-
Hvězda nižší střední
Neustále jsem se učil správně psát a vyslovovat to japonské zaříkávadlo „kaškaj“, ve skrytu duše jsem však stále doufal v návrat Almery. Když přišla Tiida, tak zřejmě zkomolili při překladu název z původního Biida a já věděl, že správný čas stále nepřišel. Nevím na co Nissan čekal, možná na nový občanský zákoník v banánové středoevropské republice, možná chtěl dát náskok korejským nováčkům… Ale pak se objevil Nissan Pulsar a já věděl, že čas nastal. Jakýsi významný pán Werner Becker o pulsarech mmj. pronesl: „Teorie o tom, jak pulsary vyzařují svoji radiaci, je stále v počátcích … Existuje mnoho modelů, ale …
18 komentářů -
Kvíz Fabia za 16 000,-
Mnoho mých kolegů tu Fabii rozebralo natolik solidním způsobem, že jsem původně považoval za vcelku zbytečné přidávat další článek na téma Fabia III. Nicméně dnešní svezení mě inspirovalo natolik, že si svůj článek zkrátka neodpustím. Zjistil jsem totiž, že stále je mnoho věcí, které nezazněly. Design Hurvínek je sice věčný, u Škody jej ale spálili na uhel. Nyní je zde sebevědomý model, který se nemá za co stydět. Proporce vozu v tabulkových číslech dramatické změny nepřinesly, ve vzhledu se ale podepsaly výrazně. Výsledek stojí za to, a i když jsem přesvědčený, že hrany budou stárnout rychleji, tak musím uznale vyseknout …
21 komentářů
-
Znojemský autosalon
Nejmenovaný prodejce (díky) mi zaslal pozvánku na znojemský autosalon. Přišlo mi to jako v jiříkově vidění. Znojemský? Ano, opravdu. Město, které není krajské. Město, které má sotva nějakých 35 000 obyvatel. Ne že by tedy pořadatelem bylo město, ale to je vcelku jasná věc. To vše v době, kdy Brněnský autosalon pro velký úspěch posledního ročníku raději své brány ani neotevřel… Zavzpomínal jsem na hvězdné fiasko posledního Brněnského autosalonu, kdy se účastnila téměř jen Škoda a Hyundai a automaticky mi v hlavě začal růst otazník, jak asi tak může vypadat takový autosalon ve městě formátu Znojmo. A protože nejlepší způsob, …
14 komentářů -
Prodloužená záruka? Aktualizováno.
Docela překvapen jsem byl při prohlížení ceníku Škody. Nejdříve však nakoukněme, jak jsou na tom někteří konkurenti, především ti nespolehliví dle diskusní statistiky 🙂 Kia se svojí 7-letou zárukou je podle některých jen taháním peněz z majitelů vozů, když si zavazují nepřímo majitele vozu k tomu, aby 7 let jezdil do autorizovaného servisu kvůli dodržení záručních podmínek. Jistě, podle právníků to není nezbytný předpoklad pro záruku a lze navštěvovat i neautorizované servisy, ale realita se od právní teorie liší. Docela dost. Kolik chce za prodlouženou záruku třeba Renault? 5 let/100 000 km 0,-. Např. u Laguny se lze ale dostat …
49 komentářů -
Bazarliškové království
Jak čas běží a řidičské nároky rostou, dozrává čas k výměně… Chtělo by se napsat podle sloganů výrobců k výměně starého za nové. Jenže zůstaňme nohama na zemi, jsme v ČR a nové vozy jsou jen pro „vyvolené“ skupiny obyvatel, tedy pokud trváte na určité přidané hodnotě a nestačí vám vehikl k dopravě z místa na místo. Jenže co vlastně vybrat? Množství typů vozů je enormní a národ je odchovaný Škodovkou… Škoda ale nepatří mezi mé favority a důvodů je poměrně mnoho. V zásadě jde především o Octavii. Octavia I je poctivý dělník, což o to. Ale auto, které konstrukčně …
65 komentářů -
10 minut inspirace
Stručně jasně výstižně – tomuhle říkám video, na které se rád podívám. A opravdu nejde jen o … video Jak dalece tomuhle dokáže konkurovat video z ACZ, můžeme zhodnotit v diskusi 😉
6 komentářů -
7-místný?
Aktuální shlédnutí jednoho testu 7-místného rodinného MPV ve mně zcela utvrdilo pochybnosti nad smysluplností většiny 7-místných vozů na evropském trhu. Nejde mi přitom o demografii, módu singles nebo naopak o živnosti s názvem „příspěvek na dítě s.r.o.“, kdy 7-místný vůz prostě neobstojí. Jde mi o reálnou potřebu rodiny mít 7-místný vůz, například rodiče + děti (dvě až tři) + prarodiče, tedy takový vzor rodinné harmonie a soužití všech generací… Dříve byly možnosti jasně dané a rodina byla nucena sáhnout po vozech jako Peugeot 806, Citroen Evasion, nebo Renault Espace. VAG vsadil na spolupráci s Fordem a spolu s oblíbenou Alhambrou …
5 komentářů -
RAPIDní zlepšení
Příchod Spacebacku na náš trh nešel přehlédnout. Pravda, mediální masáž Hjondééé je snad ještě výraznější. Dokonce tak vtíravá, že dokáží uvařit reklamu i z předvolební nálady. Ale to je jiná kapitola… Rapid je případ sám pro sebe a určitě si zaslouží pozornost. Mnozí z Vás jistě vědí, že jsem na něm nenechal v diskusích nit suchou. Vadilo mi toho opravdu dost na to, abych mohl k modelu zaujmout kladné stanovisko. Lowendová řešení byla často naprosto zbytečná, omezující praktické využití vozu. Konstrukční řešení a použité materiály nebyly rozhodně žádnou pozitivní vizitkou… A to nejhorší – komfort na úrovni žebřiňáku. Tohle vše …
11 komentářů -
Spaceback-mánie
Škoda Rapid má slušně nakročeno a s příchodem nové verze je velmi pravděpodobné, že se stane nejrpodávanějším modelem na našem trhu. Nepochybně k tomu má vhodné vlohy. Je to Škoda, má slušný kufr a tváří se v ceníku levně. K tomu solidní vnitřní prostor v podélném směru a na úspěch je zaděláno… Někteří automobiloví novináři z toho ale zřejmě naprosto ztratili hlavu. Jinak si článek Škoda Rapid Spaceback: V novém rybníce nedokážu vysvětlit… Mladoboleslavská automobilka poprvé oficiálně zamířila do prestižního segmentu hatchbacků nižší střední třídy… – Rapid do nižší střední třídy nepatří, byť po ní nepochybně pošilhává… – co je …
16 komentářů -
Svobodný (nejen) automobilový trh
Srpnová čísla jako obvykle, však to znáte. Třída minivozů 1. Škoda CITIGO 58,3% Třída malých vozů 1. Škoda FABIA 28,8% Nižší střední třída 1. Škoda OCTAVIA 26,7% 2. Škoda RAPID 19,0% Střední třída 1. Škoda SUPERB 31,4% 2. Volkswagen PASSAT 14,3% Jistě, Škoda (a VW matka) je přecijen vnímána stále jako domácí a vyšší podíl by neměl nikoho zarážet. Zatímco ve třídě mini je to poměrně obhajitelné, protože TPCA v Kolíně prostě a jednoduše zcela zaspala s příchodem další generace a Citigo/Up! jsou zcela jinde, ve střední třídě lze vybírat z celé plejády vydařených konkurentů. Přesto propast mezi TOP 2 …
11 komentářů