• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > webpaja  > Velar – report č.1

  • Velar – report č.1

    Publikováno: 4. 1. 2018

    Velara jsem nechtěl odbýt pár hodinami za volantem, ale dát si s ním týden soužití. Stejně tak jako s F-Pacem, který je Velarovým dárcem orgánů.
    Současně jsem si řekl, že dojmy rozdělím do dvou kapitol se závěrečným shrnutím.

    Do rukou se mi dostal „novinářský“ kousek, jenž proběhl v testech různými médii v ČR. Jedná se o model D300 R-Dynamic, barva Corris Grey, 21″ temně šedá kola, střecha kontrastní černou s panoramatickým posuvným oknem, Matrix LED světly, interiér s perforovanou kůží a velurem v kombinace krémové/černá.
    Postavený na parkovišti vedle větších sourozenců vypadá mnohem nižší, tak trochu jako RRS, kterému někdo šlápl na střechu. Jeho tvary jsou mnohem dynamičtější než je tomu u zbytku produkce. Kombinace hluboké šedé s černou střechou, velkými (byť bohužel tmavými koly) působí až pompézně a zevnějšek se snaží distancovat od „běžné“ prémiové produkce. Velmi dobře působí i doplňky v barvě mědi, decentně rozbíjející plochu, úzké a protáhlé přední i zadní kryty světel s full LED a blinkry při aktivaci běhajícími do boků po vzoru Audi.
    Dotek výstupku na zapuštěné klice dveří ji aktivuje a ta vyjede, aby bylo možné se dostat do vozu…působivý a vtipný detail. Svádí k tomu, aby jste deaktivovali automatické uzamčení dveří až těsně před docházející posádkou, marně hledající jak se dovnitř dostat :-).
    Interiér je oproti koncernovému bratru jak z jiné galaxie. Kombinace na pohled i dotek krásných materiálů s různou strukturou, rozdělení jednotlivých ploch pomocí střídání povrchů a krásné barevné kombinace posouvají Velar jednoznačně nad F-Pace, který si musí připadat jako chudší příbuzný.
    Do RRV jsem přesedal z aktuální X5 a musím se přiznat, že uvelebit se na parádním, ale přece jen jinak tvarovaném křesle mi zabralo pár minut, určitě bych si připlatil za dražší variantu více nastavitelných sedadel. Během času však zjišťuji, že to byl jen prvotní pocit. Interiér je více intimní a obepínající, sklopená palubní deska s vyklápěcím displayem infotainmentu (tím horním) ve stylu ostatním modelů značky piluje styl k dokonalosti. Digitální obrazovka přístrojů, navi i obrazovka s funkcemi nastavení klimy nebo vozu mají perfektní grafiku a velmi slušnou odezvu. Ovládání je otázkou zvyku a velmi krátkého času. Mám radši idrive, ale řešení Velaru je velmi působivé a příjemné.

    Komentář k posazu: sedadlo lze spustit velmi nízko, volant by mohl jít ještě o 1-2cm blíže přitáhnout a vysoký ponton vás vyškolí v takovém případě pokaždé, když bude parkovací automat nízko. Jednoduše se musíte odpoutat a nahnout se přes okno, jinak si nevezmete lístek.

    Sub 180cm vysocí lidé budou mít za sebou dostatek místa, u +190 to již bude ve „dvojce“ na hranici použitelnosti stejně vysokých lidí na delší cestu, F-Pace má podle mě subjektivně o nějaký milimetr na kolena více prostoru o X5 ani není potřeba mluvit. Sklon zadního opěradla lze měnit elektricky, ale i tak bych v II.třídě radši vozil menší lidi, či děti.
    Zavazadlový prostor pod roletkou je delší než u kočky, nad ní je prostor omezenější díky ubíhajícím zadním sloupkům, ale celkově moc dobrý objem, taková Q5 by mohla jen slintat a závidět.
    Startuji ne zrovna nejlépe umístěným tlačítkem, nastavuji naklopení horního obrazovky a vyrážím. Co vyráží dech naopak mě je od rozjezdu TICHO.

    Na danou třídu a i o třídu výše bezprecedentní odhlučnění motoru, podvozku i obtékajícího vzduchu! Vyjma rozjezdu a prudkého zrychlování o motoru v zásadě nevíte a to se jedná o V6, ovšem v naftě. 300koní je uchu téměř skryto a zevnitř druh paliva rozezná málokdo. Převodovka řadí sametově a to co umí podvozek si nechám až na druhou kapitolu.

    Máme za sebou s Velarem +700km kde je zhruba 50% dálnice, 30% okresky, zbytek město. Bez žinýrování funguje za 9l/100km s tím, že se nerozpakuji v případě potřeby využít 700Nm točivého momentu a posledního koně ve stáji, okresky pak jezdí mezi 7-8 podle profilu trasy.

    Pokračování a shrnutí s několika obrázky příští týden…

Velar – Rozsudek Redakční tanečky

12 reakcí na Velar – report č.1

  • [1]

    4. 1. 2018 v 7.47_Karel_

    Tak šup šup druhý díl! Zatím to vypadá, že funkčně nezaostává za vzhledem. Já jsem z něj od první chvíle unešenej, škoda, že je to už dost mimo moje možnosti.

    Odpovědět
  • [2]

    4. 1. 2018 v 8.02webpaja

    (1) K ceně se dostanu na finále, zatím nabírám zkušenosti s autem. A propós bych řekl, že vnitřek odpovídá prostorem cca A6 ;-)

    Odpovědět
  • [3]

    4. 1. 2018 v 8.35Emel

    foto Emel

    Velar prostě vypadá o generaci moderněji než cokoli jiného, asi nejen ve třídě… je to taková návštěva z budoucnosti. Zapuštěný kliky jsou trošku samoúčelná parádička… ale je zajímavý, jak moc to udělá s designem.

    Odpovědět
  • [4]

    4. 1. 2018 v 8.49webpaja

    (3) Na benzínce v Sokolově jsem od pána za pultem dostal kávu zdarma jen abych ho nechal sednout. To asi vypovídá o tom, jak Velar umí vizuálně fungovat :-)

    Odpovědět
  • [5]

    4. 1. 2018 v 9.38iudex

    Ako obvykle pochvala, niet nad dojmy človeka, ktorý sa orientuje v konkurencii a vie relevantne porovnať prémiové SUV. Ja som tu úplne mimo, ani by som nevedel Velar zaradiť medzi konkurenciu (napr. dĺžkou citeľne presahuje stredné SUV typu X3, Q5, zase oproti X5 a Q7 zaostáva).
    Mimochodom ako je to s tým priestorom? Emelovi píšeš, že priestor zodpovedá A6, ale v texte píšeš, že je to vzadu o chlp stiesnenejšie, ako v F-Pace, pričom podľa mňa má F-Pace vzadu prekvapivo málo miesta (na kolená), tak na úrovni lepšieho kompaktu.

    Odpovědět
  • [6]

    4. 1. 2018 v 9.46webpaja

    (5) Velar řadím někde mezi X3/4 nebo GLC GLC Coupé. Díky vyšší výšce a jinému posazu jsou prostorové poměry na úrovni prémiové vyšší střední, možná o chlup méně. Nicméně nijak dramaticky.
    Superb nebo Kodiak to určitě není ;-)

    Odpovědět
  • [7]

    4. 1. 2018 v 10.09kpt.Budha

    Sakra ty kliky, to je věc :-) Nicméně jedna možná úplně hloupá otázka – letos už se mi několikrát stalo, že mi omrzlo auto tak, že se nedalo dostat do kufru – přimrzl výklopný znáček. Jakpak fungují v mrazu tyto kličky? Vyhřívané? :-)
    Každopádně prostě pro mě Levante stále vypadá zdaleka nejlépe z této třídy aut :-)

    Odpovědět
  • [8]

    4. 1. 2018 v 10.20webpaja

    (7) Včera jsem sice projel pár vánicemi, ale zatím nezamrzlo. Rád bych to taky věděl, protože vyhřívané nejsou ;-)

    Mase nevypadá vůbec špatně, ale je trošku boubelatější, to je však naprosto subjetivní věc.

    Odpovědět
  • [9]

    5. 1. 2018 v 10.40MariAchi

    No prosim, asi nas fakt ceka SUVckova budoucnost :-)
    A kdepak jsou nejake fotky s krasnymi modelkami, aha?!

    Odpovědět
  • [10]

    5. 1. 2018 v 14.57webpaja

    (9) Fotky budou a pošli manželku, ať máš i tu modelku :-)

    Odpovědět
  • [11]

    8. 1. 2018 v 12.03Dinar

    Pěkný, Velar umí udělat dojem, a je pravda, že pokud ho srovnáme s akt. zástupci středních premiových suv, jde-li o vnímanou kvalitu, tak jim všem natrhne… Jakkoliv s novou X3 jsem zatím neměl čest, tak zbylí f-pace, Q5 nebo GLE opravdu působí jako auta o třídu níž. Problém je, že ale také stojí podstatně více, a tady má dle mého problém ve vlastní stáji, protože Sport po faceliftu, který dostal stejně moderní vnitřek, je prostě větší a za velmi podobné peníze nabízí výrazně lepší poměr value for money. Velar je opravdu těžko hodnotitelné auto. ;)

    Odpovědět
  • [12]

    14. 1. 2018 v 19.03praděda7

    Tož už sem to psal jinde. Z profilu kabina vypadá jako by se auto někde nevlezlo pod nízký most a kabina byla shrnuta dozadu………..sorry jako…..jinak dobrý………

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Post
  • Červen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Březen 20191 Post
  • Únor 20191 Post
  • Říjen 20181 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Únor 20181 Post
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Post
  • Únor 20171 Post
  • Prosinec 20161 Post
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Post
  • Květen 20161 Post
  • Listopad 20151 Post
  • Říjen 20151 Post
  • Srpen 20151 Post
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Říjen 20141 Post
  • Září 20141 Post
  • Květen 20141 Post
  • Březen 20141 Post
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Post
  • Prosinec 20131 Post
  • Září 20131 Post
  • Srpen 20131 Post
  • Březen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Srpen 20121 Post
  • Červen 20121 Post
  • Leden 20121 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Listopad 20111 Post
  • Srpen 20111 Post
  • Červenec 20111 Post
  • Červen 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Duben 20111 Post
  • Březen 20111 Post
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Post
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20101 Post
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Manželky prezidentů: Bojovnice za práva žen Charlotta Masaryková byla ... Nejnemravnější film všech dob stál režiséra nejspíš život. Temný příbě... Nový život Ralska: Bývalý vojenský prostor je dnes cílem rodinných výl...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Dva góly Zadiny nezabránily prohře Detroitu. Za Carolinu pálil Nečas Stanciu: nejlepší období ve Slavii. Stres je pryč, zlepšil černou prác... Tragicky zesnulá Lindsey (†35), žena hokejisty Petra Vrány: Zamilovali...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Tohle nám běhá po obličeji i v ochlupení! Parazit trudník může zhoršov... Masivní kybernetický útok: Hackeři napadli úřad Maláčové i Prahu. Může... Sebevraždy seniorů jako nový covidový fenomén! Co radí odborník?
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
5 sukní, které se budou na jaře nejvíc nosit. Kterou už máte doma? Děti tloustnou v domácí izolaci. Nudí se a stres řeší jídlem. Co s nim... Zdravé versus raněné ego: Jak se projevuje a před čím nás chrání?
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Video: Aston Martin AMR21 poprvé na trati Land Rover Defender V8 má české ceny. Pod tři miliony nejde, barvami n... Nejlepší BMW, která nesou logo úplně jiné automobilky
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Samsung Q950A nabídne 11.1.4 kanálový zvuk, nechybí ani další soundbar... Nové chytré reproduktory Microsoft dokážou automaticky překládat a zap... ELONOVINKY: SpaceX připravuje mořský kosmodrom pro Starship
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zápisník Marka Schwarzmanna: Komu věřit Na trhu se přetřásá prodej obří hazardní společnosti, uvádí Mergermark... V boji s pandemií zřejmě pomohou drony z Polska
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Majáky: Navigační stavby s puncem romantiky slouží svému účelu i v dne... Léto v Chorvatsku: Nová bezpečnostní opatření kvůli covidu! Tip na výlet: Dřevěná poutní kaple nad šumavským Stožcem chrání pramen...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
COOL POINT s.r.o. - 1742337 Pletení a háčkování nás zase baví! Vytvořte si věci krásné i praktické Prostor garsonky zvětšil chytře řešený nábytek. V jediném pokoji je vš...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat? Opakující se noční můry mají skrytý význam. Chcete pochopit ty své? 7 zdravých návyků, kterými prospějete svému srdci každý den
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Nevím, jak jí dát pusu Nebezpečné objetí: Jed stokrát silnější než kyanid Hry zadarmo nebo se slevou: strategie Wargame a Ratchet & Clank zdarma
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Alena Antalová: Nejsem tlusťoška, co se válí doma.. SÁZKAŘSKÉ TIPY: Slavia slízne Smetanu, Plzeň si poradí se Sigmou Blesk Podcast: Další nakažená zvířata v Zoo Praha. Richardovi je lépe,...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura