• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > Velar – report č.1

  • Velar – report č.1

    Publikováno: 4. 1. 2018

    Velara jsem nechtěl odbýt pár hodinami za volantem, ale dát si s ním týden soužití. Stejně tak jako s F-Pacem, který je Velarovým dárcem orgánů.
    Současně jsem si řekl, že dojmy rozdělím do dvou kapitol se závěrečným shrnutím.

    Do rukou se mi dostal „novinářský“ kousek, jenž proběhl v testech různými médii v ČR. Jedná se o model D300 R-Dynamic, barva Corris Grey, 21″ temně šedá kola, střecha kontrastní černou s panoramatickým posuvným oknem, Matrix LED světly, interiér s perforovanou kůží a velurem v kombinace krémové/černá.
    Postavený na parkovišti vedle větších sourozenců vypadá mnohem nižší, tak trochu jako RRS, kterému někdo šlápl na střechu. Jeho tvary jsou mnohem dynamičtější než je tomu u zbytku produkce. Kombinace hluboké šedé s černou střechou, velkými (byť bohužel tmavými koly) působí až pompézně a zevnějšek se snaží distancovat od „běžné“ prémiové produkce. Velmi dobře působí i doplňky v barvě mědi, decentně rozbíjející plochu, úzké a protáhlé přední i zadní kryty světel s full LED a blinkry při aktivaci běhajícími do boků po vzoru Audi.
    Dotek výstupku na zapuštěné klice dveří ji aktivuje a ta vyjede, aby bylo možné se dostat do vozu…působivý a vtipný detail. Svádí k tomu, aby jste deaktivovali automatické uzamčení dveří až těsně před docházející posádkou, marně hledající jak se dovnitř dostat :-).
    Interiér je oproti koncernovému bratru jak z jiné galaxie. Kombinace na pohled i dotek krásných materiálů s různou strukturou, rozdělení jednotlivých ploch pomocí střídání povrchů a krásné barevné kombinace posouvají Velar jednoznačně nad F-Pace, který si musí připadat jako chudší příbuzný.
    Do RRV jsem přesedal z aktuální X5 a musím se přiznat, že uvelebit se na parádním, ale přece jen jinak tvarovaném křesle mi zabralo pár minut, určitě bych si připlatil za dražší variantu více nastavitelných sedadel. Během času však zjišťuji, že to byl jen prvotní pocit. Interiér je více intimní a obepínající, sklopená palubní deska s vyklápěcím displayem infotainmentu (tím horním) ve stylu ostatním modelů značky piluje styl k dokonalosti. Digitální obrazovka přístrojů, navi i obrazovka s funkcemi nastavení klimy nebo vozu mají perfektní grafiku a velmi slušnou odezvu. Ovládání je otázkou zvyku a velmi krátkého času. Mám radši idrive, ale řešení Velaru je velmi působivé a příjemné.

    Komentář k posazu: sedadlo lze spustit velmi nízko, volant by mohl jít ještě o 1-2cm blíže přitáhnout a vysoký ponton vás vyškolí v takovém případě pokaždé, když bude parkovací automat nízko. Jednoduše se musíte odpoutat a nahnout se přes okno, jinak si nevezmete lístek.

    Sub 180cm vysocí lidé budou mít za sebou dostatek místa, u +190 to již bude ve „dvojce“ na hranici použitelnosti stejně vysokých lidí na delší cestu, F-Pace má podle mě subjektivně o nějaký milimetr na kolena více prostoru o X5 ani není potřeba mluvit. Sklon zadního opěradla lze měnit elektricky, ale i tak bych v II.třídě radši vozil menší lidi, či děti.
    Zavazadlový prostor pod roletkou je delší než u kočky, nad ní je prostor omezenější díky ubíhajícím zadním sloupkům, ale celkově moc dobrý objem, taková Q5 by mohla jen slintat a závidět.
    Startuji ne zrovna nejlépe umístěným tlačítkem, nastavuji naklopení horního obrazovky a vyrážím. Co vyráží dech naopak mě je od rozjezdu TICHO.

    Na danou třídu a i o třídu výše bezprecedentní odhlučnění motoru, podvozku i obtékajícího vzduchu! Vyjma rozjezdu a prudkého zrychlování o motoru v zásadě nevíte a to se jedná o V6, ovšem v naftě. 300koní je uchu téměř skryto a zevnitř druh paliva rozezná málokdo. Převodovka řadí sametově a to co umí podvozek si nechám až na druhou kapitolu.

    Máme za sebou s Velarem +700km kde je zhruba 50% dálnice, 30% okresky, zbytek město. Bez žinýrování funguje za 9l/100km s tím, že se nerozpakuji v případě potřeby využít 700Nm točivého momentu a posledního koně ve stáji, okresky pak jezdí mezi 7-8 podle profilu trasy.

    Pokračování a shrnutí s několika obrázky příští týden…

Velar – Rozsudek Redakční tanečky

12 Responses to Velar – report č.1

  • [1]

    4. 1. 2018 v 7.47_Karel_

    Tak šup šup druhý díl! Zatím to vypadá, že funkčně nezaostává za vzhledem. Já jsem z něj od první chvíle unešenej, škoda, že je to už dost mimo moje možnosti.

    Odpovědět
  • [2]

    4. 1. 2018 v 8.02webpaja

    (1) K ceně se dostanu na finále, zatím nabírám zkušenosti s autem. A propós bych řekl, že vnitřek odpovídá prostorem cca A6 😉

    Odpovědět
  • [3]

    4. 1. 2018 v 8.35Emel

    foto Emel

    Velar prostě vypadá o generaci moderněji než cokoli jiného, asi nejen ve třídě… je to taková návštěva z budoucnosti. Zapuštěný kliky jsou trošku samoúčelná parádička… ale je zajímavý, jak moc to udělá s designem.

    Odpovědět
  • [4]

    4. 1. 2018 v 8.49webpaja

    (3) Na benzínce v Sokolově jsem od pána za pultem dostal kávu zdarma jen abych ho nechal sednout. To asi vypovídá o tom, jak Velar umí vizuálně fungovat 🙂

    Odpovědět
  • [5]

    4. 1. 2018 v 9.38iudex

    Ako obvykle pochvala, niet nad dojmy človeka, ktorý sa orientuje v konkurencii a vie relevantne porovnať prémiové SUV. Ja som tu úplne mimo, ani by som nevedel Velar zaradiť medzi konkurenciu (napr. dĺžkou citeľne presahuje stredné SUV typu X3, Q5, zase oproti X5 a Q7 zaostáva).
    Mimochodom ako je to s tým priestorom? Emelovi píšeš, že priestor zodpovedá A6, ale v texte píšeš, že je to vzadu o chlp stiesnenejšie, ako v F-Pace, pričom podľa mňa má F-Pace vzadu prekvapivo málo miesta (na kolená), tak na úrovni lepšieho kompaktu.

    Odpovědět
  • [6]

    4. 1. 2018 v 9.46webpaja

    (5) Velar řadím někde mezi X3/4 nebo GLC GLC Coupé. Díky vyšší výšce a jinému posazu jsou prostorové poměry na úrovni prémiové vyšší střední, možná o chlup méně. Nicméně nijak dramaticky.
    Superb nebo Kodiak to určitě není 😉

    Odpovědět
  • [7]

    4. 1. 2018 v 10.09kpt.Budha

    Sakra ty kliky, to je věc 🙂 Nicméně jedna možná úplně hloupá otázka – letos už se mi několikrát stalo, že mi omrzlo auto tak, že se nedalo dostat do kufru – přimrzl výklopný znáček. Jakpak fungují v mrazu tyto kličky? Vyhřívané? 🙂
    Každopádně prostě pro mě Levante stále vypadá zdaleka nejlépe z této třídy aut 🙂

    Odpovědět
  • [8]

    4. 1. 2018 v 10.20webpaja

    (7) Včera jsem sice projel pár vánicemi, ale zatím nezamrzlo. Rád bych to taky věděl, protože vyhřívané nejsou 😉

    Mase nevypadá vůbec špatně, ale je trošku boubelatější, to je však naprosto subjetivní věc.

    Odpovědět
  • [9]

    5. 1. 2018 v 10.40MariAchi

    No prosim, asi nas fakt ceka SUVckova budoucnost 🙂
    A kdepak jsou nejake fotky s krasnymi modelkami, aha?!

    Odpovědět
  • [10]

    5. 1. 2018 v 14.57webpaja

    (9) Fotky budou a pošli manželku, ať máš i tu modelku 🙂

    Odpovědět
  • [11]

    8. 1. 2018 v 12.03Dinar

    Pěkný, Velar umí udělat dojem, a je pravda, že pokud ho srovnáme s akt. zástupci středních premiových suv, jde-li o vnímanou kvalitu, tak jim všem natrhne… Jakkoliv s novou X3 jsem zatím neměl čest, tak zbylí f-pace, Q5 nebo GLE opravdu působí jako auta o třídu níž. Problém je, že ale také stojí podstatně více, a tady má dle mého problém ve vlastní stáji, protože Sport po faceliftu, který dostal stejně moderní vnitřek, je prostě větší a za velmi podobné peníze nabízí výrazně lepší poměr value for money. Velar je opravdu těžko hodnotitelné auto. 😉

    Odpovědět
  • [12]

    14. 1. 2018 v 19.03praděda7

    Tož už sem to psal jinde. Z profilu kabina vypadá jako by se auto někde nevlezlo pod nízký most a kabina byla shrnuta dozadu………..sorry jako…..jinak dobrý………

    Odpovědět
  • Napsat komentář: webpaja

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura