-
Šaramantní kočička
Po všech možných testování vozů vyšší střední a pár SUV mi na soukromém seznamu již chybí jen pár kousků, z nichž ten nejdůležitější se mnou prožil přes 1000km napříč republikou.
Až osobní zkušenost dá každému výběru nový rozměr a tak i přes tisícerá utvrzování novinářů jak se nám SUV přiblížila běžným sedanům a kombi v chování na silnici lze napsat jediné…přiblížila, ale stále je to o naprosto odlišném vnímání auta jako takového.
Nebudu zastírat, že z německého tria mě nejlépe sedí bavorská pětka, která dle mého neohroženě trůní na pedestalu větších sedanů.
Žebříček by byl jasný, kdyby nebylo zmrtvýchvstání britské ikony Jaguar. Párkrát jsem již pro mě první novodobý Jag typ XF projel, ale teprve nyní jsem měl možnost do něj naskládat pár pracovních, pár soukromých věcí a taky rodinné osazenstvo, tedy vše co ve větší, či menší míře do auta patří.
Testovaný vůz byl v čistě bílé barvě s téměř základní výbavou a základní naftovou V6.Kompromisní elegance
Jag možná nepoužívá vzletných PR vět o čtyřdveřovém kupé, pravda je však taková, že vnější tvary jsou bližší spíše M-B CLS než klasickému E. Silně sklopené sloupky střechy jsou působivé a asi každý předpokládá, co to bude znamenat uvnitř. Realita naštěstí není tak tristní jak se leckdy až defaultně popisuje. Za 180cm vysokým řidičem, či spolujezdcem zůstává rozumné místo na nohy vzadu a díky více skloněným opěradlům ani prostor na hlavu pod rychle se svažující střechou osobám do 190cm nevadí. Interiér jako takový je…anglický. Čisté linie, jednoduchost, žádná přehršel vypínačů a dotyková obrazovka. Nebudu psát, zda je to lepší či horší než konkurence, ale po krátkém sžití mi koncept naprosto vyhovoval. Fičury typu vyklápěcích výdechů nebo voliče převodovky jsou dnes všeobecně známé, přesto je hezké jejich oživení sledovat znovu a zase.
Oproti Audi kvituji právě méně tlačítek na středovém tunelu a bledě modré podsvícení prvků, které je mnohem méně náročné na oči.Šum svistu
Od základního motoru jsem toho příliš nečekal, ono 211 koní na 18 metráků není příliš. Pravdou je, že i tento relativně nízký výkon dokáže kocoura přimět k nenucenému a nonšalantnímu pohybu s rezervou na předjetí a to navíc v příjemné tichosti. Vyšší otáčky prozradí vzdálené bručení kdesi pod předlouhou kapotou, ale to je vše. Klasický britský klub, kde se žádné vzrušené hlasy nenosí.
Převodovka ZF nemůže být jiná než skvělá a hladká. Na dnešní dobu malý počet rychlostí je eliminován velmi dlouhým odstupňováním a tak při cca 140km/h točí motor těsně pod 2000rpm. Celkově lze jízdní výkony přirovnat k E250CDI s obdobným výkonem, ale nepoměrně horší kultivovaností danou čtyřmi válci, nebo motoru 300CDI s V6, který M-B nabízel jako alternativu.
Skvěle umístěná a velmi rychle reagující pádla pod volantem jsem využil…jednou. Nemá to kromě možnosti je obecně využít smysl. Převodovka řadí tak jak má a nepřišel jsem na to, jak se samočinně vrátit k automatickému režimu (samo se přepne po cca 30sec nepoužívání).Komfortní tretry
Samostatnou kapitolou je chování podvozku. O něco málo komfortnější jízda než BMW řady 5 s podobnou jistotou a relativně snadným ovládáním je asi ideálním kompromisem na našich cestách. Vzhledem k 18″ pneumatikám je míra pohodlí až překvapivá, A6 bez pneumatického podvozku je výrazně tvrdší, to samé u M-B E. Díry a dokonce i jízdu v pravém pruhu D1 umí Jag solidně maskovat a přitom si zachovává příjemnou řiditelnost bez větších náklonů. K řízení ještě jedna poznámka…je kouzelně přímé a po uměle vyvolané mrtvosti kolem středové osy jako třeba u A6/7 proto, aby dálniční jízda byla směrově co nejstabilnější není ani památky. Světe div se, funguje to.
Pár výletů za hranici rychlosti začínající dvojkou potvrzuje mou domněnku, že redakce při posledním testu neměla štěstí na kus (pneumatiky, geometrie?), stabilita je ukázková a přesně taková jakou by řidič od vyšší střední třídy očekával.Gentlemanské resumé
Jak to celé na konci zabalit?
Stále považuji bavorský sedan za jedničku segmentu. Ani A6, ani M-B E mi nesedí tak jako právě ona. Proč se však o nich zmiňuji? Jednoduše proto, že mi XF vychází jako velmi povedený vůz, který sice nenabídne tolik technických fines jako německá konkurence, přesto ho řadím z hlediska osobních preferencí na druhé místo.
Testovaný model se 155kw pak shledávám jako aristokratickou alternativu k dvoulitrovým čtyřválcům konkurence, kdy nabízí o poznání kultivovanější pohon, ale zase o litr až dva větší spotřebu. Ta je vyrovnána velmi bohatou základní výbavou s koženými, elektricky ovládanými sedadly, kůží obšitou palubní deskou a slušnými cenami extras, kdy dobře vybavený managerský sedan potřebuje něco málo přes 100tkč na doladění.
Vše má nicméně jedno ale. Tím je fakt, že základní verze šestiválce končí s předfaceliftovými modely a bude nahrazena čtyřválcem dle současného trendu. Jste-li ochotni odpustit současnému Jaguaru XF trcohu vykulená přední světla (celek zůstane stejně působivý), plošší základní sedačky (podobně jako u konkurence) a nemožnost přiobjednat některé extras, pak neváhejte. 😉
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
7 Responses to Šaramantní kočička
[1]
4. 7. 2011 v 7.20Perun
Jaguar je, alespoň pro mě osobně, až čtvrtý (viz úvodní test na hlavní).. po dnešku ale možná „tří a půltý“ 🙂
Je tu mezi námi nicméně jen nemnoho kolegů, kteří dokáží posoudit skutečně to podstatné z vyšší střední, takže se, webpajo, velice přimlouvám za další osvětu – viz Tebou avízované olympijské zkušenosti.
Soudě z textu, je téměř rozhodnuto, že? 😉 …. v minulém týdnu jsem si ale pořádně prohlédl tu druhou variantu – v bílé – a musím říct, že jsem na svém názoru nejen nic nezměnil, ale co je důležitější, uvědomil jsem si, jak moc dobrá nabídka to je… Urozený původ ale chybí.
Výborný text, webpajo!
[2]
4. 7. 2011 v 7.34webpaja
Tady už nejde špatně vybrat, je to jen o osobních preferencích a pocitech ;-). A u mě je to mezi kočkou a vrtulí.
A ano, chtít utratit +2mio pak asi píšu úplně jiné typy, to však není můj případ. Přesto mě A6 nebere tolik jako BMW a dokonce bych v případě benzínu rozhodoval mezi bavorem a E (AMG paket vizuální nutnost 😉 ) nebo CLS 350CGI.
V žádném případě nejde o rozdíl ve větší či menší sterilitě, nejsem závodník, spíš jak auto padne do ruky. I přes výhrady k interiéru a exteriéru Ečka je mi stále nějak bližší než A6.
[3]
5. 7. 2011 v 8.56Sleeper
Vyšší střední je o osobních preferencích. Jsem-li fanouškem Jaguaru, ani náhodou by mě nenapadlo uvažovat o Němcích :o)
[4]
5. 7. 2011 v 11.48Ondore
Pajo máme to podobné, ako technofil v XF postrádam niektoré elektronické hračky z nemcov, ale to je asi tak všetko, naopak, iné faktory sú na strane JAGa 😉
A ano, BMW ma obchádzalo, ale súčasná päťka aj sedmička sú top! 😉
[5]
5. 7. 2011 v 22.09Emel
Moc pěkně napsáno.
Základní šestiválec končí, dobrá… když to bude muset být, obětuju „základní“ a zůstanu jen u šestiválce :-). Beztak bych si k autu této kategorie představoval ještě pár koní navíc… aspoň tolik, jako jich má ze stejného motoru C5.
[6]
7. 9. 2015 v 12.44wyposazenie lodzialni
You should check this out
[…] Wonderful story, reckoned we could combine a few unrelated data, nevertheless really worth taking a look, whoa did one learn about Mid East has got more problerms as well […]…
[7]
16. 9. 2015 v 15.25perfumes club
Recent Blogroll Additions…
[…]usually posts some very interesting stuff like this. If you’re new to this site[…]…