-
Nepochopený?
Auto které předběhlo vkus většiny potencionálních zákazníků. Auto které svým designovým ztvárněním téměř každého šokovalo. Takový byl Mégane II. Někdo ho zatracoval a považoval za vrchol nevkusu, někdo ho miloval a vynášel do nebes. Z počátku výroby jsem si nedokázal tohle auto nikam zařadit. Je krásný nebo je ošklivý? Těžko říct, ale jistě se mu nedala upřít velká dávka originality. A stejně tak jako díla Pabla Picassa lidé docenili až s postupem času, tak i Mégane se stál pro většinu krásným až na sklonku svého automobilového života.
Každá automobilka se snaží vtisknout svým výrobkům firemní identitu. Některé to dělají tak že použijí stejný styl masky chladiče nebo použijí jen drobné identické díly. Ale pokud byste měli to štěstí a viděli vedle sebe stát Mégane II, Avantime a Vel Satis, bylo by vám hned jasné, že jsou od jednoho výrobce. A pokud by existoval automobilový Louvre tak by zde tato auta jistě měla své čestné místo.
Někteří u Méganu postrádají návaznost nebo alespoň malý odkaz na předchozí generaci, ale je to snad chyba? Dle mého názoru ne. Stejně tak jako se člověk přizpůsobuje době do které se narodil tak by i auto mělo být autem své doby.Jaký je váš názor na Mégane II? Líbil se vám hned nebo až s postupem času? A nebo se vám nelíbil nikdy?
vrkuboy.auto.cz
- Květen 20141 Příspěvek
- Duben 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Leden 20142 Posts
- Prosinec 20134 Posts
- Listopad 20131 Příspěvek
- Červen 20132 Posts
- Květen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Říjen 20121 Příspěvek
- Červenec 20121 Příspěvek
- Duben 20121 Příspěvek
- Říjen 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Únor 20101 Příspěvek
- Leden 20101 Příspěvek
- Listopad 20091 Příspěvek
- Červenec 20092 Posts
- Červen 20092 Posts
- Květen 20092 Posts
- Duben 20094 Posts
- Březen 20098 Posts
- Únor 20093 Posts
- Leden 20091 Příspěvek
308 222 Responses to Nepochopený?
[1]
28. 1. 2009 v 6.08Lovap
Megane II sa mi páčilo vždy – mám rád svojský dizajn. Preto som si ho (síce ojazdeného) aj kúpil 🙂 Ja som „na kombíky“, teda som si vybral Grandtour, ale hlavným dizajnovým ťahúňom sú krátke verzie. Najviac ten originálny dizajn vynikne na trojdveráku.
Ono, väčšina ľudí nemá chuť ani potrebu nejako vyčnievať z davu a preto (podľa mňa) kupuje autá konzervatívnejšieho razenia. Možno preto (a tristnú kvalitu na počiatku výroby) nie je tak rozšírený ako by mohol byť …
[2]
28. 1. 2009 v 6.57T613
Kombík byl nejhezčí do konce svého života. Budiž mu šrotiště lehké
[3]
28. 1. 2009 v 8.15Perun
Mě se Megane II líbil uvnitř… vně tedy ne, ale tolik odvahy, aby poslal do ulic akvárium na čtyřech kolech má jen Renault… A za to mu hlasitě tleskám 😉
[4]
28. 1. 2009 v 8.28GTI
Nejde o líbení, jde o zacílení. Vyrábí se auta pro drzky, pro panáky pro elegány, pro paničky pro tuningáře, pro švorcáky, pro diamantové kovboje… Nikoliv ovšem prvoplánově, tohle zatřídění prostě s autem udělá společnost lidí. Vím přesně pro jaké skupiny byl Mégan II ideálním vozem, a ovšem i to, pro jaké skupiny ideálním nebyl. Eurodrzky vídám v případě kompaktního mainstreamu zásadně v jiných vozech… 😉
[5]
28. 1. 2009 v 8.33vrkuboy
Tak to ja zase vnímám interier meganu II jako průměr.
[6]
28. 1. 2009 v 8.43vrkuboy
Jde o to jaký máš požadavky. Pokud bych chtěl auto na rychlý a pohodlný cestovaní GTI není špatný ;). Na okruh bych bral zase R26, ale u toho postrádám trochu větší designové odlišení od standardního modelu „jen“ nárazíky a kola jsou dost málo. A kdybych chtěl poutat pozornost slečen tak šíro v křiklavě zelené žádná nepřehlídne 🙂 no uvidíme co předvede nový megan RS a Focus RS
[7]
28. 1. 2009 v 8.57jurajos
Za seba môžem povedať že po predsatvení Meganu II som oľutoval vtedy čerstvú kúpu P307. Takže áno, a to tak že veľmi.(vokrem verzie sedan)
[8]
28. 1. 2009 v 9.13T613
(7) bať, bať
[9]
28. 1. 2009 v 9.15prekladys
extravagantní bude vždycky rozdělovat, loni byl tuzemským tématem třeba blob… renault má velmi výrazná designová období (2. půlka 60. let až počátek 70. let, přelom 20/21. století) střídající se s běžným průměrem (80. léta). mě se líbila celá jejich modelová generace té doby včetně Vel Satise. říká se tomu architektonický design. smyslové vnímání nelze spočítat ani změřit, někdo má rád holandské mistry, jiný impresionisty či postmodernu. to, že jednotlivec není schopen vnímat obsažené sdělení, neznamená ještě, že tam žádné není. prostě ho jen svými smysly neobsáhne. tohle třeba ooddělit od vnímání masy, které je vždy jen průměrem průměrů. někdo má prostě občas odvahu a cítí nutnost emočně oslovit i jiné než jen jany nováky z podolí… za to patří renaultu a francouzům vůbec velký dík
[10]
28. 1. 2009 v 10.24Kuko
hodně otázek, tak pěkně popořádku:
– Megane II hatch mi přišel zajímavý, a doteď to tak zůstalo. Nemůžu říct, že vysloveně se mi líbí, ale je zajímavý.
– Sedan – v rámci sedanů je z těch hezčích.
– Grandtour se mi líbí velice převelice. jedno z nej kombi v nižší střední.
– interiér – lepší průměr. Líbí se mi budíky, číslování. Středový panel preferuji trošku jiný styl. Ale celkově to jde.
– Megane III se mi líbí od prvního shlédnutí. Zatím jsem ho sice live neviděl, ale fotky + videa byla fajn. Jsem hrozně zvědavý na kombíka.
Kdo uhodne jakou verzi Meganu II mám přihlášenou pod svým jménem? 🙂
[11]
28. 1. 2009 v 10.26T613
(10) komb taťko 🙂
[12]
28. 1. 2009 v 10.32palmexman
líbil, přestože to nebyl můj typ.
strašně se mi líbil ten přechod z té nízké vajíčkovité generace 90.let – megane/laguna
do generace po r. 2000 megane/laguna/vel satis a avantime…ten byl fakt jako z jiného světa, klobouk dolů za tyto experimenty. dá se říci, že se ale u megana, ale hlavně u laguny vyplatili…ta byla v r.2000 jako nově představěná doslova zjevením
[13]
28. 1. 2009 v 10.38GTI
Včera jse viděl naživo Mégana III. První co mě zarazilo byla absence jakékoliv (známé zejména z még II) jiskry živosti. Poměrně ospalý kukuč, nezabírá ani architektura C sloupku… a svůj foto odhad, že půjde o spíše luxusnější vyznění se nanaplnila vůbec. Golf nadále nepokořen září.
[14]
28. 1. 2009 v 11.32dCi
[13] GTI: nesrovnávej s golfem, ten jiskru živosti ztratil s druhou generací a pak už jenom kynul jako prase
K tématu: Mégane II 3D před faceliftem byl z nabízených variant ten nejosobitější. Auto vypadalo mnohem menší, než ve skutečnosti bylo (byť prostorností skutečně neoplývalo) a mělo ze zadního pohledu ten nejjistější vizuální posaz na silnici. Řešení kombinace tvaru střechy a bočních oken dodnes točí hlavami.
Kombík a Scénic hráli na podobnou notu, byť již ne tak hravou.
Na mě ovšem zapůsobila ještě více druhá generace Laguny. Concorde. Tvar světel a ta „zbytečná“ lišta nad vstupem ke chladiči, neuvěřitelná boční linie oken u kombíku a její návaznost na tvar zadních světel. Byť se mi L3, nebo nová C5 velmi líbí, dodnes není ve střední třídě tak vizuálně silný vůz kombi, jako v případě Laguny II Grandtour před faceliftem.
[15]
28. 1. 2009 v 11.45T613
(14) až na tu dvojku golfa, která je nejhezčí, souhlasím.
[16]
28. 1. 2009 v 12.59AG
Za mně nelíbil a stále ještě nelíbí.Kombi bylo snesitelné,ale díky za novou „lidskou“ generaci.Taky je svá,ovšem stravitelně.
[17]
28. 1. 2009 v 13.21Kuko
[11]
hehe, to byl chyták
člověk si totiž ne vždy koupí to co se mu nejvíc líbí, ale prostě to na co má love 🙂
ale dostaneš ještě jeden pokus a nápovědu – hatch to není 🙂
[18]
28. 1. 2009 v 13.22T613
(17) trojkolka od Matelka?
[19]
28. 1. 2009 v 13.25Kuko
[14]
Laguna II byla skutečně velice zajímavá při uvedení. Já jsem dlouho nechápal její facelift, ale teď se mi po F/L líbí víc než origo. Hlavně černá Grandtour.
[20]
28. 1. 2009 v 13.26Kuko
[18]
no jo, tu nápovědu jsem asi neměl dávat, takhle jsi to měl moc lehký 🙂
[21]
28. 1. 2009 v 13.33Navtech
Nepochopený? Já vůbec nechápu, jestli je Megan II současnej, nebo minulej model a pochopitelně mě to vůbec nevadí.
[22]
28. 1. 2009 v 13.39Kuko
[21]
vzhledem k tomu, že kromě RS žádný nemá přes 200koní tě Megane zajímat ani nemusí 🙂
[23]
28. 1. 2009 v 14.44re: bu, bu, bu
kdyz megane II prisel, tak odezvu kterou vyvolaval byl zmatek.. za designem zadi jsem videl nadmerecnou porci samoucelnosti a jak jsem se obaval – samolibosti.. prolomit tvar kufru konkavne dovnitr znamena udelat veci tak jak nemaji byt, – uvazoval jsem tehdy jestli si nekdo tak trochu nekoleduje o hnev bozi..
interiery dosavadnich renaultu nejsou nic skveleho ani povedeneho, to uz se tu rikalo taky..
ale jak jsem jednoho slunecnyho dne na konci minuleho roku nasedl do megane rs (recaro brembo, bridgestone) a svezl se na tesne umistenych plechovych pedalech, na kastli jsem byl ochoten zapomenout. naopak, – strasil bych s ni ostatni „ucastniky“. uaaaa !!!
[24]
28. 1. 2009 v 14.49dCi
[21] Navtech: tím pádem mi uniká smysl tvého příspěvku
[25]
28. 1. 2009 v 15.07Navtech
[24] Stává se, že bývám Meganem 2?, ale když si dáš práci, tak ten smysl třeba najdeš.
[26]
28. 1. 2009 v 15.16dCi
[25] Navtech: jistě a v poledne bude pondělí
[27]
28. 1. 2009 v 16.22Elle est belle
Mě se Mégane II hrozně líbí, hlavně 5 dv hatch. a sedan. Ani nemyslim, že byl nepochopen, vždycky byl jednim z nejprodávanějších aut v Evropě (střídavě s Golfem, Puntem a dvěstěsedm)
[28]
28. 1. 2009 v 17.13507--
PERFEKTNÝ BLOG. Na Mégan II som mal názor nijak zauímavého auta. Ale potom išiel na ceste predomnou a colkom sa mi ten jeho zadok zapáčil. Naviac, celé auto je geometrické a tak ten zadok aj ladí s autom.
A teraz k tomu, že rozdeľuje ľudí výhradne do dvoch táborou. Na niektoré veci sa totiž hovorí, že môžete ich milovať, nenávadieť, ale určite nie niečo medzi tým, či ich ignororvať. U Megana to však nepaltí. Neplatí. A prečo? No preotže Mégane síce má kontroverzný zadok, ale Renault je auto, ktoré vyzerá ako tucotvka. To je veľký problém Renaultov. Napríklad sa stačí pozrieť na Avantime concept. Jedno z najkrajíšch telies vo vesmíre. No bežné Renaulty sú úplne obyčajné a ich zaujíamvý dizan je až nepriateľom. Je to ten istý prípad ako u Forda s kinetic desigom. Aj Iosis je zaujímavý, no bežné Mondeo síce hneď spoznám ako Modeno, no vyzerá ako obyčajné auto. PLatí to aj pre Verve. Je to tým, že prvky, ktoré perfektne ladia s dizajnom v sérii odpadnú a nahrdí ich nudný šedý plast. Autu to potom škodí, lebo na futuristickom dizajne nemá čio hľadať tuctovkov materiál. Takýto dizajn je síce dobrý pre koncept, ale úloha dizajnéra sériového auta je urboiť zaujímavé auto v rámci možností ceny a výroby. Dizajn auta je potom čudesný, vôbec neplní svoj účeľ a auto vyzerá ako tuctovka. A Renault Megan, to je ten prípad. Áno, hneď ho spoznám ako Mégan, ale žeby ma nenechal chladným, tak to nie. Má síce veľmi nezvyklý tvar, ale tie plasty z neho robia totálnu tuctovku a u mňa je Mégan II preto obyčajne pôsobiace auto. Len tvar nestačí. Keď raz má auto zaujíamvý tvar, ale vyzerá ako tuctovka, tvar nestačí. Toľko môj názor na dizajn automobilu RENAULT MEGAN druhej generácie.
[29]
28. 1. 2009 v 17.21Emel
Mě se u Megane II líbí zadní část – nejvíc asi u 5dv. Tady zvedám palce, takhle se dělá inovativní a avantgardní design. Předek je ale spíš průměrný, poměrně malá světla a nízká maska na mě působí trošku nedostatečně. Ne že bych volal po aplikaci Peugeotí tlamy.
Souhlasím s Lagunou II, kombi před faceliftem je úžasné. Facelift přinesl masku podobnou Méganu, ke které mám stejné výhrady (příliš nevýrazná, jakoby menší než by měla být). Osobně se mi líbila před faceliftem víc, na lištu nad maskou jsem si sice musel pár měsíců zvykat, ale dnes ji považuju za součást mistrovského díla.
[30]
29. 1. 2009 v 0.52aje
Mne sa megane II zacina pacit tak od verzie RenaultSport, najlepsie R26 🙂 Paradoxne ale skor sedan pokladam za najkrajsi sedan nizsej strednej (ono je to trochu jednooky medzi slepimi kralom, vidno, ze su to len verzie pre strednu a vychodnu EU a na zapade sa nerpedavaju) a GRANDTOUR, to je asi najrkajsi kombik v nizsej strednej.
HATCH bezny sam o sebe ma prilis neoslovuje a dost skoro zostarol. Som hondar, ale nikdy som civicy nemal moc rad, jeho posledne UFO je ale avantgardny dizajn, ktory ma zaujal (az na ten „vyklad“ miesto masky, to prehnali). Civicu som prepovedal tiez rychle zostarnutie, ale zda sa, opak je pravdou. Stale je to zjav zaujimavy a vyvazeny, nie je to ale uuuplne moj salok kavy. Ono v tom roku ked bol uvedeny ocenenie RET DOT DESIGN AWARD v triede TRANSPORTATION asi nebol nahodny. Dizajnovo to auto proste sedi, krivky maju zmysel.
Megane na seba upozornuje len tym opacne tvarovanym kufrom. Aj ked pozor, kufor je stale velky dost, kto ho kritizuje, nikdy megane II ani neotvoril
[31]
29. 1. 2009 v 1.12wikinko
(28) diky 507 za tvoj nazor, ale nikto tu nie je zvedavy na to, aky nazor ma na megane 11 rocne decko.
[32]
29. 1. 2009 v 13.20507--
28: Najprv si povedal, že mi je dvanásť, teraz mi je „až“ jedenásť. Ale mohlo by to tak byť, že človek by nestarol, ale mladol. 😀
Komentáře nejsou povoleny.