-
WTCC-Velká Británie-Brands Hatch(26.-27.7.2008)
Z Portugalska jsme se přesunuli do,vzdušnou cestou ne moc vzdálené,v případě volby alternativní cesty suchozemské-trochu více vzdálené,překvapivě slunné Británie,kde,asi 30kilometrů od Londýna nás již očekával zhruba 3,6kilometru dlouhý a(prý)druhý nejslavnější okruh Anglie,okruh Brands Hatch.
Snad jen pro ty co si nejsou úplně jistí-proč že vlastně tolik slavný právě tento okruh-tak připomenu např:svým sklonem ojedinělou startovní rovinku,kde především přemotorované zadokolky můžou mít problémy vůbec vyrazit,nebo-pro mnoho Britských okruhů tak samozřejmé veliké převýšení jednotlivých pasáží tratě s cílem co možná nejvíc zesílit závodníkův prožitek z už jen samotné jízdy po trati…..Tohle vše-s přičiněním dalších míst trati ovšem ve výsledku způsobuje dost nešťastný profil tratě pro dieselové Seaty a na startovním roštu to bylo evidentní…..
1.závod
Startovní rošt:1.Farfus(BMW),2.Menu(Chevrolet),3.Huff(Chevrolet),4.Priaulx(BMW),5.J.Muller(BMW),6.Y.Muller(Seat),7.Larini(Chevrolet),8.Zanardi(BMW),9.Coronel(Seat),10.Dahlgren(Volvo),11.Monteiro(Seat),12.Hernández(BMW),13.Thompson(Honda),…….15.Porteiro(BMW)a až kolem 18. a 19.příčky Tarquini s Rydellem……(Seat)
START!!!
Závod byl vypsán na 14 kol a to neznamenalo nic jiného,že s časy kolem 1min.a 35.vteřin na kolo to bude závod klasický-sprintový,zhruba půl hodiny se jedoucí.
V prvních zatáčkách se v čele držel Farfus,a už to vypadalo,že celou startovní melu ve zdraví přečká a bude si moct jet v čele“to své“.To by však nesměl startovat Menu.Ten se před druhou zatáčkou dostal vedle Farfuse,vlivem vnitřní-tudíž neideální stopy byl delší na brzdy-vyvezl jak sebe tak i právě zmiňovaného Brazilce(oba propad),Brazilec jako třešničku na dortu přidává špatné se zařazení do“kolony“ostaních vozů,jednomu ze Seatů přímo před“čumák“z čehož vychází efektní,ale pro Farfuse přímo tragický,další výlet mimo trať,tentokrát ovšem s koncem v bariéře z pneumatik-Farfus-OUT!!!Vedení se ujímá Huff a hned za ním J.Muller!,Y-Muller taktéž celkem solidně vpřed-na 3,Menu 5.,4.Priaulx….Tarquini z chvostu druhé desítky na příčce 11.,zatímco Huff s J.Mullerem silně odjíždí zbytku pole s Thompsonem na 11….Priaulx zajíždí někdy lepší,někdy horší časy na kolo,což je vidět-někdy těsně za ním se lepícího Menuho a naopak,někdy se těsně lepícího Priaulxe za Y.Mullerem….Larini 7.,Coronel 8.,Dahlgren po propadu na 13 nyní s 14. Rydellem vede skupinu asi čtyř vozů stíhajících Thompsona na 12(Porteiro 11.).
Průběžné pořadí:1.Huff,2.J.Muller,3.Y.Muller,4.Priaulx,5.Menu,6.Zanardi,7.(asi)Gene,8.Coronel,9.Porteiro,10.Tarquini
Závod po,doslova akčním začátku až příliš klidný,souboj Priaulxe s Y.Mullerem připomíná nedávný Estoril…v tomto klídku občas vyrušeného planým útokem Priaulxe na Y.Mullera si divák všímá detailů-vozy zajímavě zdolávají zatáčky-není snad jediného vnitřního obrubníku,jenž by jezdci vynechali přejet…..Auta se akčně kolíbají,pneu lehce odskakují……Tarquini již na desáté příčce….A začíná nám to tu ožívat,Dahlgren po okamžiku již před Thompsonem! se vrací zpět do skupiny,kde ho Rydell jemně popohání do záchytného štěrku-tam Dahlgren zůstává…-out!Nyní na obrazovce Huff mimo trať-praskla mu levá přední!(guma)-J.Muller se ujímá vedení!,další z Chevroletů v boxech(Larini)-vrací se,ovšem s již kolovou ztrátou…..Zanardi před Menuho na 4.!a Menu vůbec nějak ztrácí.. ….CÍL!!!
Výsledky:1.J.Muller(BMW),2.Y.Muller(Seat),3.Priaulx(BMW),4.Zanardi(BMW),5.Coronel(Seat),6.Porteiro(BMW),7.Tarquini(Seat),8.Menu(Chevrolet),9.Gene(Seat),10.Thompson(Honda),11.Rydell(Seat),…..16.Monteiro(Seat),…….21.Huff(Chevrolet)
Hodnocení:Závod ve své podstatě pro diváka za obrazovkou přinejmenším svým rozpoložením zajímavý(akce,nic,akce),pro diváka přímo na motostánku na ne zrovna nejlepším místě(tam kde se nebouralo,kde se“nic nedělo“)nejspíš celkem nudný…..
Do závodu číslo dvě nám zbývá nějaká ta půlhodina,my si ji zkrátíme a vysvětlíme si možná pro někoho naprostou zbytečnost,pro někoho užitečnost-správné vyslovování jmen jezdců….A začneme pěkně od podlahy-Priaulx(Brit)-„Prió“,Tarquini(ital)-„Tarkíny“,Y.Muller(Francouz)-…..Muler,ale J.Muller(Němec)-„Miler“(ve skutečnosti přehlasované u…)no-a na závěr Huff(Brit)-„Haf“,no a Menu(švýcar)-to je jasné“Meny“…..,jo,zapomněl bych na jméno Thompson(Brit)-„Tomson“…tak asi tak….
2.závod
Startovní rošt:1.Menu(Chevrolet),2.Tarquini(Seat),3.Porteiro(BMW),4.Coronel(Seat),5.Zanardi(BMW),6.Priaulx(BMW),7.Y.Muller(Seat),8.J.Muller(BMW),9.Gene(Seat),10.Thompson(Honda),11.Rydell,……21.Huff(Chevrolet),……(asi až)26.Farfus(BMW)
START!!!
Porteiro naplno využívá“zadohrabového“potenciálu svého BMW a jde do čela!-1.!,co je ovšem důležitější!,opakuje se nám scénář z předchozího závodu!………nyní v roli“odhozeného“ovšem není Farfus ale Gene(„žené“),který po zvládnutém vychýlení zadní části po kontaktu s Coronelem poškozuje zavěšení pravého zadního(kola)-díky tomu,vjíždí do cesty Thompsonovi jenž“nelení“a manévrem známým z amerických policejních honiček(postrčení z boku do zadní části)Geneho nadobro posílá pryč z trati-do bariéry-Gene OUT!!!a bezpečnostní vůz(„Safety car“)IN-nebo-li na trati…..
Za BMW(M)6 jezdci krouží čtyři kola-závod se nám prodlužuje o maximálně možné dvě kola(to aby nebyl moc krátký-)a vyrážíme znovu!V čele tedy Porteiro,2.Menu,3.(asi)Zanardi!, 4.Tarquini a 5.J.Muller…Vypadá to že Menu chce zaútočit-je tomu skutečně tak-a – je tam!-1.!!,J.Muller Tarquiniho nedočkavě oťukává,chystá si ho a jde přes něj!-4.!,Farfus vzadu předvádí efektní“stíhačku“a již bojuje s Huffem(ten taky slušně…)o cca.12.příčku…..
Průběžné pořadí:1.Menu,2.Porteiro,3.Zanardi,4.J.Muller,5.Tarquini,6.Priaulx,7.d Aste(BMW),8.(asi)Y.Muller,…
Priaulx vůbec nevypadá dobře,nejen,že nejde po Tarquinim,on dokonce ztrácí pozici-teď už POZICE!-jede pravými pneumatikami po trávě a zajíždí do boxů!!! – na vině nejspíš prasklá pneu!-OUT!!!…..Možná že ho dobře zastoupí Farfus který je již – je již 9.! a netrvá to dlouho a – ne že by byl 8.,on je dokonce 7.!!!,Huff po pěkném souboji právě s Farfusem v postupu zaostává a zdržuje se na 11…..BMW vůbec mají nějak navrch,nezávislý d Aste již na 6! a Hernández na 9!Farfus další postup na 6!!! a Hernández(BMW)na 8!Fantasticky postupující brazilec za 5.Tarquinim ale zbývá poslední kolo,Tarquini odolává,Farfus chce,ale nestíhá….CÍL!!!
Výsledky:1.Menu(Chevrolet),2.Porteiro(BMW),3.Zanardi(BMW),4.J.Muller(BMW),5.Tarquini(Seat),6.Farfus(BMW)!,7.d Aste(BMW),8.Hernández(BMW),9.Rydell(Seat),10.Huff(Chevrolet),11.Y.Muller(Seat),12.Larini(Chevrolet),…..cca.15.Thompson(Honda) a 18.van Lagen(Lada)
Hodnocení:Mnoho dramatických a podstatných momentů,krásný postup Farfuse-vyložená škoda toho incidentu v 1.závodě,Menu vítězstvím vykompenzoval neúspěch Chevroletu v závodě prvním,diváci jistě čekali od domácích jezdců více,uvidíme jak J.Muller naváže na dnešní vítězství za měsíc na domácí půdě -v Oscherslebenu…….
Pokud jste článek četli,prosím kliněte...Děkuji3- Zde kliknout
Motorsportovní události 1.-3.8.2008-Jones zemřel!!! Opel Insignia-jízdní dojmy!!!
3 Responses to WTCC-Velká Británie-Brands Hatch(26.-27.7.2008)
[1]
27. 7. 2008 v 20:17Emel
Suchozemská cesta z Portugalska do Británie, to mi musíš někdy ukázat :-).
[2]
29. 7. 2008 v 21:27da_b0mb
Emel: tunelem, ne? 😀
[3]
1. 8. 2008 v 10:31wtcc
celkom dobre, a na to ze WTCC je stejne divny zavod, to pridavanie vahy, diesle, na ktore nikto nemyslel, ze su zvyhodnene a ze jaksi tocak 450Nm asi na vyjazde a na rovinkach bude brutal, navyse jazdy su prilis kratke.
Thompson vs. Gene -to bolo inak, Thompson sa peken vyhybal pomerne, pocital, ze Gene to uz zrovnal a bude sa vracat zo zakruty spat… Gene uz bol poskodeny a vratit na trat sa nevedel. Thompson uz zatocil a Gene pred nim, tak doslo ku kontaktu…
Navyse zje zaujimave, ze ani komentator sa nezmienil o tom, ze nie C30 nemoze oficialne pretekat nie len preto, ze jazdi na neschvaleny bioetanol, ale hlavne nema zadny par dveri (dvoj a trojdverove auta pretekat nemozu)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.