-
WTCC-Německo-Oschersleben(30.-31.8.2008)
Dámy a pánové,předem přijměte moje blahopřání k úspěšnému zdolání,jistě velice frustrujících,33(slovy třatřiceti)dní – bez mistrovství světa cestovních vozů.Možná,že se vám to zdá i déle,avšak-skutečně to je“pouhý“cca.měsíc kdy,nejenže byly prázdniny teprve v polovině,ale i všichni co závody WTCC sledují,byli u svých televizních přijímačů a napjatě sledovali,co se to na Britském okruhu v Brands Hatch bude dít…..Nyní je v podstatě už po prázdninách,mnozí z vás spěcháte z dovolené domů a nemůžete takovéto motoristické akce sledovat…..Co v tom případě dělat(zvlášť když nestíháte ani případné reprízy závodů)?No-od toho jsem tu já-závody vám shlédnu,svým individuálním stylem popíšu a vy – no,prosím…..
1.závod
Počasí se vydařilo.Jasno,přiměřená teplota vzduchu,zpočátku nižší,postupem času se zvyšující teplota asfaltu.Prostě ideální podmínky jak pro domácí vozy BMW,tak i pro vozy ostatních značek.Však sami posuďte…..Startovní rošt:1.Huff(Chevrolet),2.Tarquini(Seat),3.Monteiro(Seat),4.Larini(Chevrolet),5.Farfus(BMW),6.Gene(Seat),7.Menu(Chevrolet),8.Priaulx(BMW),9.Coronel(Seat),10.Rydell(Seat),11.Y.Muller(Seat),12.Porteiro(BMW),13.J.Muller(BMW),14.Thompson(Honda),…..17.Zanardi(BMW)
START!!!(letmo)
Tarquini využívá potenciálu svého turbodieselu a uhání vpřed-před Huffa.Do první zatáčky-šikany se vozy řadí vedle sebe i po čtyřech!,z toho nám ústí všelijaké komplikace….např.:Larini je otlučen o Monteira a Geneho,druhý jmenovaný si ještě“neodpouští“(neudělal to schválně)menší popostrčení,stačící na Lariniho výlet mimo trať a znehybnění jeho Chevroletu-out…..Mimo jiných má i Porteiro(deroucí se dopředu)co dělat aby se vůbec udržel v tempu a uvnitř“popojíždějící“kolony,Huff usměrňuje neposednost zádě svého Chevroletu(kontakt s Tarquinim).a Priaulxovi se nezdá vozovka příliš široká a roztahuje se i na trávník vedle trati…Tohoto všeho perfektně využívá Farfus-neváhá ani na okamžik a jde před Tarquiniho na první místo!Až ze startovní 13 se na 5 objevuje domácí J.Muller a vypadá to,že je při chuti….Jdeme do druhého kola.BMW J.Mullera vypovídá službu-tech.problémy-propad….Při pohledu na ploužícího se Němce nám za ním ve vysoké rychlosti letí jedno z nezávislých BMW do kačírku(nekontrolovaně-smykem!),na čele se kromě Huffa dotahujícího Tarquiniho nic neděje,kamery se věnují spíše dění v hloubi pole,kde Zanardi předvádí efektní hodiny….Na pole position do druhého závodu má nejlépe vykročeno Priaulx(8.),před ním Rydell a Gene.Huff již těsně za Tarquinim,ten se v pátém kole dopouští malé chyby a i přes následný tvrdý odpor ho Huff zdolává-Huff 2.!
Průběžné pořadí po 5.kole:1.Farfus,2.Huff,3.Tarquini,4.Menu,5.Monteiro,6.Gene,7.Rydell,8.Priaulx
Možná Tarquini ztrácí rytmus,možná jeho TDI pod kapotou“ztrácí dech“,každopádně ho v dalších kolech předjíždí jeden vůz za druhým.Priaulx,který je právě v předjíždění Tarquiniho na řadě ovšem činí neuvážený krok!Dává se do manévru v nevhodnou chvíli a na nevhodném místě,vozy dlouho v kontaktu,nakonec Priaulx přetočen a vyhozen nadobro mimo trať-out…..Znovu se německé kamery chvályhodně věnují dění v hloubi startovního pole,kde do té doby 15.Thompson svádí víceméně“autokrosový“souboj s nezávislým BMW(Thompson smykem mimo trať po trávníku-efektní,BMW nápodobně,ovšem beze smyku…..).Lada pilotovaná van Lagenem na 16.místě!,dokonce před Thompsonem!!Zanardi se i přes výše zmíněné komplikace nevzdává a předvádí společně s Y.Mullerem útok na jedno z mnoha nezávislých BMW,Coronel na 7.místě dotahuje Rydella,čelo závodního pole velice roztaháno,Zanardi postupuje v pořadí stále vpřed,ale to už tu máme CÍL!!!!!
Výsledky:1.Farfus(BMW),2.Huff(Chevrolet),3.Menu(Chevrolet),4.Monteiro(Seat),5.Gene(Seat),6.Rydell(Seat),7.Coronel(Seat),8.Porteiro(BMW),9.d Aste(BMW),……11.Y.Muller(Seat),12.Zanardi(BMW),…..15.van Lagen(Lada),16.Thompson(Honda),…..23.Tarquini(Seat),…..26/26 J.Muller(BMW)
Hodnocení:Snad na každé tribuně si přítomní diváci přišli na své.Na každém místě trati se dělo něco netradičního,mnoho různých výletů mimo trať,naštěstí s ne tak velikou úmrtností samotných vozů.Uvidíme co přinese závod číslo 2…..
Nebudu to nijak zvlášť prodlužovat,stejně už jsem prodloužil první závod na snad maximální možnou úroveň,takže jen informace že za incident Tarquiniho s Priaulxem obdržel Tarquini minutovou penalizaci(k docílenému času v prvním závodě…..myslim….).
2.závod
Startovní rošt:1.Porteiro(BMW),2.Coronel(Seat),3.Rydell(Seat),4.Gene(Seat),5.Monteiro(Seat),6.Menu(Chevrolet),7.Huff(Chevrolet),8.Farfus(BMW),9.d Aste(BMW),10.Hernandez(BMW),11.Y.Muller(Seat),12.Zanardi(BMW),…..14.van Lagen(Lada),15.Thompson(Honda),16.Huisman(BMW),…24.Tarquini(Seat),25.Larini(Chevrolet),26.Priaulx(BMW),27.J.Muller(BMW)
START!!!(pevný)
BMW(zejména potom Farfus)předvádí oproti ostatním skutečně raketový start.Před první zatáčkou Farfus již na druhé pozici!,v zatáčce samotné se propadá vinou veliké“mely“nejvíce postihující například Monteira(out)nebo Thompsona(out),div že se Brazilec ze situace vůbec dostal(propad na zhruba úroveň své startovní pozice)Vedení drží Porteiro,Coronel stále druhý!!a Hernandéz(nezávislý jezdec-netovární jezdec)na pozici číslo 4!!Zanardi nevypadá,že by měl znovu předvádět takovou show jako v prvním závodě(poškozen)a Hernandéz,po kamerami nezachyceném podlehnutí Genemu podléhá i Y.Mullerovi….Porteiro si buduje náskok,Farfus nabírá tempo a už je za Hernandézem!Gene přes Huffa-3.,poslední bodovanou příčku okupuje Huisman a nedaleko od něj Priaulx!!!Farfus potvrzuje dávno osvědčené – po propadu většinou následuje rychlý vzestup a potvrzuje to zvládnutím problému jménem-jak Hernandéz,tak i Y.Muller-5.!Priaulx je takovým“klonem“Farfuse a je již 8.!,Hernandéz oplácí alespoň Y.Mullerovi z úvodu a jde přes něj na 6!!
Průběžné pořadí po 6.kole:1.Porteiro,2.Coronel,3.Gene,4.Huff,5.Farfus,6.Hernandéz,7.Y.Muller,8.Priaulx,….12.Larini,13.Tarquini,…19.Rydell,…21.Zanardi
Po náznaku budování si náskoku před druhým Coronelem už musí Porteiro volit defenzivní stopu-tak moc je Coronel“při chuti“!Huff po delší době se konečně vypořádává s Genem a stíhá vedoucí duo.Gene s Y.Mullerem na trati fungují jako dvě veliké zátky přes které se dostat je obtížné,ale ne nemožné….Porteiro si uvědomuje tlak od Coronela a jede na hranici jak svých schopností,tak schopností svého auta….a Priaulx zdolává Y.Mullera!!-7.!Farfus si činí z Geneho takového“otloukánka“,teď mu dokonce přistrčil zadní nárazník se zadním blatníkem až na pneumatiku a ta kouří!(Gene jede bez problému dál).Máme tu poslední kola,Priaulx přes Hernandéze a těsně za Farfusem!-6.!Larini zdolává zatím 9.J.Mullera a Priaulx Farfuse!-5.!Gene se jeví jako“špunt“výborný-nikoho nepouští a to i přes tlak vozů BMW veliký….Larini si ještě prochází autokrosovou vložkou(ztrácí vydobyté pozice)a CÍL!!!!
Výsledky:1.Porteiro(BMW)/ESP/,2.Coronel(Seat)/NED/,3.Huff(Chevrolet)/GBR/,4.Gene(Seat)/ESP/,5.Priaulx(BMW)/GBR/,6.Farfus(BMW)/BRA/,7.Hernandez(BMW)/ESP/,8.Y.Muller(Seat)/FRA/,9.J.Muller(BMW/GER/,10.Huisman(BMW)/NED/,11.Larini(Chevrolet)/ITA/,….13.d Aste(BMW)/ITA/,….16.Tarquini(Seat)/ITA/,…19.Zanardi(BMW)/ITA/,20.Rydell(Seat)/SWE/
Hodnocení:Pravidlo o šetření vozů jezdci v prvním závodě se tak trochu vyvrátili.Kromě hromadného“odchodu“jezdců do boxů po první zatáčce se událo,možná více předjížděcích manévrů(alespoň na špičce určitě),ale zase méně efektně-dramatických situací.Tak příště,v Imole!,snad se nám to dá dohromady(ale pochybuji).
SuperBike-Velká Británie-Donington(6.-7.9.2008) IRC-Česká republika-Barum Rally
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.