• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > F-Pace – Kočičí gazík

  • F-Pace – Kočičí gazík

    Publikováno: 16. 5. 2016

    Obvykle se mi novinkami „curry-anglánů“ podaří projet ještě před uvedením na trh. Bohužel k F-Pace jsem se dostal později, ale díky tomu, že ACZ dostane šanci zřejmě ještě později, nedá mi to se nepodělit o první dojmy.
    Nešlo o žádný dlouhodobější testování, ale vpravdě pouze o sérii krátkých svezení.
    2017 Jaguar F-Pace First Edition

    První kousek, který jsem viděl a seděl v něm byl ve speciální „zaváděcí“ sérii na obřích 22″ kolech, s jemnou bílou kůží a všemi fičurami, které F-Pace od představení provázejí. Vzhled je impozantní a přitom ještě stále relativně kompaktní. Ze všech nových Jagů sluší aktuální Callumův jazyk nejvíc právě F-Type a F-Pace…pohled na zadní klenuté a šikmé okno připomíná vzdáleně zvětšený Macan, předek je bez diskuzí jasný.
    Interiér pak těžko překvapí mixem XE a XF, snad jen znovu zamrzí, že na slušný infotainment se muselo čekat do podzimu loňského roku. Prostorově mi pak osobně sedne bez připomínek a i větší postavy budou povětšinou spokojeny.
    Co jsem bral jako velmi důležitý, byla odpověď na otázku, jak se skupina kolem Mikea Crosse vypořádala s vyšším těžištěm, klasickým odpružením a celkově velkými koly (základ vyjíždí na 18″). Začnu právě komfortem jízdy, kterému se dá vytknout máloco, je jasně cítit, že karoserie je relativně lehká a těžký „železo“ se skrývá hlavně dole. Přes nerovnosti se nese líp než kdekterý konkurent na vzduchu a pokud zatlačíš, nerozbředne na první kombinaci pravá levá, kombinované s nesourodým nebo rozbitým povrchem. Ochota zatáčet je velmi příjemná, dvoulitr moc nepomůže s tím příjemným zatlačením motoru na zadní nápravě, ale patrnost náznaku „zatáčení zadkem“ je i tak patrná. Řízení nemá smysl chválit, jde o kočičí klasiku, je přesně vyvážený a hlavně konzistentní…tady ať se drbe za hlavou konkurence (snad vyjma Porsche).
    Kraťoucká jízda se šestihrnkem na okruhu Tatry v Kopru ukázala co základnímu modelu z mého pohledu chybělo…výkon a zvuk. I plebejský palivo funguje nadmíru tiše, zajímavě odladěný zvuk motoru (nezní tak zakulaceně a zespodu cinkavě jako u předchozích generací koček) spolu s pěkně naladěným výfukem jsou mnohem akceptovatelnější a výkon 300 koní spolu se 700Nm jasně rozvíjí potenciál podvozku mnohem lépe.
    Největší testovaný rozměr kol byl 20″ (i přesto jsou na nich obuty stále balony) žehlil kanály a spáry jakoby mimochodem a přesto se zbytečně auto pod tlakem zbytečně na gumě nezmítalo.
    Na závěr jsme si střihli ještě terénní vložku spolu s bratry stáje LR/RR a kostkový polygon zaměřený na zkřížení náprav. Ačkoliv jsem se bál, kolik toho očešu, nic se kupodivu nestalo.

    Z barev pak u mě funguje nejlíp červená, speciální zářivá modrá (First Edition) a překvapivě i stříbrná (šedá není špatná) a samozřejmě opticky alespoň 21-ti palcová nebo ještě líp o palec větší kola.

Svatý Kryštof ŠESTSETČTYŘICETkoní

23 Responses to F-Pace – Kočičí gazík

  • [1]

    16. 5. 2016 v 11.20MariAchi

    Hezky prvni dojmy, pajo. Jak je na tom vlastne ten gazik s velikosti – je to spis Tiguan, nebo Touareg?

    Odpovědět
  • [2]

    16. 5. 2016 v 11.24webpaja

    (1) Je to šikovně mezi Macanem a Cayennem 😉

    Odpovědět
  • [3]

    16. 5. 2016 v 12.11iudex

    Pekné a ako vždy aktuálne, ešte pred testom samotnej redakcie. 🙂
    Inak mňa SUV míňajú a tak až v reakcii na Tvoju správu som si pozrel, kam vlastne F-Pace patrí. A hoci je veľkostne o niečo väčší, ako Macan, predsalen má oveľa bližšie k nemu a rozhodne patrí do tejto triedy stredných SUV; Cayenne a spol. je vyššia liga. Ostatne to aj potvrdzuje motorová paleta začínajúca na štvorvalcovej nafte so 132 kW a predným pohonom. Každopádne to opačné spektrum ponuky je parádne, nafta s 300k a najmä benzíny z F-type s 340 a 380k, to môže byť veselé. 🙂

    Odpovědět
  • [4]

    16. 5. 2016 v 12.15webpaja

    (3) Slyšel jsem, že testovací flotila pro český novináře bude zřejmě jen čtyřhrnková, což je škoda. Tohle je typ auta, kde mě nafta kvůli krouťáku dává smysl. Při běžným cestování na dálnici v zásadě nepodřadí ani po dojetí kamionu a zrychlení na původní tempomatovou hodnotu, váží snad míň než předchozí XF Sportbrake a nejezdí o nic hůř, spíš naopak 😉

    Odpovědět
  • [5]

    16. 5. 2016 v 12.26iudex

    (4) Jasné, v relatívne veľkom SUV aj mne (normálne odporcovi dízlov) dáva nafta zmysel. Len je otázka, či by v prémiovom SUV bol štvorvalec dobrou kúpou, sem sa mi žiada skôr šesťvalec. Ono by to ani nemusel byť 221 kW ako je topmodel F-Pace, stačilo by aj niečo podladenejšie, povedzme 185 kW. Nebieš, či ešte niečo pribudne? Predsalen medzi 180 a 300k je dosť veľký odstup.

    Odpovědět
  • [6]

    16. 5. 2016 v 12.30webpaja

    (5) S novou řadou R6 by to mohlo být 250/320/400HP v naftě. Benzín R6 300/400/500 a V8 jen pro SVR. Určitě naftová bi-turbo R4 poletí přes 200HP.
    Benzínový Ingenium R4 snad nejpozději do konce roku.

    Odpovědět
  • [7]

    16. 5. 2016 v 13.35Emel

    foto Emel

    F-Pace vypadá parádně z profilu, kraťoučký převis dělá svoje, tohle se povedlo hodně.

    Nejméně nadšený jsem z pohledu přímo zpředu… ale už jsem viděl fůru variant jak to může vypadat, tak bych si asi vybral… bez adaptivního tempomatu a asi s chromovou příčkou v těch nasávacích otvorech. I tak bych ale řekl, že ten čumák funguje lépe u nižšího XE, ta maska na gazíku už je na mě trošku vysoká.

    A modrá nebo červená souhlasím 🙂

    Odpovědět
  • [8]

    16. 5. 2016 v 17.58fOE

    Pekne. Takze se Jaguar jizdne vysvihl, ale co ten zbytek? Zvlast u SUV myslim jizdni vlastnosti bude resit spise mensina kupujicich a dulezitejsi bude to vse ostatni. Chapu ze infotainment je te jednoduchsi-dotykove konfigurace, ale co featury ktere ma zbytek D3? Moznosti nastaveni, hlouposti ala facebook, uzitecne veci ala real time traffic info atd…. umi to? Co kvalita materialu uvnitr v te vysperkovanem kousku, nezada si s MB/Audi? Obavam se ze bez toho bude F-Pace odsouzen hrat druhe husle, resp. minimalne tim trosku degraduje vyhodu vzhledu, protoze toto (a Macan) jsou dnes dve nejpohlednejsi SUV, tak by byla skoda kdyby interier a featury vzhledu a jizde nesekundovali.

    @iudex, neni F-Pace v zakladu RWD? 😉

    Odpovědět
  • [9]

    16. 5. 2016 v 18.08webpaja

    (8) Jízdní vlastnosti jsem zmínil hlavně kvůli tomu, že je to u konkurence obvykle buď a nebo. Vyzdobit se auto umí, ale Audi je jiná story, konektivitu typu internet se přiznám nevím. Tyhle věci jdou mimo mě a traffic info v reálným čase umí i ten základnější infotainment , přesto v ČR nefungují nijak závratně skvěle.
    Přes všechny možný barevný kombinace mám obavu, že většina lidí odjede ve fádní černý kůži a podobný to bude s barvami.

    Odpovědět
  • [10]

    16. 5. 2016 v 18.24MariAchi

    [9]

    Ono to Audi je taky tak trochu…nedokonale 🙂 Pokud se bavime o Q5, tak za mne jednoznacne S-line paket, no tam je zase pouze ten pitome uriznuty volant, ktery mi navic pripadal tenci, nez bych si pral… Mozna pro nekoho detail, no ja patrim k tem, kteri volant za jizdy drzi, a tudiz mi to dost vadilo. Co se tyka barev a jejich kombinaci, tak takovou fantastickou atmosferu, jako RR Evoque zadny z konkurentu neumi (byt je Evoque asi trochu mensi), kdo je uchylak na interiery, mel by jit prave k RR. Jeste pripomenu fakt, ze aktualni Q5 uz ceka na obmenu jako prasatko na drbani 🙂

    Odpovědět
  • [11]

    16. 5. 2016 v 19.07fOE

    @Webpaja
    chapu ze te podobne hracky nezajimaji, ale asi taky nebudes zrovna typicky dnesni kupujici. I prez svou viru v lidstvo mam trosku obavu, ze vic aut dnes proda prave ta FB konektivita, nez to jak ktere SUV projede zatacku, proto jsem se na to zeptal.
    Ad barevne kombinace, to je bohuzel mor napric znackama. Cerna/bila zvenci a cerna uvnitr vladne svetu.

    @mariachi
    Vidim to stejne 🙂

    Odpovědět
  • [12]

    16. 5. 2016 v 20.05stealth01

    Precteno jedním dechem. Jak je možné, ze napíšeš v podstatě par vět, které ve výsledku vydají za několik „kapitol“ testu zdejsi redakce? Vážně super.

    Odpovědět
  • [13]

    16. 5. 2016 v 20.47MariAchi

    [12]
    Ty mas M3 a mas cas na cteni blogu?! 🙂

    Odpovědět
  • [14]

    17. 5. 2016 v 2.23webpaja

    (11) Souhlasil bych, nebýt Evoqu, ten vyjma designu neměl nic 😉
    Koukal jsme, že konektivitu obstarává Incontrol, takže asi umí. Ale jak? To musí někdo, kdo se v tom vyžívá.

    (12) …však všichni čekáme na ten tvůj blog 🙂 Dík 😉

    Odpovědět
  • [15]

    17. 5. 2016 v 7.09Dinar

    Tak pro mně je Fpace mezi středními SUV (crossovery) jasná volba, jezdí skvěle, vypadá skvěle. Velikostně zařazení mezi macana a cayenne sedí, ale jen proto, že cayenne je prostě uvnitř malé, vzhledem ke svým vnějším rozměrům, při srovnání s ostatní konkurencí je Fpace jednoznačně soupeřem X3/X4, Q5 resp. GLC, ne jejich o třídu větších bratrů.

    Posaz a jízdní projev je stejný jako v tom lepším ze střední třídy, žádné SUV kompromisy se nekonají. Exterier jede aktuální jaguar vlnu, je to takový ftype na chůdách, koncept extrémně velkých kol převzatý z Range roverů sedí fpacu parádně, osobně nechápu konkurenci, že tento „trik“ ještě nepoužívá, protože ty boudy na kolečkách, které padají např. z BMW potřebují přesně tohle.

    Výtky, jaguarovsky slabší interier, aby auto obhájilo svou cenu musí být palubka v kůži atp., prostě chce to spíš vrcholné verze, aby se člověk moc nedivil. Dále, dvoulitrový dýzl je na fpace citelně slabý, je to podobný průser jako X3 20d, prostě auto slibuje a neumí. Jednoznačná volba je 3,0d, těžší motor na předku není znát a auto jede parádně, dokonce si u jagu pohráli s výfuky, takže zvuk vysavače, který pod plynem vydává stejný motor např. v rangi sport, je tady přetlačen brumendem výfuků, pěkné. Zajímavá bude jistě i verze V6 kompresor, ta ale nebyla k projetí.

    A jak psal webpaja, i takto silničně pojaté auto se v terénu neztratí, opičí dráhu na Tatradromu zvládlo s prstem v nose i přesto, že není na vzduchu nemá šest závěrek diferenciálu atp., prostě stačí dobře odladěný pohon 4×4 a vhodný vzorek na gumách s vyšším profilem.

    V tmavě červené nebo modré metle na dvaadvacítkách, uvnitř nějaká černobílá kombinace, pod kapotou šestihrnek, v takové konfiguraci si případný kupec pořídí třídního krasavce a jízdního suveréna s velkou dávkou praktičnosti, Fpace je aktuálně nejlepším příkladem povedeného crossoveru. 😉

    Odpovědět
  • [16]

    17. 5. 2016 v 8.14Emel

    foto Emel

    Dinar: jsem fakt zvědavý, jestli trik s velkými koly předvede Scenic.

    Odpovědět
  • [17]

    17. 5. 2016 v 21.29woody-alien

    foto woody-alien

    webpaja: Pochvala před nastoupenou jednotkou tě nemine. 😉 Za mě (byť jen staticky) od Jagu povedený debut a doufám, že to ocení i zákazníci. Jak už jsi dříve psal….kupujou „naslepo“ i bez vyzkoušení…takže zřejmě ano. Pěkný, i když dost stručný počtení.

    Odpovědět
  • [18]

    17. 5. 2016 v 21.39woody-alien

    foto woody-alien

    [16] Emel: A proč ne…jen jestli to zvládnou utlumit. Ty elegie ohledně ceny gum bych nebral zas tolik vážně.

    Odpovědět
  • [19]

    18. 5. 2016 v 4.46webpaja

    (17) Je to v zásadě dost rozdílná sorta zákazníků, ale domnívám se, že to bude nejprodávanější model značky.
    Napsal jsem to co nejstručněji a vzhledem k tomu, že i redakce jezdila…udělal jsem ve finále dobře 🙂

    Odpovědět
  • [20]

    22. 5. 2016 v 14.37Emel

    foto Emel

    Tak jsem potkal na silnici F-P v british racing green… a v té barvě úplně zabité, těžkopádné auto. Ale to jsem si všiml i u jiných Jagů, že jim BRG nesedí.

    Odpovědět
  • [21]

    23. 5. 2016 v 7.11webpaja

    (20) Není to nejhezčí barva, ale světlý a velký kola, camel interiér a máš klasika 😉

    Odpovědět
  • [22]

    5. 6. 2016 v 8.29Mig_35

    V Autobildu vyšel srovnávací test s X4. Nevím, jestli jsi četl, navzdory použití hliníku to auto vážilo víc než X4, navážili mu přes dvě tuny. V testu prohrál, auto jsem si prohlídnul ještě v provozu, křivdil jsem mu, není tak úzké a vysoké jako X4, není to taková koza. Vlastně je docela pěkné.

    Odpovědět
  • [23]

    5. 6. 2016 v 12.48webpaja

    (22) JJ četl jsem úryvek. Hmotnost ovlivní výbava. To mě netankuje… Ale dalo se čekat, že X4, obecně celkem uskákaný auto dostane pochvalu oproti F-P za komfort. To je důvod, proč německý periodika nečtu 🙂

    Tolik nesmyslů jako tam nenapíšou snad ani angláni nebo autoforum 😉

    Odpovědět
  • Napsat komentář: webpaja

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura