• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > webpaja  > Šaramantní kočička

  • Šaramantní kočička

    Publikováno: 4. 7. 2011

    Po všech možných testování vozů vyšší střední a pár SUV mi na soukromém seznamu již chybí jen pár kousků, z nichž ten nejdůležitější se mnou prožil přes 1000km napříč republikou.
    Až osobní zkušenost dá každému výběru nový rozměr a tak i přes tisícerá utvrzování novinářů jak se nám SUV přiblížila běžným sedanům a kombi v chování na silnici lze napsat jediné…přiblížila, ale stále je to o naprosto odlišném vnímání auta jako takového.
    Nebudu zastírat, že z německého tria mě nejlépe sedí bavorská pětka, která dle mého neohroženě trůní na pedestalu větších sedanů.
    Žebříček by byl jasný, kdyby nebylo zmrtvýchvstání britské ikony Jaguar. Párkrát jsem již pro mě první novodobý Jag typ XF projel, ale teprve nyní jsem měl možnost do něj naskládat pár pracovních, pár soukromých věcí a taky rodinné osazenstvo, tedy vše co ve větší, či menší míře do auta patří.
    Testovaný vůz byl v čistě bílé barvě s téměř základní výbavou a základní naftovou V6.

    Kompromisní elegance
    Jag možná nepoužívá vzletných PR vět o čtyřdveřovém kupé, pravda je však taková, že vnější tvary jsou bližší spíše M-B CLS než klasickému E. Silně sklopené sloupky střechy jsou působivé a asi každý předpokládá, co to bude znamenat uvnitř. Realita naštěstí není tak tristní jak se leckdy až defaultně popisuje. Za 180cm vysokým řidičem, či spolujezdcem zůstává rozumné místo na nohy vzadu a díky více skloněným opěradlům ani prostor na hlavu pod rychle se svažující střechou osobám do 190cm nevadí. Interiér jako takový je…anglický. Čisté linie, jednoduchost, žádná přehršel vypínačů a dotyková obrazovka. Nebudu psát, zda je to lepší či horší než konkurence, ale po krátkém sžití mi koncept naprosto vyhovoval. Fičury typu vyklápěcích výdechů nebo voliče převodovky jsou dnes všeobecně známé, přesto je hezké jejich oživení sledovat znovu a zase.
    Oproti Audi kvituji právě méně tlačítek na středovém tunelu a bledě modré podsvícení prvků, které je mnohem méně náročné na oči.

    Šum svistu
    Od základního motoru jsem toho příliš nečekal, ono 211 koní na 18 metráků není příliš. Pravdou je, že i tento relativně nízký výkon dokáže kocoura přimět k nenucenému a nonšalantnímu pohybu s rezervou na předjetí a to navíc v příjemné tichosti. Vyšší otáčky prozradí vzdálené bručení kdesi pod předlouhou kapotou, ale to je vše. Klasický britský klub, kde se žádné vzrušené hlasy nenosí.
    Převodovka ZF nemůže být jiná než skvělá a hladká. Na dnešní dobu malý počet rychlostí je eliminován velmi dlouhým odstupňováním a tak při cca 140km/h točí motor těsně pod 2000rpm. Celkově lze jízdní výkony přirovnat k E250CDI s obdobným výkonem, ale nepoměrně horší kultivovaností danou čtyřmi válci, nebo motoru 300CDI s V6, který M-B nabízel jako alternativu.
    Skvěle umístěná a velmi rychle reagující pádla pod volantem jsem využil…jednou. Nemá to kromě možnosti je obecně využít smysl. Převodovka řadí tak jak má a nepřišel jsem na to, jak se samočinně vrátit k automatickému režimu (samo se přepne po cca 30sec nepoužívání).

    Komfortní tretry
    Samostatnou kapitolou je chování podvozku. O něco málo komfortnější jízda než BMW řady 5 s podobnou jistotou a relativně snadným ovládáním je asi ideálním kompromisem na našich cestách. Vzhledem k 18″ pneumatikám je míra pohodlí až překvapivá, A6 bez pneumatického podvozku je výrazně tvrdší, to samé u M-B E. Díry a dokonce i jízdu v pravém pruhu D1 umí Jag solidně maskovat a přitom si zachovává příjemnou řiditelnost bez větších náklonů. K řízení ještě jedna poznámka…je kouzelně přímé a po uměle vyvolané mrtvosti kolem středové osy jako třeba u A6/7 proto, aby dálniční jízda byla směrově co nejstabilnější není ani památky. Světe div se, funguje to.
    Pár výletů za hranici rychlosti začínající dvojkou potvrzuje mou domněnku, že redakce při posledním testu neměla štěstí na kus (pneumatiky, geometrie?), stabilita je ukázková a přesně taková jakou by řidič od vyšší střední třídy očekával.

    Gentlemanské resumé
    Jak to celé na konci zabalit?
    Stále považuji bavorský sedan za jedničku segmentu. Ani A6, ani M-B E mi nesedí tak jako právě ona. Proč se však o nich zmiňuji? Jednoduše proto, že mi XF vychází jako velmi povedený vůz, který sice nenabídne tolik technických fines jako německá konkurence, přesto ho řadím z hlediska osobních preferencí na druhé místo.
    Testovaný model se 155kw pak shledávám jako aristokratickou alternativu k dvoulitrovým čtyřválcům konkurence, kdy nabízí o poznání kultivovanější pohon, ale zase o litr až dva větší spotřebu. Ta je vyrovnána velmi bohatou základní výbavou s koženými, elektricky ovládanými sedadly, kůží obšitou palubní deskou a slušnými cenami extras, kdy dobře vybavený managerský sedan potřebuje něco málo přes 100tkč na doladění.
    Vše má nicméně jedno ale. Tím je fakt, že základní verze šestiválce končí s předfaceliftovými modely a bude nahrazena čtyřválcem dle současného trendu. Jste-li ochotni odpustit současnému Jaguaru XF trcohu vykulená přední světla (celek zůstane stejně působivý), plošší základní sedačky (podobně jako u konkurence) a nemožnost přiobjednat některé extras, pak neváhejte. ;-)

Evo Panda Třetí šestka

7 reakcí na Šaramantní kočička

  • [1]

    4. 7. 2011 v 7.20Perun

    foto Perun

    Jaguar je, alespoň pro mě osobně, až čtvrtý (viz úvodní test na hlavní).. po dnešku ale možná „tří a půltý“ :-)

    Je tu mezi námi nicméně jen nemnoho kolegů, kteří dokáží posoudit skutečně to podstatné z vyšší střední, takže se, webpajo, velice přimlouvám za další osvětu – viz Tebou avízované olympijské zkušenosti.

    Soudě z textu, je téměř rozhodnuto, že? ;-) …. v minulém týdnu jsem si ale pořádně prohlédl tu druhou variantu – v bílé – a musím říct, že jsem na svém názoru nejen nic nezměnil, ale co je důležitější, uvědomil jsem si, jak moc dobrá nabídka to je… Urozený původ ale chybí.

    Výborný text, webpajo!

    Odpovědět
  • [2]

    4. 7. 2011 v 7.34webpaja

    Tady už nejde špatně vybrat, je to jen o osobních preferencích a pocitech ;-). A u mě je to mezi kočkou a vrtulí.
    A ano, chtít utratit +2mio pak asi píšu úplně jiné typy, to však není můj případ. Přesto mě A6 nebere tolik jako BMW a dokonce bych v případě benzínu rozhodoval mezi bavorem a E (AMG paket vizuální nutnost ;-) ) nebo CLS 350CGI.
    V žádném případě nejde o rozdíl ve větší či menší sterilitě, nejsem závodník, spíš jak auto padne do ruky. I přes výhrady k interiéru a exteriéru Ečka je mi stále nějak bližší než A6.

    Odpovědět
  • [3]

    5. 7. 2011 v 8.56Sleeper

    Vyšší střední je o osobních preferencích. Jsem-li fanouškem Jaguaru, ani náhodou by mě nenapadlo uvažovat o Němcích :o)

    Odpovědět
  • [4]

    5. 7. 2011 v 11.48Ondore

    foto Ondore

    Pajo máme to podobné, ako technofil v XF postrádam niektoré elektronické hračky z nemcov, ale to je asi tak všetko, naopak, iné faktory sú na strane JAGa ;-)

    A ano, BMW ma obchádzalo, ale súčasná päťka aj sedmička sú top! ;-)

    Odpovědět
  • [5]

    5. 7. 2011 v 22.09Emel

    foto Emel

    Moc pěkně napsáno.

    Základní šestiválec končí, dobrá… když to bude muset být, obětuju „základní“ a zůstanu jen u šestiválce :-). Beztak bych si k autu této kategorie představoval ještě pár koní navíc… aspoň tolik, jako jich má ze stejného motoru C5.

    Odpovědět
  • [6]

    7. 9. 2015 v 12.44wyposazenie lodzialni

    You should check this out

    [...] Wonderful story, reckoned we could combine a few unrelated data, nevertheless really worth taking a look, whoa did one learn about Mid East has got more problerms as well [...]…

    Odpovědět
  • [7]

    16. 9. 2015 v 15.25perfumes club

    Recent Blogroll Additions…

    [...]usually posts some very interesting stuff like this. If you’re new to this site[...]…

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Post
  • Červen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Březen 20191 Post
  • Únor 20191 Post
  • Říjen 20181 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Únor 20181 Post
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Post
  • Únor 20171 Post
  • Prosinec 20161 Post
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Post
  • Květen 20161 Post
  • Listopad 20151 Post
  • Říjen 20151 Post
  • Srpen 20151 Post
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Říjen 20141 Post
  • Září 20141 Post
  • Květen 20141 Post
  • Březen 20141 Post
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Post
  • Prosinec 20131 Post
  • Září 20131 Post
  • Srpen 20131 Post
  • Březen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Srpen 20121 Post
  • Červen 20121 Post
  • Leden 20121 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Listopad 20111 Post
  • Srpen 20111 Post
  • Červenec 20111 Post
  • Červen 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Duben 20111 Post
  • Březen 20111 Post
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Post
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20101 Post
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Koronavirus ONLINE: 7979 hospitalizovaných. A rozčilené sestřičky kvůl... Zápisy do prvních tříd i mateřinek bez dětí: Připravte si distanční pl... Pejska drželi na řetězu, dokud mu nezarostl do masa! Za jeho krutou sm...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
West Ham - Leeds 2:0. Souček a Coufal u výhry, trefili se Lingard a Da... Škriniar rozhodl o sedmé výhře Interu v řadě. Milánský klub si drží pr... NHL ONLINE: Nosek s Vegas proti Minnesotě, hraje i Šimkovo San Jose
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Německo otevřelo obchody, zoo i fitka. Hamáček naznačil, kdy se dočká ... „Je strašné říkat špatné zprávy.“ Lékařka z přetížené nemocnice promlu... Kmotr Benda se vyhne pokutě za opulentní nelegální party. Nebyly důkaz...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Veronika Kašáková se bojí o syna. Několik týdnů po porodu mu diagnosti... Ezoterika: Přečtěte si ve své ruce… Zajíc jako zápich do květináče aneb Tip pro začátek jara...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
James May prodává své oblíbené auto. Důvod prodeje byste zřejmě neuhád... Atmosféra dražší než turbo? U ojetých sporťáků se ukazuje zajímavý tre... Lamborghini Jalpa (1981-1988): Juniorské lambo mělo nadlouho poslední ...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Vývojáři Wordpressu přemýšlí nad ukončením podpory Internet Exploreru.... Yamaha SR-B20A: bezdrátový soundbar 2.1 s integrovaným subwooferem a D... Geocaching na Marsu: sonda Perseverance obsahuje kód, na který čekají ...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
McAfee prodá podnikovou divizi za čtyři miliardy dolarů. Zaměří se na ... Glosa Petra Peška: Spolčení hlupců, verze 2.0 EP Infrastructure vydala dluhopisy za půl miliardy eur
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Toulky íránskou přírodou: Barevná mozaika vykládaná nespočtem nádherný... Žena pracuje jako uklízečka v těžebním táboře: Týdně si přijde na 34 t... Prach a písek Sahelu aneb Jak si koupit velblouda v jedné z nejchudšíc...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Klášterec nad Orlicí 216, Klášterec nad Orlicí Česká rozvojová společnost, a.s. v likvidaci - 25061330 -20 °C na Šumavě. Česko čeká i déšť a vichr, sledujte radar Blesku. Kd...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Tajemné kouzlo neobvyklých očních stínů Jarní únava nemá šanci. Jak se připravit na nové roční období? Pravda o Ivermektinu pro zvířata: Opravdu dokáže léčit koronavirus?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Herní filosofie: redaktorem snadno a rychle aneb noční šichta hráčů Stronghold: Warlords - nejzbytečnější strategie tohoto roku | Recenze Pérák: Jantarová komnata 14
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Losování Denní hry Trháku 8. 3. 2021! Podívejte se na video, jestli js... Hamáčkův vzkaz demonstrantům: Styďte se! Poslat na covidová oddělení, ... Zloděj vykradl v Brně auto, přišel si téměř na čtvrt milionu korun.
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura