-
velký soused z nošovic
Reklama o táákhle maličkém sousedovi z Boleslavi a nejprostornějším autě ve své třídě mě natolik dostala, že jsem neodolal a prodejce Hyundai navštívil. Vyvolené auto jsem pravda v autosalónu musel chvíli hledat. Nejen kvůli záplavě těch všech fluidních tvarů, ale také jeho umístění až v koutku na konci salonu. Poznávací znamení – černý C sloupek je ale nepřehlédnutelný, líbivý a dodává autu jistý punc individuality.
Když si ale tento skvěle zakomponovaný detail odmyslím, tak si troufám říct, že by i20 působila tuctově až nudně. To není ale výtka, spíš pochvala, že méně kudrlinek a křivek mnohdy působí s povedenými detaily velmi harmonicky a svěže. Po usednutí za volant příjemné pocity překvapivě gradují. Palubka působí velmi hodnotně, obzvlášť v kombinaci antracit a modro-šedá. Velmi mi připomíná svou koncepcí aktuální Kiu ceed. Rukopis Petera Schreyera je prostě znát.
Část palubky je z měkčených plastů s jemnou strukturou, vše vypadá bytelně, dobře zpracované i sladěné. Kolem sebe vnímám dostatek místa a to ve všech směrech. Pocit za volantem bych definoval jako příjemný až útulný, přirozený, jen nastartovat a vyjet. Co ale vyloženě kazí dojem je plast základní verze volantu. Je příliš tvrdý a kluzký. Příplatek za kůži bude nutností. Ergonomicky skvělé je umístění USB a AUX konektorů spolu se 2 12V zásuvkami pod ovladačem klimatizace.
Na zadních sedačkách je to horší ale za sebe se bez problémů posadím a pocitově vnímám podobný prostor jako ve fábii, ale zklamu vás metr sebou nemám. Kufřík nevybočuje ze standardů třídy a nakonec proč taky že ano, jen ta nákladová hrana je dost vysoko. Na druhou stranu zavírání vnitřními úchyty je výborné a funkční. Velmi praktické jsou taky ve střešní liště integrované úchyty na zahrádku.
Co ale vybočuje z obvyklých standardů i nových aut, je nedefinovatelný chemický smrad který se nejintenzivněji line právě z kufru. Ale ten doufám vyprchá do roka a do dne jak zvolal bájný chodský hrdina. Co ale hodnotím vyloženě negativně, jak již zmínil Rohypnol to je titěrný mikrospínač otevírání kufru. Já měl úspěšnost tak 50/50.
V rámci promo akce ( pozor neplést si s porno akcí ) si objednávám zkušební jízdu, ochotný prodejce mi sám nabízí celý víkend. Takže za týden si to s korejskou sice trošku smradlavou kráskou rozdáme na ostro.
Týden uběhl jako voda, takže přebírám klíče k i20, bohužel je pouze v téměř v základu a motorem 1,2 16V 63 Kw a manuálem. Požadovaná 1,4 CVVT bude prý k mání až za několik týdnů. Zato ve výbavě nechybí dálniční známka, která se bude určitě hodit. První km vedou přes lehce ucpanou Plzeň. Tady malý atmosférický motůrek celkem překvapuje. Je svižný, tichý, kultivovaný, do města naprosto vyhovující. Manuál je přesný, kdo by chtěl protáčet kola při výjezdu z křižovatku bude sice zklamán, ale rozjezdy vzhledem k výkonu motoru jsou svižné. Rychlosti do města poskládané akorát 4°bere v pohodě 50. Brzdy na můj vkus ostřejší , v řízení ale necítím vůbec nic, volantem jen točím, auto poslušně zatáčí. Posilovač je nastavený ještě lehčeji než u koncernu ale příjemný je aspoň velký rejd a výborná manévrovatelnost obzvlášť ve městě. Musím ale pochválit dvě z pohledu posádky velmi důležité věci. Nejprve sice jednoduchá sedadla, zato ale s dostatečnou délkou a správným sklonem sedáků. A dále pak výborný komfort odpružení na plzeňských průměrně kvalitních silnicích. Kam se hrabe Octavia 3 1,6 TDi, se kterou jsem před týdnem najezdil v oblasti Španělské Valencie a Castellónu více než 500Km. Vyjíždím za město na silnice 1-3 tříd, beru všechno útokem v rámci dynamiky 1,2 motůrku. Ten se statečně pere s mými požadavky na Dynamiku. Ale nízký krouticí moment maloobjemové atmosféry mě nutí do vyšších otáček. Chybějící výkon i N/m se projevují obzvlášť v kopcích nedostatkem dynamiky. Motůrek ale překvapuje i na okreskách svou kultivovaností ( tak do 4 tis.ot). Podvozek i brzdy odvádí velmi dobrou práci ale přeci jen na hrubším asfaltu a hodně zalátovaných okreskách je podvozek hlučnější a méně jistý, i když stále komfortní. První den zakončuji asi po 100 km jízdou po přivaděči. Do 120 km je vše v pořádku, ticho komfort kultivovanost, ale nad tuto rychlost roste hluk snad ve všech směrech. Nejméně aerodynamický, výrazněji pak od podvozku a nad 130 jasně převažuje motorový hluk. Příjemné zjištění mě ale čeká při pohledu na palubní počítač, který hlásí průměr 5,7 L/100Km, což nepovažuji za vůbec špatnou hodnotu.
Druhý den vyrážíme tentokrát už v obsazení 2 osobami po dálnici do Prahy. Na ní se jasně projevuje nevhodnost základních motorizací pro rychlosti nad 120 Km/hod. Nad touto mezí začíná být celkový hluk již řekněme rušivý a nad 140 už vyloženě nepříjemný. Podílí se na něm zejména motor ale také podvozek, v nejmenší míře aerodynamika. Taky se mi zdá že, stupňovitý ukazatel paliva ubírá čárky poněkud rychleji, než se v reklamních prospektech píše. Před Prahou na palubním počítači svítí hodnota 6,7 l/100Km. To sice nevpadá vyloženě špatně, ale když vezmu v úvahu, že je do tohoto údaje zahrnuto i předešlých 100 Km za 5,7, tak na dálnici při průměrné 130 si malá 1,2 atmosféra řekla o nějakých 8 L. A to opravdu není zrovna málo. Jízda nepříliš ucpanou, sobotní Prahou spotřebu srazila na 6,5 L. Jízda po pražských tankodromech byla ale stejně jako v Plzni velmi kultivovaná, komfortní a svižná. Opět se potvrdilo že i20 s tímto motorem se ve městě cítí jako ryba ve vodě. Při zpáteční cestě jsem raději přes 120 nejel, i tak byl výsledek opět 6,7. Po dotankování do plna, tedy automatického vypnutí pistole – nájezd 400Km, a 30L benzínu znamená nepříliš lichotivých 7,5L/100Km.
Dosud jsem hodnotil i 20 bez přímého srovnání s Fabií, kterou jsem také sice také nedávno jezdil, ale to byla jen krátká předváděčka, asi 40 Km navíc jen s oběma verzemi TSi. Takže k nějakému profi srovnání opravdu nemám oprávnění. Nicméně pokusím se stručně shrnout své poznatky a dojmy z obou aut. I 20 mě celkově velmi příjemně překvapila. Harmonický vyvážený a sladěný design, který povedenými detaily (černý C sloupek, výrazné tvarované zadní i přední světlomety) posouvá tuctové auto do kategorie těch líbivých, až se nebojím říct vyloženě pěkných aut.
To co načal exteriér, pokračuje i v interiéru. Dojem kvality, prostornosti, útulnosti. Obzvlášť výplně dveří působí vedle laciných plastů ve fábii (obzvlášť v béžové a červené kombinaci) až luxusním dojmem. Výborná, i když jednoduchá sedadla skvěle podepírající stehna, přirozená pozice za volantem a dostatek prostoru ve všech směrech zejména nad hlavou a na šířku pozitivní dojmy umocňují.
Vzadu to už taková sláva není, tady si s fábií nemají co vyčítat. Kufr je subjektivně velmi podobný u obou konkurentů. Jízda je v i 20 o něco komfortnější než ve fábii obzvlášť na lepších až průměrných površích a v nižších rychlostech. Na horších a rozbitějších cestách a obzvlášť při vyšších rychlostech je naopak lepší Fabia. Ta má také výrazně komunikativnější řízení. Základní motor Hyundaie 1,2 16V 63Kw se 121 N/m je vhodný hlavně do města, a max. do 120 km/hod, pak už začíná otravovat hlukem a nepotěší ani vysoká spotřeba na dálnici. Předpokládám, že 1,4 CVVT 74Kw a 133 N/m bude v tomto ohledu výrazně lepší, i když na přeplňované TSi mít nebude.
Manželce se i 20 celkově vyloženě líbila po všech stránkách – design, bytelnost zpracování interiéru, komfort jízdy, jen by si přála s ohledem na způsob využívání auta silnější a na dálnici méně užraný a tišší motor. A lepší volant potažený kůží. Obojí je řešitelné do 300 Tis Kč. Takže jako 2 auto pro ženu s naprosto klidným svědomím si ho dovedu představit. Já kdybych hypoteticky kupoval malé auto pro sebe, tak je Fábia 1,2TSi 81 Kw ve výbavě Style jasná volba. Je pro mě designově přitažlivější, jízdně i výkonově zajímavější.
S ohledem na renomé a postavení obou značek na trhu bude malá škoda opět jasně v čele ale i 20 je velmi silný soupeř. V základní motorizaci tj. při použití do města, 1,2 16V – 4 válec versus 1,0MPi – 3 válec je český korejec podle mě lepší volba. Naopak jako universální rodinné auto je jasně lepší volba Fabie TSi. Diesely se hodnotit neodvažuju, jednak jsem s nimi nejel a podle mě do takto malého auta vlastně ani nepatři. Velkou výhodou Fábie je verze kombi kterou Hyundai nenabízí.
21 Responses to velký soused z nošovic
[1]
2. 3. 2015 v 11:36Stephen
Já jsem asi trochu pomalejší, ale poněkud u i20, vyráběné tuším v Indii, ten titulek o sousedovi z Nošovic nechápu :-(.
[2]
2. 3. 2015 v 11:42Stephen
Tak se musím opravit, pro Evropu se dle všeho vyrábí i20 v Turecku.
[3]
2. 3. 2015 v 14:30iudex
Pekná recenzia, objektívne a triezve porovnanie, palec hore.
Hoci som nešiel ani v jednom aute, tiež to takto od stola vnímam tak, že ak by šlo o badžetovú voľbu, uprednostním i20ku so štvorvalcom pred litrovým R3 vo Fabii; naopak ak by peniaze neboli na prvom mieste, volil by som Fabiu TSI. Uvidíme, ako sa veci zmenia s príchodom malého turba, to by malo i20ke pomôcť.
Reakce Verny:
Díky za pochvalu, u toho turbomotoru bude velmi záležet na ceně. TSI už jsou konečně vychytané, korejské turba ještě mohou trpět řadou dětských nemocí jako před pár lety TSi.
[4]
2. 3. 2015 v 16:15webpaja
Je vidět, že jsi věnoval autu dost času…pěkně popsáno Verny 🙂
reakce Verny:
Díky za pochvalu, jen tak mimochodem, tvé příspěvky čtu velmi rád.
[5]
2. 3. 2015 v 22:31Emel
Hezký textík, bravo 🙂
Pár věcí co mě zaujalo – pohled do interiéru ve mě žádné nadšení nevyvolává a třeba ty záslepky tlačítek na volantu křičí dost nahlas, že tam něco být mělo, ale není. Je ale pravda, že v podobně základní Fabii jsem neseděl (a podle renderů to bude asi ještě horší). Navíc tohle je potřeba zažít.
U Fabie souhlas se Style, jakmile chce člověk třeba litá kola, je Style jasná volba… oproti zvyklostem, kdy ten zlatý střed bývá něco ve stylu Ambition Plus.
Nejsem si jistý, že Schreyer měl u Kie na starost i interiér… ale každopádně se mi Ceed taky líbí uvnitř i venku a design i20 považuju (spíše zvenku) za vítaný odklon od fluidních křivek, je to prostě evropské auto se vším všudy, které lze klidně zaparkovat vedle Pola… ty černé sloupky ale dodávají tu špetku jinakosti. Podobně jako u Pulsaru, jen zadní světla tam připomínají asijský původ.
Reakce Verny.
Já jsem se cítil v interiéru i20 příjemně a působil na mě až útulným dojmem. fabie má interiér taky zajímavý skoro bych řekl že z posledních škodovek vyjma Superba nejvydařenější. Ale je tam cítit ta německá strohost. No a ten volant v I20 naprostý souhlas, taky jsem ten kluzký plast kritizoval, ještě bych přidal příliš široké úchyty středu a věnce. Dost blbě se to drží jednou rukou.
[6]
2. 3. 2015 v 22:32Emel
PS: zkus si prověřit nastavení blogu, jestli nemáš zapnutou autorizaci příspěvků… pak by se tu ostatním nezobrazovalo nic krom jejich vlastních příspěvků.
Reakce Verny:
Snad jsem to už nastavil správně. ale v těch reakcích na příspěvky pořád tápu, zatím jsem nenašel lepší způsob než odpovědět editací příspěvku.
[7]
2. 3. 2015 v 23:26Bertold
Ahoj!
Díky za zaujímavé porovnanie. Rád si čítam Tvoje príspevky. K i20-tke sa neviem vyjadriť, lebo som sa v nej neviezol, ani som v nej nesedel, len som do nej letmo nazrel. S Fabiou III mám bohatšie skúsenosti. i20-tka mi nedala dôvod sa ňou hlbšie zaoberať. Nie je kombi (zatiaľ) a nemá benzínové turbo (zatiaľ). Takže nič. Ale auto sa mi zvonku páči a zdnuka tiež ujde. Výhrady mám len k displeju rádia, ktorý je oproti displeju vo Fabii Ambition dosť mimo, nehovoriac o rádiu Bolero v prípade výbavy Style.
Dosť sa čudujem, že ľudia zhadzujú Fabiu III za tvrdé plasty v interiéri (nemyslím Teba). Palubná doska vyzerá podľa môjho gusta výborne a široká hliníková lišta jej dodáva šmrnc. A zvoliť sa dá svetlá aj tmavšia verzia lišty. Či sú plasty na palubovke tvrdé alebo mäkčené mi ani na um neprišlo skúšať, lebo sa ich budem dotýkať len keď budem utierať prach a to budem mať v ruke handru, takže to je egal. A mäkčený hliník by asi nebola veľká výhra. Lacný plast je vidieť na dverách, ale tie človek pri jazde nevníma. V čiernom prevedení je to v pohode, v červenom prevedení lacný plast už bije do očí. Z môjho pohľadu omnoho väčší vplyv na dojem z kabíny ako plasty na dverách robí displej rádia, ktoré vodič neustále periférne vníma a o tom som už písal, že je to nepomer.
Pri Fabii III som bol dosť prekvapený z mäkkého sedáka predných sedadiel a jeho bočného vyvýšenia. Pri nastupovaní to môže niekomu pripadať fajn, že si sadne krížom a bočné opory necíti, ale potom je to len atrapa na efekt. Skúšal som aj športové sedadlá a to už bolo o dosť lepšie (samozrejme nie pri nastupovaní). Sedák a bočné výstuhy sú o poznanie tvrdšie. Čo sa chrbta týka, tak tu veľký rozdiel medzi normálnymi a športovými sedadlami necítim. Jasné, driek má oveľa masívnejšiu oporu, ale odstredivá sila najviac pôsobí na hornú časť chrbta a najvyšší bod bočného vedenia ktoré drží vodiča v zákrute je v prípade oboch typov sedadiel rovnaký. Rovnako bočné výstuhy operadla štandardných sedadiel sú dostatočne tuhé. Takže praktický význam športových sedadiel nie je bohvieaký, ale pocit pri a po zaujatí pozície za volantom je výrazne odlišný. V štandarde sa cítim ako by som sedel na mäkko čalúnenej stoličke, kdežto pri športových sedadlách to isté vnímam ako by som sedel „v sedadle“.
Tiež ma zaujalo ako všetci novinári unisono spievajú ódy na podvozok Fabie III. Napr. pri uvedení Rapidu boli top prioritou jazdné vlastnosti v krkolomných situáciách a komfort bol na druhej koľaji, pri Fabii III vychvaľujú vysokú mieru komfortu a veľké náklony v extrémnych situáciách ich nechávajú chladných. Je jasné, že Fabie so 66 kw nebudú trhať rekordy na okreskách a zákazníci oveľa viac ocenia komfort na nerovnostiach v meste (Rapid detto ), ale to unisono ma udivuje, najmä ak sa spieva aj pri 81 kw verzii, ktorá už dokáže slušne vyceriť zúbky. Pri skúšobnej jazde som cítil, že auto sa na nerovnostiach dosť pohupuje a zákruty sprevádzajú väčšie náklony. Mäkšie pruženie je pre komfort samozrejme plus, no pre pocit, že aj pri dynamickej jazde má vodič auto pevne v rukách, to už nie je to pravé orechové. Navyše vyniknúť mäkšiemu podvozku dá strmý prevod riadenia. Odporúčam pri testovacej jazde spraviť zopár esíčiek na rovnom úseku.
A moje resumé? Škoda Fabia III Combi 1,2 TSI 81kw Style so športovými sedadlami a športovým podvozkom. Za cca.4 mesiace bude v garáži. Už len dúfať, že športový podvozok nebude z betónu, ale niečo podobné ako je štandard pri Octavii III.
Reakce Verny:
V recenzi jsem taky psal že pro mě osobně by byla jasná volba fábie 1,2 TSi 81 Kw Style. Počkat ještě rok na i na fabie bude 6-8% sleva stejně jako na ostatní škodovky. A to už pak bude zajímavé. Teď z nich vyždímeš pokut to není zrovna skladovka v bílé barvě tak 2-3%. Co se mi na sedadlech u i20 ale velmi líbilo tak to byla délka sedáku – 52 cm a jeho správný sklon. To je na delší cesty aspoň pro mě důležité. Fabie má jen 50 cm, a je to s podivem ale každý cm je znát.U těch sportovních sedadel mě zase rozčilovala ta integrovaná opěrka. Nechápu proč se neustále vymýšlejí nějaké blbiny, které vypadají na oko dobře ale nejsou ani funkční ani pohodlné. Např. podélně nastavitelná opěrka hlavy u Octy 1 je naprosto super. Nechápu že od toho odešli asi náklady nic jiného mě nenapadá.
[8]
4. 3. 2015 v 22:10Verny_2013
ahoj všem co jste mi poslali komentáře za které jsem samozřejmě velmi rád. Je to můj první blog, tak asi jsem ho měl špatně nastavený že se komentáře nezobrazovali. Snad už je to v pořádku. Zkouším odpovědět na jednotlivé komentáře ale zobrazuje se mi jen tlačítko upravit, nikoliv reagovat, nebo odpovědět tak trochu tápu. Ale snad na to přijdu. Verny
[9]
4. 3. 2015 v 22:32Verny_2013
odpověď na komentář 2 Stephen,
Reagoval jsem na tu vtipnou ale současně agresívní reklamu hyundaie, vek které bude soused z Boleslavi táákhle maličkej, nikoliv na to kde se vyrábí.
[10]
4. 3. 2015 v 23:40Verny_2013
Hurá, konečně jsem přišel na to jak odpovídat na příspěvky, takže ještě jednou. Nadpis je reakce na reklamu o táákhle maličkém sousedovi z Boleslavi
[11]
5. 3. 2015 v 09:50Bertold
[7] to Verny_2013-
S tou integrovanou opierkou hlavy pri športových sedačkách ti dávam za pravdu. Ide o efekt nie o funkčnosť. Nebyť mäkkého sedáka štandardných sedadiel, bohato by som si s nimi vystačil.
Ešte som sa nezmienil o lakťovej opierke medzi prednými sedadlami. Tá v sklopenom stave prekáža aj pri radení rýchlostí, nieto ešte pri obsluhe ručnej brzdy či pri zapínaní pásov. Pri mojej výške 198 cm, teda pri posunutom sedadle vzad, mi vadí aj vo vyklopenom stave. Lakeť mám pri radení neustále v kontakte s tvrdým plastom. Dohodol som sa s predajcom, že opierku mi vymontuje. Podľa manuálov ktoré sme pozerali, by sa mala dať objednať originál záslepka diery, ktorá vznikne po vymontovaní.
[12]
5. 3. 2015 v 14:38Stephen
To Verny 2013: Jistě, jako parafráze té neskutečně imbecilní reklamy resp. jako básnická licence to je fajn, ale s ohledem na faktické místo výroby působí titulek trochu jako vlastní gól.
Což ovšem nic nemění na tom, že Tvoje hodnocení je velice pěkně napsané, stylisticky i obsahově. Já, ač si o sobě troufám tvrdit, že jsem HYUNDAIsta, přílišným nadšením z i20 neoplývám. Interiér neurazil, i když smrděl lepidlem, ale moje zkušenost s motorem 1,2 63kW je tristní. To i Fáčko bylo kdysi živější :-(. Vnější vzhled naopak hodnotím vcelku kladně, stylistický jazyk Fluidic Sculpture 1.0 z modelů i30GD a i40VF mi přijde vskutku nevkusný, verze 2.0 prezentovaná na novém Genesisu, Sonatě LF potažmo právě na i20 se mi i docela líbí. Jinou otázkou jsou ceny, ty realitě trhu moc neodpovídají, ale uvidíme jaký prostor dostanou posléze prodejci.
Reakce Verny:
Třeba časem nabídnou nějakou akční verzi tricolor, nebo v tomto případě spíš asi eurostar se zajímavou cenou a výbavou. Konkurence je k tomu donutí. Nová Mazda 2, či opel Corsa jsou také mimořádně povedená malá auta.
[13]
5. 3. 2015 v 21:11Verny_2013
reakce na 11 Bertold
Já si na loketku u Octy zvyknul velmi rychle, ale třeba manželka si ji téměř vždy odklápí protože ji prý omezuje. Takže to je velmi individuální. Obzvlášť pokud Ti ještě vrátí peníze tak je to dobrý tah.
[14]
5. 3. 2015 v 22:36Ronault.
Výborné čtení, musím pochválit! Souhlasím s hodnocením interiéru, ten mě taky překvapil. Zatím jsem i20 zkoušel jen staticky, ještě dříve než bylo pořádně v ČR a tak y mě zaujalo a asi souhlasím, že jeho největší slabinou bude absence konkurence proti TSI.
[15]
6. 3. 2015 v 20:33Verny_2013
odpověď Ronaultovi:
Především díky za pochvalu, chtěl jsem aby byla recenze co nejvíc nestranná, a taky jsem ji pojal doufám s nadhledem a hlavně z pozice praktického uživatele a ne motoristického novináře. Proto převažují praktické postřehy a dojmy nejen moje ale i manželky nad obvyklými novinářskými klišé. Ale stejně se už těším na dalšího konkurenta který může sakra zamíchat kartami mezi malými auty – Mazda 2.
[16]
8. 3. 2015 v 08:28miromen
i20 jsem si prohledl taky jen staticky ve vybavě Style+. Exterier neurazi ale ani nenadchne a da se řict že to co jsem viděl na obrazcich to jsem spatřil na vlastni oči což se většinou nestava. A potvrdilo se mi i to že každa čast jaky by byla z jineho auta. Zadek sice neni zrovna originalni ale pro mě dost libivy. Naopak předni čast je sice neokoukana ale moc krasy zrovna nepobrala.
Interier da se řict ten stejny ktery je zde na obrazcich tedy s tim nevzhlednym šedym plastem a musim řict že interier byl pro mě zklamani vzhledem k tomu co se o něm piše. Nevim jestli měl na tom zasluhu pravě ten plast v nepěknem šedem otstinu ale celkově na mě interier pusobil lacně a neutulně.
[17]
8. 3. 2015 v 18:51Verny_2013
Odpověď Miromen,
Taky jsem psal že nebýt těch pár povedených detailů tak je to v podstatě tuctové auto. Interiér se mi naopak velmi líbil, barevná kombinace byla ve skutečnosti antracit/modro-šedá která dobře ladila s barvou karoserie. A cítil jsem se uvnitř celkem útulně. Co se mi vyloženě líbilo, tak na poměry malého auta prostornost podélná ale zejména příčná. Spolujezdec není v intimním kontaktu s řidičem jako ve fábiích, Asi jsou sedadla blíž ke dveřím.
[18]
25. 3. 2015 v 09:45Fides
Hodně dobrý článek, zajímavý, čtivý.
[19]
25. 3. 2015 v 13:24Verny_2013
[18]
Díky za pozitivní komentář to vždycky potěší.
[20]
7. 4. 2015 v 14:17Dixik2
Já s ní taky jezdil.
i20 1.2 55 KW 5.st. Family+a paket Club:
Statické dojmy:
Materiály měkčené plasty,dvojité těsnění dveří.Tichý zvuk při zavirání dveří.Na šířku stejné jak FIII.Vyčnívají palubovka s natočením k řidiči.Dost zabírá místo.Blikry trojbil a aut.zamykání.S materiály spokojenost.
Jízdni dojmy:
Brzdy vzadu bubnové.Bržděnís příjemným nástupem. .Při razatnějším brždění také velmi dobré.Řazení krátké dráhy,rychlosti dobře zapadaly.Odhlučnění a filtrace nerovností velmi dobrá.
Do 80 km/h motor tahá dobře.Z 80-100 km/h také dobré.Od posilovače také dobrá odezva.
Motor doporučuji do města a krátké příměstké trasy.Celkově se s novou i20 jezdí dobře.Oproti minulé generaci je to velký skok kupředu.
Přeplňovaný benzínový motor bude v roce 2016.
[21]
7. 4. 2015 v 15:43Verny_2013
[20]
Takže jsme se v podstatě shodli, teda až na ten posilovač řízení . V něm jsem opravdu žádnou odezvu necítil.