-
Lišák
VW Fox
Lišák je jasným důkazem toho, že automobilka volkswagen dnes už nedokáže vyrobit skutečný lidový vůz. Ne snad, že by fox nevypadal dostatečně lidově, ale pohled do ceníku musí odradit snad každého potencionálního kupce. Za 244 900 Kč dostanete auto s motorem o objemu 1200 ccm o výkonu 40 kW, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ABS a systém uchycení dětských autosedaček isofix. A co dál? Nic! Vše ostatní je za příplatek.
Teď malé srovnání. Například konkurenční Twingo nabídne mnohem atraktivnější
design, velkou možnost personalizace, vetší výběr motorů, a bohatší výbavu za podstatně nižší cenu. Při pohledu do ceníku příplatkové výbavy VW FOX zjistíte, že i v dnešní době kdy se VW staví do pozice automobilky, která je symbolem prémiové kvality a v hojné míře využívá hitech technologií, ještě stále nabízí z dnešního pohledu již zastaralé střešní okno za které si účtuje 19 900 Kč. Píše se rok 2009 a dnes už se pomalu stává standardem panoramatické střešní okno, které vás v případě twinga bude stát 15 000 Kč. Věřím, že dnes už si málokdo dokáže představit jízdu v autě bez rádia. Vrcholná verze autorádia (RCD 200 s přehrávačem cd a mp3, 4×20 w, a vstupem AUX) ve VW Fox stoji 16 800 Kč. Pokud byste chtěli srovnatelné autorádio do Twinga bude vás stát 4000 Kč (přehrává CD a mp3, ovládání pod volantem, oddělený displej a vstup RCA).
Cílem tohoto článku není zpochybnit kvalitu automobilu VW, ale měl by být důvodem k zamyšlení. Proč automobilka která si říká „lidové auto“ nedokáže vyrobit auto pro méně majetné a dostát tak svému jménu? Proč v době ekonomické krize pohřbívá Foxe vysokou cenou? Jsme ve třídě těch nejmenších vozů kde je pro většinu kupujících cena až na prvním místě, kde více rozhoduje poměr cena/užitná hodnota a do jisté míry i design.
Fox vypadá lidově, je lidově vybavený, ale cena je vše jenom ne lidová. A je to škoda vždyť právě VW dokázal vyrábět Brouka kterého si mohl dovolit téměř každý a spolu s citroenem 2CV a Fiatem 500 vrátil poválečnou Evropu zpět na čtyři kola. Podobný typ auta v portfoliu VW velmi postrádám.Ještě malá vzpomínka: Nemáte něco na normálního člověka? Jako na mě. (Helena Růžičková film: slunce, seno, erotika) 🙂
VW bude propouštět Nepochopený?
211 303 Responses to Lišák
[1]
10. 2. 2009 v 20.01Perun
Palec, vrkale 😉
Zejména tedy to srovnání s Twingem dopadá pro Foxe opravdu neslavně…
Fox je ale pro VW naprosto okrajový segment, který má obsazený opravdu spíš jen proto, aby tam také byl a pokrýval celé portfolio od A do Z… Výrobně to auto nebude právě levné (cosi o výrobních cenách tuším 😉 ) a protože ho vlastně ani nijak zásadně prodávat nechtějí (nedělám si iluze o ambicích VW v třídě minivozů do nástupu Up!) tak se jim nevyplatí snižovat si provozní marži.. Ve Wolfsburgu dobře vědí, že mistři na malé vozy jsou spíše Francouzi a Italové… prodejně tedy zejména ti první.
Tak proč to nějak lámat přes koleno, když se naše (rentabilní) prodeje odehrávají o dva a tři segmenty výše? 🙂 Proč se tlačit tam, kde nám zatím pšenka nepokvete….
Ale ta otázka, kterou pokládáš – tedy svého druhu zpronevěření se svému názvu.. Dnes už to není aktuální. Svět se změnil a je třeba s tím tempem udržet krok..
Chceš láci? Ber Sandero, ale počítej s tím, že se za to logo budeš trošinku stydět… 😉
P.S. Tuhle jsem viděl nějakou dámu středního věku ve žlutém Lišákovi… To auto je tak ohavný, že jsem madam trochu politoval.. Roztomilosti a sex-appealu má asi jako Jirka Čunek..
[2]
10. 2. 2009 v 20.13Navtech
Perun aby si neschladil žáhu, co?! 🙂 Tady to bude zase přehlídka „nandavačů“. Na druhou stranu ani nevim, jak Fox vypadá, tak je mi to fuk.
[3]
10. 2. 2009 v 20.34Emel
Navtech:
[4]
10. 2. 2009 v 20.35Emel
http://www.direct-vehicle-leasing.net/images/car_images/vw%20fox.jpg
[5]
10. 2. 2009 v 20.38Culdaraztriptaco
Přesně tak. Volkswagen si nezaslouží označení „lidový vůz“. Jediný, kdo vyrábí skutečněl idové automobily, je momentálně Renault (Clio Storia, Thalia, Logan, Sandero a v podstatě i Twingo…). Levné, spolehlivé vozy, které dokonale splňují označení „lidový“.
Mimochodem, Fox se nám nějak moc nechytil, není – liž pravda? 😀
[6]
10. 2. 2009 v 20.45jurajos
On Volkswágen vyrába nejaký FOX? Ako to vôbec vyzerá?
[7]
10. 2. 2009 v 20.50vrkuboy
no ono is současné Clio ve vybavě authentique je celkem lidovka.
[8]
10. 2. 2009 v 20.52Navtech
[5] To máš recht! Pro široký lidový masy je právě ten Rendl 🙂 Naštěstí jich neni tolik, jako zákazníků VW.
[4] Pěknej prcek a má to šmrnc. Už podle xichtu je vidět, že to neni kára pro lidi trpící nouzí. 🙂
[9]
10. 2. 2009 v 20.55Perun
[8] Navtech: 39,6°C
[10]
10. 2. 2009 v 20.58Navtech
[9] To je asi nějakej nájezdovej úhel twinga, ne? 🙂
[11]
10. 2. 2009 v 20.59vrkuboy
Trpící nouzí? zaparkuj foxe vedle F 500 nebo Twinga 😉 tyhle auta vypadají hodnotněji i přesto, že jsou levnější.
[12]
10. 2. 2009 v 21.02Perun
(10) Když ho to chytne, tak to rozpálí ještě víc 😉
(11) On je takovej nouzí netrpící šprýmař 😀
[13]
10. 2. 2009 v 21.09Navtech
Když bych měl zaparkovat vedle F500, tak než ho najdu je Fox odranděnej a tvingo? To je taková bageta pro vyběhaný paničky. Fox je pro dobře zajištěný šviháky na penzi, nebo mladý drzouny, jako první kára na učení od táty k svátku 🙂
[14]
10. 2. 2009 v 21.16GTI
Foxe, chlapče, přece nemůžeš srovnávat s novinkou na trhu, s novým Twingem. Znáš staré twingo?… 😀 Tu jeho výbavu? Tak tohle je generační konkurent foxe. V zájmu objektivity ale napišme, že Twingo 1 se vyrábělo hodně dlouho.
Zdá se ti cena vysoká? No, problém je, žes asi nejel v Twingu a ve Foxovi 😀 Můžeš se zde mrknout na twingo, video bylo tuším o rozvozu jídel. Tehdy možná začneš chápat, proč je ten Fox tak „drahý“.
Motor ve Foxu se ti nezdá? Tak se svez, změníš názor.
Takže zbývá cena… no, tedy zcela upřímně, jestliže za dvoudveřový vůz ze třídy MINI (vyzkoušej též vnitřní prostor Foxe) nejsi ani ochoten a ani schopen dát 250 táců, pak se tedy ptám co tě na autech vlastně zajímá? Pod Mini jsou už totiž jen… prospekty 😀
[15]
10. 2. 2009 v 21.18Perun
[13] Navtech: 41,2 °C
[16]
10. 2. 2009 v 21.21Navtech
[15] Perun: To už si zavolej záchranku a vem si prostenal, nebo do rána zcitrónuješ! 🙂
[17]
10. 2. 2009 v 21.28Perun
Už jsem žlutej 😀
Tak mě napadá ještě Creutzfeld-Jacobsonbova varianta… bacha na tataráky 🙂
[18]
10. 2. 2009 v 21.29vrkuboy
Navtecu na naučení a obouchání je fox dost drahej špás. Jak je vidět nejsi schopný přemýšlet objektivně. Fox by se dnes dal už považovat jako lowend a měl by se prodávat za adekvátní cenu. Obzvlášť konfrontace s nabídkou motorové palety konkurence působí jeho 1,2 s 40 kilowaty komicky. Do města určitě stačí, ale mimo město jsi brzdou provozu.
[19]
10. 2. 2009 v 21.39T613
Navtech nepi už tu borovičku! 😀
[20]
10. 2. 2009 v 21.39Perun
http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.autobischof.ch/images-2008-vw/2008-VW-01-vw-fox.jpg&imgrefurl=http://www.autobischof.ch/&usg=__8VNi_GQZPBJTC-lU-jC2KL_jWJs=&h=494&w=1200&sz=43&hl=cs&start=47&um=1&tbnid=unHdiJ9XdD-NkM:&tbnh=62&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3DVW%2BFox%26start%3D40%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dcs%26lr%3D%26sa%3DN
Pardón, ale stojí to za to 😀
[21]
10. 2. 2009 v 21.46Culdaraztriptaco
(8) Renault je poslední dobou podstatně lidovější, než VW, který se ohlíží po vyšších segmentech…
[22]
10. 2. 2009 v 21.47Navtech
[18] Když se já učil jezdit, tak Foxe nedělali, ale jsou na světě i lidi, jako třeba ředitel Deutche-Bank a přece by si nechtěl, aby svýmu synkovi pro cesty do školy kupoval tvingo? To by musel parkovat o 3 bloky dál!
Přeci mi nechceš říct, že jsou jen lidi, co žmoulaj 200 litrů na auto a pak se teprve rozhodnou co chtěj? Volba je jasná; Tata Náno, aby jim zbylo na benzín a na chleba, ne? 🙂
[23]
10. 2. 2009 v 21.48Culdaraztriptaco
(14) No já nevím, ale Twingo je posattně vyspělejší automobil, než Fox. To staré bylo kouzelné, lidové, rozpustilé auto pro volný čas. Nové vydání skoro legendárního Twingy dopělo, a s ním i kvalita provedení.
[24]
10. 2. 2009 v 21.59Emel
Nu což, každá automobilka má své lepší a horší modely, Fox patří k těm druhým. Že je VW v základních a středních výbavách předražený není nic nového, v těch špičkových jaksi není moc s čím srovnávat. Někomu to holt za to logo stojí…
Pokud by ředitel Deutsche Bank koupil synkovi Foxe, nedej bože s 1,2… ano, to by teprve byla ekonomická krize :-). Upřímně řečeno, neumím si představit jiný důvod pro koupi Foxe než to, že někdo chce za každou cenu VW a tohle mu buď stačí, nebo na nic lepšího nemá.
[25]
10. 2. 2009 v 22.00GTI
[22] No proto píšu, že Foxe nelze srovnávat s novým Twingem. To je generační konkurent Twinga 1. To bylo kouzelné, ale počítám, že by ses ho za tři minuty zbavil…
[26]
10. 2. 2009 v 22.02Culdaraztriptaco
(24) No, staré Twingo v dobrém stavu může sloužit řadu let…
Je to příkad srdcovky mnoha lidí, kteří mu nějaký ten případný šrám na kvalitě s klidem odpustí…pokud to přirozeně není prohřešek, ohrožující bezpečnost posádky a podobně…
[27]
10. 2. 2009 v 22.06GTI
[23] Velmi se mýlíš. To auto je přece ideální pro nějaký starší pár do města, a zrovna tak pro nějakou mladou holku. Seděl jsi v tom? vždyť by tě šokoval vnitřní prostor. Je to dobře postavené, byť úsporně. Co by sis koupil ve třídě MINI? Swift? To je tak jediná možná alternativa. Podívej se kolik stojí a zeptej se na zkušenosti se swiftem… Je tam ještě F500 a Ka. Viděl jsi ka, a znáš ceny? Boy nahoře pláče za cenou Foxe, u Káčka by dostal záchvat.
[28]
10. 2. 2009 v 22.08GTI
[25] A že těch starejch Twing jezdí… To když už pak ten prcek co dělal i seat i VW… nevybavuji si nyní jméno, to byli krasavci, zejména ten od VW.
[29]
10. 2. 2009 v 22.10Navtech
Když na Foxe nemáš, tak si ho nekupuj, to je jasný a pokud na něj máš, tak si ho taky nekupuj, protože by si vypadal, jako že na něj nemáš.
Taky si hlavně nekupuj, co chceš, nebo je pro ostatní předraženej nesmysl a v tomto případě do oné šedi a konzervativnosti VW nevstupuj!
[30]
10. 2. 2009 v 22.22Emel
[27] GTI: Dnes bych vzal Twingo. Pokud možno jedno z těch ostřejších, ale i v základu se dá. Pro mladou holku je Fox hodně nudný, pro staré důchodce… no, možná, pokud budou mít silný vztah k VW.
Před pár lety… asi Yaris, klidně na litrovém VVT-i.
Hlavní problém ale není auto jako takové, ale ta cena – jakmile bys chtěl do Foxe řekněme… legendární 1,4 59kW, dostáváš se na cenovou úroveň Mégane, a to je s ESP a 1,6 úplně jiný vesmír o dvě třídy výš. A nemusíme ani chodit k cenově podbízivému Renaultu, podle mě nemůže obstát Fox ani proti Fabii, Fiestě nebo Polu.
[31]
10. 2. 2009 v 22.31GTI
Komplex švorcáků, dokonale odražen zejména v tom, že opovrhují především těmi auty, která jsou levnější o patnáct a dražší o dvanáct stovek než ta jejich, je (bohužel) věrným průvodcem společnosti v přechodu od rudozvěrstevné společnosti ke společnosti demokratické.
Auta se vyrábí pro ty, kdo v nich potom jezdí. Jen to se počítá. Nikoliv abvsolutně, ale přepočteně. Jen proto je možné, že Ferrari vyrábí „pár“ aut ročně a přesto je vyprodán na dva roky dopředu a přesto je to jedna znejlepších automobilek světa. Jiní to sekají jak mikov šroubováky a kde nic (na silnicích) tu nic.
Jak Twingo 1 tak i jiné vozy sehrávají svoji silniční roli.
Já popravdě nevím, co je to tu za magorství, že lidi neustále sledujou, jestli je některé auto o dvanáct tisíc dražší. Jestli tě nebaví život, tak se pověš na první hrušku, to tě zbaví cenových traumat. Nemusím mít na Lambo, měl bych ovšem mít na své patro. A v každém (každém) patru se fasují auta. Tak prosím neplivej na žádné auto, nikdo nikdy nevíme do jakého patra nás zanese osud.
Navtechův příspěvek (28) nechť si tu každý alespoň přečte. Ne každému (bohužel) bude dopřáno jej pochopit. Ale jelikož máš na to pochopení celej život, čím dřívě tě to trkne, tím dříve budeš dospělej.
[32]
10. 2. 2009 v 22.35Navtech
Svatá pravda! Trocha úcty i k těm „dražším“ a ne se je snažit za každou cenu nakopat do řiti těma i třeba méně uspěšnými.
[33]
10. 2. 2009 v 22.35GTI
[29] Emele… hergot… 😉 tys také jeden z těch přepočítávačů… Život je o tom, že si nějakej dědula řekne – musíme koupit auto, dvoje dveře, neco co je dobře postavené,( tedy… kapiš… jako byl náš golv, bábo…) co je i prostorné… a vypadne mu z toho nikoliv čtyřdveřová fábka ale— fox. Pak ten dědula jde do prodejny, vytáhne šekovku a koupí si Foxe. v životě by ho nenapadlo si koupit auto z japonska… bože.
Přepočítávači, ti jen přepočítávají… Sakra. To jsme na základce? hele, čteš mé testíky? Vždy na závěr sestavím auto. Četls tam, že bych plakal, že Q5 je o třipade dražší nec GLK?
[34]
10. 2. 2009 v 22.46T613
Jak to bylo v Páté rychlosti? Nedokáži si představit, že by se za tohle auto někdo nestyděl.
[35]
10. 2. 2009 v 22.49Emel
GTI: pravda, jsem… přiznávám bez mučení, že by mě mrzelo zjistit, že jsem něco koupil a mohl mít za stejné nebo menší peníze něco po všech stránkách lepšího. Někde je hranice – u Pizzy za 100 nebo za 120 to ještě neřeším, u foťáku za 30 už by to ale zamrzelo.
Pokud má někdo tu hranici tak vysoko, že se mu pod ni vejde auto… svým způsobem je to šťastný člověk. Jde, koupí, netrápí se pochybnostmi a na ježdění do samošky mu to stačí. Tohle je Navtechova filozofie, čím méně slov potřebuješ ke svému autu… Takže souhlas, tohle je druhý způsob, jak dospět k Foxu: nepřemýšlet, jít, zaplatit a v klidu si užívat.
Moje ambice je ale autům rozumět, umět zhodnotit jejich klady a zápory a v neposlední řadě je konfrontovat s cenou. Stojí to dost času, při koupi i dost nervů a pochybností… výměnou za pocit, že člověk něčemu rozumí. Jsou oblasti, ve kterých mi to za to stojí.
[36]
10. 2. 2009 v 22.56GTI
[34] Já tvůj postoj chápu, ale nesmí se to prostě přehánět, jinak by s z toho mohl člověk zcvoknout. Samo, že je problém mít čtyřista tisíc, jako ten kolega na diskuzi o prodejích a řešt dilema zda VW či Renault.
Ale, Emele, zmiňuješ-li foták, tak tam je to s cenama ještě horší přece. Nyní vylezla D90ka od Nikonu, stojí s poměrně solidním základním zoomem kolem 27 tisíc a my všichni víme, že za dva roky bude za 12 tisíc a stejně si ji půjdeme koupit…
[37]
10. 2. 2009 v 23.06Navtech
[34] Tady se ale setkáváš s tim, že lidi chtěj „auto“. První, co je zajímá je, kolik na to maj a až pak se teprve začínaj rozhlížet, co se vlastně za ten balík dá koupit. Žádný sny, žádnej rozum, jen hledání něčeho – dostat do toho balíku co nejvíc, takže i když třeba sníš o Fiatu, tak si klidně koupíš defakto nepřítele/konkurenci jen kvůli pocitu, jak si s tim světem vyjebal. Tohle tě pak provází při každym nasednutí. „je to bída, ale kdybych to prásk do zdi, tak mam kličky a airbagy vzadu“.
V jakym tom patře žiješ by ti mělo bejt jasný a to věčný sápání se o patro vejš je bída.
[38]
10. 2. 2009 v 23.07Navtech
Nikon? To je nějakej kompakt od Canonu??? 🙂 🙂
[39]
10. 2. 2009 v 23.22GTI
[37] Ne, to je canon od kompaktu 😀
[40]
10. 2. 2009 v 23.32Culdaraztriptaco
(27) Myslím, že jejich design nestíhal nezaměnitelnému stylu Twinga…
[41]
11. 2. 2009 v 8.53kuko
hehe, to jsme se zase dověděli, že Fox je vlastně supermainstreamem MINI třídy, to nejlepší co tam můžeš mít.
no jo, ale co se statistikami prodeje? Když máme Guru/Apoštola na prvním místech, je to důkaz, že jsou to nejlepší auta svých tříd. Ale co s Liškou? Kolik že se jich prodalo? Spočítám to na prstech jedné ruky, nebo byl výprodej a musím použít i druhou? Hmm, jak to jenom udělat?
Fox zjevně nebyl plánován jako zlaté vejce v portfoliu VW. Proč taky? Težiště prodejů má ve vyšších segmentech, kde je ziskovost na každém vyrobeném voze podstatně vyšší. Krom toho se tlačí stále výš a do nových tříd. Já beru Foxe čistě jako pokus pokrýt i tenhle segment trhu, kde prodává skutečně hlavně cena. Jestli je opodstatněný nebo ne? To ať si spočítají na finančním oddělení ve Vlčím Hradě.
[42]
11. 2. 2009 v 9.30prekladys
tak tahle věc se jmenuje volkswagen, ne toy car, auto pre masy, plebeo ani popolare, má stabilní počty registrací, existuje nějaký ten pátek a bude tu, i když my tu už nebudeme – ostatní je jen mlácení prázdné slámy
[43]
11. 2. 2009 v 9.59wolff
Proč to pořád řešíte…?
Stačilo napsat, že Fox je prostě špatné auto. Pravděpodobně by se jeho prodeje ani nezvedly pokud by stál 180 000. Prostě něco co je špatné a ošklivé se nemůže dobře prodávat. U Foxu nejde ani tak o to, že má špatné prodeje…On se prostě neprodává. V této třídě jsou špatné prodeje 30 aut ročně, ale 12 kusů aut za rok nejsou prodeje (to je objem aut, co musí být u delaeru při počtu prodejců VW v ČR). Auto je ošklivé a špatné – nekvalitní. Dál to není potřeba řešit
[44]
11. 2. 2009 v 10.28Emel
GTI: D90 mám objednanou, ceny totiž půjdou brzy nahoru kvůli kurzu koruny (info přímo od zdroje). Základní 18-105VR je slušná, nechápu, jak může být levnější než 18-135 bez stabilizace. K tomu ti stačí 50mm f1.8 za 3000 na portréty a případně nějakou levnou 70-300 na přírodu. Už se těším, D70s už šla do světa a fotit compactem od Canonu (S3) mě neba ;-).
To srovnání holt musíš udělat v jednom okamžiku, jinak bys hlavně v elektronice nic nekoupil… ale souhlasím, někdy je to na palici. Ta volba je dneska D90 nebo 40D? Canon má mizerné setové objektivy, D90 má čistší obraz, v dané cenové kategorii jasná volba. Jakmile ale nakoupíš pár objektivů, jsi stejně ztracený…
[45]
11. 2. 2009 v 12.37wolff
Odpověď pro hrdličku….
Nemáš dostatek peněz…?
Máme pro tebe Pandu za 230 000 s klimatizací, s centrálem, se 6 airbagy, s elektricky ovládanými okny, střešními ližinami s autorádiem co umí MP3…, motor 1,2 44 kW. (čtyřválec), v barvě žluté…jedinečný to pracovitý a spolehlivý mazlík…
Máš hodně peněz….?
Pak pro tebe máme nejkrásnější a nejstylovější miniautomobil Fiat 500, v barvě bílé Bossa Nova. Nachystej si 400 000 Kč a budeš mít auto snů pro městského kovboje…, pro krále horečky sobotní noci. Za tyto peníze máš v autě 6 airbagů, duální automatickou klimatizaci (to aby si mohl své samičce pořádně přitopit, ale sám si zůstal cool), ESP ASR vč. hill holderu, zatmavená skla (to aby ti při líbačce s tvojí micinou do auta nikdo nečuměl), automaticky stmívatelné zrcátko, Autorádio s Blue and Me (můžeš přehrávat x giga muziky a jisté funkce auta ovládat hlasem), vše v elektrice, nádherný emblém dle tvého výběru na liště na dveřích (to je nutné,aby byl tvůj Fiátek jedinečný) s úsporným a nezničitelným motorem 1,2 51 kW…
Proč vlastně si psal o tom FOXi? :-))
[46]
11. 2. 2009 v 13.17igor77
novy twingo je supr.
LUPO bylo supr,
fox je auto pro latinskou ameriku
[47]
11. 2. 2009 v 16.02joshuaX
GTI, zato ty neprehanis, vid? Nikdy v nicem…ani v tvem VW worldu…prirozenost sama…
[48]
11. 2. 2009 v 20.39GTI
[43] Jo, v zrcadlovkách je to na volbu mezi Canonem a Nikonem. Subjektivně vnímám lépe Nikon – ergonomie a možná logičtější ovládání. Hned po revoluci jsem si splnil mnoholetý sen, šel a koupil si zrcadlovku Nikona, ještě na kinofilm… ten pocit se nedá popsat 🙂 Dnes fotím na D50 a jsem spokojený… akorát šilhám po té devadesátce… 🙂
[49]
11. 2. 2009 v 20.39GTI
[45] Jo, LUPO, to bylo parádní autíčko.
[50]
11. 2. 2009 v 21.18Emel
GTI: Canon a Nikon, Nikon a Canon… přesně tak. Pentax, Sony, Olympus, Fuji… to je druhá liga. Až bude D90, napíšu jak jsem spokojený.
Komentáře nejsou povoleny.