-
Trpká pravda o 1.8 TSI
Doporučuji všem zájemcům o tento motor (a nejen jim).
http://www.tipcars.com/magazin-david-minarik-motor-18-tsi-umi-pozlobit-8273.html
Podstatné není jen to, že 1.8 TSI je jen další koncernová hromádka neštěstí pod kapotou, ale především přístup automobilky k řešení problémů a přístup k zákazníkovi…
Jelikož toto se na stránkách www.(skoda)AUTO.cz zřejmě nikdy nedozvíme, tak jsem si dovolil dát sem alespoň odkaz.
Otevřený dopis MDČR Svoboda za volantem
14 Responses to Trpká pravda o 1.8 TSI
[1]
28. 3. 2016 v 17:22Verny_2013
Jo tak tohle jsem už na tipcars četl. Není mi ale z článku zřejmé o jakou verzi motoru se vlastně jedná EA 111 či EA 211. Nebo snad obě?
[2]
28. 3. 2016 v 18:44rohYpnol
1.8 TSI nikdy nástupce EA211 nedostal, ne? I když tady si nejsem zdaleka jistý a 132 kW někdy označují jako řadu EA211… Každopádně doporučuji i diskusi pod tím článkem, tam se dozvíš víc, přelomové 11/2011, takže asi tolik.
[3]
28. 3. 2016 v 23:11lled
Podle logiky odpovedi (tj. „nějaké masívní padání motorů se první čtyři-pět let nestávalo“, „Myslím, že intenzivněji jsme se začali o závadách dozvídat kolem roku 2014“) a podle nastupu AE211 – konec roku 2012 respektive zacatek 2013, tak se o EA211 nejedna.
[4]
29. 3. 2016 v 14:53Emel
Verny: motory 1.8TSI a 2.0TSI stojí trošku stranou, jejich vývoj patří pod Audi… aktuální generace je EA888, ta se vyrábí (se změnami) cca. od roku 2008… osobně mám pocit, že v Octavii II už byla 1.8T i 2.0T EA888.
[5]
29. 3. 2016 v 15:48Nicco
Verim ze na auto.cz to bude taky. Ve SM byla o nem podrobna recneze a jeste tak 3x zodpovidali na dotazy ctenaru. 2008-2012 je obdobi nasazovani downsizingovych primovstrikovych turbobenzinu a nejakou dobu trvalo, nez se ty problemy vyresili. Rozhodne ne jen VW ma problemy se zakarbonovanim. Postoj VW ale neni dobry, ale vyhoda je mozna rozsireni toho motoru u nas a rozsahle zkusenosti servisaku.
[6]
31. 3. 2016 v 11:27CenturionCz
Máme 1.8TSI v Passatu B6 z roku 2009 (moje recenze: http://centurion.blog.auto.cz/2013/01/vw-passat-1-8tsi/ ). I když už dnes v rodině hraje druhé nebo vlastně spíš třetí housle, pořád s ním jezdím rád, někdy i radši než v mém BMW. Pašík má najeto už 241 tisíc kilometrů a má pořád původní turbo a vlastně i většinu ostatních klíčových komponentů (rozvodový řetěz a mimo motor i spojku). Jezdí pořád stejně jako když byl nový – okamžitá odezva na byť i lehké sešlápnutí plynu, naprostá kultivovanost a start do dvou sekund od stisknutí tlačítka. Možná jsme měli jen štěstí, ale osobně mám jinou teorii.
Protože není motorů 1.8TSI v Česku mnoho a protože se obvykle na internetu chlubí spíše ti nespokojení než ti spokojení, je celkem snadné pro takto málo zastoupený motor získat špatnou pověst. Tam, kde na každého kritika 2.0TDI vyběhne dvacet spokojených řidičů, kteří s ním mají půl milionu kilometrů, na kritika 1.8TSI nevyběhne nikdo, protože ho téměř nikdo nemá. Když už někdo má konstrukčně podobný motor, tak je to spíš 1.2TSI nebo 1.4TSI. Možná proto je tak těžké tady těm motorům přijít na chuť. Pak je samozřejmě dobré vědět, že se do těchto motorů důrazně doporučuje tankovat 98 oct. benzín a řádně chladit turbo po každé jízdě.
[7]
31. 3. 2016 v 16:43rohYpnol
[6] Jakože 1.8 TSI si budou kupovat jen ti, co s ním budou nespokojení, zatímco 2.0 TDI si budou kupovat převážně budoucí spokojení?? No, dost blbá teorie. Navíc na kvalitu paliv bude mnohem náchylnější TDI-CR než jakýkoliv benzin… Navíc 98 pokud si pamatuji nebyl u 1.8 TSI nutností, ale jen doporučenou možností.
Prostě blbost, v tom množství bude podíl „nevhodných“ a kritických uživatelů v zásadě srovnatelný, ba možná i naopak. Protože ty TDI bude mít spoustu lidí jako služebáky, kteří se budou k autu chovat hovadsky a nadávat na to, co to dostali za služební herku.
[8]
31. 3. 2016 v 16:49rohYpnol
[5] Uvidíme. Ale jak jsem psal, tady není podstatný jen problém motoru. Přešlap udělá každý… Jde o přístup automobilky. Když vím, že jsem něco posr@l, tak prostě udělám vše pro nápravu. Tedy pokud jsem slušná společnost.
[9]
31. 3. 2016 v 20:36_Karel_
Já to mohu jen potvrdit. Výměnu napínáku a řetězu jsem udělal hned po koupi (150tkm), v krátké době pak vyčištění motoru od karbonu a hlavně překroužkování. Zkrátka ojebali motor tenkými kroužky, co píší v článku je zcela pravdivé. Zničilo mi to i katalyzátor. Mě dali do auta nové, ale stejné(tenké) kroužky, oprava stála u kamaráda do 30t. vč. rozvodů. Měním olej po 15tkm a aditivuji. Ale co čtu v článku na Tipcarsu, ani aditiva nejsou všemocná a ochrání jen část motoru.
Zajímavé, před koupí jsem pročítal vše možné a všude na motor četl chválu, teď pravý opak.
[10]
31. 3. 2016 v 20:58rohYpnol
[9] A přesně proto jsem sem dal odkaz. Aby takových nešťastníků, kteří koncernu sednou na lep (i díky zprofanovaným testům zde na ACZ), nebolo víc než je nutno.
[11]
5. 4. 2016 v 11:44CommonUser
Pre „ludovych fanusikov“ neexistuje prekazka preco tu hustokaru nekupit. Nic sa nekazi, vsetko je spotrebak !
PS
Tento blog aj tak planovane zmizne (listovanie nefunguje).
[12]
6. 4. 2016 v 11:38CenturionCz
[11]
Tenhle názor je slyšet tak často… Opravdu důrazně nedoporučuju věřit tomu, že se dá nějaká skupina oveček zmastit tak, že si slepě kupují nekvalitní zboží. Kdyby nebylo kvalitní, tak si ho nekoupí. Platí to o VW, platí to o Applu, platí to o Adidas, platí to o všem. Samozřejmě, že se ne vždy všechno povede a některé motory nebo jiná technická řešení nejsou zcela na 100%, ale domnívat se, že nějaká zlá korporace v Německu plodí nekvalitní šity a lidé jsou tak hloupí, že je po milionech kupují, je trochu hospodské.
[13]
6. 4. 2016 v 13:58CommonUser
Si tazko vedla. Skupina oveciek nie je slepa ? Preco ?
Vsetci su to sami inzinieri, fyzici ci minimalne jasnovidci, co na salone hned vidia kvalitu.
A kedze som sam najazdil cez 100 tkm s viacerimi znackami (aj oooo) a viem svoje aj profesne (nie som pasovy podavac), tak ti poviem, ze si vedla min. o 100 svetelelnych rokov.
Iste, chyba sa stane, ale len vtedy je ojedinela, ked nerobim zamerne ofajce permanentne.
Oveckam ide len o image ! Suseda musi roztrhnut za kazdu cenu …
[14]
6. 4. 2016 v 17:06rohYpnol
[12] Jsi totálně vedle. Cílem dnešních společností je zaplavovat trh produkty, které naplní, nebo nejlépe předčí, očekávání zákazníků. Jistě sám cítíš, že „naplnit očekávání zákazníka“ a „vyrobit kvalitní produkt“ jsou dvě zcela odlišné věci.
Proto lidi klidně budou kupovat SHITy, stačí když uvěří pohádce o jejich vyjímečnosti. A tím spíš je vyvolat v zákazníkovi posit, že po 3 letech je produkt zastaralý, protože je zde nový 1000x lepší… Právě Apple je typický příklad. Jednorázové záležitosti, nikdy neuměly víc než konkurence, konzumní shity… ale kvalitní materiály a chytlavý design zajistil úspěch.
Komentáře nejsou povoleny.