-
Otevřený dopis redakci
Vážení členové redakčního týmu,
Auto.cz jsou stránky, se kterými jsem vyrůstal a zažíval mnoho perných chvilek při představování novinek a čtení prvních dojmů a testů. Stejně jako automobily samotné se vyvíjely, i auto.cz prošlo řadou změn.
Některé změny posunuly auto.cz mnohem dál, jiné je bohužel sráží na kolena. Ano, je to tak. Stejně jako emisní eurošikana váže smyčku nad automobilovým průmyslem a Rudolf Diesel se obrací v hrobě, stejně tak auto.cz poslední dobou opravdu zkouší, co ještě je ochotný čtenář auto.cz snést. My, pravidelní čtenáři, si pak stále častěji klademe otázku, proč vůbec ještě jít na auto.cz.
Svého času jsem byl poučen někdejší redakcí, že novináři, praví profesionálové svého oboru, ctí určitá (nepsaná) pravidla. Mezi tato pravidla např. patří, že do testů jde pouze vůz oficiálně určený pro novináře. S tím by měla být spojena mj. určitá péče o vůz, tj. je zajištěno, že vůz je v kondici odpovídající tomu, co deklaruje výrobce. Zkrátka aktuální technický stav je „bezvadný“ a vůz nepodstoupil žádné dodatečné úpravy (chiptuning atp.). Ano, jedno z mnoha hloupých nudných pravidel, o kterých čtenář příliš nevěděl a ani si je neuvědomoval, dokud je redaktor neporušil…
Doba se však posunula, do kurzu se dostal kanál youtube.com či stream.cz a otevřely se tak nové možnosti, dříve nevídané. A tak tu jsou „novinářské“ osobnosti formátu Mariana Čabáka (topspeed.sk), Martina z Martina a další… Na síti pevně zakotvily kanály garaz.tv (Rasťo Chvála), nebo autozurnal.com (Michal Karpat)…
Co všechny tyto lidi spojuje? Zájem a vášeň k automobilům. Ano, auta je baví. Baví je objevovat, srovnávat, hledat charaktery, objevovat nectnosti. Mezi zábavou a nestrannou automobilovou novinařinou však existuje nepochybně určitá a nepřekročitelná hranice. Kdo chce vědět a vidět pravé profesionály, pak doporučuji TV kanál Auto Motor und Sport, který má v týmu např. Christiana Menzela s historií Porsche Carrera Cup či DTM…
Výše jsem uvedl dva možné přístupy, které spojuje zájem o automobily. Z jedné strany je neskryté nadšení pro věc, z druhé strany objektivita a profesionalita těch, co mohou nabídnout víc než jen dovednost udržet auto na silnici.
Co z toho nabízí auto.cz? Někteří členové redakce se pro jistotu v auto.cz ani neohřáli coby redaktoři a přešli pod garáž.cz, jiní odešli ke konkurenci… Auto.cz, aby vůbec nějak přežilo, začalo zveřejňovat články Světa motorů, přišly hvězdy typu MÍŠA… Redaktoři jako p. Mička či Machala uveřejňují rádoby zajímavé články o superluxusních vozech (R-R, Bentley, …), aniž by dokázali napsat přijatelný test Tipa nebo jej nestranně porovnat s Rapidem…
Minulý týden pak přibyl nový člen hvězdné pěchoty mezi srovnávacími testy, a to porovnání Hyundaie i30 kombi 1.0 T-GDI s Octavií Combi 1.0 TSI. Uveřejněné fotografie, nikoliv ilustrativní, pak proti sobě postavily i30 s Octavií, za kterou by možná skutečně byly rovnou dvě i30…
Myslím, že redakce nám, čtenářům, něco dluží. Myslím… ba dokonce jsem i přesvědčen, že nám dluží vysvětlení. Vysvětlení a omluvu.
Otázku, kam auto.cz vlastně směřuje, raději nechávám hodně hluboko v šuplíku. Jsem stále pevněji utvrzován v tom, že slogan nejlepší jízda na webu se již dávno změnil na heslo POSLEDNÍ JÍZDA NA WEBU.
Doplněno:
Děkuji diskusnímu členovi NoLimitBoy za následující srovnání. Obrázek o objektivitě testů SM/ACZ si udělejte sami.
Skoda vs cely Svet 30:3
Výsledné skóre?
30 : 3
ve prospěch Škody!
Hezký den všem
rohYpnol
Mezitřídní prostorové srovnání (Focus x Fabia) Tipo vs. Rapid bez servítek
5 Responses to Otevřený dopis redakci
-
[2]
17. 10. 2017 v 12:49Joab
Mně se líběj ty „perný chvilky“, co jsi při čtení prožíval. Taky se mi to stává, hlavně když si dám večer před oním aktem něco hodně pálivýho..
Jinak to bereš moc vážně, dyk je to úplně fuk. Za mě mohu s plnou vážností říci, že dementi jsou jak redaktoři, tak čtenáři a diskutéři. A hlavně já. -
[5]
30. 10. 2017 v 13:16rohYpnol
Bohužel nejsmutnější na tom je, že nikdo z redakce se ani neobtěžoval s nějakou reakcí.
Jediný, kdo měl aspoň trochu snahu se vyjádřit k tomu skóre byl p.Machala v jedné diskusi. Jinak ovšem ticho po pěšině. No, aspoň jsem nedostal BAN, že… I když upřímně by mi to již ani nevadilo.
Komentáře nejsou povoleny.
Hyundai i10 vs. Škoda Citigo – víťaz Škoda Citigo
Opel Astra Sports Tourer vs. Škoda Octavia Combi – víťaz Škoda Octavia
Škoda Octavia Combi vs. Peugeot 308 SW – víťaz Škoda Octavia
Škoda Citigo vs. Peugeot 108 – víťaz Škoda Citigo
Nissan X-Trail vs. Škoda Octavia Scout – víťaz Škoda Octavia
Hyundai ix35 vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Jeep Renegade vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Opel Corsa vs. Škoda Fabia – víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia vs Hyindai i20 – víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia Combi vs. Seat Ibiza ST vs. Renault Clio Grandtour- víťaz Škoda Fabia
Ford Fiesta vs. Mazda 2 vs. Škoda Fabia – víťaz Škoda Fabia
Škoda Superb vs. Volkswagen Passat – víťaz Škoda SuperB
Ford Focus ST TDCi vs. Škoda Octavia RS TDI – víťaz Škoda Octavia RS
Hyundai i30 Kombi vs. Škoda Octavia Kombi – víťaz Škoda Octavia Kombi
Mazda CX-3 vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yety
Seat Ibiza vs. Škoda Fabia – víťaz Škoda Fabia
Škoda SuperB vs. Mazda 6 – víťaz Škoda SuperB
Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – víťaz Škoda SuperB
Fiat Tipo 1.4 vs. Škoda Rapid 1.2 TSI – víťaz Škoda Rapid
Seat Ateca vs. Škoda Yeti – víťaz Seat Ateca
Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – víťaz Škoda Octavia
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – víťaz Škoda Fabia
Mini One vs. Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo- víťaz Škoda Fabia
Ford Edge 2.0 TDCi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI – víťaz Škoda Kodiaq
Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – víťaz Mitsubishi ASX
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI vs. VW Golf Variant 2.0 TDI – víťaz Škoda Octavia
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG vs. Kia Sorento 2.2 CRDi A/T – víťaz Škoda Kodiaq
Peugeot 5008 GT 2.0 HDI vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 – víťaz Škoda Kodiaq
Kia Picanto 1.25 GT vs. Škoda Citigo 1.0 MPI MC – víťaz Kia Picanto
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – víťaz Škoda Octavia
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI vs. Škoda Octavia Combi 1.0 TSI – víťaz Octavia Combi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – víťaz Škoda Fabia