-
Prémiová definice 540i xDrive
Tak se mi konečně dostal do ruky ideál vyšší střední z hlediska motorizace. Evropská prémie naštěstí stále nabízí minimálně šestiválce v benzínu, různé karosářské varianty atd…
Vizuální stránku nechám být, 5er je propraná poměrně zevrubně. Jen krátce, kamarád si naspecifikoval za slunného dne krásnou Azurit Black (naprosto nevýrazná, když je pod mrakem) a černá kola Double Spoke 664 a samozřejmě M-Paket. Ta v žádném případě dojem nevylepší, spíš mu ubírají. Nicméně stále tu mám pohledný, klasický, moderně tvarovaný sedan s krásnými detaily a o 1-2cm většími předními lampami než bych je navrhl já.
Interiér definuje Cognac kůže, která je pohledná, prosvětluje interiér a dodává luxusní atmosféru. Sezení je perfektně nízké, volant má široký rozsah nastavení, za mě si sedne i Iudex, kufr je předlouhý, ale trochu užší.
Co mě zajímá je spolupráce adaptivních tlumičů, řízení zadní nápravy, 19″ kol s RFT a lahodného řadového šestiválce.
Navíc do 5er přesedám bezprostředně ze svojí atmo V8 4,Ol a očekávám výrazně horší dynamiku.Vybírám okresky kolem Prahy, které neměly slušný povrch snad ani když je dělali jako nové, většinou úzké trojky s traktory vymačkanými lavory v obloucích. Auto se neslyšně rozjíždí, v komfortním nastavení je jeho tichost až dokonalá, hluk od podvozku nulový a řízení krásně reaguje od prvních pohybů volantem (milimetr „dálniční“ vůle tam technici nechali, ale žádný problém). Co se týká komfortu, tam 5er opravdu exceluje, nemám co vytknout.
Přepínám vše do sportu a přitlačím tak, až se moje atmo auto ztrácí hned za prvním vinglem. Motor má naprostou linearitu zátahu, od nejnižších otáček se sbírá zcela bez okolků, ale bez přehnané agresivity. Gradace není samozřejmě tak výrazná jako u eMkových modelů, ale to ani nebylo prioritou, motor jemně zpívá a v dáli vyje s každou stovkou otáček ve vyšší tónině. Za mě bych ho ve sportovním režimu nechal klidně proniknout víc, ale jde o cestovní sedan. Spolupráce se ZF je příjemná a rychlá, drobné zaváhání při kickdownu je vlastní všem klasickým automatům.
Podvozek se přepnutím sice zpevnil, ale neztratil potřebnou míru komfortu, neozývají se žádné rány, dokonce ani vzdálené „ducání“. Naladění aktivního natáčení zadní nápravy je tak skvělé, že jediné co vnímám je fakt, že 5er velmi ochotně zatáčí, krásně se uloží do oblouku. Když ji tam hodíte na hulváta a ještě chytnete propadlou krajnici, sedan ji se stojickým klidem přejede. Moc se mi líbí nastavení xDrive, kdy si plynem nebo lehkým pohybem volantu dovnitř zatáčky pustíte zadek na špacír a pak se teprve začíná zapojovat nenásilně předek (minimálně ve sportovním režimu, bylo sucho…takže mokro nebo led mohou být trochu jinak).
Celkově je 540i jako lehkonohý atlet, měkce došlapuje, ale reaguje briskně, když potřebujete změnit dráhu. Motoricky nemůžete ve většině svých požadavků strádat, dokáže být spořílkem kolem 8 a příjemně nerozežraným do 11-ti litrů, když mu naložíte.Podvozkem, řízením překonává E-Klasse (za mě i lépe fungujícími asistenty a snadnějším ovládáním infotainmentu), minimálně se vyrovnává XF jemností, novou A6 jsem ještě nejel a Ghibli beru jako solitér s agresivnějším nastavením.
G30 je o tolik lepší F10, že se dá s klidem trvat na přeskočení více než jedné generace. Přes drobné výtky mi auto sedí jako na míru ušitý oblek. 😉
Racing is Life V. M-B A200 Update
23 Responses to Prémiová definice 540i xDrive
[1]
21. 9. 2018 v 8.38iudex
Pekné čítanie. Poteší, že Bavoráci po drobnom zaváhaní s ťažkopádnejšou F10 (ktorá už nútila zvažovať, či z dôvodu agility neísť o triedu nižšie) naladili 5er tak, ako sa na športovo orientovanú značku patrí (samozrejme pri zachovaní komfortu a dôstojnosti patriacim k vyššej strednej prémii). Z môjho pohľadu aj ideálna motorizácia, R6 je proste R6, štvorvalec do vyššej strednej prémie nesedí a súčasne 340 charakterných koní nedáva potrebu chcieť drahšiu a užranejšiu V8.
Len tá farebná kombo lak – disky je mimo môj vkus, bral by som Mediterranean blue, Jatoba brown alebo Bluestone.
[2]
21. 9. 2018 v 8.43iudex
Inak s poukazom na progres 5er v agilite a jazdných vlastnostiach som veľmi zvedavý na novú 3er G20. Tá už je na spadnutie, predstavenie o pár dní. Podľa tejto foto to vyzerá na optické priblíženie 5er: http://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1901586&stc=1&d=1537284955
no a jazdné vlastnosti sľubuje BMW s poukazom na novú ľahšiu platformu opäť lepšie.
[3]
21. 9. 2018 v 8.58webpaja
(1) Za mě 20″ M kola, podvozek je v klidu snese. Za mě chybí červená, jinak středozemní pěkná, nebo Sophisto 😉
(2) Jsem rád za tento návrat, znám jednoho uživatele E, který by po usazení se už nechtěl přesednout zpátky do hvězdy 😀
[4]
21. 9. 2018 v 11.13Dinar
Pěkný, no. 🙂 G10 je prostě povedená, s tímhle motorem je to prostě etalon vyšší střední, čtyřhrnek je nouzovka, osmihrnky zbytečnost, odladění a finesu vyšší střední šestiválec podpoří nejlépe. Pro mně pětka se šestihrnkem zůstane ideálem dokud spalovací motor neodejde do věčných lovišť.
Co se srovnání E vs. 5er týká, se vším souhlas, možná malinko lepší odhlučnění v nižších rychlostech u éčka, a pár detailů řešených lépe než v pětce, park. kamera, autohold, ale celkově je pětka prostě o něco lepším autem. 540xi v med. blue na dvacítkách je optimum. 😉
[5]
21. 9. 2018 v 11.18Dinar
(2) Mám takové tušení, že G20 bude auto, které bude znamenat velké dilematično při volbě daily caru, ve smyslu jestli jít do střední nebo vyšší střední. F30 ještě chybí prvky typu odvětrávání, nebo hladkost a tichost jízdy vyšší střední, jestli se v tomto G20 posune, jakože se to očekává, pak při svých rozměrech udělá pětce docela konkurenci. 😉
[6]
21. 9. 2018 v 17.41speedfred
Za koľko potom jazdí 30d,40d ? Toto je hodne príjemná spotreba na tak veľké auto s 300PS+ a xdrive k tomu.
Nová 5er je fakt krásna a už ich hodne vídať na cestách, ale už je to vcelku nie malé auto.
Mne BY asi stačila nová 3er keBY som niečo u modro-bielych vyberal momentálne. Samozrejme 40i ale jedine rwd.
Palec hore za postrehy.
PS : Moje slohy nikdy v škole nestáli za moc,tak sa len opýtam na koľko dní by si potreboval QV aby spísal nejaké čitateľné postrehy ? A zadné gumy už asi budú na výmenu takže……
[7]
22. 9. 2018 v 4.58webpaja
(6) Je to auto, kterým přelítnout Košice – Praha v noci bez provozu bude radost a nad ránem si to rád dáš od 66km po okreskách 😉
Speedfrede, chtěl jsem napsat, že je to otázka jednoho dne (a být za hrdinu). Jenže to není fér k autu a taky si myslím, že tě s radostí na dva dny připravím o sluch s trojkou a domluvíme se brzy, než přijde čas zimáků 🙂
[8]
22. 9. 2018 v 8.44Dinar
(6) S 530xd g30 jsem měl dlouhodobou 7,8 s 540xi bych stejným způsobem jezdil kolem 10l. Kolega má s 330d f30 dlouhodobou 6,3l a klobouka rozhodně nejezdí, ty R6 dýzly jsou prostě spořílci. 😉
[9]
22. 9. 2018 v 13.20speedfred
(8) Tak to už áno také spotreby,to by sa mi už vyplatilo,ale stále by rozmýšlal d vs i.
(7) určite sa nejako dohodneme , príp niekedy v 10 mesiaci sú myslím celodenné jazdy v Brne a chcel by som tam ísť.
[10]
22. 9. 2018 v 22.34boost.
V8 4.0… E9x M3?
[11]
23. 9. 2018 v 4.27Tomik
Hergot chlape,ty mi to neděláš jednoduchý
[12]
23. 9. 2018 v 4.29Tomik
…komentář byl onoár vět delší,ale nezobrazil se
[13]
23. 9. 2018 v 19.464bytelnýkola
škoda, že to není trochu delší, moc dobře se to čte:) „Vybírám okresky kolem Prahy, které neměly slušný povrch snad ani když je dělali jako nové“ :)))
[14]
24. 9. 2018 v 7.49webpaja
(9) Máme tréninky 3.10., ale nevím jestli to tam je úplně volné. Jinak samozřejmě kdykoliv 🙂
(10) Jasně 😉
(11) + (12) Že se taky ozveš! Dlouho po Tobě nebylo ani vidu ani slechu, jak se vede? 🙂
(13) Předpokládám, že si udělám s tímhle autem nějaký delší trip. Za mě naprostý ideál z hlediska kompromisu zážitku z jízdy a pohodlí ve vyšší střední. Rád připíšu.
[15]
24. 9. 2018 v 14.52Tomik
Pájo, vede se dobře 🙂 Já Vás vidím a slyším pořád. A jsem za to vděčný. Doufám, že tvoje nabídka stále platí, a že se spolu potkáme. Spousty věcí potřebuji probrat. K Vám „do klubu“ se snad už zase brzy alespoň příležitostně vetřu 😉
[16]
24. 9. 2018 v 15.36Tomik
Ještě si tu dovolím kacířsky poznamenat, že mi přijde Xdrive a natáčení zadní nápravy v našich podmínkách pro 5er doslova jako zbytečný vyhazování peněz. Jinými slovy, pro mne je to stále ikonická zadokolka ať je márkeťyng jak velkej chce. Otázka ovšem je pak ideální motorizace. Ano. Ideálně pro nás platí všeho čím víc, tím líp. To nemluvím o nádoru mozku, ale o válcích. Ale podle mě je už krásný svezení ve 30i. 40i je totální nirvána (pro mne). Ty rozdíly v součtu peněz nejsou malý, ikdyž si to můžu dovolit…Dynamika skvělá, ale motor uvnitř stejně skoro neslyšíš.
[17]
25. 9. 2018 v 11.57webpaja
(15) Není problém se domluvit 😉
(16) Ano, mám radši RWD. Nicméně hlavní zoráva je v tom, že ani xDrive už nekazí zážitek z jízdy a řízení. Natáčecí zadní náprava funguje tak, že ji nevnímáš (narozdíl od reakcí na systém Renaultu) a auto se stáčí naprosto úžasně.
[18]
25. 9. 2018 v 13.24Tomik
To je jasný Pájo! Pro mě je otázkou proč to mám vůbec “tolerovat” za svoje peníze, když to považuju v tomhle autě za zbytečný. Je to furt limuzina. S tou těžko hledat při každodením ježdění limity. Jo 440ix by byla pro mě mnohem jasnější volba. Motokára. Každá zatáčka při troše volnosti pobaví. Xdrive v něm auto doslova přiková k zemi.A pro takovýho neumětela jako jsem já je mnohem čitelnější a zábavnější.
Jinými slovy.V každým autě máš přeci jiný (ne)chutě. To ty víš sám nejlíp 😉
Určitě se domluvíme! Mám spousty otázek k Jaguaru 😉
[19]
25. 9. 2018 v 14.14speedfred
inak čo som pozeral tak rwd 540i sa dá objednať iba v sedane , kombík je povinný aj s xdrive.
[20]
25. 9. 2018 v 14.29Tomik
ještě že tak 😉 To je další věc, který nerozumim. Limuzina v kombíku! Dřív jo. Dneska to nemá v tý paletě řad vůbec logiku.
[21]
25. 9. 2018 v 17.20boost.
(14) jestli to máš v manuálu, tak bych si někdy v budoucnu rád udělal srovnání s 6mt F80 🙂
[22]
30. 10. 2018 v 14.34Lubo
Nazdar,
pred mesiacom som si tiež kúpil nové BMW 540 ix. S nájazdom 16 000 km v Nemecku.
Skúsenosti výborné, jazdí skvele.
Chcem sa poradiť ohľadom BMW Service Inclusive. Dal som pri kúpe meniť olej na vlastné náklady. Auto však teraz hlási ďalší servis až o ďalších 30 000 km, tj. v 46 000 km. Service inclusive viem údajne uplatniť len keď auto nahlási potrebu servisu. Takže ak dám olej vymeniť v 30 000 km, tak znova na moje náklady. A keď tak pôjdem ďalej tak BSI nikdy nebudem môcť využiť? Prosím o radu ako toto riešiť.
Vďaka,
Ľubo
[23]
31. 10. 2018 v 14.19webpaja
(22) Ahoj Lubo, ano. Bohužel tomu tak je, ale auto by mělo mít obecně servisní prohlídku. Nevím co se při 30kkm dělá, ale jestli vše co jsi už udělal, asi bych to neřešil. Já pokud jsem přijel dřív, tak mi taky řekli, že pokud chci vyjma potřebného servisního zákroku řešit i BSI, pak to nebude bezplatné.