-
IRC
International rallye challenge – tak zní celý název série,jejíž vozy v blíže neurčených úpravách by nejen mohly,dokonce by měly za pár let vystřídat,,dosluhující“a především,podle vyšších představitelů FIA,nebezpečné vozy kategorie WRC!!
Když zabrousíme do historie(dáli se vůbec tak nazvat ještě zánovní kronika soutěže)můžeme se dopídit dvou základních kamenů – argumentů,proč dát vzniknout tomuto poháru.Tím prvním je snaha o vtáhnutí do kolotoče co možná největšího počtu lidí – vždyť náklady na provoz speciálů jsou jen zlomkem toho,co vynakládají v konkurenčním WRC.Nalákáme plno nových talentů,automaticky nám mezi nimi vyvstane slušná rivalita(to samé platí o samotných týmech) – pro diváka jedině dobře…..No a ten druhý kámen staví na již zmíněné konkurenci!!V průměru 260 koní,pohon všech kol a v neposlední řadě netradiční tratě(např.Čína).To všechno nám zákonitě musí dávat celek,který tu pozornost na sebe strhne!A skutečně!Vždyť angažování se rallyově zkušeného Peugeotu,ba co víc,Fiatem vzkříšeného Abarthu – mezi médii,,ó velkého“Eurosportu,to je ono!
ALE………..
Naneštěstí pro IRC,existuje pojem,kterému se různě říká,ale vždy to stejné znamená – mám na mysli pojmy jako:háček,zádrhel apod.Prostě něco,co je černou můrou všech manažerů,pořadatelů.A to se naskytlo!Po prvotním nadšení přišlo kruté vystřízlivění….Mezi ,,spousty“nových jezdců se našla jen hrstka,která na to skutečně měla a nestíhajícími se paradoxně staly vozy samotné.Vyřešit to samozřejmě jde,a celkem jednoduše,přiblížit výkony vozidel specifikaci WRC,ale ta je přece nebezpečná……..
Kontroperzní povídka(1.část) Závod Superbiků v Assenu(samotný závod)
4 Responses to IRC
[1]
2. 5. 2008 v 1:50Sleeper
Vím, že je to jen blog, ale neškodilo by si ten článek po sobě přečíst….a těch pravopisných chyb… :o(
[2]
2. 5. 2008 v 2:02VK
Dobrý den. Váš článek beru jako podnět k diskuzi. Podle mě zaměňujete dva různé pojmy. Prvním je IRC a druhým S2000. IRC je název šampionátu a S2000 je označení skupiny závodních aut. V rámci IRC mohou závodit jak vozy skupiny S2000 (Peugeot 207, Fiat GP, VW Polo, [MG ZR, Toyota Auris, Proton Satria,Škoda FII- existují funkční prototypy, zatím nehomologovány], Suzuki SX4 S2000- má být nasazeno v půlce sezony), tak vozy skupiny N (Mitsubishi Evo 9 (X. není zatím homologována), Subaru Impreza STI – gr.N.). Jinak myslím, že 260k je u S2000 už dávno překonáno. Peugeot měl v evoI 280HP, teď už jezdí evoII. Abarth přidal od loňské sezóny údajně 10k navíc(původně 270HP) a bude na tom podobně. N-kové Mitsubishi i Subaru se pohybuje s výkonem kolem 300k, ale je těžší… Problémem kategorie WRC není samotná bezpečnost, ale složitost těchto speciálů. Ve složitosti se odráží pak i jejich cena. Podstatné je, že automobilky Citröen,Ford a Subaru došli tak daleko ve vývoji WRC, že pro nově vstupující automobilku je téměř nemožné dohnat jejich náskok. Vysoké ceny vozů kategorie WRC pak pilotům rozhodně vrásky na čele neuberou… Říct, kde je zakopaný pes, je problém i pro mnohem povolanější lidi, než jsem já. Jisté je jedno – kategorie WRC (tak, jak ji známe dnes) za pár let končí. VK.
[3]
2. 5. 2008 v 9:07tudydudy
no jo,mohli………..co sem to za kre…………:-(
[4]
24. 7. 2008 v 13:07marty321
jestli se zajímáte o auta tak určitě klikejte na web…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.