-
Italské barvy života
Dnes jsem zavítak do šourůmu zn. Fiat. Nebudu chodit kolem horké kaše. Zmasírovaný neustálým vymýváním mozků o kvalitě Hyundai střídané s téměř nadpozemsky dokonalou Škodou se svatozáří Volkswagenu jsem byl překvapen. Překvapen pozitivně. VÍC NEŽ POZITIVNĚ.
Opět marně pokládám otázku – co na té Škodě češi vidí? Mířím tím především na Fabii. Na tu současnou Fabii. Punto za 230 má spoustu výbavy a spolehlivý poctivý 4-válcový atmosferický základ 1.2, nesrovnatelně vzdušnější interiér na předních sedadlech, více prostoru napříč (a to znatelně), nádherný interiér a opravdu skvěle do ruky padnoucí volant. Skvělou ergonomii sezení, o jaké si Fabia ani nenechá zdát. Přesto bez úspěchu na našem trhu… Ano, jsou disciplíny, kde Fabia dokáže vrátit hozenou rukavici – velikost kufru a místo na kolena na zadních sedadlech. Dál? Ono nějaké dál JE?
K tomu ten uhrančivý italský design. Nestárnoucí, originální, plný energie a elánu. Žádný usmolený hurvajz, který bez přikrášlení z Monte Carla budí žaludeční nevolnosti… K tomu opravdu pohodlná sedadla, solidní látkové čalounění – ano, i ve dveřích, o čemž si můžete nechat zdát i v Octavii v ceně 3-násobku Punta! K tomu sklopný zadní sedák, dělený prosím! Odklopíte sedák a máte pod ním čalouněný koberec a ne vzorek plechu… Nebo dvojitou podlahu, i to se dá za 230… Ale Čech je zvyklý na Fabii…
Konečně jsem prohlídl i novou 500L a musím povědět, prostě nádhera! Marně hledat úhel pohledu, ze kterého by byla škaredá. Marně hledat neoriginální linky. K tomu na půdoryse opravdu jen o chlup větším než Punto tu stojí téměř rodinný stěhovák. Opět samozřejmě nádherně zpracovaný…
Chcete jednu radu na jarní sezonu? Zajděte se podívat na nové Fiaty, mezi koncernovými plechovkami je to doslova balzám na duši, pastva pro oči.
Viva Italia! Viva Fiat!
Autosalon Brrr NO! Vlečná ramena u Octavie III
37 Responses to Italské barvy života
[1]
12. 3. 2013 v 03:23alex
tak to je pravda
[2]
12. 3. 2013 v 10:05Emel
A co hezkého jsi tam viděl pro rodinu s dvěma dětmi? Třeba nějaký kombík ve střední, při troše skromnosti nižší střední?
[3]
12. 3. 2013 v 10:34Mr.Murphy
Rohypnol: a nejlepší na tom je, že ty auta nejen dobře vypadají a dobře jezdí, ale hlavně jsou spolehlivé…. Tzn. nemusíš každé ráno poslouchat jestli už ti rachotí rozvoďák u turbobenzínu atd. Prostě koupíš a jezdíš….
Ale každému co jeho jest, když někdo tu Fábii chce, ať si ji prostě koupí…. je svoboda 😉
Emel: že Fiatu chybí kombi vědí všichni…. Rohypnol ale píše co v showroomu viděl, ne co v něm neviděl…. Ano, pokud chceš kombi, tak k Fiatu ani nechoď, ale jinak je ta nabídka zajímavá…. (mimochodem, on by ten Freemont při stejné motorizaci a výbavě ani nebyl o tolik dražší než nová Oktávka, co….?)
[4]
12. 3. 2013 v 10:50krultheking
souhlas
[5]
12. 3. 2013 v 12:18Barrichello
Emel: po rodinu s dvěma dětma tam viděl Dodge Journey na který omylem v Mexiku nalepili znáčekk Fiat a omylem do něj namontovali motor Fiat chrochták :o))
Anebo můžeš vozit děti v Ducatu co rezne :o)))
[6]
12. 3. 2013 v 12:25lled
Mno vcera jsem si se zajmem precetl rozhovor sefa Skody Auto CR pana Pecenka v E15 a byl jsem docela dost prekvapen cisly- fleetove prodeje vs privatni zakaznik (tim narazim na vetu „co za Skodou zakaznik vidi“). Namatknou:
1. Vychází nám to tak, že 40 procent vozů prodáváme privátním zákazníkům a 60 procent fleetovým.
2.V jednom rozhovoru jste zmínil, že u Octavie počítáte s tím, že 75 až 80 procent vozů prodáte fleetové klientele? Ano, nad 70 procent.
A jeste jedna citace ohledne vybavy a prodeje modelu privatnim zakaznikum:
Skoda Fabia, Roomster – ‚Jejich cena se obvykle pohybuje někde mezi 250 až 300 tisíci korunami. ‚
Skoda Octavia – ‚…které jsou ochotni utratit za vůz, 300 možná 350 tisíc korun.‘ – coz jsou evidentni holatka.
Vice:
http://magazin.e15.cz/auto-moto/petr-pecenka-prodejci-skody-maji-v-cesku-hustsi-sit-nez-zachranka-964271
[7]
12. 3. 2013 v 13:03Emel
Mr.Murphy: nejde jen o kombík… není tam ani MPV, prostě nic… já nevidím jediné auto, kterým bych byl ochoten vozit rodinu. Možná Freemont, pokud bych zavřel obě oči… já nechápu, jak tohle může velká evropská automobilka dopustit.
Podívej se na jakoukoli jinou automobilku na podobné úrovni a nějaké dva nebo tři modely vždycky najdeš. Citroen sice taky kašle na kombík v nižší střední, ale alespoň tam má Picasso a samozřejmě je v kombíku i C5, dá se sáhnout po DS5 (byť moje volba by to nebyla)…
[8]
12. 3. 2013 v 14:35Magistr
Emel: A co je podle tebe Fiat 500L, pokud to není MPV?
[9]
12. 3. 2013 v 14:42Emel
Magistr: těžko říct… možná je to subkompaktní MPV… pro mě ale jako rodinné auto nevyhovující, to už bych spíš bral to Bravo.
[10]
12. 3. 2013 v 22:10berann
Tak fiat nabízel jako pořádný kombík cromu. Ale prodeje byl asi důvod ho stáhnout. Obecně mě kromě marey weekend nenapadá moc úspěšnějších kombíků od fiatu.
[11]
12. 3. 2013 v 22:56rohYpnol
[9] 500L je velikostně cca Meriva od Fiatu. A jestli podle tebe není Meriva rodinný vůz, pak chyba bude na tvé straně přijímače…
Viz výš „Škda Fabia, Roomster – Jejich cena se obvykle pohybuje někde mezi 250 až 300 tisíci korunami…“. Za tohle toho moc rodinnějšího než 500L koupíš opravdu těžko… Až na Lodgy 😀
[12]
12. 3. 2013 v 23:02Mr.Murphy
Emele, spíš než plácat na netu se k tomu Fiatu zajdi podívat a třeba popros aby tě v něčem svezli…. jinak je to fakt tristní čtení….
Freemont je velice dospělé auto, tomu kromě relativně menšího kufru není co vytknout….
F500 je prostorová špička, na to jaké má to auto rozměry je vevnitř úplně super (a navíc jeho prodloužená verze už se chystá)
Naopak Bravo je pro rodinu na prd, je v něm málo místa….
Takže fakt neteoretizuj a zkus si ty auta trošku osahat….
[13]
12. 3. 2013 v 23:22gil54
[10] Tady jich pár máš – 1100 D Familiare, 124 Familiare, 128 Familiare,1800/2100 Familiare, Duna Weekend, Regata Weekend, 131 Familiare, Elba, Tempra SW, Stilo SW, Weekend (Palio)
[14]
13. 3. 2013 v 01:42alex
tam je Freemont len ta cena 20 000eur? ale som to skúšal je to fakt dobré:)
[15]
13. 3. 2013 v 09:30Magistr
[10] berann: prodeje Cromy nebyly nijak zázračné, ale jedním z důvodů ukončení výroby bylo i postupné utlumování spolupráce Fiat / GM. Croma stála na podlahové plošině Opelu (Signum) a měla od něj i benzínové motory.
[16]
13. 3. 2013 v 11:27Dinar
Kýč jak bič, už ten název, „Italské barvy života“ :-)) to má být jako co?! Ano, obsah svou bezobsažností zcela koresponduje s bezobsažným názvem, miliontý blábol na téma, hloupí Češi kupují Škodovky. Co z toho?
[17]
13. 3. 2013 v 15:48Emel
Mr. Murphy: hele… Fiat nemá v salonu jediné auto, se kterým bych se toužil svézt nebo o jehož koupi bych byť vzdáleně přemýšlel. Kombík není, sporťáček není, větší liftback taky není. Minivozy a SUV mě nezajímají, sorry. Jestli je 500L větší než Bravo je pro mě akademická diskuse, nezajímá mě ani jedno. Takhle špatně na tom žádná jiná z velkých evropských automobilek není, všude bych si nejméně dvě auta vybral.
[18]
13. 3. 2013 v 16:32Mr.Murphy
když tě nic nezajímá, proč se k tomu vyjadřuješ? To je jak kdybych psal že VW je na ho*no, když jsem v jejich showroomu v životě nebyl….
Já jsem teď u Fiatu auto objednával a vyloženě se na ně těším…. Naopak si třeba nevyberu u Opelu…. A taky nad tím nechodím brečet pod články….
[19]
13. 3. 2013 v 16:40Emel
Nezajímá ve smyslu toho, že bych měl zájem si takové auto koupit. Jinak ano, samozřejmě, 500 není marné auto a Panda v rámci své třídy také ne. Ale moje poznámka je k věci – prostě kritizuju to, že Fiat rezignoval na rodinná auta.
U Opelu bych dal každopádně šanci nové Zafiře (Tourer)… Insignia a Astra Caravan jsou i přes mírnou nadváhu zajímavá auta, Insignia by šla i v liftbacku. Ampera je sice drahá, ale svezení by mohlo být zajímavé.
[20]
13. 3. 2013 v 16:52Mr.Murphy
Fiat na nic nerezignoval, jenom svoje omezené zdroje teď investuje jinde….
Prostě raději udělá Dart/Viaggio pro US a čínský trh než by ztrácel čas v Evropě….
ale to jsou všechno 1000x omleté povídačky, není co řešit….
[21]
13. 3. 2013 v 16:58Emel
Jistě, pokud Fiat nechce ztrácet čas v Evropě, pak není žádné překvapení, když evropané nechtějí ztrácet čas s Fiatem. Já si to osobně neberu, jdu o dům dál a přeju Fiatu hodně štěstí jinde.
[22]
13. 3. 2013 v 17:14wolff
Emele, jediné co sem si z toho co si tady napsal vzal je to (oni už ti to napsali jiní), že jsi ve Fiatu prostě nebyl a neznáš jeho portofolio.
Proč?
1) Fiat 500 L je z pohledu toho co se v Evropě prodává jako rodinné auto typické rodinné auto, přičemž si neumím představit typičtější rodinné auto… Je to stejně prostorné jako kombíky nižší střední třídy, přitom délka je do 4,2 m. Šířka je na úrovni aut střední třídy, z čehož těží cestující. To auto je fakt velký a spíš než k B-Maxu má blíže k tomu C4 Picassu bez přídomku Grand. Jediné co to auto třeba u mne zatím limituje je absence 1,4 T-Jetu, ale podobná politika nabídky motorů není dnes už problém jen u Fiatu. K tomu všemu má přijít prodloužená verze, která bdue dokonce 7 místná a to už bude z tohoto pohledu auto jako kráva… (zkus narvat sedm lidí do kombíku nižší střední a nebo střední + bagáž)
2) Freemont… Freemont je dobré auto…, osobně nevidím důvod kupovat kombíka střední, když je za 0,5 míče. Freemont.
Takže nabídka je prozatím omezená, ale není to tak, že není vybrat z čeho… Ty auta jsou svým způsobem ve svém segmentu na špici, případně nabízí toho proti konkurenci docela dost, takže mají co nabídnout…
Takže sorry chlape, ale projevil si se jako omezenec.
[23]
13. 3. 2013 v 17:36Emel
wolff: podívej… 500L je možná nafouknuté miniauto, ale pořád miniauto se vším co k tomu patří v oblasti dynamiky nebo komfortu. Nabídka motorů se špičkovým agregátem dávajících celých 105 koní v benzínu a 85 v naftě je k smíchu. Pro manželku do města prosím, ale pro rodinu nepřipadá v úvahu, tečka (Punto 😉 ).
Freemont je ve své kategorii dle testů mírně podprůměrné auto za hodně dobrou cenu, nic proti… jenže já prostě nechci velkou a vysokou hranatou krabici. Wolffe, já tě nechápu… ty jako fanoušek Brava a italského designu mi tu doporučuješ veskrze americký Freemont? Mám na tebe dotaz… líbilo se ti to auto ještě jako Dodge, nebo to začalo až se znáčkem Fiat?
[24]
13. 3. 2013 v 17:55Emel
Pro doplnění – C4 Picasso má nejslabší benzín 120k a nejslabší naftu 110k… tož tak.
[25]
13. 3. 2013 v 21:07vrkuboy
Jakožto trojnásobného majitele Fiatů mě potěšilo zjištění, že v této zemí stále přežívají poslední mohykání s vkusem! 🙂
[26]
13. 3. 2013 v 21:50Mr.Murphy
Wollf: je to marné, asi se potřebuje nějak vyexhibovat….
[27]
13. 3. 2013 v 23:42Emel
vrkuboy: jako trojnásobný majitel… co by sis dnes vybral :-)?
[28]
14. 3. 2013 v 23:26vrkuboy
[27] Jak dnes? Já všechny tři vlastním teď… od Fiatu bych si dnes asi nevybral, ale u Abarthu určitě ano. 😉
[29]
15. 3. 2013 v 13:59Emel
vrkuboy: u Fiatu bych si dnes nevybral – no, k této větě směřují mé první příspěvky. Já nechci zbytečně kritizovat, jsem spokojený s novými modely od Alfy a Maserati, odepsal jsem Lancii…
A samotný Fiat? Tam to nechtěně shrnul Mr. Murphy: Prostě raději udělá Dart/Viaggio pro US a čínský trh než by ztrácel čas v Evropě….
Přesně tenhle pocit mám taky a jako Evropan tedy za toto Fiat kritizuju.
[30]
15. 3. 2013 v 14:09vrkuboy
[30] Taky nejsem nadšený z toho co Fiat vyvádí, ale musím říctže F500 a nová Panda se mě líbí a Punto po úpravě interieru je taky super, ale rád bych viděl taky něco pro nižší střední na úrovni a to i ve verzi kombi… což Fiat hódně postrádá už delší dobu.
[31]
15. 3. 2013 v 17:11Mr.Murphy
tady furt někteří odmítají pochopit, že ta firma MUSÍ především vydělávat peníze…. a to se teď děje jinde než v Evropě….
Scestní snílci by furt chtěli nové Alfy a Lancie…. patrně přejí celému koncernu krach….
[32]
15. 3. 2013 v 17:20Emel
Mr.Murphy: ne, ne… tak to není. Proti Alfě já neříkám křivého slova, má teď už tři auta a každé z nich je ok – je to svébytný produkt s kvalitní technikou a designem (i když ten design není úplně můj šálek čaje). Že jsou jen tři mi nevadí.
Můžu Fiat chápat, nemůžu ho ale chválit. Finanční problémy, tlak na úspory, stávky zaměstnanců… to je jejich problém. Zákazníky zajímá jen kvalita produktu.
[33]
21. 3. 2013 v 18:51Competizione.cz
1. kombík je 159 SW
2. rodiinné auto je Linea, Bravo, Qubo, Dobló, Giulietta, 159, Delta a 500L
Ale jinak souhlas, Fiat má velmi malé spektrum nabídky a chápu, že si hodně zákazníků prostě nevybere a jde jinam. Navíc se snaží po partyzánku, ba ynáhoou zákazníci neobtěžovali prodejce, takže nulová reklama, nulové promo, nulové investice do mediální vymývárny mozků (srovnejte s jiými, kteří pro samou agitaci nejsou schopni ani vyrobit jednoduchý řetězový převod). Proti minulosti je to nepochopitelné, v polovině 80. let byla nabídka Fiatu neskutečná (a neskutečně nespolehlivá). Na straně druhé „běžné“ výhrady směrem ke kvalitě a spolehlivosti jsou již nějakých 20 let zcela mimo, a je právě vidět, že Fiat raději nabídne méně modelů, zato spolehlivých a kvalitních, než hromady překarosovaného šrotu, jako někteří jiní. Nástupce 159 nebyl uveden právě z důvodů kvalitativních výhrad a výhrad v konstrukci, navíc se čeká i na spuštění nové motorárny. Myslím si, že třeba oddálení Giulietty bylo vysloveně správným tahem, protože současná Giulietta je po stránce techniky a kvality jedno z nejlepších aut, které současná světová produkce nabízí.
[34]
22. 3. 2013 v 11:14Emel
Competizione.cz: Fiat je Fiat a Alfa je Alfa… se vším co k tomu patří. Alfa je jiná značka, jinak pozicovaná, jinak naceněná, k té nemám větší výhrady. Lancia… tu už jsem naopak odepsal. Ale bavme se o Fiatu.
Reklama je hezká věc, ale ve finále musíš mít něco, co si ti oslovení koupí. Ano, Hyundai sype peníze do reklamy… ale když pak přijdeš do salonu, máš tam i30 a i30 CW jako základ rodinné nabídky, k tomu módní malé SUV, pro bohatší i40 a třeba ix55.
[35]
29. 3. 2013 v 14:03petr164
Pokud někdo (enel) chce od rodinného auta především výkon, pak má opravdu svérázné touhy. Rodinné auto je o prostoru, snadném přístupu a manipulaci, pohodlí při jízdě a příznivé spotřebě. Bonus je robustnost jako důvod k trvanlivosti a bezpečnosti. Freemont tohle splňuje prakticky na jedničku, chce se to s ním svézt ne nesedět u kompu. Velká pětistovka je ideální pro menší rodinu vyžadující snadnou manévrovatelnost v přeplněných parkovištích u hypermarketů a zábavních center, kam se s rodinou jezdí. Opět platí, že je nutné se svézt. Kolik mýtů se kolem italských aut tady v čecháčkově udržuje… Aha, Ducato rezne, zatímco španělské Vito ne… Ale co, levná a snadno udržovatelná a neskutečně úsporná Ducata jezdí u těch, co to ocení – živnostníci… Jinde jezdí utahaná Vita a Tranzity…
[36]
29. 3. 2013 v 14:05petr164
Ech, emel, asi jsem opravdu těmi Taliány trochu postižen 🙂
[37]
29. 3. 2013 v 14:10petr164
Compezione, asi tak. Emel asi chtěl oproti Alfě, k níž nemá výhrady, ušetřit. když ale chce ušetřit, pak by si neměl pořizovat novou káru, ale dobře zajetou, pak opravdu ušetří bez újmy na kvalitě. Jinak by rodinu naložil do aktivně i pasivně super bezpečné 159SW s JDTM a ještě by se s ní parádně svezl. To řečnění fakt nemá cenu, chte to se svézt, viz Freemont.
Komentáře nejsou povoleny.