-
KDE JSOU MOHYKÁNI SILNIC?
Čtěte prosím tento příbalový leták!: Čtení není určeno pro psychicky narušené jedince bez základních znalostí sarkasmu a životního nadhledu.
Ještě včera jsme tu téměř všichni jezdili se zadním náhonem tuzemské nebo bratrské produkce ze zemí RVHP. Rozhodně si nemyslím, že tráva byla tehdy zelenější, sníh míň studenej, silnice krásnější. Jistý ale je, že řidiči byli díky svým omezeným možnostem zkušenější a pokornější. Prohlížet si katalog s prémiovým vozem nějaký vykořisťovatelský kapitalistický země bylo tehdy asi tak pravděpodobný jako kdybys chtěl koupit na stánku ČNS pornočasák s trojkou Hložek-Kotvald-Zagorová. Každý řidič pak po tom zadním náhonu, nejlíp z NSR, tolik toužil. Někteří víc. Dneska se máme konečně líp, protože sliby byly naplněny, a my vše, po čem jsme kdy prahli, můžeme mít. Rozuměj při stejných tvých schopnostech včera jako dnes…
No a tak si teda dneska nad těma všema internetama při prohlížení tvejch oblíbenejch websajtů rozmazleně poplakáváš, jak se máš špatně a jak ta kvalita jde všude do prd…ele. V nabídkách si nemůžeš vybrat, pač jezdit dneska jen v nějaký obyčejný štíhlý kočičce nebo namakaným pitbulem prostě neni vono. Dav potřebuje ukájet zrak na nějaký trendy zvrácenosti, kde je nejlíp vidět namixovanej angorák s ksichtem buldoga na nochách steroidovýho chrta, pochopitelně jedině s ploutví na hřbetě. No a tak si vybíráš mezi tím, co jen potřebuješ a tím co potřebuje ten dav. Musíš, pač ten dav pak toho tvýho ptáka Noha nakonec bude vod tebe kupovat…a ty samozřejmě chceš abys na tom byl co nejmíň bit.
Takže při standardním pravidelným servisu tvý pětsetdvacítky, kdy Ti obvykle mění pouze přední světla, ložiska v kolech nebo třeba jen vstřiky, případně turbo, nemůžeš odmítnout lákavou nabídku si na pár dnů půjčit nějakou tu iksčtverku. „Ale jó, moc rád pane Mnichove, tři roky jsou pryč. Rozumím, vojetý…Nastal čas…“ Máme tu totiž rok čtvrtý, můj nejoblíbenejší. Namlouvání, tokání. Ano, jistě…to slastný období ukončený pářením v očekávání dosažení nepopsatelnýho orgasmu prvního usednutí.
A tak přesedám z tý nudný vočuměný pětikilový zadokolky do tý trendy iksčtverky. Pár dní „novej opravdu už ale mnohem kvalitnější tišší a mnohem nejlepší“ stodevadesátikoňovej dýzl. Pár dní broušená třílitrová klasika. Jistě dýzl, nejsem Boby Jůing. Oba najeto něco přes 15 tis. km. No a tak si to šněruju pár dní tou cestou necestou a měřim. Rozuměj ale né metrem nebo nějakejma litrovejma kostkama…Měřim ušima, rukama, žaludkem (ne žaludem), zádama a taky trochu vočima. Jo a taky svojí mozkovou kapacitou, pač ceníkové a áááčka žádají své. Projíždím najetý trasy, kde si jindy ve stopadesáti vychutnávám jemný podkopnutí zetefka, jindy zase z repráků pinklofloydovský bublání a cinkání.
X4 mě katalogově zaujala. Konečně i já bych mohl mít svýho dokonalýho mazlíčka, kterej umí pomazlit a zároveň strestat vše, co se mi postaví do cesty. Správně, štěňátko ne! Očekávám hbitost šelmy, vyšší posez na zádech pštrosa, terénní schopnosti kamzíka, tichost a ladnost hada. Jo a měl by to bejt krasavec až půjde do světa… Já bláhový, co jsem si to jen vymyslel?!
U dvoulitru jsem našel leda toho kamzíka na zádech pštrosa. Doslova. Nějakej mamlas měl zřejmě pocit, že to auto není ze svý podstaty už dost splácaný a tak tam dal emkovej paket. To asi protože chtěl vysokej nízkej krosouver, kterej bude gazík monopost…tomu prostě nerozumim. Ale to by nebylo to nejhorší. Akustika. Chjo…Jestli s tím chceš jezdit v klidu nad stočtyřicet, tak si přihoď v konfigurátoru traktoristický sluchátka, klidně v počtu 4×4! Budou se na delší cesty hodit. Dále, pač Ti záleží nejvíc na tom, co vozíš na zadní lavici, doporučuji rovněž ve volitelné výbavě přihodit do druhý řady sedadel kinedryl a náhradní pytlíky. Mě se hodily hned při první společný jízdě a ujišťuji Tě, že z pětky to opravdu neznám…Krátkej vysokej a ještě k tomu „natvrdlej“ rozvor dělá svý. To, že je auto ve všech ohledech menší a o třídu míň luxusní ponechme stranou, pač X4 je v základu jen o nějaký skoro dvě kilča dražší než 5er, ale má zase čeče ten X-faktor nééé. Co mě ale štve je, že to auto nejede a hlavně divně, resp. podle mě blbě řadí. Jako kdyby nevedělo furt co chce. Na cosi, co ani nemá, tedy výkon, stále čeká. Asi nejsem úplně mimo, protože na spotřebě se to jasně ukázalo. Jezdil jsem odhadem o cca 20-30 km/h pomaleji, právě kvůli celkovýmu diskomfortu, a při tom jsem měl spotřebu vyšší o cca 2,0 litry. No katalogové říkají úplně něco jinýho. A míň lžou rozhodně u pětky…jedeme dál. Teda přesedáme předsedo…
Šestivál, šestihrnek…le-gen-dární třicetdé…jó to je jiná! A nebo ne? Bože co to plácám…Všechno výše popsaný platí, ale pozor jedna, dvě podstatný! Je jasný, že motor a řazení jsou úplně někde jinde. Ono to má ale dopad i do celkový akustiky a pohody auta. Vnější špatná akustika zůstává, ale motor už neruší, čili ta vnitřní je o řád lepší. Tak a teď to úplně nejvíc nejpodstatný. Já s tim jezdil o litr míň než s tím dvoulitrovým dachlem! Tomu jsem ani já sám nemohl věřit, takže jsem si dělal průběžně fotky efišndajnemiks. To abych to jednou mohl dávat u táboráku k dobru. „Ale jó, todle bych bral pane Mnichove.“
Takže co tam v tom výběru nakonec máme. X5, X6 není můj level. X3 beru jako župan, kterej nikdy neurazí a ani se jinak netváří. Jasná volba rozumu bez nároků. X4 je krapítko drahá na to, že mi dá navíc akorát vyšší podvozek. Štěňátko IX20 jsme si jasně řekli na začátku, že ne 😉
Takže tu máme vítěze! Tramtadadá! I po 3 letech jsem si jist, že v této cenové kategorii jednoznačně vítězí 520d v náhonu na zadek. Pro ty, kteří mě v následné diskuzi budou kamenovat za to, že jsem neuvedl jako další výhodu krom vyššího podvozku navíc Xdrive, tak pánové mohu za sebe prohlásit že, jakože jsem velice aktivní lyžař a sportovec obecně, tak jsem nikdy nikde s pětkou nezapadl. Vždycky mi stačily dobrý gumy a trocha pokory. Smůla ale bohužel pro vás. Asi totiž ode mě nikdy neuvidíte na jůtjubu záběry jak v hlubokým sněhu kdesi uprostřed pole, kam jsem zrovna moc potřeboval jet, měřím demonstrativně své schopnosti s jednoznačným úmyslem deklasovat konkurenci 😉
Bonus: „Pane Mnichove, prosím namixujte mi tu samou konfiguraci jak minule, ale prosím třílitr-dé. Protřepat, nemíchat! A propos… než mi to naservírujete, neměl byste zatím k projetí nějakou tu 530d v zádokolce?“ Záběr na vytřeštěný výraz barmana…“Lituji pane, ale 530d v zádokolce si tu již léta nikdo neobjednal…“ Záběr na vytřeštěný a protáhlý ksicht mě…Coming soon!
DO PEKLA, DO NEBE A ZPÁTKY NA ZEM (1.díl)
33 Responses to KDE JSOU MOHYKÁNI SILNIC?
[1]
5. 2. 2015 v 14:54Dinar
:-))) Tomiku, paráda, fakt se to krásně čte, když píše střevo, teda někdo kdo má střevo, literární. 😉 Moc pěkné. (palec)
K těm autům, s bmw mám celkem obsáhlou zkušenost a X3/X4 20d jsem tu několikrát prohlásil nejhorším bmw všech dob. Nevím, proč zrovna u tohoto modelu se protnuly všechny odchylky směrem od bmw genů, ale je to tak. 530d je zcela jistě lepší volba, to, že si ji ani neprojedeš vím, v čr je zhruba 40 ks skladovek a předvádeček pětky s tímhle motorem, ale výhradně v x-drive. Čekám teď na dodání 330d a kdybych se jí náhodou nesvezl mimo ČR, kupoval bych naslepo. 😉
[2]
5. 2. 2015 v 16:27Emel
Tomiku, dost dobrý :yes: . Pro začátek dvě otázky, obě na první pohled pitomý, ale ber to jako úvod do diskuse 🙂 :
Napadlo tě zkusit něco jinýho než BMW?
Když už zvažuješ místo 5er X4, není pro tebe řešením 320d / 420d GC?
[3]
5. 2. 2015 v 22:18boost.
Text jak řemeno. >:-D Pobavil jsem se a se skoro vším musím souhlasit.
X4 30d jsem jel krátce, jen po městě. Byla to moje první zkušenost s R6 naftou, automatem a i SUV. Musím uznat, že jakkoli jsem i nadálem zastánce klasičtějších koncepcí, něco to do sebe mělo. A z motoru a převodovky jsem byl nadšenej. Naprosto příjemné, takové nenucené podání 258 k a 560 Nm. Příští naftové BMW bude jedině v šestihrnku.
X4, mimochodem taky v M paketu, na 19″, mi nepřišla tak uskákaná, nicméně pravdou je, že jsem zvyklý méně komfortní BMW. Trojka F30 v identické konfiguraci ale byla o něco pohodlnější na stejných tankodromech, to jo.
Interiér, no, levný bakelit sem a tam, klasika mnichovská.
Udělal jsi moc dobře, že jsi vzal 30d bez xDrive. Jeden z posledních mohykánů zdá se. A kdybys vzal 535i se třemi pedály, byl bys jeden z prvních posledních mohykánů. 🙂
Těším se part two.
[4]
6. 2. 2015 v 06:22webpaja
Nádherný počtení Tomíku! X4 jsem nejel, ještě mě nezlákal prodejce (asi se mu do toho moc nechce, ví že to bude boj s větrnými mlýny)…ale musím si doplnit vzdělání.
Pořád se domnívám, že negativní ohlasy snad zafungujou jako reálnej feedback pro výrobce.
Od počátku čtení, jsem se domníval, že to skončí někde u R6 v naftě a zadokolce…sehnat sDrive na projetí je celkem vopruz, co? :-)))
Ještě jednou, palec nahoru! 😉
[5]
6. 2. 2015 v 08:11MariAchi
Tomiku, super text (az na ty hrubky 😀 )!
Proc ale koukas po Xnecem?
Jestli chces neco, v cem je misto, jezdi to paradne, na predku to ma vrtuli a vzadu nebudes potrebovat blici pytliky, tak proc nekouknes na 3/5 GT?
To jsou podle me nejlepsi rodinna auta v soucasnem BMW portfoliu.
[6]
6. 2. 2015 v 09:30Tomáš
Ty o vlku a vlk je v testu
[7]
6. 2. 2015 v 12:34Tomik_1
Díky hoši všem, máte stejný otázky jaký si kladu já sám sobě, takže Vás vezmu popořadě 😉
Hrubky prosím neřešte 😉
[8]
6. 2. 2015 v 12:38Tomik_1
Dinare, někde jsem tu četl (možná že dokonce od tebe), že jakmile vlezeš do něčeho vysokýho, tak to prostě chceš. Už začínám mít pocit, že jsem vadnej, protože jsem tenhle pocit v sobě pořád neobjevil. A ten hluk, na což jsem při poslouchání muziky obvzláště citlivej, mě od toho odrazuje prostě nejvíc.
[9]
6. 2. 2015 v 12:40Tomik_1
Emle, ty víš přeci, že furt očumuju Subaru 😉 Novej Outback je výzva. Když zklame i tahle příležitost, už jim ale nikdy šanci nedám. Možná 😉
Jinak ano. Je v kurzu Land Rover sport. Čekám, co se z toho vyklube. Hlavně teda akusticky 😀
[10]
6. 2. 2015 v 12:45Tomik_1
please SMILE, tohle je už spíš kombinace pro masochistu. Já doslova zbožňuju tenhle automat.
A pak jak jsem psal. Nemám ropný pole a bohužel musim měřit trochu v rámci interní firemní politiky trochu „ekologicky“.
[11]
6. 2. 2015 v 12:47Tomik_1
Pájo, když nad tím přemýšlím, tak mám strach, jestli jsem to s tou kritikou trochu nepřehnal. Nechci, aby se ty auta kvůli mě úplně přestaly vyrábět 😀 Zcela nepokrytecky říkám, že mě se líbí a dokonce mi i velikostně stačí 😉 Jen potřebují za ty prachy dost vylepšit.
[12]
6. 2. 2015 v 12:49Tomik_1
Mariachi, tak na tomhle se asi neshodneme. Vždycky bych dal přednost kombíku klasickýho střihu. Ten hrb, a vůbec celkový proporce těhle naddruhů, mi neladí. Ale tisíc lidí, tisíc chutí. V Mnichově mají pro každýho něco 😉
[13]
6. 2. 2015 v 12:50Tomik_1
Jojo Tomáši, už jsem to tam rozjel…;-)
[14]
6. 2. 2015 v 12:52Dinar
[8] :)))) No, ode mně jsi mohl číst lecos, ale že vlezu do něčeho vysokého a prostě to chci, no, tohle zcela jistě nee. Já to mám přesně naopak, zadek co nejníž, a z hlediska kastle jsem zarytý satanista, sorry, sedanista, zatím jsem jiné auto, než sedan neměl. To, že moje žena zahořela pro SUV mě docela těší, protože tohle auto obstará rodinné ježdění a já i díky tomu můžu mít sedan, který pro čtyřčlennou aktivní rodinu prostě není, a je jedno o jaké třídě je řeč. Přesto, vždycky když vlezu za volant X5ky připadám si jako na kozlíku, aspoň že to jezdí jako osobák. 😉
[15]
6. 2. 2015 v 13:20Emel
Tomik: díky za odpověď, přeju hodně štěstí. Co ta 4GC? Mně se teda líbí 6GC, ale předpokládám, že to už je drahý…
Jinak souhlas, než 3GT bych taky radši 3 Touring… vlastně právě to by byla moje první volba u BMW pro rodinu… s jediným dilematem, to x or not to x.
[16]
6. 2. 2015 v 13:44webpaja
(11) Jsi klient a žádnej žvatlal…tomuhle musí inteligentní člověk naslouchat. Nekritickýho vzývání garáží je tu na webu plno. Takhle kritický voko má málokdo…
A už jsi rozhodl? 🙂
[17]
6. 2. 2015 v 14:02Tomik_1
Dinare, to se mi ulevilo. Doma taky toužej po vyšším, takže Ti rozumim. Nakonec zjistím, že ty suvka jsou primárně vyráběný pro baby 😉
Emele, 4 GC se mi moc moc líbí. Jedna jediná chyba nechyba. Ty bezrámový dveře. Jsou pro mě parádní a problematický zároveň. Ještě jsem jí nejel…opět ale tuším problém s foukáním ve dveřích. Ale nevylučuju ji.
[18]
6. 2. 2015 v 14:04Tomik_1
Pájo, todle je otázka fakt na tělo. Já tu pětku ve 3D vážně chci. Jenže ona končí. Takže mám doslova dilema jako kráva. Koupit „starý“ auto a nebo porušit pravidlo „první“ produkce novýho auta. Někde jsem postřehl, že předělali komplet elektriku a nerad bych s tim jezdil furt na valníku. Ve světle těhle úvah jsem pak v podstatě ze zoufalosti vlastně vlezl do tý X4. A včíl mudruj.
[19]
6. 2. 2015 v 14:14Tomik_1
Emele, ještě dodatek. Když jsem jezdil s jedničkou nebo i trojkou, tak bych si netroufl tvrdit, že jsou to univerzály. V zimě, co v zimě, stačila voda, to auto jelo imrvére smykem. Dneska už neznám 3er, ale u jedničky je to furt. Důvodem je váha. Jsou sice perfektně vyvážený, ale váha je nízká a auto se hned smýká. Ta pětka má dle mýho soudu dokonalou váhu. Ani moc ani málo. Přesně akorát.
Minulej tejden jsem jel sám na Klínovec si v pátek zalyžovat. Začal jsem se na Přísečnici lehce rosit, když jsem viděl, do čeho jedu. Pod Klínovcem už byla taková lehká kalamita. A já, lenoch namachrovanej se jal, že si zaparkuju až nahoře u vysílače. Dvě tři zatáčky pod parkovištěm, tedy v kopci, najednou scouvající kolona směrem dolu…jak jinak. Já zastavil, a jen jsem si řekl „…a jsem v prdeli“. Sjel jsem si na stranu, pač jsem klouzal na ledu. Všichni tam sjeli taky. A pak jsem si řekl , „ty vole, to přeci dáš“…no a tak jsem to pomaloučku rozjel a celou tu kolonu na straně předjel. Spocenej jak dveře od chlíva, Enderáci na mě čuměli, jak na berlínskou zeď. Nahoře to byl samej čtyřmatik a iksdrajf…a pak já jak chudej příbuznej. Ten pocit sebeuspokojení ale bude ve mě ještě hodně dlouho 😉
[20]
6. 2. 2015 v 14:21Dinar
Tomik: příští pětka bude lehčí, trochu modernější tvary, ale z hlediska techniky tam nebude do fl rozdíl, infotainment bude v prvním roku dvou stejný jaký dostaneš do F10 teď, chceš-li pětku právě pro tu masivnost, vem stávající generaci. 😉
[21]
6. 2. 2015 v 14:25Tomik_1
To je dobrej názor a dobrý informace Dinare, díky!
[22]
6. 2. 2015 v 14:50webpaja
(18) Jsem možná blázen, ale být XF „odečtený“, tak neváhám a jdu do novýho nebo do XE…i v prvním roce :-). Takže G generaci 5er bych nezavrhoval, naopak. Z nynější generace se po představení nástupce stane během noci nástroj z druhý ruky. Nemyslím to nijak špatně…jen… 😉
[23]
6. 2. 2015 v 15:48Tomik_1
vidíš Pájo, na jaga jsem pozapomněl. Jinak je to přesně jak píšeš. Nic není staršího než včera nový auto po vyjetí zítřejšího novýho modelu 😉
[24]
7. 2. 2015 v 09:53Děda 7
Tomik (Kdysi tak říkali i mladýmu Baťovi). Chvílemi se mi zdálo, že přece tě ta X4 zaujala dost na to, aby jsi ji odpustil ty dětské chyby. No nevím jak složité bylo pro inženýry udělat s X3 X4ku. Zdá se, že asi moc nezabrali. Vnější, aerodynamický hluk má hodně co dočinění s kastlí. Kastle je nová, tak kde asi udělali soudruzi z Mnichova chybu? Nebo se tu jedná o hluk od podvozku? To by potom byl na vině X3 podvozek, na kterém X4 sedí. Mám podezření, že to byla „rychlovka“, kterou tak trochu „odflákli“. No už se těším až sleze led a sníh a tu X4 si odzkouším. Nejraději v benzinu. V tuto chvíli sedlám F15 a jsem s ní spokojen až na ty moc úzká parkovací místa.
[25]
7. 2. 2015 v 20:52Ronault.
Příjemné počtení, tak trochu z života.
Jo a musím se prásknout, až na tvém blogu jsem zjistil, že něco jako X4 existuje 😀 😀 😀 vážně… já porostě další pro mě nepochopitelnou věc, ne auto, to asi pro mě není auto, od BMW nepochopil.. obzvlášť proč bych měl kupovat X4, když je tady 3 GT? No těžko pochopitelné…
[26]
8. 2. 2015 v 09:03Tomik
Dědo, Tomiků je všude jak much 😉 Nevim, kde udělali chybu, protože tak kastle je v podstatě hatchback. A to se mi líbí. Podle mě je ošizenej tapicírunk nebo někde nějaký kobercový výplně. Jde slyšet od podvozku, motoru a pochopitelně i dveří. Nevim, kolik je tahle úspora stojí, že to pro ně není nijak podstatný….
[27]
8. 2. 2015 v 09:09Tomik
Ronaulte, už jsem to psal. Než 3GT, tak raději kombíka. V případě 5GT se to tak jednoduše odsoudit nedá, pač tam je dost luxusu navíc. Je to vlastně sedmička s hrbem. Má polohovatelný zadní sedadla a vůbec je dost pohodlná. Řidičská nirvána to ale neni. To asi teda nikdo nečeká. Je však zbytečně těžká. Hodně těžká! Přijde mi ujetý do ní vůbec nabízet 2,0 D 🙁
[28]
8. 2. 2015 v 10:34Děda 7
Tomíku, měl jsem 2 Mazdy MPS. Gen. I a Gen. II. Ty se opravdu potýkaly s vnějším hlukem od podvozku, který se asi nedal dost dobře řešit, protože po zkušenostech s Gen.1 se tento problém přenesl i na Gen. II. Na stránkách mě někdo doporučoval aplikovat do podběhů kol tlumící hmotu mirelon. Nikdy jsem se k tomu ale nedostal a vůz prodal. Logika v tom je. Samozřejmě, pokud se hluk šíří také z motorového prostoru a ze dveří, muselo by se zasáhnout i tam. V každém případě to ale není neřešitelná věc a neměla by toho, komu se vůz jinak líbí od koupě odradit.
[29]
9. 2. 2015 v 07:39Tomik
Dědo, nějak si nedokážu představit, že bych si auto za 1,5 míče doma vylepšoval tépichama z Brena. To bych mohl do Mnichova rovnou vzkázat, ať mi to ani nežáruju, že mi stačí, když si to doma vystříkám resistinem 😉
[30]
9. 2. 2015 v 14:02Děda 7
Tomíku, je pravda, že za takový peníz by měl být vůz jak se patří, i když je třeba zdůraznit, že já jsem s vozem ještě nejel, tak nemůžu potvrdit tvůj subjektivní dojem co se týče hlučnosti. Na druhé straně, kdyby toto měl být jediný zádrhel na voze, který se mě jinak líbí a chtěl bych ho mít, tak by mě nebylo zatěžko se do toho dodatečného odhlučnění pustit. V minulosti jsem takové věci sám řešit několikrát. Dokonce bych řekl, že to byla výzva, zábava a pak následná radost z „pokoření“ daného problému. Před koupí vozu, je ale dobře vzít v úvahu, že se ti problém nemusí podařit odstranit a budeš muset s ním žít po dobu vlastnictví vozu. Proto to nesmí být něco, co by tě konstantně vytáčelo. Ale jinak, jak se říká…když ji miluješ, není co řešit.
[31]
10. 2. 2015 v 16:49Děda 7
X4 byla zvolena SUV/SAV roku 2015 ČR……
[32]
10. 2. 2015 v 18:55Mig_35
Chlapi v SUVčkách nejezdí, chlapi řídí sedany /nebo kombíky:)
[33]
28. 2. 2015 v 14:30Děda 7
Chlapi v sedanech nebo kombících, dědkové a pra-dědkové v SUVčkách…