• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > Šaramantní kočička

  • Šaramantní kočička

    Publikováno: 4. 7. 2011

    Po všech možných testování vozů vyšší střední a pár SUV mi na soukromém seznamu již chybí jen pár kousků, z nichž ten nejdůležitější se mnou prožil přes 1000km napříč republikou.
    Až osobní zkušenost dá každému výběru nový rozměr a tak i přes tisícerá utvrzování novinářů jak se nám SUV přiblížila běžným sedanům a kombi v chování na silnici lze napsat jediné…přiblížila, ale stále je to o naprosto odlišném vnímání auta jako takového.
    Nebudu zastírat, že z německého tria mě nejlépe sedí bavorská pětka, která dle mého neohroženě trůní na pedestalu větších sedanů.
    Žebříček by byl jasný, kdyby nebylo zmrtvýchvstání britské ikony Jaguar. Párkrát jsem již pro mě první novodobý Jag typ XF projel, ale teprve nyní jsem měl možnost do něj naskládat pár pracovních, pár soukromých věcí a taky rodinné osazenstvo, tedy vše co ve větší, či menší míře do auta patří.
    Testovaný vůz byl v čistě bílé barvě s téměř základní výbavou a základní naftovou V6.

    Kompromisní elegance
    Jag možná nepoužívá vzletných PR vět o čtyřdveřovém kupé, pravda je však taková, že vnější tvary jsou bližší spíše M-B CLS než klasickému E. Silně sklopené sloupky střechy jsou působivé a asi každý předpokládá, co to bude znamenat uvnitř. Realita naštěstí není tak tristní jak se leckdy až defaultně popisuje. Za 180cm vysokým řidičem, či spolujezdcem zůstává rozumné místo na nohy vzadu a díky více skloněným opěradlům ani prostor na hlavu pod rychle se svažující střechou osobám do 190cm nevadí. Interiér jako takový je…anglický. Čisté linie, jednoduchost, žádná přehršel vypínačů a dotyková obrazovka. Nebudu psát, zda je to lepší či horší než konkurence, ale po krátkém sžití mi koncept naprosto vyhovoval. Fičury typu vyklápěcích výdechů nebo voliče převodovky jsou dnes všeobecně známé, přesto je hezké jejich oživení sledovat znovu a zase.
    Oproti Audi kvituji právě méně tlačítek na středovém tunelu a bledě modré podsvícení prvků, které je mnohem méně náročné na oči.

    Šum svistu
    Od základního motoru jsem toho příliš nečekal, ono 211 koní na 18 metráků není příliš. Pravdou je, že i tento relativně nízký výkon dokáže kocoura přimět k nenucenému a nonšalantnímu pohybu s rezervou na předjetí a to navíc v příjemné tichosti. Vyšší otáčky prozradí vzdálené bručení kdesi pod předlouhou kapotou, ale to je vše. Klasický britský klub, kde se žádné vzrušené hlasy nenosí.
    Převodovka ZF nemůže být jiná než skvělá a hladká. Na dnešní dobu malý počet rychlostí je eliminován velmi dlouhým odstupňováním a tak při cca 140km/h točí motor těsně pod 2000rpm. Celkově lze jízdní výkony přirovnat k E250CDI s obdobným výkonem, ale nepoměrně horší kultivovaností danou čtyřmi válci, nebo motoru 300CDI s V6, který M-B nabízel jako alternativu.
    Skvěle umístěná a velmi rychle reagující pádla pod volantem jsem využil…jednou. Nemá to kromě možnosti je obecně využít smysl. Převodovka řadí tak jak má a nepřišel jsem na to, jak se samočinně vrátit k automatickému režimu (samo se přepne po cca 30sec nepoužívání).

    Komfortní tretry
    Samostatnou kapitolou je chování podvozku. O něco málo komfortnější jízda než BMW řady 5 s podobnou jistotou a relativně snadným ovládáním je asi ideálním kompromisem na našich cestách. Vzhledem k 18″ pneumatikám je míra pohodlí až překvapivá, A6 bez pneumatického podvozku je výrazně tvrdší, to samé u M-B E. Díry a dokonce i jízdu v pravém pruhu D1 umí Jag solidně maskovat a přitom si zachovává příjemnou řiditelnost bez větších náklonů. K řízení ještě jedna poznámka…je kouzelně přímé a po uměle vyvolané mrtvosti kolem středové osy jako třeba u A6/7 proto, aby dálniční jízda byla směrově co nejstabilnější není ani památky. Světe div se, funguje to.
    Pár výletů za hranici rychlosti začínající dvojkou potvrzuje mou domněnku, že redakce při posledním testu neměla štěstí na kus (pneumatiky, geometrie?), stabilita je ukázková a přesně taková jakou by řidič od vyšší střední třídy očekával.

    Gentlemanské resumé
    Jak to celé na konci zabalit?
    Stále považuji bavorský sedan za jedničku segmentu. Ani A6, ani M-B E mi nesedí tak jako právě ona. Proč se však o nich zmiňuji? Jednoduše proto, že mi XF vychází jako velmi povedený vůz, který sice nenabídne tolik technických fines jako německá konkurence, přesto ho řadím z hlediska osobních preferencí na druhé místo.
    Testovaný model se 155kw pak shledávám jako aristokratickou alternativu k dvoulitrovým čtyřválcům konkurence, kdy nabízí o poznání kultivovanější pohon, ale zase o litr až dva větší spotřebu. Ta je vyrovnána velmi bohatou základní výbavou s koženými, elektricky ovládanými sedadly, kůží obšitou palubní deskou a slušnými cenami extras, kdy dobře vybavený managerský sedan potřebuje něco málo přes 100tkč na doladění.
    Vše má nicméně jedno ale. Tím je fakt, že základní verze šestiválce končí s předfaceliftovými modely a bude nahrazena čtyřválcem dle současného trendu. Jste-li ochotni odpustit současnému Jaguaru XF trcohu vykulená přední světla (celek zůstane stejně působivý), plošší základní sedačky (podobně jako u konkurence) a nemožnost přiobjednat některé extras, pak neváhejte. 😉

Evo Panda Třetí šestka

7 Responses to Šaramantní kočička

  • [1]

    4. 7. 2011 v 7.20Perun

    foto Perun

    Jaguar je, alespoň pro mě osobně, až čtvrtý (viz úvodní test na hlavní).. po dnešku ale možná „tří a půltý“ 🙂

    Je tu mezi námi nicméně jen nemnoho kolegů, kteří dokáží posoudit skutečně to podstatné z vyšší střední, takže se, webpajo, velice přimlouvám za další osvětu – viz Tebou avízované olympijské zkušenosti.

    Soudě z textu, je téměř rozhodnuto, že? 😉 …. v minulém týdnu jsem si ale pořádně prohlédl tu druhou variantu – v bílé – a musím říct, že jsem na svém názoru nejen nic nezměnil, ale co je důležitější, uvědomil jsem si, jak moc dobrá nabídka to je… Urozený původ ale chybí.

    Výborný text, webpajo!

    Odpovědět
  • [2]

    4. 7. 2011 v 7.34webpaja

    Tady už nejde špatně vybrat, je to jen o osobních preferencích a pocitech ;-). A u mě je to mezi kočkou a vrtulí.
    A ano, chtít utratit +2mio pak asi píšu úplně jiné typy, to však není můj případ. Přesto mě A6 nebere tolik jako BMW a dokonce bych v případě benzínu rozhodoval mezi bavorem a E (AMG paket vizuální nutnost 😉 ) nebo CLS 350CGI.
    V žádném případě nejde o rozdíl ve větší či menší sterilitě, nejsem závodník, spíš jak auto padne do ruky. I přes výhrady k interiéru a exteriéru Ečka je mi stále nějak bližší než A6.

    Odpovědět
  • [3]

    5. 7. 2011 v 8.56Sleeper

    Vyšší střední je o osobních preferencích. Jsem-li fanouškem Jaguaru, ani náhodou by mě nenapadlo uvažovat o Němcích :o)

    Odpovědět
  • [4]

    5. 7. 2011 v 11.48Ondore

    foto Ondore

    Pajo máme to podobné, ako technofil v XF postrádam niektoré elektronické hračky z nemcov, ale to je asi tak všetko, naopak, iné faktory sú na strane JAGa 😉

    A ano, BMW ma obchádzalo, ale súčasná päťka aj sedmička sú top! 😉

    Odpovědět
  • [5]

    5. 7. 2011 v 22.09Emel

    foto Emel

    Moc pěkně napsáno.

    Základní šestiválec končí, dobrá… když to bude muset být, obětuju „základní“ a zůstanu jen u šestiválce :-). Beztak bych si k autu této kategorie představoval ještě pár koní navíc… aspoň tolik, jako jich má ze stejného motoru C5.

    Odpovědět
  • [6]

    7. 9. 2015 v 12.44wyposazenie lodzialni

    You should check this out

    […] Wonderful story, reckoned we could combine a few unrelated data, nevertheless really worth taking a look, whoa did one learn about Mid East has got more problerms as well […]…

    Odpovědět
  • [7]

    16. 9. 2015 v 15.25perfumes club

    Recent Blogroll Additions…

    […]usually posts some very interesting stuff like this. If you’re new to this site[…]…

    Odpovědět
  • Napsat komentář: webpaja

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura