• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > http://rohypnol.blog.auto.cz  > Francouzský Rapid?

  • Francouzský Rapid?

    Publikováno: 10. 6. 2013

    Využil jsem možnosti svézt se už mírně ochladlou novinkou z francouzské stáje – Peugeotem 301. Na rovinu říkám, žádný Peugeot Emotion Day. Pohled do rezervačního formuláře na tyto dny a zjištění, že vůz je k dispozici jen 20 minut mi řekl jasné NE, tohle vážně nemá smysl.

    Raději jsem zvolil předváděcí jízdu. Bohužel, má snaha byla oceněna snad ještě skromnějším časovým přídělem. Tím si mě Peugeot opravdu „získal“… Ale pojďme k vozu samotnému, ten za (ne)ochotu prodejce nemůže.

    S vozem jsem měl možnost seznámit se již dříve. Ve zkratce – z vozu je cítit bytelnost. Nemáte pocit, že nevydrží hrubší zacházení nebo horší cesty. Jistě, není z něj cítit německá preciznost, spáry jsou přinejmenším 2x tak široké a některé detaily zamrzí dvojnásob. Plechové víko kufru nebo absence zadních opěrek hlavy jsou ale relativně dobře popsané negativa.

    V přímém porovnání s Rapidem nabízí přesně to, co Rapid obchází obloukem – komfort a onu bytelnost. Už dovření dveří u P301 není žádné jemné „klap“, ale regulérní plechový orchestr. Přitom chce na bicí pořádně přitlačit, aby se dveře dovřely. V interiéru marně snažíte volant přitáhnout k sobě, musíte si vystačit s výškově nastavitelným sedadlem (a volantem).

    Až se vzpamatujete z usednutí, koukáte na přístrojovou desku asi stejně „vytlemeně“, jako ona na vás. Těžko říct, kdo zažívá větší zklamání. Faktem ale je, že plasty jsou opět bytelné, pevné. A především – na pravou nohu je dostatek místa, nikde nic netlačí. Sedím v luxusní verzi, takže zrcátka jsou elektrifikovaná. Navíc klimatizace se též zapojuje do jízdy a ubírá oslíky pod kapotou.

    Ve voze sedíme 3 a já jsem rád, že prodejce nesedí tak těsně vedle mě jako v Rapidu, protože za délku testovací jízdy bych mu dal nějaký ten „lokýtek“… Zvuk motoru jasně hlásí, že jeden válec se z ekonomických důvodů omlouvá za svojí neúčast. Objektivně vzato mám pocit, že 3 české hrnce jsou po úpravě v Rapidu s vylepšením chodu a zvýšením otáček volnoběhu přeci jen lépe harmonizovány. Volnoběh v Peugeotu přenáší jemné vibrace do zbytku vozu.

    Odhlučnění motoru bych přirovnal k dobám Octavie 1. V Peugeotu, zvláště přiložíte-li pod kotel… Vlastně spíše pod kotlík… Tedy ještě spíše pod kotlíček, je jasně patrná „pila“. Z druhé strany z vozu v městském provozu nějaká ta základní dynamika přesto vyleze. Vůz zkrátka jasně říká – marně se snažíš, má kondička je na úrovni padesátníka s 3 bypasy. Základní dynamiku ale splní a vůbec bych se motoru nebál, pokud se po něm nebude chtít dálniční tempo. Naladění pedálů je bezproblémové, jen spojka měla nečekaně k pouze „základnímu“ výkonu tužší chod. Pro chlapa docela příjemné, pro slečnu v žabkách už zřejmě méně. Zřejmě bude jedna spojka pro všechny verze vč. HDi…

    Teď ke kauze „francouzské řazení“ – no jak to napsat co nejvýstižněji… Kdo by čekal bobříka „najdi třetí rychlostní stupeň“ nebo „tref čtyřku napoprvé“, bude zklamán. Stupně zapadají přesně, jen to přesně neznamená totéž jako u koncernu (VW). Jinak řečeno – i desetiletá Fabia řadí lépe. Přesto rozdíl není natolik dramatický, aby vás nějak negativně ovlivnil v rozhodování.

    Každá mince má ale dvě strany a i když zatím mohla slova vyznít poměrně negativně, jsou tu i pozitivní stránky. Ano, i to, že něco je pozitivní, může být pozitivní zjištění. Hned po usednutí si uvědomujete, že sedíte v rozměrově zcela adekvátních sedadlech, která jsou velmi pohodlná. Tvarování je opravdu příkladné a téměř se bojím pomyslet na porovnání sedadel v …

    Raději pojďme dál. V rukou držíte příjemný volant. Tím příjemný myslím velmi příjemný. Malý průměr, vyrýsovaný úchop, příjemný plast. Někomu by snad nemuselo vyhovovat zploštění, ale zřejmě se někdo zamyslel nad podstatou světa a když zjistil, že i zeměkoule je zploštělá, musel tento objev přenést i do tvaru věnce volantu… Ještě že se zrovna při vývoji nedívali na StarTrek…

    Samotná pozice za volantem je víc než dobrá. Dokonce výborná a po podélném nastavování volantu se mi příliš nestýská. Řadicí páka je akorát při ruce, vzdálenost volantu a pedálů i pro 182 cm vysokého člověka pohodlná. Jak to ale bude u jinak vysoké postavy, to si každý musí raději ověřit. Faktem ale je, že Rapid podélné nastavování volantu má a lepší pozici za volantem mi nabídnout nedokázal.

    Další kladné body jdou na vrub výplním dveří. To, že tam nenajdete tlačítka el. stahování – čert to vem i s úroky. Podstatné je, že stahování zadních oken lze ovládat i z předních sedadel bez gymnastické vložky a že výplň je čalouněná. Ano čalouněná. I u takto levného vozu. Jestliže Peugeot si dovolí na lowendovém modelu šetřit na nečalouněném víku zavazadelníku a Škoda mi předkládá šetření rovnou do interiéru, pak jasně dávám hlas Peugeotu. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale interiér Rapida, jakkoliv je z estetického hlediska „evropskému vkusu bližší“, působí co do materiálů jako stejně, jak když porovnáte sadu francouzského keramického nádobí s tou piknikovou na jedno použití.

    A pak je tu jízda. Peugeot je opět protipól Rapidu, doslova. Jestliže Rapid jasně říká – na rovném asfaltu umím, pak P301 říká přesný opak. Tedy – na rozbitém asfaltu umím. Horší povrch pro Peugeot neznamená horší jízdní komfort. Tohle Rapid nabídnout neumí a to dokonce ani ve svých nejsvětlejších snech. Jestli je u lowendového vozu důležitější nabídnout jízdní agilitu za cenu komfortu žebřiňáku, to si musí každý srovnat sám. Já dávám přednost pohodlí, lowendový vůz nekupuji na Need For Speed Prague Circuit. Navíc nevím jak ostatní, ale já jezdím po silnicích, které se opravují cedulovou metodou, tedy nová díra, nové dvě cedule (pozor díra + snížení rychlosti). Alespoň že cedule nejsou opatřeny „magickým okem“ objektivu…

    Svých deset minut s P301 jsem si prožil, tak jdeme hodnotit. Na rovinu říkám – Peugeot 301 je ta pravá „šáde“ roku výroby 2013. Ano, stopětka plnící EURO tu a EURO tam. Šáde, na kterou dostanete zelenou ekoplaketu. Šáde, se kterou projdete technickou bez flašky. Šáde, která se při nárazu nenamotá na první sloupek plotu. Je to stopětka roku 2013. Je to limuzína, sedan zahraniční provenience s luxusními prvky příplatkové výbavy. Je to … frantík. Cože? Fuj, brrr, žabožrout, pomsta Françoise Hollanda.

    Zmateni? Jestli ano, pak vězte, že tří pohárků francouzského vína, Peugeotu 301 se základním 1.2 VTi benzinem, se netřeba bát. Je to povedený ročník. Vyzrálé víno plné chuti bez umělých přísad. Není to prvotřídní odrůda pěstovaná na vybraných svazích. Zpočátku je chuť natrpklá, ale pak se rozvine příjemné hroznové aroma jemně ochucené muškátovým oříškem. Zkrátka víno, které zná svoji cenu. Víno, které zanechá chuť, kterou slibuje. A to dnes není úplná samozřejmost.

     

Downsizing v praxi Hlas lidu „za 400″

9 reakcí na Francouzský Rapid?

  • [1]

    10. 6. 2013 v 21:44Ja Prvni 123

    :-)
    Hezký čtení… tím spíš, že ve mně hlodá pokušení v případě, že budu kupovat auto za své „zběhnout“ od Italů… a koupit si… Citroen C-elisse, nebop jak se to píše.
    3 hrnky nedám… ale stejně potřebuju automat – a DSG to má u mě ztracený!
    Myslím, že Céčko s 1.6 a automatem bude to pravé auto, co mi vydrží do důchodu… až čas oponou trhne a služební fau vé zmizí v propadlišti dějin…
    ;-)

  • [2]

    10. 6. 2013 v 22:12rohYpnol

    foto rohYpnol

    ahoj, díky.
    Copak, kluci ve VW to ještě nedali do cajku? Doufám, že nemáš náhradní (Polo)Volkswagen HTP ;-)

  • [3]

    11. 6. 2013 v 10:50CenturionCz

    To je vždycky znak vysoké míry důvěry ve svůj produkt, když tě v něm nechtějí nechat svézt déle než 20 minut :)

  • [4]

    11. 6. 2013 v 13:47Ja Prvni 123

    [2]
    Ale jo.. řadit už to řadí – to dohromady dali.
    Ale hlučnost a vibrace celé podlahy je prý normální = vlastnost auta.
    Za mega… síla.
    ;-)

  • [5]

    11. 6. 2013 v 21:39kyklop

    pekny a zabavny text, palec hore

  • [6]

    12. 6. 2013 v 15:48alex

    http://auto.sme.sk/c/6825266/test-kolko-vydrzi-peugeot-301-na-autokrosovej-trati.html

  • [7]

    16. 6. 2013 v 00:39XTad

    Interier 301 a C-Elysee me prijemne prekvapil. Dvere jsou bytelne, palubka masivni, hezky tvarovana, ozivena dekorem a materialy prilis nezaostava za „plnohodnotnymi“ modely. Rekl bych, ze tady maji francouzi oproti rapidu navrch. Co ale odpustit nelze jsou vylozene lacina reseni, jako absence zadnich hlavovych operek (ty dva nadory opravdu operky nejsou), reseni vika zavazadelniku, slabe odhlucneni a potom detaily jako ovladani oken vedle radici paky atd. Take priplatkova vybava by moha byt o neco sirsi, jakkoli se jedna o low end. Za nejvetsi problem ale povazuji vzhled vozu, ktery na prvni pohled dava najevo cenovku. A je jedno, jestli se clovek diva na zakladni model, nebo ochromovany vuz v plne vybave. Auto proste vypada jako laciny kram pro indii a cinu. Kratky predek, dlouhy zadni prevys, mala kola a vysoka karoserie opravdu nelze zachranit vsemoznymi prolisy a zajimavym tvarovanim svetel. Je to skoda, protoze proporce vypadaji na papire takrka idealne, zejmena vedle uzkeho rapidu. Realita je ovsem jina a zatimco rapid je dokonale dotazen a proste opticky sedi na silnici, tak francouzske duo jakoby nedrzelo pohromade.

  • [8]

    16. 6. 2013 v 13:21šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    Pěkné počteníčko. Trochu jsem se i zasmál a co do obsahové formy – musím snad se vším souhlasit.

  • [9]

    16. 6. 2013 v 17:51rohYpnol

    foto rohYpnol

    [7] s tím bych úplně nesouhlasil. Proporce jsou naprosto OK, větší zadní převis odpovídá karoserii sedan. Levný co do vzhledu rozhodně podle mě není, tedy rozhodně ne nepřiměřeně.

    Vyšší světlost rozhodně není důvod kritizovat, v době SUV módy je to docela příjemný bonus. Stejně tak ovládání oken – podle mě je mnohem lepší sice umístění na středovém tunelu, ale možnost ovládat všechna okna (na rozdíl od Rapida).

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

http://rohypnol.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20181 Post
  • Říjen 20171 Post
  • Červenec 20161 Post
  • Květen 20161 Post
  • Březen 20161 Post
  • Leden 20161 Post
  • Červenec 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Leden 20151 Post
  • Prosinec 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Březen 20141 Post
  • Únor 20141 Post
  • Říjen 20132 Posts
  • Září 20132 Posts
  • Červenec 20131 Post
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20132 Posts
  • Duben 20134 Posts
  • Březen 20133 Posts
  • Únor 20131 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí