-
Hvězda nižší střední
Neustále jsem se učil správně psát a vyslovovat to japonské zaříkávadlo „kaškaj“, ve skrytu duše jsem však stále doufal v návrat Almery. Když přišla Tiida, tak zřejmě zkomolili při překladu název z původního Biida a já věděl, že správný čas stále nepřišel. Nevím na co Nissan čekal, možná na nový občanský zákoník v banánové středoevropské republice, možná chtěl dát náskok korejským nováčkům… Ale pak se objevil Nissan Pulsar a já věděl, že čas nastal.
Jakýsi významný pán Werner Becker o pulsarech mmj. pronesl: „Teorie o tom, jak pulsary vyzařují svoji radiaci, je stále v počátcích … Existuje mnoho modelů, ale žádná přijatá teorie.“ A já myslím, že jméno zvolil Nissan více než příznačně. Opravdu nevím, jak to v Nissanu dokázali, jakou teorii na Pulsar aplikovali, ale doslova z ničeho poslali do nižší střední hvězdu jasnou tak, že ostatní konkurenti mizí v záři Pulsaru. Přinejmenším při porovnání těch nejžádanějších, tj. levnějších, konfigurací…
Exteriér
Když napíšu pohledný, bude to slabé slovo. Exteriér je zkrátka vysloveně harmonický. Nádherná linka na předním blatníku, vyvážená boční linie dokonale maskující pravou výšku modelu, mající přesně tu pravou míru dynamiky… Model zcela postrádá prvky japonského designu Hondy nebo Toyoty, které vedou pro mnohé k neskousnutelným tvarovým kreacím. Ne, design Pulsaru není nutné se učit chápat. Zároveň ale Pulsar zcela postrádá takovou tu koncernovou všednost.Můžete kolem vozu chodit stále dokola. Hledat ale úhel pohledu, ze kterého by model vypadl z rytmu, je prostě marné. Zatímco u Octavie hodně rychle najdete detaily a úhly pohledu, kdy si začnete klást otázku, zda designérské studio nepracovalo jen ve 2D kvůli úspoře nákladů na vývoj, tak Pulsar působí jako propracovaná socha atleta. To se zkrátka povedlo. Navíc Pulsar nepotřebuje ani zdaleka 17″ minimum v podbězích, aby nepůsobil rozpačitě.
Potěší pak detaily jako velmi precizně vyrobené nadkolí u spoje předního blatníku a prahu. Tam kde, koncern často trpí kvůli nedůslednosti ve zpracování, vypadá u Pulsaru vše v naprostém pořádku. Nechybí ani plastová ochrana prahů proti odlétávajícím kamínkům na nejexponovanějších místech.
Interiér
První, co na vás okamžitě udeří, je zkrátka určitá jemnost zpracování a detailu. Vše krásně lícuje, hrany jsou krásně začištěny, chod ovládacích prvků má tu správnou hmatovou odezvu. I základní volant bez kůže nepůsobí jako kdyby jste se dotkli plastového recyklátu. Vedle Pulsaru vypadají Korejci sice na první pohled okázaleji, ale druhý pohled ukazuje, že i30/Ceed působí jak kdyby jej vyráběli někde za Uralem na dálném východě…Celý přístrojový panel je velmi příjemně tvarován a ponechává vzdušnost interiéru. V podstatných partiích je měkčený, dveřní výplně nepůsobí ani o fous laciněji než přístrojový panel. Opět zde panuje jakási zvláštní harmonie tvaru a materiálu. Právě ve srovnání s Octavií je podle mě cítit výrazně odlišný přístup. Ne že by snad interiér Octavie nedokázal v určitých partiích a v určitých (=nejvyšších) výbavách vypadat hodnotně. Jenže Pulsar vám pocit solidnosti nabídne … zcela přirozeně, nenuceně, bez příplatku, v základu. Základ je vůbec slovo, které dostává u Pulsaru zcela jiný význam než u koncernu…
Pozice za volantem se hledá snadno, volant má solidní podélný rozsah nastavení. Ovládací prvky jsou na svých místech. Výsledek však není tím nejlepším, schází zde pro mě (cca 185 cm) určitý pocit bezprostřednosti a sportovnosti. Do Leonu zapadnu jak kdyby jej šili pro mě. U Pulsaru cítím jemné svrbění. Volant má o chlup větší sklon, řadicí páka není zcela bezprostředně po pravici, volant je i přes velký rozsah seřízení o korejská prsa dál než bych si představoval. Pozice řidiče je prostě uživatelsky příjemná, nikoliv ale řidičsky podmanivá. Nevnímejte však tato slova jako kritiku Pulsaru, spíš jen jako poznámku, že někteří konkurenti to v tomto ohledu zkrátka dokázali dotáhnout o chlup dál.
Výhled z vozu je všemi směry dobrý, neschází poctivě velká zrcátka. Lakovaná stejně jako kliky dveří. Boční okna navíc efektně lemuje ve spodní hraně chromová linka. V základu. Především ale nabízí Pulsar velmi zdařilá přední sedadla s příjemnou mírou bočního vedení a velmi zdařilou podporou páteře v lopatkové části. Tedy přesně tam, kde u Octavie či jiných koncernových vozů máte pocit, že snad ani sedadlo není…
Vzadu je sezení navýsost příjemné, sedí se výš (takže jsou dobře podepřena stehna), sedák i opěradlo mají optimální tuhost i sklon. I při mé výšce mám nad hlavou nějakou tu rezervu a necítím se stísněně. Přístup do vozu je výtečný, zadní dveře mají výbornou délku, takže i dětská sedačka nebude představovat sebemenší problém.
Prostornost
Prostornost Pulsaru je výborná. Vnitřní šířka je v rámci třídy velmi příjemná, a to naprosto všude. V oblasti pánve, ramen i hlavy, na předních i zadních sedadlech. Řidičovo pravé koleno nemá problém s masivním středovým tunelem a pravá noha řidiče zvyklá na Golfy či Octavie bude Pulsar vynášet do nebes. Podélný prostor je pak zcela bez chyby. Pravda, Octavia žádnou drtivou porážku nedostává a přirovnání k Superbu mi přijde přehnané. V rámci třídy ale bezpochyby Pulsar září nejen v září.Kufr má výborný tvar, pod podlahou je rezerva s poctivě uloženou povinnou výbavou. Čalounění kufru je kvalitní, nechybí háčky. Zato schází „simply clever“ marketingová prohlášení… Zavazadelník působí vzdušněji než v Golfu, objemem si ale v zásadě nemají co vyčítat. Možná, že Pulsar bude mít o fous větší ložnou plochu, zato bude více plytký. Snad jen ten přístup mohl být lepší. Nejde snad ani tak o to, že hrana zavazadelníku by bylo nepříjemně vysoko, ale dno kufru je naopak tak nízko…
Jízda
Bohužel nemohu sloužit, prodejce neměl předváděcí kus k dispozici. Snad jindy.Závěr
Pulsar velmi příjemně překvapil. Tedy spíše naplnil má dávná očekávání o návratu Nissanu do nižší střední třídy. Beze zbytku. Vůz naprosto nepůsobí jakkoliv japonsky a je velmi cítit, že byl šitý v evropském střihu. Zatímco usednutí do Micry nebo Note vám dokonale rozhodní noty a rázem máte pocit, že automobilový svět se začal točit zcela opačným směrem, Nissan Pulsar vás ozáří naprostou harmonií. Harmonií tvarů, materiálů a výbavy. A to především i té základní výbavy. Právě základ u Pulsaru není jen pouhou ceníkovou položkou, jen prostředkem pro dechberoucí cenu na billboardu. Cena „již od“ znamená u Pulsaru naprosto férovou a vážně míněnou nabídku. V základu máte především vynikající 1.2 TCe od Renaultu.V základu máte 6-kvalt. V základu máte klimatizaci. V základu máte komplet okna v elektrice. V základu máte hodnotně působící interiér, výborné zpracování, příjemné materiály. Vše do sebe zkrátka výtečně zapadá.Podívám-li se na Pulsar optikou naprosto běžného zájemce o rodinný vůz, pak Pulsar dokáže zcela naplnit představy o rodinném voze bez jediného příplatku, v naprostém holobytu. Tam kde u Fabie či Rapidu budete těžce potit krev, s Pulsarem naplníte očekávání naprosto nenuceně. Pulsar je jedno z mála aut za poslední dobu, které si dokonce i prodejce může s naprostým sebevědomím postavit do showroomu, aniž by mu odrazoval zákazníky. Ba dokonce na sebe může být prodejce naprosto hrdý. Pulsar prostě funguje ve zcela opačném rytmu než koncern.
Na rovinu – při stejné výbavě by vycházela Fabia 1.2 TSI či Rapid 1.2 TSI možná i dráž, o Octavii vůbec raději nehovořím. A pokud postavím Nissan Pulsar vedle nabídky od Škody, tak vůbec není co řešit. Navíc se alespoň dle slov prodejce Nissany naprosto nekradou… Pokud hledáte rodinný vůz a uvažujete o Rapidu či Fabii, zajděte se podívat i k Nissanu. Možná vám tato hvězda rozšíří obzory.
Úplně na závěr dvě drobné poznámky. Prvně – nepředpokládám, že by jízda a odladění podvozku dokázala můj názor na Pulsar výrazně změnit. Jízdní zážitky totiž od Pulsaru může očekávat snad jedině automobilový neznaboh. A za druhé – nabízí se otázka jestli Raději Mégane nebo Pulsar. No přinejmenším dle interiéru a prostornosti to u mě vyhrává Pulsar na plné čáře… Pokud ale vyžadujete kombi, Nissan neposlouží.
Zdroj obrázků: www.auto.cz
i20 aneb první zklamání, zákazníka vyhání Kvíz Fabia za 16 000,-
18 Responses to Hvězda nižší střední
[1]
22. 12. 2014 v 19:46webpaja
…nechci se tě dotknout, ale auta se používají k převozu osob, nákladu nebo obojího. Tedy verdikt ukončený tím, že jízda v zásadě ani není potřeba mě tím pádem u někoho, kdo má zjevně auta rád překvapuje 🙂
[2]
22. 12. 2014 v 19:59rohYpnol
[1] je to přirozeně myšleno tak, že testy novinářů už dávno proběhly, takže jak se vůz bude chovat, není zas tak složité odhadnout. Osobní dojem z jízdy samozřejmě výsledek posune opět dál, ale hůř než Mégane na tom asi Pulsar nebude a i kdyby jezdil obdobně jak Mégane, tak by moje hodnocení znělo stejně. Rozdíly ve tříde jsou prostě těsné.
[3]
23. 12. 2014 v 07:01webpaja
(2) Pulsar beru jako dostupnej hatch pro nejširší využití a komfortní přepravu. Tak alespoň zvnějšku vypadá, proto by mě spíš zajímalo, zda-li reálně v rukách tomuto vnějším vzhlem avizovanýmu příslibu dokáže dostát. Méganem jsem jel už před pár lety. Jestli si správně pamatuju, pak nejpatrnějšími markanty byly:
– lehký a elektricky nevyvážený řízení
– dojem velmi ostrých brzd, daný jejich přeposilováním
– plavný podvozek na delších nerovnostech, ale horší filtrace těch krátkých nebo děr, kde jsem očekával více komfortu
– příjemný jízdní vlastnosti do velmi brzo zasahujícího ESP, pak po překročení brzký hrany už podvozek a řízení jakoby přenechaly práci elektronice
Zvláště poslední bod je mimo běžný ježdění, ale nedalo mi to si nevzpomenout.
Takže by mě zajímalo, jestli je Pulsar pohodlnej, nezáludnej, jak se podařilo nastavit tlumení, řízení, brzdy, podvozek na nerovnostech…
Rozdíly ve třídě tak těsný nejsou a třeba zklamání, který mi přivodila první jízda s OIII s přetvrdým podvozkem, hlučnou a neposednou zadní nápravou oproti hardwareově stejnýmu Golfu, o moc příjemnějším na ježdění je toho důkazem…(v kombi už to bylo podstatně lepší).
[4]
23. 12. 2014 v 10:57rohYpnol
[3] souhlas. O3 mě taky silně zklamala, ale jak říkám, rozdíly jsou těsné. Jinak řečeno – i s tou Octavií bych asi dokázal žít, přestože bych si ji pro nastavení podvozku nikdy nevybral.
[5]
23. 12. 2014 v 11:21Verny_2013
Na Design Pulsaru mám poněkud odlišný názor. To že Nissan design dlouhodobě neumí Pulsarem jen potvrdil. Je zde sice patrná inspirace celkem designově povedeným a obchodně velmi úspěšným Kaškajem výsledný mix vypadá jako „důchodcovské“ auto sice solidní prostorné ale podle mě velmi konzervativní a bez nápadu, bez emocí. To nejen zvenku ale i uvnitř. Prostě toho japonského koření je v evropském základu Kaškaje nějak příliš mnoho a navíc to spolu ani moc neharmonizuje.Výběr motorizací – 2 je poněkud tristní. Ale je pravda že jako základní motorizace pro důchodce a defenzívní řidiče poslouží velmi dobře. Svou celkovou koncepcí designem a nakonec i motorizacemi je Pulsar určen je právě pro takovou klientelu. A právě v tom je zakopaný pes. Kolik alespoň středně dobře postavených důchodců odkojených Škodou si takové auto koupí? Kolik rodin se dvěma dětmi si ho koupí jako rodinné auto v záplavě kombíků, vanů? Jako druhé auto do rodiny pro ženu? To si dost dobře neumím přesdtavit. A fleetové auto no tak akorát pro zastoupení automobilky samotné. Takže pro mě je verdikt celkem janý – v našich končinách mu pšenka nepokvete, je příliš průměrný, designově nezaujme a proto se zařadí na samý konec značek které tuto kategorii mají už dávno zmáknutou.
[6]
23. 12. 2014 v 11:21iudex
Také nadšené závery o aute na základe posadenia sa a bez jazdy, ja teda neviem… 😉
Jasne, po desnej dôchodcovskej Tiide je Pulsar závan čerstvého vzduchu, exteriér je na prvý pohľad slušný, žiadne vytrženie, ale ani objektívne nič na výraznú kritiku, skrátka slušne dizajnované auto. Priestor sa javí byť silnou stránkou, motor už v základe super (ale zároveň aj najsilnejší, lebo jediný), cena tiež slušná. Ale auto je predovšetkým na to, aby jazdilo a robiť akékoľvek celkové závery o aute, či je lepšie, ako auto XY, je úplne mimo. A ako píše paja, tie rozdiely vôbec nemusia byť tesné, Fluence a Leon sú takisto v jednej triede a jazdne ich delia svety.
Inak spomínam si na Emelov blog o Pulsare a on na ňom aj jazdil a zhodnotil jazdu takto: „na 17″ není auto ani jisté ani pohodlné, zejména ze zadních sedaček jsou přejezdy nerovností trošku cítit a hodně slyšet.“
[7]
23. 12. 2014 v 11:43rohYpnol
[6] Fluence vs. Leon je trošku extrém, Fluence není na stejném podvozku jak Mégane…
Jinak 17″ nebude u Pulsaru zrovna častá kombinace, podstatný bude verdikt na 16″. Třeba ta zmiňovaná Octavia III nneí zrovna pohodlná ani na 16″ 😉 a prodává se výtečně…
[8]
23. 12. 2014 v 11:51rohYpnol
[5] ale to co jsi napsal je přesně čistě bychařské hodnocení. Chabá nabídka motorů? Ano, na papíře. Auto pro důchodce?
Reálně má třeba Leon/Golf/Octavia 1.4 i 1.8, ale kolik si myslíš, že se jich prodá? Naprosté minimum, drtivá většina na náš trh jde s 1.2, resp. v dieselu s 1.6. A přesně tady má Pulsar jedne z nejlepších motorů. A v tom to je. Pulsar se nesnaží někde, kde nemá šanci uspět. Zato boduje právě tam, kde je zájem největší.
Rodině, která nepotřebuje tahat kočár, odráželdla, koloběžky a další věci pro drobotinu, Pulsar naprosto vyhoví. Zkrátka pokud jsou děti ještě hodně malé, nebo naopak odrostlejší. A i ten kočárek půjde s Pulsarem přežít…
Prodeje u nás asi nejslavnější nebudou, protože Nissan zkrátka tlačí Qashqai. Problémem největším ale podle mě je, že cílová skupina je prostě líná a auta ji až tak nezajímají, takže na vlně své pohodlnosti navštíví nejbližšího prodejce Škoda a snad ještě zajdou k Hyundaii, protože ten je hnedle vedle. A to mi přijde škoda, Pulsar je totiž velmi povedený a přinejmenším za návštěvu autosalonu Nissan rozhodně stojí. Pak ať si každý zváží, jestli se mu líbí či ne, to je jasné.
[9]
23. 12. 2014 v 20:57matii
Taky se mi líbí, ale Nissan Pulsar Nismo Concept …. mmmňammm, takhle si představuju HH nižší střední. Dokonalost sama.
[10]
24. 12. 2014 v 12:23Emel
Ta základní výbava je opravdu fajn, jen nesmíš očekávat stejné provedení interiéru jako u „testovaného“ topu…
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10697314_10153330161645616_2592812918691763308_o.jpg
Design souhlas, povedlo se využít designový jazyk Qashqaie… tedy až na ta zadní světla, ta jsou pořád asijská a moc se k tomu nehodí.
Jízda nenadchne ani vyloženě nezklame, nerovnosti jsou hlavně vzadu dost cítit a ještě víc slyšet, ale vzhledem k zaměření low/main je to naprosto ok.
Více viz http://emel.blog.auto.cz/2014-09/pulsar/
[11]
24. 12. 2014 v 14:45Verny_2013
Nevím v čem vidíš „bychařské“ hodnocení. Jen prostě nesdílím tvé nadšení z designu. Co se týká motorizací tak jsem napsal že pro defenzivní řidiče poslouží velmi dobře, tj. stejně dobře jako jakákoliv jiná základní motorizace 1,0 Ekoboost, 1,2TSi, 1,5 Skyactive, nebo kterýkoliv diesel 1,6 u konkurence. Jinak Nissan Pulsara nestaví do low endu jak se tady v diskuzi mylně píše, ale jako alternativu ke Golfu. A to se na mě nezlob, ale na to teda opravdu nemá. A cenově se rozhodně taky nepodbízí – základ Visia v akci za 329T na plechu, bez koženého volantu jen s manuální klimou, není žádné velké terno. S použitelnou výbavou Acenta je v akci za 385T. To žádný low end v nižší střední není.
[12]
24. 12. 2014 v 17:21rohYpnol
[11] bychařské hodnocená vidím v tvém hodnocení motorizací. 1.2 TCe (u Nissanu jiný obchodní název) rozhodně není pro nějaké důchodce nebo defenzivní řidiče. Tady jsi prostě úplně vedle. Tento motor je výrazně nad úrovní základních motorizací v zásadě všech konkurentů. U koncernu musíš připlatit za silnější 1.2 TSI, o korejském základu 1.4 CVVT nebo základu u Opelu raději nehovořím. Focus s atmo 1.6 nebo základním 1.0 EB je taky zkrátka úplně jinde a na Pulsar 1.2 se může dívat z dálky.
1.2 TCe nabízí podobnou dynamiku jako základní naftové dvoulitry ve střední třídě. Jinak řečeno, s 1.2 TCe budeš mít ve srovnání s okolními vozy výrazně nadprůměrnou dynamiku. 1.2 TCe prostě naprosto stačí v legálních rychlostech a běžným potřebám jízdy.
[13]
24. 12. 2014 v 23:39Emel
Verny, za 330 s 1.2T, šestikvaltem, klimatizací, tempomatem, rádiem ovládaným na volantu? To je rozhodně férová nabídka.
rohYpnole… pokud si přečteš testy, tak zjistíš, že právě dynamika 1.2TCe je napříč všemi testy kritizována a podle testerů to auto na svých 85kW prostě nejede.
[14]
25. 12. 2014 v 00:03Emel
PS: jo naftové dvoulitry… hele, třeba Vaverka doporučoval sáhnout po 1.5dCi, protože nabízí lepší dynamiku…
[15]
25. 12. 2014 v 00:45rohYpnol
[14] Vaverka si mohl doporučovat co chtěl. 1.2 TCe nemusí jet pocitově na 85 kW, stačí když to zvládá na 77 kW 😉
A fakta hovoří jasně, srovnej si dynamiku. A nepsal jsem, že dynamika je srovnatelná s dvoulitry v nižší střední, ale se základními diesely dvoulitry ve střední.
[16]
25. 12. 2014 v 21:52Emel
No jenže to není jen Vaverka. Já to auto doporučoval známému a testy jsem přečetl snad všechny, všeobecné hodnocení dynamiky je „nic moc“… pokud jsi tím autem nejel, těžko můžeš tenhle závěr zpochybňovat. Já jel jen 1.5dci a pak známý objednal Oktávku, asi by to chtělo projet.
[17]
26. 12. 2014 v 21:28Ronault.
[13] Ono to je s tou 1,2 TCe těžké, obzvlášť v 85 kW verzi. Probíral jsem to s Lukášem opakovaně a hlavně poté, co stejného Megana měli v testu podruhé při srovnávačce s Focusem 1,0 EB. Tehdy říkal, že ten motor po 10t km velmi ožil a zajel se a s letargičností 85 kW z prvního testu to nemělo mnoho společného. Moc bych tomu nevěřil, kdyby mi to řekl nějaký fanda Renaultu, ale když to řekl spíše odpůrce a antifans, tak asi na tom něco bude. Samozřejmě lepší je šáhnout po 97 kW verzi.
[18]
28. 12. 2014 v 19:57Emel
Ronault: to samozřejmě může být, v testech asi vesměs byly syrové motory s pár 100km. V testech se mluví o letargických reakcích na plyn apod… ale těžko soudit. 97kW do Pulsaru nejde.
Komentáře nejsou povoleny.