-
Motorsportovní události 1.-3.8.2008-Jones zemřel!!!
Závodník Jones,jenž měl 3.8.2008 těžký pád při závodě své motocyklové kategorie SuperSport na Britském okruhu Brands Hatch,4.8.2008,na následky těžkého poranění hlavy způsobeného nárazem předního kola od za ním jedoucího kolegy Pitta,bohužel zemřel……bylo mu 23let….
Porsche SuperCup-Maďarsko-Hungaroring
Po-přiznávám,hodně dlouhé době,zapříčiněné jednak mou časovou vytížeností,ale také ne zrovna spolehlivým zdrojem informací,tu je opět-nebo,spíše podruhé, závod série Porsche SuperCup,tentokrát z nedalekého Maďarska,ze známého okruhu Hungaroring a již bez našeho jezdce Janáka.
Pro připomenutí přikládám odkaz pro naleznutí stručně vypsaných papírových údajů těchto vozů a nezapomínám na krátkou-řekněme mnou sestavenou definici závodů:Závody velice vyrovnané,ve spojení s rychlostí vozidel leckdy velmi zajímavé,plné karambolů či jiných nepříjemných záležitostí pro jezdce,avšak v jisté míře příjemných záležitostí pro diváka,oplývajících….
Závod
Startovní rošt nebude příliš obsáhlý,místo pro něj vyhrazené proto vyplním informací z tajů samotných časů,z kterých vyplývá:prvních 12 pilotů v jedné vteřině,první poodjel druhému o půl vteřinu-11 jezdců v půl sekundě…..velká rivalita ze startovního roštu tedy úplně sálá,uvidíme jaká to bude“palba“…..
1.Faulkner,2.J.Bleekemolen,3.Holzer,4.van Lagen,5.Huisman,6.Watts
Start!!!
Faulkner pozici hájí,Bleekemolen působí pro ostatní jako menší“špunt“,který ale drží…..Po sice,ne zcela bezkontaktním,ale vcelku v klidu probíhajícím úvodu,tu je zhruba čtvrtá zatáčka a první vůz v bariéře,Slovák Rosina 13.,nedaleko něho pěkná bitva tří vozů,jedoucích téměř vedle sebe zhruba čtyři zatáčky a 4.van Lagen by chtěl před 3.Huismana….Nyní Rosina vyjíždí z trati,kouří se mu od přední pneumatiky(bez kontaktu),zřejmě sama od sebe praskla…..Vozidel,které závod nedokončí přibývá téměř jako hub po dešti….mimo jiné i z Monaka 3.Edwards-out….,6.místo okupuje Saelens,Watts 4.,van Lagen až 9…..(začínající tech.problémy…)a Saelens již 5…..!,6.Holzer,7.Arnold.Je tu dalších pár odpadlíků,jeden z nich při předjížděcím manévru natlačen na zeď u cílové rovinky-vylomené pravé přední – a van Lagen odstupuje!Osmé místo okupuje Rast,třináctku zase bratr J.Bleekemolena,S.Bleekemolen…..Závod se dostává do poklidné části-vozy vlivem velkého výkonu přenášeného na zadní kola při výjezdech ze zatáček akčně poskakují….sem tam v hloubi pole předjížděcí manévr.Je tu samotný závěr,osmý Rast by chtěl před 7.Arnolda,ten dokonce malinko chybuje,ale Rasta nepouští……CÍL!!!
Výsledky:1.Faulkner,2.J.Bleekemolen,3.Huisman,4.Watts,5.Saelens,6.Holzer,7.Arnold,8.Rast,…..
IRC-Portugalsko-Madeira
Ještě než se nám celý tento závodní kolotoč zastaví při Barum Rally u nás v ČR,je tu menší“pozdrženíčko“na malebném ostrově,západně od samotného Portugalska,jménem Madeira.Cesty tu na nás a hlavně na jezdce čekají-kvalitní,asfaltové a co se týče závodu jako takového,dle některých to je jeden z nejnáročnějších,dle mého alespoň jeden z nejrychlejších a pro diváka nejpoutavější podnik v celém kalendáři…
Stejně jako tomu jistě bude i u nás,i zde do konečného pořadí promluvili domácí jezdci.Za vypíchnutí určitě stojí jezdec Camacho s Peugeotem,po prvním dni 2.!,či Magalhaes,taktéž na Peugeotu,v průběhu prvního dne okupující přední příčky – na závěr dne však přišel defekt….
Jinak mezi jezdci žádná dramatičtější obměna,jen za nemocného Alena zaskočil Ital Scandola(Abarth),který nakonec pokořil slušnou sedmou příčku….
To jsme tedy již u celkových výsledků,než se dostaneme na shrnutí,vyzdvihněme výkon Bassa s Abarthem,pokořit druhou příčku v poslední erzetě,to je přeci jenom výkon…..Suverén leckterých podniků – Rossetti(Peugeot)tentokrát až na 5,první – Vouilloz(Peugeot).
Výsledky:1.Vouilloz(Peugeot),-2.Basso(Abarth)+5,4s,-3.Camacho(Peugeot)+8s,-4.Travaglia(Abarth)+41,2s,-5.Rossetti(Peugeot)+1,02min.,-6.Loix(Peugeot)+1,08min.,-7.Scandola(Abarth)+2,28min.,-8.Magalhaes(Peugeot)+3,03min.
Průběžné pořadí jezdců: Průběžné pořadí značek:
1.Vouilloz(Peugeot) – 36b 1.Peugeot-85b
2.Rossetti(Peugeot)-30b 2.Abarth-46b
3.Basso(Abarth)-22b
SuperSport-Velká Británie-Brands Hatch
Pátý závod tohoto víkendu,mé“básnické střevo“se krátí-co tedy dát do úvodu?…..A!Lagrive z českého týmu kl intermoto na pole position!,poprvé se fotí u certifikátu-Lagrive+kvalifikace=1.místo,nasazuje nezkušený výraz do kamery,nezkušeně se podepisuje na kameru-podpis se nevejde-píše pouze zhruba 3 písmena…..,šéf týmu,pan Kubíček vykukuje zpoza Lagriva,komentátor Eurosportu na to ani neupozorní…….No nic,už aby jsme vyrazili…..
Závod(23 kol)
Startovní rošt:1.Lagrive(Honda),2.Rea(Honda),3.Jones(Honda),4.Parkes(Yamaha),5.(domácí)Harris(Yamaha),6.Brookes(Honda),7.Harms(Honda),8.Veneman(Suzuki),9.Pitt(Honda),……16.Aitchison(Triumph),……..34./37 de Angelis(Honda)
START!!!
Že by měl Lagrive za vzor Smrže?-špatný start,ve vedení Rea,2.Parkes,4.Harms,Lagrive 7…..Přes Harmse jde Harris-4.,ten oplácí a dokonce jde až na 2!,závod se vyvíjí klasicky SuperSportovně,mele se to tu“páté přes deváté“,vyzdvihněme postup Pitta,nyní kolem 2.místa!Vpředu skupina osmi jezdců vzadu řízená Lagrivem a vpředu udávající tempo-někdy Harmsem,někdy Pittem,Jones po propadu někam na 6 se dere zpět,nyní již 3.!.Vypadá to,že někteří mají čas mávat na diváky-ne,to ono začíná pršet-jede se dál….Lagrive začíná nabírat tempo,skutečně prší!a Lagrive padá!!!Následuje jej Harms!,postup Brookese z 8 na 4 není nic platný,vedle Harmse si“stele“další jezdec,pořadatelé konečně zastavují závod-červená vlajka!
Závod bude restartován,Lagrive a dokonce ani Harms nedostávají šanci odstartovat z předních pozic,Harms snad nestartuje vůbec,Lagrive z nějaké 35……
Startovní rošt(vyhlášen mokrý závod):1.Rea!,2.Jones,3.Pitt,4.Parkes!,5.Brookes,6.Veneman!,7.Harris
START 2!!!(15 kol)
Rea,Jones,Pitt i Parkes drží pozici,Veneman na 5!,první dva se stále střídají ve vedení,Harris postup na 5!,Jones ve vedení….!Lagrive 28.,tři jezdci z hloubi pole nám opouští závod(pád) včetně Aitchisona ze 17…..,o pár kol jej následuje-Harris!-out.Vpředu již jen asi 4 jezdci ve skupině,Lagrive postupuje-na 19!Zmiňovaná skupina najíždí do 9.kola,Jones na 2 to přehání,nejspíš chce potlačit jinak jasný highsider(jede bokem),to se mu daří,pouze si lehá na vozovku – ovšem před Pitta!Ten naráží do jeho hlavy-jede dál,Jonesovo tělo bezvládně klouže po asfaltu,je tu nebezpečí srážky s dalšími jezdci-celý zbytek pole(cca.30jezdců)se mu vyhýbá,závod zastaven – a ukončen!
Výsledky:1.Rea(Honda),2.Jones(Honda)……..,3.Pitt(Honda),4.Parkes(Yamaha),5.Brookes(Honda),6.Veneman(Suzuki),7.Nannelli(Honda),8.Roccolli(Yamaha)
Hodnocení:Závod až moc dramatický,jeden z nejošklivějších pádů v novodobé historii závodění,Jones měl těžké poranění hlavy na které v časných ranních hodinách podlehnul……Upřímnou soustrast
Pokud jste článek četli,prosím kliněte...Děkuji4
SuperBike-Velká Británie-Brands Hatch(2.-3.8.2008) WTCC-Velká Británie-Brands Hatch(26.-27.7.2008)
3 Responses to Motorsportovní události 1.-3.8.2008-Jones zemřel!!!
[1]
4. 8. 2008 v 13:31da_b0mb
To je hrozny. 23 let… 🙁
[2]
5. 8. 2008 v 13:14martin
komentare jako takove se mi zdaji celkem dobre.jen nektery vety se mi zdaji moc sroubovany,jestli by nestalo za to zkusit zjednodusit vyjadrovani. Jinak se mi to libi.
[3]
6. 8. 2008 v 23:53Sleeper
Platí stále ta slova, která jsem napsal do svého blogu po tragédii v Hořicích. Motoristický sport byl, je a bude nebezpečný. Zejména ten motocyklový. I když budeme mít superbezpečné autodromy s bůhvíjak širokými únikovými zónami. Závodníci, traťoví komisaři a někdy i diváci budou stále umírat. Obzvláště pak mistři úzkých říditek. Stačí špatně upadnout, soupeř se vám již nebude moci vyhnout a je konec. Takhle odešlo z tohoto světa mnoho závodníků. Tím posledním byl mladý Brit Craig Jones. Čest jeho památce! P.S. Brands Hatch je překrásná trať.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.