-
Mezitřídní prostorové srovnání (Focus x Fabia)
Dlouho v diskusích upozorňuji na to, že Focus III znamenal natolik kontroverzní krok, že měřítkem nižší střední třídy v některých disciplínách takřka propadl. Vzpomenu-li na ceny, s jakými Focus III na český trh přišel, byl to naprostý „overkill“.
Stále je ale třeba mít na paměti, že s dobou se mění i modely. Facelift či průběžná modelová péče leckdy dokáže mnohé zachránit. Třeba jako u Focusu III. Zatímco interiér po uvedení byl kvalitativně zoufalý co do materiálů a v podstatě i tvarů, FL zachránil, co se dalo.
Současný Focus se tak nemá za co stydět, ke kvalitě zpracování, materiálů a sladění v zásadě nemám připomínek. Co bohužel zůstalo, je promarněnost prostoru. A to taková, že mi nezbývalo než na tento průšvih vždy upozornit v diskusích. Přesto se vždy našel přinejmenším jeden nevěřící tomáš, který se mnou byl schopný vést nekonečné polemiky o tom, jak zákonitě nemám pravdu a jak zaujatě „ubližuji“ Focusu…
Příležitost mě vedla k tomu, abych za těmito debatami udělal tečku. Jednou provždy. Vybaven svinovacím dvoumetrem jsem se vrhl na srovnání. Možná čekáte tabulku plnou přesných čísel, bodové hodnocení a vážený průměr v jednotlivých kategoriích s překvapivým vítězstvím… No, pokud vás opravdu zajímá výsledek, čtěte dál…
Původní záměr byl nastavit si přední místo na moji postavu, abych se cítil pohodlně a optimálně za volantem, poté přesednout za sebe a změřit místo před koleny. Věc dále zdokumentovat fotografií. Takový byl záměr. Tak jdeme srovnávat.
FOCUS
Za volantem jsem se usadil velmi pohodlně. Musím uznat, že k pozici za volantem nemám připomínek. Snad jen volant bych si uměl představit o chlup blíže k tělu… Užívám si pohodlí na místě řidiče a vstřebávám pocity… Ne, sedadlo by mohlo a mělo jít nastavit i do nižší polohy. Nevím, jestli vyšší pozice šla na vrub elektrickému nastavování. A volant by mohl být o stupeň více kolmo. Pokud se rozpomenu třeba na Mazdu 3, Fiat Tipo nebo Mégane III, dost možná to tito konkurenti umějí o chlup lépe. Bez přímého srovnání tu ale tyto soudy vynášet nebudu. Celkově se nebojím nazvat pozici za volantem Focusu za takřka ideální a tečka.
Volant Focusu má příjemný tvar – tohle Ford uměl vždy. Kožený potah volantu je až návykově měkce hebký, vše je hezky po ruce. Co mě překvapilo, bylo místo na pravou nohu. Pokud srovnám Focus a Golf, je ve Focusu i přes pohledově masivní středový tunel pocitově pro pravou nohu více místa…
Přesedám na zadní místa. Pozice je vcelku příjemná, opěrky hlavy jdou vysunout docela vysoko. Ke sklonu sedáku i opěradla nemám připomínek. Nasedání usnadňují dveře, které lze doširoka otevřít. Možná i díky mírně vyšší nejnižší pozici předního sedadla je dostatek místa pro chodidla. Jak jsme na tom s koleny? Jdeme měřit?
Okamžitě se ukazuje, že původní záměr bere za své. Před koleny není co měřit. Mezi předním opěradlem a kolenem sotva prostrčím prst v místě vybrání a i bez měřidla můžu konstatovat nulu. Tohle je prostě třídní minimalismus, jinak se to nazvat nedá.
Tohle je prostě třídní minimalismus, jinak se to nazvat nedá.
Dovolím si ještě krátké odbočení, které nijak nesouvisí s prostorností. Focus mě dále překvapil plastovým překrytím prahů. Tohle platilo už od dob Focus I, ale vždy jsem měl dojem, že plastové prahy jsou doménou nejlevnějších verzí. Zde ale i ve verzi Titanium byl práh plastový, nelakovaný. V šedé metalíze mě to do očí nerazilo, ale v bílé perleti podle mě nebude o co stát… Možná jde o pokus zlepšit trvanlivost s ohledem na korozi. Nicméně starší kousky potvrzují, že Ford se dosud antikorozní ochranu dělat nenaučil ať je práh plastový nebo ne. Resp. Ford to nejspíše nemá ani zapotřebí s ohledem na cílovou skupinu.
Další drobnost, co mě překvapila, bylo odemykání vozu zevnitř. Jsem tak nějak navyknutý, že při zamčeném voze zevnitř první zatažení za kliku vůz odemyká, a až druhé zatažení dveře otevře. U Focusu ale hned první zatažení automaticky vede k odemčení i otevření. Tedy alespoň ve dveřích řidiče… Jestli je to plus nebo ne, vlastně nevím. Tohle bych označil slovem „vlastnost“.
FABIA
Stará známá… se starými známými nectnostmi. Pozici za volantem si hledám rychle a snadno. Ale stejně rychle a snadno přicházím k tomu, že třídní rozdíl proti Focusu je prostě znát. Podélná vzdálenost pedálů a roviny volantu mi ve Fabii dlouhodobě nesedí na 100% Tedy přesněji – v rámci třídy je to ok, ale srovnání s nižší střední prostě neobhájí. Pozice za volantem je na delší ruce, než by bylo zdrávo. Pohodlí si zde člověk najde, ale rychlé přesednutí z Focusu nedává Fabii šanci. Rozdíl to není nijak velký – ale je znatelný stejně jako větší výškový rozsah nastavování předního sedadla Fabie. Ve Fabii z nejnižší pozice vždy ochlup sedák přizvednu.
Přesouvám se na zadní sedadla. Úhle otevření zadních dveří je za mě hodný kritiky a nevím, proč jsem se to nikdy v žádném testu nedočetl. Sezení je pocitově decentně skromnější než ve Focusu. Hlavní úlohu podle mě hraje menší šířka interiéru. Pro chodidla je taktéž dostatek místa. Tak jdeme hodnotit podélný prostor…
Místo před koleny je … opět neměřitelné. Pocitově jsou kolena tak o jeden až dva cm více zabořena do předního sedadla. Zatímco ve Focusu nebyl kontakt s předním sedadlem „tělo na tělo“, ve Fabii místo nezbývá vůbec, slovo vůbec dvakrát podtrženo. Bylo to ale především tím, že přední sedadlo bylo níže než zadní. Tím i vybrání pro kolena končilo níže než ve Focusu. Jinými slovy – ve Focusu se mi kolena vešla do vybrání, kdežto ve Fabii by přední sedalo muselo jít do vyšší pozice.
Místo před koleny je … opět neměřitelné.
Resumé
Toto ryze subjektivní srovnání jistě je pro tabulkové experty zklamáním. Žádná čísla, žádné objektivní hodnoty. Sami ale můžete z fotografií zhodnotit, jestli je rozdíl hodný jedné automobilové třídy… Pokud bych měl vybrat pohodlnější a prostornější vůz, dozajista bude vítězem Focus. Ano, tady si umím představit i delší trasu, a to jak vepředu, tak v zásadě i vzadu.
Pokud však budu hodnotit čistě podélnou prostornost jako takovou, tak rozdíl mezi Focusem a Fabií zkrátka musím označit za marginální.
Pokud však budu hodnotit čistě podélnou prostornost jako takovou, tak rozdíl mezi Focusem a Fabií zkrátka musím označit za marginální. Prostornost v oblasti kolen se v zásadě neliší, resp. rozdíl nenabývá měřitelných hodnot.
Výsledek můžete vnímat různě. Fabia rozhodně leží na horní hranici prostornosti malých vozů, zatímco Focus je v nižší střední jedním z nejhorších. Jestli tedy tento výsledek budete považovat za úspěch pro Fabii, nebo za neúspěch pro Focus, je jen na Vás…
Za mě říkám stále to stejné – prostornost (podélná) Focusu je jednoznačné negativum. Přičítám to z valné většiny promarněnému místu kvůli příliš masivní přístrojové desce. I přesto je ale prostornost Focusu snesitelná a pro moji výšku by výsledek neznamenal při výběru vyškrtnutí ze seznamu… Zdůrazňuji – pro moji výšku. Zbývá už jen dodat opravdu jedinou objektivní hodnotu tohoto srovnání, a to 184 cm.
Shrnuto, podtrženo – je na pováženou, že o třídu menší Fabia dokáže nabídnout v podélném směru v zásadě obdobnou prostornost. Zde však musím poznamenat, že Fiesta je uvnitř o řádný kus menší než Fabia. Pokud tedy budeme hodnotit pohledem přes modré oválné brýle, Focus a Fiesta dodržují třídní rozdíl. Mimochodem, interiér nové Fiesty co do kvality zpracování a materiálů taktéž doznal radikálního zlepšení a je opravdu hezký. Dost se divím, že facelift Fabie na tomto nezpracoval…
Úplným závěrem si neodpustím ještě jednu poznámku na téma „já na to mám“. Fabia Combi Trumf s nepoužitelným 1.0 MPI začíná na cca 277.000,-. První použitelný stupeň je s 1.0 TSI za 297.000,- Ve výbavě přitom není nic co by zasloužilo nějakou zmínku. Oproti tomu Focus Combi dnes je k mání za (OPRAVDU TĚŽKO UVĚŘITELNÝCH) 330.000,- … V tomto případě musím uznat, že na reklamě od jiné značky na téma – předražená tradice opravdu svým způsobem něco je… Moje volba zní jednoznačně – Focus v dnešních cenách se dostává jednoznačně na stupně vítězů v mém žebříčku. Zlatou si však nejsem úplně jistý, tu bych si dost možná nechal pro Fiat Tipo.
Nová Fabia – první střípky dojmů Otevřený dopis redakci
24 Responses to Mezitřídní prostorové srovnání (Focus x Fabia)
[1]
18. 3. 2018 v 10:01TomasPT
Dělal jsem autoškolu v právě odejité generaci Fiesty a musím říct, že ač interiér Fordů vypadá zvláštně, tak je ergonomicky opravdu povedený. Všechno hezky po ruce, sedadla pohodlná a celkově místo řidiče fajn. Aktuální Focus jsem zkoušel jen v showroomu a můžu se s tím popisem zde ztotožnit.
Jen teda, když už se u Fabie zmiňuje, že 1.0 MPI není zrovna použitelný motor, tak pro hodně lidí už to dnes bude platit i pro tu základní 16 ve Focusu.
Jen teda srovnání prostornosti vzadu proti ostatním konkurentům z nižší střední ukáže, jak málo prostoru ve Focusu vzadu je. Škoda. Jinak je to po fl moc hezké auto.
[2]
18. 3. 2018 v 11:01iudex
Áno, nezostáva než súhlasiť, tiež to píšem opakovane, že využitie vnútorného priestoru v trojkovom Focuse je veľmi zlé, v kontexte vonkajších rozmerov, ktoré predstavujú štandard triedy, je vnútorný priestor podpriemerný, najmä v spomínanom pozdĺžnom smere. Ak teda dáme Focus ako priestorovo podpriemernú nižšiu strednú do porovnania s nejakým priestorovo nadpriemerným subbkompaktom, nedopadne to preň moc dobre. A to Fabia predsalen je staršie auto s typickou šírkou malého auta, dať do porovnania nové Polo či Ibizu, bol by rozdiel ešte menší.
Ale zase nový Focus je už na ceste, predstaví sa o mesiac-dva a tam bude zase posun k lepšiemu a triedny odstup tu iste opäť bude.
[3]
18. 3. 2018 v 12:16miromen
Ja mam fotku s prostorem za osobou s vyškou 180cm a jak už jsem ti psal, rozdil oproti fabii je rovnych 5cm u stejne osoby což potvrzuji i dostupne info na netu. Nějake srovnani s třidni konkurenci dle mojich poznatku je ten, že oproti Golfu 6 generace je meně mista vzadu pro nohy o 3cm, dle testu je to stejně, předchozi astra taky shoda, megan jak předchozi tak součastny ma o chlup dokonce meně stejně tak 308, oba frantici v HB u meganu GT je vice mista zhruba o těch 4-5cm. U součastneho megana je velky problem s mistem pro chodidla a to takovy, že mě by tohle určitě odradilo. Protože vzadu, když už někoho vozim tak se většinou jedna o dospěle osoby a to i na delši vzdalenosti. Neseděl jsem, ale auris by měl byt na tom nejhuř co se tyče mista pro nohy. Ještě objasnim proč v mojem připadě je mista oproti golfu 6 generace meně o ty 3cm a v testech je to na remizu. Je to tim, že namam rad plynovy pedal jdouci shora což je bohužel dnes připad snad většiny aut takže abych měl pro mě co nejidelnějši pozici nohy vuči plynovemu pedalu tak musi jit ve focusu sadak řidiče o 1-2 zuby dozadu než by jinak muselo. Takže věřim, že většina tento problem neřeši a v tom připadě nemusi jit sedak vic dozadu a proto je ta prostornost s golfem v recenzich prakticky shodna. Dalši věci jsou plasty jak uvadiš, ktere jsou jasně kvuli praktičnosti stejně tak jako jejich instalace na exterieru. Zde ještě dodam, že jsou vhodně aplikovany což je poznatek majitelu a za to ford oproti předchudcum chvali a vubec jejich instalace je rozdilem oproti předchudcum, kde buďto nebyly vubec nebo byly nainstalovany nevhodně tak, že neplnily svuj učel na zachyceni nečistot. Dalši věci jsou opěrky hlavy v zadni časti, ktere rozhodně nejdou dostatečně vysunout jak uvadiš a tohle je prvni limitujici prvek pro vyšši osoby a ne prostor pro nohy. Jinak Focus nejen, že pusobi, ale on i je v ramci třidy robusni a mohutny a takova třida B včetně fabie proti focusu jsou a pusobi doslova vykuchaně až papirově. Člověk to ani nemusi zkoumat a stači pouhe přesednuti z auta do auta. Je to něco jako u předchozi astry, ktera v minule generaci byla prostě taky mohutna a člověk ma uplně jiny pocit za volantem než u nějakeho opaku. A řada majitelu to vnima velmi pozitivně. Ja si to třeba uvědomil až když jsem přesednul a řidil jine auto. Jo a ještě k te vyšce sedaku. Možna ještě dohledam, ale byl članek, kde byla změřena velka spousta modelu co se tyče vyšky sedaku od země a dokonce je tam focus změřen 2x a to s manualnim ovladanim a s el. ovladanim a rozil je tušim 2 nebo 3cm. Jinak focus vuči konkurenci patři s manualnim ovladanim k těm nižšim.
180cm zbyva 10cm před koleny…
https://photos.google.com/photo/AF1QipMYzPwVjltihvlEEzh-_9j3Fg9dEHiJCfikqCEl
[4]
18. 3. 2018 v 14:58rohYpnol
[1] Zrovna na sedadla (základní) v nové Fiestě bych směřoval kritiku. Jsou neuvěřitelně plochá a taková divně měkká. Jakkoliv jsem obvykle kritikem sedadel ve Škodě, tak ty ve Fabii III jsou výrazně lepší než v nové Fiestě. Jinak ale interiér Fiesty opravdu hezký a za mě hodnotnější než ve Fabii.
[5]
18. 3. 2018 v 15:07rohYpnol
[3] 1. Nepochybně závisí na konkrétním nastavení sedadla, nejen na výšce. Každý má jinou postavu, rozdílnou délku nohou, rukou, jiný posed atp. Nicméně pro moji postavu prostě Focus nenabízí v podélném směru více jak Fabia či Fabia II. Fabia III je na tom v prostornosti o ty dva cm hůře jak předchůdci.
2. Srovnání s Mégane či 308 – ano, HB jsou na tom špatně, jenže u nich je kombi s prodlouženým rozvorem. Takže kdo vyžaduje vzadu více místa, zvolí kombi a má klid.
3. Byl jsem ještě milosrdný ve výběru. Nové Polo je v podélném směru LEPŠÍ jak Focus III, a to je auto o třídu níž 😉
Ale vidíš, že v diskusích jsem nekecal. Focus na tom prostě je bídně a tečka. Tady to máš zdokumentováno.
[6]
18. 3. 2018 v 15:26miromen
Ja nepotřebuji žadnou dokumentaci protože vim jak se věci maji a ano zaleži na konkretni postavě. A pravě jak jsem uvedl ja u toho focuse to misto vzadu ještě ubiram takže spiš mu škodim než abych mu ještě pomahal. A jak pišeš srovnej to s pruměrnou až podpruměrnou konkurenci v B třidě což je třeba ta Fiesta nebo pravě koncernove Polo nebo Ibiza a razem se ten třidni rozdil dostavy vyrazněji, kde prostě Focus nabidne toho mista pro nohy vice. Nedejbože vybrat nějakeho konkurenta něco jako je Focus ve sve třidě tam ten rozdil bude samozřejmě ještě větši. Jinak teď čtu přispěvek od TomasPT a vubec se s nim neshodnu. Fiesta je podobně jako Polo v předni časti mala a třeba při ostřejši jizdě už při me vyšce dochazelo ke kontaktu s B sloupkem. Navic fiesta je typicky ford, ktery nikdy neměl dobre sedaky a fiesta neni vyjimkou. Z toho duvodu jsem byl mile překvapen, že v 3 generaci focuse konečně došlo k napravě a když jsem četl test jednoho redaktora, ktery napsal při testu focuse 3, že je to konečně prvni ford, ktery ma pořadne a povedene sedadla tak jsem se s timto nazorem ztotožnil. V prvnich dvou generacich to byla docela bida a ve dvojce navic umocněne autobusovym posazem podobně jako v dvojkove fabii. No divam se, že odkaz na moje foto auto.cz vyhodnocuje jako spam což nechapu, když jde o google foto. Koukal jsem se a rozdil ve vyšce posazu od země u focuse manual vs el. ovladani je 520mm vs 550mm. Např. u Fabie se uvadi 570mm, Astra 550mm, Golf 530mm, i30 520mm, Leon 540mm, 308 560mm atd.
[7]
18. 3. 2018 v 15:58rohYpnol
[6] Tento příspěvek vůbec nechápu. Nové Polo zcela naopak je ještě prostornější než Fabia!!! Nová Ibiza taktéž, i když Polo je na tom nejlépe.
Za mě doufám, že Ford si toho je vědom a že Focus IV bude znamenat zlepšení.
Jinak souhlas, přední sedadla Focusu III bych určitě zařadil k tomu lepšímu ze třídy. Resp. bych je označil jednoznačně za pohodlná a jestli je o 5% pohodlnější konkurence mi je v důsledku jedno. Sedadla ve Focusu III jsou OK, a to jak tvarem, tak rozměrem i tuhostí. Čalounění bych si uměl zvlášť v Titanium představit hodnotnější, ale dejme tomu.
[8]
18. 3. 2018 v 16:11miromen
Jenže to se baviš o novych generacich pola a Ibizy. A jak už jsem jednou psal, ono to u předchudcu bylo špatně a až teprve teď je to dobře ? A nebo je to naopak a je na mistě ptat se proč se hledělo v B segmentu předvšim na prostornost. Co se sedadel ve focusu tyče tak ford uvadi, že jsou sportovni což mi přijde trochu mimo a spiš bych je označil jako komfortni. Ano bočni vedeni sice neni špatne a je dostačujici a od pohledu to vypada na slušne „uši, realně to neni až tak pravda, kdy bych si dokazal představit ještě lepši oporu a z realu mam ověřene, že tyto sedadla jsou vhodne hlavně na delši štreky, kde se velmi kladně osvědčili.
Nova fiesta narostla a co jsem četl tak v zadni časti se to projevilo velmi malo prakticky neznatelně. U noveho focusu se piše, že kombi verze ma byt delši o 11cm a HB ma byt prakticky shodny s tim součastnym což jestli bude pravda je za mě určitě dobra zprava. Ma se však zvětšit rozvor na 2700mm a uvidi se jestli to bude jako u fiesty nebo k tomu značnějšimu zvětšeni dojde. Pro mě je to nepodstatne a raději uvitam větši svobodu pro spolujezdce, ale zde se zda, že bude vyhověno vzhledem k tomu, že se bude zasadně měnit architektura středoveho panelu. Zde jen doufam, že to nebude vyloženě trčici tablet jak je u některych konkurentu vidět a bude to něco po vzoru BMW nebo teď noveho ceedu.
[9]
18. 3. 2018 v 20:44rohYpnol
[8] Hele, nárůst rozměrů je kolorit, s tím nikdo z nás nic nezmůže. Dnešní Polo přerostlo někdejší Golf, tak to zkrátka je.
Pokud se ptáš na to, jestli je to dobře, tak osobně se na to dívám asi takto:
Donedávna byl malé vozy natolik malé, že se do nich průměrně vzrostlý člověk musel poskládat s výraznými kompromisy. Tohle se změnilo s příchodem Fabie I, kdy se z malého vozu stal vůz, který byl schopný pobrat 4 průměrně vzrostlé muže, aniž by výrazně trpěli. Dnešní Polo pak této čtveřici poskytne dokonce pohodlí. Tímto by podle mě měl růst skončit. Víc než občasné cesty na střední vzdálenost pro 4 dospělé prostě od malého vozu podle mě nikdo neočekává. Tedy až dosud bych růst rozměrů u malých vozů podepsal.
I když … chápu, že na tohle se dá říct, že malý vůz je pro dva a dvě děti max., a kdo chce víc, má tu nižší střední. Tohle je v podstatě přístup Fordu, Peugeotu, Citroenu… Fabia, i20, Polo a Ibiza se vydaly jinou cestou a chtějí nabídnout plnohodnotný vůz. Já se přikláním k té druhé možnosti.
[10]
19. 3. 2018 v 19:24Ja Prvni 123
[9]
Není to zbytečně pasivní?
Výrobci budou kupovat to, co budeme kupovat… a je jen na nás, do jaké míry se necháme zblbnout marketingem.
Teď je internet úplně plnej článků od různých webů, že je tříválec 1.0 vlastně lepší než 1,5TSI… a nelze přehlédnout časová shoda s omezením nabídky motorů… znamená to, že je skutečně tříváůec lepší pro uživatele, majitele?
Nikterakolivěrak.
🙂
Ta cena za končícího Focuse je ale skutečně silná káva.. já jsem teď za 315 objednával rovněž končící Punto.
Ale se čtyřválcem 1.4… a kompletní výbavou, to je fakt.
[11]
20. 3. 2018 v 08:39rohYpnol
[10] Tomu moc nerozumím. Proč pasivní? Vždyť píšu, že dosud mi zvětšování v segmentu malých vozů přišlo smysluplné. Protože i taková Fiesta je prostě stále 5-ti místné auto… Tak 5 chápu že je nesmysl, ale 4 průměrně vzrostlí by se do Fiesty naskládat měli. Což do té stávající jde s obtížemi. Zatímco (nové) Polo zcela bez problému…
K ceně – ano, současná cena Focusu je opravdu mimořádná (proč asi? jinak by je nikdo nekupoval … aneb každé zboží má svoji cenu). Cenová politika Fordu je natolik sebevražedná, že nová Fiesta vychází výrazně dráž než ten Focus… No, Ford chce na českém trhu zjevně prodávat Focusy a ne Fiesty 😉
[12]
20. 3. 2018 v 12:52iudex
(11) To Ford robí stále. Nastrelí na začiatok nereálne ceny, aby ju po pár rokoch znormalizoval a ku koncu životnosti znížil tak, že je daný model kúpou roka (bolo to tak pri dvojkovom Focuse, štvorkovom Mondeu a je to tak aj teraz pri FF III). A v duchu tradície štvorkový Focus zase príde s cenou, pri ktorej si budeme všetci ťukať na čelo. Takže ak Ford, tak len po facelifte, ku koncu životnosti (čo platí aj inde, ale pri Forde zvlášť).
[13]
20. 3. 2018 v 13:01miromen
Tak on ani dnes, kdy se bliži konec 3 generace neni focus nejlevnějši a i mnohem novějši konkurenti stoji meně. Je jasne, že vyvoj a věci kolem něj už budou davno zaplacene, ale zřejmě se ford nebude podbizet cenou tak aby se nezaplatili naklady na vyrobu.
[14]
20. 3. 2018 v 16:31rohYpnol
[13] Neznám momentálně výhodnější nabídku jak Focus kombi. Můžeš mi uvést příklad… Tipo v některých kombinacích bude nejspíš výhodnější, ale v některých ohledech na Focus Tipo přecijen ztrácí.
Takže ano, Ford se aktuálně podbízí cenou, a to hodně divoce. Ale zákazník z toho může jen těžit.
[15]
20. 3. 2018 v 16:32rohYpnol
[12] Ano, postupné zlevňování je přirozené, ale ten rozptyl je u Fordu dost enormní. Z počátku výroby byl Focus III cenově úplně mimo, teď je pro změnu koupí roku. Ode zdi ke zdi.
[16]
20. 3. 2018 v 17:20miromen
Vždyť to jsou přesně ty ceny „od“ na nalakani zakazniku. Focus i v nejvyšši vybavě je holatko natož v nějakem zakladu i když netvrdim a nějake mizive procento zakazniku to vezme tak jak je. A nemam nastudovane jak přesně je to teď a jestli se to tyka hlavně komby verze tedy, že bych musel vzit kombika „brrrr“ aby to bylo vyhodnějši než třeba HB nebo sedan. Jinak na jinem foru teď kluci třeba probiraji nějake vyhodne nabidky nebo akci na golfa, ale to jsou prostě momentalni nabidky. Takže konkretně se jeden dostal s cenou za golf comfortline 1.4TGI + par připlatku na 332tis s dani. A vim jak jeden kluk poptaval focuse a ten byl cenově vyše než např. nova i30 nebo klasicky astra.
[17]
20. 3. 2018 v 18:01rohYpnol
[16] Naopak – většina Focusů podle mě budou základy – má vše (opravdu) potřebné. A základní motor je stále 1.6 atmo, což je na jednu stranu obstarožní, ale z druhé strany jedině dobře.
Golf naopak s FL řádně podražil. Netvrdím, že v nějaké skladovce někde konkrétně se nejde dostat na zajímavou cenu, ale obecně tomu tak není. I když Golf je na tom stále výrazně líp jak Octavia co se ceny týká.
Hyundai nevím, ten se současnýma generacema u mě odepsal. Za mě i30 fastback absolutně největší propadák, Hyundai Kona a Kia Stonic obrovské zklamání… Takže Hyundai jde momentálně zcela mimo mě.
[18]
20. 3. 2018 v 18:16miromen
Ja mam třeba přehled jen diky pravě jednomu foru, kde to par lidi řeši a to konkretni nabidky a jde jak o vozy do vyroby tak i skladovky. A jinak jeden kluk co napsal k cenovim nabidkam na golfy…“koukám cenově jde koncern pod Korejce“ se směcim se smajlikem, ale ono to opravdu vypada, že realně je to teď u vw nějak vyhodnějši. Třeba ten golf za 332tkč neni žadna skladovka, ale vuz do vyroby. Jasně je tam např. bonus za protiučet, ale i tak bych řekl, že cenově docela zajimave.
[19]
20. 3. 2018 v 21:26rohYpnol
[18] BONUS ZA PROTIÚČET??? Tak počkej, to tady opravdu pleteš hrušky s jabkama. Svého času v době krize spadl GVI na nějakou cenu, která byla ve své době velmi zajímavá. Těch 332 se mi ale zdálo za GVII v době prosperity jako nesmysl. A pak si jen tak dodáš protiúčet…
[20]
20. 3. 2018 v 21:26Ja Prvni 123
[11] To patřilo k té větě:
Hele, nárůst rozměrů je kolorit, s tím nikdo z nás nic nezmůže…
😉
[21]
20. 3. 2018 v 21:38miromen
Hele snad si nemysliš, že za protiučet je bonus 100tkč. Navic s protiučtem se da docela šikovně pracovat i když nemaš zrovna co nabidnout a prodejce ti velice rad pomuže…..prostě tam ten vyhody nakup celkově na golfa je nebo vlastně byl, protože nove info je, že nějaka ta akce je sice do konce tohoto měsice, ale pokud neni auto již zadano v systemu tak smula. Tohle je přimo od prodejce od ktereho ten kluk bere toho golfa.
[22]
21. 3. 2018 v 18:20rohYpnol
[21] Tak samozřejmě že to bude třeba 15, 20 tis. … ale Golf za 330 nebo 360 je trochu rozdíl, téměř 1/10 že. Nechceš dát odkaz na to forum ;-)?
[23]
21. 3. 2018 v 18:22rohYpnol
[20] Jo tak. No, není to pasivita, ale konstatování holého faktu. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš vybrat model od výrobce, který nejde s davem. Ale směr stáda to stejně nezmění 😉
[24]
9. 4. 2018 v 06:45TomasPT
On na tom foru u Golfa psal, že je tam víc věcí. Sleva za protiúčet, pak měl VW slevu, kterou už teda ukončil, 70 tisíc na Golfy s CNG a prý tam bylo ještě víc akcí. Dotyčný měl patrně nějakou slevu z důvodu, že firma, kde pracuje, vyjednala něco pro zaměstnance. Nechtěl to tam popisovat.
Jinak podobná nabídka přímo od prodejce je tohle:
http://porsche-brno.cz/source/porsche-brno/VWGolfvariantCNG.pdf
Byla to dost výjimka. Když jsem poptával nového Golfa v zimě, tak se jim nechtělo s cenou vůbec hýbat. Byla tam firemní sleva a pak už jen pár korun dolů. Nic, co by Golfa dostalo na zajímavou cenu a navíc to byl furt jen litrový tříválec.
Komentáře nejsou povoleny.