-
Hlas lidu „za 400“
Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď. Alespoň říkává se to. Jak se ukázalo, někteří přesto nemají intelektuální kapacity, aby dokázali odpovědět (nebo nemají dostatek odvahy na odpověď?).
Otázka zní jednoduše:
„Kia Ceed SW Comfort 1.6 CRDI 81 kW nebo Seat Toledo Reference 1.6 TDI CR 77 kW?“
Aby bylo rozhodování jednodušší, níže je malá nápověda:
Kia Ceed SW Comfort 1.6 CRDI 81 kW 404 980,-
Vybrané prvky výbavy a konfigurace:
– 6st. převodovka
– Víceprvková zadní náprava
– Manuální klima
– Audio CD+MP3+USB, 6x repro
– Ovládání na volantu
– Centrál+DO
– Tónovaná skla
– Středová loketní opěrka
– Přední+boční+hlavové airbagy
– Asistent rozjezdu do kopce
– (7-letá záruka)
Paket plus za 15 000 přidá:
– Tempomat
– Zadní el. okna s pojistkou
– Mlhovky
– Kožený a chrom. paket
– Flex posilovač řízení
Rozměry, parametry:
– Rozměry: 4505 x 1780 x 1485
– Max. rychlost 193 km/h
– Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s
– Komb. spotřeba 4,2
– Kufr 528 l
Seat Toledo Reference 1.6 TDI CR 77 kW 418 900,-
Vybrané prvky výbavy a konfigurace:
– 5st. převodovka
– Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
– Chromové prvky v interiéru
– Přední+boční+hlavové airbagy
– ESP + EBA
– Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
– Elektricky ovládaná přední okna
– Klimatizace
– Palubní počítač
– Rádio SEAT Sound systém 1.3 + AUX-in + ovládání na volantu + 4 reproduktory
Akční paket Reference (-40 400,-; „výbava zdarma“):
-16″ kola z lehkých slitin (pneu 215/45)
– Paket Komfort: tempomat + přední mlhovky
– Paket Schránky
– Rádio SEAT Sound systém 2.1 + AUX-in/USB
– Tmavá okna od B sloupku
– Zadní kotoučové brzdy
Rozměry, parametry:
– Rozměry: 4482 x 1706 x 1461
– Max. rychlost 190 km/h
– Zrychlení 0-100 km/h 10,1 s
– Komb. spotřeba 4,4
– Kufr 550 l
Jaká je Vaše odpověď: Ceed SW s paketem Plus za 419 980,- nebo Toledo za 418 900,- ?
1) jednoznačně Seat Toledo
2) spíše Seat Toledo
3) spíše Ceed SW
4) jednoznačně Ceed SW
5) vozy přeci vůbec nelze porovnávat (lowend vs. mainstream)
Vím, že toto je otázka vyloženě anketní, ale nějak se mi nepodařilo anketu vytvořit. V diskusi je ale prostoru na vyjádření názoru víc než dost…
Francouzský Rapid? SUPER-Božský
76 Responses to Hlas lidu „za 400“
[1]
2. 6. 2013 v 14:45Ja Prvni 123
já to vidím nejsíš na 2) … ale jen proto, že se ptáš přímo na tyhle dvě možnosti.
Jinak Bravo v 1.6d 88kW je pořád JASNEJ favorit… pro mě.
😉
[2]
2. 6. 2013 v 14:47Ja Prvni 123
mimochodem: který z těch dvou považuješ za lowend vs. mainstream?
😀
[3]
2. 6. 2013 v 15:01michal
Ropu nebrat 🙂
[4]
2. 6. 2013 v 15:51rohYpnol
[2] lowend = Toledo; mainstream = Ceed SW
[5]
2. 6. 2013 v 15:53Ja Prvni 123
no teda… počkej jak Tě někteří roznesou na kopytech!
Etalon low-endem?
😀
[6]
2. 6. 2013 v 15:54rohYpnol
[3] otázka nezní jestli ropu nebo benzin. Je to opravdu jednoduchá otázka… Zkus si na ni odpovědět.
[7]
2. 6. 2013 v 15:55rohYpnol
[5] s tím se počítá 😉 Jinak můžu se zeptat na důvod volby 2) ?
[8]
2. 6. 2013 v 16:00Ja Prvni 123
no… ten Seat je vlastně Rapid = motor v něm je asi jedinej z produkce VW, kterej si zachoval „dlouhověkost“… teda pokud ho pro Rapida/Seat nestačili „zmodernizovat“… já bych tuhle 1.6 bral i do Superba, pokud bych ho kupoval soukromě a chtěl jako „olejožrouta“… prostě relativně drží pohromadě.
[9]
2. 6. 2013 v 16:06Ja Prvni 123
Rapid s tímhle motoem mě neuráží… akorát ta cena, no. Když ho vybavíš aspoň trochu jako auto, dostaneš se s cenou na 436.800,- .. teď jsem to zkusil na konfigurátoru… a to je prostě moc.
🙁
[10]
2. 6. 2013 v 16:50rohYpnol
[8] 1.6 TDI je pro Toleda/Rapid určitě pozitivum. Bohužel podle mě TAK draze zaplacené, že model s touto motorizací vůbec nedává smysl.
Je ale pravdou, že Rapid jde koupit levněji než Toledo, abych nekřivdil. Otázka ale vzhledem k proběhlému testu Toleda zní Ceed SW vs. Toledo…
[11]
2. 6. 2013 v 16:58Ja Prvni 123
vždyť už mlčím.
😉
Jen jsem odpověděl na otázku…
😀
[12]
2. 6. 2013 v 16:59Ronault.
[8] Ja prvni: OK, beru, že 1,6 TDI je jeden z mála, co se mu dá věštit dlouhověkost v koncernu, ale to přece NEZNAMENÁ, že 1,6 CRDi dlouhověký není. 1,6 CRDi má naopak dobré reference, časopis autodiesel ho v dlouhodobém testu i v článcích chválil. Jízdně jej jde zcela směle srovnat s 1,6 TDI.
A pak k tomu Bravu. Bravo jízdně, prostorově, zpracováním kvalit Ceedu nedosahuje. Výhodou Brava je přítomnost 1,4 T, podobně výborný benzínový motor v Ceedu není, jinak oproti Ceedu nic navíc nenabízí. Zkus se povozit a poznáš 😉
[13]
2. 6. 2013 v 17:06Ronault.
Rohypnol: Možná moc hrotíš tu diskuzi s GTIm. Toledo proti Ceedu volí pouze ten, co ani v daných autech nejel a zároveň nutně musí mít Škodovku, protože každý lojza ví, že Škodovka se dá opravit na každém rohu a má levnější díly… Ceed je v současné době jeden z nejlepších vozů své třídy, obzvlášť v dieselu, bohužel v benzínu mu chybí trochu lepší motorizace a 1,6 T-GDI se tuším sotva začíná prodávát.
V čem je lepší Ceed:
– zpracování
– materiály
– prostornost
– přístup do kufru kombíku
– komfort odpružení
– ovladatelnost
– řízení
– má stahování oken, které je plně automatické a na všechna okna od řidiče
– má lepší sedačky
– na hrbolaté silnici neposkakuje
– neduní
– dá se objednat více prvků výbavy – duální klima, parkovací kamera
– karoserie se nekroutí na nerovnostech
– 7 let záruky
… … … …. dá se pokračovat dlouho
V čem je lepší Toledo:
– má škrabku
– má simply clever držáky na pití na předních sedadlech, tuším že i tady jak v Rapidu za příplatek.
[14]
2. 6. 2013 v 17:08Ja Prvni 123
zkoušel jsem… a aspoň pro mě nabízí navíc jistotu. Zkus s Ceedem (vlastně libovolným Korejcem) vyhýbací manévr… opravdu nouzové brždění se zmenou směru – nejlépe esíčko = tam a zpátky.
😉
S tím motorem s Tebou souhlasím, ale zadaní znělo janě – který ze dvou dieselů!
Že bych soukromě olejožrouta nekoupil ja jasný…
😉
[15]
2. 6. 2013 v 17:14Ronault.
[14] Nede přece jen o motor samotný, navíc jak píšu, 1,6 CRDi a 1,6 TDI si nemají co vytýkat.
Kterým posledním korejcem jsi jel? Pryč jsou doby Accentů a starých Sephií, Ceed ve vyhýbacím manévru bez problémů udělá to, co Bravo a podle mých zkušeností i lépe, zároveň oproti Bravu nevyklepe na českých cestách z osádky duši. 😉
[16]
2. 6. 2013 v 17:17Ronault.
Vzhledem k tomu, že zde zase příjde nějaký chytrý člověk, který bude oponovat, že ceníková cena Toleda/Rapidu je jiná než reálná a ukáže nějaký inzerát na skladovku či v horším případě na předváděčku, tak tady je nový Ceed s paketem plus a metalízou za 390 582 Kč.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/cee-d/12818227?goFrom=list
[17]
2. 6. 2013 v 17:20rohYpnol
[13] GTI? Neznám. Kdo to je? Dosud tu tato 3 písmenka nepadla 😉
Jinak nemyslím, že bych něco hrotil, jen mě zajímá názor ostatních. Navíc myslím, že tuto otázku by si měl položit každý, kdo se rozhodne pro Toledo/Rapida s 1.6 TDI před tím, než podepíše ŠkoFin.
[18]
2. 6. 2013 v 17:25rohYpnol
[14] Jsem rád, že jsou mezi námi i rozumově obdaření jedinci jako Ty. Je to přesně jak zmiňuješ, přesně jak jsi odpověděl hned v 1. příspěvku. Zkrátka zadaní znělo jasně. I na takto jednoduché otázce se pozná mnohé 😉
[19]
2. 6. 2013 v 17:25rohYpnol
[16] Stejně se najdou tací, co sem dají Rapida v TSI za 260 … 😉
[20]
2. 6. 2013 v 17:35Ja Prvni 123
byl to Ceed… byl v naftě… jen to nebylo kombi a byl někde z roku 2008.. nebo tak nějak.
A klekal v zatáčkách docela hnusně… pohodlnější byl, to je fakt.
Popravdě? Mně navíc vevnitř smrdí… což je subjektivní a nedokážu to vyjádřit číslem, ale prostě smrdí plastama.
Sorry.
Ale nikde neříkám, že je to špatný auto! Jen, že JÁ bych si ho nekoupil. Ale já bych nekoupil ani ten koncern.
😉
[21]
2. 6. 2013 v 17:42rohYpnol
[20] 2008 byla minulá generace. Tedy ono některé věci se nezměnily, třeba kvalita montáže a výrobní linka jako taková. Ale myslím, že jízdní vlastnosti se přecijen posunuly o dost k lepšímu, stejně tak interiér.
[22]
2. 6. 2013 v 20:12Adam Novák
Volím možnost číslo 6:
Vozy nelze srovnávat, protože:
Za 1.: nižší střední vs. střední
Za 2.: kombi vs. liftback
Tvé „srovnání“ je tedy naprosto mimo mísu :no:
[23]
2. 6. 2013 v 20:38CenturionCz
Já bych raději volil benzín něco jiného než Kiu nebo Škodu/Seat a proto v duchu konstruktivních komentářů nabízím následující řešení:
VW Golf plus 1,2TSI 63kw – základní cena 374k CZK
příplatek:
radio RCD310 – CD/MP3 (3000CZK)
parkpilot akustický systém (12900CZK)
zimní výbava (vyhřívané sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů) (15700CZK)
sportovní sedadla vpředu, interiér ME2 (1800CZK)
palubní počítač plus (1800CZK)
blutooth/handsfree (7000CZK)
Celková cena 416 tisíc. Nedíval jsem se na žádné pakety, prostě jsem si tam v konfigurátoru naklikal, co bych tak asi chtěl. Chtěl bych i xenony, ale za 23 tisíc už trochu přesahují kategorii autora článku.
Ale pokud bych si opravdu musel vybrat, tak asi Seat. Nebude jich po českých silnicích jezdit tolik a nebude to takový otřesný design jako Kia.
[24]
2. 6. 2013 v 20:38Ronault.
[22] Které z těchto dvou aut je pro tebe střední třída? Já tam vidím jedenkrát nižší střední a jedenkát malý vůz.
Jak Toledo, tak Ceed mají podobně velký kufr, podobně výkonné motory, podobnou velikost a stejnou cenu, takže srovnání je zcela legitimní.
[25]
2. 6. 2013 v 20:40Ronault.
Tak koukám, že se tady hromadí zase jen ti, co jezdí na design, i když jsou tedy poloslepí… no pak to vypadá tak, jak vypadá…
[26]
2. 6. 2013 v 20:41Adam Novák
Seat Toledo 😉
[27]
2. 6. 2013 v 20:41Adam Novák
[26]
To bylo pro 24
[28]
2. 6. 2013 v 20:49CenturionCz
[25]
Nevztekej se. Design je věc názoru a i Giorgio Armani je schopen pochopit, že se jeho oblečení někomu nelíbí. Vztekají se jen ti, co jsou v názorové menšině (například obdivovatelé divokých asijských designů).
[29]
2. 6. 2013 v 21:07Emel
Tu prostou otázku bez jakýchkoli postranních úmyslů ti úplně nežeru… nicméně, pokud bych měl odpovědět, tak tedy Ceed, jednoznačně.
[30]
2. 6. 2013 v 21:28rohYpnol
[29] Nebudu popírat, že příspěvek nevznikl na základě podnětu z jedné diskuse. Ale postranní úmysly odmítám.
A díky za názor.
[31]
2. 6. 2013 v 21:30Ronault.
[26] Adámku, ve kterém vesmíru je Seat Toledo střední třída?
[28] Centurione, Peter Schreyer je němec. Auto není jen design, chápu samozřejmě, že pokud soudíš jen dle něj, ani jedním z nich si nejel, že ti nic jiného nezbývá. A nevztekám se, konstatuju.
[32]
2. 6. 2013 v 21:32rohYpnol
[23] Díky za odpověď. Asi Toledo – překládám si jako možnost 2 .
Tvoje volba poněkud nedokáže splnit praktickou stránku věci, pokud bych trval na velikosti zavazadelníku a úsporném dieselu, to jen na okraj.
[33]
2. 6. 2013 v 21:34CenturionCz
[31 Budiž, národnost designéra tu je, ale přece jen měl jako zadání trochu něco jiného než vytvořit konzervativní časem neomezený design…
[34]
2. 6. 2013 v 21:36rohYpnol
[31] Ve kterém vesmíru je Seat Toledo střední třída?
http://www.youtube.com/watch?v=FCDKQaH2-_s
[35]
2. 6. 2013 v 21:40rohYpnol
[22] jestli mé srovnání je mimo mísu, tak tvoje je mimo zdravý rozum.
Do střední třídy Škoda netlačí ani Octavii III, natož Rapida postaveného na základech Fabie II zkřížené s Octavií 1…
[36]
2. 6. 2013 v 21:49Emel
CenturionCZ: u Ceedu to není jen designér… celé to auto je postavené a vyrobené v Evropě a pro Evropu.
[37]
2. 6. 2013 v 21:51Ronault.
[33] V čem je Ceed méně konzervativní než např. Astra?
[38]
2. 6. 2013 v 22:04CenturionCz
[36][31]
Ano, v tom autě jsem ani nejel, ale i tak už mám rozhodnuto, že bych ho nechtěl, protože mi nejde jen o jízdní vlastnosti nebo kvalitu měkčených plastů. Proč na mě to auto působí tak děsivě? Je mi 23 let, měl bych být milovníkem netradičních vzhledů a pocitů, ale poslední Cee’d (narozdíl od toho minulého, který se mi docela pozdával) je šílený. Světla jsou protažena téměř ke hraně předního skla a jsou nakloněna směrem nahoru a přední vstup vzduchu má opravdu prapodivný nesouměrný tvar. Naopak interiér je myslím celkem v pořádku, ale já si osobně opravdu potrpím na exteriér.
U VW se mi osobně líbí jedna věc – jsou to prostě auta. Když s ním přijedete, nemusíte nikomu nic vysvětlovat. Každý ví. Když přijedete Kiou, tak začne standardní diskuze: „Proč sis koupil zrovna Kiu?“ Pak budete vyprávět o designérech z Německa, lepších jízdních vlastnostech nebo kvalitě plastů v interiéru než u srovnatelné konkurence, ale všem bude jasné jedno – že jste Kiu koupili čistě z ekonomických důvodů. Jinak si její nákup alespoň já (a je to čistě můj názor a klidně nesouhlaste) nedokáži vysvětlit.
VW Plus jsem zvolil proto, že mám zkušenosti se Seatem Alteou (ten je myslím na stejném podvozku) a je to opravdu velké auto, byť se to možná zvenčí nebo z obrázků nezdá. Nedovedu si představit, co by rodina s dvěma dětmi musela vozit, aby na to auto (velikostně) nestačilo. Zároveň jsou vozy VW velmi decentně tvarované. Bude se na ně možné koukat i za deset let, stejně jako je ještě dnes Golf IV docela solidně vypadající auto. Toho se u Kii bojím, protože výbušné a netradiční designy obvykle rychle vyhoří.
Benzín jsem zvolil kvůli provoznímu klidu. Je pravda, že je to spíše příplatková záležitost, protože při dnešních cenách a spotřebě vyjde nafta levněji. O tom žádná.
[39]
2. 6. 2013 v 22:35Ja Prvni 123
bude to znít možná až moc „knižně“… ale já jsem Evropan. Cítím se být Evropanem! Proto chci jezdit evropským autem… i proto z této dvojice Toledo… i když jinak upřednostňuji Itálii = pořád Evropu.
I ta Francie je Evropou… i když už Winston Churchill říkal, že je lepší mít proti sobě dvě německé divize, než vedůe sebe jednu francouzskou… a málem tím zrušil jaltskou konferenci.
😉
[40]
2. 6. 2013 v 23:05Ronault.
Áach jo, říkal jsem si, že na auto.cz to bude o autech a opět to je o národnostech. Ano, taky nemusím dvakrát korejská auta, obzvlášť Hjoundé s jejich českým šéfem, ale pokud mluvíme o tom, které z dvou aut za stejnou cenu s stejnými vlastnostmi je lepší koupě, protože je lepším autem po všech stránkách, tak je to Ceed.
[38] I pokud někdo přijede BMW, tak se ho zeptám proč si koupil zrovna BMW, natož když přijede vwobyčejným VW. Pokud někdo nebude věřit, že Ceed je po všech stránkách lepší a kvalitnější auto než Toledo, nemusíš nic vysvětlovat, stačí ho nechat řídit, pokud to umí. Naopak Ceed není o tolik, jestli vůbec, levnější než konkurence.
Ale ono to je v podstatě jedno…
[41]
2. 6. 2013 v 23:17rohYpnol
[38] Golf Plus je nedotažený Golf VI s horšími materiály a hůře provedenými detaily, ale to je jedno. Vyšší posez a variabilita má své kouzlo.
Ale to cos napsal? Ok, v žádném případě Ti to neberu, je to Tvůj názor. Ale to si vážně vybíráš auto podle toho, co ti na to řekne soused? Mi je u zadele, co si o mě myslí okolí, vůz vybírám podle sebe, podle svých představ, možností a potřeb.
A že by se mě někdo ptal, proč sis koupil zrovna Kiu? Že bych snad někomu musel něco vysvětlovat? To mám vůz kupovat podle toho, co radí hospodská rada po 6 pivech? Díky, já dávám na vlastní názor.
[42]
2. 6. 2013 v 23:23rohYpnol
[39] Bude to znít možná až moc knižně, ale já jsem Moravák a i30 kombi se vyrábí na Moravě, Ceed SW na bývalé Velkomoravě. Rapid/Toledo se vyrábí kdesi v Čechách… 😉
[43]
3. 6. 2013 v 09:11CenturionCz
[41]
Pokud vím, tak je to v podstatě něco mezi Golfem V a VI, ale s kvalitu by to nemělo mít špatnou, nebo alespoň ta Altea ji neměla. Samozřejmě pokud by odpadl rodinný požadavek, tak kupuji Golfa, protože ten je v poslední generaci někde jinde. Pro rodinu se mi ale zdá rozumné toto. Masivní množství místa jsem nikdy nepotřeboval a dětem se obrousí nohy 🙂
[44]
3. 6. 2013 v 09:22CenturionCz
[41]
[40]
Jinak ještě – co se týče těch názorů lidí, tak já jsem to myslel tak, že tato nutnost něco vysvětlovat odráží ten koncept Kii – ne ani tak že by mi vadilo vysvětlovat, proč jezdím tím, čím jezdím (to už jsem si užil s Alfou a vlastně to byla alespoň příležitost o svém autě mluvit). Je to spíše o tom, jaký budu mít vztah sám se sebou za svou volbu. Já bych si prostě Kiu nedokázal v tuto chvíli vyargumentovat. Jediná Kia, která se mi kdy líbila byla první generace Sorenta a prý byla i docela dobrá, takže tu bych si koupil klidně. Tyto malé vozy od Kii mne ale děsí. Ale v pořádku, nikomu nic neberu a rozhodně nejsem nějakým milovníkem koncernu. V této třídě je ale takovým Applem. Všichni budou pořád tvrdit, že jsou jeho produkty předražené a že se dá pořídit líp, ale je to dáno tím, že u VW nevidí ta léta zkušeností a kontrolu kvality, za kterou si platí. Česká potřeba mít za každou cenu diesel však samozřejmě ty trochu dražší producenty poškozuje…
[45]
3. 6. 2013 v 09:22rohYpnol
[41] Ano, je to nafouknutý Golf V, který si mírně polepšil s příchodem Golfu VI. Neměl jsem na mysli kvalitu jako takovou (i když Golf Plus myslím nevzniká ve Wolfsburgu…). Šlo mi o použité materiály především. Golf Plus je zkrátka citelně lacinejší v interiéru.
[46]
3. 6. 2013 v 09:36rohYpnol
[44] Je to spíše o tom, jaký budu mít vztah sám se sebou za svou volbu. Souhlas. Právě v tomto smyslu opravdu nevím, čím bych si měl obhájit výběr Toleda…
A kontrola kvality u konc. VW? ANo, už několikrát jsem psal, že VW má podle mě opravdu kvalitní výrobu a montáž, takže leze z výrobní linky jeden kus jak druhý. Bohužel často vyrobí vše sice stejně pečlivě, ale zato stejně blbě.
[47]
3. 6. 2013 v 10:45michal
[4] Poctivě jsem se snažil. Byl jsem se i svézt – jeden soused má Rapida a další krátkého Ceeda. Já vím asi to není úplně ono. Ale byl jsem po přesednutí ze své rézy docela nemile překvapený jak to oboje drncá, nezatáčí a tak trochu i plave.. Takže, kdybych už musel řešit kombi v ropě za cca 400.000,-, šel bych asi do něčeho podobného tomuhle:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/outback/12666600?goFrom=list
A kdyby to bylo na mě, tak radši zážehový se sekvenčním LPG.
Chápu, že to není odpověď, na co jsi se ptal, ale na druhou stranu, šlo by o mých čtyřista a ty bych za ta auta, co virtuálně nabízíš, nevyhodil. Takovou cenu fakt nemají .
[48]
3. 6. 2013 v 15:32Franke
[31] Ronault:
Big Bang Theory 🙂
[49]
3. 6. 2013 v 15:46michal
A je vymalováno 🙂
http://www.autoweb.cz/exkluzivne-toyota-auris-touring-sports-od-354-900-kc/
[50]
3. 6. 2013 v 15:51rohYpnol
[49] „…kombík Aurisu s motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou bude k mání od 414 900 Kč…“
oceňuji snahu, ale stále jsi nenašel odvahu nalézt odpověď 😉
[51]
3. 6. 2013 v 18:56Jožo
Kto by kupoval Toledo Za 420 tis.?
Aj Ceed si môžeš kúpiť za 550tis., ale kto by to robil?
Za 550tis. už máš Lagunu Grandtour.
A teraz sa pýtam ja – Ceed, alebo Lagunu?
[52]
3. 6. 2013 v 19:41Ja Prvni 123
nemluvím o národnosti auta… a dokonce ani o tom, kde se vyrábí – ještěže tak.
Ale zisky tečou do Koree… to vám fakt nevadí?
Já jsem v tomhle směru „divnej“… než bych si koupil benzín u Lukoilu, tak raději půjdu pěšky s kanystrem… abych nepodoroval Rusko.
Ale to jsme opravdu utekli daleko od „ankety“! JÁ jsemm odpověděl už nahoře…
😉
[53]
3. 6. 2013 v 20:33rohYpnol
[52] rád vysvětlím. Je podle mě rozdíl být patriotem a (zatvrzelým) nacionalistou. Když budu mít dva vozy stejné jakosti (v širším slova smyslu) za srovnatelné peníze, určitě zvolím ten od české firmy (ano, i od té vlastněné Němci…). Pokud ale zahraniční produkt jakostí převyšuje ten domácí, pak nebudu hlavou prorážet zeď. Navíc on tento přístup stejně nikam nevede, pokud budeš uměle naddržovat domácí produkci, přestane mít motivaci být lepší.
Je to samozřejmě širší otázka, zahraniční vůz může mít „dumpingové“ ceny, zahraniční výroba může díky zanedbávání lidských práv vést k nižší ceně atd. atd.
Ale Kia se vyrábí v Žilině, má spousty našich dodavatelů, vyvinut byl v Evropě, designér Němec… Tak to vnímám já. Ale to už je od otázky opravdu daleko… 😉
[54]
3. 6. 2013 v 20:43rohYpnol
[51] Kdo by kupoval Toledo Za 420 tis.? Kdokoliv, kdo by se rozhodl pro 1.6 TDI, protože je to nejlevnější diesel v nabídce…
Proto tvoje otázka smysl příliš nedává, navíc Laguna má 2.0 dCi vs. 1.6 CRDI, výbavově příliš shodné nebudou a rozměrově též ne… Ale obecně vzato – pokud bych se s cenou Laguny výbavově porovnatelné s Ceedem dostal na cenu Ceeda, volil bych Lagunu. Tedy pokud se bavíme o Grandtouru. Laguna Grandtour 2.0 dCi Black Edition (či Bose) byla ještě nedávno jedinečná nabídka.
[55]
3. 6. 2013 v 20:46rohYpnol
[51] a jen tak mimochodem – délka Laguny Grandtour 4,8 m… 30 cm rozdílu podle mě tak decentně potvrzuje rozdílnost obou vozů…
[56]
4. 6. 2013 v 10:12Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Cee’d
[57]
4. 6. 2013 v 20:03jakubMG
To je Sophiina volba naruby. Ani jedno auto nechces, ale jedno si musis vybrat…:0)
Korejci davaji lidu co lid chce, navonenou bidu. Nikdo si nekoupi Ceeda, protoze ho chce, ale protoze je levnejsi, nez auto, ktere opravdu chce.
Kia nema historii, tradici, puvod, chut, charakter.
S Fiatem si kupujes kus Italie, tradici ve vyuziti obestaveneho prostoru a tocivy a zivy moturek, s Francii lezernost a mondennost, urcitou povznesenost nad kazdodenni pachteni, z Nemecka preciznost a technologie, z Rumunska robusnost a cestnou laci, Skodovka svedci o strizlivem a spravnem usudku….ale Korea? Z Nosovic? To je Gangam style, amaroun, bez chuti a puvabu, ale jo, je levna.
Seat je cely omyl, cim driv ho zavrou, nebo prevedou na vyrobu dodavek a do sportovni divize koupi neco z Italie, tim lepe.
Volbou by byla Gulietta, v pripade rodinnych potreb OII, ve vyprodeji v liftbacku v Eleganci prave kolem tech 400. Nebo Golf. Civic rozhodne ano. Beetle? Mozna.
Ale proc bych proboha mel chtit Hyiundai nebo Kiu?
[58]
4. 6. 2013 v 21:59rohYpnol
[57] to není že máš chtít Toledo nebo Ceeda! Otázka zní, co bys z těchto dvou vybral? Příklad? Zaměstnavatel ti řekne – budeš mít novýho služebáka za 420. Protože tě mám rád, můžeš si vybrat – Ceed SW nebo Toledo? (a neřeš DPH)
[59]
4. 6. 2013 v 22:33Ronault.
[57] Tohle jsou, bohužel (samotného mě to netěší), přežitky. Kia a Hyundai ať chceme nebo ne dělají dnes konkurenceschopná auta, obzvlášť v nižší střední… a jde to vidět, kdo se sveze, musí uznale pokývat hlavou… a bohužel takový Ceed například tou jízdou předčí drtivě velkou část evropské konkurence… a neříká se mi to zrovna lehce… a Ceed 1,6 CRDi 94 kW za tuto cenu je v podstatě velmi dobré auto, které není přesvědčivé jen cenou… Např. Astra tak dobře jako Ceed nejezdí, sám jsem zvědav, jestli Octavka s vlečkou vůbec bude lepší jak Ceed s multilinkem i pro základní model.
Kia a Hyundai jsou nyní v situaci, kde byla Škoda v době uvedení na trh Fabie I, musí si svou pověst vydobýt, nebál bych se jich, neříkám, že koupil, ne z vyloženě faktických drtivý ch nedostatků, ale z přesvědčení a proto, že i ostatní nejsou o tolik horší…
[60]
4. 6. 2013 v 22:57jakubMG
58) pokladas otazky navodnym zpusobem. Ale je to zabava, tak proc ne. Sluzebak by byl Ceed. A hned bych si sel hledat jine zamestnani…:0) Ne kvuli Ceeda, to je slusny mainstream, ale kvuli excentricnosti zadani.
V normalnim svete dostanes limit 420, OK, vezmes OIII s fleetovyma podminkama, tedy cenikove lehce nad 500, a jsi celkem v pohode. Ceed nejdes ani vyzkouset.
Takhle, abych nerozjizdel flame. Kazdy at si koupi, co chce. Laik zblbly reklamou na 7 at necha sve uspory v Kia. Ale jsme na auto.cz, zijeme autama, voni nam benzin uz od skolky…co je Kia? Kterou rallye vyhrala, v kterem filmu hraje, ktery jeji stroj vstoupil mezi legendy, kolikata se umistila na Paris-Dakar?
Nic. Ticho.A vis proc? Protoze jsme jim ukradeni. Korejci Evropou opovrhuji, jsou tady jen pro penize. Jsi z Ostravy, tak pokecej s klukama, co jezdi na sichtu do Nosovic…jak se jim dari, jak se citi byt soucasti firmy, kolik berou. Pak to srovnej s cisly ze Skody Auto….
[61]
4. 6. 2013 v 23:14jakubMG
60) Ronaulte, cely Tvuj prispevek je pravda. H/K aktualne vyrabeji slusna auta. Z ruznych duvodu je kupuji laici, zblbli reklamou, ovlivneni skutecne pusobivym designem Ceedu. OK, at kupuji, nekteri narazi, jini ne, jak to je v zivote se vsim. Ja takhle kupuju telky, korejske samozrejme, a nic neresim. Ale taky nediskutuju na serverech telka.cz.
Nicmene, existuje Kia, kterou by jsi chtel? Tak jako Beetla v kabriu? Jako Golfa GTI? Jako Guliettu? Jako Ford Capri s Bodie a Doylem? Jako Scirroco, jako Barchettu, jako 205 GTi, jako Escort Cosworth, jako 147 Quatrofoglio, jako OI RS, jako FOFO RS, R19 Gti 16V nebo co to bylo ale jelo to jak pila, nebo R110 kde se dalo lezet pod zadnim oknem a motor ti zpival v 90 km/h tu pisen o dalkach toulavych…
Ale muzes mit Ceeda, vzdat se svych snu, rezignovat na vasen … ale sakra proc by jsi to delal?
[62]
5. 6. 2013 v 10:23Emel
jakubMG: s těmi laiky nemáš pravdu. Kiu kupují i odborníci, kteří prostě vnímají její kvality, value for money chceš-li. Auta typu Ceed, Toledo, Golf, Octavia nejsou o emocích, jsou to auta na každý den. U Kii se mi hodně líbí Optima, lépe je na tom Hyundai s Genesisem a Coupé.
Pokud mluvíš o motorsportu, tak Seat až na krátkou chvíli ve WRC taky nijak nezáří… a totéž platí i pro VW (ok, v nedávné době vstoupili také do rallye).
[63]
5. 6. 2013 v 16:36šmoula nešika
Dlouho jsem nad tím přemýšlel, abych nenapsal nějaký oxymóronní blábol.
Tak tedy. Jestliže se budu na věc dívat očima nezaujatého skoroodborníka, něco mi skrytě radí, abych volil Cee´d. Proč ne. Korejci udělali obrovský krok vpřed. Vše je kvalitní, jízdní vlastnosti více než dobré… A cena přívětivá. Zato seat se musí držet striktních nařízení VW, což znamená, že z něj nikdy nejvýhodnější auto nebude. Toledo na mne nepůsobí špatně, ale zkrátka je to levné auto, co ve výsledku zas tak levné není. Technika je starší, nápad dobrý, výsledek rozpačitý. Svoji roli v tom hraje i francouzská konkurence. Otázkou je spolehlivost. A zde působí Španěl taktéž rozpačitě. Diesel je totiž jediným opravdu spolehlivým motorem v jeho nabídce. U východoasijského zástupce to není tak prověřené, ale dá se dohledat. A teď mé výtky a časté mýty kolem cee´du.
1) Design – abych byl upřímný, nelíbil se mi. Ani hatch, ani kombi; ale pak jsem uviděl bílé SW na dvoubarevných kolech a názor zčásti změnil.
2) Praktičnost – hatchback by neměl šanci, ale kombi už ano. Nebude v něm tolik místa na kolena, ale na šířku rozhodně více a v kufru vesměs stejné. Budou rozhodovat rozměry, nakládací hrana a podobně.
3) Původ a kvalita – toledo je české, cee´d slovenský aneb prašť jak bouchni. Připočtěte si tvrdé plasty a jednodušší výrobní technologie dvojčat a máte jasno.
4) Opravy – po skončení všech záruk ap. se průměrný majitel toleda vydá k nějakému garážistovi, zatímco cee´d bude pravděpodobně ještě sedmiletou garanci.
Toledo pro mne má čistě osobní význam – má delší historii a navíc teď Seat přináší na trh opravdu dobré vozy, tak proč mu nepomoct z krize. Zároveň ale vím, že výše uvedené + nelowcostově nízký komfort dávají navrch korejskému zástupci. Takže za mě 3,5).
Anebo víte co? Počkáme si na Leon ST.
[64]
5. 6. 2013 v 17:12Ja Prvni 123
pánové… je to k nevíře.
Moc věříte reklamním letákům.
Záruka 7 let je hezká… akorát, že:
– musíte jednou ročně nebo po 20tis km na prohlídku v ceně cca 7.500,- Kč
– nesmíte najet víc než 150 tis km
Takže s tím dieselem nesmíte moc najet… já mám na Fiatu (benzin!) po 4 letech asi 120tis km a to je to jedno ze 3 aut, které používám.
… a stejně zaplatíte za tu dobu cca 52.500,- Kč za servis.
Mají to dobře spočítaný – cena auta + povinný servis spolehlivě zaplatí ty náklady na opravy.
Tohle by dávalo smysl pro člověka, co potřebuje auto, ale moc s ním nenajezdí… ale pak zase nepotřebuje diesel!
A dobrej bezín v nabídce chybí.
A pořád platí, že mi vadí, že zisk odchází do Koree… ukamenujte mě, ale pořád je dost aut na výběr z Evropy – tak proč kupovat Korejce?
[65]
5. 6. 2013 v 19:07rohYpnol
[60] Tři věci:
Co je Kia? Kterou rallye vyhrala…?
Na tohle nehraju, je mi líto. Jinak řečeno – protože Škoda má WRC Fabii, tak proto koupím Fabii HTP? Svět závodů je dávno o pěnezích. Stačí se podívat široko daleko – co začne sponzorovat Red Bull, to začne vyhrávat. Náhoda? Proč VW už nejede Dakar? Protože už to přestalo být atraktivní, tedy i výdělečné pro reklamu.
Co je Kia? Který model bys chtěl? Vůbec se nebojím napsat Sorento a především Soul II, co přijde. Jistě, historii mají relativně krátkou a tu, která by se hodila do výstavky ještě kratší. Ale kupovat vůz dané značky z nostalgie? Taky jsem kdysi snil o Sieře Cossworth, ale koupil bych si kvůli tomu dnešní Ford? Ne.
O platech v Nošovicích něco vím, u pásu bych nevydržel ani týden (respekt zaměstnancům), ale jsou dva úhly pohledu. A ten druhý říká, že pro mnoho lidí, kteří by jinak neměli ekonomickou budoucnost, představuje HMMC možnost, jak relativně na rozumné úrovni žít. Kde jinde najdeš v regionu pracovní pozice pro nekvalifikované osoby?
[66]
5. 6. 2013 v 19:08rohYpnol
[63] alibisto jeden 😉
[67]
5. 6. 2013 v 19:14rohYpnol
[64] nikdo tě nenutí jezdit do autorizovaného servisu… (vím, reálně tě pak pošlou někam, a suď se, že). O těch cenách bych si nebyl tak jistý, jestli je tedy nemáš z ověřených zdrojů…
A k ziskům. Je třeba rozlišovat zisky a daně. Daně platí HMMC u nás, Kia na Slovensku (tedy pokud zase nemají nějaké kouzelné vyjímky…). A zisky? Komu jdou zisky ze Škody? Akcionářům, tedy… Češi to opět nejsou. Daně platí Škoda též u nás stejně jako HMMC, a stejně jako Kia v Žilině Slovákům. Škoda je česká značka, česká tradice, německá firma, zisky jdou Němcům. Kia je korejská značka, žádná tradice, korejská firma a zisky jdou korejcům. Daně zůstávají v česko-slovensku. Dodavetelé jsou (možná i ve zcela stejné míře) česko-slovenští.
Škoda vyrábí např. z plechů z celého světa. Hyundai dováží z Arce Lormital z Francie a vysokopevnostní dováží někde přímo z koreje… Audio pro Škodu je vyrobeno raději ani nevědět kde, značku už jsem raději zapomněl…).
[68]
5. 6. 2013 v 21:05Ja Prvni 123
Jak děláš takovej ten přímej odkaz, na co odpovídáš?!
na to jsem ještě nepřišel…
Jo – cena a limit kilometrů je z ověřeného zdroje… takže zaplatíš „majlant“ a pokud s tím autem jezdíš jako s dielselem, tak Ti stejně záruka platí max 3 roky.
🙁
A já jsem takovej dobrák, že jsem ochoten Německo počítat do Evropy!
:-)))
[69]
6. 6. 2013 v 06:48jakubMG
65) jasne, na vsechno je vice uhlu pohledu. Tak treba pro tchana je Kia super volba, na duchod potrebuje levne auto s dlouhou zarukou, z duchodu nechce resit drahe opravy. Moc toho nenajezdi, ale tu a tam auto potrebuje. A chce mit pocit, ze jezdi autem, ne holobytem.
Ale on nechodi na auto.cz!!! Auta jsou mu fuk, jako mne telky.
Za vsechno hovori tva odpoved, ktere auto od Kia by jsi opravdu chtel: jedine Sorento a zatim neprodavany model…a to se tady za Kiu bijes / a nechces napsat, ze chces X5, ale nasetris max na sorento/
Vsechny ostatni tedy stoji za uvahu jen kvuli nizke ceny /coz je asi prilis prisne/.
Od Skodovky kluci sni o RS, tatove o Superbu, slecny o Yettim, u Fordu o FF RS, SMAXU, u VW GTI, BEETLE, PASIKU, TUAREGU, u OPELU OPC, Astra Coupe…
O ceem ..:0) sni KIA fans? Taky o evropskych/americkych autech, ale pak
si misto splneneho snu koupi lacinou nahrazku.
To je to, co mi vadi. Kia tady neni proto, aby delala dobre auta, ale aby na nas vydelala penize. Coz je OK, ale proc ji tady za to tak vychvalujete?
To nechapu. Chapu Ferrari fans, chapu Porsche fans, ve finale chapu Lada Niva fans…ale KIA?
Nic, nemusim chapat vse, kazdopadne at vam vsem auta slouzi, nezlobi a delaji radost.
[70]
6. 6. 2013 v 13:03Chercheur
Kolik lidí kupuje auto s tím, že si chce plnit SPORTOVNÍ sny ? 90 % lidí hledá slušně vypadající auto pro pracovní a soukromé využití, nic víc. Motoristické sny lze 420 tisíc plnit jen těžko…
[71]
6. 6. 2013 v 18:34rohYpnol
[68] přímý odkaz se ti vytvoří, když jako první do komentáře napíšeš do hranatých závorek číslo příspěvku, na který reaguješ.
[72]
6. 6. 2013 v 18:37rohYpnol
[69] Ne, to není jedině Sorento a neprodávaný model. Klidně si to zaměň i za Soul I, jenže Soul II považuji za mnohem vydařenější. Sorento není o tom, že nemám na X5. To je úplně stejné, jako kdybys napsal, že o Octavii RS sníš proto, že nemáš na emkového bawora nebo eskovou audinu 😉
[73]
7. 6. 2013 v 11:44Ja Prvni 123
[71] OK – díky.
😉
[74]
7. 6. 2013 v 12:57šmoula nešika
rohYpnol: Též díky za radu.
Jak myslíš. Chceš-li po mně jasnou odpověd, dám 3). Ale mezi náma dvěma – Cee’d není můj typ – a nejspíš bych si ho nekoupil. 🙂
[75]
7. 6. 2013 v 18:49rohYpnol
[74] vidíš že to šlo, ani to nebolelo 😉
[76]
21. 6. 2013 v 19:20šmoula nešika
🙂
Komentáře nejsou povoleny.