
  • Duben 20134 Posts
  • Březen 20133 Posts
  • Únor 20131 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura