-
Velar – report č.1
Velara jsem nechtěl odbýt pár hodinami za volantem, ale dát si s ním týden soužití. Stejně tak jako s F-Pacem, který je Velarovým dárcem orgánů.
Současně jsem si řekl, že dojmy rozdělím do dvou kapitol se závěrečným shrnutím.Do rukou se mi dostal „novinářský“ kousek, jenž proběhl v testech různými médii v ČR. Jedná se o model D300 R-Dynamic, barva Corris Grey, 21″ temně šedá kola, střecha kontrastní černou s panoramatickým posuvným oknem, Matrix LED světly, interiér s perforovanou kůží a velurem v kombinace krémové/černá.
Postavený na parkovišti vedle větších sourozenců vypadá mnohem nižší, tak trochu jako RRS, kterému někdo šlápl na střechu. Jeho tvary jsou mnohem dynamičtější než je tomu u zbytku produkce. Kombinace hluboké šedé s černou střechou, velkými (byť bohužel tmavými koly) působí až pompézně a zevnějšek se snaží distancovat od „běžné“ prémiové produkce. Velmi dobře působí i doplňky v barvě mědi, decentně rozbíjející plochu, úzké a protáhlé přední i zadní kryty světel s full LED a blinkry při aktivaci běhajícími do boků po vzoru Audi.
Dotek výstupku na zapuštěné klice dveří ji aktivuje a ta vyjede, aby bylo možné se dostat do vozu…působivý a vtipný detail. Svádí k tomu, aby jste deaktivovali automatické uzamčení dveří až těsně před docházející posádkou, marně hledající jak se dovnitř dostat :-).
Interiér je oproti koncernovému bratru jak z jiné galaxie. Kombinace na pohled i dotek krásných materiálů s různou strukturou, rozdělení jednotlivých ploch pomocí střídání povrchů a krásné barevné kombinace posouvají Velar jednoznačně nad F-Pace, který si musí připadat jako chudší příbuzný.
Do RRV jsem přesedal z aktuální X5 a musím se přiznat, že uvelebit se na parádním, ale přece jen jinak tvarovaném křesle mi zabralo pár minut, určitě bych si připlatil za dražší variantu více nastavitelných sedadel. Během času však zjišťuji, že to byl jen prvotní pocit. Interiér je více intimní a obepínající, sklopená palubní deska s vyklápěcím displayem infotainmentu (tím horním) ve stylu ostatním modelů značky piluje styl k dokonalosti. Digitální obrazovka přístrojů, navi i obrazovka s funkcemi nastavení klimy nebo vozu mají perfektní grafiku a velmi slušnou odezvu. Ovládání je otázkou zvyku a velmi krátkého času. Mám radši idrive, ale řešení Velaru je velmi působivé a příjemné.Komentář k posazu: sedadlo lze spustit velmi nízko, volant by mohl jít ještě o 1-2cm blíže přitáhnout a vysoký ponton vás vyškolí v takovém případě pokaždé, když bude parkovací automat nízko. Jednoduše se musíte odpoutat a nahnout se přes okno, jinak si nevezmete lístek.
Sub 180cm vysocí lidé budou mít za sebou dostatek místa, u +190 to již bude ve „dvojce“ na hranici použitelnosti stejně vysokých lidí na delší cestu, F-Pace má podle mě subjektivně o nějaký milimetr na kolena více prostoru o X5 ani není potřeba mluvit. Sklon zadního opěradla lze měnit elektricky, ale i tak bych v II.třídě radši vozil menší lidi, či děti.
Zavazadlový prostor pod roletkou je delší než u kočky, nad ní je prostor omezenější díky ubíhajícím zadním sloupkům, ale celkově moc dobrý objem, taková Q5 by mohla jen slintat a závidět.
Startuji ne zrovna nejlépe umístěným tlačítkem, nastavuji naklopení horního obrazovky a vyrážím. Co vyráží dech naopak mě je od rozjezdu TICHO.Na danou třídu a i o třídu výše bezprecedentní odhlučnění motoru, podvozku i obtékajícího vzduchu! Vyjma rozjezdu a prudkého zrychlování o motoru v zásadě nevíte a to se jedná o V6, ovšem v naftě. 300koní je uchu téměř skryto a zevnitř druh paliva rozezná málokdo. Převodovka řadí sametově a to co umí podvozek si nechám až na druhou kapitolu.
Máme za sebou s Velarem +700km kde je zhruba 50% dálnice, 30% okresky, zbytek město. Bez žinýrování funguje za 9l/100km s tím, že se nerozpakuji v případě potřeby využít 700Nm točivého momentu a posledního koně ve stáji, okresky pak jezdí mezi 7-8 podle profilu trasy.
Pokračování a shrnutí s několika obrázky příští týden…
Velar – Rozsudek Redakční tanečky
12 Responses to Velar – report č.1
[1]
4. 1. 2018 v 7.47_Karel_
Tak šup šup druhý díl! Zatím to vypadá, že funkčně nezaostává za vzhledem. Já jsem z něj od první chvíle unešenej, škoda, že je to už dost mimo moje možnosti.
[2]
4. 1. 2018 v 8.02webpaja
(1) K ceně se dostanu na finále, zatím nabírám zkušenosti s autem. A propós bych řekl, že vnitřek odpovídá prostorem cca A6 😉
[3]
4. 1. 2018 v 8.35Emel
Velar prostě vypadá o generaci moderněji než cokoli jiného, asi nejen ve třídě… je to taková návštěva z budoucnosti. Zapuštěný kliky jsou trošku samoúčelná parádička… ale je zajímavý, jak moc to udělá s designem.
[4]
4. 1. 2018 v 8.49webpaja
(3) Na benzínce v Sokolově jsem od pána za pultem dostal kávu zdarma jen abych ho nechal sednout. To asi vypovídá o tom, jak Velar umí vizuálně fungovat 🙂
[5]
4. 1. 2018 v 9.38iudex
Ako obvykle pochvala, niet nad dojmy človeka, ktorý sa orientuje v konkurencii a vie relevantne porovnať prémiové SUV. Ja som tu úplne mimo, ani by som nevedel Velar zaradiť medzi konkurenciu (napr. dĺžkou citeľne presahuje stredné SUV typu X3, Q5, zase oproti X5 a Q7 zaostáva).
Mimochodom ako je to s tým priestorom? Emelovi píšeš, že priestor zodpovedá A6, ale v texte píšeš, že je to vzadu o chlp stiesnenejšie, ako v F-Pace, pričom podľa mňa má F-Pace vzadu prekvapivo málo miesta (na kolená), tak na úrovni lepšieho kompaktu.
[6]
4. 1. 2018 v 9.46webpaja
(5) Velar řadím někde mezi X3/4 nebo GLC GLC Coupé. Díky vyšší výšce a jinému posazu jsou prostorové poměry na úrovni prémiové vyšší střední, možná o chlup méně. Nicméně nijak dramaticky.
Superb nebo Kodiak to určitě není 😉
[7]
4. 1. 2018 v 10.09kpt.Budha
Sakra ty kliky, to je věc 🙂 Nicméně jedna možná úplně hloupá otázka – letos už se mi několikrát stalo, že mi omrzlo auto tak, že se nedalo dostat do kufru – přimrzl výklopný znáček. Jakpak fungují v mrazu tyto kličky? Vyhřívané? 🙂
Každopádně prostě pro mě Levante stále vypadá zdaleka nejlépe z této třídy aut 🙂
[8]
4. 1. 2018 v 10.20webpaja
(7) Včera jsem sice projel pár vánicemi, ale zatím nezamrzlo. Rád bych to taky věděl, protože vyhřívané nejsou 😉
Mase nevypadá vůbec špatně, ale je trošku boubelatější, to je však naprosto subjetivní věc.
[9]
5. 1. 2018 v 10.40MariAchi
No prosim, asi nas fakt ceka SUVckova budoucnost 🙂
A kdepak jsou nejake fotky s krasnymi modelkami, aha?!
[10]
5. 1. 2018 v 14.57webpaja
(9) Fotky budou a pošli manželku, ať máš i tu modelku 🙂
[11]
8. 1. 2018 v 12.03Dinar
Pěkný, Velar umí udělat dojem, a je pravda, že pokud ho srovnáme s akt. zástupci středních premiových suv, jde-li o vnímanou kvalitu, tak jim všem natrhne… Jakkoliv s novou X3 jsem zatím neměl čest, tak zbylí f-pace, Q5 nebo GLE opravdu působí jako auta o třídu níž. Problém je, že ale také stojí podstatně více, a tady má dle mého problém ve vlastní stáji, protože Sport po faceliftu, který dostal stejně moderní vnitřek, je prostě větší a za velmi podobné peníze nabízí výrazně lepší poměr value for money. Velar je opravdu těžko hodnotitelné auto. 😉
[12]
14. 1. 2018 v 19.03praděda7
Tož už sem to psal jinde. Z profilu kabina vypadá jako by se auto někde nevlezlo pod nízký most a kabina byla shrnuta dozadu………..sorry jako…..jinak dobrý………