-
F-Pace – Kočičí gazík
Obvykle se mi novinkami „curry-anglánů“ podaří projet ještě před uvedením na trh. Bohužel k F-Pace jsem se dostal později, ale díky tomu, že ACZ dostane šanci zřejmě ještě později, nedá mi to se nepodělit o první dojmy.
Nešlo o žádný dlouhodobější testování, ale vpravdě pouze o sérii krátkých svezení.
2017 Jaguar F-Pace First EditionPrvní kousek, který jsem viděl a seděl v něm byl ve speciální „zaváděcí“ sérii na obřích 22″ kolech, s jemnou bílou kůží a všemi fičurami, které F-Pace od představení provázejí. Vzhled je impozantní a přitom ještě stále relativně kompaktní. Ze všech nových Jagů sluší aktuální Callumův jazyk nejvíc právě F-Type a F-Pace…pohled na zadní klenuté a šikmé okno připomíná vzdáleně zvětšený Macan, předek je bez diskuzí jasný.
Interiér pak těžko překvapí mixem XE a XF, snad jen znovu zamrzí, že na slušný infotainment se muselo čekat do podzimu loňského roku. Prostorově mi pak osobně sedne bez připomínek a i větší postavy budou povětšinou spokojeny.
Co jsem bral jako velmi důležitý, byla odpověď na otázku, jak se skupina kolem Mikea Crosse vypořádala s vyšším těžištěm, klasickým odpružením a celkově velkými koly (základ vyjíždí na 18″). Začnu právě komfortem jízdy, kterému se dá vytknout máloco, je jasně cítit, že karoserie je relativně lehká a těžký „železo“ se skrývá hlavně dole. Přes nerovnosti se nese líp než kdekterý konkurent na vzduchu a pokud zatlačíš, nerozbředne na první kombinaci pravá levá, kombinované s nesourodým nebo rozbitým povrchem. Ochota zatáčet je velmi příjemná, dvoulitr moc nepomůže s tím příjemným zatlačením motoru na zadní nápravě, ale patrnost náznaku „zatáčení zadkem“ je i tak patrná. Řízení nemá smysl chválit, jde o kočičí klasiku, je přesně vyvážený a hlavně konzistentní…tady ať se drbe za hlavou konkurence (snad vyjma Porsche).
Kraťoucká jízda se šestihrnkem na okruhu Tatry v Kopru ukázala co základnímu modelu z mého pohledu chybělo…výkon a zvuk. I plebejský palivo funguje nadmíru tiše, zajímavě odladěný zvuk motoru (nezní tak zakulaceně a zespodu cinkavě jako u předchozích generací koček) spolu s pěkně naladěným výfukem jsou mnohem akceptovatelnější a výkon 300 koní spolu se 700Nm jasně rozvíjí potenciál podvozku mnohem lépe.
Největší testovaný rozměr kol byl 20″ (i přesto jsou na nich obuty stále balony) žehlil kanály a spáry jakoby mimochodem a přesto se zbytečně auto pod tlakem zbytečně na gumě nezmítalo.
Na závěr jsme si střihli ještě terénní vložku spolu s bratry stáje LR/RR a kostkový polygon zaměřený na zkřížení náprav. Ačkoliv jsem se bál, kolik toho očešu, nic se kupodivu nestalo.Z barev pak u mě funguje nejlíp červená, speciální zářivá modrá (First Edition) a překvapivě i stříbrná (šedá není špatná) a samozřejmě opticky alespoň 21-ti palcová nebo ještě líp o palec větší kola.
Svatý Kryštof ŠESTSETČTYŘICETkoní
23 Responses to F-Pace – Kočičí gazík
[1]
16. 5. 2016 v 11.20MariAchi
Hezky prvni dojmy, pajo. Jak je na tom vlastne ten gazik s velikosti – je to spis Tiguan, nebo Touareg?
[2]
16. 5. 2016 v 11.24webpaja
(1) Je to šikovně mezi Macanem a Cayennem 😉
[3]
16. 5. 2016 v 12.11iudex
Pekné a ako vždy aktuálne, ešte pred testom samotnej redakcie. 🙂
Inak mňa SUV míňajú a tak až v reakcii na Tvoju správu som si pozrel, kam vlastne F-Pace patrí. A hoci je veľkostne o niečo väčší, ako Macan, predsalen má oveľa bližšie k nemu a rozhodne patrí do tejto triedy stredných SUV; Cayenne a spol. je vyššia liga. Ostatne to aj potvrdzuje motorová paleta začínajúca na štvorvalcovej nafte so 132 kW a predným pohonom. Každopádne to opačné spektrum ponuky je parádne, nafta s 300k a najmä benzíny z F-type s 340 a 380k, to môže byť veselé. 🙂
[4]
16. 5. 2016 v 12.15webpaja
(3) Slyšel jsem, že testovací flotila pro český novináře bude zřejmě jen čtyřhrnková, což je škoda. Tohle je typ auta, kde mě nafta kvůli krouťáku dává smysl. Při běžným cestování na dálnici v zásadě nepodřadí ani po dojetí kamionu a zrychlení na původní tempomatovou hodnotu, váží snad míň než předchozí XF Sportbrake a nejezdí o nic hůř, spíš naopak 😉
[5]
16. 5. 2016 v 12.26iudex
(4) Jasné, v relatívne veľkom SUV aj mne (normálne odporcovi dízlov) dáva nafta zmysel. Len je otázka, či by v prémiovom SUV bol štvorvalec dobrou kúpou, sem sa mi žiada skôr šesťvalec. Ono by to ani nemusel byť 221 kW ako je topmodel F-Pace, stačilo by aj niečo podladenejšie, povedzme 185 kW. Nebieš, či ešte niečo pribudne? Predsalen medzi 180 a 300k je dosť veľký odstup.
[6]
16. 5. 2016 v 12.30webpaja
(5) S novou řadou R6 by to mohlo být 250/320/400HP v naftě. Benzín R6 300/400/500 a V8 jen pro SVR. Určitě naftová bi-turbo R4 poletí přes 200HP.
Benzínový Ingenium R4 snad nejpozději do konce roku.
[7]
16. 5. 2016 v 13.35Emel
F-Pace vypadá parádně z profilu, kraťoučký převis dělá svoje, tohle se povedlo hodně.
Nejméně nadšený jsem z pohledu přímo zpředu… ale už jsem viděl fůru variant jak to může vypadat, tak bych si asi vybral… bez adaptivního tempomatu a asi s chromovou příčkou v těch nasávacích otvorech. I tak bych ale řekl, že ten čumák funguje lépe u nižšího XE, ta maska na gazíku už je na mě trošku vysoká.
A modrá nebo červená souhlasím 🙂
[8]
16. 5. 2016 v 17.58fOE
Pekne. Takze se Jaguar jizdne vysvihl, ale co ten zbytek? Zvlast u SUV myslim jizdni vlastnosti bude resit spise mensina kupujicich a dulezitejsi bude to vse ostatni. Chapu ze infotainment je te jednoduchsi-dotykove konfigurace, ale co featury ktere ma zbytek D3? Moznosti nastaveni, hlouposti ala facebook, uzitecne veci ala real time traffic info atd…. umi to? Co kvalita materialu uvnitr v te vysperkovanem kousku, nezada si s MB/Audi? Obavam se ze bez toho bude F-Pace odsouzen hrat druhe husle, resp. minimalne tim trosku degraduje vyhodu vzhledu, protoze toto (a Macan) jsou dnes dve nejpohlednejsi SUV, tak by byla skoda kdyby interier a featury vzhledu a jizde nesekundovali.
@iudex, neni F-Pace v zakladu RWD? 😉
[9]
16. 5. 2016 v 18.08webpaja
(8) Jízdní vlastnosti jsem zmínil hlavně kvůli tomu, že je to u konkurence obvykle buď a nebo. Vyzdobit se auto umí, ale Audi je jiná story, konektivitu typu internet se přiznám nevím. Tyhle věci jdou mimo mě a traffic info v reálným čase umí i ten základnější infotainment , přesto v ČR nefungují nijak závratně skvěle.
Přes všechny možný barevný kombinace mám obavu, že většina lidí odjede ve fádní černý kůži a podobný to bude s barvami.
[10]
16. 5. 2016 v 18.24MariAchi
[9]
Ono to Audi je taky tak trochu…nedokonale 🙂 Pokud se bavime o Q5, tak za mne jednoznacne S-line paket, no tam je zase pouze ten pitome uriznuty volant, ktery mi navic pripadal tenci, nez bych si pral… Mozna pro nekoho detail, no ja patrim k tem, kteri volant za jizdy drzi, a tudiz mi to dost vadilo. Co se tyka barev a jejich kombinaci, tak takovou fantastickou atmosferu, jako RR Evoque zadny z konkurentu neumi (byt je Evoque asi trochu mensi), kdo je uchylak na interiery, mel by jit prave k RR. Jeste pripomenu fakt, ze aktualni Q5 uz ceka na obmenu jako prasatko na drbani 🙂
[11]
16. 5. 2016 v 19.07fOE
@Webpaja
chapu ze te podobne hracky nezajimaji, ale asi taky nebudes zrovna typicky dnesni kupujici. I prez svou viru v lidstvo mam trosku obavu, ze vic aut dnes proda prave ta FB konektivita, nez to jak ktere SUV projede zatacku, proto jsem se na to zeptal.
Ad barevne kombinace, to je bohuzel mor napric znackama. Cerna/bila zvenci a cerna uvnitr vladne svetu.
@mariachi
Vidim to stejne 🙂
[12]
16. 5. 2016 v 20.05stealth01
Precteno jedním dechem. Jak je možné, ze napíšeš v podstatě par vět, které ve výsledku vydají za několik „kapitol“ testu zdejsi redakce? Vážně super.
[13]
16. 5. 2016 v 20.47MariAchi
[12]
Ty mas M3 a mas cas na cteni blogu?! 🙂
[14]
17. 5. 2016 v 2.23webpaja
(11) Souhlasil bych, nebýt Evoqu, ten vyjma designu neměl nic 😉
Koukal jsme, že konektivitu obstarává Incontrol, takže asi umí. Ale jak? To musí někdo, kdo se v tom vyžívá.
(12) …však všichni čekáme na ten tvůj blog 🙂 Dík 😉
[15]
17. 5. 2016 v 7.09Dinar
Tak pro mně je Fpace mezi středními SUV (crossovery) jasná volba, jezdí skvěle, vypadá skvěle. Velikostně zařazení mezi macana a cayenne sedí, ale jen proto, že cayenne je prostě uvnitř malé, vzhledem ke svým vnějším rozměrům, při srovnání s ostatní konkurencí je Fpace jednoznačně soupeřem X3/X4, Q5 resp. GLC, ne jejich o třídu větších bratrů.
Posaz a jízdní projev je stejný jako v tom lepším ze střední třídy, žádné SUV kompromisy se nekonají. Exterier jede aktuální jaguar vlnu, je to takový ftype na chůdách, koncept extrémně velkých kol převzatý z Range roverů sedí fpacu parádně, osobně nechápu konkurenci, že tento „trik“ ještě nepoužívá, protože ty boudy na kolečkách, které padají např. z BMW potřebují přesně tohle.
Výtky, jaguarovsky slabší interier, aby auto obhájilo svou cenu musí být palubka v kůži atp., prostě chce to spíš vrcholné verze, aby se člověk moc nedivil. Dále, dvoulitrový dýzl je na fpace citelně slabý, je to podobný průser jako X3 20d, prostě auto slibuje a neumí. Jednoznačná volba je 3,0d, těžší motor na předku není znát a auto jede parádně, dokonce si u jagu pohráli s výfuky, takže zvuk vysavače, který pod plynem vydává stejný motor např. v rangi sport, je tady přetlačen brumendem výfuků, pěkné. Zajímavá bude jistě i verze V6 kompresor, ta ale nebyla k projetí.
A jak psal webpaja, i takto silničně pojaté auto se v terénu neztratí, opičí dráhu na Tatradromu zvládlo s prstem v nose i přesto, že není na vzduchu nemá šest závěrek diferenciálu atp., prostě stačí dobře odladěný pohon 4×4 a vhodný vzorek na gumách s vyšším profilem.
V tmavě červené nebo modré metle na dvaadvacítkách, uvnitř nějaká černobílá kombinace, pod kapotou šestihrnek, v takové konfiguraci si případný kupec pořídí třídního krasavce a jízdního suveréna s velkou dávkou praktičnosti, Fpace je aktuálně nejlepším příkladem povedeného crossoveru. 😉
[16]
17. 5. 2016 v 8.14Emel
Dinar: jsem fakt zvědavý, jestli trik s velkými koly předvede Scenic.
[17]
17. 5. 2016 v 21.29woody-alien
webpaja: Pochvala před nastoupenou jednotkou tě nemine. 😉 Za mě (byť jen staticky) od Jagu povedený debut a doufám, že to ocení i zákazníci. Jak už jsi dříve psal….kupujou „naslepo“ i bez vyzkoušení…takže zřejmě ano. Pěkný, i když dost stručný počtení.
[18]
17. 5. 2016 v 21.39woody-alien
[16] Emel: A proč ne…jen jestli to zvládnou utlumit. Ty elegie ohledně ceny gum bych nebral zas tolik vážně.
[19]
18. 5. 2016 v 4.46webpaja
(17) Je to v zásadě dost rozdílná sorta zákazníků, ale domnívám se, že to bude nejprodávanější model značky.
Napsal jsem to co nejstručněji a vzhledem k tomu, že i redakce jezdila…udělal jsem ve finále dobře 🙂
[20]
22. 5. 2016 v 14.37Emel
Tak jsem potkal na silnici F-P v british racing green… a v té barvě úplně zabité, těžkopádné auto. Ale to jsem si všiml i u jiných Jagů, že jim BRG nesedí.
[21]
23. 5. 2016 v 7.11webpaja
(20) Není to nejhezčí barva, ale světlý a velký kola, camel interiér a máš klasika 😉
[22]
5. 6. 2016 v 8.29Mig_35
V Autobildu vyšel srovnávací test s X4. Nevím, jestli jsi četl, navzdory použití hliníku to auto vážilo víc než X4, navážili mu přes dvě tuny. V testu prohrál, auto jsem si prohlídnul ještě v provozu, křivdil jsem mu, není tak úzké a vysoké jako X4, není to taková koza. Vlastně je docela pěkné.
[23]
5. 6. 2016 v 12.48webpaja
(22) JJ četl jsem úryvek. Hmotnost ovlivní výbava. To mě netankuje… Ale dalo se čekat, že X4, obecně celkem uskákaný auto dostane pochvalu oproti F-P za komfort. To je důvod, proč německý periodika nečtu 🙂
Tolik nesmyslů jako tam nenapíšou snad ani angláni nebo autoforum 😉