-
Soutěž krásy (1.Díl) TATRA a Rallye Dakar
Když se v Česku řekne Dakar, většině lidem se nejdříve vybaví Značka Tatra a samozřejmě, její hlavní postava Karel Loprais. Není divu, tento muž drží zatím rekord v počtu vyhraných soutěží na jednoho pilota. Podařilo se mu to celkem 6x a tímto se ze slov Tatra a Dakar, jak se praví v jednom propagačním CD od Tatry, stala synonyma.
Dnešní článek nebude ani tak o Karlu Lopraisovi, ale nechal jsem se inspirovat a napadlo mě udělat také takovou soutěž krásy, napříč jednotlivými ročníky.
Dnes bude tedy na programu Dakarská soutěž a značka TATRA.
1. Tatra 815 6×6 ročník 1986, první start Tater na Dakaru
2. Tatra 815 6×6 ročník 1987, „Babča“
3. Tatra 815 4×4 ročník 1988, Vítězný vůz 1988
4. „Totální“ Tatra 815 8×8 ročník 1988
5. Tatra 815 6×6 ročník 1988 pilot Clay Regazzoni
6. Tatra 815 6×6 ročník 1990, „Babča“
7. Tatra 815 6×6 ročník 1992 „Babča“
8. Tatra 815 6×6 ročník 1993 „Babča“
9. Tatra 815 4×4 HAS ročník 1994, toto vozidlo drží rekord, když se umístilo v tomto ročníku na 6. místě ve společné kategorii mezi automobily a kamiony. Tento kamion vyhrál kataegorii kamionů i v roce 1995 a byl posléze ukraden (!) bandity v poušti v některém z následujících ročníků.
10. Tatra 815 4×4 HAS týmu Poldi ročník 1996
11. Tatra 815 6×6 Rakouské posádky pravděpodobně asistence tým KTM, ročník 1996
12. Tatra 815 4×4 HAS ročník 2000, pilot Tomáš Tomeček
13. Tatra 815 4×4 PUMA ročník 2001
14. Tatra 815 4×4 PUMA 2 ročník 2002, Lopré šetří přední gumu
15. Tatra 815 4×4 PUMA EVO III, Lopré šetří všechny gumy:)
16. Tatra 815 4×4 ročník 2008 Tomáš Tomeček
17. Tatra 815 4×4 ročník 2009, Aleš Loprais, získala titul Nejkrásnější kamion ročniku 2009
18. Tatra 815 6×6 ročník 2009 „Babča“
Která Tatra je vám nejvíce sympatická?
Soutěž krásy (2.Díl) LIAZ a Rallye Dakar Sen o československém sporťáku TATRA 2500 JK
48 Responses to Soutěž krásy (1.Díl) TATRA a Rallye Dakar
[1]
25. 4. 2009 v 12:36marek.g
ročník 87 bez debat 😉
[2]
25. 4. 2009 v 12:59507--
Bože bože, mám plechový model tej na 2. fotke. 🙂
[3]
25. 4. 2009 v 13:18Special-line
Osobně jsem dal hlas první Pumě z let 1998-2001. Její vzhled mi přijde hodně vyvážený a takový lehký. I když myslím že první červené Tatry většinou ve vzhledu nemají konkurenci:)
[4]
25. 4. 2009 v 16:58marek.g
507 ja mam bohuzel jen model Tatra kolem světa.Dakarské jsem se nikdy nedočkal 🙁 🙂
[5]
25. 4. 2009 v 17:07Culdaraztriptaco
507: jo, ten plechovej model je klasika 🙂
Ale Tatry jsou to parádní!
[6]
25. 4. 2009 v 17:22T613
Nejhezčí byly šestikolky, takže Babča
[7]
25. 4. 2009 v 17:23gld
niektoré obrázky mi nezobrazuje, kde je chyba?
[8]
25. 4. 2009 v 17:35Special-line
[5] Já měl Dakar pak Kolem světa a ještě hasiče, ach jo ty už jsou v Tatrovým nebi:D Kámoš měl ještě nějakou expediční s vlekem stejného výrobce, jak jsem mu ji záviděl!!:)
[9]
25. 4. 2009 v 17:35Special-line
[6] No jo ale která?:) Asi ta původní což? Mě se zase spíš na ní líbily ty pruhy ročníku 1988.
[10]
25. 4. 2009 v 17:36Special-line
[7] Netuším, někdy se mi to stává taky že mi to někdy nezobrazuje…Asi to musíš tak dlouho zkoušet…
[11]
25. 4. 2009 v 17:49Culdaraztriptaco
Special – line: plechové Tatry jsem měl velice rád. Ještě je mám někde schované – odtahovku, Tatru kolem světa a Dakar. Krásné modely 🙂
[12]
25. 4. 2009 v 17:59T613
Plechovky mám ještě doma ..
Nebyl Regazzoni vozíčkář?
[13]
25. 4. 2009 v 18:09Special-line
[12] Byl havaroval někde s F1. Dá se říct že na to na Dakaru 1998 dojel protože mu vypovědělo ruční řízení tak vzdal.
[14]
25. 4. 2009 v 18:36marek.g
Special-line ještě by jsi to samé mohl udělat s LIAZkami 😉
[15]
25. 4. 2009 v 18:39Special-line
[14] Neboj mám to v plánu:)
[16]
25. 4. 2009 v 18:45marek.g
tak to jsem klidný 😉
[17]
25. 4. 2009 v 19:39Navtech
Hlasovat nebudu, mě se líbí BMW 🙂 Ale všimnul jsem si, že některý fotky jsou prostě nádherný. Akční a hodně reálný.
[18]
25. 4. 2009 v 19:44Navtech
Jo a dneska jsem v jedný vesnici potkal kluka-chudáka, co měl za svojí T603 odtahovku a měl levý přední nějak vylomený. Tatrovka vypadala OK, kola už ne, třeba to byla nedokončená renovace a touha po výletu, nebo něco prostě prdlo. Sice všechno fotim, ale tohle mě jednak přišlo trapný a mám tak zasraný okno od cigaret, že v tom slunci mě na mobilu vylezlo jen to varování ministra. Tak příště a zítra si oškrábu ten dehet.
[19]
25. 4. 2009 v 20:09Beaumont
Osmikolka! Už za odvahu posádky vyrazit s takovým mastodontem…
[20]
25. 4. 2009 v 20:44Special-line
[19] No ještě před soutěží museli uřezat konec komínu, jinak by se nevešli do haly kde probíhala přejímka:D
[21]
25. 4. 2009 v 21:01kolmar
Zdravim super blog… Tatra to je legenda… nieco ako MB G alebo Defik medzi autami – s drobnymi retusami ale klasickymi liniami zachovana dodnes… a stale super… palec hore. Dakar je moja najsledovanejsie motoristicka disciplina… takze palec hore 2x!!!
Brat mal tu Babču, no po jeho demolacii skončila ako klaničak na drevo… ja mal 6×6 na vozenie aut a tiež to nevydržala a je z toho po tuningu klaničak na drevo a bracho zohnal tu okolo sveta…. ta caka na renovaciu…
PS: rekord medzi autami?? hmm… nemal nieco take zapisane nahodou DAF twinturbo, ktory mal 2 motory a hrozostrasne tech. parametre?? De Roy na nom jazdil az kym sa na nom nepozabijali… z kabiny ostala plechovica od piva a spolujazca nasli cez 13 metrou od kabiny…hned vtedy odvolali druhu posadku a tato stvora, ktora na rovinkach obehovala auta sa na dakare uz neukazala…
[22]
25. 4. 2009 v 21:38Special-line
[21] No nevím, nechci kecat, ale babču nemá nikdo ta furt jezdí Lopraisům asistenci a Tatra kolem světa je v muzeu:) Spekulovalo se o tom že z 8×8 je auto pro převoz dřeva, ale nepotvrdilo se to asi na 100%.
DAFy byly fakt letadla, ale takhle dobře se podle mě žádnýmu kamiónu nepovedlo zajet.
[23]
25. 4. 2009 v 21:41marek.g
mam dojem,že mluvil o plechových modelech 😉
[24]
25. 4. 2009 v 21:46Special-line
[23] Tak to sem se asi nechal zplést tím autem na dřevo, protože se vážně spekulovalo o tom, že z osmikolky fakt takové auto předělali a normálně s ním pracují. Tak v tom případě se omlouvám.
[25]
25. 4. 2009 v 22:04PekelnáMicinka
Není co řešit – 1987. Měl jsem jako MontiSystem. Nemám rád 4kolky, náklaďák má mít aspoň 3 nápravy. Dvojitý světlomety, klasickej tvar budky T815 vč. běžný mřížky chladiče.
[26]
25. 4. 2009 v 22:11PekelnáMicinka
Není co řešit – 1987 6×6.
[27]
25. 4. 2009 v 23:00carmik
Pro mě jednoznačně ´94. S tou jsem jezdil a od té doby jsme s Karlem kamarádi. Je to bezva chlapík a vždycky jsem mu držel palce. 🙂
[28]
25. 4. 2009 v 23:04carmik
Jednoznačně ´94. Díky ní jsem se osobně seznámil s Karlem se kterým jsem dodnes kamarád. Je to bezva chlapík a vždycky jsem mu držel palce.
[29]
25. 4. 2009 v 23:12carmik
Special-line: díky za vzpomínku na Tatru. Svůj hlas dávám jednoznačně ´94 protože s tou jsem měl možnost se svézt a zároveň se seznámit s bezva člověkem kterého mohu od té doby zvát kamarádem, s Karlem Lopraisem.
[30]
25. 4. 2009 v 23:41kolmar
🙂 samozrejme ze hovorim o plech. modeloch… 🙂 trochu som sa pobavil… Ono som mal na mysli, ze na tych modeloch ak sa ti nadstavba odtrhne ci polame, tak sikovny brachovai to vyriesili (davno…teraz uz aj tak su po smrti) navrtanim a nasrubovanim rovnych, hustych srub – ako klanice a je z toho lesovoz 🙂
[31]
26. 4. 2009 v 1:39kolmar
daval som prispevok, no nejak sa startil a ani na 3-ti pokus ho tu nevidim. Ano, samozrejme ze som myslel plechove modeli, ktore po deformacii ci strateni nadstavieb sa prerobili na jednoduchy lesovoz…
[32]
26. 4. 2009 v 1:45kolmar
Tak zas a znova…..daval som prispevok, no nejak sa startil a ani na 3-ti pokus ho tu nevidim.
Ano, samozrejme ze som myslel plechove modeli, ktore po deformacii ci strateni nadstavieb sa prerobili na jednoduchy lesovoz… postacovala k tomu bezna vybava v garazi 🙂
[33]
26. 4. 2009 v 6:36Lala
Great work.
[34]
26. 4. 2009 v 8:01renda
Peterhansel vyhrál asi 9x
[35]
26. 4. 2009 v 9:28Special-line
[29] Je fakt že takový úspěchy se musí trošinku připomínat, protože ti co tyhle věci přímo nežerou jako já o tom ani nemusí pořádně vědět. A vůbec vždycky dobře reprezentovali naši zem ať už to bylo výsledkem, kamarádským přístupem, a nebo velkou zásobou jídla, piva a Becherovky:) Tím vším jsme tam byli známí:)
Škoda že se mi nepodařilo ani jednou vidět Karla. Kámoš se s ním potkal na Autotecu, kecal s ním, podepsal mu prospekt a ještě mu pózoval v kabině s rozsvícenými světly. Myslím si že Karel je skromný, dobrý člověk, který vyhoví. Tohle se ještě trošku musí Aleš učit.
[36]
26. 4. 2009 v 9:30Special-line
[30] Zajímavý jak sme si jako děcka dokázali poradit že?:) Za příspěvky se omlouvám, většinou mi to vlítne do spamu a jak nesedím u počítače tak to nemůžu schválit. Poradite mi proím jak to vyladit? Tohle mi dělá u každýho blogu co napíšu.
[37]
26. 4. 2009 v 9:58Marko
special-line, trochu si ma predbehol. 🙂 Ja pripravujem clanok o prvej ucasti Tatry na dakare 1986. Bude to aj s mojim s airbrusovym obrazom, ktory mi prave kresli kamarat.
Kazdopadne vdaka za clanok! Ja som V tatre zacinal „karieru“ (vdaka Otovi Merinskemu), takze pre mna ja toto navrat domov. Hlavne tie auta z 80. a 90. rokov. Tatra a Dakar – to je cele moje detstvo a mladost…
A hlasujem prave za rocnik 1986! je to klasika v tej najcistejsej podobe 🙂
[38]
26. 4. 2009 v 10:06Special-line
[37] Tak tohle je jen takový hraní s fotkama. Kdybych to měl dělat podrobně tak by to stálo několikrát více úsilí a chyběla by mi nějaká osobní zkušenost. Bez tý je to pak o ničem, to je fakt. Moc se těším na ten článek, hlavně s osobními zkušenostmi a pohledu do zákulisí. Snad by se mohly i objevit nějaké fotky zákulisní které neznám:) Ani nevíš jak rád bych měl taky takový možnosti a dělat buď v Tatře nebo přímo pro Tatru. Je to srdcovka a takové těžiště technického vývoje a invence aut. průmyslu v Česku.
[39]
26. 4. 2009 v 10:17kolmar
(30) ano decka si poradia, si prdstav, par rokov dozadu moj bracho velku plastovu, asi pol metrovu tatru co mal asi kazdy prerobil. Spravil z jednej 2… je to 8×8 a ma aj navijak ci pluh na odhrnanie snehu… co sa tyka ramu tak ho rozrezal a zospajkoval dokopy – zatvrdlo a spevnil niektore casti plechoma nitmi… proste Tatra je jeho srdcovka… dnes je uz vecsi a zrepasoval nas zetor A 25 – karosarsky…
(37) tak na tento blog sa uz teraz tesim… len tak dalej… na stranke Loprajsu su naozaj perfektne videjka a foto… Ja som nikdy nemal moznost Tatru riadit… hoci mam C, C1 v kapse 🙁 ale casom mozno ak budeme znova vytahovat zapadnuty lesovoz tak za odmenu mi da 2 km 🙂
[40]
26. 4. 2009 v 10:17kolmar
ach jeje… zase to neuverejnilo… tak si pockam kym to schvalis – neviem ti s nastavenim pomost…
[41]
26. 4. 2009 v 10:40Marko
Zakulisne fotografie: vies, ja mam taky problem. Scasti s tym, ze na tie fotografie, ktore mam z dakaru nemam autorske prava. Po kazdom dakare som dostal album s fotakmi, ktore ale robil niekto iny. Mam aj mnoho svojich fotografii, ale dodnes nie som rozhodnuty ci chcem aby zacali kolovat po internete. Pre mna to je sucast toho „pokladu“, ktory exkluzivne vlastnim :-). Podobny problem mam s celym dakarskym archivom, ktory mam doma. Na jednu stranu by som to rad zverejnil…na druhu stranu, ak to zverejnim, strati to na exkluzivite. :-/
Ale nejak to vsetko poriesim a v pripravovanom clanku to aspon ako ochutnavku (v nejakej forme) predvediem 🙂
[42]
26. 4. 2009 v 11:41vrkuboy
Tatru číslo šest jsem měl jako plechovou hračku a na korbě jedné plastové 815 jsem se proháněl po chodníku 😀 Můj hlas dostala modelka číslo 6.
[43]
26. 4. 2009 v 12:22Lovap
Jednoznačne Puma 2001. Nádherné ľahké auto. Takéto špeciály sa mi celkom pozdávajú …
[44]
26. 4. 2009 v 13:03Special-line
Pro všechny příznivce dakaru doporučuji stránku http://www.spidamodels.cz/index.php/pages/read/1/Hlavni_strana Romana Hrušky který vytváří papírové model Tater. Obzvlášť doporučuji sekci s videi, kde jsou krásné archivní záběry.
[45]
27. 4. 2009 v 8:25Pierro
Tak jsem ěml těžký rozhodování jestli dvojku anebo sedmnáctku, nakonec to o přední rám vyhrála dvojka. Jinak nádherný fotky, hlavně jak Karlos Loprais „šetřil gumy“…-) Dík za super srovnávačku…
[46]
27. 4. 2009 v 9:03Pierro
kam se ztrácí příspěvky??
[47]
27. 4. 2009 v 13:55kolmar
ak mas este stale problem so schvalovanim prispevkov tak hod oko na vedlajsi blog toceny moment… Lelak mal to iste a uz to nastavil – tak sa ho spytaj…
[48]
4. 5. 2009 v 11:00Samer-www.liaznavzdy.cz
Chybí mi tu čtyřkolka v podobě kterou má teď p.Horka ….)
Komentáře nejsou povoleny.