• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > Velar – Rozsudek

  • Velar – Rozsudek

    Publikováno: 15. 1. 2018

    IMG_1847

    V první části týdenního testu jsem se věnoval spíše obecným otázkám, ve shrnutí pak tomu, jak se s Velarem žije.

    Prvně nejde o auto pro introverty, vzbuzuje pozornost a soudě podle Evoquu i ještě nějaký čas bude. Negativních reakcí na vnější vzhled bych napočítal na prstech jedné ruky neúspěšného manipulanta s novoročním ohňostrojem a interiér v pěkné krémově-černé kombinaci byl bez výhrad. Sám bych volil spíš světlejší kola a chybí mi zářivější modrá barva karoserie, kterou umí Jag nebo RRS. V interiéru pak měkkou karamelovou.

    Pobyt v interiéru:
    První věcí jsou obě přední sedadla. Tady znovu doporučuji připlatit za více možností seřízení a aktivní odvětrávání, pouhá perforace sice trochu zabraňuje pocení, ale v teplejším počasí už neobstojí. Současně bych výrobci doporučoval umět navolit kombinaci vyhřívání+ventilace najednou. Celkově jsou sedáky i opěradla dlouhé a umožňují delší přesuny bez bolesti v zádech nebo sedacích partiích těla. Možnost spustit obě přední křesla nízko je na SUV až ojedinělá, samotnému mi to vyhovuje.
    Volant má tradičně užší věnec, ale profilaci v místě úchopu a v dané výbavě i vyhřívání. Dotykové ovládání mi velmi rychle vlezlo pod kůži, ikonky se dokonce umí aktivně měnit (všiml jsem si v levé části u telefonu a menu). Dokázal bych se obejít bez vzhledově atraktivního, ale z rána studícího dekorativního chromového prvku po celém obvodu volantu. Nicméně nejde o věc na kterou se nedá zvyknout.
    Ovládání infotainmentu jak na horním, tak spodním displayi je díky jejich naklopení jednoduché, kruhové ovladače slouží k manipulaci v menu, které je aktuálně nastavené. Buď pro klimu, sedadla (ta fungují i v režimu obrazovky Klima) nebo jednotlivé jízdní režimy. Grafika je konečně na vynikající úrovni a RRV tak již rozhodně neztrácí na konkurenci, včetně odezvy. Chybí však potvrzení vibrací, které by se mi líbilo.
    Musím zmínit problém s chybovými hláškami. Sice se vám rozsvítí varovný trojúhelník, ale za celý týden jsem nenašel kde vyvolám popis k varování. Je možné, že nějaká cesta existuje, ale mě zůstala utajena (při nastartování se vždy ukázalo, že jde o připomínku doplnění močoviny).
    Obecně je kabina nádherně očalouněna, nikde nic u rozježděného novinářského kusu nevrzlo a kvalita sestavení je vyšší než u F-Pace. Chybí mi měkké vložky v kapsách a držácích nápojů, snad se dají objednat, ale za ty peníze bych je čekal. Do kapes ve dveřích dáte spíš méně objemné lahve, dělená loketní opěrka je objemná a díky dvěma krycím dílům protáhnete mezerou kabely bez lámání.
    Prostornost na zadních sedadlech bych popsal slovem „dostatečný“, o žádného přeborníka však nejde. I tady je možnost vlastního ovládání klimatizace, vyhřívání a ventilace sedaček. Sklon opěradla je možné měnit elektricky.
    Zavazadlový prostor je pak hezky zpracovaný, slušně objemný, nabízí schránky pod víkem dna (to však stále nemá tlumiče, zaručující fixaci při jeho odklopení). Doplňků na uspořádání nákladu je nepřeberné množství.

    Světelná technika:
    Daný vůz byl vybaven full LED světly s Matrix funkcí, pohyblivými ukazateli změny směru atd. RRV se vyvarovává občasného oslnění protijedoucích vozidel v tlumeném režimu za pomocí ostře ohraničeného horního rozsahu osvětlení vozovky. Nejdříve mi to přišlo trochu divné, ale je to funkční. Co mi naopak nesedělo, byly divně nastavené senzory adaptivních dálkových světel, kdy naopak docházelo k pozdnímu zhasínání segmentů. Šlo o softwareovou chybu daného kusu, ale díky tomu, jsem si za plného provozu příliš samostatnosti systému neužil. Celkový dosvit je velmi dobrý, ale na vozovce nevytváří světla homogenní plochu, na dvou místech byly patrné lehce tmavší malé flíčky, což mohlo souviset s nějakou nečistotou na překrytí.

    Motor:
    Jedná se o jednu z posledních životních cest původního vznětového V6, který se v koncernu JLR objevil původně s objemem 2,7litru. Posledních deset let pak funguje jako třílitrová jednotka, osazená dvěma turbodmychadly, doplněná o lahodný osmikvalt značky ZF. Díky naprosto preciznímu odhlučnění, nemajícího obdoby ve třídě je pak až krémový. Zátah v celém spektru otáček je lineární, velmi impozantní, silný, ale jemný. Působí silnějším dojmem než udávaných 300koní, což bude zásluha 700Nm, které dokáže vyvinout. Za to si nárokuje běžně kolem 8litrů, dynamičtější jízda pak přes 9, ale to je už v mezích kdy si koledujete o ztrátu ŘP. Každopádně předjíždění je s ním radost a to i na vyšší RS. Převodovka je pak relaxovanější než u D3 v režimu dálniční jízdy. Tam kde německá konkurence při návratu na tempovatovou rychlost po zpomalení za roky předjíždějícím kamionem podřazuje o stupeň či dva, RRV využije sílu agregátu a ponechá 8°. To vše bez patrného zvýšení zvuku motoru…ticho je neskutečně návykové.

    Jízda:
    Přidejte F-Paceu vzduchové odpružení a jinak nic neměňte. Takhle nějak muselo znít zadání při tvorbě Velaru. Jak jsem v první části zmínil, přesedal jsem z „eFkové“ generace X5 se sportovním adaptivním podvozkem. Jezdím na 20″ kolech, nicméně Velar byl na o palec větších a umí i dvaadvacítky. Celkem markantní rozdíl je hned na prvním zpomalovacím prahu, propadlém víku kanalizační šachty nebo díře. Kolo sice spadne, ale systém pružení si s tím umí poradit. Jemnost a absence ran jsou patrné okamžitě od prvních metrů. Takovou míru distinguovaného chování jsem po jízdě s koncernovým bratrem (F-P) nečekal a překonává bez diskuzí o třídu větší bramboru. Dá se přirovnat na úroveň Q7 nebo ještě lépe RRS, které je o pověstná prsa lepší olympiády. Prvotní desítky kilometrů jsem natočil na dálnici, kde jsem si rochnil v komfortu, překvapení na mě čekalo po skončení D6 směr na KV, nikam se nesjíždí, jen se změní počet pruhů. Dokonalé ticho nevypovídá o skutečné rychlosti a první ostřejší vingl by mohl být trestem. Auto se však stočí požadovaným směrem, sice za doprovodu patrného náklonu, ale jinak velmi poslušně. Reakce na otočení volanem jsou velmi rychlé, celkový převod řízení také. Stačí nepatrný pohyb rukama a auto točí. Opět spíš Jag než X5. Ta je v reakci rozvážnější i přes modifikace v předposledním modelovém roce před výměnou generace. Hbitost kočky je zde kombinována s většími náklony karoserie, které se dají omezit navolením sportovního režimu podvozku. Ani v komfortním módu, ale nejde o kymacející se bárku, jen dává jemně najevo, že nějakou zatáčku drtíte až neslušným způsobem.
    Dynamický režim je pak použitelný až na nejvíce rozbité silnice s dírami jako pro mamuta. Ne, že by pak Velar skákal, jen důstjnost pohybu už není tak samozřejmá, jakou jinak umí.
    Přesto jsem většinu času strávil v režimu Comfort, tam je plavnost, nenucenost, dostatečná jiskra a konejšivé pohodlí. Tak má jezdit prémiové SUV.
    Dodatek: auto jsem zlehka protáhnul v bahně stavby, ale do náročnějších partií jsem se z důvodu velké frakce lomového, ostrého kamene nepouštěl, kvůli obavám o poškrábání velkých ráfků.
    IMG_1848
    Cena a závěr:
    Tato dvě slova musím spojit do jedné stati. RRV je drahý, dražší než konkurence ve třídě a v určitých konfiguracích i dražší než konkurenční prémiové vozy o stupeň výš. Vždyť 2,5mio překročíte s danou motorizací poměrně lehce a to ještě zdaleka nemáte zaškrtány všechny příjemné extras. Faceliftovaný RRS je dražší jen o nějakých 100k ve srovnatelné výbavě. X6, GLE coupé umí být stejně drahé nebo dokonce i levnější. Na druhou stranu všichni víme, za jak nehorázné částky dokázal LR a stále ještě umí prodávat Evoque s nijak zázračnou technikou. Proto i Velar posuzuji spíš jako beztřídního solitéra, jako stylový doplněk, ale s adekvátní technikou, designem a interiérem. Proti zhruba stejně velkým Q5, X3, GLC je pro mě lepším autem jako takovým. Poskytuje více jízdního i akustického komfortu, technicky je na úrovni a něco z terénní DNA značky tam zůstalo navíc. A za to chce zaplatit. Sám bych hodně váhal nad větším prostorem RRS, který je za víceméně stejný obnos.

    Pokud bych nebral ohled na cenu, dal bych autu (což aktuálně nedostává) skoro plný počet bodů, hezký týden a 1500 společných km 😉

Polární expres Velar – report č.1

13 Responses to Velar – Rozsudek

  • [1]

    15. 1. 2018 v 8.45iudex

    Paráda, nepamätám si, kedy si pri teste prémiového SUV bol takto kladne hodnotil, zjavne Ťa Velar presvedčil a evidentne ide o vydarené prémiové SUV hodné svojho mena.
    Z môjho pohľadu ako budgetového kupujúceho ale tá cena proste je cez čiaru. Pri tej chvále a porovnávaní s X5 človek môže zabudnúť, že ide stále len o stredné SUV, konkurenta X3. A kým Velar začína s 2,0d na 58919 eur, u BMW je za tú cenu X3 s trojlitrovým R6 (2,0d je od 48900). Alebo inak: za cenu Velaru dostane človek o triedu väčšiu X5 (Velar 3,0d: 69t, X5 30d: 67t). Skrátka RR je ešte cenovo o stupeň nad nemeckou prémiou. Aj keď je pravda, že Xkových BMW sú plné cesty, kdežto Range je stále pomerne exkluzívna záležitosť.

    Odpovědět
  • [2]

    15. 1. 2018 v 9.51webpaja

    (1) Protože RRV jezdí tak, jak si myslím, že by SUV jezdit mělo. Pohodlí, ticho, všeobecný komfort. Žádná závodnička, žádný pseudosport apod.

    Ano, ceny mají vysoké a soudě dle výročních zpráv i profitabilitu.

    Odpovědět
  • [3]

    15. 1. 2018 v 11.38fOE

    Pokud text odpovida realite, pak je to ze Velar stoji nad zbytkem premiovych „strednich“ SUV asi v poradku. Ze je nad az o tolik, to uz si osefuje trh. Za me to ma JLR rozhozene velice dobre, nabizi podobne exkluzivni zbozi jako Velar, ale taky Discovery Sport, Discovery atd. (btw. nejprodavanejsi model JLR vubec).

    Btw. Pajo, jak pises „že by SUV jezdit mělo. Pohodlí, ticho, všeobecný komfort. Žádná závodnička, žádný pseudosport apod.“, mas osobni zkusenost s Q7? Tak jak to popisujes si predstavuju, ze by mela jezdit SUV od Audi, zkusenost ale nemam… ?

    Odpovědět
  • [4]

    15. 1. 2018 v 11.58webpaja

    (3) Q7 má podobný podvozkový rozsah jako RRS, to je na velkých kolech ještě o ždibec konejšivější. Kde Q7 ztrácí, to je řízení. Je takové, jaké ho zákazníci Audi chtějí mít, tedy v pořádku. Ale RRS nemá tolik odtažitosti a RRV je aktivnější. Asi i díky geometrii přední nápravy.

    Odpovědět
  • [5]

    15. 1. 2018 v 15.10Dobre pocteni

    Obecne je dobre, pokud je spravnymi slovy trefne vyzdvihnuto to o cem se mluvi, nebo jako v tomhle pripade pise. Nekdy si rikam, co je tim komfortem, co do charakteru jizdnich vlastnosti nebo obecne zamysleneho pojeti auta vubec mysleno a jakymi slovy ho i popsat v pripade pokud by jej clovek zakusil. Text je odpovedi na obe otazky. Nejen onemi slovy, ale i tim, aspon mne to tak pripadne, jak se ten vas dojem z onoho auta nese napric celym textem, ktery prave jakoby popsal co komfort je a take jaky je Velar, tedy komfortni. A pisi to prave i v souvislosti s dojmem, ze sportovnejsi naturel u aut je popsavan daleko casteji a daleko mene okrajoveji nez treba ten komfortnejsi.

    Odpovědět
  • [6]

    15. 1. 2018 v 15.58webpaja

    (5) Děkuji za zhodnocení. Když si kupuji sportovní oblečení, pak už z principu chci, aby mělo vlastnosti odpovídající využití. Pokud chci společenský oblek, tak je sportovnost to poslední, co od něj očekávám.
    Stejně to mám s auty a tato kategorie není o primárně sportovním využití, ale o tom, abych se autem ke sportovním zážitkům dostal a odvezl si náčiní i mimo zpevněné plochy…a pohodlně 😉

    Odpovědět
  • [7]

    15. 1. 2018 v 16.02_Karel_

    Díky. I relativně málo slovy jsi podal daleko víc informací, než běžné testy Auto.cz.
    No nic, počkám, až Maxi bude prodávat i druhého Velara, snad bude levnější, než novej. 😉

    Odpovědět
  • [8]

    15. 1. 2018 v 16.29webpaja

    (7) Nechce se mi počítat řádky, ale troufám si říct, že jich nebude o moc méně než v plnotučném testu nejen místních profíků 🙂

    Odpovědět
  • [9]

    16. 1. 2018 v 11.33Dany

    Pridávam sa k chvále. Rád som si počítal a utvrdil sa v tom, že ako jeden z mála vieš precítiť a hlavne popísať precítené. Díky

    Odpovědět
  • [10]

    17. 1. 2018 v 14.13speedfred

    foto speedfred

    parádne napísané,až mám chuť si ho kúpiť aj napriek tomu že nie som SUV fans.
    …..aha ,ešte mi chýbajú nejaké drobné,tak snáď na 50r sa podarí.

    Odpovědět
  • [11]

    18. 1. 2018 v 7.29webpaja

    (9) To já umím procítit i špatný 😀 Tohle se psalo hezky, během posledního roku jsem v SUV najel nejvíc a navíc ve spoustě modelů.

    (10) Nevím, jestli se uklidní, u některých modelů umí trochu pracovat s cenou, ale Velar je v top zájmu, takže spíš na něco na skladě nebo předváděčky.

    Odpovědět
  • [12]

    19. 1. 2018 v 7.19Dinar

    Pěkně shrnuto, velar je až překvapivě dobré auto, za nepřekvapivě vysokou cenu, u LR prostě umí surfovat na vlně zájmu. 😉

    Odpovědět
  • [13]

    21. 1. 2018 v 22.50praděda7

    Už sem psal jinde….Velar je pro mě z profilu nepřijatelný. Kabina je jakoby stržena směrem dozadu a působí nepřirozeně. Evoque je jiná třída……..ale chybí ji slušný motor.
    Jinak nepochybuju, že jízda s Velarem může být příjemná….a to i v naftě.

    Odpovědět
  • Napsat komentář: speedfred

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura